A hétvégi világbajnoki fordulóban, Höljesben két Extreme E versenyző is indult az elektromos, RX2e kategóriában.
Mivel Laia Sanz csapata mögött ugyanaz a QEV Technologies áll, mint az RX2e autók építése mögött, a kapcsolat egyértelmű lehet a kettő között.
Az Acciona Sainz női pilótája, Laia Sanz már tavaly kipróbálta magát a rallycrossban, Spában azonban nem jutott döntőbe.
„Nagyon élveztem a tavalyi verseny Spában. Élveztem és kaptam egy jó leckét, mivel nem szoktam hozzá, hogy másik autókkal versenyezzek.” – tekintett vissza Sanz.
A motorosként kezdő spanyol azt is megjegyezte, nem egy fordulóban vesz majd részt idén, de továbbra is az Extreme E marad a fókuszban.
Catie Munnings a rali világából érkezve első rallycross versenyére készült, és még ismerkedett az autóval.
„Meglepődtem a sebességen, amikor először kigyorsítottam, és a nyomaték is elképesztő.” – emelte ki elsőre a brit hölgy.
„Az RX2e autó nagyon egyszerű: nincsenek fokozatok, kuplung ilyesmi dolgok, amivel általában a versenyzőnek kell törődnie. Persze van más nehézség benne, hiszen az energia visszanyerésének szabályzása, illetve a tengelyenként állítható nyomaték teljesen megváltoztatja az autót.”
Bár egyikőjük sem jutott végül döntőbe, Sanz és Munnings is elsősorban a tanulást emelte ki, mint fő célt a höljesi hétvégére.
Az Extreme E pilóták egy jó része a rallycross világából érkezett, elég Johan Kristoffferssont, vagy a Hansen fivéreket említeni. De például Klara Andersson, Oliver Bennett vagy a sorozat pilótájaként jelen lévő Timo Scheider neve is megemlíthető ilyen tekintetben.