back to top
2025. május 04. 08:17
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 11

    Pontot sem szerzett, de korosztálya „legjobbjaként” vonult be a történelembe az egyszezonos pilóta

    0

    Ezen a napon ünnepli 47. születésnapját Esteban Tuero, aki mindössze egy Forma–1-es idényt teljesített, a szezonzárón pedig pontot tett Michael Schumacher bajnoki küzdelmének végére. Bár pontot nem szerzett, a vele azonos évben született pilóták közül mégis neki van a legjobb bajnoki helyezése.

    1978. április 22-én, vagyis éppen 47 évvel ezelőtt látta meg a napvilágot Esteban Tuero, aki nagyon fiatalon, mindössze 19 évesen mutatkozott be a Forma–1-ben. Hogy mindez mit jelent, azt jól érzékelteti, hogy a mai napig ott van a sportág legfiatalabb pilótáit felvonultató rangsor élmezőnyében, és még Andrea Kimi Antonelli debütálása után is a tizedik pozíciót foglalja el.

    Sokan aggódtak amiatt, hogy a Minardi ennyire korán lehetőséget adott neki, és nem is alaptalanul, hiszen az 1998-as idény során több hibát is elkövetett. Ezek közül a legsúlyosabbat a Japán Nagydíjon mutatta be, amikor hátulról egész egyszerűen nekiment ellenfelének. Ezzel közvetett módon pontot tett az az évi bajnoki harc végére, hiszen Michael Schumacher a törmeléken áthajtva defektet kapott, majd kiesett. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari versenyzője már előtte sem állt jól, és vélhetően enélkül sem tudta volna elorozni Mika Häkkinentől a végső sikert.

    Nem sokkal később jött a váratlan fordulat, ugyanis Tuero még mindig csak 20 esztendősen úgy döntött, hogy véget vet a Forma–1-es pályafutásának. Ezt azóta sem indokolta meg, de előfordulhat, hogy a szuzukai balesetben elszenvedett csigolyasérülése soha nem jött teljesen rendbe. A versenyzést ugyanakkor még közel két évtizeden át folytatta.

    Az argentin pilóta pont nélkül fejezte be pályafutását, de bizonyos szempontból így ő bizonyult a szűk értelemben vett generációja legjobbjának. Tuero a tabella tizenkilencedik helyén zárt, ami jobb, mint amit a vele azonos évben született versenyzők elértek. Még annak ellenére is, hogy a néhai Justin Wilsonnak a pontszerzés is összejött. Hogy mennyire gyengére sikeredett ez az évjárat, azt jól mutatja, hogy ennél rosszabbul csak az 1920-as „korcsoport” szerepelt, de az 1960-ban huszonegyedikként záró Don Branson valójában csak az Indy 500-on szerepelt.

    Tuero pályafutásáról az alábbi cikkünkben emlékeztünk meg részletesen:

    Kora Alonsójának indult, csak egy évig volt az F1-ben, de eldöntött egy vb-címet, ki az?

    Ogier bízik benne, hogy meg tudja mutatni a Kanári-szigeteken, hogy még gyors

    0

    Sébastien Ogier a Montén aratott győzelem után tér vissza a WRC-mezőnybe a Kanári-szigeteken, ahol várhatóan komoly csata alakul ki a tizedekért.

    A Kanári-szigetek Rally nagyon hasonlít egy pályaversenyhez, ahol a tiszta utakon minden egyes tizedért meg kell izzadni.

    Sébastien Ogier éppen ezért kíváncsi arra, hogy meg tudja-e mutatni még a gyorsaságát egy kiélezett küzdelemben is.

    “Mindig izgatottan várok egy új versenyt – mondta Sébastien Ogier. – Ezek a versenyek mindig ismeretlenek mindenkinek és mindenki teljesen tiszta lappal indul. Nagyon nehéz lesz gyorsan megismerni a pályák minden fontos részletét, és kiemelkedő fontosságú lesz a jó tempó gyors megtalálása. Ilyen versenyeken a múltban mindig jól tudtam teljesíteni, bízok benne, hogy most is megtudom mutatni, hogy még gyors vagyok. Amennyit láttam már az utakból, az alapján nagyon jó pályák vannak, azonban az Atlanti-óceán egyik szigetén bármikor megváltozhat az időjárás. Örülök, hogy ismét egy jó tapadású szakaszokon zajló versenyen indulhatok és bízok benne, hogy harcban tudok lenni a győzelemért.”

    A nyolcszoros világbajnok Ogier a Montén aratott győzelemmel az egyéni pontversenyen negyedik helyéről várhatja a spanyol futamot.

    Az idei Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell majd teljesíteni. 

    Fourmaux a dobogóért harcolna a Kanári-szigeteken

    0

    Adrien Fourmaux két rosszabbul sikerült verseny után ismét az élmezőnyben harcolna a Hyundaijal azon a Kanári-szigetek Rallyn, ahol korábbról már van tapasztalata is.

    Adrien Fourmaux jól kezdte az idei WRC-szezont a Hyundaijal, hiszen dobogón zárt a Montén, azonban később Svédországban és Kenyában is bajba került, így csak a Power Stage szakaszokon tudott pontokat szerezni.

    A francia versenyző 2020-ban már indult a következő WRC-futamnak helyet adó versenyen, a Kanári-szigeteken, ráadásul akkor nyerni tudott az ERC-futamon a Rally2-es Fordjával, így már gyűjtött némi információt az aszfaltos futamról.

    “A 2020-as versenynek köszönhetően néhány szakasz már ismerős lesz számomra a WRC-futamon is – mondta Adrien Fourmaux. – Jól ismerem a pályák tapadását vizes és száraz körülmények között is, ami nagy segítségemre lesz. Ez a verseny egy pályaversenyhez hasonlítható, mivel annyira tiszta utakon kell vezetni. Nagyon fontos lesz a tökéletes itiner, valamint a helyes ívek megtalálása, miközben a gumi kopásra is figyelni kell. Szeretnék egy jó eredményért, dobogóért harcolni ezen a versenyen.”

    Az idei Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell majd teljesíteni. 

    A büntetésen mehetett el Verstappen győzelme, de Norrisnak ettől még nem lesz igaza

    0

    A Szaúd-arábiai Nagydíjat látva valószínűsíthető, hogy a büntetése nélkül Max Verstappen nyerte volna a futamot. Ugyanakkor mindez nem teszi igazzá Lando Norris állítását,

    miszerint a Red Bull gyorsabb a McLarennél, amivel egyébként Oscar Piastri is vitába szállt.
    Megtört az idei szezon sorozata, és Dzsiddában először fordult elő, hogy nem az a pilóta ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán, aki a pole pozícióból rajtolt. Oscar Piastri ugyanis legyőzte Max Verstappent, és így át is vette a vezetést a tabellán. A verseny kulcspillanata egyértelműen a rajt volt, utána a címvédőnek nem maradt érdemi esélye.

    Piastri az F1 új éllovasa, a Ferrari meglepetést okozott

    A McLaren versenyzője jobban rugaszkodott el az elindulásnál, amire ellenfele próbált reagálni, ám ennek az lett a vége, hogy a kelleténél jobban kipörögtek a kerekei. A holland pilóta ezután tovább próbált kompenzálni, és a külső íven bevetődött 24 éves vetélytársa mellé, ám a kanyart esélye sem volt bevenni. Ezt követően a bukótéren áthajtva tartotta meg mégis a vezetést, ám a sportfelügyelők ezt 5 másodperces büntetéssel „díjazták”.

    A négyszeres világbajnok így hiába tartotta meg a vezetést, a kiállások után megtörtént a helycsere, és onnantól kezdve nem volt sansza. Ezen a ponton pedig adódik a kérdés: mi lett volna a büntetés nélkül. A legegyszerűbb érvelés megnézni a célba érkezés pillanatában mért különbséget: Piastri 2,672 másodperccel nyert Verstappen előtt, vagyis az 5 másodpercet elvéve utóbbi nyert volna, nincs itt semmi látnivaló.

    Ennél persze nyilvánvalóan bonyolultabb a helyzet, hiszen semmilyen garancia nincs rá, hogy a McLaren versenyzője mindent kitaposott az autójából, sőt, ennek az ellenkezője áll fenn, hiszen az utolsó körben 7 tizeddel volt lassabb, mint közvetlenül előtte. Az előző bekezdésben felhozott érv tehát rossz, de ez nem jelenti azt, hogy a következtetés is az.

    Ahogyan Mark Hughes a The-Race.com-on felhívta rá a figyelmet, Piastrinak nagyon nehéz dolga lett volna, ha a pályán kell megelőznie Verstappent. Az első 12 körben ugyan ott volt közvetlenül riválisa mögött, ám aztán folyamatosan lemaradt tőle, egészen addig, amíg a 19. körben ki nem állt a bokszba. Ennek oka, hogy a turbulens levegőben egyszerűen elfogyasztotta a gumijait. „Az első etap végén semmi nem maradt [az abroncsokból]” – nyilatkozta.

    Verstappen szavak nélkül is elmondta, mi a véleménye a büntetéséről, amivel Piastri nyert

    Verstappennek ezen a ponton az lett volna az egyetlen lehetősége, hogy 5 másodpercnél nagyobb különbséget autózik ki, de erre nem volt esélye, és a Red Bull nem akart kockáztatni az alternatív stratégiával. Ennek megfelelően két körrel később őt is kihozták, majd a szankció letöltése után körülbelül 3 és fél másodperccel Piastri mögé tért vissza.

    Ráadásul aztán Lewis Hamilton mögött meglehetősen sok időt veszített, de jó eséllyel ez már nem osztott, nem szorzott. Végül másodikként ért célba, igaz, az ausztrál versenyzőt kicsit meglepte, hogy a Red Bull a helycsere után is mennyire közel tudott maradni hozzá. „Elég jó tudtam kontrollálni a dolgokat, de szorosabb volt, mint amilyet ideális esetben szerettem volna” – fogalmazott.

    A büntetésnek tehát emiatt volt nagy szerepe, nem azért, mert a Red Bull gyorsabb lett volna a McLarennél. Még akkor sem, ha az időmérőt elrontó, majd a negyedik helyig zárkózó Lando Norris ezt állította, ám ezt csapattársa gyorsan lesöpörte. „Őőő, nem – reagált kissé meglepetten a felvetésre. – A mi autónk még mindig gyorsabb volt, csak piszkos levegőben voltunk. Max viszont gyorsabb volt a vártnál. Ez a fajta vonalvezetés, illetve felület jónak tűnik a Red Bull számára, kicsit olyan, mint a szuzukai.”

    Innentől kezdve pedig már csak egyetlen kérdés vár megválaszolásra: onnantól kezdve, hogy Piastri lerajtolta őt, Verstappennek lett volna más esélye a győzelemre? Vagy ha úgy tetszik, manővere után érdemes lett volna visszaadni a pozíciót és ezzel elkerülni a büntetést? Nos, a fentiek alapján aligha, hiszen akkor neki kellett volna megküzdenie a piszkos levegő hatásaival. Ebből a szempontból tehát a holland versenyző valószínűleg nem döntött rosszul, bár a végeredményt tekintve valójában mindegy volt. Az egyetlen, ami még segíthetett volna rajta, az a több kiállás, ám a lágyabb gumik ellenére bőven elég volt az egy kerékcsere, amit biztonsági autós fázis sem befolyásolt.

    A nézők nem láthatták, mitől válhatott idegessé Max Verstappen

    Latvala szerint a Hyundai döntése komolyan befolyásolná a WRC jövőjét is

    0

    Jari-Matti Latvala szerint komolyan befolyásolhatja a WRC jövőjét is, hogy a Hyundai Motorsport kilép-e év végén. A Toyota csapatfőnökének van egy ötlete a legrosszabb forgatókönyvre is.

    Az idei WRC-szezon fontos mérföldkőhöz fog elérni, amikor a Hyundai Motorsport bejelenti, hogy marad-e vagy kiszáll a sorozatból a WEC-programja miatt.

    Amennyiben kiszállna, úgy a Toyota lenne az egyedüli gyári csapat a vb-n, mivel az M-Sport félprivát csapatként van jelen.

    Arra már volt példa a 2010-es évek elején, hogy csak két gyártó volt a WRC-ben, akkor azonban a gyártók indíthattak több fiókcsapatot is, így összességében nem volt annyira feltűnő a gyártók hiánya. Jelenleg azonban csak gyártó színekben lehet indulni Rally1-es autókkal, és privát csapatok nem indulhatnak.

    Jari-Matti Latvala szerint reális esélye van annak, hogy a Hyundai kilép a WRC-ből.

    “A pletykák nem légből kapott információk, a Hyundai kilépése reális kockázatot jelent – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Figyeljük, hogy milyen hírek érkeznek a Hyundaitól, döntésük pedig komoly hatással lehet a WRC-re is. Nem ismerem a Hyundai helyzetét, de azzal, hogy WEC-programot indítanak, mérlegelniük kell, hogy költségvetésükbe belefér-e két nagy sorozat.”

    Latvalának azonban van egy ötlete arra az esetre is, ha a Hyundai a kilépés mellett dönt.

    “Ha a Hyundai kilép, akkor a WRC-ben át kell térnünk a Rally2-es alapú autók használatára, nem lesz más választás. Ebben az esetben nemcsak Toyotával és Forddal lehetne versenyezni, más gyártók autóira is lehetne építeni. Ugyanakkor több privát csapatra is szükség lenne. A Rally2-es autóra való áttéréssel pedig más gyártókat is be lehetne vonni a bajnokságba.”

    Pajari jó teljesítményt nyújtana a Kanári-szigeteken, ahonnan már van némi tapasztalata

    0

    Sami Pajari négy évvel ezelőtt már indult a Kanári-szigetek Rallyn, így már van némi tapasztalata a spanyol pályákról.

    A 23 éves Sami Pajari idén Rally1-es Toyotával tér vissza arra a versenyre, ahol már 2021-ben indult. A finn versenyző akkor az ERC3 és ERC3 junior mezőnyben egy Ford Fiesta Rally4-gyel állt rajthoz és zárt a második helyen.

    “Kenyából a Kanári-szigetekre érkezni igen nagy kontrasztot jelent – mondta Sami Pajari. – Négy éve már Rally4-es autóval indultam a Kanári-szigeteken és nagyon tetszett egy olyan verseny, mely nagyon hasonlít egy pályaversenyhez. Néhány szakasz nagyon tetszett, széles volt és nagyon tiszta, mivel nem voltak kanyarlevágások. A verseny előtt egy nagyon jó tesztem volt száraz és nedves körülmények között, és nagyon jól éreztem magam az autóban. Kenyában a problémák elkerülésével tudtunk jó eredményt elérni, a Kanári-szigeteken azonban sokkal nagyon szerepe van a jó teljesítménynek, remélem, hogy élvezni tudjuk a hétvégét.”

    Pajari az idei WRC-futamok közül Kenyában szerepelt a legjobban, ahol negyedik lett.

    Az idei Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell majd teljesíteni.

    A nézők nem láthatták, mitől válhatott idegessé Max Verstappen

    0

    Az FIA-nak gúnyosan odaszúró Max Verstappen a jelek szerint nem magától nyilatkozott rendkívül szűkszavúan a szaúdi F1-es futam után.

    Max Verstappen a Szaúd-arábiai Nagydíj után nem volt hajlandó érdemben kommentálni a rajt utáni manőveréréért kapott 5 másodperces büntetést, amit először azzal indokolt, hogy „időpocsékolás szót ejteni róla”, illetve „jobb, ha nem is beszélünk erről, mert amúgy sem szabad véleményt nyilvánítanunk.” Utóbbi megjegyzésével a címvédő arra utalt, hogy amennyiben kritizálni kezdi a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) vagy annak felügyelőit, könnyedén újabb büntetést kaphat.

    Ezt az FIA sajtótájékoztatóján is megerősítette, amikor arra a kérdésre, hogy a szövetség káromkodási szabályai miatt nem fejti ki a véleményét, így felelt. „Tudom, hogy itt nem káromkodhatok, ugyanakkor semmilyen formában nem kritizálhatok, ami kárt okoz vagy sérti a… Hadd nézzem meg a papíromat. Rengeteg sorban van leírva, tudjátok? Úgyhogy ezért jobb nem beszélni róla, mert bajba sodorhatod magad, és nem hiszem, hogy bárki is ezt akarja.”

    Verstappen itt az FIA Nemzetközi Sportkódexére utalt, amely nemcsak a káromkodást bünteti az idei évtől kirívó szigorral, hanem „minden olyan szó, tett vagy írás, amely erkölcsi sérülést vagy veszteséget okozott az FIA-nak, annak testületeinek, tagjainak vagy vezető tisztségviselőinek, és általánosabban az autósport érdekeinek és az FIA által megvédett értékeknek”, büntetést vonhat maga után.

    Magyarán, Verstappen akkor is büntetést kockáztatott volna, ha csúnya szavak nélkül kezdi el kritizálni a szövetséget, amely ebben az esetben akár 40 ezer eurós pénzbírsággal is sújthatta volna, majd amennyiben két éven belül hasonló vétséget követ el, jöhet a 80 ezer eurós büntetés és egy hónapos felfüggesztett eltiltás, a harmadik kihágásért pedig 120 ezer eurós büntetés, egy hónapos tényeges eltiltás és pontlevonás.

    A négyszeres világbajnok mindezek tudatában döntött tehát úgy, hogy inkább nem mond semmit? Vélhetően igen, ugyanakkor nagyon valószínű, hogy nem magától tért erre a belátásra, hanem Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke figyelmeztette. A televíziós közvetítésben is látszott, hogy a botrányt botrányra halmozó sportvezető szokásához híven jelen volt az első három helyezett levezető kör utáni megérkezésekor (Sulayem elődje, Jean Todt, vagy az őt megelőző FIA-elnök, Max Mosley valahogy nem érezte szükségét annak, hogy folyton a rivaldafénybe helyezze magát), de csak annyit mutattak a kamerák, hogy Oscar Piastrinak és Charles Leclerc-nek is gratulált.

    Ezután azt nézhettük, hogy Leclerc mérlegel, majd miután elsétál, hogy magához vegye a harmadik helyezettnek járó Pirelli-baseball sapkát, a háttérben látszott, hogy Sulayem Verstappen közelében álldogál, de nem beszélgetnek, a holland pedig rögtön ezután otthagyja az elnököt. Egy nézői videó alapján azonban közvetlenül ezt megelőzően Verstappen láthatóan feldúltan magyarázott valamit Sulayemnek:

    A rövid interakció után Verstappen odasétált Charles Leclerc-hez és vele beszélgetett, a közvetítésben viszont a célegyenest felülnézetből mutató kamera képének sarkában később látszott, hogy amikor David Coulthard elkezdte az interjút a győztes Oscar Piastrival, Verstappen és Sulayem ismét beszédbe elegyedett. Mark Sutton ismert és elismert F1-es fotós pedig megörökítette ezeket a pillanatokat, majd a fotósorozatot közzétette az Instagram-oldalán.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Mark Sutton (@f1sutton)

    Ezen fotók és a rajtuk szereplők testtartása láttán – noha nem tudjuk, miről volt szó –, nagyon az az ember érzése, hogy a felemelt mutatóujjal kommunikáló Sulayem még azelőtt igyekezett figyelmeztetni a verseny közbeni rádiózása alapján a büntetéssel egyértelműen egyet nem értő Verstappent, hogy a holland egyetlen szót is mondhatott volna a médiának. Ha így volt, az nyilván felveti azt a kérdést, hogy az FIA elnökének feladata-e az ilyesmi (nem), és hogy mennyire jó út az, ha a sportág jelenlegi egyik, ha nem a legnagyobb sztárját ilyen módon rendszabályoznak. Vagy bárkit.

    Persze adjuk meg az esélyt arra, hogy Verstappen és Sulayem teljesen másról beszélgettek, és csak a szaúdiak vendégszeretetét és a remek rendezést vitatták meg, de Verstappen diskurzus utáni nyilatkozatai nagyon nem erről árulkodnak.

    Megdöbbentő kijelentést tett Hamilton a szaúdi futam után

    Megdöbbentő kijelentést tett Hamilton a szaúdi futam után

    0

    Lewis Hamilton a szűkszavú televíziós interjúi után az írott sajtónak már többet mondott a szaúdi futam után, de pozitívumokat továbbra sem talált, sőt!

    Testvéroldalunk ebben a cikkünkben már beszámolt róla, hogy milyen szűkszavúan értékelte Lewis Hamilton azt a Szaúd-arábiai Nagydíjat, amelyet csupán a 7. helyen fejezett be, miközben csapattársa, Charles Leclerc dobogóra állt, és amelyen 31 másodpercet kapott a monacóitól – ennél nagyobb különbség egyetlen csapat pilótái között sem volt azok közül, akik azonos körben végeztek, de Lance Stroll is 22-23 másodpercet kapott volna Fernando Alonsótól, ha végigcsinálja az 50. kört is. Most azonban nézzük, mit mondott még a szombaton már agyátültetésről beszélő hétszeres világbajnok.

    Miután a Sky-nak elmondta, hogy „egyetlen másodpercig sem” érezte magát komfortosan a Ferrariban a versenyen, de mivel „az autó egyértelműen képes a harmadik helyre és Charles remek munkát végzett, ezért nem hibáztathatom a kocsit”, az írott sajtónak tartott médiabeszélgetésen kijelentette, hogy „nulla” pozitívumot tud magával vinni a folytatásra a szaúdi futamról.

    „Semmilyen pozitívuma nincs a mai napnak, kivéve azt, hogy Charles dobogón végzett, ami nagyszerű a csapatnak. [Részemről] viszont borzasztó volt. Borzasztó. Egyáltalán nem élvezetes. Csak csúszkáltam. Az első etapban masszív alulkormányzottsággal küzdöttem, aztán pedig nagy mértékű gumikopással. A második etapban kicsit jobb volt az egyensúly, de továbbra sem volt meg a tempóm. Elég rossz volt a helyzet” – idézi Hamiltont a The-Race.com.

    Lewis Hamilton, Ferrari
    Fotó: Florent Gooden / DPPI

    Hamilton és a Ferrari szemszögéből nézve aggasztó, hogy a hétszeres világbajnok a kínai sprinten aratott győzelme óta nem találja a receptet az SF-25-ös megzabolázására, és a szaúdi verseny után is elmondta, hogy „küzdök azzal, hogy érezzem a kocsit magam alatt, de nincs semmi kiemelkedő probléma, nem tudom semmire azt mondani, hogy »hé, ez a gond.«”

    Eközben Leclerc-nek egy általa forszírozott extrém beállítási iránnyal sikerült az egyelőre a futamgyőzelemhez kellő teljesítménytől egyértelműen elmaradó Ferrarit legalább olyan állapotba hoznia, hogy rendszeresen legyőzze vele Hamiltont. „Régóta vezeti ezt az autót, úgyhogy egyértelműen jól ismeri – utalt Hamilton arra, hogy még ha az idei autót mindketten ugyanannyi ideje vezetik is, az SF-25-ös elődeiben is fellelhető tulajdonságait Leclerc nyilván jobban ismer. – Számos dolog ott van az adatokban, ez biztos, de őszintén szólva ott nem látszik nagy differencia. Én egyszerűen csak lassabb vagyok a kanyarokban.”

    „Némileg eltérő beállítással megyünk, úgyhogy meg kell néznem, hogy [Leclerc] beállítása-e az, amit az autó szeret. Ő és a garázsnak az az oldala nyilvánvalóan jobb munkát végez. Az időmérőn az a kérdés, hogy én ki tudom-e hozni az autóból azt, ami benne van. A versenyen ma mindent megpróbáltam, de az autó nem akart gyorsabban menni” – összegzett Hamilton.

    A 40 esztendős brit a közeli jövőre nézve sem szolgált biztató kilátásokkal, és akkor még finoman fogalmaztunk. „Szerintem Miamiban is szenvedni fogok. Nem tudom, hogy még meddig szenvedek, de egyértelműen fájdalmas” – mondta, majd amikor azt kérdezték tőle, hogy akár még hetekig, vagy hónapokig is eltarthat-e ez az állapot, így felelt: „Jelenleg nincs megoldás. Úgyhogy, az év hátralevő részére ez ilyen lesz. Fájdalmas lesz.”

    Mi is írtunk arról, hogy a 2022-ben bevezetett jelenlegi szabályrendszer autói hogyan limitálják Hamilton egyik nagy erősségét, és hogy a szívóhatású autók általánosságban véve nem kedveznek neki, ugyanakkor az idei szezon előtt úgy tűnt, hogy a Ferrari jobban feküdhet a stílusának, mint a Mercedes. Mostanra azonban világossá vált, hogy nem ez a helyzet, és könnyen lehet, hogy Hamiltonnak abban kell reménykednie, hogy a 2026-os – egyébként továbbra is a szívóhatásra épülő – kocsik jobbak lesznek.

    „Nem tudok semmit a jövő évi autóról, hogy őszinte legyek, és nem is töltök időt azzal, hogy ezen gondolkozom. Reméljük [hogy kedvezőbbek lesznek]. A kevesebb szívóhatással a dolgok remélhetőleg változni fognak egy kicsit” – reagált erre a felvetésre.

    Michael Schumachernek álcázta magát a motoros legenda, nem kis döbbenetet okozva ezzel

    Ifj. Tóth János tökéletesen kihasználta riválisai problémáit az 1996-os Salgó Rallyn

    0

    Ifj. Tóth János és Gergely Ferenc magabiztosan nyert 29 éve a Salgó Rallyn, ahol legfőbb riválisai Ferjáncz Attila és Ranga László mind bajba kerültek.

    Az 1996-os ORB-szezon Esztergomban kezdődött, ahol Ferjáncz Attila és Tóth Csaba utolsó futamgyőzelmét aratta, míg ifj. Tóth János és Gergely Ferenc, valamint Ranga László és Büki Ernő is kiesett.

    Ferjáncz Attila 29 éve emlékezetes versenyen aratta utolsó győzelmét az ORB-ben

    A szezon második versenyére Salgótarján környékén került sor április 19-21. között. A futamon 17, vegyes talajú szakasz várt a 101 nevezőpárosra, akiknek így 140.5 km versenytávot kellett teljesíteni.

    Az éles küzdelmet Ifj. Tóth, Érdi Tibor és Ranga László szinte azonos eredménnyel kezdte a nyitó szakaszon, majd a második szakaszt követően Ifj. Tóth Jánosék álltak az élen Toyota Celicával, míg a második helyre Ferjáncz Attila és Tóth Csaba lépett Ford Escorttal, márkatársaikat, Ranga Lászlót és Büki Ernőt megelőzve.

    A folytatásban ifj. Tóth János tudta növelni előnyét, ami végül biztos forrá is vált, miután Rangáék Fordjában a turbó hibásodott meg, míg Ferjánczék Escortján a gumik mérete nem volt szabályos, így mindkét fordos egység kiállni kényszerült.

    Végül ifj. Tóth János és Gergely Ferenc 2:21 perc előnnyel tudtak nyerni, így megszerezve szezonbeli első győzelmüket. A második helyen Érdi Tibor és Varga István Mazda 323-mal, míg a harmadikon Tóth “Gili” Ferenc és Csökő Zoltán Audi S2-vel ért célba.

    Tóthék ettől a versenytől komoly lendületbe jöttek és a következő három versenyt is megnyerve már Veszprémben bajnoki címet ünnepelhettek.

    Ferenc pápa igazi autó- és motorsport-rajongó volt

    0

    Húsvéthétfőn elhunyt I. Ferenc pápa, a katolikus egyház vezetője, aki rajongott a sportért, főként a labdarúgásért, de szerette az autó- és motorsportot is.

    Húsvéthétfőn, életének 89. évében elhunyt Jorge Mario Bergoglio, aki 2013 óta Ferenc pápaként a katolikus egyház vezetője volt.

    Az argentin pápa igazi sportrajongó volt, főként a labdarúgást szerette, de pápasága idején sok más sportolóval is találkozott és sok sportolót audiencián is fogadott a Vatikánban.

    Ferenc pápa szerette az autó- és motorsportot is, 2014-ben az olasz Max Rendina versenyzői ruháját megáldotta a Monte-Carlo Rally előtt, ahol később a Motorsport Italia jelenlegi vezetője az N-csoportos Mitsubishijével az abszolút 26., és a WRC2 ötödik helyén végzett.

    2018-ban a pápa előbb a Formula E-sorozat történetének első római versenye előtt a Vatikánban fogadta a bajnokság vezérigazgatóját, Alejandro Agagot, valamint vezérigazgató-helyettesét Alberto Longot, továbbá néhány Formula E-versenyzőt. A pápai államba egy akkori versenyautó is el lett szállítva, amit az egyházfő megáldott.

    Még ugyanebben az évben Ferenc pápa audiencián találkozott a MotoGP san marinói futama előtt Marc Marquez, Dani Pedrosa, Danilo Petrucci Jack Miller és Andrea Iannone versenyzőkkel, valamint a Dorna vezetőivel, Carmelo Ezpeletával és Paulo Simoncellivel. A pápa a versenyzők bukósisakjait is megáldotta.

    A FIM (A Nemzetközi Motorsport Szövetség) 2024-ben ünnepelte fennállásának 120. évfordulóját, ez alkalomból az egyházfő ugyancsak fogadta Vatikánban a 2018-as MotoGP-bajnok Francesco Bagnaiát, valamint az Olasz Nemzeti Olimpiai Bizottság elnökét, Giovanni Malagot; a FIM elnökét, Jorge Viegast és az Olasz Motorsport Szövetség elnökét, Giovanni Copiolit.

    I. Ferenc pápát február közepe óta súlyos tüdőgyulladással kezelték kórházban, ahol 38 napon át tartózkodott. A pápa húsvétvasárnap a szentmise végén kerekesszékben jelent meg a hívek előtt, halálát Húsvéthétfőn a Vatikán jelentette be.