back to top
2024. november 23. 20:07
Kezdőlap Blog Oldal 11

Megvan, mikor jelenti be 2025-ös WRC-csapatát a Toyota

0

Egyelőre csak a Hyundai jelentette be Thierry Neuville és Ott Tanak szerződését a 2025-ös WRC-szezonra, azonban a Toyota bejelentésééig már csak november 25-ig kell várni. 

A Toyota közvetlenül a Japán Rally után sajtótájékoztatót tart, ahol értékelik a 2024-es WRC-szezont és elárulják a jövő évi várakozásokat, valamint ekkor derül fény a 2025-ös csapatfelállásra is. 

A Toyota csapatával kapcsolatban a szezon végén sok nevet összefüggésbe hoztak, de jó eséllyel nagy változások nem lesznek a pilótákat tekintve. 

Thierry Neuville 2025-ben is Ott Tanak csapattársa lesz a Hyundai Motorsportnál

Eddig csupán a Hyundai jelentette be Thierry Neuville és Ott Tanak szerződését a WRC gyártói közül. 

Abiteboul: Az egyéni bajnokság mellett a gyártók csatájára is figyelnünk kell Japánban

0

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke és csapatvezetője szerint Thierry Neuville és Ott Tanak is tudni fogja, hogy mit kell tenniük, hogy miközben az egyéni bajnoki címért csatáznak, a gyártó számára is képesek legyenek megszerezni a bajnoki címet. 

A WRC-szezonzáró Japán Rally előtt az egyéni bajnokságban Thierry Neuville 25 pont előnnyel vezet csapattársa, Ott Tanak előtt, aki az egyetlen riválisa maradt az egyéni vb címet illetően. 

A gyártók versenyében azonban csak 15 pont az előnye a Hyundainak a Toyota előtt, így itt még szorosabb csata várható. 

Cyril Abiteboul szerint Thierry Neuville nagyon óvatosan fog vezetni Japánban, ugyanakkor a csapatnak a gyártók közötti csatára is koncentrálnia kell. 

“Szerintem Thierry nagyon kockázat kerülő lesz Japánban és ezt kell figyelembe venni a stratégia kidolgozásakor – mondta a Hyundai Motorsport elnöke és csapatvezetője a WRC hivatalos oldalának. – Idén az egyéni bajnoki cím volt a fő prioritás számunkra, ezért örülünk, hogy versenyzőink közül kerül ki az egyéni bajnok. Teljes mértékben támogatjuk majd Japánban Thierry Neuville-t és Ott Tanakot is, de arra is kell figyelnünk, hogy a gyártók csatájában is elég erősek legyünk. Mivel ez a csata még szoros, így erre is oda kell figyelnünk, ha szeretnénk megnehezíteni a Toyota dolgát a hazai versenyükön.” 

A Japán Rallyt két hét múlva rendezik. 

Ilyen volt a kulisszák mögül Molnár Martin brit F4-es újoncbajnoki címe (videó)

0

A kulisszák mögé pillantva nyerhetünk betekintést abba, miként írt sporttörténelmet Molnár Martin a brit Forma–4-ben.

Molnár Martin az idén minden várakozást felülmúlva megnyerte a brit Forma–4 újoncbajnoki címét. A menet közben magyar sporttörténelmet író versenyző élete első formaautós idényének második felére lendült igazán bele, és az újoncok értékelésében elért sorozatos dobogók mellett az összetettben is többször felállhatott a pódiumra, kivívva csapata, a Virtuosi Racing mellett versenytársai és a rivális csapatok főnökeinek elismerését is. 

Hogy miként alakult az újoncok között elért bajnoki címet megalapozó második félidő, és hogyan segítette az egyre érettebbé és magabiztosabbá váló Martin előretörését Kiss Pál Tamás, a MOTAM vezetője, egyben a 2000-es évek egyik, ha nem a legsokoldalúbb magyar autóversenyzője, abba az alábbi, eddig sehol nem látott felvételeket és interjúkat tartalmazó kisfilm enged páratlan betekintést.

29 éve az F1-ben: Amatőr hibával milliókat bukó pilóta, búcsúzó V12-es és 2 körrel nyerő győztes

0

29 évvel ezelőtt a mai napon zárult le az 1995-ös F1-es szezon. Noha addigra az egyéni és konstruktőri világbajnoki cím is eldőlt már, mégis több dolog miatt is érdemes visszatekinteni az 1995-ös Ausztrál Nagydíjra, amely az utolsó futam volt Adelaide-ben, hiszen 1996-tól Melbourne-be költözött a verseny, a szezon végéről pedig átkerült az elejére.

Az egyik ilyen, hogy ezen a futamon láthattunk legutóbb (és talán utoljára) V12-es motort az F1-ben, hiszen 1996-tól kötelezővé tették a 3 literes V10-es erőforrásokat, így a V12-esek mellett a végsőkig kitartó Ferrarinak is változtatnia kellett. Emellett ezen a napon volt Michael Schumacher utolsó fellépése a Benetton színeiben, valamint David Coulthard is utoljára versenyzett a Williams pilótájaként. És ha már a skót pilótát említjük, a következő idénytől a McLarent erősítő versenyző összehozta az F1 történetének egyik legamatőrebb kiesését, amivel ráadásul rengeteg pénztől fosztotta meg magát, miközben csapattársa 2 (!) körrel nyert a második helyezett előtt.

Minderről bővebben az alábbi cikkünkben olvashat:

Kínos módon esett ki az élről és bukott óriási összeget, de így is szerencséje volt Coulthardnak

Kalandosra sikerült a CEZ-szezonzáró Hoffer Zsolték számára

0

Hoffer Zsolt és Szilassy Arnold képviselte a magyar színeket a szlovén Idrija Rallyn, mely a CEZ-sorozat idei szezonzárója volt. 

A szlovén Idrija Rallyn fejeződött be az idei CEZ-sorozat, az aszfaltos versenyen összesen kilenc gyorsasági várt a 76 fős mezőnyre, köztük Hoffer Zsoltra és Szilassy Arnoldra, akik R5-ös Skodával álltak rajthoz. 

A Hungarian Police Rally Team kettőse a hatodik szakaszon kettős defektet szedett össze, de így is teljesíteni tudta a gyorsaságit, a jelentős időveszteség miatt azonban a 16. helyről a 23-ra csúsztak.. 

Hoffer Zsolték végül teljesíteni tudták a verseny szakaszait, azonban az utolsó gyorsasági után kiállni kényszerültek. 

A versenyt végül Marko Grossi nyerte R5-ös Hyundaijal, a szlovén bajnoki címet azonban Rok Turk szerezte meg Rally2-es Hyundaijal. 

A CEZ-bajnoki címet idén a lengyel Jaroszlaw és Marcin Szeja kettős szerezte meg.

Kalle Rovanpera az édesanyja navigálásával nyert a Fiorio Kupán

0

Vasárnap rendezték Olaszországban Cesare Fiorio tiszteletére rendezett versenyt, melyen Kalle Rovanpera az édesanyja navigálásával szerezte meg a győzelmet. 

Már negyedik alkalommal rendezték meg Olaszországban a Fiorio Kupát, amit a korábbi legendás csapatfőnök, Cesare Fiorio tiszteletére hoztak létre. 

A versenyen négyszer kellett teljesíteni egy 4 km-es szakaszt, melyből hármat Kalle Rovanpera édesanyja, Tiina Rovanpera navigálásával nyert meg Rally2-es Toyotával, egy szakaszon pedig a négyszeres olasz bajnok, Andrea Crugnola volt a leggyorsabb Citroen C3 Rally2-vel. 

A versenyt végül Rovanpera 15.8 másodperc előnnyel nyerte a 10 másodperces büntetést is szerző Crugnola előtt, míg a harmadik helyen Tamara Molinaro zárt Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

A korábbi WRC-gyári pilóta, Andrea Aghini ugyancsak Skodával szerezte meg a negyedik helyet Henri Toivonen öccse, Harri előtt, aki Toyotával versenyzett. A rendezvény hatodik helyén a török Burcu Cetinkaya zárt Skodával. 

“Fantasztikus verseny volt, melyen Andrea Crugnola nagyon sietett, ezért nem vehettünk félvállról egyetlen szakaszt sem – mondta a verseny után Kalle Rovanpera. – Nagy köszönet ezért a versenyért a Fiorio-családnak. Ha lesz időm, biztosan visszatérek erre a versenyre még. Anyukám nagyon jól kezdte navigátori karrierjét, hiszen egyből nyerni tudtunk. 

Mekler Lászlóék is Európa-bajnokok lettek a Historic Eb-n

0

Mekler László és felesége már a szezonzáró Akropolisz Rally előtt megnyerték korcsoportjuk bajnoki címét, így az ifj. Érdi Tibor – Kerék István kettős abszolút bajnoki címével két magyar páros is bajnok tudott lenni. 

Mekler László és felesége, Mikó Edit idén hat versenyen álltak rajthoz a Historic Eb-n és fantasztikus szereplésükkel megnyerték az Eb 2-es korcsoportját, valamint a –1600-as kategóriát is Alfa Romeo Giulia Sprint GTA 1600-as autójukkal. 

Így az ifj. Érdi Tibor és Kerék István páros abszolút és 4-es korcsoportban szerzett bajnoki címével két magyar páros is Európa-bajnok lett! 

Ifj. Érdi Tibor és Kerék István Európa-bajnok!

A Historic Eb-n 2025-ben egy új korszak kezdődik, mivel már az 1991-2000 között homológizált versenyautók is indulhatnak. 

Forradalmi változás a historic pálya- és rallyversenyeken 2025-től!

Mick Schumacher az apjáról: „Mindenben támogatott, de olykor szigorú is tudott lenni”

0

Egy a Mercedes F1-es csapatát bemutató új könyvben Mick Schumacher mesél az apjával, Michael Schumacherrel való kapcsolatáról, aki 2013-as síbalesete előtt rengeteget tett azért, hogy irányba állítsa versenyzői pályafutását, ő pedig még mindig az tőle tanultakra építkezik.

Nemrég mutatta be a Mercedes a csapatról szóló új könyvet, amit Inside Mercedes F1 címmel Matt Whyman készített, miután másfél évet töltött az istállóval együtt mozogva. A könyvben a csapat kulcsemberei is megszólalnak, s a náluk két éve tartalékpilótaként ténykedő Mick Schumacherrel is készült egy interjú, amit a Mirror idéz.

A beszélgetésben a 25 éves Schumacher felidézte gyerekkorát és gokartversenyzői karrierjét, amely során a lehető legjobb mentor, a hétszeres F1-es világbajnok apja iránymutatásaira támaszkodhatott.

„Kicsit hibbant gyerek voltam, mert mindent, amit az apám csinált, én is csináltam utána. Hároméves koromban elkezdtem gokartozni. Hatévesen búvárkodtam először, tízévesen már repülőből ugrottam ki. Apám mindig megengedte, hogy kipróbáljam, amit csak szeretnék. A leginkább pedig versenyezni akartam, mert azt élveztem a legjobban” – mesélte.

„Mindenben támogatott, de olykor szigorú is tudott lenni. Egyszer egy gokartversenyen rájöttem, hogy ha az egyik kanyarban nagyon későn fékezek, azzal sok időt tudok nyerni. Amikor ezt elmondtam neki, azt felelte, hogy »igen, de az összes kanyarban úgy kellett volna fékezned«.”

„És bármikor azt érezte, hogy nem veszem ezt elég komolyan, azt mondta: »Mick, szeretnél inkább focizni a barátaiddal? Ha igen, akkor nem kell ezt csinálnunk.« Ragaszkodtam hozzá, hogy versenyezni akarok, mire azt felelte, »rendben, de akkor csináljuk rendesen«. Így többet kezdtünk el versenyekre járni Európában, és egyre jobb lettem.”

„Aztán jött a balesete. Egy évvel azután kezdtem el versenyezni formaautókkal, és onnantól mindent magamnak kellett megoldanom. De sok olyan technikai dolgot tanultam tőle, amiket még ma is használni tudok. Mindig nagyon ellenálló voltam. Ha valami sérelem ért, mindig azonnal talpra álltam, és még ma is ilyen vagyok.”

Mick Schumacher 2015-ben már apai segítség nélkül vágott bele a formaautózásba, a ranglétrán pedig szépen menetelt, megnyerte az F3-as és az F2-es bajnokságot is, s 2021-ben megejthette Forma-1-es debütálását, ám két szezon után kiszorult a mezőnyből, és a 2025-ös visszatérési tervei is meghiúsultak, miután a Mercedes, az Alpine, a Williams és a Sauber sem őt választotta megüresedő ülésébe.

A korábbi csapatfőnök meglepő kijelentést tett Mick Schumacher kapcsán

Mogyorósi Zoltán és Matics Mihály volt a leggyorsabb az Árpádtető Rallyn

0

Mogyorósi Zoltán és Bencze Richárd a minisprintes, míg Matics Mihály és Matics Barbara a teszt mezőnyben volt a leggyorsabb a vasárnap megrendezett Árpádtető Rallyn. 

Hamisítatlan őszi időben került megrendezésre az Árpádtető Rally, melyen minisprint és teszt mezőnyben lehetett indulni. 

Amíg a sprintesek számára öt, a tesztelők számára hat gyorsasági lett volna rendezve, azonban végül mindkét mezőny négy gyorsaságit teljesített, mivel a nyirkos, ködös környezetben igen csúszós pályán egyrészt kisebb balesetek is történtek, és az időjárási körülmények sötétedés után jelentősen romlottak. 

A minisprintes mezőnyben a győzelmet végül Mogyorósi Zoltán és Bencze Richárd szerezte meg Lada 2101-gyel, a második helyen Korom Zsolt és Varga Balázs 2107-es Ladával ért célba, míg a harmadik helyet Gráber Tamás és Sándor Csaba Honda Civic-kel szerezte meg. 

A tesztelők mezőnyében Matics Imály és lánya, Barbara volt a leggyorsabb Mitsubishivel a BMW-s Hevesi Norbert és Nika előtt, míg a harmadik helyet Kerék György és Kerék Judit szerezte meg Ladával. 

A Bajusz – Imre kettős belsője a #TheLepoldMedia jóvoltából.

A tesztelők között állt rajthoz ifj. Ranga László és Czakó Janek is Skoda Fabia R5-tel, de a pécsi kettős a negyedik szakaszon már nem állt rajthoz. 

A #TheLepoldMedia a Schwalm – Szabó páros belsőjét is elérhetővé tette

A Junior WRC harmadik helyezettje Rally1-es autót tesztelt

0

A török Ali Türkkan idén a Junior WRC harmadik helyét szerezte meg Rally3-as Forddal, majd a Motorsport Games rali versenyén már Rally2-es Fiestával állt rajthoz, most pedig kipróbálhatta hibrid rendszer nélkül a Ford Pumát is. 

Ali Türkkan idén kétszer is a második helyen zárt a Junior WRC futamain, ami nagyban segített neki, hogy a JWRC harmadik helyét szerezze meg Romet Jürgensson és Norbert Maior mögött. 

A török versenyző a Motorsport Games rali versenyein már Rally2-es Fiestával állt rajthoz és murván, valamint aszfaltos pályákon is a második helyet szerezte meg. 

A 25 éves versenyző szerdán már egy hibrid rendszer nélküli Ford Pumával tesztelhetett 40 km-t az M-Sport Greystoke Forest-i pályáján. 

Türkkan amellett, hogy maga is vezethette az autót, Grégoire Munster mellé is beülhetett a jobb1-be. 

A török versenyző tesztjét a Castrol, a Red Bull és a Ford hozta tető alá. 

“Szerencsés vagyok, hogy Rally1-es autót tesztelhettem – mondta a Dirtfishnek Türkkan. – Azt hiszem, négyszer teljesíthettem a pályát, így nagyjából 40 km-t tesztelhettem. Az első menetek alkalmával még lassan mentem, hogy szokjam az autót. Murat Bostanci volt a navigátorom, aki valójában pilóta, de ezt a pályát már két menet után megismertem. Nincs rajta túl sok trükkös kanyar, a kanyarok közti egyenesekből pedig hamar ráérzel, hogy melyik részen is jársz.” 

Türkkan jövőre ismét a Junior WRC-ben fog indulni, ahol szeretne bajnok lenni, de emellett két versenyt Rally1-es autóval is tervez. 

“Minden versenyző a szeretne bemutatkozni a rali legfelsőbb kategóriájában, ami jelenleg a Rally1-es autót jelenti. Azt hiszem, egy ilyen bemutatkozásra Szardínia pont jó is lenne, mert már kétszer versenyeztem ott, jövőre pedig nem lesz a JWRC naptár része.”