back to top
2024. november 22. 02:10

KezdőlapF1Válaszokat vár csapatától az F1-es pilóta, miután kiszúrtak vele: Ennek nem szabadna...

Válaszokat vár csapatától az F1-es pilóta, miután kiszúrtak vele: Ennek nem szabadna megtörténnie

-

Pierre Gasly már a rádióban is káromkodva vette tudomásul, hogy az Alpine stratégiája miatt visszaesett csapattársa, Esteban Ocon mögé az Abu-dzabi Nagydíjon. Az idősebbik francia pilóta szerint ilyesminek nem szabadna előfordulnia, és kijelentette, válaszokat vár a csapattól.

Nem alakult jól az Alpine számára a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj, hiszen Esteban Ocon a tizenkettedik, míg Pierre Gasly a tizenharmadik helyen végzett. Utóbbi viszont örülhetett volna, hiszen megtartotta 4 pontos előnyét csapattársával szemben, ami a kettőjük előtörténetét ismerve presztízskérdés a számára. Ő azonban ehelyett háborgott a kocsiban ölve, majd később is kérdőre vonta a csapatát.

Verstappen az idén utoljára nyert; 1,125 másodpercen múlt a Ferrari konstruktőri második helye

A 15. körben Gasly az ötödik, míg Ocon a nyolcadik helyen haladt. Az idősebbik francia versenyző kicsit nehezebb helyzetben volt, ugyanis sérült diffúzorral ment, miután Lewis Hamilton hátulról megpöckölte az autóját. Ennek ellenére arra számított, hogy csapattársánál előbb hívják ki kereket cserélni, hiszen ilyenkor általában mindig az előrébb lévő a kedvezményezett.

A kör végén azonban nem őt, hanem Ocont utasították kiállásra, és a rádiózásból egyértelműen kiderül, hogy nem ő kérte, hogy hadd cserélhessen kereket. Amikor Gasly ezt meglátta, azonnal jelezte nemtetszését. „Mi a f*szt csinálunk – kérdezte versenymérnökétől, John Howardtól. – Másfél másodperccel lassabb vagyok, nincsenek [már] gumijaim.” Amikor pedig a brit szakember rákérdezett az első szárnyára, a 27 éves pilóta tovább dühöngött: „Elfogytak a kib***ott gumik! Tönkreteszitek a versenyemet, az isten szerelmére!”

Gaslyt végül két körrel később hozták ki, és amikor meglátta, hogy Ocon mögé jött vissza, alighanem még idegesebb lett. „Ugye csak vicceltek velem? Nem értem, hogyan vághattatok elém a másik autóval. Komolyan, egyáltalán nem értem. El kell majd magyaráznotok.” Howard azzal próbálta megnyugtatni pilótáját, hogy rámutatott, a frissebb gumikon könnyebben tud támadni, de ez a kísérlete nem volt sikeres. „Két körrel – kontrázott Gasly. – Két kib***ott körrel. Mindenesetre ne beszélj hozzám, hagyjál vezetni!”

Gasly később még kétszer, a 30. és az utolsó, 58. körben visszatért erre a témára, amikor kijelentette, „nem értem, miért adtátok oda neki a pozíciómat”. A leintés után pedig a sajtó képviselőinek kifejtette álláspontját. Ennek nem szabadna megtörténnie – szögezte le. – Az előrébb haladó autó mindig elsőbbséget élvez, és tudjuk, hogy ennek nem szabadna megtörténnie. Szóval biztos vagyok benne, hogy többé nem fordul elő.”

Gasly hozzátette, hogy majd meg fogják beszélni az Abu-Dzabiban történteket, ugyanis válaszokat vár az Alpine stratégiai csapatától, hogy miért hozták őt ilyen helyzetbe. „Azt hiszem, a beszélgetésnek elsősorban az irodában kellene lezajlania, és biztos vagyok benne, hogy meg is fogjuk tartani – fogalmazott. – Ennek nem lett volna szabad megtörténnie.”

Az esetről Ocont is megkérdezték, de ő kikerülte a válaszadást, és teljesen másról kezdett el beszélni. Őszintén szólva nem érdekel – felelte. – Ami fontosabb, hogy megértsük, mi történt ebben a szezonban. Elég sok a hullámzás a teljesítmény és a tempó tekintetében. Sajnos most nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy a legjobb tízbe kerüljünk és pontokat szerezzünk.”

Gigantikus dühkitörés, középső ujját mutogatva őrjöngött az egyik pilóta a Japán Nagydíj után

Gaslyval egyébként az utóbbi időben már harmadszor fordul elő, hogy úgy érzi, csapata kiszúrt vele. Az egy héttel korábbi Las Vegas-i Nagydíjon azt nehezményezte, hogy az Alpine nem hívta ki friss gumikért a biztonsági autós fázis alatt, de ennél jóval emlékezetesebb volt a szuzukai verseny, amikor látványosan dühöngött, amiért el kellett engednie Ocont.

Friss