back to top
2024. november 23. 17:19
Kezdőlap Blog Oldal 10

Az FIA versenyigazgatója mellett az egyik F1-es csapat kulcsembere is távozik

0

Dan Fallows, az Aston Martin 2022-ben kinevezett technikai igazgatója elhagyta a silverstone-i istállót. A távozását a visszaeső eredmények mellett más is indokolhatja.

A távozások napja volt a keddi a Forma–1-ben, hiszen Niels Wittich, az FIA F1-es versenyigazgatója mellett Dan Fallows, az Aston Martin technikai igazgatója is szakított a munkaadójával. Az 50 esztendős szakember 15 évnyi közös munka után 2021-ben hagyta el a Red Bullt, hogy csatlakozzon a silverstone-i istállóhoz, amellyel 2023-ban nyolc dobogós helyezést szerzett. A tavalyi sikerek után az idén azonban az új gyárba költöző, vadonatúj szélcsatornát és szimulátort építő, Adrian Newey-t, az F1 történetének legsikeresebb tervezőjét megszerző istálló az idén eddig egyetlen dobogós eredményt sem tud felmutatni, azaz egyértelműen visszalépett 2023-hoz képest. Minden bizonnyal ez is eredményezte Fallows távozását, miközben amúgy is nehéz volt látni a helyét az újjászerveződő struktúrában.

Persze az Aston Martin tavalyi idény eleji helyzete hosszú távon fenntarthatatlan volt, így nem is az a legnagyobb probléma, hogy nem tudtak megmaradni a Red Bull első számú üldözőjének, hanem inkább az, hogy folyamatosan kudarcot vallottak az autó fejlesztésével. Ezt mutatta nemrég az a lépésük is, hogy visszatették az AMR24-esre a tavasszal, a Japán Nagydíjon használt padlólemezt, ami F1-es léptékben nagyjából olyan, mintha az utcai autóikra holnaptól fakereket tennének.

Fernando Alonso, Aston Martin
Az Aston Martin idei éve nagyon nem úgy alakult, ahogyan azt a csapat remélte / Fotó: Aston Martin

Fallows felelőssége tehát megkérdőjelezhetetlen, ám korántsem biztos, hogy jobb szereplés esetén maradt volna, hiszen közben a távozó Martin Whitmarsh helyére új vezérigazgató érkezett a korábbi Mercedes-motorfőnök Andy Cowell személyében, jövőre pedig munkába áll a Fallows-zal 2006 és 2021 között együtt dolgozó Adrian Newey is. Kérdés, hogy a tervezőzseni árnyékából mindössze három éve kilépő Fallows mennyire szeretett volna visszakerülni oda, ahol a Red Bullnál volt, ugyanakkor a legjobban nem Newey szerepköre, hanem a Ferraritól technikai főigazgatónak behozott Enrico Cardile érkezése tette kérdésessé a helyét.

Hiszen Fallows a technikai gárda éléről ezzel visszakerült volna a harmadik helyre a hierarchiában, és kérdés, hogy itt mennyire tudott volna a hasznára lenni az Aston Martinnak, amelynek közleményének hangvétele így is arra utal, hogy azért nem tekint hatalmas veszteségként a technikai igazgató kiválására. Az 50 esztendős szakember az Aston Martin csoportot ugyanakkor a közlemény szerint nem hagyja el, csak az F1-es istállótól távozik, de új szerepkörét még nem hozták nyilvánosságra.

„Szeretném megköszönni Dannek az Aston Martin Aramcóhoz tett hozzájárulását az elmúlt két évben. Dan sikerekre vezette a csapatot az AMR23-assal, amely tavaly nyolc dobogós helyezést szerzett” – emelte ki a 2023-as sikereket Andy Cowell.

„Öröm és kiváltság volt a futam és világbajnoki győzelmek felé vezető úton irányítani a technikai gárdát az Aston Martinnál töltött időm alatt. Most itt az ideje átadni a stafétát, de már várom, hogy láthassam a csapat jövőbeli sikereit, amelyekről biztos vagyok, hogy hamar eljönnek” – mondta Fallows.

29 éve az F1-ben: Amatőr hibával milliókat bukó pilóta, búcsúzó V12-es és 2 körrel nyerő győztes

Szűk két órás összefoglalóban a 2024-es ORB-szezon

0

Hat verseny, három futamgyőztes, megannyi jó és drámai pillanat játszódott le a 2024-es HUMDA Országos Rally Bajnokság futamain. Íme a csaknem teljes szezon összefoglalója videó formájában.

Az ORB 2024-es szezonja során hat versenyt rendeztek, a szezont a veszprémi Rally Hungary nyitotta, ami egyúttal a Rali Európa-bajnokság nyitó futama is volt.

A murvás szezonnyitó összefoglalójáról a WRC Promóter készített összefoglalót, az ERC-verseny szempontjából.

A Tempo Magazin adásainak köszönhetően ismét felidézhejük a 2024-es ORB-szezont. Csomós Mixiék veszprémi győzelme után Diósgyőrben folytatódott a bajnokság, ahol új verseny győztest avattak, majd Mixiék a Mecsek Rallyn már másodszor állhattak a dobogó legmagasabb fokára.

A szezon második fele, Székesfehérvárott Velenczei Ádám sikerével kezdődött, mielőtt Győrben ismét Csomós Mixiék nyertek volna. A szezon végül a drámai Zemplén Rallyval zárult, ahol új magyar bajnokot ünnepelhettek Velenczei Ádámék személyében.

 

A show miatt összeverbuválják az F1-es csapatokat egy olyan eseményre, aminek nem biztos, hogy örülnek

0

Az F1 történetében először jövőre egy meghatározott napon mutatják be az összes új autót, legalábbis a festésüket.

Ez a bizonyos dátum február 18., kedd lesz, ami bő egy héttel előzi meg a háromnapos szezon előtti bahreini tesztidőszakot, a helyszín pedig a londoni O2 aréna. Az eseményre péntektől vásárolhatók jegyek 58–113 fontért (nagyságrendileg 30-60 ezer forintért) plusz kezelési költségért, de aki nem tudja élőben megtekinteni, az se bánkódjon, mert természetesen élőben fogják közvetíteni az interneten. A rendezvényhez nagy show dukál, fellép majd többek között Justin Bieber, Peter Kay és Madonna is, hogy szórakoztassa az egybegyűlteket.

Bár nem tűnik nagy durranásnak, hogy csak az új autók festését leplezi le az összes csapat, az autóbemutatóknak hívott események az elmúlt évek lényegében csupán erről szóltak, mert a csapatok az utolsó pillanatig, az első pályán töltött percekig kivártak azzal, hogy megmutassák a valóban használt konfigurációt, nehogy a konkurencia túl hamar szemügyre vegye az apró részleteket. Sőt, sokszor még a teszten sem kerül fel az F1-es autókra az összes olyan elem, amit aztán felraktak az idény első versenyén.

Jövőre még inkább ebbe az irányba fog mutatni a tendencia, mert a résztvevők a bemutatón ezúttal még a világítással, az autó beállítási szögeivel sem tudnak úgy játszani, hogy a lehető legkevesebbet mutassák meg a kényes részekből.

Újabb groteszk csapatnevet kell megszoknunk az F1-ben

Egy ideje már pusmogtak a közös bemutató tervéről, és az F1-es csapatok közül valószínűleg nem mindegyik repes az örömtől a hír hallatán: állítólag sok ellenérzést táplált iránta, amikor először felmerült a közös felvonulás ötlete. Nem véletlenül, hiszen a kisebb alakulatok eddig legalább a saját bemutatójuk napján a megszokottnál nagyobb figyelemben részesültek, de a rivaldafény az élcsapatok között is szét fog oszlani.

Amit talán nyerhetünk ezzel, hogy pont emiatt mindegyik csapat kreatív részlege jobban rá lesz kényszerítve, hogy előrukkoljon valami érdekessel, látványossal a sallangos megoldások, nyilatkozatok helyett.

Újabb zavar a központban, váratlanul távozott az ember, aki nélkül nem működnek az F1-es hétvégék

Távozik az F1-ből az egyik állandó céltábla

0

Azonnali hatállyal elhagyja posztját a Forma-1-es versenyigazgató, Niels Wittich, akinek helyét már a jövő hétvégi Las Vegas-i Nagydíjtól új személy veszi át, közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség.

„Az FIA megerősíti, hogy Niels Wittich leköszönt a Forma-1-es versenyigazgatói posztjáról, hogy új kihívásokat keressen. Niels a versenyigazgató temérdek feladatát profi módon és nagy elhivatottsággal végezte. Köszönjük a munkáját és a legjobbakat kívánjuk neki a továbbiakra.”

Indoklás egyelőre nem érkezett a német szakember váratlan távozására, aki 2022 óta töltötte be az F1-es versenyhétvégék legfontosabb posztját, vagyis még rövidebb ideig, mint a 2019-től a botrányosan levezényelt 2021-es szezonzáró utáni menesztéséig elődje, Michael Masi.

Wolff: Vannak őrült politikusok, akik sokkal nagyobb károkat okoznak, mint Michael Masi

Ezt kövezően bízták meg a feladattal a posztot előzőleg a DTM-ben betöltő Wittichet, aki 2022-ben még Eduardo Freitasszal váltásban volt az F1-es hétvégék versenyigazgatója, 2023-tól viszont már minden nagydíjon ő látta el ezt a számos tevékenységet, többek között a versenyzői eligazítást, a rajtlámpák működtetését és a biztonsági autó mozgósítását is is magában foglaló feladatkört.

A BBC értesülése szerint Wittich az FIA-t is csak kedden reggel tájékoztatta döntéséről, ám a váratlan fejlemény dacára a szövetség ezúttal gyorsan reagált és azonnal meg tudta nevezni az utódot, egy portugál szakembert, aki logikus utódnak tűnik.

„Rui Marques fogja átvenni a versenyigazgató szerepét a Las Vegas-i Nagydíjtól kezdődően. Rui temérdek tapasztalattal felvértezve érkezik, hiszen sportbíró, technikai ellenőr, nemzeti és nemzetközi sportfelügyelő, helyettes versenyigazgató és versenyigazgató is volt már különféle bajnokságokban. Legutóbb a Forma-2 és a Forma-3 versenyigazgatójaként dolgozott” – áll az FIA közleményében.

A távozó Wittich (balra) és az utód Marques (jobbra):

 

Miklós Csaba nyerte a Raid Of The Champions-t, Miroslav Zapletal a bajnoki címet

0

Molnár Balázs és Molnár Gabriella teljesítette leggyorsabban a tereprally ob zárófutamát, ám mivel autójuk a jövő évi szabályok szerint épült, így a dobogó tetején Miklós Csaba és Trébitsch Sándor ünnepelt.

November második hétvégéjén ért véget az M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokság utolsó futama, a Hunguest Raid of the Champions, ahol az M1 Motorsport duója, Molnár Balázs és Molnár Gabriella teljesítette a legrövidebb idő alatt a 360 km-es versenytávot.

„A második napon az első szakaszra 6:47-kor rajtoltunk el ködben és mínusz 3 fokban, a plexire ráfagyott a köd, ezért felhúztam, hogy lássak valamit, emiatt viszont a belső fele is megfagyott és 70 km-t nyitott sisakkal mentem. Az autó kiválóan működött, semmi problémánk nem volt vele, viszont jövő novemberre a ROC-ra, biztosan berakunk majd egy szélvédőt!” – ecsetelte a körülményeket Molnár Balázs, aki az új Can-Am R-rel indult a versenyen és 14 másodperccel volt gyorsabb, mint Miklósék.

Miklós Csaba és Trébitsch Sándor kiegyensúlyozott teljesítménnyel versenyeztek egész hétvégén, ennek köszönhetően pedig a Challenger és az összetett győzelmet is megszerezték. Ezzel a régóta dédelgetett álmot, hogy együtt versenyezzenek, rögtön első helyre váltották.

„Volt egy nagyon okos, ügyes kezű pilóta, aki még egy ilyen öregemberrel is egész jól tudott együtt menni. Én próbáltam összeszedni minden tudásomat, hogy jó hangulatban és hiba mentesen autózzunk végig és szerintem ez nagyjából sikerült is.” – mondta Trébitsch Sándor.

„Két napon keresztül dolgoztunk ezért a győzelemért, hibáztunk mindketten, a technikai problémát se úsztuk meg, de a végére visszahoztuk az ezekből adódott hátrányt. A pálya nagyon technikás, nehéz volt és az, hogy ilyen jól sikerült végig mennünk szerintem annak köszönhető, hogy alapjában csak jól akartuk érezni magunkat, úgy, hogy közben a legtöbbet kihozzuk magunkból. Őszintén, a végére kicsit elspóroltuk és elszámoltuk a dolgokat, mivel 10-15 másodperc helyett mindössze 1,3 másodperces előnnyel értünk célba! De így szép nyerni!” – foglalta össze Miklós Csaba.

Összetettben a második legjobb időt Miroslav Zapletal és Marek Sykora futotta az új motorral felszerelt Forddal, ezzel pedig kategóriájukban megszerezték a győzelmet.

„Míg pénteken nagyon szép időben, ideális körülmények között tudtunk menni, ma a pálya rendkívül csúszott és a szűk részeken nem volt egyszerű a T1-es autóval – a CanAm-ek sokkal gyorsabban tudtak átjutni rajtuk. Maximumon autóztunk végig, ezzel pedig fel tudtunk jönni az összesített második helyre.” – mondta szombat este a navigátor.

Zapletalék nem bánkódtak amiatt, hogy a side-by side-dal megeőzte őket Miklós Csaba, hiszen a győzelemmel ismét megszerezték a bajnoki címet.

A Challenger kategória második helyét Mészáros Lőrinc és Horn Albert szerezte meg, nekik is hasonló gondjaik voltak, mint a győztes párosnak.

„Reggel ráfagyott a köd a szélvédőre, így eleinte lassabb tempót vettünk. Szerencsére az autó remekül működik és hihetetlenül megbízhatóan viselkedett. Mivel a GPS-ünk karbonnal le volt takarva, nem igazán érzékelt megfelelően és többször furcsa értékeket mutatott. A pálya hihetetlenül tetszett, nagyon összetett útvonalon menünk: erdős, füves, murvás, csúszkálós részeken, a kocsinak pedig mindegyik feküdt” – összegzett Horn Albert.

foto: Pataky Péter, Báles László

T4Nat kategóriában a fél éves kihagyás után visszatérő Hári János és Hári Kati elsőként ért célba, mindezt úgy, hogy egyáltalán nem követték nyomon a szakaszeredményeiket. Az utolsó speciálra minden szempontból összeállt a technikájuk és a körülmények is megfelelőek lettek ahhoz, hogy egy remek időt fussanak.

„Az utolsó szakasz hihetetlenül jó volt, részben azért is, mert az SS6-tal ellentétben nem hagytuk kétkerék meghajtásban az autót és nem csúszkáltunk mindenfele. Az utolsó harmadát a gyorsnak, az erdei résszel borzasztóan élveztük, a CanAm is összeállt és így közel hibamentes versenyt futottunk” – mondta Hári János.

A második helyet szintén a Garilla Racing párosa, Szántó Tamás és Sebők Zoltán szerezte meg.

„Reggel az első gyorshoz nagyon nagy akaraterő kellett, kívül-belül le volt fagyva a szélvédő, az etapon pedig minden ujjunk megdermedt. A második körre már legalább 2 fokkal melegebb lett, akkor gyújtáskimaradással küzdöttünk, de a felmerült hibákat az utolsó két gyorsra sikerült megjavítanunk, így pozitívan zártuk a versenyt” – nyilatkozta a pilóta.

foto: Pataky Péter, Báles László

Lónyai Pál és Tóth György a jó tempó ellenére, motorhiba miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt az 5. szakasz után. Az elvesztett pontok a bajnokság összetett állása szempontjából különösen fájók, hiszen megszerezhették volna a 3. helyet.

„Motorhiba miatt kiálltunk, ezzel pedig eldobtuk az abszolút 3. helyet. Jól mentünk végig és Gyuri is egész évben remekül navigált, ahogy a szerelőink is kiváló munkát végeztek, ezért különösen sajnáljuk, hogy nem tudtunk célba érni. Én idén teljesítettem a Dakart, mentem a Baja Hailon, az Abu Dhabi Desert Challenge-n, a Rallye du Maroc-on, valamint a magyar bajnokság futamain. Korábban sosem indultam ennyi versenyen, talán még két év alatt se, így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem. Jövőre pedig teljes gázzal folytatjuk” – fogadkozott Lónyai Pál.

Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal az első napon még az élmezőnyben autóztak, azonban az SS4-en elkövetett hiba miatt a fák közé estek. Az autó annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt, de szerencsére a pilóta és navigátora is sérülés nélkül szállt ki az autóból.

foto: Pataky Péter, Báles László

 

 

 

 

 

 

A Hyundai jelentősen módosítja autóját 2025-re, de nem annyira, mint először tervezte

0

A Hyundai Motorsport a 2025-ös WRC-szezonra jelentősen módosítja Rally1-es autóját, annak ellenére, hogy az eredeti tervek egy részét ki kellett dobni. 

A Hyundai Motorsport jövőre egy teljesen új hibrid Rally1-es autóval állt volna rajthoz a WRC-ben, azonban miután jövőre minden jel szerint a Rally1-es autókból kikerül a hibrid rendszer, végül a koreai csapat elvetette az új autó megépítését, helyette az idei autón lesznek módosítások. 

A Hyundai a Toyota és az M-Sport beleegyezése után 2025-ben és a 2026-ban is négy fejlesztési jokert használhat. 

A hétvégi spanyol tesztversenyen, a Rally La Nucia rendezvényen Thierry Neuville már hibrid rendszer nélküli autóval állt rajthoz, míg Andreas Mikkelsen az idei hibrid járművel. Neuville emellett már néhány 2025-re tervezett változtatást is tesztelt. 

A Hyundai már a hibrid rendszer nélküli autóját tesztelte

“Egyelőre nem szeretnék sokat mondani arról, hogy mit tervezünk a 2025-ös szezonra – mondta Christian Loriaux, a Hyundai WRC programmenedzsere a Motorsport.com oldalnak. – Mikkelsen és Neuville dolga elsősorban a Japán Rallyra való felkészülés volt, azonban már tervezünk néhány dolgot 2025-re is. Beadtuk a homológizációs papírokat, de a fejlesztések egy része még tesztelési fázisban van. Ez az időszak igen nagy elfoglaltságot jelent, mert a megbízhatóságon és a teljesítményen is dolgoznunk kell.” 

A sokat variáló F1-es csapat furcsa szövetséget köt a Mercedesszel

0

Kedden megérkezett a hivatalos bejelentés, hogy az Alpine F1-es csapata 2026-tól a Mercedes motorjait használja.

Hosszas huzavona után a Renault csoportjához tartozó Alpine ősszel úgy döntött, felszámolja az F1-es motorprogramját, így közel fél évszázados hagyomány szakad meg 2026-tól, ennyi idő után nem lesz az F1 mezőnyében Enstone-ban gyártott motor. Helyette a Mercedes ügyfelévé válik a csapat, ami meglehetősen bizarr helyzetet teremt, hiszen az Alpine-Mercedes névvel egy újabb összeférhetetlenül hangzó párosítás jön az Aston Martin-Honda házasság után.

Az istálló a sebességváltót szintén a Mercedestől vásárolja az F1 új korszakában, ez a fejlesztési költségek csökkentése mellett azzal az előnnyel is jár, hogy a két fontos elem elvileg egymáshoz lesz optimalizálva. A hátsó futómű Mercedestől való vásárlása is opció lehetett volna, de ezzel nem élt az Alpine, azt továbbra is saját maga készíti majd.

Ezzel biztossá vált, hogy továbbra is a Mercedes látja majd el a legtöbb F1-es csapatot motorral, összesen négyet: a sajátja, a McLaren és a Williams mellé csatlakozik az Alpine. (Ahogy a cikk elején említettük, az Aston Martin a Hondával szövetkezik, tőlük búcsúznak 2026-tól.)

Jelen állás szerint az Alpine továbbra is a Renault csapata marad, bár hallani olyan értesüléseket, hogy a költségcsökkentés még nem ért véget, és a csapat eladása is napirenden van, ám ezt Flavio Briatore nemrég cáfolta. Az Alpine-nál elég nagy a felforgás és a variálás évek óta minden szempontból, újabban az egyik 2025-re leszerződtetett és már bejelentett versenyző helye vált kérdésessé, mielőtt akár egyetlen tétre menő F1-es eseményen megmutathatta volna, mire képes.

Újabb fordulat az F1-es pilótapiacon: kirúgná a legenda fiát a magát meggondoló csapat

A finn legendákhoz hasonlította Kalle Rovanperát Cesare Fiorio

0

Vasárnap rendezték Olaszországban a Fiorio Kupát, melyet Kalle Rovanpera nyert meg. A rendezvény után a Lancia egykori csapatfőnöke, Cesare Fiorio dicsérte a kétszeres rali világbajnokot. 

Mint arról beszámoltunk, hétvégén rendezték a Fiorio Kupa raliversenyt a Lancia egykori legendás csapatvezetője, Cesare Fiorio birtokán és tiszteletére. 

Kalle Rovanpera az édesanyja navigálásával nyert a Fiorio Kupán

A versenyt végül Kalle Rovanpera nyerte meg édesanyja navigálásával a négyszeres olasz bajnok Andrea Crugnola előtt. 

Fotó: Kalle Rovanpera

“Élveztem a rendezvényt pedig nem volt könnyű nyerni, Andrea Crugnola mindent megtett, hogy megnehezítse a dolgomat – mondta Kalle Rovanpera a Rallyssimo.it oldalnak. – Három pihentető napot töltöttem a verseny helyszínén és közben a ralisportban legendáknak számító személyekkel találkozhattam, különösen jó volt Cesare Fiorioval találkozni. Remélem, hogy még visszatudok térni ide máskor is.” 

A rendezvény után Cesare Fiorio dicsérte Rovanperát. 

“Kalle Rovanpera egyértelműen a ralisport történelem egyik legjobb pilótája – mondta a 85 éves Fiorio, aki az 1970-es és 1980-as években a Lancia és a Fiat csapatvezetője is volt a WRC-ben. – Ugyan már most kétszeres világbajnok, de még mindig hatalmas jövő előtt áll, mivel az autósport minden területén kimagaslóan tud teljesíteni. Ő már egy valódi “Repülő finn”, olyan, mint Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Markku Alén és Henri Toivonen.” 

Andrea Crugnola számára is megtiszteltetés volt Rovanperával harcolni. 

“Mindent igyekeztem megtenni, hogy versenyben legyek Kalléval, mert tudtam, hogy hasonló lesz egy hegy csúcsának meghódításához – mondta Andrea Crugnola. – Az első gyorsaságin nagy bátorsággal indultam és néha még túl is feszítettem a húrt. Remélem, lesz még lehetőségem Rovanperával harcolni. Megtiszteltetés kikapni egy világbajnoktól.” 

Megvan, mikor jelenti be 2025-ös WRC-csapatát a Toyota

0

Egyelőre csak a Hyundai jelentette be Thierry Neuville és Ott Tanak szerződését a 2025-ös WRC-szezonra, azonban a Toyota bejelentésééig már csak november 25-ig kell várni. 

A Toyota közvetlenül a Japán Rally után sajtótájékoztatót tart, ahol értékelik a 2024-es WRC-szezont és elárulják a jövő évi várakozásokat, valamint ekkor derül fény a 2025-ös csapatfelállásra is. 

A Toyota csapatával kapcsolatban a szezon végén sok nevet összefüggésbe hoztak, de jó eséllyel nagy változások nem lesznek a pilótákat tekintve. 

Thierry Neuville 2025-ben is Ott Tanak csapattársa lesz a Hyundai Motorsportnál

Eddig csupán a Hyundai jelentette be Thierry Neuville és Ott Tanak szerződését a WRC gyártói közül. 

Abiteboul: Az egyéni bajnokság mellett a gyártók csatájára is figyelnünk kell Japánban

0

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke és csapatvezetője szerint Thierry Neuville és Ott Tanak is tudni fogja, hogy mit kell tenniük, hogy miközben az egyéni bajnoki címért csatáznak, a gyártó számára is képesek legyenek megszerezni a bajnoki címet. 

A WRC-szezonzáró Japán Rally előtt az egyéni bajnokságban Thierry Neuville 25 pont előnnyel vezet csapattársa, Ott Tanak előtt, aki az egyetlen riválisa maradt az egyéni vb címet illetően. 

A gyártók versenyében azonban csak 15 pont az előnye a Hyundainak a Toyota előtt, így itt még szorosabb csata várható. 

Cyril Abiteboul szerint Thierry Neuville nagyon óvatosan fog vezetni Japánban, ugyanakkor a csapatnak a gyártók közötti csatára is koncentrálnia kell. 

“Szerintem Thierry nagyon kockázat kerülő lesz Japánban és ezt kell figyelembe venni a stratégia kidolgozásakor – mondta a Hyundai Motorsport elnöke és csapatvezetője a WRC hivatalos oldalának. – Idén az egyéni bajnoki cím volt a fő prioritás számunkra, ezért örülünk, hogy versenyzőink közül kerül ki az egyéni bajnok. Teljes mértékben támogatjuk majd Japánban Thierry Neuville-t és Ott Tanakot is, de arra is kell figyelnünk, hogy a gyártók csatájában is elég erősek legyünk. Mivel ez a csata még szoros, így erre is oda kell figyelnünk, ha szeretnénk megnehezíteni a Toyota dolgát a hazai versenyükön.” 

A Japán Rallyt két hét múlva rendezik.