Charles Leclerc nem értette, hogy a Ferrari miért nem adta át neki Carlos Sainz harmadik helyét a Brazil Nagydíjon, és reméli, nem ezen fog múlni az összetettbeli második helye.
Nemcsak Max Verstappen és Sergio Pérez lett frusztrált a csapatára a Brazil Nagydíj után, hanem Charles Leclerc is. A monacói pilóta több alkalommal is arról érdeklődött a rádióban, hogy helyet cserélhet-e Carlos Sainz-al, a végén már szinte kérlelve a csapatát, hogy gondoljanak a pontversenyre és a Sergio Pérezzel a második helyért zajló párharcára. A Scuderia azonban nem állította félre előle a spanyolt, mondván túl kockázatos lenne.
És a csapatnak legyen mondva, valószínűleg az is lett volna, hiszen Fernando Alonso alig több mint egy másodperces távolságból üldözte a monacóit, aki a leintés után igencsak flegmán viselkedett Laurent Mekies-el, a Scuderia sportigazgatójával és Mattia Binotto távollétében első emberével, aki a levezető körben rádión közölte, hogy „volt más oka is annak, hogy nem cseréltünk helyet, később beszélünk, szuper munka.” Leclerc erre ingerülten reagált: „Ne haragudj, de nem tudom, hogy milyen okokról beszélsz. De mindegy, rendben van.”
Binotto nem érti a Red Bull döntését, holott legutóbb a Ferrari is pontosan ugyanezt tette
Mire az interjúzónába ért, Leclerc már lenyugodott, de továbbra sem értette, hogy miért nem adták oda neki a harmadik helyet és az azzal járó három extra pontot, amivel most nem holtversenyben állna Pérezzel, hanem ő lenne előrébb.
„Normál esetben nem kérek ilyen dolgokat, de voltak megbeszéléseink a verseny előtt, ezért kérdeztem róla. Valamilyen oknál fogva meggondoltuk magunkat erről. Egyelőre nem tudom az okokat – nyilatkozta az F1 riporterének, majd elmondta, reméli, nem ezen fog múlni a második helye. – Remélhetőleg Abu-Dzabiban ismét gyorsak lehetünk, hogy megszerezzük a második helyet [a pontversenyben]. Csak remélem, hogy nem három ponttal fogunk lecsúszni róla. Szoros csata lesz Checóval, és várom, hogy Abu-Dzabiban versenyezzünk, ahol még egyszer utoljára az idén mindent bele fogok adni.”
Itt az újabb érthetetlen döntés – óriási bajok vannak a Ferrarinál
Leclerc a Sky Sports-nak is nyilatkozott, ahol már azt is elmondta, a pillanat hevében vált frusztrálttá, és természetesen Sainz megérdemli a dobogót.
„Beszéltünk erről (a helycseréről) a verseny előtt, máskülönben nem kértem volna, de ez van… Nem is szeretnék róla beszélni. Carlos remek versenyt futott, és neki is voltak problémái. Mindketten megérdemeltük a helyezésünket, ő volt elöl, a csapat pedig úgy döntött, hogy nem cserélünk, ennyi. A pillanat hevében frusztrált voltam, de ez van. Most már Abu-Dzabira kell gondolnunk és a lehető legtöbb pontot szereznünk. A tempónk jó volt, persze nem annyira, mint a Mercedesé, de ettől eltekintve nem volt rossz. Arra kell koncentrálnom, amit csinálok, és biztosra fogok menni, hogy Abu-Dzabiban jobb pozícióban legyek. Eléggé frusztráló hétvége volt, úgyhogy csak szeretnék elmenni Abu-Dzabiba és lefutni a versenyemet.”
Nem mellesleg Mattia Binotto csapatfőnök a sprint után kritizálta a Red Bullt, amiért nem cserélték meg Verstappen és Pérez pozícióját, holott a Mexikói Nagydíjon a Ferrari is megtehette volna ezt Sainz-al és Leclerc-rel, de ahogy Brazíliában, úgy ott sem tette.
Teljes káosz: egy videó, ami másfél percben összefoglalja a Ferrari idei évét
Leclerc egyik „problémája” az volt, hogy a hetedik körben Lando Norris kilökte őt, ami kis híján véget vetett a versenyének, de végül egy első szárny csere után folytatni tudta. „Még vissza kell néznem, hogy mi történt az újraindítás utáni első körben, de úgy éreztem, hogy elég helyet hagytam Landónak, de szerintem megcsúszott és hozzám ért, ami után a falban kötöttem ki. A vége felé jó volt a tempónk és negyedikek lettünk, ami összességében remek eredmény.”
Ami Carlos Sainzot illeti, ő nem is tudott semmit az elmaradt helycseréről – pedig a futam előtti megbeszélésen bizonyára ő is részt vett –, a csapat ugyanis nyilvánvaló okokból verseny közben meg sem említette neki, hogy Leclerc a pozícióját szeretné.
„Én csak a verseny után tudtam meg ezt, mert a csapattól vagy a mérnökömtől semmilyen információt nem kaptam erről a rádióban. Úgyhogy fél órával ezelőtt tudtam meg, amikor kiszálltam az autóból, ezért nincs mit hozzáfűznöm” – mondta az FIA futam utáni sajtótájékoztatóján a spanyol.