Az autóját a 2008-as Szingapúri Nagydíjon összetörő, ezzel közvetve Felipe Massa világbajnoki vereségét előidéző ifjabb Nelson Piquet egy podcastban szólalt meg az utóbbi hetekben újra előtérbe kerülő ütközésbotrány kapcsán, és kijelentette, hogy honfitársa a történtekkel együtt is megnyerhette volna a 2008-as világbajnoki címet.
Felipe Massa nemrég jókora felzúdulást keltett azzal a kijelentésével, hogy megvizsgálja a jogi lehetőségeit annak, hogy így szerezze meg a 2008-as világbajnoki címet. A Ferrari egykori versenyzője Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi vezérének kijelentésén buzdult fel, a 92 esztendős üzletember ugyanis egy interjúban bevallotta, hogy Max Mosley-val, az FIA akkori elnökével egyetemben már a 2008-as szezon során tudomást szerzett arról, hogy ifjabb Nelson Piquet szándékosan csapta falhoz az autóját a Szingapúri Nagydíjon, ezzel segítve győzelemhez Fernando Alonsót.
Soha meg nem jelent interjúkból derült ki, mikor tudta meg az FIA, hogy csalás történt 2008-ban
A botrány végül csak egy évvel később, Piquet 2009-es Magyar Nagydíj után történt kirúgását követően robbant ki, és Flavio Briatore, a Renault akkori csapatfőnöke, valamint Pat Symonds technikai igazgató eltiltásához vezetett, Ecclestone szerint ugyanakkor az lett volna a helyes döntés, ha már 2008-ban cselekednek, és utólag törlik a Szingapúri Nagydíj eredményét.
Arra, hogy ez megtörténjen, gyakorlatilag semmi esély nincs, ám az, hogy Massa egyáltalán megvizsgálja a jogi lehetőségeket, több szereplő megszólalásához vezetett. A minap a McLaren üzent a brazilnak, most pedig ifjabb Piquet beszélt az ügy felmelegítéséről a Pelas Pistas podcastban.
Az F1-ben mindössze azt a Renault-nál töltött másfél szezont lehúzó versenyző elmondta, hogy miután második lett a 2008-as Német Nagydíjon (végül ez lett a legjobb eredménye), Briatore elkezdett „nagy nyomást helyezni rám, amíg el nem érkeztünk [a szingapúri] hétvégéig, ahol röviden pszichológiai értelemben véve a falhoz állítottak, és nem volt számomra kiút.”
„Sokan kérdezik tőlem, hogy újra megtenném-e, és a válasz természetesen az, hogy nem, de [kemény volt] annyi idősen, akkora nyomás alatt, miközben senki nincs ott veled, közben zaklatnak, panaszkodnak, és mindig azt mondják, hogy »ez az utolsó esélyed«” – vázolta Piquet a helyzetet, amelybe Flavio Briatore és Pat Symonds hozta.
Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök
A most 37 esztendős versenyző ezután kijelentette, hogy a Renault bánásmódja és a 2009-es kirúgása miatt állt végül nyilvánosság elé.
„Látod, ahogy az álmod, aminek a hajszolásával az egész életedet töltötted, szertefoszlik, és [Heikki] Kovalainen után hirtelen én lettem az a csapattárs, aki nem olyan erős, mint Alonso. Maradtam [2009-re], aztán felbontották a szerződésem és közölték, hogy Grosjean veszi át a helyed. Én azt mondtam, hogy »ezt nem tehetitek«, de nem érdekelte őket. Úgy bántak velem, mint egy kutyával. Ekkor mondtam azt, hogy »rendben, mivel kirúgtok és azt gondoljátok, hogy egy darab szemét vagyok, mindent tisztáznunk kell.« Ekkor tudta meg mindenki, hogy mi történt.”
Noha a szingapúri balesete közvetett módon oda vezetett, hogy a versenyt akkor magabiztosan vezető Felipe Massa biztonsági autós fázis alatti tankolását elrontotta a Ferrari, Piquet úgy véli, nem rajta ment el honfitársa világbajnoki címe, hiszen a rossz bokszkiállás nélkül így is nyerhetett volna.
„Természetesen szerettem volna, ha másként történik, és egyértelmű, hogy nem azért csináltam, hogy egyetlen emberrel kitoljak. Csapatutasítás volt, hogy segítsek valakinek a csapatban. Nem Felipe hátráltatásáról volt szó. Nem tudtuk, hogy mi fog történni, Felipe pedig nagyon is megnyerhette volna azt a futamot, ha nincs az elrontott kiállás” – jelentette ki Piquet.
Massának ráadásul nyernie sem kellett volna, hiszen öt héttel később, Brazíliában mindössze egyetlen ponttal bukta el a vb-címet, azaz Szingapúrban elég lett volna a 8. helyen célba érnie ahhoz, hogy Interlagosban ő ünnepelhessen.