A Motorsport Világtanács londoni Brit Királyi Autóklubban tartott ülésén az FIA felfedte a Japán Nagydíj második körében történtek átfogó vizsgálatának eredményét.
Hatalmas felháborodást váltott ki, hogy a Japán Nagydíj elején Carlos Sainz összetört Ferrarijának mentésére pályára hajtott egy daru, miközben még nem mindegyik pilóta érte utol a biztonsági autó által lelassított mezőnyt, ezért többen is nagy sebességgel haladtak el a daru mellett. Ezek a jelenetek a legtöbb pilótában és szurkolóban Jules Bianchi 2014-es, a monacói versenyző halálát okozó balesetét idézték fel, és válaszokat követeltek az FIA-tól.
Az FIA pedig most közölte: „Az eljárási problémákat azonosították, és rövid-, illetve középtávon kijavítják. A vizsgálat eredményei az elkövetkező napokban kerülnek nyilvánosságra.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség tehát azok után, hogy az incidenst követően még közleményben hangsúlyozta, hogy minden rendben volt a daru pályára küldésével, végül elismerte, hogy hiba történt.
Az Autosport szerint a vizsgálat egyik kulcskérdése az lehetett, hogy a japán pályabírók önhatalmúlag döntöttek-e úgy, hogy a pályára hajtanak a daruval, vagy a versenyirányítás adott erre nekik engedélyt.
Az összes FIA rendezvényre érvényes Nemzetközi Sportkódex H függelékének 2.6.1. cikkelye világosan kimondja: „Egyetlen pályabíró vagy jármű sem léphet be a pálya területére a versenyirányítás engedélye nélkül.”
A Motorsport Világtanács ülésén egyébként több, biztonságot javító intézkedést elfogadtak, így 2023-tól kötelezően nagyobb lesz az autók visszapillantó tükre, hogy kisebb legyen a holttér. Emellett Csou Kuan-jü silverstone-i balesetére reagálva az autók bukócsövét is megerősítik.