back to top
2024. november 26. 07:35
Kezdőlap Blog Oldal 121

Székesfehérvár Rally: Velenczeiék két év után ismét nyertek, Csomós két defekttel is ötödik

0

Velenczei Ádám a 2022-es Dunakanyar Rally után ismét ORB-futamot tudott nyerni, miután az első helyen zárta a Székesfehérvár Rallyt Német Gábor és Osváth Péter előtt. 

Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt győzelmével zárult a 2024-es Székesfehérvár Rally, mely öt év után ismét aszfaltos pályákon lett megrendezve. 

Velenczei a verseny máodik gyorsasági szakaszától kezdve az élen állt és végül 22.8 másodperc előnnyel szerezte meg a győzelmet Német Gábor és Németh Gergely, valamint közel két perc előnnyel a harmadik helyen záró Osváth Péter és Májer Dávid előtt. 

A hétvége során az ORB pontverseny első három helyén álló versenyzők egyaránt bajba kerültek. 

Csomós Mixi és Nagy Attila a Mecsek Rallyn elért győzelem után két defektet is összeszedett szombaton, azonban mivel vasárnap már nem hibáztak, így is sikerült az ORB értékelés ötödik helyét megszereznie, valamint a Power Stage-et is megnyerte, így továbbra is vezetik a bajnokságot. 

Turán Frigyes és Zsiros Gábor ugyancsak szombaton került bajba, miután a versenyt az ORB második helyén állva eltalált egy kőtömtöt az autóval, ami szétverte az autó jobb elejét. A páros a nap utolsó szakaszát nem tudta teljesíteni, de vasárnap sikerült visszatérnie és végül a Power Stage-en 3 pontot sikerült szereznie. 

A hétvége előtt a bajnokság harmadik helyén állt Klausz Kristóf és Papp Tamás, akik sokáig Velenczeiék mögött a második helyért harcoltak, azonban vasárnap délután balesetet szenvedtek és kiestek. 

A verseny második helyén Bútor Róbert és Tagai Róbert ért célba, azonban minden bizonnyal leadja menetlevelét a Citroen C3 WRC-vel induló kettős az utolsó szakaszt követően. 

Az ORC-ben így várhatóan Matics Mihály és Zejda Viktória fog nyerni Rongits Attila és Hannus László, valamint Bodogán Ferenc és Dudás István Márton előtt. 

A 2WD-ben a fantasztikusan autózó ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter, míg a Peugeot Kupában Czékmány Norbert és Takács Gábor nyert.  

A HUMDA Országos Rally Bajnokság ötödik versenyét közel két hónap szünet múlva Győrben rendezik. 

Fotó: Sári Péter

Székesfehérvár Rally, nem hivatalos végeredmény 
1 #22 Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt Skoda Fabia R5 1:02:57.6
2 #12 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 WRC (ORC) +10.1
3 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +22.8
4 #10 Osváth Péter – Májer Dávid Skoda Fabia R5 +1:59.5
5 #9 Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia R5 +2:11.1
6 #93 Csomós Mixi – Nagy Attila Skoda Fabia RS Rally2 +3:16.4
7 #14 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 evo +3:26.6
8 #7 Tóth Tibor – Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +3:41.7
9 #28 Matics Mihály – Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +4:12.5
10 #27 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +4:33.4

Székesfehérvár Rally időterv (ORB)
Július 13., szombat
13:24 SS1 Oroszlány 1 17.3 km Csomós 8:19.7 / 1. CSOMÓS, 2. Velenczei, 3. Turán
15:00 SS2 Oroszlány 2 17.3 km Német 8:14.4 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
17:54 SS3 Oroszlány 3 17.3 km Velenczei 8:10.5 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz

Július 14., vasárnap
09:00 SS4 Pusztavám 1 7.6 km Bútor 3:47.0 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
09:30 SS5 Kőhányás 1 12.7 km Csomós 6:02.6 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
10:12 SS6 Bakonycsernye 1 9.00 km Bútor 4:15.8 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
13:00 SS7 Pusztavám 2 7.6 km Csomós 3:44.4 / 1. VELENCZEI, 2. Klausz, 3. Bútor
13:30 SS8 Kőhányás 2 12.7 km Német 5:58.4 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német
14:12 SS9 Bakonycsernye 2 9.00 km Bútor 4:11.0 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német
16:50 SS10 Pusztavám 3 7.6 km Csomós 3:42.8 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német
17:20 SS11 Kőhányás 3 12.7 km Csomós 5:54.5 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német

Rallye Rádió
Eredmények

Magyar autósport-történeti sikert ért el Molnár Martin a brit Forma–4-ben

0

Molnár Martin nemcsak saját, hanem a magyar autósport első dobogós helyezését is szerezte az FIA által felügyelt Forma–4-es bajnokságban a hollandiai Zandvoortban, a brit F4 idei hatodik állomásán. A Virtuosi Racing magyar pilótája ráadásul tarolt az újoncok között, hiszen kétszer a legjobb, egyszer pedig a második legjobb újonc lett.

Molnár Martin bizakodva várta a brit Forma–4-es bajnokság folytatását az egy hónapos nyári szünet után, hiszen amellett, hogy kedvenc pályáján versenyezhetett, jóval kiegyenlítettebb küzdelemre volt kilátás, mivel először látogatott el a hollandiai Zandvoortba F4-es széria. A Virtuosi Racing magyar versenyzője a szakadó esőben rendezett időmérő edzésen életében először vezetett vizes aszfalton ezen a helyszínen, de remek teljesítménnyel a 4. időt autózta, ami szintén pályafutása eddigi legjobbja. Ezután pedig rögtön az első versenyen sporttörténelmet írva a 3. helyen intették le.

A hétvége előtt az újonc értékelésben már 8 dobogós helyezést szerző 15 esztendős sportoló a második helyről indult – mivel erre a futamra a második legjobb időmérős körük alapján rangsorolják a pilótákat –, majd ebben a pozícióban fordult be az első kanyarba. Később ugyan az összetett második helyén álló Alex Ninovic megelőzte, a szakadó esőben jó tempót autózva tartotta meg a harmadik helyet. Ezzel nemcsak a brit Forma–4-ben, hanem az összes FIA F4-es bajnokságot tekintve is az első magyar lett, aki dobogón végzett, ráadásul mindezt az idei szezon eddigi legnépesebb, 27 fős mezőnyében hozta össze.

Molnár Martin, Zandvoort
Az első magyar dobogó FIA F4-es sorozatban

„A lehető legjobbkor jött ez a dobogós helyezés, ami nekem és a csapatnak is jót tett. Rendkívül élvezetes hétvégét tudhatok magam mögött a kedvenc pályámon, mindhárom versenyem jól sikerült, aminek köszönhetően több helyezést javítottam az összetettben. A dobogó után érkező reakciókból több mint 1000 km-re Magyarországtól is éreztem a felém áradó szeretetet, és hogy mennyien szorítanak nekem, ezt ezúton is köszönöm. Aminek külön örülök, hogy az első futam volt az egyetlen zavartalan verseny a hétvégén, azaz sem biztonsági autós fázis, sem megszakítás nem segített, és senki nem is esett ki előlem, úgyhogy ezt a dobogót erőből sikerült elérnem. A hátralevő két verseny előtt fontos volt kordában tartani a várakozásokat, de a helyén kezeltem a történteket, ezzel együtt remélem, hogy lesz még részünk hasonlóban a szezon hátralevő részében” – értékelt a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

Parázs csaták, káosz és újabb jó eredmények

Miután Martin az 1. futamon az újoncok között pályafutása során első alkalommal a legjobb lett, ezt másnap megismételte, míg egy alkalommal az újoncértékelés 2. helyén rangsorolták. A második, szintén szombatra tervezett futam hatalmas káoszba torkollt a rosszul működő rajtlámpák miatt. Martin szerencsére kimaradt a több autó egymásba szaladásával végződő kavarodásból, ami azt jelentette, hogy ezt a versenyt vasárnapra halasztották. Végül száraz pályán vágott neki a 20 perces távnak a mezőny, Martin pedig a 9. helyről rajtolva az első kört a 7. pozícióban fejezte be. Noha a tempójával nem volt elégedett, a gumikezeléssel – az utolsó körben futotta meg a legjobb körét – és a helyezésével már az lehetett, hiszen a 7. helyen végezve a második legjobb újonc lett.

A hétvége harmadik, egyben utolsó versenye sem zajlott le probléma nélkül, hiszen egy hatalmas baleset miatt piros zászlóval kellett azt félbeszakítani nem sokkal a féltáv után. Martin remek rajttal feljött a 4.-ről a 3. helyre, és néhány körön át meg is tartotta azt, majd Alex Ninovic megelőzte, így a 4. helyen érte őt a megszakítás. A kényszerszünet után repülőrajttal folytatódott a verseny, Martin pedig parázs csatákba bonyolódott, és annak ellenére 5. lett, hogy az első szárnyát veszítő Ninovic feltartotta, ami miatt ketten is elmentek mellette.

Hibás rajtjel okozott őrületes káoszt a brit F4-en Zandvoortban

A látottak elnyerték Kiss Pál Tamás, a MOTAM szakmai vezetőjének, egyben Martin coach-ának és mentorának tetszését is.

„Olyan, mintha nem egy hónap, hanem egy év telt volna el az előző hétvége óta, annyira más versenyzést láthattunk Martintól. A korábbiakkal ellentétben nagyon gyors volt a helyzetfelismerése, ami az összes rajtja és csatája során látszott. Az összetett dobogó meghozta az áttörést, ezután sokkal magabiztosabbá vált; helyet csinált magának; a védekezése rengeteget fejlődött; amikor kellett, agresszív volt, amikor pedig nem volt értelme annak lenni, engedett. Ilyen nehéz pályán, ilyen nehéz körülmények között – mert itt az esőtől kezdve a hűvös, poros aszfalton versenyzésen át a napsütéses, felgumizott aszfalton zajló futamig volt minden – remekül teljesített.”

Molnár Martin, Zandvoort
Fotó: Jakob Ebrey Photography

„A hétvége előtt nekem az volt a fő elvárásom az irányába, hogy az újoncok értékelésében érjük utol az első helyezettet, a Mercedes-junior Yanpu Cuit – folytatta Kiss Pál Tamás. – Ez nemcsak helyezésben, hanem tempóban is sikerült, hiszen amikor a második versenyen Martin közvetlenül mögötte végzett, akkor is a teljes táv során azonos tempót autóztak. Külön öröm az egész csapatnak, hogy Martin folyamatosan fejlődik, és olyan érzésem volt Zandvoortban, mintha új szezont kezdtünk volna. Martin frissen és kipihenten érkezett, mind a pályán, mind azon kívül remekül helytált. A legfontosabb területként a versenyzésének javítását jelöltük meg, és már egyetlen hétvége alatt nagyon sokat fejlődött, ami a külső és fedélzeti kamerás felvételeken és az adatokban is látszott. Természetesen van még hova fejlődni és dolgozunk is tovább, de most az öt lépcsős ranglétrán egy-két lépcsőfokot feljebb léptünk, ami meg fogja könnyíteni a munkát a szezon hátralevő részében. Martinnak egyértelműen a top 10-ben van a helye, és miként azt ő is elmondta, erőből hozta össze ezt a dobogós helyezést.”

A brit Forma–4 mezőnye a hollandiai kiruccanás után visszatér a szigetországba, ahol a skóciai Knockhillben versenyez legközelebb augusztus 10-én és 11-én.

Fenyvesiék nyerték az ORB3 székesfehérvári versenyét

0

Fenyvesi Péter egy gyorsasági híján rajt-cél győzelmet aratott a Székesfehérvár Rally ORB3-as mezőnyében Oberling Krisztián és Rácz Gábor előtt. 

Az ORB3-ra hat gyorsasági várt volna eredetileg Székesfehérváron, azonban az első szakasz rádiós problémák, míg a harmadikat baleset miatt csak néhány autó tudta versenytempóban teljesíteni. 

A már említett balesetnél a Kiss Zsolt – Kiss Szabó Mónika kettős borult Suzuki Swiftjével, és a baleset során a pilóta sérülést is szenvedett, ezúton kívánunk számára mielőbbi felépülést és visszatérést a versenyzéshez. 

Fenyvesi Péter és Szabó Beu Beatrix az éppen rádiós probléma miatt etapolt első szakasz után nem tudott még az élre állni, azonban a második szakasztól már letaszíthatatlan volt az első helyről és végül 12.6 másodperc előnnyel tudott nyerni a suzukis Oberling Krisztián – Mitnyik János előtt. 

 Az ORB3-as verseny harmadik helyét Rácz Gábor és Gyngyösi Marcell szerezte meg 4.4 másodperccel lemaradva a második helytől. 

Fenyvesi Péter vezet az ORB3 székesfehérvári versenyén, Kiss Zsolték nagyot estek

Székesfehérvár Rally, ORB3 nem hivatalos végeredménye
1 #429 Fenyvesi Péter – Szabó Beu Beatrix Lada 21013 33:40.8
2 #416 Oberling Krisztián – Mitnyik János Suzuki Swift +12.6
3 #414 Rácz Gábor – Gyöngyösi Marcell Lada VFTS +17.0
4 #404 Bajusz Krisztián – Imre Bence Lada 2101 +33.7
5 #430 Szabó Zoltán – Kuli József Lada 2105 +39.4
6 #408 Kerekes Bence – Szőllős Róbert Lada VFTS +1:17.2
7 #412 Lipóczky Dániel – Bottyán János BMW E36 +1:17.7
8 #402 Bíró Gergő – Bíró Balázs Opel Astra +1:27.6
9 #405 Krampek Nándor – Krampek Viktória Lada 2107 +1:37.7
10 #419 Póczik Ákos – Nagy Dániel Lada 2105 +2:10.4

További eredmények

Még évekig segíti a Ferrarit a Schumacher-korszak egyik sikerkovácsa

0

Nemcsak a Ferrari F1-es részlege, hanem WEC-projektje szempontjából is fontos fejleményről számolt be Leo Turrini elismert olasz újságíró.

Noha Adrian Newey megszerzéséről a hírek szerint lemaradnak, egy nagy nevű szakembert legalább sikerült megtartania a Ferrarinak, amely Leo Turrini információi szerint 2027 végéig meghosszabbította Rory Byrne tanácsadói szerződését. A 80 esztendős dél-afrikai mérnök Ross Brawnnal egyetemben Michael Schumachert követve csatlakozott a Benettontól a Ferrarihoz 1997-ben, és egészen 2006-ig főtervezőként szolgálta a vörösöket, azaz kulcsszerepet játszott az 1999 és 2004 között nyert hat konstruktőri és öt egyéni világbajnoki címben. 2006 óta néhány éves szünetet leszámítva tanácsadóként segíti a maranellóiakat

Turrini arról értekezik, hogy Byrne ezúttal a Ferrari hypercar-projektjében vállalhat kulcsszerepet, miután Le Mans-i 24 óráson aratott győzelmükkel az olaszok visszatértek a világbajnoki címre esélyesek közé a hosszútávú-világbajnokságban (WEC). Mindezt úgy, hogy a tavalyi debütálása óta 499P még egyszer sem nyert Le Mans-on kívül, és ha világbajnokok akarnak lenni vele, az idei 5 hátralevő fordulóban muszáj lenne gyarapítani a győzelmek számát.

Mivel jelenleg a WEC az egyetlen olyan sorozat, amelyben a Ferrarinak esélye van az idén kiemelkedő sikerekre, Byrne ezen a fronton kamatoztathatja szakértelmét, és segítheti 2008 óta első világbajnoki címéhez a maranellóiakat. Ha nem megy az F1-ben, majd fog a WEC-ben?

Klauszék székesfehérvári kiesésével nagyon szorossá válhat az ORB pontversenye

0

Velenczei Ádám tartotta előnyét a Székesfehérvár Rally második vasárnapi körében is, míg Klausz Kristóf kiesett, így pedig nagyon szorossá válhat az ORB pontversenye. 

Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt azt követően, hogy Német Gábor és Németh Gergely reggeli forgásával bő 20 másodperces előnybe került, már nem erőlteti a tempós vezetést, és csak előnyének tartására törekszik. Ennek megfelelően 28.2 másodperc előnnyel vezeti a Székesfehérvár Rallyt Német előtt a vasárnapi második kör után. 

Az ORB második helyéről a második délutáni szakaszon baleset miatt kiesett Klausz Kristóf és Papp Tamás, ami azt jelenti, hogy az ORB verseny előtti pontversenyének első három helyezettje, Csomós Mixivel és Turán Frigyessel kiegészülve egyaránt bajba került, így Velenczei egy esetleges győzelemmel pár pontra megközelíthetné a bajnokság élén maradó Mixit, így nagyjából négy versenyző között dőlhetne el a bajnoki cím. 

Német hibázott, Velenczei kényelmes előnyben a Székesfehérvár Rallyn

A verseny második helyét továbbra is tartja Bútor Róbert és Tagai Róbert, akik nagy valószínűséggel ismét leadják majd menetlevelüket az utolsó szakaszt követően. 

Székesfehérvár Rally, állás SS9 után 
1 #22 Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt Skoda Fabia R5 53:04.7
2 #12 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 WRC (ORC) +17.8
3 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +28.2
4 #10 Osváth Péter – Májer Dávid Skoda Fabia R5 +1:47.4
5 #9 Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia R5 +1:56.6
6 #14 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 evo +3:09.5
7 #7 Tóth Tibor – Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +3:17.6
8 #28 Matics Mihály – Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +3:38.5
9 #93 Csomós Mixi – Nagy Attila Skoda Fabia RS Rally2 +3:42.0
10 #27 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +3:56.9

Székesfehérvár Rally időterv (ORB)
Július 13., szombat
13:24 SS1 Oroszlány 1 17.3 km Csomós 8:19.7 / 1. CSOMÓS, 2. Velenczei, 3. Turán
15:00 SS2 Oroszlány 2 17.3 km Német 8:14.4 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
17:54 SS3 Oroszlány 3 17.3 km Velenczei 8:10.5 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz

Július 14., vasárnap
09:00 SS4 Pusztavám 1 7.6 km Bútor 3:47.0 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
09:30 SS5 Kőhányás 1 12.7 km Csomós 6:02.6 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
10:12 SS6 Bakonycsernye 1 9.00 km Bútor 4:15.8 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
13:00 SS7 Pusztavám 2 7.6 km Csomós 3:44.4 / 1. VELENCZEI, 2. Klausz, 3. Bútor
13:30 SS8 Kőhányás 2 12.7 km Német 5:58.4 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német
14:12 SS9 Bakonycsernye 2 9.00 km Bútor 4:11.0 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Német
16:50 SS10 Pusztavám 3 7.6 km
17:20 SS11 Kőhányás 3 12.7 km

Rallye Rádió
Eredmények

Fenyvesi Péter vezet az ORB3 székesfehérvári versenyén, Kiss Zsolték nagyot estek

0

Csupán egy szakaszt tudott minden ORB3-ban induló versenyző teljesíteni az első körben a Fehérvár Rallyn, miután rádiós probléma és súlyos baleset is történt. 

Az ORB3 számára néhány autó után etappá kellett nyilvánítani az első gyorsaságit, miután rádiós probléma lépett fel. A Rallye Rádióban elhangzott információk szerint egy átjátszó tűnt el egyik pillanatról a másikra…

A mezőny számára a harmadik pálya ugyancsak etap lett pár autó után, mivel Kiss Zsolt és Kiss Szabó Mónika balesetet szenvedett Suzukijával, és a baleset során versenyzői sérülés is történt, így a mentők munkájára is szükség volt. 

Német hibázott, Velenczei kényelmes előnyben a Székesfehérvár Rallyn

Az ORB3 mezőnye így csak a második gyorsaságin tudott versenyezni. 

Az első kör eredményei alapján Fenyvesi Péter és Szabó Beatrix 7.5 másodperc előnnyel vezet Rácz Gábor és Gyöngyösi Marcell előtt, míg a harmadik helyen Bajusz Krisztián és Imre Bence áll további hat tizedmásodperc hátránnyal.  

Nagy csata az ORB2 székesfehérvári versenyének első körében

Az ORB3 mezőnyére még két gyorsasági vár. 

Nagy csata az ORB2 székesfehérvári versenyének első körében

0

Rónavölgyi Endre teljesítette az ORB2 első három szakaszát a leggyorsabban a Székesfehérvár Rallyn, a hondás páros az első kör utolsó szakaszán tudta megelőzni Várnai Dávidot, míg a harmadik helyen Kovács Gergő áll. 

Várnai Dávid és Szabó Tamás kezdett az ORB2-es mezőnyben a leggyorsabban a Székesfehérvár Rallyn, miután 2 másodperccel gyorsabb tudott lenni az első szakaszon Rónavölgyi Endrénél s Aczél Andrásnál. 

A második gyorsaságin a hondás páros már 5 tizedre megközelítette, míg az első kör harmadik szakaszán már 1.2 másodperc előnyre tett szert Rónavölgyi Várnaival szemben. 

A fordos pilóta elsősorban az autója erejében látta az okát, hogy a második helyre csúszott. 

Az első kört a BMW-s Kovács Gergő és Pálfi Begyó Péter zárta a harmadik helyen 16.7 másodperccel elmaradva Várnaitól, míg Baksai Lászlót és Erdei Zoltán 10.7 másodperccel előzik meg. 

Az ORB2-re még öt gyorsasági vár vasárnap. 

Német hibázott, Velenczei kényelmes előnyben a Székesfehérvár Rallyn

Székesfehérvár Rally, ORB2 állása SS3 után 
1 #201 Rónavölgyi Endre – Aczél András Honda Civic Type-R 16:02.6
2 #206 Várnai Dávid – Szabó Tamás Ford Fiesta R2T +1.2
3 #222 Kovács Gergő – Pálfi Begyó Péter BMW E36 +17.9
4 #202 Baksai László – Erdei Zoltán Lada VFTS +28.6
5 #221 Békési Richárd – Bernát Martin Zsolt BMW 320 +32.4
6 #223 Szepesi Marcell – Tóth Gergely BMW E30 +33.4
7 #207 Szetei Norbert – Tisch Gábor Peugeot 208 R2 +34.0
8 #208 Strider Zoltán – Borsfai Dávid Peugeot 208 R2 +37.3
9 #210 Molnár Zoltán – Deleroza József Citroen C2 +42.7
10 #212 Tellér Antal – Tellér Antónia Peugeot 208 R2 +43.6

Székesfehérvár Rally időterv (ORB2) 
Július 14., vasárnap 
10:38 SS1 Pusztavám 1 7.6 km Várnai 4:17.9 / 1. VÁRNAI, 2. Rónavölgyi, 3. Baksai
11:08 SS2 Kőhányás 1 12.7 km Rónavölgyi 6:53.8 / 1. VÁRNAI, 2. Rónavölgyi, 3. Kovács
11:50 SS3 Bakonycsernye 1 9.0 km Rónavölgyi 4:48.9 / 1. RÓNAVÖLGYI, 2. Várnai, 3. Kovács
14:38 SS4 Pusztavám 2 7.6 km 
15:08 SS5 Kőhányás 2 12.7 km 
15:50 SS6 Bakonycsernye 2 9.0 km 
18:28 SS7 Pusztavám 3 7.6 km 
18:58 SS8 Kőhányás 3 12.7 km 

Német hibázott, Velenczei kényelmes előnyben a Székesfehérvár Rallyn

0

Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt előnye alaposan nőtt vasárnap délelőtt a Székesfehérvár Rallyn, miután Német Gábor és Németh Gergely hibázott a nap második gyorsaságiján. 

Az első nap után Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt 8.6 másodperccel vezetett Német Gábor és Németh Gergely előtt a Székesfehérvár Rallyn, ez a különbség pedig alaposan megnőtt a vasárnapi második szakaszon, ahol egy lassítóban hibázott és megforgott Német. 

Velenczei vezet a Székesfehérvár Rally defektekkel teli első napja után

Velenczei így 24.4 másodperc előnnyel vezet az első vasárnapi kör után az ORB második helyére lépő Klausz Kristóf és Papp Tamás előtt, míg Német további 8.8 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen. Velenczei saját bevallása szerint a mai harmadik gyorsaságin már biztonságra törekedett és előnyét igyekszik beosztani.

Osváth Péter és Májer Dávid, valamint Trencsényi József és Verba Gábor komoly csatát vív a negyedik pozícióért, hat gyorsasági után csupán 4.5 másodperc ez előnye Osinak. 

A hatodik helyért ugyan csak csata zajlik Tóth Tibor és Szabó József, valamint Trencsényi Vince és Adorján Szabolcs között, itt 8 másodperc a különbség. 

Fotó: Sári Péter

Matics Mihály és Zejda Viktória áll az ORC második helyén Bútor Róbert és Tagai Róbert mögött, azonban Rongits Attila és Hannus László mindössze 9.4 másodperccel követik őket, ez a csata pedig igazából a kategória győzelemért folyik, miután Bútorék az utolsó szakasz után ismét le fogják adni a menetlevelüket. 

A tegnap két defekt miatt komoly hátrányba kerülő Csomós Mixi és Nagy Attila a 14. Helyig tudott előre lépni délelőtt, míg a szuperrallyval versenyben maradó Turán Frigyes és Zsiros Gábor kettős jó eséllyel csak a Power Stage-en tud majd pontot szerezni. 

Vasárnap még öt gyorsasági vár a mezőnyre. 

Székesfehérvár Rally, állás SS6 után 
1 #22 Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt Skoda Fabia R5 38:58.6
2 #12 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 WRC (ORC) +22.5
3 #3 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +24.4
4 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +33.2
5 #10 Osváth Péter – Májer Dávid Skoda Fabia R5 +1:22.6
6 #9 Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia R5 +1:27.1
7 #7 Tóth Tibor – Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +2:28.7
8 #14 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 evo +2:36.7
9 #28 Matics Mihály – Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +2:51.7
10 #27 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +3:01.1

Székesfehérvár Rally időterv (ORB)
Július 13., szombat
13:24 SS1 Oroszlány 1 17.3 km Csomós 8:19.7 / 1. CSOMÓS, 2. Velenczei, 3. Turán
15:00 SS2 Oroszlány 2 17.3 km Német 8:14.4 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
17:54 SS3 Oroszlány 3 17.3 km Velenczei 8:10.5 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz

Július 14., vasárnap
09:00 SS4 Pusztavám 1 7.6 km Bútor 3:47.0 / 1. VELENCZEI, 2. Német, 3. Klausz
09:30 SS5 Kőhányás 1 12.7 km Csomós 6:02.6 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
10:12 SS6 Bakonycsernye 1 9.00 km Bútor 4:15.8 / 1. VELENCZEI, 2. Bútor, 3. Klausz
13:00 SS7 Pusztavám 2 7.6 km
13:30 SS8 Kőhányás 2 12.7 km
14:12 SS9 Bakonycsernye 2 9.00 km
16:50 SS10 Pusztavám 3 7.6 km
17:20 SS11 Kőhányás 3 12.7 km

Rallye Rádió
Eredmények

Érdiék nyerték a Historic Eb osztrák versenyét, Simon Wagner negyedszer osztrák bajnok

0

Ifjabb Érdi Tibor és Kerék István nagyon magabiztosan nyert az osztrák Weiz Rallyn, a Historic Eb idei ötödik versenyén. Az Osztrák Rally Bajnokságban Simon Wagner negyedszer lett bajnok. 

Az időjárás komolyan megnehezítette a mezőny dolgát, de ifj. Érdi Tibor és Kerék István így is végig vezetve nyert a Weiz Rallyn, a Historic Eb ötödik versenyén. 

A nagy meleget péntek kora este egy hatalmas zivatar szakította meg, ami nagy károkat okozott a verseny szervizparkjában és a nap utolsó két szakaszát törölni is kellett. 

A fordos magyar páros kilenc gyorsaságit nyert meg a 11 megtartott szakaszból és végül 3 tized híján 1 perc előnnyel zárt az élen az audis olasz Zippo és Nicola Arena előtt. A harmadik helyet a brit Ernie Graham – Anna Graham kettős 3:46 perc hátránnyal szerezte meg BMW-vel. 

Mekler László és felesége, Mikó Edit az abszolút 11., és 2-es korcsoport harmadik, C1-es kategória második helyét szerezte meg Alfa Romeóval. 

Dunavölgyi János és Wébel Martin a 4-es korcsoport hetedik, E2-es korcsoport második helyén zárt Lada Samarával. 

Fotó: Harald Illmer / ir7.at

A verseny egyúttal az Osztrák Rally Bajnokság ötödik versenye is volt, itt Hermann Neubauer és Bernhard Ettel 8.4 másodperc előnnyel nyert a Simon Wagner – Gerald Winter kettős előtt, míg a harmadik helyet Julian Wagner és Hanna Ostlender szerezte meg. Mindhárman Skoda Fabia RS Rally2-vel indultak. 

Simon Wagner a második helyezéssel bebiztosította sorozatban negyedik osztrák bajnoki címét is. 

Újabb belviszály körvonalazódik az F1-ben, de most nem a Red Bullnál

0

Egyre komolyabb a feszültség az Audinál, az F1-es projekt élére állított két vezető csak egymás nélkül tudja elképzelni a folytatást, miközben mindketten ugyanazt a csapatfőnököt szeretnék átcsábítani egy riválistól – értesült az AutoAction.

Nem ez az első alkalom, hogy a Saubert már felvásárló, 2026-tól pedig saját nevével és erőforrásával nevezni készülő Audi háza tájáról problémákról érkeznek hírek. Ez a legutóbbi viszont már hasonló horderejűnek tűnik, mint ami a Red Bull vezető között, Christian Horner főszereplésével a nyilvánosság előtt lezajlott az idei szezon elején.

A lap szerint az ellentét Andreas Seidl és Oliver Hoffmann között feszül – a korábban már a McLaren csapatvezetőjeként is ténykedő Seidl jelenleg a Sauber Csoport vezérigazgatójaként dolgozik azon, hogy zökkenőmentes legyen az átállás, míg Hoffmann az Audi vezető képviselőjeként a hinwili bázis és a Neuburgban zajló motorprogram munkáját fogja össze. A két vezető azonban állítólag nem fér meg egymás mellett, s mindketten arról igyekeznek meggyőzni az igazgatói tanácsot, hogy menesszék a másikukat, a feladatköreiket pedig ruházzák rájuk. Különös módon mindkettőjüknek az a terve, hogy miután átvették a projekt felügyelete feletti teljes irányítást, Mike Kracket kérjék fel a csapatvezetői tisztségre, aki jelenleg ezt a posztot még az Aston Martinnál tölti be.

Andreas Seidl, a Sauber Motorsport vezérigazgatója / Fotó: Sauber

A feszültségek aligha függetlenek attól, hogy a versenypályán sem mennek jól a csapat dolgai: a Sauber egyedüli nullapontos istállóként a konstruktőri tabella utolsó helyén tanyázik jelenleg, ráadásul a hosszú távú versenyzői felállásuk véglegesítésével is küszködnek. Nico Hülkenberg ugyan már korábban elkötelezte magát, ám az Audi fő kiszemeltje, Carlos Sainz meggyőzhetetlennek tűnik, s legjobb eséllyel az Alpine-nál, esetleg a Mercedesnél fog kikötni. A pilótamozgások jelenlegi állapota alapján más tapasztalt versenyzők sem akarnak az Audival kockáztatni, a harmadik éve a hinwili istállónál vezető Valtteri Bottas a Williams felé, Esteban Ocon pedig a Haas felé közeledik.

Seidl állítólag Liam Lawsont is megkörnyékezte, de az ő sorsa a Red Bull kezében van, s legfeljebb akkor válhat szabaddá, ha jövőre nem kap ülést az energiaitalosok egyik csapatánál sem. Rajtuk kívül azonban már egy újoncra kellene támaszkodnia a csapatnak, esetleg másik jelenlegi pilótájára, Guany Zhou-ra, aki idén viszont különösen küszködik az autóval, az időmérők felén ő volt a leglassabb.

Ilyen háttérfolyamatok mellett aligha meglepő, hogy Sainz nem akar fejest ugrani a bizonytalanságba. Vagy inkább fordítva, a csapat nehéz helyzete és pilótatárgyalások sikertelenségei idézték elő a belső feszültséget? Valószínűleg minden mindennel összefügg.

A Red Bull-féle örökösödési háború – ki lesz az utód, ha tényleg kirúgják Pérezt?