Kilencven páros nevezett a jövő heti Róma Rallyra, melyen 76 páros, köztük négy magyar kettős fog harcolni a Rally Európa-bajnokság értékelésében.
43 Rally2-es autó áll rajthoz a Róma Rally ERC-értékelésében, köztük László Martinnal, akinek Zsiros Gábor fog navigálni, Vincze Ferenccel, akinek Németh Gergely fogja olvasni az itinert, valamint László Zoltánnal és Begala Tamással.
Az említett magyar versenyzőknek pedig nagyon nehéz dolguk lesz, ha jól szeretnének szerepelni, mivel a kategóriatársaik között például Hayden Paddon, Efrén Llarena, Mathieu Franceschi, Mads Ostberg, Simone Tempestini, Miko Marczyk, Erik Cais, Martins Sesks, Simon Wagner, Andrea Crugnola, Simone Campedelli, Giandomenico Basso, Stéphane Lefebvre, Paolo Andreucci fog indulni.
Bertalan Márton és Paizs Róbert az ERC4-es kategóriában próbál majd minél jobb eredményt elérni, ahol még hét riválisuk indul.
A Róma Rally pénteken kezdődik és 13 gyorsasági vár a mezőnyre.
Lando Norris megőrizte a vezetést a McLaren számára a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzésén, ahol a wokingi autók tekintélyes fölénnyel végeztek az élen. Lewis Hamilton megpördült, a Ferrarik továbbra sem muzsikiálnak jól.
Az időjárás érezhetően enyhült szombatra a Hungaroringen, a harmadik edzés kezdetekor a levegőben 27, az aszfalton 40 °C hőmérsékletet mértek – a délelőtti előrejelzés ráadásul még arra is adott némi esélyt, hogy enyhe eső éri el a pályát az időmérő környékén.
Az első tíz percben csak a két Red Bull hajtott a pályára, és hamar világossá is vált, hogy Max Verstappen és Sergio Pérez más programot tervezett, mint a többség, hiszen az edzés nagy részében kemény keverékű gumikon köröztek, míg mások azonnal lágyakon kezdtek. A Red Bull mellett az Aston Martin különcködött még, a lágy gumikkal spórolva az ő két autójuk közepes keverékeket próbálgatott sokáig.
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 20, 2024
A tabella élén Lando Norris viszonylag hamar felülírta a pénteki legjobb köridőt, ami szintén az ő nevéhez fűződött, elsőként állítva meg a stoppert 1:16-os időnél. Az edzés második felébe fordulva aztán George Russell 1:16,5-tel állt az élre, majd Lewis Hamilton 1:16,7-tel sorolt be mögé, ideiglenesen előállítva a Mercedes kettős elsőségét. Ne feledjük, a Hungaroring az egyetlen pálya, amelyen a Mercedes még az elmúlt két, a csapat számára nehéz szezonban is meg tudta szerezni a pole-t.
Negyedórával a leintés előtt a McLarenek érkeztek egy újabb menetre, amivel mintegy fél másodperccel faképnél is hagyták a Mercedeseket: Norris ekkor egészen 1:16,0-ig szorította le az etalont, Oscar Piastri pedig 44 ezreddel maradt csak el tőle. Ekkoriban szabadultak meg végre kemény gumijaiktól a Red Bullok is, Verstappen 1:16,3-mal a harmadik helyre ugrott fel első éles próbálkozásával.
A végső sorrend is ez maradt, Norrist Piastri, Verstappen, Russell, Carlos Sainz és Daniel Ricciardo követi az első hat helyen, a McLaren ráadásul több tizedet adott a legközelebbi üldözőknek is, ami mostanság ritka látvány egy F1-es végeredményben.
Az edzés leglátványosabb kicsúszását Hamilton követte el, amikor megpördült a 9-es kanyar kijáratánál, de vissza tudott térni a pályára a fűről, ezzel viszont az utolsó gyorskörös kísérletét kukába dobhatta.
Ezen kívül az 1-es kanyarban azonban többen is beleszaladtak egy-egy elmért féktávba, ekkor füstfelhő kíséretében tudta csak megállítani autóját Charles Leclerc, Pierre Gasly, Lance Stroll is, majd pedig az edzés utolsó percében Verstappen is.
Kettős Toyota vezetéssel zárult a Lett Rally szombat délelőtti program, miután Sébastien Ogier fel tudott lépni Kalle Rovanpera mögé, azonban a Hyundai is támadásba lendült.
Kalle Rovanpera négyből három szakaszt megnyerve bő fél percre növelte előnyét a Lett Rally élén, míg Sébastien Ogier a második helyre tudott lépni annak ellenére, hogy a mai harmadik pályán árkot járt.
Martins Sesks számára bár ismerősebbek a mai pályák, mint amilyenek a péntekiek voltak, mégis kevésbé tudja tartani a két toyotás rivális, valamint Ott Tanak tempóját, ami persze inkább a tegnapi tempója után meglepetés.
A lett versenyző azonban így is csupán 6 tizeddel követi Ogier-t, és 9.6 másodperccel előzi meg Ott Tanakot, aki szombat délelőtt megszerezte a Hyundai első szakaszgyőzelmét Lettországban.
Takamoto Katsuta a délelőtti utolsó gyorsaságin egy lassítóban fának csúszott, majd elromlott a szervokormány, ami miatt sok időt vesztett, így Adrien Fourmaux és Elfyn Evans is megelőzte.
Grégoire Munster azonban nagyobb probléma nélkül sem tudja kategória társai tempóját felvenni, így Thierry Neuville és a takarítást végző Esapekka Lappi is megelőzte.
Sesks és Munster teljesítményén jól látszik a tehetséges és a fizetős versenyző közötti különbség.
A WRC2-ben bár kissé csökkent Oliver Solberg előnye, még mindig magabiztosan előzi meg a mögötte csatázó Mikko Heikkilát és Sami Pajarit.
Lett Rally, állás SS12 után 1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:43:12.2 2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +34.8 3 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +35.4 4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +45.0 5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:06.3 6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:14.3 7 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:35.5 8 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2:14.4 9 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:43.7 10 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:51.8 11 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +5:41.2 12 #27 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:06.4 13 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:14.1
Gyorsasági szakaszok időterve, magyar idő szerint Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville
Azt követően, hogy a Horvát Rally szervezői bejelentették, hogy nem fognak 2025-ben WRC-futamot rendezni, gyakorlatilag eldölt, hogy mely versenyek fognak a WRC-naptárban szerepelni. Csupán az időpontok esetében maradt kérdés.
A 2025-ös WRC-naptár bár még nem lett bejelentve, a Horvát Rally kiesésével gyakorlatilag eldölt, hogy mely versenyek szerepelhetnek a vb-programban.
Az már biztos, hogy a 14 futamos WRC-szezon a Montéval indul jövőre is, amit a Svéd Rally fog követni februárban és igen jó eséllyel a kenyai Szafari Rally lesz a márciusi verseny.
A többi verseny helyszíne ugyancsak ismert már, Portugália, Szardínia, Görögország, Finnország, Chile, Japán, Szaúd-Arábia, Kanári-szigetek, Paraguay és a Közép-Európa Rally ugyancsak a WRC-naptárban fog szerepelni.
Az idei naptárhoz képest pedig változást jelent majd, hogy Lengyelország kikerül, míg Lettország helyett Észtország térhet vissza ismét a vb-menetrendbe.
Gyakorlatilag már csak a versenyek pontos időpontjait kell meghatározni, a szezon azonban biztosan Japán után Szaúd-Arábiában fog zárulni.
Keke Rosberg az 1985-ös Brit Nagydíj időmérő edzésén olyasmit tett, amit saját bevallása szerint nem lett volna szabad, de az élvezet felülírta a professzionális hozzáállást. Egy olyan korszakban, amelyben azért nem voltak már mindennaposak a halálos balesetek, de a tragédiák sokkal inkább övezték a száguldó cirkuszt, mint manapság, a Williams finnje a biztosnak látszó pole pozíció tudatában sem nyugodott, és kiment egy újabb kamikaze-körre. Helyszíni beszámolók alapján kívülről nézve olyan volt, mintha repülne…
A kétszeres világbajnok, Kalle Rovanpera nyerte a Lett Rally második szombati szakaszát is, így a 23 éves pilóta megszerezte karrierje 200. szakaszgyőzelmét a WRC-ben.
Kalle Rovanpera tovább növelte előnyét a Lett Rally második szombati szakaszán is, melyet 2 másodperc előnnyel nyert meg Ott Tanak előtt, míg Elfyn Evans 3.8 másodperc hátránnyal lett harmadik.
A 23 éves toyotás pilóta, így megszerezte karrierje 200. WRC-szakaszgyőzelmét, és előnyét 29.2 másodpercre növelte Martins Sesks előtt, aki 3.5 másodperccel előzi meg Sébastien Ogier-t.
Takamoto Katsuta negyedik pozícióját már komolyan veszélyezteti Ott Tanak, aki már csak 5 tizeddel követi.
Adrien Fourmaux mögött Elfyn Evans is csupán 7 másodpercre van, így a hatodik helyért is még zajlik a csata.
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 20, 2024
Grégoire Munster nagyon lassú volt a szombati első két pályán, így Thierry Neuville előbb megelőzte, majd 15.8 másodpercre el is lépett a luxemburgi versenyzőtől, akit már Esapekka Lappi is csak 5.2 másodperccel követ.
Oliver Solberg magabiztosan tartja vezető helyét a WRC2-ben, mögötte azonban Mikko Heikkila és Sami Pajari csatázik, a két finn versenyző között csupán 3.6 másodperc a különbség.
Lett Rally, állás SS10 után 1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:25:54.0 2 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +29.2 3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +32.7 4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +45.8 5 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +46.3 6 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +57.7 7 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:04.7 8 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:52.0 9 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:07.8 10 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:13.0 11 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +4:39.1 12 #27 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +5:06.3 13 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +5:09.9
Gyorsasági szakaszok időterve, magyar idő szerint Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville
Kalle Rovanpera szakaszgyőzelmével kezdődött a Lett Rally szombati napja, így növelte előnyét Martins Sesks előtt, míg Ott Tanak és Thierry Neuville egyaránt egy helyet tudott javítani.
Kalle Rovanpera maximálisan kihasználta a Lett Rally első szombati szakaszán, hogy a legjobb rajthelyről indulhat és 5.4 másodperc előnnyel mindenkinél gyorsabb volt a 18.87 km-es pályán. A kétszeres világbajnokot Sébastien Ogier, majd további 1 tized hátránnyal Ott Tanak követte, míg Takamoto Katsuta és Martins Sesks azonos idővel zárt a negyedik és ötödik helyen.
Összetettben Rovanpera 23.8 másodpercre növelte előnyét Sesks előtt, akit 3.2 másodpercre megközelített Sébastien Ogier.
Sesks a szakasz után elmondta, hogy bár néhány helyen túl óvatos volt. Igazán kevés Rally1-es tapasztalata miatt nem gondolná, hogy Ogier előtt tud maradni.
Takamoto Katsuta negyedik, azonban Ott Tanak megelőzte Adrien Fourmaux-t, így az ötödik helyre lépett.
Elfyn Evans mögé pedig Thierry Neuville zárkózott, azt követően, hogy Esapekka Lappi tegnap este bevállalta a mai takarítást, így egy fokkal jobb útviszonyok között tud vezetni.
Lett Rally, állás SS9 után 1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:17:38.4 2 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +23.8 3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +27.0 4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +41.3 5 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +44.3 6 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +50.6 7 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:00.9 8 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:39.7 9 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:41.7 10 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:55.8
Gyorsasági szakaszok időterve, magyar idő szerint Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville
Csapattársa úgy sejti, Lewis Hamilton még megbánhatja azon szezon előtt meghozott döntését, miszerint 2025-től a Mercedest elhagyva a Ferrari versenyzője lesz.
A hétszeres világbajnok saját karrierjében példátlan sikertelenségi sorozatot élt meg azáltal, hogy 2022-ben és 2023-ban egyaránt futamgyőzelem nélkül maradt, a Mercedes visszaesésének fényében pedig indokolhatónak is tűnt a döntése, miszerint utolsó F1-es éveiben szerencsét próbál egy másik csapattal, amely történetesen a legnagyobb vonzerővel rendelkező Ferrari.
Ezt a döntést még a 2024-es szezon első harmada is igazolni látszott, hiszen a Ferrari képes volt futamgyőzelmeket elvenni a Red Bulltól, miközben a Mercedes még hátrébb került az erősorrendben, egészen a konstruktőri negyedik helyig. Ám az utolsó néhány hétben történt átrendeződés megfordította a látképet: a Ferrari rossz irányba indult a fejlesztésekkel, a Mercedes pedig rájött, hogyan hozza ki az autóban rejlő potenciált, s két hete Silverstone-ban Hamilton meg is szakította nyeretlenségi sorozatát.
George Russell egyelőre nem tudja, ki lesz a csapattársa jövőre a Mercedesnél, ugyanakkor úgy sejti, Hamilton könnyen ráfázhat a csapatváltásra, hiszen akár 2025-re is a Mercedesnél maradhat a lendület, ráadásul a 2026-ra érkező új szabályrendszerre való felkészülésben is ők állnak a legjobban a paddockbeli sejtések szerint – és Russell saját vélekedése szerint is.
„Nem hiszem, hogy elszerződik, ha a csapatunk úgy teljesített volna, ahogy most. Egész biztos, hogy nem ment volna el – mondta Hamiltonról Russell a Reutersnek. – A 2026-os hajtásláncunk nagyon erősnek tűnik, ahogy az üzemanyag fejlesztésével is jól állunk, így komoly optimizmus övezi az előttünk álló éveket. Noha az elmúlt pár év kemény volt, most mégis azt érezzük, hogy a lendület a mi oldalunkon áll.”
Hamilton távozásával az F1 történetének leghosszabb csapat és versenyző közötti együttműködése fog véget érni közel 250 futam után, bár Russell azt gyanítja, nem annyira a Ferrari vonzereje csábította, inkább a Mercedes eddigi sikertelensége hajtotta el a hétszeres világbajnokot.
„Azt hiszem, egy ponton mindenki igényli a változást. 12 éve itt van, és rengeteg mindent elért a csapattal. Megértem, hogy izgalmas lesz számára belekezdeni valami újba. Ugyanakkor ha egy versenyző aktuális csapata futamokat nyer, és minden remekül fest a jövőre nézve is, akkor már senki nem az autó színe alapján dönt, hanem egyszerűen a lehető leggyorsabba akar beleülni” – mondta Russell, aki szerint könnyen lehet, hogy a jelenlegi erőviszonyok ismeretében Hamilton már másmilyen döntést hozna a jövőjéről.
Lando Norris jelentősen megjavította az első gyakorlás legjobb köridejét, amikor élen zárta az utolsó pénteki edzést a McLarennel. A 60 percre kiírt körözést Charles Leclerc furcsa autótörése a 4-es kanyar kijáratánál hosszú időre megakasztotta, ráadásul később kis híján egy Sauber is balesetet szenvedett ugyanott.
Bár már délután 5 óra volt, amikor megkezdődött a második gyakorlás, a hőmérő továbbra is magas értékeket mutatott: a levegő hőmérséklete 31 °C-ra rúgott, az aszfalté pedig csak nemrég csökkent 50 °C alá.
Erre az egy órára először mindenki a közepes keverékű gumikon hajtott ki – élükön Nico Hülkenberggel, aki egyedüliként kihagyni volt kénytelen az első gyakorlást a Haasába beültetett Oliver Bearman miatt. Az első 30 perc ilyenkor általában a gyorskörökről, a második 30 pedig a hosszú etapok próbálgatásáról szól, ám egy baleset megbolygatta ezt a bejáratott programot.
16 perc telt el az edzésből, amikor Charles Leclerc és a szalagkorlát nagy erővel történő találkozása rondított bele a motorzajba a pálya északi pontján. A monacói a 4-es kanyarból, a gyors balosból kiérkezve hajtott rá túlságosan a kerékvetőre, ami megdobta az autóját, s a Ferrari előbb a hátuljával, majd kisebb erővel a bal első kerekével a külső szalagkorlátnak csapódott – amit nem véd gumifal, lévén itt meglehetősen ritkák a becsapódások.
A monacói azonnal jelezte, hogy jól van, és ki is szállt az autójából, a becsapódás ereje miatt azonban érkezett hozzá a mentőcsapat, és a pályán is elkélt némi takarítás, hiszen a Ferrari leszakította a szalagkorlátra helyezett szponzorfeliratokat.
Mindezek miatt negyedórás piros zászlós leállás lépett életbe, s már túl is voltunk az edzésidő felén, amikor ismét megkapta a zöld jelzést a mezőny. Hamarosan pedig jött az újabb szokatlan incidens: Csou Kuan-jü ugyanott vesztette el az irányítást az autója felett, ahol korábban Leclerc balesetezett!
Az ok viszont ezúttal eltérő volt: a Sauber pilótája gyorskörön haladt, s a 4-esben befordulva váratlanul érte, hogy Sergio Pérez Red Bullja lassú tempóban halad előtte az ideális íven. A kínai versenyző egy hirtelen mozdulattal próbálta balra kormányozni az autóját, de megpördült, ő azonban elkerülte a korláttal való találkozást, csupán a belső íven csúszott keresztül az őt észlelő Pérez előtt – s folytatni is tudta az edzést.
Lágy keverékeken ekkor a többség még szakított időt egy-egy időmérős szimulációs körre, ebből a versenyfutásból pedig Lando Norris jött ki a legjobban, 1:17,788-as idővel ő lett az edzés leggyorsabbja – közel egy másodpercet javítva Sainz korábbi etalonján.
A második helyen Max Verstappen zárt, akit Sainz, Pérez, George Russell és Kevin Magnussen követett.
A hátralévő időben feltankolt autóval köröztek a versenyzők, így a sorrend már nem változott, és további incidensek sem történtek – Leclerc azonban értékes adatgyűjtési időtől esett el azáltal, hogy ebben már nem vehetett részt.
A komoly helyismerettel rendelkező két versenyző, Kalle Rovanpera és Martins Sesks áll a Lett Rally első két helyén az első nap végén, míg Sébastien Ogier a harmadik. Esapekka Lappi igazi csapatjátékos volt a pénteki utolsó szakaszon, ahol bevállalta a szombati takarítást.
Az első nap végén Kalle Rovanpera áll a Lett Rally élén Martins Sesks és Sébastien Ogier előtt, ez a sorrend pedig már a második pénteki szakaszt követően kialakult.
A sorrend jól tükrözi a helyismeret fontosságát, hiszen az a Kalle Rovanpera összesen nyolc szakaszból ötön, aki Lettországban szerezte első komolyabb rally tapasztalatait, ugyanakkor a pályákat kívülről ismerő Martins Sesks is kétszer tudott a leggyorsabb lenni, úgy hogy először vezet teljes értékű hibrid autót. Sébastien Ogier pedig a legrövidebb szakasz második teljesítésénél tudott szakaszt nyerni.
A nyitó nap után így Rovanpera 15.7 másodperc előnnyel vezet Sesks és további 5.9 másodperccel Ogier előtt.
A Hyundai versenyzői közül csak Ott Tanak volt igazán gyors, azonban az utolsó két gyorsaságin fékhibával vezetett, így a nap végére Takamoto Katsuta és Adrien Fourmaux is megelőzte.
Elfyn Evans másodikként indulva végül a hetedik helyen zárt pénteken, azt a Grégoire Munstert megelőzve, akit nagyon szeretett volna Thierry Neuville a pénteki záró szakaszon megelőzni, azonban a takarítást végző belga vb éllovas nem tudta a fizika törvényeit felülírni és végül a luxemburgi versenyző növelte előnyét előtte.
Esapekka Lappi ugyanakkor a pénteki utolsó pályán bebizonyította, hogy csapatjátékos tud lenni és direkt lassítva, annyi időt vesztett, hogy Neuville megtudta előzni, így a finn versenyző fog szombaton elsőként indulni.
A WRC2-ben dominált Oliver Solberg és az első nap végén fél perccel előzi meg Mikko Heikkilát és 40 másodperccel Sami Pajarit.
Szombaton hét gyorsaságit rendeznek hat pályán, míg a napot egy szuperspeciál fogja zárni.
Lett Rally, állás SS8 után 1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:08:44.5 2 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +15.7 3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +21.6 4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +33.2 5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +38.5 6 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +38.8 7 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +52.7 8 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:10.2 9 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:23.3 10 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:27.4
Gyorsasági szakaszok időterve, magyar idő szerint Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville
Július 20., szombat
07:20 SS9 Pilskalns 18.87 km
08:35 SS10 Snēpele 17.52 km
10:30 SS11 Īvande 23.04 km
12:05 SS12 Vecpils 1 12.64 km
15:15 SS13 Podnieki 10.09 km
16:05 SS14 Vecpils 2 12.64 km
18:00 SS15 Dinsdurbe 6.64 km
19:15 SS16 Liepāja City Stage 2.56 km
Július 21., vasárnap
07:55 SS17 Krogzemji 1 18.70 km
09:05 SS18 Mazilmāja 1 13.34 km
10:55 SS19 Krogzemji 2 18.70 km
13:15 SS20 Mazilmāja 2 (Power Stage) 13.34 km