Az Acropolis Rallyn második helyen ért célba Ifj. Érdi Tibor és Kerék István, ezzel a páros megszerezte a Historic Európa-bajnokság első helyét.
A verseny előtt a bajnokságot vezető Zippo balesetet szenvedett, ami miatt nem tudott rajthoz állni, így Érdiék előtt hatalmas lehetőség nyílt. A páros élt is vele, az első nap végén már az összetett második helyen voltak. Vasárnap is remek tempóban közlekedtek, majd a kilencedik gyorsasági után az élen találták magukat miután a vezető de Mevius technikai hiba miatt kiesett.
Érdiék a két záró gyorsaságin már nem kockáztattak, ahogy előző nap is mondták, nem a versenyt, hanem az Eb-t akarták megnyerni. Így is lett, egyperces hátránnyal értek célba a második helyen (a harmadik párost így is több mint 4 perccel verték), és ezzel megnyerték a 2024-es Historic Európa-bajnokságot.
ifj. Érdi Tibor ezzel a három ERC2 bajnoki címe mellé (2020, 2018,2017) a Historic Eb címet is megszerezte.
Thierry Neuville folyamatosan gyorsabb volt Andreas Mikkelsennél a Hyundai Japán Rally előtti spanyol tesztversenyén, azonban végül Robert Virves szerezte meg a győzelmet.
A Rallye La Nucia verseny a Spanyolországot, de főként Valenciát és Barcelonát ért hatalmas természeti csapás ellenére megrendezésre került, bár a verseny utáni díjátadó a tragikus előzmények miatt elmaradt.
A verseny mind a 11 szakaszán természetesen a Hyundai tesztelő versenyzői, Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen domináltak, kihasználva autóik erőfölényét is.
Az első vb címe előtt álló Neuville minden szakaszt megnyert Mikkeelsen előtt, így a belga versenyző szerezhette volna meg a győzelmet norvég csapattársa előtt, azonban a verseny végi parc fermébe már nem álltak be, menetlevelüket leadva kiálltak a versenyből. Hasonlóan tett még három páros is az utolsó szakaszt követően, köztük Freddy Loix is, aki Pieter Tsjoen navigálásával egy Skoda Fabia RS Rally2-vel versenyeztek.
Neuville autója az egész verseny során hibrid rendszer nélkül futott, ezáltal az ő autója könnyebb is volt, mint Mikkelsen hibrid autója.
A versenyt így végül a Robert Virves és Jakko Villo nyerte Skodával.
A versenyen a Hyundai a két hét múlva esedékes Japán Rallyra tesztelt.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének szavai mutatják, hogy még Lewis Hamilton, a Forma–1 történetének legeredményesebb versenyzője sem tölthet el annyi időt a Mercedesnél, amennyit csak akar.
Az idei év elején Lewis Hamilton az egész világot sokkolva bejelentette, hogy az év végén elhagyja azt a Mercedest, amellyel az elmúlt 10 évben hat világbajnoki címet nyert és a Forma–1 történetének legeredményesebb pilótájává vált, hogy 2025-től a Ferrari versenyzője legyen. Több részlet már nem sokkal a bejelentés után kiderült, ám bizonyos dolgokra csak az azóta eltelt hónapok során derült fény, és még mindig jönnek új infók. Most például Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének részéről, aki az Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane című, nemrég megjelent könyvben felfedte, hogy idősebb Carlos Sainz volt az a személy, akitől megtudta, hogy Hamilton a Ferrarihoz tart. Wolff azonban mondott mást is.
„Mindenkinek van egy szavatossági ideje. A mi sportunkban a kognitív élesség rendkívül fontos. Abszolút számítottam rá, hogy Lewis el fog menni, csak azt nem tudtam megérteni, hogy miért váltana másik csapathoz azelőtt, hogy kiderül, versenyképesek leszünk-e. És arra sem maradt időm, hogy reagáljak. Sürgősen fel kellett hívnom a partnereinket, és valószínűleg lemaradtam arról, hogy tárgyaljak az olyan versenyzőkkel, mint Charles Leclerc és Lando Norris, akik néhány héttel azelőtt hosszabbítottak szerződést” – idézi az osztrák üzletembert Matt Whyman, a könyv szerzője.
A Mercedes a kialakult helyzetre nem reagált azonnal, mondván nem akarja elsietni Hamilton utódlását, így jó ideig Fernando Alonsótól kezdve Carlos Sainzon át Andrea Kimi Antonelliig több név szerepelt a lehetséges érkezők listáján, míg végül a szeptemberi Olasz Nagydíjon bejelentették, hogy az ülést a saját nevelésű 18 esztendős tehetségük kapja. Antonelli ideális esetben ugyanakkor jövőre még nem, hanem leghamarabb 2026-ban érkezhetett volna, hiszen Hamilton 1+1 éves szerződéshosszabbítást írt alá, aminek a második évét így nem tölti ki.
Azt ugyanakkor soha nem fogjuk megtudni, hogy amennyiben Hamilton soha nem akart volna más csapathoz menni, meddig lehetett volna a Mercedes pilótája, mert bár Wolff a hétszeres világbajnok 2021-es szerződéshosszabbításakor azt mondta, hogy „amíg Lewisban ég a tűz a versenyzés iránt, addig folytathatja, amíg csak akarja”, az említett könyvben Hamilton távozása kapcsán megjegyezte: „De tetszik a helyzet, mert segít elkerülni azt a pillanatot, amelyben meg kell mondanunk a sportág legnagyobb ikonjának, hogy be akarjuk fejezni vele a közös munkát.”
Magyarán Wolff szerint előbb-utóbb eljött volna az a pillanat a Mercedes és Hamilton életében, amelyben a csapatfőnöknek az istálló jövőjére gondolva ugyanazt kellett volna tennie, amit most is tesz („a következő generációra kell tekintenem”), még azon az áron is, hogy kiteszi minden idők legeredményesebb versenyzőjének a szűrét. Ebből a szempontból Hamilton mindenképpen megkönnyítette főnöke életét, hiszen a Ferrarihoz szerződésével megspórolt neki egy nehéz döntést.
Csakúgy, mint tavaly, Hayden Paddon a Rally Európa-bajnokság mellett az Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság első helyét is megszerezte idén is, miután dominált a sorozat új-zélandi záró versenyén.
Hayden Paddon idén is két FIA bajnoki címet szerzett, miután az ERC után az APRC döntőjének helyet adó új-zélandi Rally Whangerei versenyt is megnyerte.
Paddon, akinek az Eb-vel ellentétben most Jared Hudson navigált John Kennard helyett, az APRC záró versenyén mind a 17 gyorsaságit megnyerte és végül 4:42.1 perc előnnyel zárt az élen skodás honfitársa, Ben Hunt és Tony Rawstorn előtt, míg a harmadik helyet az APRC értékelésben az ugyancsak új-zélandi, citroenes Emma Gilmour és Malcolm Read szerezte meg.
Mivel az APRC bajnokság ezen az egy versenyen dőlt el, így ez a bajnokság végeredménye is.
Az új-zélandi verseny abszolút harmadik helyét a hazai környezetben autózó Dylan Thomson és Bayden Thomson szerezte meg Subaru Imprezával.
Ezen a versenyen dőlt el az Új-Zélandi Rali Bajnokság első helye is, amit Ben Hunt a második helyen végezve is meg tudott szerezni.
A Hyundai-os Paddon számára ez a második APRC-cím.
Az APRC bajnokai 1988: KenjiroShinozuka – Fred Gocentas (JPN – LTU) Mitsubishi GalantVR-4 1989: Rod Millen – Tony Sircombe (NZL) Mazda 323 4WD 1990: Carlos Sainzsr – Luis Moya (ESP) Toyota Celica GT-4 ST165 1991: Ross Dunkerton – Fred Gocentas (AUS – NZL) Mitsubishi Galant VR-4 1992: Ross Dunkerton – Fred Gocentas (AUS – NZL) Mitsubishi Galant VR-4 1993: Peter “Possum” Bourne – Tony Sircombe (NZL) Subaru Legacy RS 1994: Peter “Possum” Bourne – Tony Sircombe (NZL) Subaru Impreza 555 1995: Kenneth Eriksson – StaffanParmander (SWE) Mitsubishi LancerEvo III 1996: Kenneth Eriksson – StaffanParmander (SWE) Subaru Impreza 555 1997: Kenneth Eriksson – StaffanParmander (SWE) Subaru Impreza S5 WRC’97 1998: YoshioFujimoto – Tony Sircombe (JPN – NZL) Toyota Corolla WRC 1999: KatsuhikoTaguchi – Ron Teoh (JPN – MAS) Mitsubishi LancerEvo VI 2000: Peter “Possum” Bourne – Mark Stacey (NZL – AUS) Subaru Impreza WRX 2001: KaramjitSingh – Allen Oh (MAS) Proton Pert Evo VI 2002: KaramjitSingh – Allen Oh (MAS) Proton Pert Evo VI 2003: ArminKremer – Fred Bersson (GER) Mitsubishi LancerEvo VII 2004: KaramjitSingh – Allen Oh (MAS) Proton PertEvo VII 2005: Jussi Valimaki – MikkoMarkkula (FIN) Mitsubishi LancerEvo VIII 2006: CodyCrocker – Benjamin Atkinson (AUS) Subaru ImprezaSTi N12 2007: CodyCrocker – Benjamin Atkinson (AUS) Subaru ImprezaSTi N12 2008: CodyCrocker – Benjamin Atkinson (AUS) Subaru Impreza WRX 2009: CodyCrocker – Benjamin Atkinson (AUS) Subaru ImprezaSTi N14 2010: KatsuhikoTaguchi – Chris Murphy (JPN – AUS) Mitsubishi LancerEvoX 2011: AlisterMcRae – William Hayes (GBR – AUS) Proton SatriaNeo S2000 2012: Chris Atkinson – StéphanePrévot (AUS – BEL) Skoda Fabia S2000 2013: GauravGill – Glenn Macneall (IND – AUS) Skoda Fabia S2000 2014: Jan Kopecky – Pavel Dressler (CZE) Skoda Fabia S2000 2015: PontusTidemand – Emil Axelsson (SWE) Skoda Fabia R5 2016:GauravGill – Glenn Macneall (IND – AUS) Skoda Fabia R5 2017: GauravGill – StéphanePrévot (IND – BEL) Skoda Fabia R5 2018: YuyaSumiyama – TakahiroYasui (JPN) Skoda Fabia R5 2019: De-wei Lin – Kepeng Le (TPE – CHN) Subaru XV 2022: HaydenPaddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 AP4 2023: RifatSungkar – BenSearcy (INA – AUS) Skoda Fabia Rally2 evo 2024: HaydenPaddon – Jared Hudson (NZL) Hyundai i20 N Rally2
Ma ünnepli 59. születésnapját az 1965. november 10-én született Eddie Irvine. A 145 F1-es futamon induló, ezekből 4-et megnyerő, dobogón 26-szor álló ír versenyző 9 teljes szezont plusz két futamot felölelő pályafutása a száguldó cirkuszban bővelkedett emlékezetes momentumokban, például rögtön az első versenyén úgy felidegesítette Ayrton Sennát, hogy a háromszoros világbajnok ittas állapotban rávetette magát, hogy megverje. Aztán élete harmadik versenyén kis híján halálos balesetet okozott, amiért végül összesen három futamra tiltották el…
Noha tehetségéhez nem férhetett kétség, a szorgalom és alázatosság mintaszobrát nem róla mintáznák. Ezzel együtt négy szezont tölthetett el a Ferrarinál Michael Schumacher szárnysegédjeként, a német pilóta 1999-es lábtörésekor pedig megnyílt előtte az út arra, hogy világbajnok legyen, de nem tudott élni az eséllyel. Az év végén elhagyta a Ferrarit, hogy a Ford gyári csapatává váló Jaguar-istálló pilótája legyen. Noha az ígéretesnek induló projektből semmi jó nem sült ki, Irvine még három szezont töltött el a Red Bull jogelődjénél, mielőtt a 2002-es szezont követően szögre akasztotta a sisakját.
De mielőtt ezt megtette, eljátszott a gondolattal, hogy belekóstol a raliversenyzésbe, ám miután 2002 novemberében beült Colin McRae mellé a Ford Focus WRC-be, elvetette az ötletet.
Hogy mi volt a reakciója, miután a skót legenda megautóztatta, arról ITT írtunk bővebben, alább pedig az Irvine két évvel ezelőtti születésnapjára készült, a fentebb említett eseményeket részletesen is feldolgozó portrénkat olvashatja:
Ifj. Érdi Tibor és Kerék István szoros csatában nyerte a historic Akropolisz Rally első napját, így jó úton haladnak a végső cél felé.
A historic Akropolisz Rally első napján hat gyorsasági várt a Historic Eb mezőnyére, akiknek talán az utolsó, sötétben rendezett szakasz okozta a legnagyobb problémát.
A nap végén ifj. Érdi Tibor és Kerék István 14.9 másodperc előnnyel értek a napi célba a Ford Sierrával a Ford Escort MKII-t vezető brit Richard Jordan és Sam Collis előtt, míg a harmadik helyen a belga Christophe Jacob és Isabelle Regnier 3 percnél is nagyobb hátránnyal áll ugyancsak MKII-es Forddal.
Miután korábbi balesete miatt az Eb-t vezető olasz Zippo nem tudott a versenyen indulni, a győzelem biztosan abszolút Európa-bajnoki címet jelentene Érdiék számára.
Ernie Graham és Anna Graham, akik még veszélyt jelenthetnének Érdiék számára a bajnoki második helyet illetően az első napot a negyedik helyen zárták MKII-es Fordjukkal 42 másodperccel elmaradva a harmadik helytől.
A verseny abszolút értékelését a belga Ghislain de Mévius és Johan Jalet vezeti Mazda 323 GTX autóval, őket azonban az Eb-n nem értékelik.
Vasárnap még öt gyorsaságit kell a mezőnynek teljesíteni.
Kalle Rovanpera gyerekkori álma teljesült azzal, hogy a Red Bull Ringen beülhetett az osztrák energiaital gyártó csapatának 2012-es autójába. A tesztről fantasztikus videók jelentek meg.
Lando Norris nagy valószínűséggel nem lesz világbajnok az idén, pedig a szezon nagyobb részében az övé volt a legjobb autó. Nem ő az első, akinek így sem jön össze a győzelem, ami persze aligha vigasztalja majd a McLaren versenyzőjét.
A májusi Miami Nagydíjon bevetett fejlesztési csomagja óta eltelt időszakban egyértelműen a McLarené a legjobb autó a Forma–1-ben, ám a wokingi istállónak három versennyel a szezon vége előtt „csak” a konstruktőri világbajnoki címre van reális esélye, hiszen Lando Norris Brazíliában 62 pontos hátrányba került. A miami verseny óta a brit pilóta 273 pontot szerzett, míg az összetettben élen álló Max Verstappen 283-at, azaz hiába a Red Bull visszaesése és a McLaren feljavulása, Norris Miamihoz képest nemhogy közelebb kerülni nem tudott a hollandhoz, hanem távolodott tőle.
Mindez persze nemcsak Norris, hanem a csapat sara is, hiszen számos alkalommal nem tudták maximalizálni a megszerezhető pontmennyiséget és győzelmeket is engedtek kicsúszni a kezeik közül. Kanadában például rossz döntést hoztak, ami az első helyükbe került; Barcelonában Verstappen lerajtolta Norrist, majd utóbbinak hiába volt meg a tempója a győzelemhez, kifutott az időből. Ausztriában ütköztek, amit Norris is elkerülhetett volna; Silverstone-ban a McLaren rossz stratégiát választott, ami újabb győzelembe került; a Hungaroringen Norris nem tudta maga mögött tartani Piastrit, ami miatt később a McLaren az ausztrál elengedésére kérte; Spában ki nem kényszerített hibát vétett, amikor a rajt után a kavicságyba hajtott és két helyet veszített; Monzában szintén nem tudta megtartani a pole-t; Austinban büntetést kapott (itt inkább a McLaren hibázott, amiért nem parancsolta őt vissza Verstappen mögé); Brazíliában pedig újfent elbukta az első helyet a rajtnál, hogy aztán kibabráljon vele a piros zászló, majd az újraindításnál hibázzon és újabb két helyet veszítsen.
Ám ha Norris elbukja az idei vb-címet – amire jó esélye van –, nem az ő és a McLaren párosa lesz az első, amelynek a legjobb autóval sem jön össze az egyéni vb-cím. Alább felelevenítettünk két olyan esetet, amikor valakinek a legjobb autóval sem jött össze a vb-cím, illetve egy olyat, amelynél vitatható, hogy az illető a legjobb autóban ült-e, az viszont nem, hogy amennyiben összeszedettebben és jobban teljesít, világbajnok lett volna.
Noha végül 1992-ben világbajnok lett, Nigel Mansellnek már 1991-ben meg kellett volna szereznie pályafutása első vb-címét. A Ferraritól a korábbi csapatához visszatérő oroszlán remek társat kapott a győzelemhez az Adrian Newey és Patrick Head alkotta Williams FW14-es személyében, ám akárcsak az idén Norrisnak, az ő szezonkezdete sem alakult fényesen, majd nem tudta hozni azt a következetességet, amit a lassabb autóban ülő, végül harmadik vb-címét nyerő Ayrton Senna igen.
Mansell az első négy futamból háromszor kiesett műszaki hiba miatt, majd Monacóban úgy lett második, hogy sokkal gyorsabb volt az említett három versenyt megnyerő Sennánál, de nem tudott előzni. Miután a Williams orvosolta a megbízhatósági problémáit, elkezdtek jönni a győzelmek és dobogós helyezések (Mansell az összes 1991-es befejezett futamán 1. vagy 2. lett), de azért ekkor sem volt minden tökéletes, hiszen például Kanadában Mansell egy győzelmet szórakozott el az utolsó körben (bővebben az alábbi cikkben).
Az utolsó négy futam előtt ezzel együtt 18 pontra csökkentette hátrányát Sennához képest, Portugáliában viszont csak a 4. helyre kvalifikált, 6 tizeddel a pole-t megszerző csapattársa, Riccardo Patrese mögé. Innen ugyan sikerült felkapaszkodnia az 1. helyre, azonban a Williams a 30. körben elrontotta a kerékcseréjét, majd emiatt a csapat az erre kijelölt területen kívül tette fel rendesen a jobb hátsó kereket, így a 15. helyre visszaálló pilótát később fekete zászlóval kizárták.
Mansell ezután a Spanyol Nagydíj megnyerésével még életben tartotta az esélyeit, ám az utolsó előtti versenyen, Szuzukában hibázott és a kavicságyban végezte, amivel már ott elbukta a vb-címet. Azt, hogy nem csak az ő képességeinek köszönhetően volt ennyire eredményes, mi sem mutatja jobba, minthogy éppen csak legyőzte Patresét a csapaton belüli párharcban, miközben az olasz 9 alkalommal végzett előrébb nála időmérőn és hét alkalommal versenyen, Mexikóban és Portugáliában pedig egyaránt nyert.
Damon Hill – 1994-95
Ayrton Senna 1994-es imolai tragédiája után Damon Hill egyik napról a másikra vált a Williams vezérévé, és kellett valahogy szembeszállnia a szezont elsöprő formában, 4/4 győzelemmel kezdő Michael Schumacher–Benetton kettőssel. Ám miközben a Williamsnek sikerült orvosolnia autója szezon eleji hiányosságait és a Francia Nagydíjon bevetett B-változattal egyértelműen hatalmasat léptek előre, Hill nehezen tudta tartani Schumacher tempóját és sokszor kifogott rajta a német agresszív stílusa, akárcsak azt Norris és Verstappen esetében láthattuk az idén.
Mindössze két olyan verseny volt azonban, amelyen Hill egyértelműen a német fölé nőtt, a Brit és a Japán Nagydíj (előbbiről utólag igencsak vitatható módon kizárták a Benetton pilótáját), míg Schumachert két futamról, az Olasz és a Portugál Nagydíjról is eltiltották, Spában pedig utólag vették el a győzelmét. Hillnek azonban mindez csak arra volt elég, hogy az utolsó futamig versenyben maradjon a vb-címért, megnyerni azonban Schumacher ellentmondásos ausztráliai manővere miatt nem tudta azt.
Ezek után 1995-ben már az utolsó versenyig sem jutott el a vb-csata, noha Hillnek ezúttal már a szezon elejétől fogva a mezőny legjobb autója állt a rendelkezésére. A Francia Nagydíj után mindössze 11 ponttal állt Schumacher mögött az összetettben, de a szezon folytatásában csőstül kezdtek jönni a hibák: a Brit és az Olasz Nagydíjon is igen amatőr módon nekiment Schumachernek, amivel mindkétszer mindkettejüket kiesését eredményezte, míg Hockenheimben, a Nürburgringen és Szuzukában csak a saját futamát tette tönkre a megpördülésével. Ebben az évben 33 ponttal végzett Schumacher mögött úgy, hogy akkor még csak 10 pontot ért egy győzelem.
Eddie Irvine – 1999
Míg az imént említett két esetben nem sok vita van azzal kapcsolatban, hogy a végül második helyen záró pilótának volt a szezon egészét nézve a futamok többségén a legjobb autója, addig 1999-ben ez a kijelentés már nem feltétlenül állná meg a helyét. Az viszont tény, hogy a Ferrari több mint versenyképes volt, és ha Michael Schumacher nem töri el a lábát Silverstone-ban, jó eséllyel világbajnok lehetett volna abban az évben.
Végül azonban Eddie Irvine lépett elő a Scuderia húzóemberévé, és a McLaren pilótáinak bukdácsolása, valamint a wokingiak megbízhatósága és hibái nyomán az utolsó futamig harcban volt a vb-címért. Sőt, miután az Osztrák (Coulthard kiütötte Häkkinent a rajt után, majd a finn az utolsóról a 3. helyig kapaszkodott fel) és a Német Nagydíjat is megnyerte, Irvine 8 ponttal vezetett Hakkinen előtt az összetettben.
A Hungaroringen aztán kicsúszott és Coulthardnak ajándékozta a 2. helyet, Spában pedig a 6. helyről rajtolva csak 4. lett, majd Monzában a beugró Mika Salo elhomályosította őt (a finn dobogón végzett, míg Irvine csak 6. lett), hogy aztán a Nürburgringen Irvine a 9. helyről rajtolva csak a 7., az akkori szabályok értelmében már nem pontszerző helyen végezzen. Eközben Hakkinen és a McLaren is tett róla, hogy kis híján mindkét vb-címet elbukja: a szezonnyitón mindkét Ezüstnyíl kiesett; a finn pedig Imolában és Monzában is saját hibája miatt dobta el a győzelmet.
Irvine ezzel együtt világbajnok lehetett volna, de míg Malajziában a lábtöréséből visszatérő Michael Schumacher még győzelemhez tudta őt segíteni (mindkét McLarent feltartotta, hogy az ír megléphessen, de Irvine később így is visszaesett a 2. helyre, úgyhogy Schumachernek el kellett engednie), Japánban Irvine egyszerűen nem volt elég jó ahhoz, hogy ez megismétlődhessen. Noha 4 pontos előnnyel érkezett Szuzukába, az időmérőn balesetet szenvedett és csak 5. lett, majd a futamon a győztes és második világbajnoki címét nyerő Hakkinentől több mint másfél perccel lemaradva a 3. helyen jött be.
Szauer Gergő és Rácz László 10 évvel ezelőtt rajzolta végig a Mecsek Rally leghosszabb szakaszát 2105-ös Ladájával, ahol előfutóként állt rajthoz.
Szauer Gergő és Rácz László 2014-ben még a rallysprint bajnokságban állt rajthoz, azonban a Mecsek Rallyn előfutóként vehetett részt.
A mohácsi páros pedig így is fantasztikus autózást mutatott be, amit a #TheLepoldMedia felvételei örökítettek meg.
Szauer Gergő évekkel később az ORB mezőnyében is be tudott mutatkozni, 2020-ban és 2021-ben pedig az ORB 2WD bajnokságot is megnyerte. A 36 éves mohácsi pilóta eddigi utolsó versenyén 2022-ben a Mediterrán Rallyn indult egy Toyota GR Yaris autóval.
Hayden Paddon nagy fölénnyel zárta az élen a Rally of Whangarei versenyt, melyen eldől az Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság (APRC) idei bajnoki címe.
Hayden Paddon mind a tíz szakaszt megnyerte a Rally of Whagarei verseny első napján Hyundai i20 N Rally2-vel, így több, mint 2 és fél perc előnnyel zárta a nyitó napot a skodás Ben Hunt és Tony Rawstorn előtt.
Az új-zélandi verseny ad otthont idén APRC nagy döntőjének, tehát ezen verseny eredménye alapján hirdetik ki az idei győztest. A murvás verseny egyúttal az Óceánia Kupa harmadik, záró futama, valamint ezen a hétvégén fejeződik be az Új-Zélandi Rali Bajnokság is.
Paddon tehát jó úton halad afelé, hogy 2022 után ismét megnyerje az APRC-sorozatot.
A kétszeres Európa-bajnok egyben a hazája bajnoki címéért is harcol, itt azonban Hunt második helye elég lenne számára a bajnoki elsőséghez.
A verseny második napján nyolc gyorsasági vár a mezőnyre.