2023. január 29. 07:02
KezdőlapF1Volt csapata helyett Alonso mellé állt a McLaren mérnöke a 2007-es botrányok...

Volt csapata helyett Alonso mellé állt a McLaren mérnöke a 2007-es botrányok kapcsán

-

- Hirdetés -

A botrányokkal tűzdelt 2007-es szezonban Fernando Alonso versenymérnökeként dolgozó Mark Slade úgy véli, hogy nem a kétszeres világbajnok miatt zárult kudarccal az az év, hanem a McLaren menedzsmentje nem állt a helyzet magaslatán.

Fernando Alonso 41 évesen is a harmadik világbajnoki címét hajszolja, és nemrég kijelentette, hogy amíg akár csak 1% esélyt lát arra, hogy képes lesz azt megszerezni, maradni akar a Forma-1-ben. Pedig a 2005-ben és 2006-ban a Renault-val vb-címet nyerő spanyolnak már 2007-ben összejöhetett volna a harmadik elsőség, de a botrányba fulladt év végén 1 ponttal lemaradt Kimi Räikkönentől, majd egyetlen közös szezon után elhagyta a McLarent, és visszament a Renault-hoz.

- Hirdetés -

Pedig Alonso és a McLaren kapcsolata hatalmas csinnadrattával indult, és a csapatban is óriási volt a várakozás, hiszen az a versenyző érkezett Wokingba, aki öt év után véget vetett Michael Schumacher és a Ferrari uralmának, majd a hétszeres világbajnokkal megküzdve is diadalmaskodott. Nem csoda, hogy a McLarennél dolgozó szerelők és mérnökök is arra hajtottak, hogy Alonso autójára osszák be őket.

Ezért nem akart senki Hamiltonnal dolgozni a McLarennél

- Hirdetés -

Az újonc Lewis Hamiltonnak azonban más elképzelései voltak arról, hogy mi lesz a szereposztás a pilóták között, és már az Ausztrál Nagydíjon megráncigálta az oroszlán bajszát, amikor a rajt után körbeautózta Alonsót. A komolyabb problémák azonban Monacóban kezdődtek, ahol a McLarenek útban voltak a sima kettős győzelem felé, a második helyen haladó Hamilton azonban nem bírt magával, és mindenáron meg akarta támadni Alonsót, akit eközben a csapat arra utasított, hogy tekerje le a motort, és csak hozza célba az autót.

A futam után pedig Ron Dennis közölte Alonsóval, hogy vissza kellett fogniuk Hamiltont, amit a spanyol úgy értelmezhetett, hogy a McLaren szívességet tett neki, hogy nyerhessen, miközben csak arról volt szó, hogy az ifjú titánnal meg kellett értetni, hogy fontosabb a kettős győzelem, mint az, hogy ő nyerjen.

Dennis és Alonso kapcsolata innen már soha nem lett ugyanolyan, és egymás után jöttek a balhés esetek. A bomba végül a Magyar Nagydíjon robbant, ahol Alonso az időmérőn betartott Hamiltonnak, majd megfenyegette a tajtékzó főnökét, hogy kitálal a kémbotrányról az FIA-nak. A kétszeres világbajnok ezzel elindította azt a lavinát, ami a McLaren 2007-es kizárásához és 100 millió dolláros büntetéséhez vezetett, az év végére pedig hiába volt még harcban a vb-címért, már a saját csapatára küldte rá az FIA embereit, hogy biztosítsa az egyenlő bánásmódot.

15 éve ezen a napon: Alonso szerelőket vesztegetett, majd ráküldött egy felügyelőt a saját csapatára

Hogy ki annak az évnek a legnagyobb vesztese, az nézőpont kérdése. Sokak szerint Alonso, mások szerint Dennis, megint mások szerint pedig a McLaren, amely könnyen lehet, hogy nem került volna évekkel később lejtmenetbe, ha nincsenek a 2007-es botrányok. Az viszont biztos, hogy az akkor az istállóban dolgozók egy része a versenyzőket, egy része pedig a csapatvezetést hibáztatta. Nem meglepő módon Mark Slade, Alonso versenymérnöke utóbbi táborba tartozott, és 15 évvel később úgy véli, ezen úszott el a vb-címük.

„Nagyszerű volt Fernandóval dolgozni. Ő a Forma-1 terminátora, nem igaz? Egyszerűen soha nem adja fel, és szupergyors. Az ember tudta, hogy olyasvalakivel dolgozik együtt, aki minden futamot elszántan igyekszik megnyerni, úgyhogy ez fantasztikus volt” – tekintett vissza az F1-be a Haasszal visszatérő mérnökt a MotorLAT-nak adott interjúban.

„Hogy őszinte legyek, inkább a csapaton belül voltak a problémák. A légkör igencsak rossz volt, történt néhány dolog, ami felnagyította a meglévő problémákat. A menedzsment részéről, a csapat céljait figyelembe véve kezelhették volna jobban a helyzetet. Nem úgy alakultak a dolgok, ahogy alakulniuk kellett volna, és egyszerűen csak eldobtuk magunktól a 2007-es világbajnoki címet” – összegzett, majd kijelentette, hogy szerinte Alonso nem kapta meg azt a támogatást, ami kijárt volna neki.

Kémfilmbe illő új részletek derültek ki az F1 valaha volt legnagyobb botrányáról

„Ha Fernandót rendesen támogatták volna, valószínűleg 2007-ben és 2008-ban is világbajnokok lettünk volna. Ki tudja, hogy azután mi történt volna, de ez van. Nekem személy szerint soha nem volt problémám Fernandóval, és nagyon élveztem a közös munkát vele” – mondta Slade, aki azelőtt Kimi Räikkönen versenymérnöke volt, és az idézett interjúban arról is beszélt, hogy mi az, amiben szerinte nem volt a 2007-es világbajnoknál jobb.

- Hirdetés -

Friss