back to top
2024. november 27. 11:00
Kezdőlap Blog Oldal 108

Crugnola sorozatban másodszor nyert, dobogós magyar eredmény Rómában

0

Andrea Crugnola győzelmével zárult a Róma Rally, az Európa-bajnokság idei ötödik versenye, melyen Simone Campedelli lett a második és Efrén Llarena a harmadik. Vincze Ferenc pontszerző helyen zárt. 

Hatalmas csata zajlott az idei Róma Rallyn, melyen az első nap után még hatan voltak esélyesek a győzelemre. 

A második napon aztán Andrea Crugnola megpróbált tempót váltani, de bebiztosítani a győzelmet csak a verseny utolsó előtti szakaszán tudta, azonban 20.4 másodperces előnye tudtatában sem vett vissza a Power Stage-en, így azt is megnyerve végül 22.3 másodperc előnnyel szerezte meg karrierje második ERC-futamgyőzelmét és nyerte meg sorozatban másodszor a római versenyt. 

A második és harmadik helyért azonban egészen a Power Stage céljáig zajlott a csata és végül Simone Campedelli lett a második azt az Efrén Llarenát megelőzve, aki a római verseny előtt búcsúzott el az MRF csapatától, és a Michelin gumikkal azonnal dobogóra tudott állni. 

Az egész hétvégén zajló szoros csatát jól mutatja, hogy Mathieu Franceschi és Simone Tempestini holtversenyben zárt a negyedik helyen, azonban a századmásodpercek a román-olasz versenyzőnek kedveztek. 

Crugnola véget vetett a győzelemért vívott csatának Rómában

A magyar versenyzők közül Vincze Ferenc és Németh Gergely első idei versenyükön vettek részt és azonnal a 13. helyet tudták megszerezni, míg László Martin egy korábbi nagy balesetből visszatérve Zsiros Gábor navigálásával a 16. helyen ért célba, mindkét páros Skoda Fabia Rally2 evóval indult. Bertalan Márton és Paizs Róbert az ERC4-es kategóriában a második helyet szerezte meg Rally4-es Peugeot-val, míg László Zoltán és Begala Tamás az ERC-értékelésen kívül indulva Rally2-es Skodával az abszolút 32. helyen zárt. 

Az Európa-bajnokságot a címvédő Hayden Paddon hét pont előnnyel vezeti Mathieu Franceschi előtt, míg a harmadik helyen Simone Tempestini 30 pont hátránnyal áll. 

Az ERC-szezon hatodik futamát egy hónap múlva Csehországban rendezik. 

Nem hivatalos végeredmény

A „gumikkal suttogó” Russell kitaktikázta Hamiltont a spái győzelemért

0

Lewis Hamilton a harmadik körben átvette a vezetést Charles Leclerc-től, és a Belga Nagydíj fő esélyesének számított, ám a futam végén váratlan ellenfelet kapott csapattársa, George Russell személyében, akit jelentős gumielőnye dacára sem tudott megelőzni.

Ahogy arra a csapatok számítottak, vasárnapra kiderült az ég Spa-Francorchams felett, így az esős szombat után már száraz körülmények között tartották a futamot – amelyen az élmezőnyben a közepes keverékű abroncs bizonyult a népszerű választásnak egy két bokszkiállásos taktika első lépéseként.

Leclerc a múltbeli tapasztalatokból kiindulva joggal aggódott amiatt, hogy az első körben a Kemmel-egyenes végén sebezhetővé válik legközelebbi üldözőjével szemben, ám a tavalyi évvel ellentétben most megúszta ezt a fajta támadást. Ezt Hamiltonnak köszönhette, aki a harmadik helyről lerajtolta Sergio Pérezt, így az Eau Rouge-tól felfelé vezető hosszú szakaszon a Mercedes és a Red Bull egymással volt elfoglalva. A brit kivédekezte a szélárnyékból érkező mexikói támadásait, ezzel megőrizte a második helyet, Leclerc pedig megúszta a kritikusnak számító első kört.

Nyugta azonban nem lehetett a monacóinak, hiszen a harmadik körben már elkapta őt Hamilton a Les Combes-ban, így a Mercedes az élre állt, ahonnan kontrollálta is a futamot, noha sokáig csak 1-3 másodperc előnnyel Leclerc előtt.

A startnál Norris veszített több pozíciót és csúszott vissza a 7. helyig, miután egy pillanatra a kavicságyra tette a kerekeit, Max Verstappentől pedig nem jött a sokak által félt gyors felzárkózás. Alexander Albon megelőzése után a 8. helyen állt. Innentől stabilizálódott az állás, ám rendkívül kicsik, zömmel 1-2 másodpercesek maradtak a különbségek az élcsapatok tagjai között.

Pérez napja nem alakult a várakozásai szerint, hiszen fokozatosan csúszott hátra a mezőnyben. Az első kiállások után Oscar Piastri előzte meg őt a harmadik helyért, ám a második kiállások után, miután Sainz is elment mellette, már csak nyolcadik volt – versenytempója nem mutatott jól, amikor a Red Bull bevallottan ülésének sorsáról készül dönteni a jövő héten.

A Mercedes a 6. helyről rajtoló Russell-lel váratlan taktikát valósított meg, a britet egy kiállásos taktikára állítva. Ennek eredményeként Hamilton második kiállását követően Russell az élen találta magát, néhány másodperccel csapattársa előtt, ám 16 körrel használtabb kemény gumikon.

A harmadik helyért Piastri megelőzte Leclerc-t, ám pár másodperccel mögöttük nem jelentett közvetlen veszélyt a Mercedesekre, így a csapat szabaddá tette a csatát két pilótája között. Hamilton az utolsó pár körre utolérte Russellt, de előzéssel a 42. és a 43. körben is hiába próbálkozott a Les Combes-ban, nem volt ehhez elég közel.

Az utolsó, 44. kör kezdeténél Hamilton kissé elfékezte magát az 1-es kanyarban, nem volt elég jó a kigyorsítása, így ezúttal sem tudott támadást indítani. Ez volt az utolsó valós esély a helycserére, Russell sikerre vitte merész taktikáját és megszerezte idei második futamgyőzelmét, miközben a Mercedes kettős győzelmet aratott, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj óta először. A gumitaktikával kapcsolatos döntést Russell csapatmunkának tulajdonította, de Toto Wolff a levezető körben méltatólag mégis „gumikkal suttogónak” nevezte pilótáját.

Piastri állhatott még dobogóra, mögötte Leclerc, Verstappen, Norris, Sainz, Pérez, Alonso és Ocon végzett.

A Belga Nagydíj végeredménye:

 

Benyó Máté is dobogós Nyirádon, a vb futamot Kristoffersson nyerte

0

Az Euro RX1 döntőjében két magyar versenyző is rajthoz állt, végül az utolsó körben épp ők ütköztek. Kárai Tamás megforgott és hatodik lett, Benyó Máté a harmadik helyen ért célba.

Az WRX elődöntőivel kezdődött az utolsó felvonás Nyirádon. Klara Andersson ismét remekül rajtolva az élre állt, mögötte Timmy Hansen és Niclas Grönholm következett, de Grönholm autója megállt, így Kevin Hansen lett a harmadik. Pelfrene az elején keresztbe ált Grönholm hathatós segítségével, ezzel biztossá vált, hogy nem jut tovább. Kevin Hansen viszont a végére felgyorsult és a korai jokerrel megelőzte Anderssont.

A második elődöntő futamban Wieszt és Kristoffersson rajtolt az első sorból, mögöttük Münnich és Veiby. A rajtnál négy belsőégésű motoros autó rugaszkodott el, Wieszt jól indult, de Veibyvel ütközött, kiforgott, és elég nagy tempóval a falnak ütközött a Megane. Sajnos Janko is fájdalmas arccal állt a pálya szélén, és nem csak a lelkét viselte meg az ütközés. Ezzel a hétvége és a döntős álmok véget értek számára. A versenyt piros zászlóval leállították, a gumifalat is helyre kellett állítani. Az új rajthoz már csak három autó állt fel, nem is volt nagy csata közöttük.

Nyirád
foto: STom

Az Euro RX1 döntője volt az utolsó olyan futam, ahol újabb magyar sikerben bízhattunk. Benyó negyedikként fordult az első kanyarba, a kicsit beragadó Kárai a belső íven megelőzte Ikonent és ötödik helyre lépett. Benyó és Ikonen jokerre fordult, az élen pedig O’Donovan, Liimatainen és Belevskiy haladt. Liimatainen jokere után Benyó már negyedik lett, mivel pokoli jó kört rakott össze. A vezető trió az utolsó körig kivárt, de mivel fél másodperccel gyorsabbak voltak, úgy tűnt sima lesz. Nem lett az, Kárai épp Benyó mellé ért vissza, összeértek és az Audi beforgott. Ezzel Patrick O’Donovan nyert, Belevskiy lett a második, Benyó Máté a harmadik. Kárai Tamás végül a hatodik helyen ért célba.

Nyirád
foto: STom

A WRX döntőben a két nagy rivális Kristoffresson és Kevin Hansen állt az első sorban. Egy belsőégésű motoros és egy elektromos autó. A rajt után Kristoffersson állt az élre, mögötte viszont a nagyszerűen elrugaszkodó Andersson következett. Veiby és Münnich jokerrel kezdett, a két Hansen közben Anderssont gyötörte, amit Kevin unt meg, de csak a szenzációsan vezető Veiby mögé jött vissza. A védekező Andersson lassú volt, ezért ő is gyorsan jokerre fordult, Timmy Hansen pedig érthetetlenül követte. Veiby mögé tagozódtak be, Andersson Kevin Hansen elé érkezett, de később sem bírt a két Peugeot Anderssonnal. Kristoffersson közben fényévnyi előnyt autózott ki, a joker után is messze volt az üldözőktől. A sorrend nem változott, Kristofferssonék kettős győzelmet arattak, Anderssoné lett a dobogó harmadik foka.

A címvédő ezzel növelte előnyét a bajnokságban, de Wieszt Janko is annyi pontot gyűjtött, hogy a kilencedik helyen áll.

Nyirád
foto: STom

 

Crugnola véget vetett a győzelemért vívott csatának Rómában

0

Andrea Crugnola nyerte a Róma Rally leső két vasárnap délutáni szakaszát, így igen közel került a verseny megnyeréséhez Simone Campedelli és Simone Tempestini előtt. Vincze Ferenc már 14. 

Bár vasárnap délelőtt még mindig nyitott maradt a győzelemért vívott csata négy versenyző, Andrea Crugnola, Simone Tempestini, Simone Campedelli és Mathieu Franceschi között, azonban Crugnola megnyerte az első két szakaszt vasárnap és főként a leghosszabb szakaszon tudott dominálni, így 12.6 másodpercre növelte előnyét. 

A második helyre ugyan fellépett Campedelli, azonban Tempestini csupán 4.1 másodperccel követi, így kettejük között még csata lehet. 

Efrén Llarena a negyedik helyre lépett mindössze 1,7 másodperccel elmaradva Tempestinitől, miután 1 tizeddel megelőzte Franceschit a leghosszabb szakasz után. 

Hayden Paddon pedig továbbra is hatodik. 

Vincze Ferenc és Németh Gergely a 14., László Martin és Zsiros Gábor a 17., míg Bertalan Márton és Paizs Róbert az ERC4 második helyén áll, László Zoltán és Begala Tamás pedig az ERC-értékelésén kívül indulva a 37. 

Crugnola növelte előnyét a Róma Rallyn, Vincze már pontszerző helyen

Róma Rally, állás SS12 után 
1 #15 Andrea Crugnola – Pietro Elia Ometto (ITA) Citroen C3 Rally2 1:48:21.7
2 #16 Simone Campedelli – Tania Canton (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +12.6
3 #6 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ITA – ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +16.7
4 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +18.4
5 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +18.5
6 #1 Hayden Paddon –John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +24.7
7 #20 Bostjan Avbelj – Damijan Andrejka (SVN) Skoda Fabia RS Rally2 +38.8
8 #26 Roberto Daprá – Luca Guglielmetti (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +56.9
9 #18 Giandomenico Basso – Lorenzo Granai (ITA) Toyota GR Yaris Rally2 +1:03.8
10 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:07.8
14 #23 Vincze Ferenc – Németh Gergely Skoda Fabia Rally2 evo +1:49.3
18 #14 László Martin – Zsiros Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +3:45.3 

Róma Rally, időterv (gyorsasági szakaszok)
Július 26., péntek
20:05 SS1 Colosseo Aci Roma 1.30 km Crugnola 0:56.4 / 1. CRUGNOLA, 2. Avbelj, 3. Mabellini / Lefebvre

Július 27., szombat
08:14 SS2 Alatri 1 6.96 km Avbelj 4:21.1 / 1. CRUGNOLA, 2. Avbelj, 3. Basso
09:41 SS3 Santopadre 1 28.74 km Crugnola 17:24.4 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:41 SS4 Guarcino 1 11.58 km Crugnola 6:27.8 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon/Campedelli
14:40 SS5 Alatri 2 6.96 km Tempestini 4:20.0 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon
16:07 SS6 Santopadre 2 28.74 km Tempestini 17:20.1 / 1. TEMPESTINI, 2. Crugnola, 3. Franceschi
18:07 SS7 Guarcino 2 11.58 km Campedelli 6:25.8 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Franceschi

Július 28., vasárnap
07:50 SS8 Fiuggi 1 5.90 km Llarena 3:22.7 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Franceschi
08:53 SS9 Rocca di Cave1 32.30 km Basso 19:39.1 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Franceschi
10:05 SS10 Monastero1 8.63 km Crugnola 4:56.9 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Campedelli
13:12 SS11 Fiuggi 2 5.90 km Crugnola 3:22.6 / 1. CRUGNOLA, 2. Campedelli, 3. Tempestini
14:15 SS12 Rocca di Cave 2 32.30 km Crugnola 19:28.7 / 1. CRUGNOLA, 2. Campedelli, 3. Tempestini
16:05 SS13 Monastero 2 (PS) 8.63 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Újabb magyar dobogó Nyirádon – Szabó Krisztán harmadik lett az Euro RX3-ban

0

A szombati vb siker után Eb harmadik helynek örülhetett a közönség Nyirádon, az Euro RX3-ban Szabó Krisztián harmadik helyen ért célba Joao Ribeiro és Nils Volland mögött.

Az Euro RX3-mal kezdődött az elődöntők sora, az első futamban Ferjáncz András indult a harmadik sorból. Nem jutott tovább a magyar pilóta, hatodikként ért célba. A futamot Ribeiro nyerte Sousa és Geleyns előtt. A másik ágon Nils Volland és Szabó Krisztián várta az első sorból a lámpák kialvását, mögöttük Körmöczi és Trepák, majd Kovács és Tejes következett. Az első két autó egyszerre indult, de Szabó nem kakaskodott Vollanddal. Trepák fordult harmadikként a Suzukival, de már az első körben jokerre ment, csakúgy, mint a hatodik helyen álló Kovács. Tejes a következő körben a jokere után épphogy Trepák mögé jött vissza, ám a dombra felfelé meglökte a Suzukit és ez elég volt az előzéshez. Viszont annyira lelassultak, hogy a harmadik körben jokerező Körmöczi mindkettejük elé került. Meglepetésre ezt követően Volland jött jokerre, ahonnan másodikként jött vissza Körmöczi elé, majd az utolsó körben Szabóra várt a hosszabb szakasz. Változás nem történt, Szabó Volland mögé érkezett így Körmöczivel kiegészülve ők hárman jutottak a döntőbe.

Az Eb nagyautói következtek, az első futamban Koncseg Zoltánnal az első sorban. A kék-fehér Audi picit beragadt a rajtnál, és ez elég volt, hogy Patrick O’Donovan és Ikonen is elé kerüljön. A szokásos korai joker következett, közben O’Donovan utolérte a vezető Belevskiyt, de egy szenzációs harmadik körös jokerrel második helyre jött vissza. Belevskiy hiába fordult a következő körben a jokerre, elveszítette az első helyet, minket azonban inkább az bosszantott, hogy Ikonen is Koncseg előtt maradt, így a magyar pilóta nem jutott döntőbe.

Nyirád
foto: STom

A második futamban a második és harmadik sor a magyaroké volt, így egy magyarnak biztosan helye volt a döntőben, de a szurkolók természetesen ennél többen reménykedtek. Benyó jött el a harmadik helyen, Mózer Márk pedig lerajtolta Kárai Tamást. Litwinowicz és Antal választotta a jokert az első körben, majd egy körrel később Mózer, aki úgy tért vissza, hogy a lengyel Audijának ütközött. A lendületvesztésüket kihasználta Benyó és letudta a jokert, de maradt harmadik Liimatainen és Kárai mögött. A végén a két első is jokerezett, Benyó megelőzte Kárait, de a lényeg, hogy két magyar versenyző is döntőbe jutott!

Újra az Euro RX3 következett a Vörös Katanban, a döntőben Szabó krisztián a második, Körmöczi Balázs a harmadik sorból indult. Szabó tisztán fordult a harmadik helyen. Körmöczi autója sajnos a második körben megállt, Szabó viszont kitartóan üldözte a második Vollandot, majd a negyedik körben tisztán jokerezett. A harmadik helyet megtartotta, így a nap első döntőjén újabb magyar dobogónak örülhettünk! A leintés után változott a végeredmény, Ribeirot megbüntették, egy hellyel hátrasorolták, így a versenyt Nils Volland nyerte.

Nyirád
foto: STom

Folytatódott a mészárlás Nyirádon, a magyarok továbbra is remekül helytállnak

0

Tömött lelátók előtt fejezték be a kvalifikációs futamokat a rallycross vb és Eb résztvevői. A WRX-ben Wieszt Janko ismét nagyon jól szerepelt, az EURO RX1-ben sok magyar az elődöntőkben.

Ha valaki azt hitte, hogy a szombati csata után a WRX-ben nyugalom lesz vasárnap, már az első kvalifikáción be kellett látnia, hogy tévedett. Az első kanyarban megismétlődtek az első döntő kaotikus jelenetei. A rajt után középen Veiby, Grönholm és Timmy Hansen ért össze, Grönholm beforgott, és mindhárman lelassultak az első kanyarban. Előttük Kristoffersson és Kevin Hansen épphogy összeért a kijáraton, de ez épp elég volt ahhoz, hogy Hansen ismét a falban, majd a sérül autóval a pálya szélén kössön ki. A címvédő ez után simán nyert, mögötte az autója elejének felét elhagyó Veiby lett a második Hansen és Grönholm előtt.

A második futamban ismét Wiesztért szoríthattunk. A magyar versenyző biztonságosan rajtolt és harmadikként fordult Andersson és Pelfrene mögött, de Münnich előtt. A kör végén Münnichhel együtt jött jokerre, ami remek döntés volt, mert a következő körben jokerező Pelfrent is megelőzte, sőt utána szépen távolodott a franciától és magabiztosan szerezte mega  második helyet.

Összesítésben Andersson vezetett a két futam után Kristoffersson és Wieszt előtt.

Az Euro RX3 negyedik kvalifikációjával folytatódott a nap. Szabó Krisztián és Végh Tamás kezdett Senegacnik és Gelenys ellen. A magyarok nem rajtoltak jól, de Szabó egy második körös joker után megszerezte a második helyet. Senegacnik érezte a veszélyt és a negyedik körben ő is a hosszabb ívre fordult, épphogy Szabó elé tért vissza, aki így ismét második helyen ért célba a futamában.

A második versenyen Kovács és Ferjáncz is fennakadt a Kovácsra rázáró Strebingeren, így Trepák és Ribeiro harcolt az első helyért. A végére sajnos Trepák Suzukija lelassult, és visszaesett a negyedik pozícióba. Kovács lett a második, Ferjáncz a harmadik.

Az utolsó kvalifikáción  Körmöczi Balázs állt a második rajthelyre, nagyszerűen indult és elsőként fordult az emelkedőre. A második körben a cseh Libor Tejes mérte el a joker bejáratot és hatalmasat ütközött. Volland korai jokerrel próbált felzárkózni, de Körmöczi a harmadik körben szintén jokerezett és az élen maradt. Sőt, a negyedik körben gyorsabb volt Vollandnál, így megérdemelten szerezte meg az első helyet.

A négy kvalifikáció után Senegacnik áll az élen, Volland és Ribeiro előtt. Szabó a negyedik, Trepák, Kovács, Körmöczi a 7-8-9.

Az Euro RX1 negyedik kvalifikációján Antal defekt miatt nem ért célba, Mózer Attila pedig épphogy lemaradt a második helyről, Ikonen egy utolsó körös jokerrel lett második, Belevsky simán nyerte a futamot. Ezt követően a Pleskovas és Liimatainen közül rajtoló Benyóért szoríthattunk volna, ha a magyar pilóta nem ragad be a rajtnál a kihagyó motor miatt. Pedig reggel még úgy gondolta a csapat, hogy az Oreca segítségével megtalálták a hiba okát. Held Zoltán ezen a versenyen sem tudott elindulni, így számára véget ért a hazai hétvége. Benyó első körben jokerezett, majd a gázra pattant és hajszál híján megelőzte a gyorsan jokerre forduló Pleskovas-t. A litván mögé szorulva előbb kivárt, majd az ötödik körben megpróbált a depónál levő kanyarban beszúrni, de Pleskovas résen volt, Mátét a falba vezette, és megőrizte a második helyet.

Koncseg Zoltán és Mózer Márk futama következett, Litwinowiczzal és Fucikkal kerültek össze. A két magyar rajtolt jobban, majd a felső kanyarban Koncseg megelőzte a kissé kisodródó Mózert. A magyarok a harmadik körben mentek jokerre, Litwinowicz ekkor Mózer elé került. Koncseg lett az első Litwinowicz és Mózer előtt.

A végén Kárai és Kiss a két O’Donovannal küzdött meg. Kárai nagyon beragadt a rajtnál, Kiss Patrick O’Donovan mögött fordult az első kanyarban. Meglepetésre az idősebb O’Donovan kezdett jokerrel, Kárai így kint maradt, utolérte Kisst, aztán a jokeren megelőzte a Protont. Kiss jokere után a két hazai versenyző egymás mellett fordult, de Kárai autójának hátulja megakadt a korlátban és a házigazda végül negyedik lett. sőt a bal hátsó kereke is kitört, de a futamot befejezte.

A négy kvalifikációs fordulót követően Koncseg a harmadik, Kárai a hatodik, Benyó a nyolcadik Mózer Márk a tizedik, Antal István a 12. helyen jutott az elődöntőbe.

A délelőtt és a kvalifikáció zárásaként a WRX következett. Andersson és Münnich lerajtolta Wiesztet – aki nagyon nem is akart csatázni-, Pelfrene pedig negyedik lett, és első körös jokerrel próbálta meglepni Jankót. A magyar pilóta reagált, jött a második körben és megőrizte a harmadik helyet. Andersson elhúzott és nyert, Wieszt viszont annyira gyors volt, hogy az utolsó körben jokerező Münnichet is megelőzte és ismét második lett! Ez azt jelenti, hogy a második elődöntőben Wieszt a poleból rajtolhat, igaz Kristoffersson lesz mellette.

A második kvalifikációt kicsit aggódva várta mindenki. A rajtnál Kristoffersson kívülről rajtolt, de csúnyán elmérte és a falban kötött ki az első kanyarban. A csapattárs Veiby viszont talán szándékosan lassabban indult, ami kifizetődött, mert belül bebújva Kevin Hansen mögött másodikként folytatta. Timmy Hansen korai jokere után Grönholm szorongatta a nagyon csúszkáló volkswagenest, Hansen meg is előzte a joker után, majd Grönholm is elé került, de a CE Dealer Team versenyzője csak harmadik lett, mert Timmy Hansen második lett öccse mögött. Kristoffersson ötödikként döcögött be a sérült autóval.

Délután az elődöntőkkel és a döntővel folytatódik a program Nyirádon.

foto: @World / Red Bull Content Pool

Mick Schumacher esélyei nőhetnek az F1-es visszatérésre, ha bejön a legújabb értesülés

0

Hónapok óta zajlik a találgatás, hogy Carlos Sainz hová szerződik 2025-től, az F1-Insider.com szerint pedig a spanyol már döntött. 

Carlos Sainz jövője a 2025-ös F1-es pilótakeringő egyik nagy kérdése. Kezdetben úgy tűnt, hogy a Ferrarinál létszám felettivé váló versenyző az Audihoz igazol, de a neve felmerült a Mercedesnél is – ráadásul kétszer, hiszen nemrég újra előtérbe került az esetleges leigazolása, de mostanra úgy néz ki, Andrea Kimi Antonelli lesz Hamilton utódja –, miközben a Williamsszel is tárgyalt, sőt, állítólag kész ajánlatot is elé tettek. Az F1-Insider.com úgy tudja, hogy a háromszoros futamgyőztes végül a grove-i istálló mellett tette le a voksát, aminek több oka is van.

A legfontosabb talán az, hogy a Williams hajlandó volt csupán egy éves szerződést kínálni neki opcióval a hosszabbításra, ami azt jelenti, hogy Sainz játékban marad a 2026-os szabályváltozások első évére, és amennyiben a Red Bullnál vagy a Mercedesnél üresedés lesz, lecsaphat valamelyik ülésre. A lap szerint a Williams volt az egyetlen csapat, amely hajlandó volt belemenni ebbe a feltételbe.

Idősebb Carlos Sainz és ifjabb Sainz unokatestvére, Carlos Onoro Sainz éppen kifelé tart a Williams motorhome-jából a Belga Nagydíj pénteki napján:

 

Ráadásul a grove-iak a hírek szerint azt is megengedték Sainznak, hogy amennyiben már 2025-re lehetősége nyílik a Red Bull/Mercedes kettős valamelyikéhez igazolni, szabadon megteheti, azaz ebben az esetben nem kell a Williamshez szerződnie. Emellett állítólag évi 10 millió euró körül kereshet, ami nem rossz az ő helyzetében. Az F1-Insider szerint hamarosan a bejelentés is megtörténhet, miután a pilóta édesapját, idősebb Carlos Sainzot és menedzserét, egyben unokatestvérét, Carlos Onoro Sainzot látták pénteken a Williams motorhome-jába menni egy találkozóra James Vowles-al.

Amennyiben a Ferrari pilótája valóban a Williamshez megy, azzal biztossá válik, hogy az Audi és az Alpine is lemondhat róla, azaz a franciáknak így biztosan találniuk kell valakit 2025-re, míg a jövőre még Sauber néven versenyző leendő Audi vagy megtartja a Valtteri Bottas/Guanyu Zhou kettős egyikét, vagy szintén új versenyző után néz a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellé. Mivel mindkét istállónál felmerült Mick Schumacher neve, Sainz döntése a hétszeres világbajnok fiának is kedvező lehet.

Mick Schumacher meglepetést okozott az F1-es teszten

Crugnola növelte előnyét a Róma Rallyn, Vincze már pontszerző helyen

0

Andrea Crugnola vasárnap délelőtt növelte előnyét a Róma Rallyn Simone Tempestini előtt, míg a harmadik helyre Simone Campedelli lépett, így három olasz versenyző áll az élen. Vincze Ferenc pontszerző helyre lépett. 

Vasárnap délelőtt két gyorsaságit lehetett probléma nélkül megrendezni a Róma Rallyn, miután a verseny leghosszabb szakaszán Mads Ostberg és Patrik Barth fának csapódott és miután a pároshoz mentőt küldtek, a szakasz etap lett hat versenyző után. A 2022-es magyar bajnok norvég versenyző és svéd navigátora jól van, de kivizsgálásra kórházba szállították őket. 

Ostberg balesetet szenvedett a Róma Rallyn, mentő ment a pároshoz 

A Róma Rallyn hat párosból álló csata volt várható a szombati eredmények után vasárnap, azonban a záró nap délelőttjén Andrea Crugnola növelni tudta előnyét 5.7 másodpercre Simone Tempestini előtt, míg a harmadik helyre Simone Campedelli állt, így, ha figyelembe vesszük, hogy Tempestini olasz-román állampolgár, azt is lehet mondani, hogy három olasz versenyző áll az élen. 

Elképesztően szoros csata a Róma Rally első napján, még hatan esélyesek a győzelemre

A verseny azonban továbbra is több esélyes, hiszen Campedelli 6.2, mag Mathieu Franceschi 8.1 másodperc hátránnyal áll. 

Amennyiben pedig a leghosszabb szakasz megtartható lesz délután, úgy az ötödik helyen álló és a nap első szakaszán első idei részsikerét elérő Efrén Llarena, valamint Hayden Paddon is akár közelebb kerülhet az első helyhez. 

Ami a magyar versenyzőket illeti, Vincze Ferenc és Németh Gergely az ERC-értékelés 14., pontszerző helyére lépett, míg László Martin és Zsiros Gábor a 18. helyről várhatja a délutánt. 

Az ERC4-ben Bertalan Márton és Paizs Róbert már a második helyen áll a délelőtti szakaszok után, míg az Eb értékelésen kívül induló László Zoltán és Begala Tamás az abszolút 38. helyen áll 9 gyorsaságit követően. 

Jelen állás szerint Paddon 6 ponttal vezetné az Eb-t Franceschi előtt, ez azonban délután még alaposan módosulhat.

Róma Rally, állás SS10 után 
1 #15 Andrea Crugnola – Pietro Elia Ometto (ITA) Citroen C3 Rally2 1:25:30.4
2 #6 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ITA – ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +5.7
3 #16 Simone Campedelli – Tania Canton (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +6.2
4 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +8.1
5 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +11.3
6 #1 Hayden Paddon –John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +12.5
7 #20 Bostjan Avbelj – Damijan Andrejka (SVN) Skoda Fabia RS Rally2 +24.2
8 #26 Roberto Daprá – Luca Guglielmetti (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +36.3
9 #18 Giandomenico Basso – Lorenzo Granai (ITA) Toyota GR Yaris Rally2 +45.9
10 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +51.1
14 #23 Vincze Ferenc – Németh Gergely Skoda Fabia Rally2 evo +1:13.9
18 #14 László Martin – Zsiros Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +2:37.8 

Róma Rally, időterv (gyorsasági szakaszok)
Július 26., péntek
20:05 SS1 Colosseo Aci Roma 1.30 km Crugnola 0:56.4 / 1. CRUGNOLA, 2. Avbelj, 3. Mabellini / Lefebvre

Július 27., szombat
08:14 SS2 Alatri 1 6.96 km Avbelj 4:21.1 / 1. CRUGNOLA, 2. Avbelj, 3. Basso
09:41 SS3 Santopadre 1 28.74 km Crugnola 17:24.4 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:41 SS4 Guarcino 1 11.58 km Crugnola 6:27.8 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon/Campedelli
14:40 SS5 Alatri 2 6.96 km Tempestini 4:20.0 / 1. CRUGNOLA, 2. Tempestini, 3. Paddon
16:07 SS6 Santopadre 2 28.74 km Tempestini 17:20.1 / 1. TEMPESTINI, 2. Crugnola, 3. Franceschi
18:07 SS7 Guarcino 2 11.58 km Campedelli 6:25.8 / 1. CRUGNOLA, 2. TEMPESTINI, 3. Franceschi

Július 28., vasárnap
07:50 SS8 Fiuggi 1 5.90 km Llarena 3:22.7 / 1. CRUGNOLA, 2. TEMPESTINI, 3. Franceschi
08:53 SS9 Rocca di Cave1 32.30 km Basso 19:39.1 / 1. CRUGNOLA, 2. TEMPESTINI, 3. Franceschi
10:05 SS10 Monastero1 8.63 km Crugnola 4:56.9 / 1. CRUGNOLA, 2. TEMPESTINI, 3. Campedelli
13:12 SS11 Fiuggi 2 5.90 km
14:15 SS12 Rocca di Cave 2 32.30 km
16:05 SS13 Monastero 2 (PS) 8.63 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Harmadik helyen várják a folytatást a magyarok Nyirádon

0

A rallycross Eb mindkét kategóriájában magyar versenyző lépett a harmadik helyre a vasárnapi első kvalifikációs kört követően.

Az Eurox RX1 harmadik kvalifikációjának első versenyén Koncseg Zoltán és ifj. Kiss László Oliver O’Donovan mögött végzett a második és harmadik helyen.

A második futamon a jól rajtoló Kárai Tamás fékezett a legkésőbb az egyes kanyar előtt és az élre állt. A rutinját és a pályaismeretét kihasználva könnyedén nyert a korán jokerező Litwinowicz előtt.

A harmadik futam Patrick O’Donovan és Belevskiy ádáz csatájáról szólt, előbbi szerezte meg az 5 bajnoki pontot miután Belevskiyt a falba küldte az egyes kanyarban. Antal István a harmadik helyen ért célba.

A negyedik versenyen Benyó és a Mózer család került össze Liimatainennel. Benyó Mindkét Mózerrel megküzdött majd a három magyar korai jokere után Mózer Attila, Benyó Máté, Mózer Márk sorrendben csatáztak, közben  Liimatainen megfutotta a kategória legjobb körét. Benyó megelőzte az idősebb Mózert és második lett.

Összesítésben Kárai a harmadik helyre lépett előre, Koncseg a hatodik.

Benyó
foto: Korda Racing

Az Euro RX3-ban a harmadik kvalifikáción Szabó Krisztián volt a legjobb magyar, mégis kissé elégedetlenül szállt ki az autójából, mert második helyen intette le a kockás zászló. A futamért mégis 5 pontot kapott, mert a győztes Körmöczit egy hellyel hátra sorolták. Kovács Sámuel a harmadik lett, Ferjáncz az ötödik helyen ért célba. A másik ágon Trepák Andor csatázott, itt Ribeiro volt a leggyorsabb Senegacnik és Sousa előtt, Trepák negyedikként ért célba. A harmadik versenyen Gelenys és Végh Tamás is bemozdult a rajnál, és Végh nem is tudott elrajtolni. Nils Volland kitűnő idővel nyert.

A három futamot követően Szabó a harmadik Volland és Senegacnik mögött, Trepák a hetedik, Kovács a 10., Körmöczi a 12., Ferjáncz a 13. helyen áll.

foto: Korda Racing

 

Ostberg balesetet szenvedett a Róma Rallyn, mentő ment a pároshoz 

0

Mads Ostberg és Patrik Barth balesetet szenvedett a Róma Rally leghosszabb szakaszán, a norvég pilóta jól van, de svéd navigátorához mentő kellett. 

A Róma Rally második vasárnapi szakasza egyben a verseny leghosszabb, 32.3 km-es gyorsaságija is volt. 

Az első hat autó rendben célba ért, azonban a hetedikként induló Mads Ostberg és Patrik Barth balesetet szenvedett. 

Llarena elkapta a fonalat a gumiváltás után, megszerezte első idei szakaszgyőzelmét

A Rally TV első felvételei alapján a citroenes páros a navigátor oldalával csapódott neki valaminek, a baleset során a norvég pilóta úgy tűnt, hogy nem sérült meg, azonban a svéd navigátort a mentősöknek kellett a mentőhöz támogatni. 

A Rally TV-n később bemutattak egy felvételt, mely alapján a norvég-svéd páros egy bal kanyarban csúszott ki és a navigátor oldalával egy fának csapódott. A TV-stáb információja szerint a páros mindkét tagja jól van, azonban vizsgálatokra kórházba szállították a versenyzőket.

A szakaszt etappá nyilvánították a baleset után.