back to top
2024. november 26. 21:26
Kezdőlap Blog Oldal 114

Ostobaság a feltételezés, hogy Verstappen a kialvatlanság miatt volt nyűgös

0

A Magyar Nagydíjon Max Verstappen többször kikelt magából, kérdőre vonva a Red Bull hibás stratégiai döntéseit.

Verstappen elég vehemensen beszélt már az autóban ülve is, majd miután az egyik riporter felhozta neki, hogy egyesek szerint túllőtt a célon, őket nemes egyszerűsséggel elküldte „a p*csába”. A holland ugyanis nem tudta megszerezni a 3. helyet, amivel mentette volna a menthetőt egy olyan napon, amikor a McLaren kiemelkedett a mezőnyből, a Red Bull kifogásolható stratégiája és a Lewis Hamiltonnal való ütközés után csak az 5. helyen ért célba.

Bár a címvédő előnye még mindig 76 pont Lando Norris előtt a tabellán, az utóbbi hónapok alapján már egyáltalán nem tűnik olyan biztosnak, hogy negyedszer is világbajnok lesz idén, ráadásul a csapata Hungaroringre hozott fejlesztései sem hoztak áttörést. Verstappen arra utalt, hogy a Magyar Nagydíjon a Red Bull hozzáállása idegesítette fel, és a tévedést beismerő üzenetek lecsillapították volna.

„Nagyon rossz verseny volt. Minden rosszul sült el, a stratégia pocsék volt. Tudjuk, milyen nehéz itt előzni, erre pont azt kellett volna csinálnom. Próbáltam harcolni, de ezzel is időt vesztettem” – mondta a vele rendszeresen exluzív interjúkat készítő Viaplay-nek, némileg talán már kevésbé lüktető adrenalinnal.

Verstappen nem hibázott a Hamilton elleni ütközésben, a felügyelők érthetetlen indoklást adtak

„Az első alkalommal figyelni kellett az elévágásra, ami nem jó, de benne van a pakliban. Utána ismét beragadtam Hamilton mögé, akit nem előztem meg, majd ismét forgalomba jöttem ki, lekörözöttek közé. Nem értem az egészet, szörnyű volt.”

„Ostoba észrevételeket kaptam a rádióban. Ha elismerik, hogy nem volt ideális, amit kitaláltak…azzal megnyugtattak volna. Ehelyett rátettek még egy lapáttal, és az volt az utolsó csepp a pohárban.”

Kérdés természetesen az is, Verstappen nyűgösebb volt-e a szokásosnál amiatt, hogy egészen hajnalig a szimulátorban versenyzett a virtuális spái 24 órás viadalon. Helmut Marko „ostobaságnak” nevezte ezt a feltételezést, és rámutatott, hogy pár hónapja Imolában (ahol nyert) még később tért nyugovóra, ahol szintén hajnalig versenyzett online.

„Max bioritmusa eltér más emberekétől, számára nem szokatlan időpontban ment aludni. Zandvoortban arra sem ébredt fel délelőtt 10-kor, hogy helikopterek szálltak a motorhome-ja fölött. Eleget aludt” – jelentette ki.

Megszelídíteni Norrist – a McLaren csapatfőnöke lepasszolta a nehéz feladatot

Neuville keserűen értékelte a Lett Rallyt

0

Thierry Neuville az idei WRC-szezon legrosszabb eredményét érte el, miután Lettországban a takarítás és a sok egyszeri pálya miatt esélye sem volt nyolcadik helyezésnél jobb eredményre. 

Thierry Neuville gyakorlatilag az esélytelenek nyugalmával versenyzett a Lett Rallyn, ahol jól tudta, hogy az első napi takarítás és a sok egyszer használt pálya miatt nincs esélye jó eredményre. Így a belga versenyző csak a pályák teljesítésére törekedett. Végül a vb-éllovas pilóta kilenc ponttal kénytelen volt beérni.  

„Nem lepődtünk meg, hogy nehézségekbe ütköztünk ezen a hétvégén, aminek köszönhetően nem sok jót tudtunk elérni, azonban szeretném megköszönni a csapatnak, hogy kitartóak voltak és támogattak ezen a hétvégén, ami nagyon jól esett – mondta Thierry Neuville. – Továbbra is úgy fogunk küzdeni, ahogy a szezon eleje óta tettük. Van még egy nehéz versenyünk Finnországban, ami azonban nem lehet olyan rossz, mint a lett verseny, mert az ismétlődő szakaszok többet fognak segíteni nekünk. Nem adom fel, és folytatni fogom a küzdelmet, de zsinórban nyolc murvás rally nagyon kihívást jelentő és a három gyors egymást követő rally pedig csak erősebbé tesz.” 

Fotó: Hyundai Motorsport

A belga versenyzőnek Esapekka Lappi is igyekezett segíteni, aki péntek este direkt lelassított, hogy összetettben Neuville megtudja előzni, így szombaton a finn versenyző igyekezett takarítani csapattársa előtt a szakaszokat.

Thierry Neuville előnye a WRC egyéni bajnokságában nyolc pontra csökkent a második helyre lépő csapattársa, Ott Tanak előtt, míg Elfyn Evans 12 pont hátránnyal követi. 

Két évig biztosan marad a Hyundai, de a WRC folytatásnak több feltétele van

0

A Hyundai motorsportért felelős elnöke, Cyril Abiteboul megerősítette, hogy a koreai gyártó legalább 2026-ig marad a rali-világbajnokságban – az ezt követő jövő pedig attól függ, hogy hány új gyártó csatlakozik a következő, 2027-ben kezdődő szabályciklushoz.

Korábban már felmerültek híresztelések arról, hogy már 2026-tól a sportautó-versenyzés felé fordulhat a Hyundai, mind a WEC sorozatban, mind az amerikai IMSA SportsCar bajnokságban. Abiteboul azonban, aki a márka WRC-csapatának főnöke is, ragaszkodott ahhoz, hogy a Hyundai a következő két szezonban a raliversenyzés mellett kötelezte el magát.

„Nem változik a fókuszunk. Arra koncentrálunk, hogy megnyerjük a bajnokságot idén. Arra is összpontosítunk, hogy jó téli felkészülést végezzünk a jövő évre és a következő évre. Ez az, ahová tartozunk. Rengeteg márkánk van, így nyitottak vagyunk arra, hogy mi történik. És ha valamit be kell jelentenünk, akkor a megfelelő emberek be fogják jelenteni. Semmi mást nem tudok megerősíteni, csak azt, hogy egyelőre a ralira koncentrálunk” – szögezte le Abiteboul.

Ugyanakkor a csapatfőnök a Hyundai munkatársainak egy csoportjával együtt jelen volt az idei Le Mans-i 24 óráson is. A Hyundai vezetője azonban igyekezett hangsúlyozni, hogy az elmúlt 20 évben minden alkalommal rendszeres látogatója volt az eseménynek, és általános tényfeltáró küldetésen vett részt, nem pedig konkrétan a WEC program előkészítésén ügyködtek.

„Először is, imádom Le Mans-t” – mondta Abiteboul. „Ez egy nagyszerű verseny, és úgy gondolom, ha az ember a motorsportban dolgozik, akkor azt is meg kell néznie, hogy mi történik. Egyénként, ha jól akarok itt teljesíteni, és új, friss ötletekkel is előállni, akkor sok megbeszélést kell folytatnunk a promóterekkel és az FIA-val. Tudni kell, hogy mi történik a különböző sorozatokban, és elmondható, hogy az endurance nagyon jól működik.”

Abiteboul
Fotó: Hyundai Motorsport

„Az endurance elért valamit, amiről azt hiszem, hogy a WRC-ben is álmodozunk, vagyis hogy több gyártót vonzzon. Néhány évvel ezelőtt két-három gyártó versenyzett az LMP1-es kategória csúcsán. És egy jó szabályrendszer után, és valószínűleg a promóterek néhány új, friss ötletét követően most kilenc vagy tíz autógyártó van ott. És úgy gondolom, hogy fontos megérteni a siker receptjét” – tette hozzá a csapatfőnök.

Pontosan ez a siker az, amit Abiteboul – és a szurkolók is-, látni szeretne a rali-világbajnokságon. Több gyártót, több Rally1-es autót, nagyobb show-t.

„Nem akarok tiszteletlen lenni a Forddal, az M-Sporttal és a Toyotával szemben – akik megosztják velünk a WRC versenyzési felületét -, de egyértelmű, hogy több márkára, több autóra, több versenyzőre és több show-ra van szükségünk” – mondta Abiteboul.

Fotó: Hyundai Motorsport

Eközben van még egy akadály a Hyundai előtt. A gyár idén februárban leállította az i20N európai gyártását, a többi belsőégésű motorral hajtott sportos modelljével együtt. Az utcai autók zászlóshajója mostantól az Ioniq 5 N, amely csak elektromos hajtással kapható. A WRC-ben versenyzésnek pedig csak akkor van komoly marketingértéke, ha összeköthető egy utcai modellel is, ahogy a Toyota a Yaris-ra, a Ford pedig a Puma formájára építi versenyutóját.

„Arról is gondoskodnunk kell, hogy fenntartható összhang legyen a WRC és a termékpalettánk között, amely nem teljesen a sportág kezében van. És az is igaz, hogy az általunk használt autó, az i20 N jövőre megszűnik. Tehát nyilvánvaló, hogy ha annyit fektetünk be a WRC-be, amennyit jelenleg, akkor szükségünk van egy olyan autóra, amely képes lesz felvenni a versenyt az i20 N-nel; ez a célja és létjogosultsága annak, hogy elsősorban a WRC-ben veszünk részt. Tehát mindezt rendbe kell tennünk” – erősítette meg Abiteboul.

„Ez még mindig egy gyártói bajnokság? Inkább ügyfélbajnokság? Lehet, hogy ez egy magas színvonalú ügyfélbajnokság, kicsit olyan, mint a GT3-as versenyzés, amely szintén nagyon jól megy. Szóval mindezen okok miatt is voltam Le Mans-ban, hogy megértsem, mi lehet az alternatíva, nem egyszerűen a promóció vagy a technikai szabályozás szempontjából, hanem üzleti szempontból is” – folytatta a csapatfőnök, aki egyúttal rámutatott arra a problémára is, ami gátat szabhat a többi gyártó WRC-be érkezésének, hiszen a jelenlegi szabályozási környezetben egyre kevesebb tér jut a piacon azoknak a kisautóknak, amelyek ideális alapot szolgáltatnak a WRC-nek.

Fotó: Hyundai Motorsport

Rovanpera rajt-cél győzelmet aratott a Lett Rallyn, de a vasárnappal nem elégedett

0

Kalle Rovanpera sorozatban második, idei harmadik győzelmét szerezte, miután megnyerte a Lett Rallyt, azonban úgy érzi, vasárnap lehetett volna még gyorsabb is. 

Kalle Rovanpera azt követően, hogy a Lengyel Rallyt úgy nyerte, hogy az utolsó pillanatban kellett beugrania a pályabejárás során balesetet szenvedő és sérülést szenvedő Sébastien Ogier helyére, Lettországban rajt-cél győzelmet tudott aratni, és WRC-karrierje során 14. győzelmét szerezte. 

“Nagyon jó tempónk volt, így elég nyugodtan telt a verseny számunkra – mondta a verseny után Kalle Rovanpera, aki szombaton megszerezte 200. WRC-szakaszgyőzelmét is. – Minden a terveknek megfelelően alakult. Folyamatosan jó rajthelyről indulhattunk, amiből talán mi hoztuk ki a legtöbbet. Ez lehetett a győzelem kulcsa.” 

Rovanpera karrierje legelején a Lett Rally Bajnokságban szerezte első komolyabb tapasztalatait, és a világ is ebben az időszakban figyelt fel rá. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

“Jó érzés volt ismét Lettországban versenyezni. Nagyon sokan szurkoltak nekük a pályák szélén, és kiválóan megszervezett verseny volt.” 

A 23 éves kétszeres világbajnok azonban a vasárnapi értékelésben csak a harmadik helyet szerezte meg, így a záró nappal nem teljesen volt elégedett. 

“A vasárnapi pályákon kicsit gyorsabb lehettem volna, igyekeztem okosan, hiba nélkül vezetni, de összességében ezzel a nappal nem vagyok elégedett.” 

A WRC-szezon két hét múlva a Finn Rallyval folytatódik, és hazai versenyén még nem tudott korábban nyerni Rovanpera. 

“Az elmúlt években valóban nem tudtam Finnországban nyerni, de most jó esélyt látok erre. Meglátjuk, hogy miként alakul az a hétvége. Most kicsit elmegyünk nyaralni, aztán utána elkezdünk készülni a finn versenyre. Jelenleg még nem nagyon foglalkoztam az ottani pályákkal, de az, hogy az Ouninpohja gyorsasági szerepel a programban, már nagyon jól hangzik.” 

Rovanpera győzelmének ellenére Lettországban Sébastien Ogier szeezte a legtöbb pontot, aki 2 ponttal szerzett többet a finn versenyzőnél és 3-mal Ott Tanaknál.

A Finn Rallyt két hét múlva rendezik. 

Tanak a Lett Rally utolsó napjával már elégedett volt

0

Ott Tanak számos nehézség ellenére is a harmadik helyet szerezte meg a Lett Rallyn, így a világbajnokság második helyére lépett. 

Ott Tanak a Lett Rally első napját a negyedik helyen töltötte, azonban a napzáró szakaszon fékhibával küzdött, így szombaton sem sikerült jó rajthelyről indulnia. Végül a második nap során egy ritka incidensbe futott, majd a nap végén a szuperspeciál szakaszon kicsúszott, vasárnap azonban már mindent megtudott nyerni, így Martins Sesks utolsó szakaszon történt műszaki hibája után a verseny harmadik helyén zárt és a világbajnokság második helyére lépett mindössze nyolc ponttal Thierry Neuville-től. 

Az FIA vizsgálja Tanak lett incidensét, az észt versenyző bocsánatot kért

„Legalább a vasárnap jó volt – mondta Ott Tanak a verseny után. – Sikerült egy nehéz péntek után, ahol fékhiba miatt a nap végén sok időt vesztettünk jó tempóban folytatni szombaton. A fékhiba miatt, nem volt jó rajthelyünk szombaton, úgyhogy úgy éreztem, nem nekünk kedveztek a lapok, de sikerült kihozni a maximumot már a vasárnapból. Finnország következik, ami az egyik kedvenc versenyem, azok az utak rallyra készültek. A Toyota ismét nagyon gyors lesz, de mindent beleadunk és mindig teljes támadásban próbálunk lenni.” 

Lett Rally: Rovanpera vezette kettős Toyota-siker, Sesks-nek nem sikerült a dobogó

A Finn Rallyt két hét múlva rendezik.

Az M-Sport bocsánatot kért Martins Sesks “cserbenhagyásáért” a Lett Rallyn

0

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke úgy érzi, a csapat cserbenhagyta Martins Sesks-et a Lett Rallyn, miután az utolsó gyorsaságin váltóprobléma miatt nem tudta megtartani a harmadik helyet. 

Martins Sesks a Lett Rallyn vezetett először teljesen hibrid Rally1-es autót, ami ellenére már péntek délelőtt két szakaszt tudott nyerni és folyamatosan a mezőny három világbajnoka, Kalle Rovanpera, Sébastien Ogier és Ott Tanak ellen tudott harcolni. 

A lett versenyző az utolsó gyorsasági szakasz előtt még a harmadik helyen állt és úgy tűnt, hogy Tanakkal szembeni 4.6 másodperces előnyét akár meg is tarthatja és dobogón végezhet hazai futamán. A Power Stage-en azonban 600 méter után váltóhiba lépett fel a Ford Pumában, így az elvesztett idő miatt végül a hetedik helyen ért célba. 

“A rajt után volt egy jobb hajtű, ami után gyorsítva a második fokozatba kapcsolás után valami eltört az autóban – mondta Martins Sesks a verseny után a Dirtfishnek. – Úgy éreztük, hogy a következő kanyarig sem tudunk elérni, a következő pillanatban azonban rájöttünk, hogy a váltóval történt valami, ezért nem tudunk mit csinálni, csak célba kell gurulni.” 

“Nagyon csalódott vagyok – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. – Úgy érzem, az utolsó pillanatban cserbenhagytuk Martinst. Soha nem lehet tudni, hogy mi történik a következő pillanatban, de ez így is nagy csalódás. Mindenki nagyon keményen dolgozott és már nagyon közel volt egy nagy eredmény elérése. Nagyon izgatottan vártam az utolsó szakaszon Martins és Ott Tanak csatáját a dobogóért, de szerintem ezzel mindenki így volt. Csak elnézést tudok kérni, de mindannyian nagyon csalódottak vagyunk, mert nagyon örültünk volna, ha Sesks dobogóra állhatott volna.” 

Millener nagyon elégedett volt a lett versenyző teljesítményével. 

“Nehéz elviselni, hogy az utolsó pillanatban nem sikerült elérni a dobogót, de ennél is rosszabb lehet Martinsnak. A szakasz utáni reakciója azonban megmutatja, hogy mennyire profi versenyző. Az biztos, hogy a következő pár napban csalódott lesz, de amit a hétvégén elért, ahhoz nehéz mit hozzátenni. Nyugodtan lehet mondani, hogy az első napon jó volt a rajthelye, lehet mondani a helyismeretét, azonban ahhoz, hogy 120 km/h-val közlekedj a fák között, és hogy harcolj Sébastien Ogier-val, nagyon komoly teljesítményre van szükség.” 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

“Nem panaszkodhatunk semmire – mondta Martins Sesks. – 19 kiváló gyorsaságink volt, ami során persze voltak hullámvölgyek is, de folyamatosan világbajnokokkal tudtunk harcolni, amit eltart még néhány napig feldolgozni. Ezek az emlékek és kedves szavak, amiket a verseny végén mondtak nagyon jól esett. Azonban a legtöbbet nem a győzelmek és jó eredmények után lehet tanulni, hanem a nehéz pillanatokból.” 

Millener emlékeztette Sesks-et arra, hogy 2019-ben, Korzikán Elfyn Evans egy Power Stage-en szerzett defekt miatt nem tudott nyerni, ma pedig a világbajnoki címért harcol. 

“Nagyon csalódott vagyok, hogy nem sikerült Martinsnak dobogón zárni, de neki is mondtam, hogy 2019-ben Korzikán egy defekt miatt az utolsó szakaszon vesztette el a győzelmet Evans, ami után jelenleg már vb címért harcol. Így bár nehéz lesz a következő pár nap, a jövőben csak jobb dolgok történhetnek vele is.”

Stroll beintett Alonsónak – az Aston Martinnál is volt botrány a Magyar Nagydíjon

0

Amit a McLarennél a futamgyőzelem tétjével is képesek voltak levezényelni, az az Aston Martinnál a 10. helyért sem ment – Lance Stroll a megbeszéltek ellenére sem engedte vissza maga elé Fernando Alonsót a Magyar Nagydíj végén.

Bár Lando Norrisnak is meg kellett vívnia magában néhány morális dilemmát a hungaroringi futam végén, amikor a csapat arra kérte, adja át Oscar Piastrinak az első helyet, amit csak a kedvezőbb boksztaktikája által csípett el az utolsó kiállásokig vezető ausztrál elől, a brit végül félre tudta tenni az egóját, és a békesség megőrzése érdekében lemondott a győzelemről.

Nem ugyanilyen helyzet szülte, de az Aston Martinnál Strollt is arra kérték, hogy adja vissza a helyét Alonsónak a verseny végén, és bár a két autó ekkor csupán a 10. és a 11. helyen haladt, vagyis csak az utolsó megszerezhető pont sorsa forgott kockán, a kanadai mégsem tette meg ezt a gesztust.

A helyzet a következőképpen formálódott: a verseny második felében Alonso haladt előrébb a két Aston Martin közül, de hiába üldözte hosszú időn át Cunoda Juki RB-jét, nem jutott előzési lehetőséghez. A csapat ekkor helycserére kérte a spanyolt és a mögötte haladó Strollt, hátha a kanadai nagyobb sikerrel jár, viszont a csapatrádión azt ígérték a kétszeres bajnoknak, hogy ha Stroll sem tudja elcsípni a 9. helyet, a futam végén visszaadja a pozíciót. Ez végül nem történt meg, Stroll futott be az utolsó pontszerzőként, igaz, a leintésig ott loholt Cunoda nyakán, csupán hét tized választotta el őket a célban.

Alonso persze jóval többet látott már annál a karrierjében, mint hogy izgalomba hozza egyetlen pont megléte vagy hiánya, így inkább az Aston továbbra is kilátástalan helyzetén méltatlankodott, megspékelve a csapat által választott stratégia kritikájával – hiszen a két zöld autó volt az egyedüli az első tízből, amelyek a lágy keverékeken rajtoltak, ennek nyomán pedig Alonsót már a 7. körben a bokszba hívták.

Fernando Alonso, Lance Stroll, Aston Martin, Magyar Nagydíj
Itt még Alonso volt előrébb a két Aston közül / Fotó: Aston Martin F1 Team

„Nem volt helyes a stratégiánk, de persze utólag ezt már könnyű mondani. A 7. körben kiálltunk, így már a 8. körben tudtam, hogy nem fogunk pontot szerezni. Szerintem ezzel mindannyian tisztában voltunk a csapatban, szóval nem tudom, akkor miért álltunk ki ilyen korán” – mondta a DAZN-nek.

A futamot Oscar Piastri nyerte a McLarennel, ezzel tovább növelve a szezon változatosságát, amely 13 futam alatt már 7 különböző győztest számlál. Alonsónak erről is van egy csapata számára lesújtó véleménye.

„A nagy baj az, hogy ilyen sok győztes mellett mi még csak közel sem vagyunk ahhoz, hogy felkerüljünk erre a listára” – fogalmazott Alonso, aki úgy tűnik, 2023-ban ismét rosszkor volt a jó helyen, hiszen tavaly egy jóval kevésbé változatos szezonban halmozta a dobogókat, amelyben csak egyetlen futamon lehetett legyőzni a Red Bullt.

Verstappen Hamiltont okolja a Magyar Nagydíjon történt ütközésért, de senki sem kapott büntetést

Az FIA vizsgálja Tanak lett incidensét, az észt versenyző bocsánatot kért

0

Korábban talán még sosem látott incidens történt szombat délután Ott Tanakkal a Lett Rallyn, ami után az észt versenyző komolyan bírálta a versenyirányítást. Az FIA vizsgálatot indított, az észt versenyző pedig azóta bocsánatot kért. 

Mint arról beszámoltunk, Ott Tanak a Lett Rally második szombat délutáni szakaszán megállni kényszerült, miután Elfyn Evans kicsúszása után egy felfújható reklámkapu tövében tért vissza az útra, aminek következtében a kapu leeresztett és Tanak nem tudta elkerülni.

Hihetetlen incidens történt a Lett Rallyn Tanakkal Evans kicsúszása után

Az észt versenyző amilyen gyorsan tudott, lefékezett és az út közepén navigátorával, Martin Jarveojával elkezdte az autóba gabalyodott Toyota hirdetést leszedni a Hyundairól, ami miatt a versenyirányítás piros zászlót léptetett érvénybe, így Adrien Fourmaux és Takamoto Katsuta is megállapított időt kapott. 

Tanak később tovább tudott menni és a szakasz céljában komolyan bírálta a versenyirányítást. Az észt versenyző ugyancsak megállapított időt kapott később és folytatni tudta a versenyt. 

Lett Rally: Rovanpera vezette kettős Toyota-siker, Sesks-nek nem sikerült a dobogó

“A 8-as autóval (Tanak) a 14-es szakaszon történt incidens után az FIA vizsgálatot indított, mely jelenleg is tart – szerepel az FIA által a verseny végén kiadott közleményben. – A verseny helyszínén Ott Tanak és a Hyundai csapat képviselője találkozott az FIA képviselőivel és megbeszélést követően egyetértettek abban, hogy a kialakult helyzet veszélyes volt. A megbeszélés során Tanak elismerte, hogy a szakasz végi megjegyzései nem szolgálják a sport érdekeit, ezért elnézést kért és elégedettségét fejezte ki a vizsgálat indításával kapcsolatban.”

A Toyota egy pontra csökkentette hátrányát a gyártói bajnokságban

0

A Lett Rallyn aratott kettős győzelmével a Toyota egyetlen pontra zárkózott fel a gyártók bajnokságában a Hyundai mögött. Az egyéni értékelésben Evans csak harmadik Neuville és Tanak mögött.

Kalle Rovanpera győzelme és Sebastien Ogier második helye mellett Evans ötödikként Katsuta pedig hatodik helyen ért célba Lettországban. A toyotások közé Tanak és Fourmaux tudott beférközni, ezzel a japánok nagyot faragtak hátrányukból a gyártói bajnokságban és már csak egyetlen pont a lemaradásuk a Hyundai mögött.

Evans
foto: Toyota Gazoo Racing WRT

„Ez egy fantasztikus esemény volt számunkra. A Lengyel Rally után újabb kettős győzelmet arattunk, és szereztünk néhány nagyon fontos pontot a bajnokságban, amivel csökkentettük a lemaradást a gyártók tabelláján. Kalle elképesztő munkát végzett az első szakasztól kezdve az élen, azt hiszem, még a vártnál is dominánsabb volt. Az is nagyszerű volt látni, hogy Seb milyen jól vezetett, hogy megszerezte a második helyet, amikor már egy ideje nem versenyzett ilyen gyors ralin. Elfyn nagyon jól kezdett pénteken, figyelembe véve a rajtpozícióját, bár tudom, hogy több pontot remélt volna. Az autó teljesítménye ezen a hétvégén kiváló volt, a versenyzőink gyorsak voltak, és ez önbizalmat ad nekünk a következő hazai versenyünkre, a Finn Rallyra” – mondta Jari-Matti Latvala csapatfőnök a verseny után.

Rovanpera
foto: Toyota Gazoo Racing WRT

A kép egészen másként festene ha a Power Stagen néhány tizeddel gyorsabbak a toyotás versenyzők. Ogier kettő tizeddel maradt el Tanaktól, Katsuta pedig egyforma időt ment Neuville-lel, de mivel később rajtolt, a belga kapott eggyel több pontot.

„Nagyon elégedett vagyok: a kettős győzelem volt az a cél, amit szerettünk volna elérni a csapat számára ezen a hétvégén. Nagyon pozitív lépést tettünk a gyártók bajnoki címe felé. Sajnos ma ez a két tized nem úgy alakult, ahogyan Szardínián, de mindent beleadtam, és nem bántam meg semmit” – utalt Ogier is a Power Stage eredményére.

Az egyetlen probléma az, hogy a Toyota lelkesen kommunikálja, hogy a gyártói bajnokságban fontos pontokat szereztek, viszont az felettébb kínos, hogy a nyilvánvalóan sokkal többet jelentő egyéni világbajnoki címért folyó versenyben Tanak is megelőzte Evanst, hiszen a jó eredményeket egyelőre a részmunkaidős pilóták – Rovanpera és Ogier – szállítják…

Ogier
foto: Toyota Gazoo Racing WRT

 

 

Verstappen Hamiltont okolja a Magyar Nagydíjon történt ütközésért, de senki sem kapott büntetést

0

Max Verstappen nem kapott büntetést a Magyar Nagydíjon Lewis Hamiltonnal történt ütközéséért, de a felügyelők a hétszeres világbajnokot sem találták hibásnak, az indoklásukban pedig igencsak érthetetlen kijelentést tettek. 

Már a Magyar Nagydíj sportfelügyelőinek döntése előtt is világos volt, hogy Max Verstappen nem saját hibájából ütközött össze Lewis Hamiltonnal a 70 körös futam 63. körében, mivel a hétszeres világbajnok a féktáv alatt folyamatosan jobbra húzódott, ami a holland pilóta elfékezéséhez vezetett.

„Teljesen jó volt a manőverem, de aztán a féktáv közepén, amikor már elköteleztem magam a manőver mellett, hirtelen elkezdett jobbra húzni. Ha nem tettem volna én is ezt, mialatt fékezek, [már hamarabb] összeértünk volna, előbb-utóbb pedig persze, hogy blokkoltak a kerekeim, mert folytatta a jobbra húzódást” – nyilatkozta Verstappen a Sky Sports-nak, majd felemlegette, hogy amikor az Osztrák Nagydíjon ő csinált hasonlót Lando Norrisszal, sokan rögtön keresztre akarták feszíteni.

Az ütközés:

 

„Az emberek nagy feneket kerítettek annak, ami Ausztriában történt, hogy nem volt korrekt, bla, bla, bla. De akkor a féktáv előtt váltottam irányt, majd egyenes vonalban fékeztem, eléggé egyenesen álltak a kerekeim. Úgy éreztem, hogy most nem az első mozdulatnál történt az irányváltás, hanem a féktáv alatt folyamatosan jobbra tartott. Nem teheted ezt, amikor valaki elkötelezte magát a belső íven. Ezért blokkoltam, máskülönben szintúgy összeütközünk, mert egyszerűen belém kanyarodik. Meglátjuk, de végső soron, ha jobb stratégiával állunk elő, nem kerültünk volna ebbe a helyzetbe. Nem gondolom, hogy bármi rosszat tettem, elköteleztem magam egy teljesen korrekt manőver mellett, és nem gondolom, hogy túl későn fékeztem.”

Hamilton még a top3 által adott interjúk során versenybalesetnek titulálta a történteket, és végül a felügyelők is így látták, mert sem Verstappent, sem Hamiltont nem büntették, lévén „egyiküket sem terheli túlnyomó részben a felelősség.”

Érthetetlen indoklás

Mivel a felügyelőknek olyan információk is a rendelkezésére állnak (pl telemetria), ami nekünk nem, nehéz belekötni az ítéletükbe, de a külső és fedélzeti kamerás felvételek alapján az egyértelműen látszik, hogy miután Hamilton és Verstappen a célegyenes végi féktáv előtt lekörözte Alex Albon Williamsét, a hétszeres világbajnok visszahúzódott az ideális ívre, majd miután beletaposott a fékbe, elkezdett jobbra tartani. A szemből mutatott visszajátszásból és a helikopteres képekből is egyértelmű, hogy Hamilton a féktáv alatt nem azt az ívet követte, amit a korábbi körökben, a felügyelők mégis azt írták az indoklásban, hogy „a 44-es rajtszámú autó vezetője azt állította, hogy ő egyszerűen csak követte a normális versenyívet (amit a korábbi körök videós és telemetriai bizonyítékai megerősítenek.”

Hogy ez miként lehet, arra sajnos mi nem találunk magyarázatot, mert teljesen egyértelmű, hogy Hamilton nem az addigi íven ment, hanem befelé mozdult. A felügyelők leírták, hogy Verstappen a meghallgatáson is elmondta, hogy féktáv alatti irányváltás történt, ám ők ezt nem tekintik a féktáv alatti irányváltás „tipikus esetének”, noha úgy vélik, Hamilton tehetett volna többet az ütközés elkerüléséért.