back to top
2024. november 23. 05:01
Kezdőlap Blog Oldal 154

Csomós Mixi és Bútor Róbert is indul a Mecsek Rallyn – Nevezési listák

0

Megjelent a Mecsek Rally minden mezőnyének nevezési listája, melyből kiderült, hogy Svédország helyett Pécsett indul Csomós Mixi, de Bútor Róbert is elhozza Pécsre a Citroen C3 WRC-t. 

Amint azt már közzétettük, a Historic Eb mezőnyében 19 páros áll rajthoz, köztük négy magyar indulóval. 

Azonban most már minden bajnoki mezőny ismertté vált. 

A Historic Ob és Historic Mitropa Kupa mezőnyében összesen 33 páros áll rajthoz, köztük Varga Zoltánnal, Wirtmann Ferenccel. 

Az ORB/ORC és Mitropa Kupa mezőnyét összesen 60 páros alkotja, közülük 16-an indulnak Rally2-es autóval. Ebben a kategóriában az ORB pontversenyét vezető Turán Frigyes mellett Csomós Mixi is rajthoz áll Nagy Attilával, így itt mutatkoznak be az új Skoda Fabia RS Rally2-vel. Pécsi versenyzőként nem hiányozhat a mezőnyből Ranga Péter sem, aki Czakó Janekkel R5-ös Fabiával indul. 

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

Az ORC mezőnyében Bútor Róbert és Tagai Róbert is elindul a Citroen C3 WRC-vel, azonban szokásához híven vélhetően ezúttal is leadja majd a menetlevelét az utolsó szakasz után, hogy ne raboljon bajnoki pontokat az ORC bajnokság állandó indulóitól. 

A csak péntek délelőtt versenyző ORB2-es mezőnyben 11-en, míg az ORB3-ban 24-en állnak rajthoz. 

A verseny szurkolóit továbbá a 7 fős Zwei Takt Memory mezőny fogja szórakoztatni, ahol Trabantokkal állnak rajthoz a versenyzők. 

A verseny pénteken kezdődik és szombat késő délutánig tart.

Nevezési listák

Háromból három újoncdobogó és az eddigi legjobb eredmény Molnár Martin mérlege Thruxtonban

0

Küzdelmes hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-es bajnokság idei negyedik fordulójában, azonban az eredmények szempontjából kedvezően alakult számára a thruxtoni hétvége.

Három futam, három újoncdobogó Molnár Martin mérlege a brit Forma–4 idei negyedik hétvégéjén, Thruxtonban. A Virtuosi Racing magyar versenyzője ráadásul pályafutása során első alkalommal ízlelhette meg, milyen a dobogó második fokára állni, a hétvége utolsó futamán ugyanis eddigi legjobb összetett eredményét elérve a második legjobb újonc lett. A 15 esztendős sportoló ennek köszönhetően feljött az újonc értékelésben a 3. helyre.

Az ultragyors aszfaltcsíkon Martin idei legjobb időmérős szereplésével kezdte a hétvégét és a 9. időt autózta, aminek köszönhetően a fordított rajtrácsos második futamon a 4. rajtkockát foglalhatta el. Az első versenyen a 13. helyről indulva – itt az időmérőn elért második leggyorsabb körök számítanak – eddigi legjobb rajtját produkálta, amivel javított három helyet, ám messzire nem jutott, mert az egyik versenytársa kivágta a gumiját.

Molnár Martin, Virtuosi Racing, Thruxton
Martin 24-es rajtszámmal / Fotó: Jakob Ebrey Photography

„Kicsit szerencsétlenül alakult az első futam. Miután az egyik versenyző fejtetőre állt, nem szakították félbe azonnal a versenyt, hanem csak beküldték a biztonsági autót. Én ekkor már defektes gumival haladtam, és a piros zászló megjelenésével esélyem nyílt volna büntetlenül kereket cserélni, de a pályabírók tévesen betereltek a bokszutcába, miközben a rajtrácsra kellett volna felsorakoznom. Egy pilótának ilyenkor nincs választási lehetősége, követni kell az instrukciókat, úgyhogy én is így tettem, viszont emiatt az újraindításnál csak a bokszutcából eredhettem a többiek után, majd az élmezőny tempóját autózva öt kör alatt utolértem az előttem levő bolyt, végül pedig előznöm is sikerült egyet. Utólag a versenyigazgató elismerte, hogy a pályabírók rosszul döntöttek, de már nem volt mit tenni” – összegzett a két vetélytársa utólagos kizárása miatt így is újoncdobogón és az újoncok között leggyorsabb körrel záró Martin.

A második futamon a negyedik rajtkockából rajtolva esély kínálkozott arra, hogy a Virtuosi magyarja az élmezőnyben végezzen. Baleset miatt ezen a versenyen is kétszer rajtolt el a mezőny, Martin pedig hatalmas csatákat folytatott a riválisokkal, de a tempója nem volt az igazi, így hátraesett. Az újoncdobogó azonban ez alkalommal is összejött.

„Én is hibáztam, a beállítás sem volt tökéletes, így nem tudtam azt a tempót autózni, amit vártam, úgyhogy minden összejött. Biztos, hogy lesz még olyan, hogy ennyire elölről fogok tudni rajtolni, akkor majd kihasználjuk a lehetőséget” – tekintett előre a magyar versenyző, aki a hétvége záró futamán idei eddigi legjobb eredményét elérve a 8. helyen végzett, ami az újoncok között a második pozíciót jelentette.

Molnár Martin, Virtuosi, Thruxton
Fotó: Jakob Ebrey Photography

„Sajnos az utolsó futam igencsak rövidre sikerült, mert eleve 15 percesre kurtították a sok csúszás miatt, ráadásul biztonsági autó mögül rajtoltunk, mert még szállították el a BTCC-futamon balesetet szenvedett autókat. Ezután jókat csatáztam, de aztán a versenyben vezető Deagen Fairclough kiesése miatt ismét beküldték a Safety Cart, és többet már nem is indították újra a versenyt.”

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője 117,5 pontjával az újoncok értékelésében a negyedikről előrelépett a harmadik helyre, és mindössze 2,5 pont a hátránya a második, 18,5 pont pedig az első helyezettel szemben.

A brit F4 következő fordulóját június 14-től 16-ig rendezik Silverstone-ban.

Történelmi tettet hajtottak végre a Schumacher-testvérek, de a kisebbik alig emlékszik rá

0

Michael Schumacher és Ralf Schumacher 23 évvel ezelőtt hatalmas csatát vívott a győzelemért a Kanadai Nagydíjon, amelyet Williams-BMW pilótája nyert meg a Ferrarit vezető bátyja előtt. Azzal pedig, hogy az első és a második helyen is egy Schumachert intettek le, Michael és Ralf történelmet írt, ugyanis ők lettek az első, és máig egyetlen testvérpár, amelynek tagjai első és második helyen végeztek ugyanazon a versenyen. 

Hogy korábban milyen rekordot állítottak be a Schumacher-testvérek, és Ralf miért nem emlékszik ezekből szinte semmire, az alábbi cikkünkből kiderül.

Történelmet írtak a Schumacher-testvérek, de Ralf az egészből nem emlékszik szinte semmire

Lemondott Hoffer Zsolt rally szakágvezető

0

Az MNASZ elnöksége elfogadta Hoffer Zsolt rally szakágvezető lemondását, és 90 napra dr. Varga Attilát bízta meg az Rally Szakági Bizottság vezetésével. A döntésről elnökségi határozat formájában adott tájékoztatást az MNASZ. 

Elérhetetlennek tűnik Ferjáncz Attila Mecsek Rallyn elért rekordja

0

A Mecsek Rally hazánk egyik legnagyobb múltú, még ma is létező versenye, a pécsi versenyen pedig olyan rekorddal rendelkezik Ferjáncz Attila, ami szinte megdönthetetlen.

A Mecsek Rallyt 1967-ben rendezték meg először és idén 57. alkalommal kerül lebonyolításra június 13-15. között.

A pécsi rally legeredményesebb versenyzője pedig a 2016-ban 69 évesen elhunyt Ferjáncz Attila, aki összesen 14–szer tudott az első helyen zárni.

A magyar rallysport legeredményesebb versenyzője 23 évesen, 1969-ben tudta megszerezni első győzelmét a Mecsekben, majd 1976-ig folyamatosan nyerni tudott, ezt követően pedig 1978-ban, 1980-ban, 1981-ben, 1985-ben, 1988-ban és 1995-ben tudott még az első helyen zárni.

Ez a rekord pedig egészen biztosan még nagyon sokáig fenn fog állni, de az is előfordulhat, hogy sohasem fogja senki megdönteni.

Hogy miért?

Ferjáncz Attilát a 2001-ben elhunyt idősebb Ranga László követi nyolc győzelemmel, míg a győzelmi ranglista harmadik helyén idősebb Érdi Tibor, továbbá Hadik András, Herczig Norbert és ifj. Tóth János áll egyaránt 3 sikerrel.

A legnagyobb esélye tehát a 14 győzelem elérésére a 49 éves Hadik Andrásnak lenne, azonban neki is 11 éven át kellene folyamatosan nyernie Pécsett, erre pedig igen kis esély van.

A jelenleg aktív ORB mezőny tagjai közül Turán Frigyes tudott még kétszer nyerni a Mecsekben.

A Dacia már két teszten túl van – jöhet Marokkó, aztán a Dakar

0

Májusban lázas munka folyt a Dacia és a Prodrive közös projektjében, két teszten is részt vettek a Dacia Sandriderrel, amellyel 2025-ben a Dakaron indulnak.

Az Egyesült Királyságban, a Millbrook Proving Groundon végzett rendszerellenőrzést követően a Dacia Sandrider május 6-9. között négy napot töltött a walesi Sweet Lamb tesztkomplexumban. Ezután a csapat a franciaországi Château de Lastours-ba utazott, ahol a hónap végén újabb négy nap intenzív tesztelésre került sor. Ezen mindhárom versenyzőpáros kipróbálta a BF Goodrich gumiabroncsokkal felszerelt Sandridert nehéz, sziklás terepen.

Cristina Gutiérrez két napig ült a Sandrider volánja mögött Walesben, mielőtt Sébastien Loeb, a kilencszeres rally világbajnok átvette a tesztelési és fejlesztési feladatokat.

A többszörös Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah Château de Lastours-ban próbálta ki először a Sandridert, majd Sébastien Loeb másfél napra visszatért a pilótafülkébe, Gutiérrez pedig az utolsó nap déutánján kapott ismét lehetőséget.

Dacia
foto: MCH PHOTOGRAPHY S.R.O.

A Dacia Sandrider csapatfőnöke, Tiphanie Isnard megerősítette, hogy a kezdeti tesztek felülmúlták a várakozásokat, mivel nagyon kevés problémát tapasztalt Al-Attiyah, Gutiérrez és Loeb.

A csapat a héttérben folytatja a munkát mielőtt június 28. és július 5. között Marokkóba utaznak az első átfogó tesztjükre. Ekkor a Sandrider olyan terepviszonyok között bizonyíthat, mint amilyenekkel a Dakaron, 2025. január 3-17. között Szaúd-Arábiában  találkozhatnak.

Dacia
foto: MCH PHOTOGRAPHY S.R.O.

„Könnyű volt vezetni, gyorsnak és erősnek bizonyult. Az első napon 270 kilométert tettünk meg, és ugyanennyit a második napon is. Nem volt semmi probléma, és nagyon élveztük. Jó formában vagyunk a következő tesztekre, és már alig várom, hogy Marokkóba érjünk” – mondta Nasser Al-Attyiah, aki a teszt után Argentínába utazott a vb utolsó előtti fordulójára, ahol második lett. A Katarinak így a Marokkó Rallyn már a Daciával kell megvédenie vb címét.

Dacia
foto: MCH PHOTOGRAPHY S.R.O.

„Dolgoztunk a felfüggesztésen és a differenciálművön, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt az autóval, és nagyon elégedett voltam azzal, ahogyan működött. A motor a kezdetektől fogva jó volt, és nem volt semmi problémánk az autóval. A vadonatúj autóval szerzett tapasztalatok alapján nagyon jól néz ki a helyzetünk, és alig várom, hogy Marokkóban folytassuk a tesztelést”  mondta Loeb, aki a tereprally után ralival folytatta idei versenyprogramját.

Sébastien Loeb hibátlan teljesítménnyel nyert első idei rallyversenyén

„Nagyon jól érzem magam az autóban, és közben alkalmazkodom egy új típusú autóhoz és egy számomra új kategóriához. Még sok fontos tesztnap áll előttünk, de általánosságban szuper elégedettek vagyunk a csapat munkájával. Többet nem is kérhetünk. Általános érzés, hogy nagyon büszkék vagyunk az autó teljesítményére ezeken az első teszteken” – erősítette meg csapattársai véleményét Gutiérrez.

Dacia
foto: MCH PHOTOGRAPHY S.R.O.

Mérnöki oldalról is elégedett a csapat, Philip Dunabin technikai igazgató az előttük álló feladatokról is beszélt:

„Most rengeteg munkánk van a részletek tisztázásával, hogy az autót olyan állapotba hozzuk, hogy készen álljon a ralira. Sikerült rávilágítanunk egy-két problémára a versenyzőknek az autó belsejében történő elhelyezésével kapcsolatban, amin szeretnénk javítani, és ezeknek is a helyükre kell kerülniük a marokkói tesztek előtt. Minden nagyon pozitívnak tűnik, csak néhány nagyon apró dolog van, amin elég gyorsan tudtunk dolgozni.Most mindenki gőzerővel dolgozik, hogy mindent előkészítsen Marokkóra, és már nagyon várjuk, hogy ott folytathassuk a Dakar-előkészületeket.”

Dacia
foto: MCH PHOTOGRAPHY S.R.O.

A Mercedes szabotálja Hamiltont? – a hétszeres világbajnok furcsa kijelentést tett

0

Lewis Hamilton pályafutása egyik legrosszabb versenyhétvégéjeként aposztrofálta a kanadait, ami meglepő annak tükrében, hogy a 4. helyen végzett. Ám szombaton délelőtt úgy tűnt, sokkal több is lehet benne, a hétszeres világbajnok ugyanis az első helyen zárta a 3. edzést. Az időmérőn azonban végül csak a 7. helyet szerezte meg, miközben csapattársa, George Russell pályafutása második pole pozíciójának örülhetett.

Ez alapjaiban meghatározta Hamilton versenyét, aki a futam kezdeti szakaszát Fernando Alonso mögé szorulva töltötte. Később azonban sikerült feljebb kapaszkodnia, és a második biztonsági autós fázis után remek tempót autózott. Russell hibája után pedig a 3. helyet is átvette, ám nem tudta maga mögött tartani a csapattársát, aki az utolsó előtti körben visszaelőzte.

„Ez nem volt egy pozitív futam a számomra. Úgy éreztem, ez volt az egyik legrosszabb versenyem valaha. Helyenként jó volt a tempóm, de végső soron ez egy nagyon gyenge hétvége volt tőlem” – nyilatkozta az F1 TV-nek a szemmel láthatóan letört hétszeres világbajnok.

„Nyilván azzal, hogy hetedik lettem az időmérőn, visszavetettem magam, aztán hosszú-hosszú időre beszorultam Fernando mögé, ahogyan arra számítani lehetett. Utána rengeteg időt veszítettem aztán megint, aztán kicsúsztam… Akárhogy is, a pozitívum, hogy az autó fejlődik, és szerintem ha úgy kvalifikálok, ahogyan kellett volna, akkor a győzelemért harcoltam volna, ezért igen frusztráló ez.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Kanadai Nagydíj
Fotó: Jiri Krenek/Mercedes

Úgy tűnt tehát, hogy a Kanadában pályafutása során 6 pole-t és 7 győzelmet szerző pilóta leginkább magát okolja, de ekkor jött egy érdekes okfejtés arról, hogy az időmérőn miért nem tudott úgy szerepelni, mint Russell.

„Nos, a gumik az egész hétvége során működtek, aztán eljött az időmérő, és minden alkalommal, amikor elhagytam a garázst, a gumik hőmérséklete valamilyen oknál fogva túl alacsony volt. Mindegyik szett két-három fokkal hidegebb volt, mint kellett volna, ezt pedig nem lehet behozni, úgyhogy nem tudtam üzemi hőfokra hozni a gumikat. Ezt igazán meg kell vizsgálnunk, mert szerintem valami volt a gumimelegítő paplanokkal” – mondta.

Amennyiben tényleg ez volt a helyzet, az vagy az órákkal korábban beüzemelt, a gumikat előre programozott módon melegítő gumipaplanok meghibásodását jelenti, vagy azt, hogy a Mercedes elrontott valamit a beállítással. Arra egyelőre semmi nem utal, hogy a csapat szándékosan tolt volna ki Hamiltonnal, és egyébként sem lenne semmi értelme ezt tennie. A hétszeres világbajnok megjegyzései mindenesetre furcsák, már csak azért is, mert Monacóban kijelentette: arra számít, hogy a hátralevő versenyeken nem fogja tudni megfordítani a jelenleg 8-1-re álló időmérős párharcot Russell-lel szemben.

Hamilton emellett a Hercegségben azt sugallta, a Mercedes Russellnek adta az új első szárnyat, ám utólag kiderült, hogy a hétszeres világbajnok önként mondott le az elemről.

Russell tiszta vizet öntött a pohárba Hamilton félrevezető és vádló nyilatkozata után

 

Kalle Rovanpera sikeresen debütált pályaversenyzőként

0

Kalle Rovanpera hétvégén debütált a Porsche Carrera Cup Benelux sorozatban Zandvoortban, ahol szombaton és vasárnap is versenyt rendeztek. 

Kalle Rovanpera első pályaversenyén vett részt, amikor a Zandvoorti Porsche Carrera Cup Benelux bajnokság szombati versenyén rajthoz állt. 

A kétszeres rally világbajnok a harmadik helyről indulhatott a hétvége első futamán, ahol egy rajtbaleset miatt második rajtra is sor került. Rovanpera eleinte lassabban kezdett, mint riválisai, így elveszítette a harmadik helyet, de később a verseny leggyorsabb körét is megtudta futni és a negyedik helyen zárt. 

A vasárnapi, második futamon Rovanpera a hatodik helyről rajtolt, majd egy helyet javítva az ötödik helyen ért célba. 

A 22 éves finn versenyző legközelebb, júliusban, Imolában fog versenyezni a Porsche Kupában. 

Sébastien Loeb hibátlan teljesítménnyel nyert első idei rallyversenyén

0

Sébastien Loeb rajt-cél győzelmet aratott első idei rallyversenyén, a Guadeloupe-i Grands-Fonds Rallyn, ahol karrierje során másodszor vezetett Skodát. 

Sébastien Loeb első idei rallyversenyén vett részt, amikor a Guadeloupe-i Rally Bajnokság második futamán rajthoz állt egy Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

A kilencszeres rally világbajnok végül mind a 16 megtartott szakaszt megnyerte és végül 4:06.3 perc előnnyel tudott győzni a mitsubishis Stéphane Negre – Sydney Fulbert kettős előtt. 

Loeb karrierje során másodszor vezetett Rally2-es Skodát, tavaly az Azori-szigetek Rallyn tudott nyerni. 

Újabb katasztrofális hétvége Péreztől, aki a Spanyol Nagydíjat is hátrányból várhatja

0

Sergio Pérezt még az ág is húzza, hiszen nem elég, hogy a mexikói pilóta újabb katasztrofális hétvégén van túl, még büntetést is kapott a Spanyol Nagydíjra. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Barcelonában már azt a Pérezt akarja látni, akit az idei szezon első négy futamán.

Noha Max Verstappen győzelmével több mint kétszeresére növelte addigi előnyét a konstruktőri pontversenyben a Ferrari előtt, a Red Bullnál aggodalomra adhat okot, hogy a hétvége előtt 1+1 éves szerződést aláíró Sergio Pérez újabb borzasztó teljesítményt nyújtott. A mexikói pilóta az időmérő edzésen kiesett a Q1-ben, majd a Kanadai Nagydíjon érdemi előrelépés nélkül, az 51. körben a falnak csapta az autóját és kiesett.

Mindennek tetejébe pedig 3 rajthelyes büntetést kapott a Spanyol Nagydíjra, mert a 6-os kanyar bukóteréből sérült autóval visszatért a pályára, majd törmeléket hullajtva visszakecmergett a bokszba. Ez pedig megsértette a sportszabályzat azon pontját, miszerint tilos nem biztonságos autóval versenyezni, ráadásul a Red Bull is kapott büntetést (25 ezer eurót), mert ők tanácsolták Péreznek, hogy próbáljon meg visszatérni a bokszba, hogy ne kelljen beküldeni miatta a biztonsági autót (Verstappen vezette a versenyt).

Pérez balesete (aztán Sainz és Albon ütközése):

Pérez ezzel az utóbbi négy versenyen mindössze 4 pontot szerzett, aminél 10 pilóta is többet gyűjtött ebben az időszakban. „Borzasztó hétvége volt ez Checónak, Barcelonában erősen kell visszatérnie – nyilatkozta a Sky Sportsnak Christian Horner csapatfőnök. – Szerencsére a Ferrari sokkoló teljesítményt nyújtott és nem szerzett pontot, amivel némileg lógva hagytak minket, de mindkét autóval pontot kell szereznünk. Ma megúsztuk, hogy nem tettük, de Barcelonától kezdve szükségünk van Checóra az élmezőnyben, ahol a szezon elején volt.”

„Időről időre azt látjuk Checóval, hogy amikor már azt hisszük, padlót fogott, akkor feláll. Kemény versenyző és karakter, és neki jobban fáj ez, mint bárki másnak. Elszánt lesz, hogy visszatérjen és mindenkinek megmutassa azt a formát, amire képes, és amit az idei szezon első négy versenyén mutatott” – folytatta Horner

„Nagyon nehéz hetek állnak mögöttünk, de szerintem össze fogjuk kapni magunkat, leszegjük a fejünket és tanulunk a hétvégéből – mondta Pérez. – Szombaton volt egy kis gondunk, ami megakadályozott minket abban, hogy előrébb végezzünk, de ezt rögtön az időmérő után megértettük, ami pozitív. Nyilván hosszú év áll előttünk és biztos vagyok benne, hogy meg fogjuk találni a formánkat.”

„A baleset az én hibám volt, a hatos kanyarban megérintettem a pálya vizes részét, onnan pedig már nem lehet megállítani az autót. Teljesen vizes volt minden, ráléptem a fékre, és csak nem tudtam megállni. Kicsit szerencsétlen helyzet volt.”

Helmut Marko, a Red Bull osztrák tanácsadója az időmérő után már arról beszélt, hogy Péreznek pszichológiai eredetű gondjai vannak. Kérdés, hogy a nyílt kritika ebben a helyzetben segíti-e Péreznek, vagy éppen ellenkezőleg.

Marko: Pérez problémái pszichológiai eredetűek