back to top
2024. november 23. 04:22
Kezdőlap Blog Oldal 153

Latvala ezeket a pályákat tenné a Finn Rally programjába

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elárulta, mely pályákat tenné a Finn Rally programjába, ha ezt ő dönthetné el. 

Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldal felkérésére elárulta, milyen pályákon rendezné meg a legendás Finn Rallyt, ha ebbe ő is beleszólhatna.

Csütörtök 
“A hivatalos teszt pályájának a Ruuhimaki pályát képzelem el, mert bár a Rannankyla is nagyon jó, a Ruuhimaki jóvaal látványosabb. A pálya irányát azonban megfordítanám, ahogy az 1980-as években és 2016-ban is volt. A csütörtöki szuperspeciál szakasznak pedig a Harju szakaszt tenném be, azonban a mai útvonal helyett a régi nyomvonalat választanám.” 

Csütörtök
Shakedown: Ruuhimäki

SS1: Harju 

A leghíresebb szakasz is bekerült a Finn Rally programjába

Péntek 
Az első igazi versenynap programjába Latvala a Humalamaki, az Urria, a Kolonkulma, a Vaarinmaja pályákat tenné kétszer, míg a napot a Laajavuri szakaszon zárná. 

Érdekesség, hogy Kolonkulma és a Vaarinmaja pályákat utoljára 15 éve használták.

Péntek:
SS2+6 Humalamäki
SS3+7 Urria
SS4+8 Kolonkulma (videó)

SS5+9 Väärinmaja
SS10 Laajavuori 

Szombat 
Latvala a szombati programba a Juupajoki, a Vastila, az Ouninpohja és a Vaheri szakaszt tenné kétszer, míg a napot a Himos gyorsasági zárná. A Toyota Gazoo Racing csapatvezetője a Himos szakasz után távoli szervizeléssel zárná a napot, amit 2025-ben szeretnének visszahozni a WRC-be.

Szombat:
SS11+15 Juupajoki
SS12+16 Västilä
SS13+17 Ouninpohja

SS14+18 Vaheri
SS19 Himos (videó)

Vasárnap 
Latvala a záró napon négy szakaszt tartana, és melyek közül hármat csak egyszer kellene teljesíteni, míg a Power Stage szakaszát, a Myhinpaa gyorsaságit kétszer. 

Vasárnap:
SS20 Laukaa
SS21 Lankamaa
SS22 Sirkkamäki (videó)

SS23+24 Myhinpää 

Ogier támogatja a rövidebb WRC-futamokat

0

A Szardínia Rally mindössze 48 óra leforgása alatt került megrendezésre, így a versenyzők számára egy nappal később kezdődött a versenyhez kapcsolatos program. 

A Szardínia Rallyn egy új versenyformátum lett kipróbálva, ami során 48 óra alatt rendezték meg a gyorsasági szakaszokat és a hivatalos teszt is csak péntek délelőtt volt. 

A csapatok így egy nappal később kezdhették a futamhoz kapcsolódó programokat, és Sébastien Ogier szerint ezzel még költséget is spóroltak a részt vevők. 

“Azon versenyzők közé tartozom, akik támogatják a Szardíniához hasonló versenyformátumot – mondta Sébastien Ogier. – Szerintem jó, hogy ki próbáltuk. A kompaktabb formátum szerintem a szurkolóknak is jobban tetszett, de a csapatok is költséget tudtak spórolni. Ráadásul az egy nappal kevesebb versenynap azt is jelenti, hogy a versenyzők ennyivel többet lehetnek otthon.“ 

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

A Szardínia Rallyn a szabályoknál kevesebb, 300 km helyett csak 260 km versenytávot kellett teljesíteni. 

A román miniszterelnöknek fontosabb volt a Forma–1, mint a választások (videó)

0

Az autósport és a politika iránt egyaránt érdeklődőknek nehéz döntést kellett meghozniuk vasárnap este, hogy a Kanadai Nagydíj vagy az európai parlamenti választások, illetve adott esetben az eggyel egyidőben zajló helyhatósági választások fejleményeit kövessék-e. Marcel Ciolacu román miniszterelnök szavazata Montrealra ment.

Bizonyára sokan voltak az Európai Unió állampolgárai közül, akik a hétvége során a Kanadában versenyző F1 és az EP-választások történéseit is nagy érdeklődéssel figyelték, és a futam alatt olykor rá-rápillantottak a választási műsorokra. Számukra szerencsés időzítés volt, hogy a szavazás eredményeit csak több mint egy órával a futam leintése után hozták nyilvánosságra, de a választási verseny érdekeltjei azért jóval nehezebben tudták összeegyeztetni a két eseményt.

Az F1-es közösséget is bejárta a romániai Antena 3 televíziós csatorna választási műsorának azon jelenete, amikor a műsorvezető élő adásban odamegy Románia miniszterelnökéhez, Marcel Ciolacuhoz abban a hitben, hogy ő is a választási műsort nézi nagy beleéléssel a telefonján, ehelyett viszont a politikus lelombozóan közli, hogy a Kanadai Nagydíjat követi, amely akkor éppen pár perce rajtolt el, a rajt pedig az egyik legfontosabb része a versenynek.

Ciolacunak tényleg nem volt oka a választási eredmények miatt aggódni, hiszen politikai közössége, a Szociáldemokrata Párt (PSD) minden más riválisánál több, 11 mandátumot szerzett az Európai Parlamentben, s hárommal növelte is képviselőinek létszámát a 2019-es választásokhoz képest. A PSD a helyhatósági választásokon is fölényes győzelmet aratott.

Hivatalos: nem változik a szabályzat, marad a hibrid Rally1 a WRC-ben

0

A Motorsport Világtanács keddi döntése ellentétes az irányító testület februári bejelentésével, miszerint a hibrideket száműzik, hogy a csökkentett teljesítményű Rally1-es autók és a nagyobb teljesítményű Rally2-es gépek közötti egyenlőséget biztosítsák.

Az FIA közleménye az üzbegisztáni ülésről így szólt: „Az összes érdekelt fél megállapodott a technikai stabilitásról a 2025-ös és 2026-os FIA Rally Világbajnokság szezonjaira vonatkozóan. A Világtanács megerősítette, hogy a széleskörű visszajelzéseket és megbeszéléseket követően a WRC technikai szabályzata a Rally1/2 autókra vonatkozóan változatlan marad az elkövetkező két évben.”

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

„A WRC rendkívül fontos az FIA számára, ez a rali csúcsa, és az elmúlt hetekben rengeteget beszélgettem a gyártókkal a jövő irányáról. Most már világos, hogy mindannyiunknak technikai stabilitásra van szüksége a következő két évre, ugyanakkor az FIA számára fontos, hogy e stabilitás biztosítása során a gyártók részéről is ugyanilyen pozitív elkötelezettséget kapjunk” – mondta Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

„A WRC promótereként ez egy rendkívül fontos pillanat számunkra, mivel egységesen és következetesen haladhatunk előre a következő két évben technikai szempontból, miközben nagymértékben befektetünk új és izgalmas módszerekbe, hogy növeljük a sportág rajongótáborát és a rajongóink számára is eredményeket érjünk el” – kommentálta a döntést Jona Siebel, a WRC promóter ügyvezető igazgatója.

Ott Tänak
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A bejelentés véget vet a hónapok óta tartó vitáknak a WRC rövid távú technikai szabályairól. A jelenlegi gyártók, a Toyota, a Hyundai és az M-Sport Ford úgy hírlik mindannyian elköteleződtek – vagy közel állnak ahhoz, hogy hivatalos kötelezettségvállalást tegyenek – a 2026-os év végéig.

A gyártók reakciója pozitív volt, a címvédő csapatfőnök, a Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala azt mondta: „Nagyon szilárdan elköteleztük magunkat a rali-világbajnokság mellett, és nagyon támogatjuk a folyamatos együttműködést, hogy mindannyiunk számára a legerősebb versenyt biztosítsuk.”

„Az elmúlt hónapokban nagyon szorosan együttműködtünk az FIA-val, és bár mindannyian úgy gondoljuk, hogy a 2025-ös és 2026-os technikai szabályok stabilitása a helyes, az irányítással kapcsolatban tett nagyon lényeges lépések egységesebb és pozitívabb megközelítést biztosítanak a rövid távú fejlesztések és a hosszú távú áttörések felé, amelyekben mindannyian egyetértünk, hogy a sportnak szüksége van” – fűzte hozzá a Hyundai-főnök Cyril Abiteboul.

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson ugyanilyen elégedett volt a sorozat előrehaladásával: „Ez egy igazán pozitív lépés számunkra a következő években. Láttunk néhány jó javaslatot a promóció, a marketing és a rendezvények lebonyolítására vonatkozó tervek terén. Most már el kell kezdeni a munkát, hogy ezek a dolgok megvalósuljanak, és a műszaki oldalon egy következetes javaslattal úgy gondolom, hogy megvan a lehetőség a WRC céljainak eléréséhez.”

Fotó: Hyundai Motorsport

 

 

Kalle Rovanpera a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz állna

0

A kétszeres rally világbajnok Kalle Rovanpera hétvégén debütált pályaversenyzőként, majd elárulta, hogy legnagyobb álma a Le Mans-i 24 órás versenyen való indulás lenne. 

Kalle Rovanpera szombaton a harmadik helyről indulva a negyedik, majd vasárnap a hatodik helyről rajtolva az ötödik helyet szerezte meg a Porsche Carrera Cup Benelux holland, Zandvoorti futamain, melyek az első pályaversenyei voltak a kétszeres rally világbajnoknak. 

“Elég nehéz a Porschét vezetni és nagyon nehéz a hiányzó tizedeket még megtalálni – mondta Rovanpera a Porsche 911 GT3-as autóval kapcsolatban a versenyek után. – Az sem könnyíti meg a dolgomat, hogy eddig jórészt rallyversenyeken indultam, azonban a pályaversenyzés során is vannak a rallyból átvehető dolgok, amik segítettek megtanulni az autót.” 

Kalle Rovanpera sikeresen debütált pályaversenyzőként

A 22 éves versenyző elárulta a további programját is a kupában. 

“Júliusban Imolában, szeptemberben az osztrák Red Bull Ringen, októberben pedig Zoolderben fogok indulni.” 

Rovanpera elárulta, hogy nagy álma a Le Mans-i 24 órán való indulás. 

“A pályaversenyzés mindig is érdekelt, és a legnagyobb álmom, hogy egyszer a Le Mans-i 24 órás versenyen is indulhassak, vagy esetleg a Nürburgringen. Előbb azonban a Porschéval kell bizonyítanom. Jó lenne év végén részt venni a WEC év végi tesztjén, amin újoncok bizonyíthatnak. Előbb azonban szimulátoron kell megmutatni a tudását mindenkinek, majd ezt követően ülhet valódi autóba.” 

A Le Mans-i versenyen való indulás előtt a versenyzőknek külön vizsgát kell tenniük, néhány éve Sébastien Ogier ugyanilyen utat végig járva indulhatott a legendás versenyen. 

“Félelmetes volt a tempó, a Hyundai sokat javult” – a Hyundai Finnországban tesztelt

0

Hétvégén gőzerővel készült a Hyundai Közép-Finnország murvás útján a közelgő gyors versenyekre, a szemtanúk szerint a koreai gyártó autóinak teljesítménye nagy sebesség mellett is sokat javult. 

Szombaton Andreas Mikkelsen vezetésével kezdődött a Hyundai Motorsport Lengyelország előtti tesztje Közép-Finnország murvás útján, majd vasárnap már Ott Tanak ülhetett a Rally1-es autóba. 

A tesztekről sajnos nem találtunk videót, azonban a Rallit.fi kiküldött egy szakértőt a norvég és észt versenyző gyakorlására. 

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

“Félelmetes volt a tempó, a Hyundai autója a gyors pályákon is sokat javult.” – számolt be a szakértő a tesztről. 

Mindez azt jelentheti, hogy a Hyundai versenyzői a lengyel, lett és finn versenyeken is komoly ellenfelei lehetnek annak a Toyotának, mely korábban uralta a nagy tempójú versenyeket.  

 A WRC-szezon Lengyelországban folytatódik június végén. 

Riporterhölgy tette meg a Forma–1-ben azt, amit nő előtte még soha

0

Miközben manapság egyre megszokottabb, hogy nemcsak a vendéglátó-egységekben, vagy PR-os szerepkörben találkozunk nőkkel a Forma–1-es versenyeken, és a mérnökök, de akár szerelők között is feltűnnek hölgyek, 18 évvel ezelőtt ez még korántsem volt így. Ezért aztán különösen nagy szenzációnak számított, hogy a Brit Nagydíjon egy nő, ráadásul egy ismert televíziós riporter cserélt kereket a sereghajtó Midlandnél. Hogy miért pont ott, és hogyan maradhatott volna hoppon, ha az eredeti terv szerint a Jenson Buttont és Rubens Barrichellót foglalkoztató Hondához áll be, arról alábbi cikkünkben olvashat.

Női tévériporter cserélt kereket az F1-es futamon, miközben Alonso leigázta Schumachert és Raikkönent

Kovalainen felépülése jó úton halad a szívműtét után

0

Heikki Kovalainen jó híreket osztott meg követőivel a márciusi nyitott szívműtétje utáni felépüléssel kapcsolatban, a finn versenyző előtt még hosszú út áll a gyógyulás során. 

Mint arról korábban beszámoltunk, Heikki Kovalainen egy örökletes szívprobléma miatt műtéten esett át 10 héttel ezelőtt. 

A nyitott szívműtét komoly kockázatok mellett hajtották végre, de a beavatkozás sikeres volt. 

Az F1-es Magyar Nagydíj korábbi győztese, és a kétszeres japán rally bajnok most ismét jelentkezett az X-en. 

„Gyors frissítés a 10 héttel ezelőtti nyitott szívműtétem utáni felépülésemről. Összességében most jól érzem magam, apránként tudtam növelni az edzésintenzitásomat, de még hosszú az út. A bordaívem jól gyógyult és a szívem is jól működik. Következő ellenőrzés néhány hét múlva lesz.” 

Mutatjuk, miért nem Verstappennek kellett volna nyernie a Kanadai Nagydíjat

0

Noha az érdemeit nem kisebbíti, hiszen szinte hibátlan teljesítményt nyújtott, a Kanadai Nagydíjon nem a Max Verstappen–Red Bull kettős volt a legerősebb. A McLaren azonban hagyta kicsúszni a győzelmet a kezei közül.

A Lando Norris–McLaren kettős bizonyult a Kanadai Nagydíj legerősebb kombinációjának, ami már a verseny nyitó etapjában nyilvánvalóvá vált. Az MCL38-as kezelte a legjobban a gumikat, majd amikor a kezdeti óvatosabb tempó után Norris elkezdhette kihasználni az ezt segítő beállítás előnyeit, George Russellt és Max Verstappent is megelőzve az élre tört, majd 8 másodperces előnyt autózott ki a hollanddal szemben.

Csakhogy a 25. körben beküldték a biztonsági autót Logan Sargeant balesete miatt, a McLaren pedig a második helyen haladó Red Bull-lal és harmadik helyen érkező Mercedesszel szemben nem állt ki, így mire Norris egy körrel később letudta a kerékcseréjét, már csak a 3. helyre tudott visszatérni. Elsőre úgy tűnt, hogy ugyanaz történt most a wokingiakkal, ami Miamiban Verstappennel, és az ő szemszögükből egyszerűen a lehető legrosszabbkor küldték be a biztonsági autót. Kezdetben Norris is így volt vele, amit a futam utáni nyilatkozata is jelez.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt, Russell, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

„Remek volt a tempóm, de aztán a biztonsági autó kitolt velem. Miként Miamiban segített, most az ellenkezőjét tette. Őszintén úgy gondolom, hogy ez egy eléggé tökéletes verseny volt a részemről, csak egy kicsit szerencsétlen” – összegzett, ám nagyjából fél órával később, az FIA sajtótájékoztatóján már másképp látta a történteket.

„Ma nyernünk kellett volna, ennyire egyszerű – jelentette ki. – Csapatként nem végeztünk elég jó munkát, és nem álltunk ki kerékcserére, amikor ezt kellett volna tennünk ahelyett, hogy beragadunk a Safety Car mögé. Nem gondolom, hogy ez a szerencsén múlt, és hogy ugyanaz lett volna a helyzet, mint Miamiban. Ez egyszerűen egy rossz döntés volt, amiről én és a csapat tehet, és később megbeszéljük. Ma nyernünk kellett volna. Már olyan szinten állunk, ahol nem vagyunk elégedettek a második hellyel. A cél a győzelem, és most ez nem jött össze, ami frusztráló. Elég időm lett volna kiállni, de nem álltam, úgyhogy ez a mi hibánk csapatként. Nem végeztünk elég jó munkát.”

A Verstappen, majd a Russell elleni előzés:

Valóban kiállhatott volna?

Norris a pálya 5-ös kanyarjában járt, amikor a nem sokkal mögötte autózó Sargeant odacsapta a Williams-t a négyesben. A biztonsági autót azonban még nagyjából 45 másodpercig nem küldték be. Ez idő alatt a 4-es rajtszámú McLaren az utolsó sikán előtti egyenes végéig jutott, és nagyjából 150 méterre járt a kanyartól, amikor elkezdett villogni a LED-paneleken az SC-felirat.

Váratlanul nyilván nem érhette a McLarent a biztonsági autó megjelenése, hiszen Sargeant autójának pozíciója miatt addig is erősen valószínű volt, hogy érkezni fog az utcai Mercedes, ám a csapat nem készült fel arra az eshetőségre, ha az utolsó pillanatban kell dönteni. Ezt mutatja, hogy amikor aktiválták az SC jelzést, Norris mérnöke, Will Joseph azonnal jelezte ezt, mire Norris visszakérdezett, hogy „a bokszba hajtsak vagy ne”. Egyértelmű utasítás helyett Joseph azonban elkezdett hebegni: „Ha az eső… ha úgy gondolod… maradj kint…”. Mivel a rádióadást az F1 TV is késleltetve játssza le, pontosan nem lehet rekonstruálni, hogy mi, mikor hangzott el, de Norris visszakérdezéséből nyilvánvaló, hogy még lett volna ideje kiállni (különben nyilván nem kérdez rá), Joseph „maradj kint” utasítása pedig valószínűleg már azért jött, mert közben látta, hogy Norris utasítás hiányában kint maradt.

Itt járt Norris, amikor megérkezett a biztonsági autós jelzés:

Forrás: F1 TV

Természetesen gyorsan kellett dönteni és egyáltalán nem volt könnyű helyzetben a McLaren, de innen is látszik, hogy nem az történt, mint Miamiban a Red Bull-lal, ott ugyanis Verstappen már elhaladt a bokszbejárat mellett a biztonsági autó megjelenéséig, és a Red Bullnak esélyes sem volt kihívni őt. A McLarennek itt lett volna, hiszen Sargeant balesetétől addig, hogy Norris a bokszbejárathoz ért, nagyjából 50 másodperc telt el, ez idő alatt pedig fel lehet készülni arra az igen valószínű forgatókönyvre, hogy SC-fázis lép életbe. Nem könnyű, és gyors gondolkodást igényel, de ez a Forma–1, és az a csapat nyer, amelyik képes erre.

Talán még így is lett volna esélye

Norris ezután utolérte a biztonsági autót, és mivel az lassabban megy, mint a mögötte kereket cserélők által a kivezető körön betartandó limitidő, nagyjából 10 másodpercet veszített, és csak Verstappen és Russell mögé, éppen, hogy Piastri elé tudott visszajönni a kerékcseréről. Ezután a McLaren megpróbálta helyrehozni a dolgot, és a slick gumira váltásnál visszajátszani Norrist az élre azzal, hogy mindenkinél tovább tartják kint. Ez azonban csak néhány pillanatra sikerült, hiszen a bokszutcából slickeken csúszkáló britet az érkező Verstappen azonnal visszaelőzte. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a McLaren egy körrel tovább várt a kelleténél, és amennyiben hamarabb hozták volna Norrist, több esélyük lett volna Verstappen ellen. Norris szerint azonban jól döntött a csapata, mert „ez segített, hogy legyen esélyem George [Russel] ellen”.

Lando Norris, Oscar Piastri, McLaren, Kanadai Nagydíj
A McLaren kiváló stratégiával közelítette meg a futamot, és utólag nézve nyernie kellett volna / Fotó: McLaren Racing

Utólag kijelenthető, hogy a McLaren első biztonsági autós fázisnál hozott rossz döntésén ment el Norris győzelme, miközben addig mesteri taktikával rukkolt elő a wokingi csapat. Az volt ugyanis a terv, hogy a versenyt szándékosan lassabban, a többieknél magasabb guminyomással kezdik, ami miatt ugyan nagyon spórolni kellett a vizes pályán az intermediate abroncsokkal (Norris és Piastri 10 kör után már 10 másodperccel volt lemaradva a Russell–Verstappen duótól), de a pálya száradásával és az etap hosszának növekedésével egyre jobb helyzetbe kerültek. Olyannyira, hogy Norris ezután a hátrányt ledolgozva rövid idő alatt Verstappent és Russellt is megelőzte, majd 8 másodpercre elhúzott az élen.

Mivel nem lehetett tudni, hogy mit fog csinálni az időjárás, mindenki kivárásra játszott (ha érkezik az eső, hatalmasat lehetett veszíteni azzal, ha valaki a felszáradó pályára felteszi a slickeket, majd rövidesen vissza kell váltania interre), ami Norrisnak kedvezett, mert miközben ő az autója beállításainak köszönhetően gyorsult, addig Verstappen és Russell nem, helyette a hátsó gumikkal küszködtek.

Az elhibázott biztonsági autós döntés után aztán ugyanaz a helyzet állt elő, mint az első etapban: a McLarenek kezdetben szándékosan visszafogták a tempót az intereken, hogy később kapcsoljanak rá. Norris szerint viszont ezt ő túl későn tette meg, és utólag bánta, hogy nem fokozta a tempót hamarabb, mert szerinte, ha 2 körrel előbb megelőzi Russellt és hamarabb ered Verstappen nyomába, akkor nagyobb esélye lett volna a kerékcsere után a holland előtt maradni.

Lando Norris, McLaren, Kanadai Nagydíj
Be kellett érnie a második helyért járó trófeával / Fotó: McLaren Racing

Persze Verstappenre nemcsak a McLaren, hanem Russell lévén a Mercedes is veszélyes lehetett volna, a brackley-iek egyszeres futamgyőztese azonban hibát hibára halmozott, így ő sem tudta megfuttatni a háromszoros világbajnokot, aki szinte hiba nélkül – de csak szinte, hiszen az első etapban egyszer ő is átvágott a kettes kanyar füves bukóterén – vezetett egy olyan autóban, amely korántsem volt domináns, sőt, ismét verhetőnek tűnt. Verstappen azonban ezúttal nem csinált semmi kiemelkedőt, egyszerűen nagyon következetes teljesítménnyel végigment, így természetesen megérdemelten nyert.

Csomós Mixi és Bútor Róbert is indul a Mecsek Rallyn – Nevezési listák

0

Megjelent a Mecsek Rally minden mezőnyének nevezési listája, melyből kiderült, hogy Svédország helyett Pécsett indul Csomós Mixi, de Bútor Róbert is elhozza Pécsre a Citroen C3 WRC-t. 

Amint azt már közzétettük, a Historic Eb mezőnyében 19 páros áll rajthoz, köztük négy magyar indulóval. 

Azonban most már minden bajnoki mezőny ismertté vált. 

A Historic Ob és Historic Mitropa Kupa mezőnyében összesen 33 páros áll rajthoz, köztük Varga Zoltánnal, Wirtmann Ferenccel. 

Az ORB/ORC és Mitropa Kupa mezőnyét összesen 60 páros alkotja, közülük 16-an indulnak Rally2-es autóval. Ebben a kategóriában az ORB pontversenyét vezető Turán Frigyes mellett Csomós Mixi is rajthoz áll Nagy Attilával, így itt mutatkoznak be az új Skoda Fabia RS Rally2-vel. Pécsi versenyzőként nem hiányozhat a mezőnyből Ranga Péter sem, aki Czakó Janekkel R5-ös Fabiával indul. 

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

Az ORC mezőnyében Bútor Róbert és Tagai Róbert is elindul a Citroen C3 WRC-vel, azonban szokásához híven vélhetően ezúttal is leadja majd a menetlevelét az utolsó szakasz után, hogy ne raboljon bajnoki pontokat az ORC bajnokság állandó indulóitól. 

A csak péntek délelőtt versenyző ORB2-es mezőnyben 11-en, míg az ORB3-ban 24-en állnak rajthoz. 

A verseny szurkolóit továbbá a 7 fős Zwei Takt Memory mezőny fogja szórakoztatni, ahol Trabantokkal állnak rajthoz a versenyzők. 

A verseny pénteken kezdődik és szombat késő délutánig tart.

Nevezési listák