Napra pontosan 42 évvel ezelőtt rendezték az 1982-es Német Nagydíjat, amelyen Nelson Piquet ököllel rátámadt az őt kiütő Eliseo Salazarra, később viszont kiderült, hogy egyébként is kiesett volna. Az előző napon segíteni próbált a horrorbalesetet szenvedő Didier Pironinak, de a látvány annyira elborzasztotta, hogy elhányta magát.
A Forma–1 történetéhez hozzátartoznak a konfliktusok, és néha bizony előfordult, hogy a versenyzők között tettlegességig fajult egy-egy szituáció. Jó pár olyan helyzetet fel lehet idézni, amikor két pilóta vagy egy versenyző és egy másik személy között elcsattant legalább egy pofon. Arra viszont ritkán volt példa, hogy ezt a tévénézők milliói élő adásban lássák.
Az 1982-es idény minden idők egyik legőrültebb szezonjaként vonult be a történelembe. A tizenhat futamot összesen tizenegy különböző versenyző nyerte, kettőnél több viadalon pedig senki nem tudott győzni. Ez utóbbi akkor sem változott volna, ha Nelson Piquet megnyeri a napra pontosan 42 évvel ezelőtt rendezett Német Nagydíjat, de előbbi igen. Igaz, utólag kiderült, hogy ez akkor sem jöhetett volna össze neki, ha Eliseo Salazar kicsit figyelmesebb.
A hockenheimi futam 18. körében a brazil pilóta 26 másodperccel vezetett, amikor lekörözte az ATS versenyzőjét. Az Ostkurve-sikánban be is akart fordulni ellenfele elé, ám a chilei versenyző nagyon elmérte a féktávot, és egyszerűen beleszállt a Brabhambe. Ennek következtében mindketten belecsúsztak a pálya levágását megakadályozandó odahelyezett gumikba, és egyértelmű volt, hogy egyikük számára sincs tovább.
Ezen a ponton kell megemlíteni, hogy Piquet és Salazar korábban barátok voltak, és a későbbi háromszoros világbajnok még segített is a másik dél-amerikai pilótának az európai versenyzés útvesztőjében. Azt hinné az ember, hogy bár nyilván nem örült, de a címvédő nem csinált nagy jelenetet, hanem később megbeszélték, és továbbléptek. Valahogy úgy, ahogyan Sebastian Vettel lekezelte Mick Schumachernek a Miami Nagydíjon bemutatott manőverét.
Piquet ehhez képest kiszállt az autóból, majd ingerülten elkezdett mutogatni Salazarnak, majd elindult felé. Persze erre még senki nem kapná fel a fejét, de amikor odaért hozzá, megállt, majd hirtelen két kézzel hátralökte a fejét, majd ballal és jobbal is tett egy ütőmozdulatot, végül pedig a lábával rúgott egyet felé. De az már nem talált. Ezt követően Piquet annyira lenyugodott, hogy a fizikai erőszakot már nem folytatta, de később tovább gesztikulált.
A futamot végül pályafutása során első alkalommal Patrick Tambay nyerte, Piquet címvédésére pedig már csak matematikai esély maradt, reális sansz nem. Pár hónap múlva viszont jött a csavar a történetben, ugyanis kiderült, hogy már így sem lett volna sok hátra Piquet futamából. „Amikor utána szétszedtük a motort, rájöttünk, hogy legkésőbb két kör múlva felrobbant volna – nyilatkozta a Brabham motorszállítójának, a BMW-nek az egyik szerelője. – Egy hibás dugattyúcsapszeg mindent szétszakított volna.”
Ennek tudatában Piquet felhívta Salazart, és nemhogy bocsánatot kért, de még ki is fejezte a háláját felé. Nem elsősorban a sajátját, hanem a BMW vezetőségéét, hiszen jó néhányan személyesen jelen voltak a német márka hazai futamán. Az pedig kifejezetten kínos lett volna, ha ilyen körülmények között az élről elfüstöl a motor.
Piquet számára egyébként nemcsak a vasárnapi, hanem a szombati is emlékezetes volt, de egy szimpla kiesésnél jóval szomorúbb okból. Aznap szenvedett ugyanis balesetet a bajnokságot vezető Didier Pironi, a Brabham versenyzője pedig megállt neki segíteni. Azonban hiába üvöltött neki a francia versenyző, hogy szedje ki a roncsból, ellenfele ezt nem tudta megtenni, ráadásul a látványtól még el is hányta magát. Mint később kiderült, Pironi annyira megsérült, hogy nem volt visszaút számára az F1-be, de így is csak Keke Rosberg tudta őt megelőzni az összetettben.
Vezetési tanfolyamra küldeni egy háromszoros F1-es világbajnokot? – abszurd, de ilyen is történt