back to top
2025. augusztus 05. 19:58
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 9

    Felrémlett a halál emléke, avagy nem mindenki ért egyet Verstappennel és Hamiltonnal

    0

    A Belga Nagydíj után Lewis Hamilton és Max Verstappen éles kritikát fogalmazott meg az FIA felé, amiért túl sokat várakoztatták a mezőnyt az eső miatt, több más versenyző azonban nem ért velük egyet: ha valahol tényleg elsőbbséget élvez a biztonság, akkor az éppen a spa-francorchamps-i pálya, ahol még csak hat éve, hogy Anthoine Hubert életét vesztette egy F2-es versenyen.

    Erősen megosztja a véleményeket az F1-es mezőny tagja között, ahogy a versenyiránytás kezelte a Belga Nagydíj lebonyolítását: az eső miatt 80 perccel elhalasztotta a rajtot, s az autók csak azt követően hajthattak ki a bokszutcából, hogy elállt a csapadék, s négy további biztonsági autós kör után kapcsolhattak versenytempóra. A pálya gyorsan száradt, innen már nem is telt el sok idő, hogy slick gumikra váltsanak a versenyzők – ez tápláltaVerstappen gúnyos reakcióját, aki szerint ilyen hozzáállás mellett nem is kellene esős versenyeket rendezni. De nemcsak a holland, hanem Lewis Hamilton szerint is túlzottan óvatos volt a versenyirányítás:

    Verstappen: Ha nem látsz, vedd el a gázt. Aztán majd látsz

    Több más versenyző szerint azonban helyes döntés volt az óvatosság, hiszen a pálya legvizesebb szakasza egyben a legveszélyesebb is volt, az 1-es kanyartól az Eau Rouge-on át a Kemmel egyenes végéig tartó gyors felfelé meneten pedig szárazon is könnyű hibázni. Charles Leclerc utalt is Hubert balesetére, aki 2019-ben, az F1 betétfutamaként rendezett Forma–2 szombati versenyén szenvedett tragikus kimenetelű balesetet itt a dombtetőn.

    Az F1-es mezőny azóta is minden évben megemlékezik Hubert-ről, akinek édesanyja, Nathalie jelen is volt ezen a hétvégén, az Alpine garázsából figyelte a versenyt, amely fiának egykori nevelőcsapata volt.

    „Egy ilyen pályán nem feledkezhetünk meg arról, hogy mi történt a múltban. Egyszerűen nem felejthetjük el. Emiatt én mindig a biztonságot választanám ahelyett, hogy túl korán elinduljunk” – fogalmazott Leclerc, akit a The Race idéz.

    „De persze ez folyamatosan téma, és valószínűleg a döntéshozók most inkább olyan visszajelzéseket fognak kapni tőlünk, hogy túl sokat vártunk, de én nem változtattam volna ezen.”

    Isack Hadjar, Racing Bulls, Belga Nagydíj
    Ennyire voltak rosszak a látási viszonyok a verseny tervezett rajtjakor / Fotó: Ryan Pierse/Getty Images/Red Bull Content Pool

    És nem Leclerc volt az egyetlen, aki burkoltan egy újabb súlyos baleset elkerülésének fontossággával példálózott. A versenyzők érdekvédelmi szervezetének két igazgatója, Carlos Sainz és George Russell érthető módon szintén az FIA döntésének helyességét hangsúlyozták.

    „Tiszteletem a versenyigazgatónak, aki a silverstone-i balesetek után azt mondta, hogy itt óvatosabb lesz a hozzáállása, és így is történt. Jobb óvatosnak lenni, mint hogy történjen egy baleset, és aztán sajnálkozzunk” – mutatott rá Sainz.

    „320 km/órás sebességgel az Eau Rouge-ban ilyen körülmények között szó szerint semmit nem látunk. Ezzel az erővel akár bekötött szemmel is mehetnénk. Ez pedig nem versenyzés lenne, hanem hülyeség – tette hozzá sarkos véleményét Russell. – Mivel tudható volt, hogy délután 4 óra után már száraz lesz az idő, a helyes döntés született.”

    A futamgyőztes Oscar Piastri közvetlenül a gördülőrajt után előzte meg Lando Norrist, amihez elmondása szerint nagy bátorságra volt szüksége, amikor a hétvége során először érkezett meg versenytempóval a vizes Eau Rouge-ba, de azt ő sem érezte volna kényelmesnek, ha ennél korábban szabad utat adnak a mezőnynek.

    „Az elmúlt években azt jeleztük az FIA felé, hogy inkább az óvatosság felé hajlunk, semmint hogy bármit is kockáztassunk – különösen ezen a pályán. Ma pedig pontosan ez is történt. Ha mindenképp bele akarunk kötni, akkor talán lehetett volna eggyel kevesebb körünk a biztonsági autó mögött, de a nagyképet tekintve, vajon ha úgy alakultak volna a dolgok, hogy épp abban az egy körben történik valami, akkor megérte volna? Nem” – szögezte le Piastri.

    Ogier nem szerette volna kihagyni a Finn Rallyt a tavalyi győzelem után

    0

    Sébastien Ogier tavaly némi meglepetésre megszerezte karrierje második sikerét Finnországban, ezért idén meg sem fordult fejében, hogy távol maradjon a WRC-szezon leggyorsabb futamától.

    Sébastien Ogier az Észt Rally kihagyása után ismét visszatér a WRC-mezőnybe Finnországban, a Toyota második hazai versenyén, ahol tavaly a drámai záró nap végén nyerni tudott.

    Idén szeretne hasonló eredményt elérni, így sikerre vezetve csapatát.

    „Örülök, hogy idén ismét visszatérhetek a Finn Rallyra – mondta Sébastien Ogier. – Tavaly nagyszerű versenyem volt ott, néhány év szünet után ismét nyerni tudtam ezen a versenyen, ezért kézenfekvő volt, hogy nem hagyom ki az idei futamot sem. Szeretnénk ismét jól érezni magunkat a finn utakon és szeretnénk egy jó eredményt elérni a Toyota második hazájában. Ez lesz idén az első igazán gyors versenyem, de a teszten volt lehetőségünk felvenni a jó tempót.”

    Sébastien Ogier eddig 14 alkalommal indult a Finn Rallyn, ahol 2013-ban tudott először nyerni, majd ezt az eredményt tavaly meg tudta ismételni.

    Az idei finn versenyen 20 szakaszt rendeznek, jelen állás szerint száraz körülmények és 25-26 fok körüli hőmérséklet mellett.

    Tanak megismételné 2019-es eredményét a Finn Rallyn

    0

    Ott Tanak korábban már háromszor is nyerni tudott a Finn Rallyn, azonban ezt hat évvel ezelőtt úgy érte el, hogy közben takarítania kellett a pályákat.

    Ott Tanak régen volt már olyan helyzetben, mint idén, amikor a WRC éléről várhatja a Finn Rallyt, így a nyitó napon takarítania kell a pályákat. Hasonló helyzetben, 2019-ben már képes volt így is megnyerni a híres futamot. Erre készül idén is.

    „Általánosságban elmondható, jó dolog, hogy takarítanom kell a finn pályákat, mert ez azt jelenti, hogy vezetem a bajnokságot – mondta Ott Tanak. – Ez mindenképp pozitív. Legtöbbször nagyon élvezem a finn szakaszokat, remélhetőleg idén is jól érzem majd magam ezen a versenyen és jó eredményért tudunk harcolni. Nincs nagy tapasztalatom még ezzel az autóval esőben, ezért remélem, hogy nem lesz csapadék. 2019-ben már sikerült úgy nyernem Finnországban, hogy takarítanom kellett a pályákat, ezért most szeretném azt az eredményt megismételni. Szóval most ismét megpróbálok nyerni.”

    Ott Tanak eddig 14 alkalommal indult a Finn Rallyn, ahol 2018-ban tudott először nyerni, majd ezt az eredményt 2019-ben és 2022-ben is meg tudta ismételni.

    Az idei finn versenyen 20 szakaszt rendeznek, jelen állás szerint száraz körülmények és 25-26 fok körüli hőmérséklet mellett.

    Piastri megelőzte a győzelemért Norrist a késve, vizes pályán rajtoló Belga Nagydíjon

    0

    Bár a nagy vihar miatt 80 perces csúszással indult csak el a Belga Nagydíj, a futam jelentős része végül mégis száraz pályán, viszonylag eseménytelenül zajlott. A táv első negyede viszont fontos pillanatokat hozott, ekkor előzte meg Oscar Piastri a győzelemért a pole-ból induló Lando Norrist, Lewis Hamilton pedig véghezvitte a nap legértékesebb taktikai húzását.

    A várakozásoknak megfelelően alaposan megváltoztak az időjárási körülmények Spa-Francorchamps-ban vasárnapra, az eső a délelőtti F3-as verseny lefutását el is lehetetlenítette.

    Az F1-es rajt előtt az eső újra rákezdett, így késlekedés nélküli, de biztonsági autó mögüli kezdést rendelt el a versenyirányítás. A rajtrácson csak 16 autó állt, miután az időmérőn egyaránt gyengélkedő Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Kimi Antonelli és Fernando Alonso autóját csapataik új beállítások vagy új motorelemek beszerelése miatt kivették a parc fermé-korlátozások alól, így ebben a sorrendben a bokszutcában sorakoztak fel.

    A felvezető kört minden versenyző intermediate gumikon kezdte meg, és nem is annyira a pályán felgyülemlett víz, inkább a rossz látási viszonyok miatt többen is panaszkodtak. Erre pedig az FIA gyorsan reagált, már ebben a körben elrendelte a piros zászlós leállást. A versenyzők az aktuális sorrendben leparkolták autóikat a bokszutcában, majd azokból kiszállva várták a fejleményeket. A versenyekre kijelölt maximális 3 órás időtartam azonban még nem kezdett el leperegni: az FIA megerősítette a Sky Sports kérdésére, hogy ez a számláló nem a felvezető körrel, hanem a tényleges versenytáv megkezdésével, erre pedig még nem került sor.

    Egy órán keresztül szakadatlanul hullott még az eső a pályára, ám 16 óra körül elállt, az ég és a pálya is tisztulni kezdett, és 16:20-ra ki is tűzték a folytatást. Biztonsági autó vezette ki a bokszutcából a Lando Norris McLarenjével kezdődő mezőnyt.

    Négy kör után hajtott vissza a bokszutcába a safety car, a versenyirányítás pedig repülőrajtot rendelt el a még mindig eléggé vizes pályán. Az első helyen így is hamar változás történt: Norrisnak korrigálnia kellett a La Source kijáratánál, így Piastri tapadni tudott rá az Eau Rouge-on keresztül, a Kemmel egyenesben pedig el is ment csapattársa mellett, átvéve ezzel a vezetést.

    Mögöttük Russell gyorsan megelőzte Albont az ötödik helyért, Verstappen pedig szorongatta Leclerc-t a harmadikért, de a fő pozícióvadász Hamilton volt, aki többet is előzött, igyekezve felkapaszkodni a mezőny hátsó traktusaiból.

    A kevés veszítenivalóval rendelkező Hamilton volt az is, aki elsőként hajtott ki közepes keverékű gumikért a 12. körben, amivel ráadásul tökéletes pillanatot választott, hiszen a pálya állapota éppen átbillent, s slick gumikkal már gyorsabb kört lehetett autózni. A 13. körben aztán már sokan követték, az élmezőnyből Piastri, Leclerc, Verstappen és Russell is, Norrisnak azonban csapattársa mögötti közelsége miatt még eggyel több kört kellett várnia, s miután még a kerékcseréje sem volt túl gyors, már 9 másodperces hátrányban tért vissza a pályára Piastri mögé, továbbra is a második helyen – viszont egyedüliként kemény keverékű gumikon. A kiállások nagy nyertese Hamilton lett, aki a hetedik helyen találta magát a McLarenek, Leclerc, Verstappen, Russell és Albon mögött.

    Innentől viszont hosszú időre megszilárdultak a frontvonalak, nem történtek pozíciócserék a mezőny első felében. A fő beszédtéma a versenyzők és mérnökeik között nagyon gyorsan arra terelődött, vajon a több mint 30 körös etap teljesíthető lesz-e a közepes keverékekkel. Ez a győzelem sorsában is kulcskérdésnek tűnt, hiszen Norris a keménnyel – amely ezen a hétvégén két fokkal keményebb, mint a közepes keverék – már semmiképpen nem tervezett újabb kerékcserét.

    Eközben a két McLaren-pilóta közötti különbség sem változott érdemben, mert amikor Norris faragott volna egy-két másodpercet a lemaradásán, egy kisebb hibával rendre semmissé tette azt.

    Második kerékcserét végül csak a mezőny második felében haladók vállaltak be részben taktikai céllal, de ők sem tudtak ebből profitálni, miután újabb biztonsági autó már nem érkezett, sőt még csak egyetlen kiesőt sem hozott a verseny – amit a 15 órakor Spában uralkodó állapotok alapján még nehéz volt elképzelni.

    Norris az utolsó néhány körben kezdte el látványosan csökkenteni a lemaradását, de arra már nem volt elég az ekkorra kirajzolódó tempóelőnye, hogy veszélyt tudjon helyezni Piastri első helyére. A McLaren újabb kettős sikerült ünnepelhetett, az ausztrál pedig idei hatodik győzelmét szerezve megtörte kissé Norris előző versenyeken kialakuló lendületét, s 16 pontosra növelte előnyét a bajnokságban.

    A dobogóra még Leclerc állhatott fel, akit Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly követett a célban a pontszerző helyeken.

    A világbajnoki szezon következő versenye pedig már a Magyar Nagydíj lesz az előttünk álló következő hétvégén!

    A Belga Nagydíj pontszerzői:

    Katsuta két év után ismét dobogóra állna a Finn Rallyn

    0

    Takamoto Katsuta bár már nem Finnországban él, még mindig második hazai futamaként tekint a Finn Rallyra, ahol ismét szeretne dobogóra állni.

    Takamoto Katsuta Finnországban tette meg első lépéseit a Toyota WRC-csapata felé, és sokáig a skandináv országban élt, ezért második hazai futamaként tekint a Finn Rallyra.

    A 32 éves japán versenyző szeretne hasonló tempóval száguldani az idei verseny pályáin, mint tette azt 2023-ban, amikor harmadik lett.

    „Finnország különleges hely számomra: sok éven át éltem ott, rengeteget tanultam, és sok barátom van ott, ezért úgy tekintek erre az eseményre, mint egy második otthonomra – mondta Takamoto Katsuta. – Általában nagyon jól érzem magam a finn szakaszokon, és természetesen ez egy fontos verseny a csapat számára is. Nagyon jó volt két évvel ezelőtt dobogós helyen végezni, és szeretnék idén ismét hasonló eredményt elérni. Remélem, hogy javítani tudunk teljesítményünkön, megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni magamból, miközben élvezni is szeretném a versenyt.”

    Takamoto Katsuta eddig nyolc alkalommal indult a Finn Rallyn.

    Az idei finn versenyen 20 szakaszt rendeznek, jelen állás szerint száraz körülmények és 25-26 fok körüli hőmérséklet mellett.

    Hamiltont és Alonsót is megbüntették, Verstappen és Leclerc pesszimista a Belga Nagydíj előtt

    0

    Max Verstappen és Charles Leclerc is rendkívül pesszimistán nyilatkozott a Red Bull, illetve a Ferrari esélyeiről a Belga Nagydíj előtt, de azért egyikük sem lesz olyan nehéz helyzetben, mint Lewis Hamilton, Fernando Alonso vagy Andrea Kimi Antonelli.

    Miután vasárnapra megérkezett az eső a Belga Nagydíj helyszínére, ami miatt a Forma–3-as futamot törölni kellett, majd a Forma–2-es versenyt bár megrendezték, de szinte végig esett, jó esély van rá, hogy a Forma–1-es mezőny is vizes pályán lesz kénytelen boldogulni. Azonban amellett, hogy az ilyen körülmények mindig szolgáltathatnak izgalmakat, Max Verstappen és Charles Leclerc is úgy véli, hogy az ő csapatuk nem fog tudni profitálni a vizes aszfaltból, előbbi pedig a száraz pályán látottnál is nagyobb McLaren-fölényt vetített előre.

    „A múlt héten már beszéltünk róla, hogy az esős körülmények jelenleg nem tartoznak az autónk erősségei közé. Igazán szenvedünk az esőben. Ugyanakkor minden hétvége más, tanulni fogunk a múltból és meglátjuk, mi lesz lehetséges a versenyen – mondta a 3. rajtkockát megszerző Leclerc, hozzátéve, hogy a Ferrari dolgozik a megoldáson. – A csapattal nagyon-nagyon keményen dolgozunk azon, hogy megpróbáljuk megfordítani az esős körülmények közötti helyzetet, mert az autónkat hihetetlenül nehéz vezetni ilyen körülmények között. Érdekes, hogy most már a másik csapattól jövő Lewis tapasztalatait is fel tudjuk használni, úgyhogy rengeteg munka zajlik a háttérben, amivel próbálunk fordítani, mert nagyon nehéz ebben a helyzetben lenni és a jelenlegi autóval boldogulni.”

    Verstappen az időmérő után elmondta, hogy a 4. helyről rajtolva még száraz körülmények között sem tartaná elérhetőnek a dobog első két fokának valamelyikét, de esőben aztán végképp esélytelenek lesznek a McLarenekkel szemben. „Reálisan nézve a harmadik helyért fogunk harcolni, legalábbis száraz körülmények között. Az eső mindig okozhat egy kis káoszt, de normál esetben ilyen körülmények között a McLarennek még nagyobb az előnye, úgyhogy a harmadik hely az elérhető legjobb. Valójában a sprinten is ez volt a helyzet, csak nem sikerült előzniük.”

    „A McLaren esőben még erősebb, mint szárazon, mert intermediate gumikon természetesen nagyobb a túlmelegedés, ezt pedig igazán jól képesek kontrollálni. Minden alkalommal, amikor esőben versenyeztünk, nem igazán volt esélyünk, ez pedig most sem fog hirtelen megváltozni. Továbbra is mérföldekkel előttünk járnak gumikezelésben, és amikor ez a helyzet, akkor szinte verhetetlenek” – ecsetelte a címvédő, aki arra is kitért, hogy a Red Bull új fejlesztései szerinte működnek, „de továbbra sem adják meg azt az egyensúlyt, amit akarok ahhoz, hogy igazán támadhassam a kanyarokat. Ezek a problémák változatlanok.”

    Büntetések miatt változott a rajtsorrend

    Miközben Verstappen és Leclerc azért várhatóan esőben is ott lesz majd az erős pontszerző helyeken, Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli és Fernando Alonso már annak is örülhet, ha az első tízbe beverekszi magát, hiszen egyikük sem az időmérő edzésen elért helyéről fogja kezdeni a ma 15 órakor rajtoló (hacsak az eső nem szól közbe) Belga Nagydíjat.

    A Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin versenyzője is lehangoló kvalifikáción van túl, hiszen sorrendben a 16., a 18. és a 19. időt érték el szombat délután. Ezt követően pedig mindhárom versenyző csapata úgy döntött, hogy friss erőforrást szerel az autóba, azaz betáraz a felhasználható elemek közé egy-egy friss komponenst, elkerülve az év hátralevő részében a büntetést egy olyan nagydíjon, amelyen jobb rajthelyet bukna el ezzel. Ezzel mindhárom versenyző a bokszutcából kezd, így csak 17 autó fog felsorakozni a rajtrácsra.

    Az időmérő után Hamilton már a 16. helyre is azt mondta, hogy „nagyon nehéz lesz” feljebb kapaszkodni, de akkor még nem tartotta valószínűnek, hogy a bokszutcából indul majd. Ezzel ő bukja a legtöbb pozíciót, míg például Fernando Alonso csak egy helyet veszít. „Nyilván fáj és kicsit csalódott vagyok, mert ez a hétvége eddig nem tartozik a legversenyképesebb hétvégéink közé – mondta a spanyol veterán. – Az, hogy a mi két autónk végzett az utolsó két helyen, nem tükrözi az idei teljesítményünket. Ez a pálya egy kicsit rosszabb az autónknak, aminek meg kell értenünk az okait.”

    Ami Antonellit illeti, az időmérő után a könnyeit törölgetve kamera elé álló fiatal olasz teljesen elveszettnek látszik, nincs meg az önbizalma a Mercedesben és nem érzi az autót. A bokszutcából indulva alighanem számára is arról fog szólni a mai futam, hogy válaszokat találjon a problémáira.

    FRISSÍTÉS:

    Később kiderült, hogy a Williams változtatott Carlos Sainz autójának beállításain, amivelk megszegte a parc fermé-szabályokat, így a spanyol is a bokszutcából fogja várni a lámpák kialvását.

    Rajthely Pilóta Csapat
    1. Lando Norris McLaren
    2. Oscar Piastri McLaren
    3. Charles Leclerc Ferrari
    4. Max Verstappen Red Bull
    5. Alex Albon Williams
    6. George Russell Mercedes
    7. Yuki Tsunoda Red Bull
    8. Isack Hadjar Racing Bulls
    9. Liam Lawson Racing Bulls
    10. Gabriel Bortoleto Stake
    11. Esteban Ocon Haas
    12. Ollie Bearman Haas
    13. Pierre Gasly Alpine
    14. Nico Hulkenberg Stake
    15. Franco Colapinto Alpine
    16. Lance Stroll Aston Martin
    Bokszutca Carlos Sainz Williams
    Bokszutca Lewis Hamilton Ferrari
    Bokszutca Kimi Antonelli Mercedes
    Bokszutca Fernando Alonso Aston Martin

    Neuville még nem tett le világbajnoki címének megvédéséről

    0

    Thierry Neuville bár nyolc futam után igen nagy hátrányban van a WRC-ben, még nem tartja elképzelhetetlennek, hogy megvédi tavalyi vb-címét.

    Thierry Neuville idei WRC-szezonja igen nehezen alakul, hiszen háromszor tudott dobogón zárni versenyt és mindannyiszor a harmadik helyet szerezte meg, így nyolc futam után 48 pont a hátránya vb-éllovas csapattársa, Ott Tanak mögött.

    A belga versenyző nehéz helyzete ellenére nem mondott még le a címvédésről.

    “48 pont hátrány, ez még mindig igen sok – mondta Thierry Neuville a Rallit.fi oldalnak. – Azonban, ha most sikerülne néhány jó hétvégét zárni egymás után, az segíthetne a hátrány ledolgozásában. Még sok kihívást jelentő hétvége áll előttünk. Remélhetőleg, most hiba mentes hétvégék jönnek, aztán meglátjuk, hogy miként alakul a bajnokság. A következetesség kulcsfontosságú lesz, de muszáj lesz sok pontokat is szerezni.”

    “Ha jól emlékszem ez volt a harmadik vagy negyedik dobogós eredményem Észtországban. Korábban sokat küzdöttem a gyors murvás versenyeken, de most a Hyundai finn tesztpályájának köszönhetően sokat vezethetek ilyen szakaszon. Úgy érzem, hogy ezeken a versenyeken sikerült javulnunk, és ha nem számítjuk Oliver Solberget, akkor sikerült Észtországban is az élen harcolni. Most azonban még nem tökéletes minden, még mindig vannak dolgok, amikben javulni kell.”

    McErlean nagy álma válik valóra a Finn Rallyn

    0

    Josh McErlean miután korán problémákba ütközött Észtországban, inkább tesztelt a Finn Rallyra, ahol valóra válik egy nagy álma.

    Josh McErlean a kilencedik helyen zárta az Észt Rallyt, ahol először vezette gyors murvás versenyen a Rally1-es Ford Pumát. Az ír versenyen pénteken kisebb problémákba ütközött, amivel a pályákat takarítók közé került a verseny folytatásában, ezért inkább a Finn Rallyra tesztelt.

    “Meglepő volt megtapasztalni, hogy mire képes az autó a gyors utakon és hogy milyen nehéz a tempós pályákon tartani a tempót – mondta az M-Sport ír versenyzője. – Hatalmas koncentrációra van szükség ahhoz, hogy elég gyors tudjál lenni9 és ne hibázz, de hiszem, hogy jól felkészültünk Észtországban a Finn Rallyra. Az észt eredmény persze nem az volt, amire számítottunk, de a pénteki defektek ezt eredményezték. Később a pályákat takarítottuk, így inkább a hiba mentes vezetésre koncentráltunk és próbáltunk tapasztalatot szerezni.”

    A 26 éves versenyzőnek egy álma válik valóra jövő héten.

    “Gyerekkorom óta arról álmodoztam, hogy egy topkategóriás autóval versenyezzek Finnországban. Most ez teljesül. Szeretnénk jól érezni magunkat azon a versenyen és megpróbálni kicsit gyorsulni.”

    Hamilton most nem fogta másra, helyette magát kritizálta a csalódáskeltő eredmény után

    0

    Lewis Hamilton Belga Nagydíját újabb csapás érte, miután a hétvége második időmérőjén is már az első szakaszban kiesett.

    Bár a hiba apró volt, de sokba került: a brit a Q1 végén a beláthatatlan dombtetőre érkezve úgy hajtott át a kerékvetőn, hogy egy pillanatban mind a négy kereke a pálya határain kívülre került, emiatt elvették a továbbjutást érő köridejét, s csak a 16. helyre rangsorolt az eredménylistán.

    Ez a Ferrari pilótájának már a második hibája ezen a hétvégén: pénteken, a sprintfutam időmérőjén a 18. helyen esett ki, miután a pálya utolsó sikánjában hibázott a fékezésnél és kipördült. Azt az esetet még egy az autójára frissen felkerült alkatrésznek tudta be, ezúttal viszont már csak az önmarcangolás és a bocsánatkérés maradt számára.

    „Elvégeztünk pár módosítást, és az autó nem érződött olyan rossznak. De megnehezítette a dolgom, hogy egy második gumiszettel is ki kellett hajtanom, csak hogy továbbjussak” – mondta Hamilton a Sky Sportsnak.

    „Ám jött egy újabb hiba a részemről, szóval tényleg magamba kell néznem, és bocsánatot kell kérnem a csapattól, mert elfogadhatatlan, hogy mindkét Q1-ben kiessek. Ez nagyon-nagyon gyenge teljesítmény tőlem.”

    Arra a kérdésre, hogy a rossz rajthelyet bokszutcai indulásra tervezi-e cserélni, hogy legalább néhány beállítást elvégezhessen a csapat az autón a jobb eredmény reményében, szintén lehangoló választ adott. „Szerintem nem sok mindent tehetnénk, szóval elrajtolok ebből a pozícióból, aztán meglátjuk, meddig jutok” – mondta, egy másik interjúban pedig úgy fogalmazott „pontot szerezni is nehéz lesz, ha nem is lehetetlen.”

    Az új hátsó felfüggesztéssel szerelt Ferrarival Charles Leclerc a 3. helyre kvalifikált, Hamilton pedig tudja, hogy valószínűleg ugyanezzel a technikával kell tudnia elboldogulni már az idei szezon hátralévő részében.

    „A rendelkezésünkre álló eszközökből próbáljuk kihozni a legtöbbet. Itt vannak fejlesztéseink, de szerintem ez volt az utolsó erre az évre, mostantól pedig a gyárban már a jövő évi autón lesz a hangsúly.”

    Oliver Solberg elárulta, 4 hónap alatt tudta magát összeszedni, miután a Hyundai kirúgta

    0

    Oliver Solberg az idei Észt Rally előtt 2022-ben versenyzett utoljára a WRC legmagasabb szintjén, abban a szezonban azonban már az utolsó versenyeken nem indulhatott, a Hyundai kirúgta.

    Oliver Solberg először 20 évesen, 2021-ben debütálhatott a WRC csúcskategóriájában a Hyundai Motorsporttal, mely 2022-ben is lehetőséget biztosított fiatal pilótájának.

    A második szezon egyik legfájóbb balesetét Solberg a Finn Rallyn szenvedte el, amikor az első gyorsaságin pár méter megtétele után az út szélére kényszerült.

    A svéd versenyző azonban összeszedte magát a baleset után és a belga Ypres Rallyn negyedik lett, majd Új-Zélandon ötödik. Ezek voltak legjobb eredményei abban az évben. Pár nappal az új-zélandi versenyt követően azonban a Hyundai bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg év végén lejáró szerződését Solbergnek és már a szezon utolsó két futamán sem kell indulnia.

    Oliver Solberg most bevallotta, négy hónapig tartott, mire összeszedte magát a kirúgás után.

    “A finn balesetem után az akkori szezonsorán a két legjobb eredményemet értem el – mondta Solberg. – Ezt követően küldött el a Hyundai, ami után négy hónapomba telt, hogy összeszedjem magam mentálisan. Ugyanakkor mindig hittem benne, hogy képes vagyok még jól szerepelni.”

    2023-től a svéd versenyző a WRC2-be szorult, ahol szerette volna megmutatni, hogy tud jó eredményeket elérni.

    Az idei évre Skodáját Rally2-es Toyotára cserélte és a Toyota gyári csapatával kapcsolatban lévő Printsport versenyzője lett. 2025-ben eddig minden WRC-futamon rajthoz állt, míg a WRC2-be négy futamba nevezett, amik közül hármat megnyert, így vezeti a bajnokságot. Összetettben pedig már az Észt Rally előtt is több pontot szerzett, mint az M-Sport gyári versenyzői közül bárki.

    Az Észt Rallyn azonban lehetőséget kapott Solberg, hogy visszatérjen a WRC legmagasabb szintjére Rally1-es Toyotával. Mint tudjuk, a bizalmat pedig első győzelmét megszerezve hálálta meg, ami a Toyota történetének 100. WRC-futamgyőzelme volt. A siker valószínűleg különösen jól esett Solbergnek, mivel azt a Hyundai két versenyzője, Ott Tanak és Thierry Neuville előtt érte el.

    “Amikor minden működik körülötted és békében dolgozhatsz, akkor csak a saját feladatodra kell figyelned. Észtországban bebizonyítottam magamnak, hogy nem hiába dolgoztam az elmúlt években. Volt értelme ennek az egésznek. Mindig is a családommal mögöttem versenyezhettem, de nem mindig volt könnyű. Talán nem mindenkinek tetszik az, amit csinálunk, de ezek vagyunk mi. Mindig hittünk és küzdöttünk a céljainkért.”

    Solberg a jövő héten ismét a WRC2-ben indul a Finn Rallyn.