back to top
2024. november 28. 09:33
Kezdőlap Blog Oldal 99

Hamilton soha nem volt képes olyasmire, mint Verstappen, véli a korábbi világbajnok

0

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint Lewis Hamilton vezetésére mindig erőteljesen hatottak az érzelmek, és sohasem volt olyan teljes, kifogástalan szezonja, mint amilyet Max Verstappen már letett az asztalra.

A hétszeres világbajnok Hamilton több mint egy évtized után hagyja el a Mercedest és igazol a Ferrarihoz, ahol Villeneuve szerint sok minden vár rá, csak épp kiegyensúlyozott lelki környezetet nem. „Lewis Hamilton érzelmi hullámvasútra fog felülni a Ferrarinál. Úgy tűnik, vezetés közben nagyon hatnak rá az érzelmek, akár a magaslatokról, akár a mélységekről beszélünk, és ezek eléggé befolyásolják – nyilatkozta az Instantcasino.com-nak. – Silverstone-ban végre elkapta a ritmust, pedig egy ideje már nem sikerült neki.”

Ott ugyanis idén megszerezte első győzelmét a 2022-ben bevezetett szabályrendszer fennállása óta, ezt azóta megfejelte még eggyel Spában; jóllehet, a pályán legutóbb csak 2. lett, de az előtte célba érő George Russellt utólag kizárták.

Hamilton megkapta a kritikát, hogy gyenge autóban ülve csökken a motivációja, és akkor kapja magát össze jobban, amikor érzi a vérszagot. Villeneuve azonban úgy látja, hogy a hangulatingadozás mindig megfigyelhető volt nála.

„Hamiltonnak minden évben voltak hullámhegyei és hullámvölgyei, sohasem rakott össze egy szezont úgy, mint Max Verstappen. Mindig előfordultak ingadozások a kedvében, ami talán a saját magával szembeni kételyek okoztak.”

Hamilton az időmérőkön is mintha veszített volna a korábbi erejéből, kérdés, a pont ezen a téren mindig erős Charles Leclerc csapattársaként hogy teljesít majd a Ferrarinál.

Tényleg kell aggódnia Hamiltonnak? – Schumacher, Räikkönen és Alonso példáját is megnéztük

Ogier jótanácsa Katsutának: „Ne kapkodj annyira!”

0

A Toyota japán pilótája, Takamoto Katsuta Finnországban ismét esett egyet, így csapattársához, Sébastian Ogierhez fordult tanácsért.

A Toyota japán pilótája, Takamoto Katsuta megvillant már a szezonban, hiszen a második helyen zárta a Szafari Rallyt, amellett több szakaszt is nyert, a mérleg másik serpenyőjében viszont vannak az esések. A Svéd-, a Portugál és legutóbb a Finn Rallyn is balesetet szenvedett, Finnországban az ötödik szakaszon talált telibe egy fát. Katsuta a Finn rally után elmondta, hogy Sébastian Ogier-től kért tanácsot a javuláshoz.

„Seb mégiscsak nyolszoros világbajnok, és rengeteg tapasztalattal rendelkezikmondta Katsuta. – Sok versenyzőt látott már, sok különböző csapattársa volt. Kíváncsi voltam, hogy az ő szemszögéből mi hiányzik nekem, miért követem el ezeket a hibákat. Azt mondta, hogy alapvetően megvan a sebességem, és ha nem lenne meg, az nagyobb baj lenne. Ezt a sebességet kell kezelnem, csak ne kapkodjak annyira. Jó tanács volt, emellett több tippet is adott, de nem szeretnék erről többet mondani. Újra beszélek majd vele, keményen kell dolgoznom, hogy fejlődjek.”

A japán pilóta elismerte, hogy változtatnia kell a hozzáállásán a szeptember 5–8-án következő Akropolisz Rally előtt, ami az egyik legkeményebb verseny a naptárban.

„Nagyon nehéz lesz, és teljesen más, mint a Finn Rally volt – tekintett előre Katsuta. – Augusztus közepén tesztelünk, és aztán megpróbálunk az elejétől kezdve olyan gyorsan menni, ahogyan csak tudunk.”

Elérhetőek a Hungarian Baja nézői pontjainak térképei

0

Ma este az ünnepélyes rajtceremóniával kezdetét veszi a 21. Hungarian Baja, pénteken reggel pedig a prológgal kezdetét veszi a száguldás. Szokás szerint a nézői pontokat közvetlenül a verseny előtt tette közzé a szervező.

Jó megközelíthetség, látvány és biztonság, ezek voltak a legfontosabb szempontok a nézői pontok kijelölésénél. A prológra két helyszínt jelöltek ki, ezek akár gyalog is elérhetőek egy egyórás sétával a Thury vártól.

Hungarian Baja
foto: Hungarian Baja/Pataky Péter/Báles László

A speciálszakaszokat érdemes több helyszínről követni, mert mindegyik más élményt ad. Van olyan rész, ahol az ugrató versenyautókat lehet látni, akad tempós, hullámos szakasz, sziklás terep, vagy tempós derékszögű kanyar is, sőt olyan helyre is állhatnak a szurkolók, ahol kétszer is látható a mezőny.

A szombati napon egy speciálszakaszt teljesítenek a versenyzők, ezen szintén a pénteki nézői pontokról követhető a verseny.

A szervezők mindenkit kérnek, hogy a Hungarian Baját csak a kijelölt nézői pontokról kövessék és tartsák be a biztonsági előírásokat, amelyek szintén megtalálhatóak a Race Guide-ban.

Hungarian Baja
foto: Hungarian Baja/Pataky Péter/Báles László

Abiteboul egyre nyíltabban beszél a Hyundai stratégiaváltásáról

0

Thierry Neuville és Ott Tänak megtartása mellett a harmadik autóval kapcsolatban is döntést kell hoznia a Hyundait irányító Cyril Abiteboulnak, méghozzá minél előbb.

A Hyundai csapatfőnöke, Cyril Abiteboul egyre nyíltabban beszél arról, hogy jövőre változathatnak a harmadik Rally1-es autójukkal kapcsolatos koncepción. Ebben a szezonban Thierry Nevuille és Ott Tänak a két főállású pilóta, míg a harmadik autót felváltva vezeti Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo – jövőre azonban állandó pilóta ülhet a harmadik autóba is.

Abiteboul korábban úgy fogalmazott, hogy nyitottnak kell lenniük, hogy még jobban szerepeljenek, a Motorsport.com-nak adott interjújában azonban ennél is messzebbre ment, és a jelenlegi pilótákról is beszélt.

„Zajlik a folyamat, beszéltünk Thierryvel a következő évről, ismeri a helyet, mi is ismerjük őt, ez egy nyerő páros, miért változtatnánk rajta?” – mondta a listavezetőről Abiteboul. Maga Neuville eközben úgy fogalmazott, hogy már nem aggódik túlságosan a jövője miatt.

Az M-Sporttól a Hyundaihoz az idén visszatérő Ott Tänak szerződésében opció szerepel a következő évre.

„Valóban megvan a lehetőség a hosszabbításra, szerintem mindannyian élvezzük a közös munkát, úgyhogy természetes lenne élni ezzel az opcióval” – mondta a másik állandó pilótájáról Abiteboul.

Lappi
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A harmadik autóval viszont igencsak van min gondolkodni. Az idén Lappi 33 pontot szerzett vele, míg Mikkelsen 29 egységet gyűjtött, Sordo pedig 27-et.

„A fő kérdőjel a harmadik autó stratégiája. Szeretném megvizsgálni a lehetséges forgatókönyveket, és jól reagálni arra, amit az idén csináltunk. Fel kell mérni, hogy helyesen cselekedtünk-e, és hogy jó döntés-e ezt átvinni a következő évre” – tette hozzá Abiteboul, a mondataiból pedig kiolvasható a változás.

A pletykák már összeboronálták az M-Sporttal az idén négy harmadik helyet szerző Adrian Fourmaux-t a Hyundai csapatával, de az M-Sport főnöke, Richard Millener mindent megtesz, hogy megtartsa a francia pilótát. Sokáig nem gondolkodhat a stratégián Abiteboul, mert a nyári szünetben a riválisok is mozgásba lendülnek a piacon.

Nevuille még visszafogott a világbajnoki címmel kapcsolatban

0

Ugyan négy futammal a vége előtt már 27 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot Thierry Neuville, egyelőre nem foglalkozik a végső győzelemmel.

Annak ellenére, hogy Thierry Neuville a Finn Rallyn tovább növelte az előnyét a világbajnokság élén, nem hagyja, hogy a bajnoki cím közelsége megváltoztassa a hozzállását. A Hyundai belga pilótája a finnországi futam utolsó napjának drámája után már 27 ponttal vezet az időközben másodiknak felzárkózó, Toyotát vezető Sébastian Ogier előtt.

A világbajnokságból még négy futam van hátra, de Neuville kijelentette, hogy egyszerre csak egy versenyre koncentrál, és a szezon leggyorsabb raliján elért második helyezése uán is visszafogottan nyilatkozott pályafutása első lehetséges bajnoki címéről.

„Néhány éve, egészen pontosan 2018-ban is az utolsó forudlóig csatáztunk a bajnoki címért, és aztán máskor is szoros volt a küzdelem. A huszonhét pontos előny nem rossz, de még mindig hátravan négy futam”mondta Nevuille.

A kezdeti nehézségek – és a riválisok kiesése után – végül Neuville a megszerezhető 30 pontból 23-at elvitt magával Finnországból.

„Mindenkinek érzelmi hullámvasút volt ez a hétvége, pont olyan, mint mint maguk a szakaszok, egyszer lent voltunk, egyszer pedig fent – tekintett vissza a belga pilóta. – Előbb nem nézett ki valami jó, aztán igen, majd ismét nem annyira. Mindig változotott a helyzet, aztán nyilván meglepett, ami Elfynnel és Kalléval történt. Eddig erős eredményeink voltak vasárnap, és a nehéz versenyeken is sok pontot szereztünk. Elég messzire jutottunk, ezzel elégedettek lehetünk.”

Az M-Sport reagált a pletykákra, Millener megtartaná Fourmaux-t

0

Richard Millener csapatfőnök továbbra is bízik benne, hogy a Hyundai csapatával összeboronált Adrien Fourmaux marad az M-Sport versenyzője.

A Finn Rally végén kapott szárnyra a legfrisebb pletyka, amely szerint Adrien Fourmaux jövőre a Hyundai Motorsport harmadik pilótájaként csatlakozik a csapathoz. Az M-Sport francia pilótája remekül teljesít a szezonban, hiszen már négy futamon is harmadikként zárt, legutóbb Finnországban.

Az M-Sport azonban mindent megtesz, hogy megtartsa a pilótát, többek között fejlesztéseket és versenyképességet is ígérnek a Hyundai csapatával összeboronált versenyzőnek. A pletykára reagált Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke is.

„Adriennek eddig nagyon jó szezonja volt, és ez azt jelenti, hogy más csapatok is biztosan kinézték maguknak. Azonban tudja, hogy az M-Sportnál ő az első számú versenyző, és ezt máshol nem kaphatja meg. Továbbra is bízom benne, hogy meg tudjuk tartani” – mondta Millener a DirtFishnek.

A csapatfőnök elismerte, hogy Fourmaux további fejlesztéseket szeretne látni az autón, de szerinte a csapat készen áll az elvárások teljesítésére.

„Van min javítanunk, hogy boldoggá tegyük, tovább kell fejlesztenünk, és keményen hajtani a csapatot, hogy versenyképesek maradjunk a többiekkel szemben. De mindenki Adrienért dolgozik, és ezt ő is tudja – folytatta Millener. – Hihetetlen tehetség, aki egyértelművé tette, hogy szeretné megszerezni az első győzelmét és idővel az első világbajnoki címét az M-Sporttal. A következő hónapokban keményen kell dolgoznunk, hogy megtartsuk.”

A Hyundai egyik fő vonzereje éppen az lehet, hogy gyári csapatként nagyságrendekkel nagyobb költségvetéssel rendelkezik a fejlesztésre.

„Mindenünk megvan, ami csak kell, már csak össze kell rakunk – tette hozzá Millener. – Az M-Sport és Adrien között nagyon erős a kötelék, kölcsönös a tisztelet – ez gyakran mindennél többet jelent. Adrien sok siker előtt áll, és én csak azt szeretném, hogy ezeket a sikereket az M-Sporttal érje el.”

Milliók szeme láttára kezdte el püfölni barátját a világbajnok, aki előző nap elhányta magát a pályán

0

Napra pontosan 42 évvel ezelőtt rendezték az 1982-es Német Nagydíjat, amelyen Nelson Piquet ököllel rátámadt az őt kiütő Eliseo Salazarra, később viszont kiderült, hogy egyébként is kiesett volna. Az előző napon segíteni próbált a horrorbalesetet szenvedő Didier Pironinak, de a látvány annyira elborzasztotta, hogy elhányta magát.

A Forma–1 történetéhez hozzátartoznak a konfliktusok, és néha bizony előfordult, hogy a versenyzők között tettlegességig fajult egy-egy szituáció. Jó pár olyan helyzetet fel lehet idézni, amikor két pilóta vagy egy versenyző és egy másik személy között elcsattant legalább egy pofon. Arra viszont ritkán volt példa, hogy ezt a tévénézők milliói élő adásban lássák.

Az 1982-es idény minden idők egyik legőrültebb szezonjaként vonult be a történelembe. A tizenhat futamot összesen tizenegy különböző versenyző nyerte, kettőnél több viadalon pedig senki nem tudott győzni. Ez utóbbi akkor sem változott volna, ha Nelson Piquet megnyeri a napra pontosan 42 évvel ezelőtt rendezett Német Nagydíjat, de előbbi igen. Igaz, utólag kiderült, hogy ez akkor sem jöhetett volna össze neki, ha Eliseo Salazar kicsit figyelmesebb.

A hockenheimi futam 18. körében a brazil pilóta 26 másodperccel vezetett, amikor lekörözte az ATS versenyzőjét. Az Ostkurve-sikánban be is akart fordulni ellenfele elé, ám a chilei versenyző nagyon elmérte a féktávot, és egyszerűen beleszállt a Brabhambe. Ennek következtében mindketten belecsúsztak a pálya levágását megakadályozandó odahelyezett gumikba, és egyértelmű volt, hogy egyikük számára sincs tovább.

Ezen a ponton kell megemlíteni, hogy Piquet és Salazar korábban barátok voltak, és a későbbi háromszoros világbajnok még segített is a másik dél-amerikai pilótának az európai versenyzés útvesztőjében. Azt hinné az ember, hogy bár nyilván nem örült, de a címvédő nem csinált nagy jelenetet, hanem később megbeszélték, és továbbléptek. Valahogy úgy, ahogyan Sebastian Vettel lekezelte Mick Schumachernek a Miami Nagydíjon bemutatott manőverét.

Piquet ehhez képest kiszállt az autóból, majd ingerülten elkezdett mutogatni Salazarnak, majd elindult felé. Persze erre még senki nem kapná fel a fejét, de amikor odaért hozzá, megállt, majd hirtelen két kézzel hátralökte a fejét, majd ballal és jobbal is tett egy ütőmozdulatot, végül pedig a lábával rúgott egyet felé. De az már nem talált. Ezt követően Piquet annyira lenyugodott, hogy a fizikai erőszakot már nem folytatta, de később tovább gesztikulált.

A futamot végül pályafutása során első alkalommal Patrick Tambay nyerte, Piquet címvédésére pedig már csak matematikai esély maradt, reális sansz nem. Pár hónap múlva viszont jött a csavar a történetben, ugyanis kiderült, hogy már így sem lett volna sok hátra Piquet futamából. „Amikor utána szétszedtük a motort, rájöttünk, hogy legkésőbb két kör múlva felrobbant volna – nyilatkozta a Brabham motorszállítójának, a BMW-nek az egyik szerelője. – Egy hibás dugattyúcsapszeg mindent szétszakított volna.”

Ennek tudatában Piquet felhívta Salazart, és nemhogy bocsánatot kért, de még ki is fejezte a háláját felé. Nem elsősorban a sajátját, hanem a BMW vezetőségéét, hiszen jó néhányan személyesen jelen voltak a német márka hazai futamán. Az pedig kifejezetten kínos lett volna, ha ilyen körülmények között az élről elfüstöl a motor.

Piquet számára egyébként nemcsak a vasárnapi, hanem a szombati is emlékezetes volt, de egy szimpla kiesésnél jóval szomorúbb okból. Aznap szenvedett ugyanis balesetet a bajnokságot vezető Didier Pironi, a Brabham versenyzője pedig megállt neki segíteni. Azonban hiába üvöltött neki a francia versenyző, hogy szedje ki a roncsból, ellenfele ezt nem tudta megtenni, ráadásul a látványtól még el is hányta magát. Mint később kiderült, Pironi annyira megsérült, hogy nem volt visszaút számára az F1-be, de így is csak Keke Rosberg tudta őt megelőzni az összetettben.

Vezetési tanfolyamra küldeni egy háromszoros F1-es világbajnokot? – abszurd, de ilyen is történt

Tagadta az összeesküvést Pérez megtartásával kapcsolatban a Red Bull tanácsadója

0

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko megfogalmazta az elvárásokat Sergio Pérez felé, és tagadta azt is, hogy a Liberty Media közbenjárására tartották meg a szezon második felére is.

Utóbbi szóbeszédről testvéroldalunkon számoltunk be, és a szóbeszéd alapja az volt, hogy az F1 vezetése nem akarta, hogy a rendszeresen kiváló hangulatú – s nem mellesleg üzletileg sikeres – mexikói verseny látogatottsága megcsappanjon.

„Nem helytállók azok a jelentések, melyek szerint a Liberty Media óhaja miatt tartottuk meg őt továbbra is. Természetesen azt akarják, hogy részt vegyen a hazai versenyén, de a mi versenyzőválasztásunkat nem a Liberty szándékai határozzák meg” – jelentette ki Marko a Speedweeknek.

Pérez 2025 végéig érvényes szerződést írt alá a Red Bull gárdájával, ennek ellenére folyamatosan inog a helye, legalábbis a sajtóban, mert a bejelentés óta ugyanolyan pocsék teljesítményt nyújt, mint az előző idény hasonló időszakában. Tavaly nyáron mély gödörbe került, amiből úgy-ahogy kimászott és bebiztosította a 2. helyet az egyéni pontversenyben.

Messze nem Pérezé a legnagyobb vereség bajnok autóban, mégis történelmi mélypont, amit művel

A Red Bull tanácsadójának szavai alapján az istálló arra épít, hogy idén megismétli ugyanezt. „A nyári szünet után is a mi autónkat fogja vezetni, mert olyan pályák következnek, amelyeken tavaly jól ment. A stabilitásban bízunk” – közölte Marko.

„Közben többször mutatott jó teljesítményt, a legutóbbi versenyen, Spában is nagyon gyors volt szombaton, harmadik lett [az időmérőn]. Péreznek nem muszáj gyorsabbnak lennie, csak következetesebbnek, és a lehetőségeinket figyelembe véve még mindig ő a legjobb megoldás.”

Adja magát a kérdés, hogy Cunoda Juki előléptetése miért nem jelentett volna jó megoldást, vagy komoly kockázatot vállalva miért nem dobták mélyvízbe (vagy épp Cunoda helyére) Liam Lawsont. Utóbbinak alaphangon is jó esélye lehet állandó F1-es pilótává válni jövőre Daniel Ricciardo helyén – Marko azt mondta, a sorsáról szeptemberben tesznek bejelentést.

Az ő tesztpilótai állását pedig Isack Hadjar töltheti be az utánpótlásból, akiről szintén jó véleményt mondott Marko, úgy fogalmazva, hogy „megvan benne a potenciál a Forma1-re.” Hadjar jelenleg magabiztosan vezeti az F2 bajnokságát.

A Red Bull-féle örökösödési háború – ki lesz az utód, ha tényleg kirúgják Pérezt?

Így reagáltak a versenytársak Rovanpera kiesésére

0

Kalle Rovanperä balesetét a Finn Rally utolsó előtti szakaszán együttérzéssel fogadta a többi versenyző a szervizparkban.

A világbajnoki címvédő arra készült, hogy véget vessen annak a hét éve tartó várakozásának, hogy egy hazai versenyző nyerje meg a Finn Rallyt. Talán már a szurkolók is elindultak az utolsó gyorsasági céljába, hogy együtt ünnepeljenek. Joggal tették, mert Rovanpera majd 46 másodperces előnyben volt, ráadásul az első 18 gyorsaságiból 11-et megnyert, úgy, hogy szombaton és vasánap csak egyszer lett második, a többi gyorsaságin nem tudták legyőzni. Tehát egyértelműen ő volt a leggyorsabb, ám a baleset elkerülhetetlen és szerencsétlen volt.

Sébastien Ogier, aki csapattársa kiesése miatt megszerezte a győzelmet, több más versenyzőhöz csatlakozva együttérzését fejezte ki Rovanperának.

„Ez egy így túl brutális, ha engem kérdezel. Őszintén szólva jobban örültem volna, ha most a második helyen végzek. De a motorsport ilyen, néha igazságtalan. Szardínián balszerencsével veszítettem el a győzelmet, ma pedig szerencsével szereztem meg. Furcsa, az biztos, de nem tehetek róla, hogy így érzem magam” – mondta Ogier.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

„Kalle miatt tényleg fizikailag rosszul éreztem magam, amikor ezt hallottam” – vallotta be Esapekka Lappi. „Úgy értem, ez egy kicsit hasonló helyzet volt, mint ami pénteken volt – az autó egy tizedmásodpercig vezethetetlen volt, kimozdul az eleje a nyomból, aztán nekimész valaminek. Ez annyira nyers; ez a sport nyers. Az ilyen raliversenyeken nem lehet csak figyelni az összes kanyarra és várni, hogy mi fog történni, mert perceket veszítesz minden versenynapon. Mindig el kell kötelezned magad, ez most nagyon balszerencsés eset volt.”

„Ez egy kicsit hihetetlen, és még mindig nem tudom elhinni. Kalle egy nagyon erős srác, mentálisan nagyon erős és nagyon nyugodt. Biztosan jól volt, de érzem, hogy ez nem egy könnyű pillanat, és nagyon együtt érzek vele. Mindannyian a határon nyomjuk, és nincs mozgástér; megtörténhet, de ez nagyon kemény” – mondta Takamoto Katsuta.

foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A bajnokságot vezető Thierry Neuville, akinek címvédési esélyeit az erősítette, hogy Elfyn Evans ugyanezen a szakaszon korábban kiesett, szintén hitetlenkedett a hír hallatán: „Elfyn kiesése nagy meglepetés volt, aztán Kalle kiesése – egy ponton úgy éreztem, mintha egy kis szívrohamot kaptam volna, és az ember azt gondolja, hogy talán rossz üzenetet küldtek vagy ilyesmi, de aztán rájössz, hogy tényleg kiesett. Aztán elemezni kell, hogy mi a helyzet, mit jelent ez a bajnokság szempontjából, hány pontot kapunk, és mit fogunk tenni a Power Stage-re. Folyamatosan gondolkodsz, elemezel, és módosítod a célt.”

„Az első dolog, amit Alexnek [Coria, a navigátor] mondtam, az volt, hogy „jól vannak?”. Azt mondta, hogy igen, és tudtam, hogy most már a dobogón vagyunk. Ez azt mutatja, hogy át kell lépnünk a vonalat ahhoz, hogy azt mondhassuk, hogy győztünk vagy a dobogón vagyunk, és ezért olyan intenzív ez a raliban – még az utolsó szakaszokon is megtörténhet hasonló. Kalle számára ez nagyon peches, de ez a rali, nem igaz? Mindenesetre megérdemelte volna a győzelmet” – filozofált Adrien Fourmaux, akinek egy dobogót, és talán egy Hyundai szerződést is hozott Rovanperáék balesete.

Solberget nem lepte meg Latvala sebessége a Finn Rallyn

0

A WRC2-es kategória győztese, Oliver Solberg a verseny előtt megmondta, hogy Jari-Matti Latvala lesz a kihívója Finnországban.

Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatfőnöke az idén Rally2-es autóval állt rajthoz a Finn Rallyn, különösebb várakozások nélkül, hiszen az első ötbe kerülést tűzte ki maga elé a WRC2-ben. Ehhez képest ő volt az első számú kihívója Oliver Solbergnek, és végül másodikként zárt mögötte.

Ezzel még saját magát is meglepte, az egyetlen kivétel az egymás után második győzelmét szerző Oliver Solberg volt, aki egyébként a példaképének tartja Latvalát.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

„Egyáltalán nem lepődtem meg – mondta Oliver Solberg a DirtFish-nek. – Természetesen sokat tesztel, a csapat tagja, a Toyotát képviseli, és nyilván nem jössz felkészületlenül, ha hivatalos raliversenyen veszel részt. És hát ismeri az utakat, kétszer nyerte meg a Finn Rallyt, nekem ráadásul az egyik leggyorsabb versenyző a világon, vagy legalábbis az volt. Tavaly a Rally1-ben sem volt messze az élmezőnytől Finnországban. Szóval, nem voltam meglepődve, a verseny előtt mindenkinek azt mondtam, hogy ő lesz az, aki megküzd velem.”

Solberg végül 39 másodperccel előzte meg Latvalát, de a különbség valószínűleg feleakkora lett volna, ha Latvala nem pördül meg az Ouninpohja 2-es szakaszon.