back to top
2024. június 13. 05:30

KezdőlapF1Sainz hősiesen vezetett, de felelőtlen manővere katasztrófába fordíthatta volna a Ferrari futamát

Sainz hősiesen vezetett, de felelőtlen manővere katasztrófába fordíthatta volna a Ferrari futamát

-

Az Olasz Nagydíj utolsó körében Charles Leclerc kis híján felöklelte Carlos Sainzot, de a monacói pilóta fedélzeti kamerás felvételéből kiderül, hogy csapattársa lett volna a felelős az ütközésért. A leintés után mindketten kijelentették, hogy kellő mértékben vigyáztak egymásra.

A Ferrari a harmadik és a negyedik helyet szerezte meg hazai pályán, az Olasz Nagydíjon Carlos Sainz, illetve Charles Leclerc révén. Figyelembe véve a Red Bull versenytempóját, számukra alighanem ez volt az elérhető legjobb eredmény, vagyis innen nézve mindenképpen elégedettek lehetnek. Ugyanakkor nem sok híja volt, hogy a 27 pont helyett 0-val , vagy legalábbis jóval kevesebbel hagyják el a helyszínt.

A két versenyző többször is nagyon közel került egymáshoz, és az utolsó kör megkezdése előtt a monacói pilótára rá is szóltak, hogy próbálkozhat, de ne vállaljon kockázatot. Ehhez képest a Rettifilo-sikán előtt füstölősre kellett fékeznie az első kerekeit annak érdekében, hogy ne öklelje fel csapattársát. Első látásra felmerülhet, hogy nem tartotta be a csapat kérését, de jobban megnézve nem ő lett volna felelős, ha bekövetkezik a katasztrófa.

Leclerc fedélzeti kameráját megnézve láthatjuk, hogy Sainz sokáig a pálya bal oldalán halad, majd nem sokkal a féktáv előtt középre húzódik. A 29 éves pilóta alighanem arra számított, hogy az ötszörös futamgyőztes abból a távolságból nem próbál meg bevetődni, de tévedett. Leclerc a belső íven próbálkozott volna, de Sainz jobbra fordította a kormányt, így a monacói pilóta jobbnak látta, ha kihátrál a manőverből, amit már csak ilyen látványos módon tudott megtenni.

Ez alapján egyértelmű, hogy ha összeütköznek, akkor sokkal inkább a végül a dobogóra felálló pilóta lett volna hibáztatható, ugyanis a szabályok kifejezetten tiltják, hogy egy versenyző féktáv alatt irányt változtasson. Mindezek ellenére Leclerc nyilvánosan nem kritizálta csapattársát, hanem kiemelte, hogy mindketten kellő mértékben vigyáztak a másikra.

„Mindig ilyennek kellene lennie a versenyzésnek, a gokartos évekre emlékeztet, amikor mindannyian a határon autóztunk és közelről tudtuk követni egymást, mert ez utóbbi a DRS-nek köszönhetően most lehetséges volt – nyilatkozta a leintés után a Sky Sportsnak. – Számos alkalommal nagyon közel voltunk egymáshoz, már nem is emlékszem mindegyikre. Mindketten irányt váltottunk egy kicsit fékezés közben, de nem panaszkodom, ezt az adrenalinlöketet szeretem a versenyzésben, miközben egymással harcolunk. Carlos a határokat feszegette a védekezéssel, én a határokat feszegettem a támadással. Mindkettőnk számára nagyon sokat jelentett volna itt, Monzában dobogóra állni, ezért mindketten száztíz százalékot beleadtunk, de egyúttal éreztük a felelősséget is, mert ha egyetlen vörös autó sem végez a dobogón, akkor a tifosi nagyon dühös lett volna ránk.”

„Én nagyon jól éreztem magam. Igen, a határokat feszegettük, de mindig is mondtam, hogy ilyennek szeretem a versenyzést – folytatta Leclerc. – Le fogunk ülni, hogy átbeszéljük ezt Freddel [Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke – a szerk.], de el tudom képzelni, hogy most egy kis nyugalomra van szüksége, mert eléggé felmehetett a pulzusa az utolsó körökben.”

A csapat történelme során a Ferrari jó néhányszor alkalmazott csapatutasítást, akár indokolatlan esetekben is. Most viszont, amikor a két versenyző veszélyesen közel volt egymáshoz, Vasseur nem akarta ilyen módon befolyásolni az eredményt. „Valóban elég furcsa érzés volt, de nagy támogatója vagyok a szabad versenyzésnek – fogalmazott a francia szakember. – Figyelmeztettem őket a kockázatokra, de nem fagyasztottam be közöttük a sorrendet. Remélem, a nézők élvezték.”

Cselekvésre szólította fel fiát idősebb Sainz, szerinte kérdőre kell vonnia a Ferrarit

Sainznak kemény futama volt, hiszen korábban Max Verstappennel és Sergio Pérezzel is meg kellett küzdenie. A spanyol pilóta nem sokkal a leintés előtt arra kérte csapatát, hogy ne kockáztassanak, vagyis ne engedjék Leclerc-t támadni, de ennek nem tettek eleget. Miután kiszállt az autóból, hasonló gondolatokat fogalmazott meg, mint csapattársa.

„Talán nem az rá a legjobb kifejezés, hogy szórakoztató volt, mert nagyon keményen küzdöttünk, mindent beleadva – kezdte. – Kicsit sajnálom Fredet és a csapatot, mert biztosan nehéz pillanatokat éltek át a bokszban. Szerintem azt láthatták, hogy két csapattárs a határokig elmegy, de ugyanakkor odafigyel egymásra. Úgy vélem, mindent megtettünk, hogy ne ütközzünk össze, végül pedig meg is szereztük a csapat számára elérhető legjobb eredményt, a harmadik és a negyedik helyet.”

Friss