Carlos Sainz kiállt a Ferrari döntése mellett, miszerint nem hozták be őt a bokszba a biztonsági autós fázis alatt, Charles Leclerc viszont nem értette, miért kellett annyira korán kiállnia a Brit Nagydíjon. Ezzel együtt mindketten kitértek arra, hogy nem voltak elégedettek az autó viselkedésével.
Azok után, hogy a Ferrari pilótái az egész jónak mondható negyedik és ötödik helyet szerezték meg a Brit Nagydíj időmérőjén, a futam katasztrofálisan alakult számukra. Végül Charles Leclerc a kilencedik, Carlos Sainz a tizedik helyen ért célba, vagyis a kettős pontszerzésen kívül másnak aligha örülhettek Maranellóban. A jelentős visszaesésnek pedig több oka is van.
A Red Bull megdöntötte Sennáék rekordját, Norris óriási csata után verte meg Hamiltont
Az egyik alighanem a stratégia, ahol a Ferrari ismét nem volt a helyzet magaslatán. Ami a spanyol versenyzőt illeti, az ő sorsát a biztonsági autós fázis pecsételte meg. Kevin Magnussen autója a 31. körben megállt, két körrel később pedig beküldték a Safety Cart. A 28 éves pilóta használt kemény gumikon volt, ennek ellenére nem hozták őt ki. Sainz szerint azonban nem volt egyértelmű, hogy melyik a helyes út.
„Elég jó versenyt futottam, a közepes gumikon sokáig mentem, aztán feltettem a keményeket, és nagyon erős tempóban jöttem vissza – értékelt a leintés után a sajtó képviselőinek. – A biztonsági autó aztán a lehető legrosszabbkor jött számomra, mert nem maradtak gumijaim. Úgy voltam vele, hogy ötven-ötven százalék, ezért a csapatra bíztam a döntést. Ha bemegyek a bokszba, akkor tizedik lettem volna [az újraindításnál], ha nem, akkor hatodik, de azzal a kilátással, hogy pozíciókat fogok veszíteni. Megpróbáltunk kint maradni, talán három-négy körön át dolgoztunk, aztán Checo [Sergio Pérez] mindenképpen elment volna mellettünk a Red Bull-lal.”
Sainz egészen pontosan a hetedik pozícióban folytatta a versenyt, amikor a biztonsági autó visszatért a bokszba. Egy ideig sikerült maga mögött tartania Pérezt, de amikor a mexikói pilóta elment mellette, rögtön további három pozíciót vesztett Alexander Albonnal, Leclerc-rel, illetve Pierre Gaslyval szemben. Utóbbit aztán vissza tudta előzni, de ennél többre már nem volt esélye.
„Mindenképpen nagy bajban lettem volna, használt kemény gumikon voltam a friss lágyakkal és közepesekkel szemben – magyarázta. – Igazából úgy vélem, elég jól csináltam, hogy [a boly] élén maradtam, amíg a Red Bull a lágy abroncsokon el nem ment mellettem, aztán amikor megelőztek, kicsit koszos lett a gumim, a lágyakon lévő autókat pedig mindig nehéz követni.”
A biztonsági autó kétségtelenül balszerencsésen jött ki a Ferrari számára, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy előtte miért hozták ki annyira korán a pilótáikat. A körülöttük lévők mind később jöttek ki náluk, még a lágyakon rajtoló George Russell is. Sainz 26. köre egyébként még nem is annyira vészes, Leclerc-nél viszont nyolc körrel ennél is korábban cseréltek kereket, amire ő sem tudott magyarázatot adni.
„George nagyon gyors volt – kezdte. – Sikerült magam mögött tartanom, aztán nem tudom, mi történt, miért mentünk ki ennyire korán. Erről nincs meg a teljes képem, nem igazán szeretnék megjegyzést hozzáfűzni. Aztán ez nyilvánvalóan hátrányt jelentett számunkra, mert mindenki folytatta a közepeseken, amelyek nem koptak el nagyon gyorsan. Próbáltam nagyjából ugyanazokat a köridőket tartani, mint azok a srácok, akik továbbra is a régi közepeseken voltak kint, hogy aztán nyomjam, amikor kiállnak. Utána sajnos a biztonsági autó alatt álltak ki, és pozíciót szereztek.”
A Ferrari tehát ismét nem vizsgázott jelesre stratégiai fronton, ám mindkét pilóta kiemelte, hogy volt más probléma is. Azok után, hogy az autó Kanadában és főleg Ausztriában kifejezetten biztatóan működött, de még a silverstone-i időmérőn sem volt nagy gond, a futamon már nem viselkedett ideálisan. Ez pedig jelentős részben az időjárási körülményeknek volt betudható.
„Nagyon szeles volt, és ismét rendkívül trükkös volt vezetni az autót – fogalmazott Sainz. – Nagyon nehéz ilyen körülmények között kiegyensúlyozottnak lenni. A hátszélben sokat küszködtünk a tapadással. Nem tudtunk erőre kapni, és a keményebb gumi is nagyon trükkössé tette a küzdelmet és minden mást. Tudjuk, hogy ez a gyengeségünk, tudjuk, honnan ered. Látjuk a szélcsatornában, látjuk az autónkban, látjuk azon, ahogyan vezetni lehet, amilyen érzetet nyújt. Szóval ez csak fejlesztés kérdése. Legalább így is elértünk némi fejlődést. Silverstone viszont megint olyan helyzetbe hozott minket, ahol tudjuk, javítani kell az autón.”
„Ez nem túl jó dolog számunkra, mert nagyon függünk a széltől, a pálya körülményeitől és a hőmérsékletétől a saját teljesítményünk tekintetében, ami miatt néhány hétvégén kicsit kiszolgáltatottak leszünk – folytatta. – A gumikopás, a szélre való érzékenység és az autó kiszámíthatatlansága egyértelműen probléma. Az egyik körben három vagy négy tizeddel gyorsabb voltam, mint máskor, csak egy széllökés miatt, úgyhogy továbbra is erre kell koncentrálnunk.”
Persze a szél csupán felerősíti a problémákat. Leclerc kiemelte, hogy a Ferrarinak a nagy sebességű kanyarokban vannak hiányosságai. Ezek ideális körülmények között nem feltétlenül jönnek ki, de amikor valami kimozdítja őket a komfortzónából, akkor súlyos problémákkal nézhetnek szembe. A monacói pilóta tisztában van vele, hogy tovább kell javulniuk.
„Még hosszú út áll előttünk, mert jelenleg úgy tűnik, hogy még mindig nagyon érzékenyek vagyunk a körülmények változására – jelentette ki – Amikor a körülmények változásáról beszélek, akkor elsősorban a szélre gondolok. Amikor megváltozik a szél, az autónk rendkívül nehezen [vezethetővé] válik. Ezen a téren tettünk előrelépéseket, de még mindig elég nagy lépésekre van szükség. Tudtuk, hogy ez lesz az egyik legrosszabb pályánk, éppen a nagy sebességű kanyarok miatt, ez az autó egyik gyenge pontja. Azt hiszem, tudjuk, miért küszködünk. Egyértelmű számunkra, hogy nagyon megnyomjuk a fejlesztést, főleg ami a nagy sebességű kanyarokat illeti.”