A Forma–1 közzétett egy videós összeállítást, amelyben tizenkét fedélzeti kamerás felvétel látható Ayrton Sennáról. Ezen keresztül a rajongók felidézhetik a háromszoros világbajnok legszebb győzelmeit, valamint jó néhány más legendás pillanatot vele kapcsolatban.
Igazi különlegességgel lepte meg a szurkolókat a Forma–1. Bár különösebb apropója nincsen, de a sorozat a YouTube-csatornáján közzétett egy bő 20 perces videót Ayrton Sennáról. Pontosabban tizenkét olyan felvételt, amelyen autójának fedélzeti kameráján keresztül láthatjuk a brazil pilótát száguldani – bár olykor nem a versenyzésé volt a főszerep.
Az első felvétel az emlékezetes 1989-es Japán Nagydíjon készült, amikor Senna és akkori csapattársa, Alain Prost összeütköztek. A brazil versenyző ezután még visszatért a pályára, bement a bokszba, majd Alessandro Nanninit megelőzve elsőként szelte át a célvonalat, ám később kizárták, így eldőlt, hogy az az évi világbajnokságot a McLaren másik versenyzője nyeri.
Sennától elcsalták a vb-címet, majd még őt tiltották ki az F1-ből
Ezután másfél évet ugrunk az időben, hiszen az 1991-es Brazil Nagydíj következik. Sennának sokáig nem volt szerencséje hazai pályán, és úgy tűnt, hogy a sors akkor is kicsavarja a kezéből a diadalt, hiszen váltójának több fokozatát is elvesztette. Azonban végül maga mögött tartotta Riccardo Patresét, és megtörte az átkot. A felvételen látható (és hallható) az ünneplése, ahogyan az is, hogy csak segítséggel tudott kiszállni az autóból.
Két év múlva aztán olyat tett, amit a közvélemény jelentős része minden idők legnagyobb versenyköreként emleget. A Doningtonban megrendezett Európa Nagydíj rajtja után visszaesett az ötödik pozícióba, ám az esőben valósággal szárnyalt, és még az 1. körben az élre tudott állni. Végül Damon Hill kivételével mindenkit lekörözött.
Nem csak Senna művelt káprázatos dolgot a doningtoni esőben, de erre már senki sem emlékszik
A negyedik felvétel ennél korábban, az 1990-es Monacói Nagydíjon készült. Bár a két esztendővel korábbi időmérős köre számít igazán emlékezetesnek, de arról sajnos nem készült felvétel. Két szezonnal később viszont már a kamera is megörökítette, igaz, az F1 által közzétett videóban verseny közben láthatjuk, amikor egy lekörözést nem tudott időben végrehajtani.
Kedvcsináló a McLarentől: üvöltő V12-es, Senna, Monaco = konstans libabőr (videó)
Senna pályafutásának utolsó éveire Michael Schumacher is megérkezett a mezőnybe, és a két titánnak volt néhány csörtéje egymással. Többek között az 1992-es Brazil Nagydíjon is összecsaptak: a felvételen a német versenyző a kör végén megelőzte ellenfelét, aki azonban az 1-es kanyarban visszavette tőle a pozíciót. A háromszoros világbajnoknak aztán megint csak a keserűség jutott hazai pályán, hiszen a 18. körben motorhiba miatt kiesett.
Az ezt követő négy felvételben abból a szempontból nincs semmi különös, hogy nem történt baleset vagy előzés. Éppen ezért érdemes arra összpontosítani, hogy Senna hogyan vezette aktuális autóját. Az F1 videóján sorrendben először az 1989-es szuzukai, pole pozíciót érő körét láthatjuk, majd jön egy részlet az 1986-os monacói, az 1991-es Ausztrál, valamint az 1989-es Spanyol Nagydíjról. Ezekből csak a hercegségben nem szerezte meg a rajtelsőséget, de akkor még a Lotus volánja mögött ült.
Az 1992-es Belga Nagydíj pénteki edzése viszont annál extrémebb volt. Érik Comas a Blanchimont-ban óriási balesetet szenvedett, Senna pedig érzékelte a bajt. Az akkor 32 éves versenyző leállította a kocsiját, majd odarohant kollégájához, és egyrészt leállította a motort, másrészt stabil pozícióba helyezte a fejét, és így várta az orvosi csapat érkezését.
Sírva tagadta meg a versenyzést Senna tragédiája után a pilóta, akit a brazil legenda mentett meg
A pár hónappal korábbi idénynyitó Dél-afrikai Nagydíjról az első kört mutatták meg Senna szemszögéből. A brazil pilóta a második helyre kvalifikált Nigel Mansell mellé, de a rajtnál Patrese is lé került a másik Williamsszel, amely abban az évben nagyon kiemelkedett a mezőnyből. Az akkori címvédő nem is tudta visszavenni a pozícióját, az 1. körben és később sem.
Az utolsó felvétel stílusosan az 1993-as Ausztrál Nagydíjról származik, vagyis arról a futamról, amelyen Senna pályafutása utolsó, negyvenegyedik győzelmét aratta. Mint később tragikus módon kiderült, nemcsak diadalból, hanem dobogóból, sőt, pontszerzésből és célba érésből is ez volt az utolsó számára, hiszen a Williamsszel egyszer sem intette le a kockás zászló.
„Sebezhetőnek tűnt” – Senna könyörgött Prostnak, hogy változtassa meg a döntését
A videót erre a linkre kattintva lehet megtekinteni.