back to top
2024. november 23. 11:39
Kezdőlap Blog Oldal 150

Mecsek Rally: Csomós hatalmas csatában vezet péntek este az ORB-ben, Hadik a Mitropa Kupa élén

0

Csomós Mixi vezet a Mecsek Rally ORB mezőnyében az első napot követően, előnye azonban minimális Velenczei Ádám és Német Gábor előtt. Turán Frigyes és Klausz Kristóf nagyot hibázott az utolsó előtti szakaszon. 

Hatalmas csata alakult ki a Mecsek Rally első napján az HUMDA Országos Rally Bajnokság ORB mezőnyében, ahol az első szakaszon a Diósgyőr Rallyt nyerő Német Gábor – Németh Gergely kettős és a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt duó azonos idővel volt a leggyorsabb, míg a harmadik eredményt Turán Frigyes és Zsiros Gábor autózta 2.2 másodperc hátránnyal. Csomós Mixi és Nagy Attila 2,8 másodperc hátránnyal értek célba a nyitó gyorsaságin, ahol először vezették versenykörülmények között az új Skoda Fabia RS Rally2-t. 

A második gyorsaságin Csomósék már szakaszt tudtak nyerni, míg Velenczeiék 1 tizedmásodperc előnnyel az élre álltak Mixiéket megelőzve. Ekkor Németék 3 tizedmásodperc lemaradással a harmadik helyet foglalták el, míg Turánék hátránya már 7.1 másodperc volt a negyedik pozícióban. 

Baksai az ORB2-t, Kosztolányi az ORB3-at nyerte a Mecsek Rallyn

Az első kör utolsó szakasza után Velenczei előnye 2.1 másodpercre nőtt a második helyre lépő Német előtt, míg Csomós a harmadik helyre csúszott 3.9 másodperc elmaradással, aki további 3.9 másodperccel Turán követett. 

Az esti első szakaszon Német volt a leggyorsabb és hátrányát 6 tizedre csökkentette Velenczei mögött, míg Csomós 3.4, Turán pedig egy kisebb kicsúszás után 13 másodperc hátrányba került. 

Az utolsó előtti szakaszon Turán Frigyes és Klausz Kristóf sem gondolta volna, hogy kellhet a lámpasor, emiatt pedig jóval lassabban tudtak vezetni a sötét erdei pályán. 

Historic Mecsek Rally: ifj. Érdi magabiztos előnyben az első nap végén

Ekkor Csomós nyert újabb gyorsaságit és 5.6 másodperc előnnyel az élre állt Velenczeit megelőzve, míg Német Gábor csupán további 3 tizedmásodperc hátránnyal állt a harmadik helyen, Turán Frigyes lemaradása azonban 25.7 másodpercre nőtt a negyedik pozícióban. 

A napzáró szakaszon Csomósék újabb szakaszgyőzelmüknek köszönhetően 6.9 másodpercre növelték előnyüket Velenczeiék előtt, míg Német 8 másodperc hátránnyal a harmadik. Szombaton újabb hat szakasz vár a versenyzőkre, azonban a bajnoki éllovas Turán Frigyesnek igen nehéz dolga lesz, ha csökkenteni szeretné több, mint fél perces hátrányát. 

Mecsek Rally 2024 – Minden infó egy helyen

A Mitropa Kupa értékelésében Hadik András és Juhász István 13.5 másodperccel előzi meg Klausz Kristófot és Papp Tamást, míg a harmadik helyen Bodolai László és Deák Attila áll. 

Eredmények

Historic Mecsek Rally: ifj. Érdi magabiztos előnyben az első nap végén

0

Ifjabb Érdi Tibor vezet a Historic Eb pécsi versenyén az első nap végén az olasz Zippo előtt, annak ellenére, hogy pénteken mindkét versenyző problémákkal küzdött. 

Ifjabb Érdi Tibor és Kerék István bár több szakaszt is törött féltengellyel teljesített, a Mecsek Rally első napján minden szakaszt a verseny élén töltött, majd mivel legnagyobb riválisa, az olasz Zippo – Nicola Arena kettős a napzáró szakaszon 56.5 másodpercet vesztett Audijával, végül 1:03.9 perc előnnyel zárta a napot. 

Mecsek Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Historic Eb harmadik helyén péntek este az osztrák Georg Reitsperger és a horvát Lana Sutlovic áll Ford Sierrával. 

Mecsek Rally: Velenczei vezet, Csomós bemutatkozott az új autóval az ORB-ben, ifj. Érdi dominált a Historic Eb-n az első körben

A Historic Ob értékelésében a szintén Sierrával versenyző Érdit a BMW-s Varga Zoltán – Endrész István 1:24.6 perc hátránnyal, míg a Ford Escort MkII-vel induló Wirtmann Ferenc és Kerekes József 1:58.7 perc hátránnyal követi. 

A Mitropa Kupa historic értékelésében a német Alois Nothdurfter és Walter Münch vezet Ford Sierrával az Opel Kadettet irányító osztrák Patrik és Julia Hochegger előtt, míg a harmadik helyen Mang Huba és Béres “Unicum” Attila Skoda Favorittal áll. 

Szombaton ismét hat gyorsasági vár a mezőnyre.

Eredmények

Nyilatkozatok a Mecsek Rally első három gyorsasági szakasza után

0

Az első három szakasz után a Széchenyi téren rendezett nyitóceremóniához kanyarodott a Mecsek Rally mezőnye. Itt kérdeztük az élmezőny versenyzőit.

Velenczei Ádám:

Próbálunk sietni, de eddig nem volt olyan igazán nehéz gyorsasági szakasz, szerintem az este lesz a vízválasztó. A pályabejáráshoz képest most minden teljesen más, ott sár és víz volt, mostanra már felszáradt, viszont egy-két bója jobban ki volt húzva. Élvezzük a csatát.

Turán Frigyes:

Az első gyorsaságin elkövettem egy hibát egy féktávon, ott kiestünk egy picit a ritmusból. Alacsony egy picit az autónk hasmagassága, ezen változtani fogunk a szervizben. A negyedik helyen vagyunk, a hátrány nem olyan sok, ez így rendben van, nagyon szoros a csata.

Turán
Fotó: Sári Péter

Csomós Mixi:

Mixi a harmadik gyorsasági után elhagyta a telefonját, amit lázasan keresett, majd próbált valakit elküldeni a csapatból érte. (a pontos helyszínt Ranga Péterrel azonosította be) Emiatt Mixit nem zargattuk a kérdésekkel. 

Német Gábor:

Nem az érzés amit szerettünk volna. Az előző versenyen nagyon kezes és komfortos volt minden, és most nem ezt érezzük. Minden szakasz után próbáltunk állítani az autón, de még mindig nem jó. Ettől függetlenül az idő annyira nem vészesen rossz, de szeretnék valamit kitalálni, hogy még jobb legyen.

Milyen idők lettek volna, ha olyan az autó amit szeretnél?
Nem biztos, hogy jobbak lettek volna az idők, de belül a jobb érzés, lehet hogy segített volna. Most nem az van a szakasz végén, hogy azt mondjuk, hogy ez jó volt, hanem küzdünk az autóval.

Ennek ellenére mosolyogsz, ez még a diósgyőri mosoly?
Igen, véhetőleg ez még onnan jött velünk. Viszont valamit tenni kell, hogy tartani tudjuk a lépést. Az elején nagyon komoly a csata, nem könnyű itt maradni. Egy rossz döntés pillanatok alatt megbosszulja magát, és könnyen oda lehet a versenyünk, úgyhogy most vakarjuk a fejünket.

A sötétben milyen lesz?
Rég mentem sötétben, Pécsvárad és Árpádtető pedig nappal is elég izgalmas, így nagy kihvás lesz.

Klausz Kristóf:

Az elég ritka, hogy valaki törött autóval is mosolyogva érkezik a céldobogóhoz.
A tempónk jó volt, de egy elég tempós kanyar sajnos nem adta ki. Én azt gondolom, hogy jól jöttünk ki ennek ellenére a szituációból, kicsit megütöttük a hűtőt. Folyik a fagyálló, de meg tudtuk csinálni, megyünk be most a szervizbe és cserélünk egy hűtőt.

Ettől kezdve mi lesz a cél?
Nyomjuk tovább, a bajnokságban pontokat kell szerezni, és az elejében többet adnak 🙂 Mindenképp megcélozzuk az első ötöt, s remélem, hogy a nap folyamán még van rá esélyünk.

Sötétben milyen taktikával mentek?
Ugyanúgy mint világosban. Nagy taktika nincsen, gumizni kell okosan, utána pedig nyomni a gázt. Szerintem rövid a verseny, illetve mindenki nagyon nagyon gyors, úgyhogy az a baj, hogy egy ilyen hiba is hoz magával bőven elvesztett másodperceket.

Klausz
Fotó: Sári Péter

Ranga Péter:

Érzése jobban mentünk, de az idők egy kicsit elmaradnak a várttól. Gondolkodunk a gumiválasztáson, estére az a probléma, hogy nincs tapadás, például a kettes gyorsaságin, meg az egyesen se annyira, úgyhogy lehet, hogy megpróbálunk egy másik gumit, de majd most a szervizben összedugjuk a fejünket a többiekkel. Volt egy is kalandunk is, leesünk az útról a első gyorsaságin. Ott egyszerűen annyira csúszik az a fehér aszfaltos rész, hogy egy jobbosban lestünk az útra, és ott a fűben eltelt 4-5 másodperc mire visszajöttünk.

Ranga
foto: Rallycafe/TR

ifj. Érdi Tibor:

Vezetünk, de nem volt problémamentes a kör. A jobb első féltengely a második gyorsasági felénél eltört. Most megyünk először Pirellivel, és ennek nagyobb dőlés kell, amit a futómű szélesítésével oldottunk meg. Viszont így a féltengely rövid lett, amire most rájöttünk, kicseréltük egy hosszabbra. Ha nincs ez a technikai probléma, akkor fölényesen nyertük volna azt a szakaszt, ez zavar egy picit, mert amúgy irtó jól érezzük magunkat.

Mecsek Rally: Velenczei vezet, Csomós bemutatkozott az új autóval az ORB-ben, ifj. Érdi dominált a Historic Eb-n az első körben

0

Velenczei Ádám nagy csatában vezeti a Mecsek Rally ORB értékelését az első kör után, míg ifj. Érdi Tibor sérült autóval is dominál a Historic Eb értékelésében. 

Három szakaszt teljesített már az ORB mezőnye az 57. Mecsek Rallyn, melyet a Diósgyőrben első győzelmét arató Német Gábor – Németh Gergely kettős, valamint a Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt kettős azonos időt autózva vezetett az első szakasz után. 

A következő gyorsaságin Velenczeiék már egyedül álltak az élen a Skoda Fabia Rally2 evóval, a második helyre pedig Csomós Mixi és Nagy Attila 1 tizedmásodperc hátránnyal lépett új Fabia RS autójukkal, akiket Németék további 2 tizedmásodperc hátránnyal követtek ugyancsak a legújabb Skodával. 

Baksai az ORB2-t, Kosztolányi az ORB3-at nyerte a Mecsek Rallyn

A harmadik szakaszon, a sokak által kedvelt Árpádtető – Camping gyorsaságin a leggyorsabb időt Bútor Róbert és Tagai Róbert autózta a Citroen C3 WRC-vel, akik 1.6 másodperccel előzték meg az ORB-ben legjobb időt autózó Velenczeiéket. 

Összetettben így Velenczei 2.1 másodpercre növelte előnyét a második helyre lépő Német Gábor és 3.9 másodpercre a harmadik helyre csúszó Csomós Mixi előtt. 

Az ORB pontversenyét vezető Turán Frigyes és Zsiros Gábor kettős 7.8 másodperc hátránnyal a negyedik helyen várhatja az esti folytatást Bútorékat, valamint a Ranga Péter – Czakó Janek kettőst megelőzve. 

A Mitropa Kupában Hadik András és Juhász István 5 másodperccel vezet Klausz Kristóf és Papp Tamás előtt, míg a harmadik helyen Bodolai László és Deák Attila már fél percnél is nagyobb hátránnyal áll. 

ORB/Mitropa Kupa eredmények

Fotó: Sári Péter

A Historic Eb értékelésében ifj. Érdi Tibor és Kerék István mindhárom szakaszt megnyerve vezet, annak ellenére, hogy az első gyorsaságin megsérült a Ford Sierra féltengelye. Érdiék előnye 18.7 másodperc az olasz audis Zippo – Nicola Arena kettős előtt, míg a harmadik helyen az osztrák Georg Reitsperger és horvát Lana Sutlovis kettős áll ugyancsak Sierrával. 

A Historic OB értékelésében Érdiéket Varga Zoltán és Endrész István BMW E30-cal, Wirtmann Ferenc és Kerekes József pedig Ford Escorttal követi. 

 A Mitropa Kupa historic mezőnyében a német Alois Nothdurter és Walter Münch ugyancsak Sierrával vezet az osztrák Patrik és Julia Hochegger Opel Kadettje, valamint Mang Huba és Béres “Unicum” Attila előtt. 

Valamennyi mezőnyre még három szakasz vár péntek este. 

Historic eredmények

Solberg – Paddon csata földön és levegőben is a Skandináv Rally első napján

0

Fantasztikus csatát vívott Oliver Solberg és Hayden Paddon a Skandináv Rally első napján, mely során nemcsak a földön, de a levegőben is megvívtak egymással. A nap végén pedig a svéd versenyző vezet. 

Hayden Paddon volt az első éllovasa az idei svéd Skandináv Rallynak, miután megnyerte a csütörtöki szuperspeciált, azonban Oliver Solberg péntek reggel megnyerve az első két szakaszt összetettben is az élre állt. A délelőtt következő két szakaszán az Eb címvédő Hayden Paddon visszavágott és 3.1 másodperces hátrányát 1.4 másodpercre csökkentette. A délutáni első szakaszon aztán ismét Solberg volt a gyorsabb és előnyét 2.6 másodpercre növelte, hogy aztán a következő, hol esős, hol szárazabb körülmények között a különbség ismét 1.3 másodpercre csökkenjen. 

A nap utolsó két szakaszán azonban Solberg ismét növelni tudta előnyét és végül 3.3 másodperc előnnyel vezet a nap végén Paddon előtt. 

A két versenyző azonban nemcsak a murván, de a levegőben is megvívott egymással, a Colin’s Crest ugrató második teljesítésénél egyformán 44 méter hosszan repülve a legnagyobb ugratást mutatták be idén és csupán 3 méterrel maradtak el Eyvind Brynildsen rekordjától. 

A harmadik helyen Mikko Heikkila várhatja a folytatást, aki 9.4 másodperccel követi Paddont, míg a délután igencsak felgyorsuló Eb pontversenyt vezető Mathieu Francschit 4.2, Martins Sesks-et 7.4, Frank Tore Larsent 9.1 másodperccel előzi meg. 

Solberg óriási csatában vezet a Skandináv Rallyn Paddon előtt péntek délben

A mezőny két világbajnok versenyzője közül, a többszörös WRX-bajnok Johan Kristoffersson a 16., míg a WRC és WRX-bajnoki címmel is rendelkező Petter Solberg a 19. helyen várhatja a szombatii nyolc gyorsaságit. Kristoffersson a nap utolsó előtti szakaszán defektet szedett össze, majd az utolsó pályán autó sérülés miatt óvatosabban vezet hat helyet vesztett. 

A verseny egyetlen magyar párosa, Herczig Petrik és Varga Kristóf a Junior ERC nyolcadik helyén áll az utolsó előtti pénteki szakasz előtt. 

Eredmények

A Red Bull a Mercedes szárnya körül szaglászik – lehet, hogy szabálytalanságot gyanítanak?

0

A Kanadai Nagydíjra nagy fejlődés volt megfigyelhető a Mercedes teljesítményében, amit a csapat nagyrészt az új első vezetőszárny jótékony hatásainak tulajdonít. A Red Bull meg akar győződni róla, hogy biztosan szabályos-e az új elem.

A Mercedes a szezon első harmadában csak elvétve tudta beleütni az orrát a Red Bull, a McLaren és a Ferrari dolgába, a csapat a negyedik helyre csúszott az erősorrendben, és nyolc futamon keresztül még dobogót sem szerzett. A Monacói Nagydíjra aztán megérkezett egy példány az új első vezetőszárnyból, amibe nagy reményeket fektetett az istálló: az elem akkor Lewis Hamilton kérésére George Russell autójára került fel, de az előzésre napjainkban már alkalmatlan utcai pályán mérsékelten tudott csak megmutatkozni a hatása, a brit az 5. lett.

Russell tiszta vizet öntött a pohárba Hamilton félrevezető és vádló nyilatkozata után

Montrealra már Hamilton is megkapta az új szárnyat, az autók tempója pedig erre a hétvégére látványosan feljavult: Russell megszerezte a pole-t, a futamon 20 körön át vezetett, végül pedig az idei első dobogós hely is meglett általa, miután a hajrában a 4. helyre szorította Hamiltont.

Az esős-száraz körülmények között a futam több pontján a Mercedesek tempója egy szinten volt a McLarenekével és a végül győztes Max Verstappenével, ami magabiztossággal tölti el a csapattagokat a folytatásra.

Formu1a.uno értesülései szerint azonban a Red Bull most kérelmet nyújtott be az FIA technikai szakosztályához, amelyben arra kérte a szövetséget, hogy vegyék alaposabb vizsgálat alá a Mercedes új első szárnyának hajlékonyságát. Az ominózus szárny természetesen teljesítette az FIA statikus tesztjeit a hétvége során, így nem is kérdőjeleződött meg a verseny végeredménye. A merevségi teszteket azonban állóhelyzetben végzik, s nem ez az első alkalom, amikor egy csapat kapcsán felmerül annak gyanúja, hogy menet közben, a légáramlatok hatására az első vezetőszárnya nagyobb mértékben elhajlik, mint azt a szabályok engednék – ezzel aerodinamikai előnyt adva az autónak. A múltban legtöbbször éppen a Red Bull autóit övezték ilyen gyanakvások.

A Milton Keynes-i istálló által benyújtott kérvény nem feltétlenül jelenti azt, hogy illegálisnak tartják a Mercedes újítását. A csapatok gyakran élhetnek ezzel az eszközzel, ha egyszerűen maguk is át szeretnék venni a rivális által bemutatott újítás koncepcióját, de mielőtt belefognának a fejlesztésbe, leellenőriztetik az FIA-val, hogy biztosan legális-e az elem. Ha nemleges választ kapnak, nem kell rá extra erőforrásokat fektetniük, és az ellenfelet is visszakozásra késztetik, ha pedig elfogadott, talán a saját autójukon is hamarosan feltűnik valami hasonló.

A hatalmas svéd esőben is folytatódott Solberg és Paddon csatája 

0

A délutáni első két szakaszon is folytatódott Oliver Solberg és Hayden Paddon között az adok-kapok a Skandináv Rallyn, pedig ekkor már az esővel is meg kellett küzdeni. 

A csütörtöki szuperspeciál és a délelőtti négy szakasz után Oliver Solberg 1.4 másodperc előnnyel vezetett a svéd Skandináv Rallyn Hayden Paddon előtt,  

Solberg óriási csatában vezet a Skandináv Rallyn Paddon előtt péntek délben

ez a szoros verseny pedig a délutáni első két pályán is folytatódott. 

A verseny hatodik gyorsaságiján ugyan Solberg 2.6 másodpercre növelte előnyét, azonban a második szakaszon volt, ahol esett, volt, ahol zuhogott, és volt, ahol nem esett az eső, ilyen körülmények között pedig Paddon volt a gyorsabb, így 1.3 másodpercre csökkentette ismét hátrányát. 

A harmadik helyről még Martins Sesks várhatta a délután a szervizelés idején, azonban a második délutáni pályán az esőtől alig látta az utat is a lett versenyző, így Mikko Heikkila, Frank Tpre Larsen és Mathieu Franceschi is megelőzte, azonban a harmadik helyért folytatott csata is folytatódni fog még. 

A hetedik helyre lépett Mads Ostberg délután és a harmadik helytől is csak 11.1 másodperc választja el. 

Az első tíz versenyző sorát pedig Isak Reiersen, Eyvind Brynildsen és Miko Marczyk zárja. 

A verseny egyetlen magyar párosa, Herczig Patrik és Varga Kristóf a Junior ERC mezőny hetedik helyén áll az első délutáni pálya után. 

Még két szakasz van hátra a mai programból az ERC idei harmadik futamán. 

Eredmények

Visszatér 22 évvel ezelőtti botránya helyszínére Schumacher 2002-es Ferrarija

0

A Red Bull az idén is megtartja a legendák parádéját a július 5-7-ig esedékes Osztrák Nagydíjon, a tavalyi évvel ellentétben azonban most újra Forma–1-es autókkal. És nemcsak, hogy ismét F1-es torpedók bemutatóznak majd a verseny előtt, hanem a sportág történetének igazi gyöngyszemeit láthatják majd a kilátogatók, köztük két, V10-es szörnyeteggel.

Míg a 2022-es legendák parádéjának Ralf Schumacher 2003-as V10-es Williams-BMW-je volt a sztárja, addig az idén vélhetően Michael Schumacher 2002-es Ferrarija fogja betölteni ezt a szerepet. Ismert okokból sajnos ezt az autót nem eredeti gazdája vezeti majd, de így is igazi profi ül majd a volán mögé a Ferrarinál hat szezont lehúzó, a vörösökkel két futamot nyerő Gerhard Berger személyében.

800 lóerős V8-as szörnyekkel ütötte egymást Verstappen apja és az osztrákok hőse az F1-es futam előtt

Amellett, hogy a 2002-es szezonban 15 futamából 14-et megnyert (az első két versenyen még a 2001-es modellt használt a Ferrari) és mind a 15-ször dobogós helyen végzett, a Michael Schumachert rekordbeállító ötödik vb-címéhez segítő F2002-es az F1 történetének egyik fekete foltjához is asszisztált, hiszen pont 22 évvel ezelőtt, az Osztrák Nagydíjon volt eszköze a Ferrari csapatutasításos botrányának, amely során Rubens Barrichellónak kellett átadnia az első helyet Michael Schumachernek.

Schumachert is összezavarta, de Barrichello is felelős a Ferrari és az F1 egyik legnagyobb botrányáért

A másik V10-es torpedó a felhozatalban a Red Bull gyári csapatának első F1-es autója, a 2005-ben használt RB1-es lesz, amelyet ráadásul a csapattal abban az évben debütáló, a pontverseny 12. helyén záró David Coulthard fog vezetni Spielbergben. A Cosworth V10-ese által hajtott kocsi egyébként valójában tulajdonképpen egy Red Bull-festésű Jaguar, hiszen még az előző tulajdonos alatt születtek meg a tervei. Az állandó üléssel rendelkező Coulthard mellett Vitantonio Liuzzi és Christian Klien osztozott a másik RB1-esen a 2005-ös szezonban.

David Coulthard, Red Bull, RB1, Silverstone
Coulthard az idén februárban már felfrissítette emlékeit a 2005-ös Red Bullban / Fotó: Clive Mason/Getty Images for Red Bull Racing/Red Bull Content Pool

Nem ez lesz azonban az egyetlen bemutatózó Red Bull, Jos Verstappen, Max Verstappen édesapja ugyanis pályára viszi Sebastian Vettel 2012-es világbajnok autóját, az RB8-ast, a szurkolói zónában pedig kiállítják – a bemutatózó F1-es autók mellett, amikor azok épp nem a pályán vannak – Max Verstappen 2018-as Osztrák Nagydíjat megnyerő RB14-esét, illetve Ronnie Peterson 1978-as Osztrák Nagydíjon nyerő Lotus 79-esét.

Lotusok emellett a bemutató során is feltűnnek, hiszen ott lesz az 1972-es Osztrák Nagydíjat megnyerő Lotus 72-es az 52 évvel ezelőtti győztes Emerson Fittipaldival a volánnál, illetve az 1982-es Osztrák Nagydíjat Elio de Angelisszel megnyerő Lotus 82-es is Johnny Herberttel a pilótaülésben.

A legendák parádéjának résztvevői az F1-es hétvége szombati napján 17:50-től 18:20-ig edzenek majd egyet, másnap pedig 12:30-tól 12:50-ig zajlik a bemutató.

Baksai az ORB2-t, Kovács az ORB3-at nyerte a Mecsek Rallyn

0

Baksai László rajt-cél győzelmet aratott a Mecsek Rally ORB2-es mezőnyében, míg az ORB3-ban Kovács Dominik tudott nyerni, miután Rimár Tamás autója műszaki hiba miatt lelassult az utolsó két gyorsaságin, Kosztoláyi Tamás pedig utólag büntetést kapott. 

A Mecsek Rally ORB2-es mezőnyében kilenc páros vállalkozott a délelőtti öt gyorsasági teljesítésére, közülük Baksai László és Erdei Zoltán már az első szakaszon 10.7 másodperccel gyorsabb tudott lenni mindenkinél, majd a további szakaszokon ezt az előnyt még 29.7 másodpercre tudták növelni, így első idei győzelmüket szerezték a két győzelem után a bajnoki pontverseny éléről Pécsre érkező Rónavölgyi Endre – Aczél András kettős előtt. A harmadik helyen Tamás Gyula és Sztrakon Bence duó tudott célba érni további 22.8 másodperc hátránnyal. 

Az ORB2-es versenyt végül hat kettős tudta befejezni, miután szuperrallyval az első szakaszon történt kiesés után tudta a versenyt folytatni Görög Péter és Búzás Róbert kettős. 

Fotó: Sári Péter

ORB2 eredmények

Az ORB3-ban összesen 23 páros állt rajthoz, akikre négy gyorsasági szakasz várt a Mecsekben. 

Mecsek Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Az első két szakasz után Rimár Tamás és Csicsely Pál ugyan 20.9 másodperccel vezetett, azonban az utolsó két pályán komoly műszaki hibával értek célba, így végül a győzelmet Kosztolányi László és Horváth Szimonetta kettős szerezte volna meg, azonban utolólag 20 másodperc büntetést kaptak, így a pécsi végül Kovács Dominik és Kovács Zoltán lett. 

A második helyen Rimárék végeztek, míg Kosztolányiék lettek a harmadikak.

Az ORB3-ban összesen 17 autó ért célba az utolsó szakaszon. 

Az ORB2-es és ORB3-as versenyt követően délután az ORB, Mitropa Kupa, Historic Eb és Ob mezőnye is elkezdi az 57. Mecsek Rallyt. 

ORB3 eredmények

Solberg óriási csatában vezet a Skandináv Rallyn Paddon előtt péntek délben

0

Oliver Solberg és Hayden Paddon diktálta a tempót a svéd Skandináv Rally péntek délelőtti szakaszain, melyek után a hazai versenyén szereplő skodás versenyző vezet. 

A svéd Skandináv Rally csütörtök esti szuperspeciál szakaszát még Hayden Paddon nyerte, azonban Oliver Solberg a pénteki első két szakaszon jelezte, hogy idén is szeretné megismételni tavalyi győzelmét hazai Eb-futamán. 

A svéd versenyző a második pénteki szakasz után 3.1 másodperccel vezetett is az új-zélandi Eb-címvédő előtt, aki azonban a következő két szakaszon válaszolni tudott Solbergnek, így a déli szervizelést a skodás versenyző csupán 1.4 másodperc előnnyel végezheti Hyundai-os riválisa előtt. 

A harmadik helyen Martins Sesks áll, azonban már kissé nagyobb, de egyáltalán nem ledolgozhatatlan hátránnyal 8.7 másodperccel Paddon mögött. 

A lett versenyzőnek azonban több üldözője is van, Frank Tore Larsen csak 1.1, Mikko Heikkila 2.3, Mads Ostberg 7.2, az Eb pontversenyének éllovasa, Mathieu Franceschi és Isak Reiersen 8.5 másodperccel követi. 

Nagy csatával indult a Skandináv Rally, Petter Solberg autója kigyulladt, McRae hatalmasat esett

A top 10 versenyző közé még Eyvind Brynildsen és Miko Marczyk tud a délelőtti szakaszok után beférni. 

A WRX-ben rekordbajnok Johan Kristoffersson a 11, míg a WRC-ben és WRX-ben is korábban vb címet szerző Petter Solberg a 19. helyről várhatja a folytatást. 

A mezőny egyetlen magyar párosa, Herczig Patrik és Varga Kristóf négy szakasz után a hatodik helyen áll a Junior ERC mezőnyében. 

A mezőny délután ismét teljesíti a mai szakaszokat. 

Erdemények