back to top
2025. május 04. 06:13
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 10

    A Red Bull már Verstappen utódlásán dolgozik?

    0

    Folytatódik a „Megy vagy marad Max Verstappen?” című szappanopera, és a legújabb epizódban kiszivárgott egy részlet, ami fontos tényező lehet a holland döntésében. Közben a Red Bull csapatfőnöke már készül az esetleges pótlására.

    Az előző versenyen Verstappennek kellemes meglepetést okozott a Red Bull azzal, hogy az edzésen tapasztalt nehézségek után az időmérőre és a futamra sokkal gyorsabbá tette az autót, így a holland talán csak a vitatott időbüntetése miatt bukta el a győzelmet Oscar Piastrival szemben.

    Ennek dacára nem csillapodnak a jövőjére vonatkozó találgatások, amik lassan egy éve foglalkoztatják a közvéleményt, és ennek részeként többször hallottunk arról, hogy a Mercedes és az Aston Martin szívesen lecsapna rá. Verstappen szerződése 2028 végéig érvényes a Red Bull-lal, de ahogy a csapat idő előtt meneszthette Sergio Pérezt bizonyos feltételek esetén, úgy a holland is választhatja a szakítást, és erről kiszivárgott egy új részlet.

    The Race azt írta magas rangú forrásra hivatkozva, a nyári szünet előtti ponttáblázat alapján Verstappennek joga van távozni és más csapatnál vezetni 2026-ban, amennyiben nem áll a bajnokság első két helyének valamelyikén – márpedig a McLaren pilótái eddig hiába követtek el több hibát nála, az erősebb autóval több pontot gyűjtöttek, vagyis a mostani állás szerint a címvédő elvileg faképnél hagyhatja a Red Bullt. (Öt nagydíj alatt Piastri 99, Norris 89, Verstappen 87 pontot gyűjtött.)

    Ez azonban csak a történet egyik fele, és még mindig nyitva maradna a kérdés, hogy ha nem marad, akkor hova igazol, illetve mikor. Noha Toto Wolff a médiában azt hangoztatja, hogy bár tavaly valóban egyeztetett Verstappenékkel, elengedte a megszerzését 2026-ra, könnyen lehet, hogy ez kamu.

    A nézők nem láthatták, mitől válhatott idegessé Max Verstappen

    Gyanús is, hogy a jó szezonkezdés ellenére még mindig nem hosszabbítottak szerződést George Russell-lel, így adja magát a feltételezés, hogy kivárnak, hátha mégis elérhetővé válik a holland, és akkor ő lenne Kimi Antonelli csapattársa 2026-ban. Vagy 2027-ben? A The Race-nél ugyanis változatlanul nem zárják ki azt a forgatókönyvet, hogy Verstappen kihagy egy szezont, és azalatt fel tudja mérni, az új szabályrendszerben készült autók közül melyik kínálja számára a legjobb nyerési esélyeket. (Ez esetben Valtteri Bottas visszatérését vetítik előre 2026-ra, egyetlen évre.)

    Az ekkora szabályváltozások gyakran megváltoztatja az erősorrendet, s mivel a motorok működése is jelentősen megváltozik, illetve a Mercedes állítólag megint jól áll a fejlesztéssel, Wolff elvileg bízhat benne, hogy mégis vonzó ajánlatot tud Verstappen elé rakni.

    Mindeközben úgy hírlik, a Red Bull sem tétlenkedik, és megpróbálja bebiztosítani, hogy a holland távozása esetén is legyen legalább egy felső-középkategóriás versenyzője: pont a Mercedestől hoznák el George Russellt, akivel Christian Horner az elmúlt hetekben többször is beszélgetett, igaz, nem tárgyalás jellegű keretek között.

    Miután az előző versenyhétvégén sokadszor is megkapta a jövőjét firtató kérdéseket, Verstappen leszögezte, nem foglalkozik a távozásával kapcsolatos híresztelésekkel, és az egyik válaszreakciójában finoman odaszólt a brit F1-es közvetítés kommentátorának is.

    Az éllovas hozzállásán semmit sem változtatott a jó szezonkezdés

    0

    Elfyn Evans továbbra is csak egy jó versenyt akar teljesíteni, és a lehető legjobb eredményt elérni, a világbajnokság állásával pedig nem törődik.

    Elfyn Evans parádés szezonkezdéséről már többször is írtunk, de azért álljanak itt a tények: az eddigi három WRC-futamból kettőt megnyert, és a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn is második lett a versenyt pályafutása során tizedszer megnyerő Sébastien Ogier mögött. Így aztán három futam után rekordot jelentő 36 pontos különbséggel vezet a címvédő Thierry Neuville előtt.

    Evans hátát nézi a mezőny, a Hyundai felzárkózott a Toyota mögé

    Mivel egy versenyen legfeljebb 35 pont szerezhető, Evans akkor is vezetne a Kanári-szigetek Rally után, ha kiesne, a világbajnoki pontverseny második helyén álló Neuville pedig elvinné a maximális számú pontot Spanyolországból. A walesi pilótának azonban teljesen más tervei vannak erre a hétvégére.

    „Jól sikerült a szezonkezdet, de ez nem változtat semmit a hozzáállásomon: mi csak egy jó versenyt akarunk teljesíteni, és a lehető legjobb eredményt elérni – szögezte le Evans. – Ami a karaktert illeti, arra számíthatunk, hogy a szakaszok általában nagyon tiszták és eléggé kanyargósak lesznek. A bajnokságban az elmúlt években az aszfaltos raliversenyek többsége inkább a koszosabb oldalt képviselte, és hiányoltuk a versenyek változatosságát. Mivel nagyon kevés a tövezés, az rajthelyzetnek nem lesz nagy jelentősége, így nem hiszem, hogy nagy előnyt jelentene az első helyről rajtolni. Gyanítom, hogy mindenki számára hasonlóak lesznek a körülmények, és tisztességes küzdelem várható.”

    A listavezető Elfyn Evans és a második Thierry Neuville is elindult a szezonnyitó ERC-futamon, a Sierra Morena Rallyn. A WRC élmenői természetesen folyamatosan vezettek, ám a célba érkezés előtt sportszerűen visszaléptek a versenytől.

    A csütörtöki shakedownnal kezdődő Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági szakasz és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell teljesítenük.

    A címvédő némi előnnyel várja a Kanári-szigetek Rallyt

    0

    Thierry Neuville korábban már kétszer is versenyzett a Kanári-szigeteken, így a mezőny többségével szemben vannak saját tapasztalatai.

    A legtöbb versenyző mindenféle korábbi tapasztalat nélkül vág neki a Kanári-szigetek Rallynak, ezzel szemben Thierry Neuville a pályafutása elején kétszer is versenyzett itt – ugyanakkor az eltelt évek miatt ezek az emlékek nem jelentenek olyan nagy előnyt.

    „Nehéz visszaemlékezni, mikor is versenyeztem legutóbb a Kanári-szigetek Rallyn, de mindenképpen olyan futam volt, amit élveztem. Az útvonal számos részét átdolgozták, újraaszfaltozták és kiszélesítették, így nem túl sok tapasztalatot tudok magammal vinni a 2010-es és 2011-es versenyből a mostanira” – mondta Neuville.

    A listavezető Elfyn Evans és a második Thierry Neuville is elindult a szezonnyitó ERC-futamon, a Sierra Morena Rallyn. A WRC élmenői természetesen folyamatosan vezettek, ám a célba érkezés előtt sportszerűen visszaléptek a versenytől. Arra mindenképpen jó volt ez a futam, hogy Neuville lendületet és önbizalmat szerezzen.

    „A nemrég megrendezett tesztverseny jó elegye volt a tapadásnak, a precizitásnak és a teljesítménynek, így aszfalton már jobban érezzük magunkat az autóval – hangsúlyozta Neuville. – Úgy gondolom, hogy megvan a kellő lendületünk ehhez a versenyhez, és minden megvan az autóban, amire szükségünk van, szóval abban bízom, hogy jól fogunk teljesíteni. Természetesen a győzelem a célunk – meg kell vernünk Evanst, hogy mindkét bajnokságban behozzuk a lemaradást.”

    A csütörtöki shakedownnal kezdődő Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági szakasz és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell teljesítenük.

    Az M-Sport főnöke lehet a botrányosan távozó FIA-alelnök utódja

    0

    Az FIA elnöke az M-Sport csapatfőnökét, Malcolm Wilsont jelölte a botrányos körülmények között távozó Robert Reid utódjának.

    Két hete mondott le az FIA sportért felelős elnökhelyettese, Robert Reid. A Richard Burns navigátoraként 2001-ben rali-világbajnokságot nyerő sportvezető ráadásul nem fogta vissza magát, amikor a lemondása hátteréről nyilatkozott.

    „Amikor elvállaltam ezt a feladatot, az FIA tagjainak szolgálata volt a célom, nem pedig a hatalom szolgálata. Idővel tanúja voltam annak, hogy folyamatosan csorbulnak azok az elvek, amelyek betartására ígéretet tettünk. A döntések zárt ajtók mögött születnek, megkerülve azokat a szervezeteket és embereket, akiket az FIA képvisel. A lemondásom nem személyek miatt történik, hanem az elvek miatt. A motorsport olyan vezetést érdemel, amely elszámoltatható, átlátható és a tagok által irányított. Nem tudok tovább jóhiszeműen egy olyan rendszer tagja maradni, amely nem tükrözi ezeket az értékeket.”

    Félnek a megtorlástól, ezért sokan nem mernek felszólalni, állítja a lemondott FIA-vezető

    Az FIA elnöke, Mohammed Bin Sulayem most bejelentette, hogy az M-Sport csapafőnökét, Malcom Wilsont jelölte Reid utódjának. Az FIA tagjai júniusban szavaznak Wilson jelöléséről a rendkívüli közgyűlésen és konferencián.

    „Örömmel jelölöm Malcolm Wilsont az FIA sportért felelős elnökhelyettesének. Malcolm kiemelkedő pályafutást futott be a motorsportban, több mint negyven éven át versenyzett a legmagasabb szinten, mind versenyzőként, mint a csapatok technikai partnereként – mondta az FIA elnöke. – Ez a tapasztalat felbecsülhetetlen értékű lesz az FIA számára, miközben tovább fejlesztjük az alulról építkező és professzionális motorsportot, és az innovációt a szurkolók, a versenyzők és a csapatok javára hajtjuk végre.”

    Wilson nagy megtiszteltetésnek nevezte a felkérést.

    „Az FIA központi szerepet játszott a karrieremben, és nagyon várom, hogy támogatni tudjam az egész szervezet fontos küldetésében – mondta Wilson. – Sosem volt még izgalmasabb időszak a motorsportban, és első kézből tudom, hogy a sport milyen előnyökkel jár a családok és közösségek számára az egész világon. Alig várom, hogy együtt dolgozhassak az elnökkel a jelenlegi hivatali ideje alatt, új közönséghez juttassuk el a sportágunkat, és a lehető legjobb bajnokságokat nyújtsuk minden versenyzőnknek.”

    Katsutának csak saját magára kell figyelnie a következő versenyén

    0

    A Kenyában nagyot hibázó Takamoto Katsuta a Kanári-szigetek Rallyn nem versenyez a gyártói pontokért, így magára koncentrálthat.

    Kalle Rovanperä a vártnál jóval gyengébb szezonkezdése mellett Takamoto Katsuta legutóbbi hibája is kellett ahhoz, hogy a Toyota némileg váratlanul bevesse a versenyt eredetileg nem tervező Sébastien Ogier-t a csütörtökön kezdődő Kanári-szigetek Rallyn.

    Mint ismeretes, Katsuta a negyedik helyen állt a Szafari Rally utolsó szakasza előtt, és harcban állt a vasárnapi értékelés megnyeréséért, amikor a Power Stage-en felborult. Az autója súlyosan megsérült, és bár még beszenvedte magát a célba az ötödik helyen, végül nem ért be a szervizparkba, így kiesett, és pont nélkül zárt.

    Katsuta: Sajnálom a csapatot, nagyot csalódtam magamban

    A nyolcszoros világbajnok Ogier indulása természetesen azt jelentette, hogy őt nevezte a Toyota a csapatversenybe, így Katsutának csak saját magára kell figyelnie a következő versenyén, a gyártók bajnokságában nem terheli a pontszerzés felelőssége. Így talán felszabadultabban vezethet a Kanári-szigetek Rallyn.

    „Abból, amit más versenyzőktől hallottam, a Kanári-szigetek Rally az egyik legszebb aszfaltos verseny, így már nagyon várom – mondta Katsuta. – Ez egy nagyon tiszta rali, ahol nincs sok felhordás az úton, és ilyen körülmények között igazán kiélvezhetjük az autó maximális teljesítményét és az aerodinamikáját. Ez egy kicsit emlékeztet a korábbi körpályás versenyeken szerzett tapasztalataimra, és remélhetőleg ez segíthet abban, hogy jól teljesítsek. Ugyanakkor erre a versenyre ismét új gumikat kapunk, és meg kell néznünk, hogyan teljesítenek ezeken a szakaszokon. Megpróbálunk a lehető legjobban alkalmazkodni.”

    A csütörtöki shakedownnal kezdődő Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági szakasz és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell teljesítenük.

    Tanak nem számít könnyű versenyre a Kanári-szigeteken

    0

    Ott Tanak csupán egy jó eredményt szeretne elérni a Kanári-szigetek Rallyn, ahol a nulláról kell kezdenie a pályák megismerését, miközben szoros csata várható.

    Ott Tanak az év elejétől folyamatosan egyre jobb eredményeket tudott az idei WRC-futamokon elérni, miután a Montén még ötödik, Svédországban negyedik lett, Kenyában viszont már második helyen zárt.

    A szezon azonban most egy sokak számára új versennyel folytatódik a Kanári-szigeteken, ahol Tanak nem számít könnyű versenyre.

    “Mindig nagy kihívást jelent számunkra egy teljesen új verseny – mondta Ott Tanak. – Egy ilyen versenyen sosem lehet azonnal erős eredményre számítani, ez alól pedig a Kanári-szigetek sem kivétel. Semmilyen előzetes tapasztalatunk nincs erről a futamról, így verseny közben kell felfedezni a pályákat és megtalálni a jó tempót. Ez a verseny előzetesen úgy tűnik, hogy közelebb van a pályaversenyzéshez, mint a rallyhoz. Nagy kihívás lesz számunkra ez a verseny, ahol jó beállítás kell az autóhoz, hogy elég gyorsan lehessen vezetni, miközben a gumikra is figyelni kell. A dobogóért szeretnénk harcolni a Kanári-szigeteken, azonban előzetesen egy új versenyen sosem lehet megjósolni, hogy a saját tempónk mire lesz elég.”

    A 2019-es világbajnok az egyéni pontverseny harmadik helyéről várhatja a spanyol hétvégét.

    Az idei Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell majd teljesíteni. 

    Teljesen másképp alakult volna Senna és Prost viszonya, ha nincs az életveszélyes horrorbaleset?

    0

    36 éve ezen a napon rendezték az 1989-es San Marinó-i Nagydíjat, amely két eseményről marad emlékezetes: Gerhard Berger horrorisztikus balesetéről, valamint arról a pillanatról, amelyet Ayrton Senna és Alain Prost háborújának kezdeteként szokás emlegetni.

    Ha a Forma–1 legemlékezetesebb rivalizálásai kerülnek szóba, szinte mindenki Ayrton Senna és Alain Prost háborúskodását tenné a lista elejére. Ez a háborúskodás pedig éppen 36 éve, 1989. április 23-án tört ki a két legenda között, ám ehhez kellett egy horrorbaleset is, amely nem kizárt, hogy más pályákon a mentés hiányosságai miatt halálos kimenetelű lett volna.

    Az az évi világbajnokság második fordulójáról, a San Marinó-i Nagydíjról van szó. A verseny nem indult jól, hiszen Ivan Capelli már a 2. körben nagyot bukott, de az igazi borzalom csak két körrel később jött: Gerhard Berger első szárnya meghibásodott, aminek következtében mintegy 290 km/h-s sebességgel vágódott a Tamburello-kanyar külső ívén található falba.

    Ennek következtében rengeteg benzin folyt rá a Ferrarira, amely lángokban tört ki, Bergernek pedig esélye sem volt önerőből kimásznia, ugyanis a becsapódás akkora erejű volt, hogy elvesztette az eszméletét. Innentől kezdve az osztrák pilóta élete a beavatkozók kezében volt, és ebből a szempontból szerencséje volt, hogy jól képzett és rutinos brigádnak kellett nagyon is észnél lennie.

    Mindössze 16 másodperc telt el az ütközés után, mire hárman odaértek, az autójához, és további 10, mire sikerült eloltani a tüzet. Ennek köszönhetően az akkor 29 esztendős pilóta viszonylag olcsón, bordatöréssel és másodfokú égési sérülésekkel megúszta a történteket, és csak a következő, monacói fordulót kellett kihagynia. Berger később sem felejtette el, hogy mit köszönhet az imolai beavatkozóknak, és 2022-ben, immáron a DTM, azaz a német túraautó-bajnokság promóterének elnökeként kifejezte háláját az ottani csapatnak.

    Berger porral oltóval robbantotta ki Sennát a szobájából, aki „úgy repült ki az ablakon, mint egy rakéta”

     

    A versenyt természetesen megszakították, majd körülbelül egy órával később újraindították. Az első rajtkockába Senna állhatott fel, miután korábban szintén a pole-ból indulva megőrizte a vezetést Prosttal szemben. A második start viszont a francia versenyzőnek sikerült jobban, ám csapattársa nem hagyta magát, és a Villeneuve-kanyar külső ívén melléért, majd a Tosában már belül elment mellette.

    Innentől kezdve nem változott a sorrend, és a brazil pilóta idénybeli első győzelmével 3 pontra megközelítette a másik McLaren gazdáját. Utóbbi viszont nagyon dühös lett ellenfelére, ugyanis úgy gondolta, hogy Senna megszegte a megállapodásukat, miszerint az első kanyar után már nem támadják egymást, és ha nincs semmilyen hiba, akkor az nyer, aki ott elsőként fordul el.

    Alain Prost a Senna-dokumentumfilm után a Senna-sorozatot is leszólta

    Az akkor szintén 29 éves versenyző ellenben tagadta, hogy bármit is megszegett volna, és mivel a felek nem jutottak egyetértésre kitört a nyílt háborúskodás. Mindez a pályán kívül nem feltétlenül abban nyilvánult meg, hogy látványosan keresztbe tettek volna egymásnak, hanem sokkal inkább abban, hogy

    Ültünk az asztal körül, mindkét pilóta, én [és a többi mérnök] – idézte fel Neil Oatley, Prost akkori versenymérnöke a ’Beyond The Grid’ podcastban. – A versenyzők viszont egyszer sem beszéltek egymással. Ha Alain tudni akart valamit Ayrton autójáról, akkor Steve [Hallamet, Senna versenymérnökét] kérdezte, ha pedig Ayrton akart tudni valamit, hozzám fordult, nem pedig Alainhoz. Szóval kissé furcsa helyzet volt, de nem volt igazi ellenségeskedés.”

    Sennától elcsalták a vb-címet, majd még őt tiltották ki az F1-ből

    Ahogyan mondani szokás, ami utána következett, az már történelem: a két világbajnok abban az évben és a következő szezonban is emlékezetes módon ütközött Szuzukában, ezek közül előbbi Prost, utóbbi Senna végső sikerét jelentette. Ami pedig az imolai esetet illeti, akkoriban azért már volt némi indulat a felszín alatt, elég csak az 1988-as Portugál Nagydíjra gondolni, amikor a brazil versenyző majdnem a falhoz passzírozta csapattársát, ezzel együtt el lehet játszani a gondolattal, hogy miként alakult volna a viszonyuk, ha nincs Berger balesete és az azt követő újraindítás.

    A bosszú napja: Prost meg akarta ütni, de undorodott a védhetetlent húzó Sennától

    A műszaki problémák döntötték el 34 éve a Salgó Rallyt

    0

    Igazi túlélő versennyé vált 1991-ben a Salgó Rally, mellyel az ORB-szezon kezdődött, végül pedig az autó beosztása Ranga Lászlónak és Büki Ernőnek sikerült a legjobban.

    Április 21-22. között a Salgó Rallyval indult az ORB-szezon 1991-ben, bár ez sokáig nem volt egyértelmű. A verseny szervezői ugyanis csak az utolsó pillanatban tudták előteremteni a rendezéshez kellő anyagi összeget, amiben végül a névadó Mogürt cég segített.

    A murvás verseny így végül létrejöhetett, a 105 nevezőpáros nekivághatott az 500 kilométeres távnak.

    A verseny első napján aztán a már korábban kétszer nyerő finn páros, a Risto Buri – Jyrki Stenroos páros dominált Audi 200 Quattroval, míg a magyar versenyzők közül Ferjáncz Attila és dr. Tandari János kezdett legjobban.

    A folytatás azonban már nem alakult jól Ferjánczék számára, akik előbb defekt miatt vesztettek időt, majd a második napon a Lancia kormányművével adódott probléma.

    Az első napot végül Ranga László és Büki Ernő zárta a finn páros mögött, akik ügyesen osztották be Lanciájukat.

    A második napon a finn Buriék Audijában elektromos probléma lépettfel, ami miatt kiállni kényszerültek az élről, így az ORB-értékelést nyerő Rangáék abszolút értékelésben is a leggyorsabbak tudtak lenni. Ferjáncz Attiláék pedig a kormánymű probléma ellenére is a második helyen tudtak célba érni, megelőzve az N-csoportot nyerő Érdi Tibor – Borbély Zoltán – Mazda 323 4WD triót.

    A szezon a folytatásban is Ranga Lászlóéknak sikerült jobban és végül hét versenyből hatot nyerve megszerezték a bajnoki címet is.

    Pontot sem szerzett, de korosztálya „legjobbjaként” vonult be a történelembe az egyszezonos pilóta

    0

    Ezen a napon ünnepli 47. születésnapját Esteban Tuero, aki mindössze egy Forma–1-es idényt teljesített, a szezonzárón pedig pontot tett Michael Schumacher bajnoki küzdelmének végére. Bár pontot nem szerzett, a vele azonos évben született pilóták közül mégis neki van a legjobb bajnoki helyezése.

    1978. április 22-én, vagyis éppen 47 évvel ezelőtt látta meg a napvilágot Esteban Tuero, aki nagyon fiatalon, mindössze 19 évesen mutatkozott be a Forma–1-ben. Hogy mindez mit jelent, azt jól érzékelteti, hogy a mai napig ott van a sportág legfiatalabb pilótáit felvonultató rangsor élmezőnyében, és még Andrea Kimi Antonelli debütálása után is a tizedik pozíciót foglalja el.

    Sokan aggódtak amiatt, hogy a Minardi ennyire korán lehetőséget adott neki, és nem is alaptalanul, hiszen az 1998-as idény során több hibát is elkövetett. Ezek közül a legsúlyosabbat a Japán Nagydíjon mutatta be, amikor hátulról egész egyszerűen nekiment ellenfelének. Ezzel közvetett módon pontot tett az az évi bajnoki harc végére, hiszen Michael Schumacher a törmeléken áthajtva defektet kapott, majd kiesett. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari versenyzője már előtte sem állt jól, és vélhetően enélkül sem tudta volna elorozni Mika Häkkinentől a végső sikert.

    Nem sokkal később jött a váratlan fordulat, ugyanis Tuero még mindig csak 20 esztendősen úgy döntött, hogy véget vet a Forma–1-es pályafutásának. Ezt azóta sem indokolta meg, de előfordulhat, hogy a szuzukai balesetben elszenvedett csigolyasérülése soha nem jött teljesen rendbe. A versenyzést ugyanakkor még közel két évtizeden át folytatta.

    Az argentin pilóta pont nélkül fejezte be pályafutását, de bizonyos szempontból így ő bizonyult a szűk értelemben vett generációja legjobbjának. Tuero a tabella tizenkilencedik helyén zárt, ami jobb, mint amit a vele azonos évben született versenyzők elértek. Még annak ellenére is, hogy a néhai Justin Wilsonnak a pontszerzés is összejött. Hogy mennyire gyengére sikeredett ez az évjárat, azt jól mutatja, hogy ennél rosszabbul csak az 1920-as „korcsoport” szerepelt, de az 1960-ban huszonegyedikként záró Don Branson valójában csak az Indy 500-on szerepelt.

    Tuero pályafutásáról az alábbi cikkünkben emlékeztünk meg részletesen:

    Kora Alonsójának indult, csak egy évig volt az F1-ben, de eldöntött egy vb-címet, ki az?

    Ogier bízik benne, hogy meg tudja mutatni a Kanári-szigeteken, hogy még gyors

    0

    Sébastien Ogier a Montén aratott győzelem után tér vissza a WRC-mezőnybe a Kanári-szigeteken, ahol várhatóan komoly csata alakul ki a tizedekért.

    A Kanári-szigetek Rally nagyon hasonlít egy pályaversenyhez, ahol a tiszta utakon minden egyes tizedért meg kell izzadni.

    Sébastien Ogier éppen ezért kíváncsi arra, hogy meg tudja-e mutatni még a gyorsaságát egy kiélezett küzdelemben is.

    “Mindig izgatottan várok egy új versenyt – mondta Sébastien Ogier. – Ezek a versenyek mindig ismeretlenek mindenkinek és mindenki teljesen tiszta lappal indul. Nagyon nehéz lesz gyorsan megismerni a pályák minden fontos részletét, és kiemelkedő fontosságú lesz a jó tempó gyors megtalálása. Ilyen versenyeken a múltban mindig jól tudtam teljesíteni, bízok benne, hogy most is megtudom mutatni, hogy még gyors vagyok. Amennyit láttam már az utakból, az alapján nagyon jó pályák vannak, azonban az Atlanti-óceán egyik szigetén bármikor megváltozhat az időjárás. Örülök, hogy ismét egy jó tapadású szakaszokon zajló versenyen indulhatok és bízok benne, hogy harcban tudok lenni a győzelemért.”

    A nyolcszoros világbajnok Ogier a Montén aratott győzelemmel az egyéni pontversenyen negyedik helyéről várhatja a spanyol futamot.

    Az idei Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell majd teljesíteni.