back to top
2024. november 26. 15:28
Kezdőlap Blog Oldal 117

A Ferrari és Sainz az élen a Magyar Nagydíj nyitányán

0

A Ferrari volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj első szabadedzésén, de a továbbfejlesztett Red Bull-lal köröző Max Verstappennek is van miért bizakodnia.

Délután fél 2-kor kezdetét vette a 39. Forma–1-es Magyar Nagydíj hétvégéjének érdemi része, hiszen ekkor gördültek ki a pályára először az F1-es mezőny tagjai a Hungaroringen. A sort Fernando Alonso vezette fel, mögötte Sergio Pérez, Carlos Sainz és Logan Sargeant következett, majd szépen sorban jöttek a többiek is, kivéve Oscar Piastrit, aki műszaki probléma miatt 12 perces késlekedéssel kezdhette meg a munkát.

Magnussen apró elfékezéssel indított az Alesi előtt:

A mezőny nagy része a közepes (C2-es, lévén a három leglágyabb gumit hozta a Pirelli a Hungaroringre) keveréken kezdte meg a munkát, egyedül a jelentősen továbbfejlesztett Red Bull-lal köröző Max Verstappennek és csapattársának tették fel a lágy abroncsokat – a sokáig mért kör nélkül álló Sergio Pérez az összehasonlítás miatt a korábbi fejlesztéseket vitte pályára –, míg a két Ferrari és a két Aston Martin a kemény Pirelliket nyüstölte. A holland korán magához is ragadta a kezdeményezést, hogy aztán 10 perc elteltével George Russell taszítsa le őt az élről a közepes keveréken. Verstappen azonban gyorsan válaszolt és 1:19.831-gyel megdöntötte a Mercedes britjének 1:20.083-as idejét.

Féltávhoz közeledve elkezdtek jönni a többiek is lágy gumis körökkel: Albon átvette a vezetést Verstappentől 1:19.794-gyel, a két Haas pedig feliratkozott a 7. és 8. helyre, a jövőre már az istálló állandó pilótájaként versenyző, ezúttal az első szabadedzésen Nico Hülkenberget helyettesítő Oliver Bearman ráadásul csak alig több mint 7 századot kapott Kevin Magnussentől.

Cunoda nem nézte a tükröt, ami miatt kis híján ütközött az őt előzni próbáló Russell-lel:

Az Alesi-kanyar után a padlólemezének néhány darabját a kerékvetőre hajtva elhagyó Albon pünkösdi királysága csak addig tartott, amíg Russell a lágyakon 1:19.137-tel nem adott neki több mint 6 tizedet. Közvetlenül utána Hamilton is érkezett a piros oldalfalú Pirelliken, de 0,150 másodperccel elmaradt a csapattársától és a második helyre sorolt be. A Mercedes kettősét választotta el a Russelltől 0,074 másodperccel elmaradó Lando Norris, akit szorosan követett Piastri és Cunoda.

Meglepetésre a Sauberrel az edzés elején a bal oldalszekrényén levő hűtőbordákból néhányat elhagyó Csou Kuan-jü mindkét McLarent átugorva Russell mögé iratkozott fel, miközben a továbbfejlesztett padlólemezzel készülő Ferrarik is villantak, és Sainz (1:18.713)–Leclerc sorrendben átvették az első két helyet. Nem villant viszont Pérez, aki kapott egy új lágy szettet, de Sainztól közel 1 másodperccel rosszabb idővel csak a 10. helyre ugrott előre. Ezzel szemben Verstappen használt lágyakon 0,276 másodpercre közelítette meg Sainzot és a 2. helyre jött fel, ami már jóval biztatóbban festett, sőt, később még repesztett egy lila első szektort is, de a kör további részében nem tudta tartani ezt a tempót.

A Magyar Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:

Hivatalos, nem lesz horvát WRC-futam 2025-ben!

0

A Horvát Rally szervezőbizottságának elnöke, Daniel Saskin bejelentette, hogy 2025-ben nem kap helyet a WRC-naptárban a verseny, miután nem sikerült minden engedélyt beszerezi időben. 

A Horvát Rally 2021-ben került először a WRC-naptárba, és évről évre egyre sikeresebb verseny volt, mind a versenyzők, mind pedig a szurkolók körében. A WRC-futam nagy hatást gyakorolt a hotvát gazdaság mutatóira is minden évben. 

Mindezek ellenére a 2025-ös WRC-futamhoz kellő engedélyeket nem sikerült időben beszerezniük a szervezőinek, így jövőre nem lesz része a verseny a világbajnokságnak. 

„A sikeres 2023-as Horvát Rally után új, hároméves szerződést ajánlottak nekünk 2025-től 2027-ig – mondta Daniel Saskin, a szervezőbizottság elnöke. – A szerződés megkötéséhez igyekeztünk minden szükséges dokumentációt, a helyi intézmények garanciáit beszerezni, de sajnos a mai napig nem sikerült mindent beszerezni. Jelenleg azt látjuk az egyetlen reális lehetőségnek, hogy 2025-ben bekerüljünk a Rally Európa-bajnokság naptárába, majd a 2026-os és 2027-es szezonban visszatérjünk a WRC-be. Természetesen a 2026-os és 2027-es WRC-futam is bizonyos intézmények garanciáitól függenek, és reméljük, hogy ezeket a közeljövőben kiadják nekünk.

Ezúton szeretnék köszönetet mondani minden partnerünknek, aki mellettünk áll. A jelenlegi tárgyalások során rendkívül hasznos Zágráb városának támogatása, amely a városi közgyűlés időben hozott döntésével már időben megerősítette a WRC projekt hároméves támogatását. Biztosíthatom Önöket, hogy a Horvát Rally története itt nem ér véget, de az intézményeknek gyorsan kell reagálniuk. Nem akarunk végleg kikerülni a WRC-ből, azonban sok az érdeklődő a versenyek iránt, három országban jövőre először rendeznek WRC-futamot. Ezért a 2026-os és 2027-es szezonra már minél hamarabb szerződést kell kötni a WRC Promóterrel és az FIA-val, azonban nem írhatjuk alá a szerződést ezen intézmények garanciái nélkül. Nagy a nyomás a WRC Promóterre és az FIA-ra, mindössze 14 ország van a naptárban, és lényegesen több az érdeklődő.”  

További részletek itt olvashatóak

Kezdődik a 39. F1-es Magyar Nagydíj, úgyhogy nézzük, milyen volt az első 1986-ban (galéria)

0

A mai napon a pénteki szabadedzésekkel elindul az idei Forma–1-es Magyar Nagydíj érdemi része. Hazánk immár 39. alkalommal látja vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, és lassan 38 éve, hogy 1986. augusztusában először felbőgtek az F1-es motorok a mogyoródi dombok között. Az idei verseny ráadásul az utolsó, amelyen az 1986-ra felhúzott, azóta is álló főépület magasodik a célegyenes mellett, hiszen a 2026-ra befejeződő felújítás részeként az idei futam után elbontják, és újat építenek a helyére. 

Alább a főépület, az Ikarusszal érkező rajtrácslányok, az első versenyre a poros domboldalakra érkező százezrek és az 1986-os mezőny sztárjai Sennától, Piquet-en és Proston át Mansellig egyaránt megelevenednek:

„Ki vagy te?” – kérdezte a riporter a 2. szakaszát nyerő Seskstől, aki Rovanpera sarkában van a Lett Rallyn

0

Kalle Rovanpera kis különbséggel vezet a Lett Rallyn négy gyorsasági után a hazai versenyén induló Martins Sesks és csapattársa, Sébastien Ogier előtt. 

Négy gyorsaságit már teljesített a Lett Rally élmezőnye, és azt követően, hogy Kalle Rovanpera megnyerte az első két szakaszt, következtek Martins Sesks nagy pillanatai, és megnyerte a következő két gyorsaságit. 

A péntek déli gumicsere előtt így Rovanpera csupán 3.2 másodperccel vezet a a pályákat ugyan kívülről ismerő, de teljes értékű Rally1-s autót először vezető Martins Sesks előtt, míg Sébastien Ogier a harmadik 7.5 másodperc hátránnyal. 

A negyedik gyorsasági céljában Martins Seskstől a Rally TV riportere megkérdezte, Ki is ő? Erre a lett versenyző másodpercekig kereste a választ ledöbbenve attól, hogy sorozatban második gyorsaságiját nyerte.

„Ugyanolyan időket érek el, mint a világbajnokok. Erre nem tudok mit mondani.” – felelte picivel később a riporternek.

Martins Sesks bár először vezet hibrid autót, biztosra lehet venni, hogy ezt nem utoljára teszi! 

Ott Tanak 6.2 másodperccel követi Ogier-t, így az első négy helyen mindhárom gyártó autójából és párosából legalább egy található. 

Takamoto Katsuta az ötödik, aki  Elfyn Evanst 3.3, míg Adrien Fourmaux-t 3.6 másodperccel előzi meg. 

Esapekka Lappi nagyon alacsonynak érezte a tapadást délelőtt, így csupán a nyolcadik, míg már Grégoire Munster is megelőzte a takarítás miatt nagyon sok időt vesztő Thierry Neuville-t. 

WRC2-ben igazi domináns teljesítményt mutat be eddig Oliver Solberg, aki 23.8 másodperccel vezet Mikko Heikkila, és további 2.9 másodperccel Josh McErlean előtt, míg Sami Pajari a negyedik további 6.8 másodperc lemaradással. 

A versenyzők a délutáni folytatás előtt gumicserét végezhetnek, de szervizelésre csak este kerül sor.

Lett Rally, állás SS4 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 32:54.5
2 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +3.2
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +7.5
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +13.7
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +18.7
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +22.0
7 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +22.3
8 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +32.6
9 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +41.6
10 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +41.8 

Gyorsasági szakaszok Időterve, magyar idő szerint
Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville

Július 19., péntek
09:00 SS2 Milzkalne 1 4.99 km Rovanpera 2:31.8 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Sesks
09:45 SS3 Tukums 1 27.56 km Sesks 13:40.0 / 1. ROVANPERA, 2. Sesks, 3. Ogier
11:00 SS4 Andumi 17.86 km Sesks 9:12.5 / 1. ROVANPERA, 2. Sesks, 3. Ogier
13:30 SS5 Milzkalne 2 4.99 km
14:15 SS6 Tukums 2 27.56 km
15:30 SS7 Strazde 17.44 km
16:20 SS8 Talsi 20.52 km

Július 20., szombat
07:20 SS9 Pilskalns 18.87 km
08:35 SS10 Snēpele 17.52 km
10:30 SS11 Īvande 23.04 km
12:05 SS12 Vecpils 1 12.64 km
15:15 SS13 Podnieki 10.09 km
16:05 SS14 Vecpils 2 12.64 km
18:00 SS15 Dinsdurbe 6.64 km
19:15 SS16 Liepāja City Stage 2.56 km

Július 21., vasárnap
07:55 SS17 Krogzemji 1 18.70 km
09:05 SS18 Mazilmāja 1 13.34 km
10:55 SS19 Krogzemji 2 18.70 km
13:15 SS20 Mazilmāja 2 (Power Stage) 13.34 km

Teljes élő közvetítés (fizetős):  Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Sesks megszerezte első szakaszgyőzelmét a WRC-ben, Rovanpera vezet a Lett Rallyn

0

Kalle Rovanpera vezet a Lett Rallyn három szakaszt követően, azonban az igazi sztár Martins Sesks, aki a verseny leghosszabb szakaszán megszerezte az első WRC-szakaszgyőzelmét és a második helyre állt Sébastien Ogier-t megelőzve. 

A csütörtök esti szuperspeciál győzelem után Kalle Rovanpera nyerte a pénteki első szakaszt is a Lett Rallyn, majd a verseny leghosszabb szakaszán csupán a hazai versenyén induló Martins Sesks tudta megelőzni, így összetettben 3.3 másodperccel a kétszeres világbajnok vezet a hibrid autóval először induló lett versenyző előtt. 

Sébastien Ogier a második helyről a harmadikra csúszott Martins Sesks első WRC-szakaszgyőzelme után és a nyolcszoros világbajnok 6.7 másodperc hátránnyal áll. 

Ogier a pénteki első szakaszon egy komoly pillanatot is átélt, amikor a szűk pályán egy jobb kanyarban szélesre csúszott. 

Ott Tanak bár nagyon gyorsnak tűnt a verseny harmadik gyorsaságiján, végül Rovanpera és Sesks is megelőzte, így a 2019-es világbajnok 11 másodperc hátránnyal a negyedik. 

Thierry Neuville rendkívül sok időt vesztett a leghosszabb gyorsaságin a takarítás miatt, ahol még Munster eredményétől is 9.2 másodperccel maradt el. 

Délelőtt még egy gyorsasági vár a mezőnyre. 

Lett Rally, állás SS3 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 23:41.9
2 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +3.3
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.7
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +11.0
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +14.6
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +17.0
7 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +21.8
8 #4 Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +24.4
9 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +29.4
10 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +29.7 

Gyorsasági szakaszok Időterve, magyar idő szerint
Július 18., csütörtök
19:05 SS1 Biķernieki Track 11.13 km Rovanpera 7:28.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier/Neuville

Július 19., péntek
09:00 SS2 Milzkalne 1 4.99 km Rovanpera 2:31.8 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Sesks
09:45 SS3 Tukums 1 27.56 km Sesks 13:40.0 / 1. ROVANPERA, 2. Sesks, 3. Ogier
11:00 SS4 Andumi 17.86 km
13:30 SS5 Milzkalne 2 4.99 km
14:15 SS6 Tukums 2 27.56 km
15:30 SS7 Strazde 17.44 km
16:20 SS8 Talsi 20.52 km

Július 20., szombat
07:20 SS9 Pilskalns 18.87 km
08:35 SS10 Snēpele 17.52 km
10:30 SS11 Īvande 23.04 km
12:05 SS12 Vecpils 1 12.64 km
15:15 SS13 Podnieki 10.09 km
16:05 SS14 Vecpils 2 12.64 km
18:00 SS15 Dinsdurbe 6.64 km
19:15 SS16 Liepāja City Stage 2.56 km

Július 21., vasárnap
07:55 SS17 Krogzemji 1 18.70 km
09:05 SS18 Mazilmāja 1 13.34 km
10:55 SS19 Krogzemji 2 18.70 km
13:15 SS20 Mazilmāja 2 (Power Stage) 13.34 km

Teljes élő közvetítés (fizetős):  Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Nagyon sikeresen szerepelt Székesfehérváron a PSZA Motorsport népes csapata

0

Sikeresen teljesítette a Székesfehérvár Rallyt a PSZA Motorsport csapata, több nagyszerű eredménnyel térhettek haza.

„Igazi nyári hőség fogadott minket Székesfehérvár környéken, de ez sem tudta meggátolni csapatunkat a jó szerepléstől. Pedig az elején nagyon féltettük versenyzőinket és szervizeseinket, hogyan fogják bírni ezt a nagy hőséget, de azt gondolom mindenki nagyon tisztességesen helyt állt” – kezdte hétvégi futam értékelését Szabó Árpád, majd rátért az eredményekre. „ORB3-ban két párosunk indult, amiből sajnos Kosztolányi Laciék nem lehettek ott a célban, váltó probléma miatt kellett kiállniuk. Faragó Istvánék viszont ott voltak és kategória ötödik helyen végeztek.

Fotó: Sári Péter

ORB2-ben minden párosunk célba ért, Tellér Antiék negyedikek lettek az RC4-ben, Furák Ádiék nyertek, bár az ellenfeleik sajnos kiestek, míg Endrődi Laci a P12 hatodik helyén zárta a futamot. Mellettük Baksai Laciék számára a csapatunk biztosította a szervizhátteret. Laci nagyszerűen ment, bár egyszer lenyúltak értük fentről, de ez sem vesz el a teljesítményükből, hiszen az abszolút második helyen végeztek, amivel átvették a pontverseny vezető helyét, ezért is nagyon várjuk a győri versenyt, ami, ha jól sikerül a fiúk közel kerülnek az abszolút bajnoki címhez.

Fotó: Sári Péter

A Historic mezőnyében három párosunk indult és mindhárman ott voltak a Historic abszolút első öt helyén. Az abszolút harmadik helytől, Szombathelyi, Csukovics, Zsolna sorrendben a PSZA csapata töltötte ki a dobogót. Ez nagyszerű látvány volt, rég nem emlékszünk hasonlóra. Büszkék vagyunk mindhárom párosra, főleg azért is, mert ebben a melegben a Zsigulikat féltettük a legjobban.

ORB-ben két Peugeot-os párosunk volt, Zagyva Lajos és Dorka, akik ezúttal külön kocsival mentek. Lajos célja az volt, hogy megleckéztesse a fiatalokat a hazai versenyen, ám 2.3 másodperccel lecsúszott a győzelemről. Végig nagyon keményen küzdött, ám Czékmány Norbinak jobban jött ki a lépés. A Power Stage is nagyon mutatja, hogy ha az élmezőnyben szeretnél autózni nagyon keményen kell nyomni a gázt. Dorkáék is nagyon jól mentek, több gyorsaságin sikerült megvernie férfi társait és kimondhatjuk, versenyről versenyre egyre előrébb jár az úton. Bízom benne, hogy a következő versenyen is hasonlóan jól fognak szerepelni.

Fotó: Sári Péter

ORC-ben Tóth Barnabás és Kiscsatári Imre mentek és sikeresen célba is értek. Imi bácsi régen ült versenyautóban, de ez semmit nem von le a teljesítményéből, hiszen a P13 második helyén zárt a Honda motoros Zsigulival, míg Barnabásék egyedül voltak a kategóriában, ezért őket az ORC abszolútban értékelték, ahol ötödik helyen zártak.

Fotó: Sári Péter

Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, szeretnék gratulálni minden párosunknak. Mind a csapat, mind pedig a szervizes fiúk kiemelkedő munkát végeztek, azt láttam mindenki arcán, hogy maximálisan elégedett volt.”

Nem sokon múlt, hogy a Magyar Nagydíjon váratlan pilótacsere szemtanúi lehessünk

0

Az olasz Motorsport értesülései szerint közeli lehetőség volt, hogy Esteban Ocon akár már a Magyar Nagydíjra csapatot váltson, az Alpine azonban csütörtökön megálljt parancsolt a terveknek.

Az Alpine-tól a szezon végén már biztosan távozó Ocont az utóbbi hetekben a Haasszal hozták szóba, és valószínű, hogy hamarosan be is jelentik a 2025-től kezdődő együttműködésüket a felek. Igen ám, de ez a mostani lehetőség Ocont a Williamsbe ültette volna be valószínűleg azonnali hatállyal az idei szezon hátralévő részére. A Motorsport ugyan nem említi konkrétan a Magyar Nagydíjat, azt viszont igen, hogy a versenyhétvége csütörtökjén, az Alpine-tól érkezett döntés akasztotta meg végül a már küszöbön lévő pilótacserét.

A lap szerint a Williams csapatfőnöke, James Vowles a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon kereste meg Ocont és az Alpine-t annak lehetőségével, hogy a francia pilóta szezon közben csapatot váltva a grove-i istálló színeiben folytassa a 2024-es pontgyűjtést. A csere első ránézésre minden félnek jól jött volna: a konstruktőri 9. helyen tanyázó Williams egy ideje már mérlegeli Logan Sargeant leváltását, mivel az amerikai idénre sem tudott javítani teljesítményén, így továbbra is elsősorban Alexander Albonba helyezheti pontszerzési reményeit a csapat. Az Alpine vezetősége és Ocon között pedig a Monacói Nagydíj során romlott meg végévényesen a viszony, aminek gyors folyománya lett az év végi szakítás bejelentése, vagyis nyilvánvaló, hogy a felek nem ragaszkodnak feltétlenül egymás társaságához decemberig. Egy felszabaduló ülés pedig lehetőséget adna az enstone-i csapatnak arra, hogy bevesse tesztpilótáját, Jack Doohant, aki egyébként is az egyik esélyese egy teljes szezonra szóló szerződésnek 2025-ben.

A Magyar Nagydíjon jelentette be az F1-es csapat, hogy távozik a legrutinosabb versenyzője

A Motorsport szerint a javaslatba eleinte az Alpine is belement, és Ocon is nyitott volt a váltásra, így az elmúlt tíz nap során már meg is ejtette az üléspróbát a Williams idei autójában, az FW46-ban. A helycserére akár már ezen a hétvégén sor kerülhetett volna, ám Ocon csütörtökön is az Alpine szerelésében jelent meg a hungaroringi paddockban, bejelentés helyett pedig csak egy újabb sajtóértesülésben folytatódott a történet: állítólag az Alpine csapatfőnöke, Bruno Famin meggondolta magát és megtiltotta Oconnak a csapatváltást.

Ennek legfőbb indoka lehet, hogy a négypontos Williams éppen a kilencpontos Alpine-t próbálja befogni a konstruktőri tabella nyolcadik helyéért, ebben a versenyfutásban pedig a francia csapat komoly hátrányba kerülhetne, ha biztoskezű versenyzője a riválishoz kerülne, miközben neki egy újonccal kellene folytatnia a szezont. A két konstruktőri helyezésért járó pénzdíjban nagyjából 17 millió dollár a különbség, az Alpine pedig annyira a jelek szerint azért nem neheztel Oconra, hogy ekkora pénzösszeget kockára tegyen a korai elengedésével.

Bútor Róbertnek megvolt az idei három verseny – jöhet a bónusz?

0

Bútor Róbert Székesfehérvárra is elvitte a Citroën C3 WRC-t, ahol a nehézkés kezdés után annyira belejött, hogy három gyorsot is megnyert – aztán a végén szokás szerint kiállt a versenyből.

„Ugyanúgy ki fogunk állni a végén, mint eddig, nincs az eredményt illetően célkitűzésünk. Jóízűt szeretnénk versenyezni, élvezni a száguldozást és azt, hogy ilyen autóban ülhetünk. Ahogy a többi futamon is, csak szeretnénk részt venni, és jót autózni.”

Így érkezett meg Bútor Róbert és Tagai Róbert a Székesfehérvár Rallyra, ahol olyan jót autózott a páros, hogy három gyorsot is megnyert, és az abszuolút második helyén zárt volna, ha szokás szerint nem adja le a menetlevelét, hogy ne raboljon pontokat az ORB rendszeres résztvevőitől.

„Az első nap azért kicsi nehézkésen indult, azt gondoltam, hogy a tempónk elegendő lesz ahhoz, hogy ott legyünk az első háromban. Az első gyorson kiderült, hogy ez nagyon nem elég – mondta a RallyCafénak Bútor Róbert, akinek a Citroën C3 WRC-je most is lenyűgözte a nézőket. – A másodikon rá kellett tenni egy lapáttal, ami sikerült is, de már kicsivel túl volt a pillanatnyi komfortzónámon.”

A vasárnap viszont már kifejezetten jól sikerült, mindhárom győzelmét akkor érte el Bútor Róbert.

„Négyet tréningeztünk erre a versenyre, majdnem minden pálya ismeretlen volt a számomra – mondta a fokozatos gyorsulásról a rutinos pilóta. – Ugye a tréningen hatvannal lehetett menni, és mivel mi ezt annak ellenére is szigorúan betartjuk, hogy ez már nem jellemző a magyar ralira, nem mertem a hatvanas, nagyon lassú tempóról azonnal százötven-százhatvanra váltani. Egyszerűen hozzá kellett szoktatni a szervezetemet, gyorsról gyorsra igyekeztem előrelépni, és vasárnapra tudtunk annyira felgyorsulni, ami az élmezőny szintjéhez kell. Természetesen ezzel az autóval – ez mindenképpen komolyabb, mint az R5-ösök, de azt hiszem, hogy nem sokkal gyorsabb, nüansznyi különbségek vannak már csak. Nagyon kellett feszülnöm, a fiatalok iszonyatosan gyorsak. Örülök, hogy vannak – Mixi, Német Gabi, Velenczei Ádi is egyre gyorsabban és megbízhatóbban megy, minden elismerésem az övék.”

Fotó: Sári Péter

Bútor Róbert bevallottan jobban szeret murván versenyezni, de az idei Székesfehérvár Rallyt betonon rendezték – ennek a Citroën C3 WRC minden bizonnyal jobban örült, mint a pilótája.

„Az autó szempontjából pozitív volt ez a verseny, szinte hozzá sem kellett nyúlni, egy hátsó féktárcsa repedt el, de az mindig elreped aszfalton, egyedül azt cseréltük ki – vont mérleget Bútor Róbert. – Egyébként semmi nem lazult, nem lógott, nagyon jól bírja az autó az aszfaltot. Én jobban szeretek murván menni, improvizatívabb, élvezhetőbb, látványosabb a nézőknek is, de ez a verseny most aszfaltossá vált, remélem, hogy jövőre visszatér a murvára, és azon tudunk menni.”

No de hogyan tovább a közeljövőben?

„Igazából három versenyt terveztünk erre az évre, és az megvolt – válaszolta zárásként Bútor Róbert. – Most már csak a bónusz jöhet, ha jön. Megpróbáljuk összrakni a Nyíregyháza Rallyt, meglátjuk, hogy a támogatók és a saját pénztárcáink hogyan engedik – na meg a kedv, a csapat és a szabadidő… Azért próbálunk egy záró futamot menni az idén Nyíregyházán, de ha nem jön össze, akkor jövőre folytatjuk!”

Rovanpera vezet elsőként a Lett Rallyn, Sesks negyedik

0

Kalle Rovanpera nyerte a Lett Rally csütörtök esti, fantasztikus szuperspeciál szakaszát az azonos időt autózó Sébastien Ogier és Thierry Neuville, valamint a helyi sztár, Martins Sesks előtt. 

Igazán élvezetes szuperspeciál szakasszal kezdődött csütörtök este az első lett WRC-futam, melyen technikás és gyorsabb részeket is tartalmazó nagyjából 5.5 km hosszú pálya volt, és összesen két kört kellett a versenyzőknek megtenni. 

A jórészt aszfaltos és csak helyenként murvás pályán Kalle Rovanpera autózta a legjobb időt, amivel 2.4 másodperccel volt gyorsabb Sébastien Ogier-nál és Thierry Neuville-nélis. 

Lett Rally 2024 – Minden infó egy helyen

A Rally1-es kategóriában induló Martins Sesks nagyon jól kezdett és az első részidőnél csak pár tizedmásodperces hátránnyal állt, azonban a szakasz második felében a lágy gumik elfogytak, így 2.9 másodperc hátránnyal a negyedik időt autózta. 

A verseny érdemi része péntek reggel kezdődik, az első napon nyolc gyorsasági vár a mezőnyre. 

Wirtmann többet fogyasztott, mint a Ford Escort a Székesfehérvár Rallyn

0

Idei első abszolút győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokságban, a Székesfehérvár Rallyn. Az első helyért folyó nagyon kiélezett csata csak az utolsó gyorsaságin dőlt el. Az ellenfelek mellett azonban a nagy meleggel is meg kellett küzdeni. Wirtmann állítása szerint Jotival többet fogyasztottak, mint az Escort.

„Embertelen volt a meleg. Ez volt pályafutásom legmelegebb versenye – mondta Wirtmann Ferenc. – A pénteki pályabejáráson majdnem hőgutát kaptunk. Szombaton kicsit fújdogált a szél, vasárnap pedig lehűlt az idő, de még akkor is nagyon meleg volt.

Bármihez nyúltam az autóban, tapadt hozzá a kesztyű, annyira fel volt forrósodva. Jotival külön-külön kilenc liter folyadékot ittunk csak vasárnap, ebből öt liter izotóniás italt, de előfordult, hogy a két literes ásványvizet a fejemre öntöttem, folyt be a ruhámba, mindenhová, de mire a következő gyorsaságira értünk, csont száraz volt minden. Simán többet fogyasztottunk, mint az Escort. A verseny jó volt, egyszer álltunk húsz percet egy baleset miatt, ami mondanom sem kell, mennyire jól esett a melegben, de ezt leszámítva flottul zajlott minden.

Ezek a poros fehér aszfaltok nekem annyira nem jönnek be, de mindig ott kell menni, ahol a versenyt rendezik. Az Escorttal ezúttal volt egy kis műszaki hibánk, az indítómotor adta fel a szolgálatot, de nagyon kedves volt a historic mezőny, mindig betoltak. Biztos jól kifárasztottam őket a melegben. Ezúton is hálásan köszönöm nekik.

Fotó: Sári Péter

Kicseréltük az indítómotort, de akkor sem nagyon akart működni. Végül Papp Arni találta meg a biztosíték hibát. Onnantól kezdve rendben volt minden. Az indítómotor egyébként is az Escort gyenge pontja. Ebből van a legtöbb tartalék alkatrészünk, de így is két versenyenként cserélni kell őket. Az élmezőnyből most nem volt itt Érdi Tibike és Varga Zoli, viszont Rónay Lacival és a Toyota Celicájával jót csatáztunk. Az utolsó gyorsasági előtt 9.7 másodperccel vezettünk előtte, úgyhogy még ott is le kellett küldeni. Lacinak volt valami problémája ezen a szakaszon, így tudtuk végül 44 másodperccel megverni. De a zsigulisok is jól mentek, mellettük sem lehet lazsálni, mert elég egy kis hiba, egy defekt és máris megelőznek.

Fotó: Sári Péter

A verseny után itt maradt még Benító főmérnök úr, aki előbb a saját utcai autóját rakta rendbe, aztán a versenyautónkat és utána még az új Escortunkon is dolgozik, de hogy mikor lesz kész vele, azt még nem tudom megmondani. Most kicsit szusszanunk, aztán szeptemberben találkozunk a Győr Rallyn!“