back to top
2025. november 12. 15:34
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1311

    Marklund volt a leggyorsabb Nyirádon a szabadedzésen

    0

    Anton Marklund 45.432-es idővel a leggyorsabb volt a nyirádi Rallycross Eb szabadedzésén. Az EURO RX3-ban Kobe Pauwels lett az első 48.623-mal.

    „Jól éreztem magam. 2013-ban voltam itt utoljára, ami elég régen volt, de arra emlékeztem, hogy mennyire jó itt versenyezni. Mondtam is a szerelőknek, hogy nem számít, hogy milyen az időnk, a lényeg, hogy itt vagyunk, és mehetünk ezen a pályán. Persze az idő sem lett rossz, azt hiszem megmutattam a sebességem és az autó tempóját is. A kocsi nagyon jó, de vannak itt a mezőnyben vb szintű autók és versenyzők is, így az igazi verseny majd később várható” – mondta Marklund.

    Enzo Ide lett a második, 0.733 másodperces hátránnyal Marklund mögött. Az ő Audi A1-es autója vadonatúj fejlesztés és építés, a pálya szélén is látszott, hogy pokoli erős lett a kocsi. A harmadik Jean Baptiste Dubourg lett, 787 ezreddel lemaradva Marklund mögött.

    A legjobb magyar Kárai Tamás volt. Az egy másodperces hátránynak nem tulajdonított nagy jelentőséget, de Marklund idejét látva azért elismerően bólogatott. Sok tartalékot már nem lát, ha 45 elejéig jut a mezőny az nagyon komoly lenne. „Az autó jó, a pálya jó, eddig minden rendben lesz” – összegzett Kárai Tamás, majd indult felkészülni a délutáni programra. Azt azért meg kell jegyezni, hogy látszik, hogy Kárai úgy ismeri a pályát mint a tenyerét, minden kanyarban pontosan tudja, melyik a legjobb megoldás.

    Ebben az évben most ültem először autóba, így kell még egy kis idő, hogy felvegyem a ritmust. Egyelőre jól érzem magam, az autó is jó, így bízom benne, hogy délután sikerül jól szerepelni az előfutamokban” – mondta Mózer Márk, aki Peugeot 208 WRX-szel indul és 13. lett a szabadedzésen.

    Ifj. Kiss László felemás délelőttön van túl. Az első körben eltört egy apró alkatrész a váltókulisszában. Pillanatok alatt cserélték az egységet, a versenyző inkább a kihagyott gyakorlási lehetőség miatt bánkódott. Testvére Kiss Pál Tamás széles mosollyal jött le a spotter toronyból, rögtön látszott, hogy mennyire élvezi, hogy újra versenypályán lehet. Mondani sem kell azonnal kialakult körülötte egy kisebb csapat, akik felhívták a figyelmét az eladó autókra…..

    ERX Nyirád
    foto: rallycafe.hu

    Az EURO RX3-ban Pauwels mögött Cerny lett a második 49.002-vel, majd Araujo, Szíjj Zsolt és Susta következett minimális különbséggel.

     

     

     

    Nyirád ERX: Elkezdődtek a szabadedzések

    0

    A szabadedzéssel elkezdődött a Rallycross Európa-bajnokság szezonnyitója Nyirádon. A várakozásoknak megfelelően remek hangulatban, sok néző előtt kezdték a gyakorlást az EURO RX1 és az EURO RX3 versenyzői, és látványból sem volt hiány.

    Felhős reggel és csepergő eső után napsütésben kezdték a szabaedzést a versenyzők. A lelátókon a vártnál is több néző döntött úg, hogy nem akar egyetlen momentumot sem elmulasztani a hétvégéből.

    Az EURO RX3 mezőnye kezdett, közülük Jan Cerny volt a leggyorsabb. Igaz nyomnia is kellet, hiszen a pénteki sajtótájékoztatón nagyon magabiztosan csak annyit mondott, hogy a tükröből akarja látni a mezőnyt.

    A magyarok közül Szíjj Zsolt jól érezte magát, jól sikerültek az első körök, az Audi is tökéletesen működött. Az időkön még van mit javítani, mondta Jolly.

    Répási Róbert is elégedett volt, a kocsit sikerült befejezni, összeállt a technika Nyirádra. A pálya neki is tetszett, a murvát egy kicsit lazának találta még, de ez az edzés végére tömörödik majd.

    ERX Nyirád
    foto: rallycafe.hu

    Az EURO RX1-ben megvolt az első törés. A lengyel Topolewski rögtön az első körben elbizonytalanodott, hogy az aszfalt után jobbra, vagy balra kell menni. A lehető legrosszabbat választotta, és nekiment a gumibálának. Az autó nem sérült komolyan, a második körre úgy ment ki, hogy a szerelőknek nem kellett hozzányúlni az Fiestához.

    A magyar mezőnyben volt egy apró változás, Mózer Attila Ford Fiestával indul a hétvégén.

    Az edzés első fele után Marklund volt a leggyorsabb Hyunadi-jal, 45.972-es idővel. Az igazán fontos körök majd délután következnek, 13:00-kor kezdődik az első kvalifikációs futam.

    ERX Nyirád
    foto: rallycafe.hu

    Probléma hegyek már a leghosszabb szakasz előtt 

    0

    A péntek délután elkezdődött probléma hegyek folytatódtak a szombati első két szakaszon is a Portugál Rallyn, pedig a leghosszabb szakasz csak ezt követően jön. 

    Péntek délután rengeteg versenyző defekt miatt vesztett sok időt, míg Thierry Neuville hajtás probléma miatt. A defektek után a versenyre teljesen új gumikat hozó Pirelli vizsgálatot is indított.

    Az első napot Sébastien Loeb baleset, míg Sébastiem Ogier defektek miatt kényszerült ideje korán befejezni. 

    Szombaton az összesen 17 vb címmel rendelkező két legenda visszatért a mezőnybe, azonban a problémák folytatódtak. 

    Sébastien Loeb kénytelen volt megálllni az ereje vesztett Ford Puma Rally1-gyel a szombati második szakaszon, majd mindent újra indítva tudta csak a szakaszt befejezni, a következő szakasz előtt azonban kiállt a mai versenyből.

    Sébastien Ogier pedig már eleve 17 percet késett ismeretlen ok miatt a második szakaszról, amiért 2:50 perc büntetést kapott, majd a szakaszon balesetet szenvedett és hosszú percekig tartott, mire a Yaris Rally1-et sikerült ismét az útra tenni. 

    A problémák szombaton Gus Greensmith defektjével kezdődtek, még az első szakaszon, míg a másodikon Ogier és Loeb problémái mellett Adrien Fourmaux és Pierre-Louis Loubet is kicsúszás miatt vesztett időt. 

    Kalle Rovanpera ugyanakkor elképesztő tempót produkál, és bár Elfyn Evansnek az első szakaszon még volt válasza, a második után már 10,2 másodpercre csökkent előnye tooytás csapattársával szemben.  

    A verseny vélhetően legnehezebb szakasza, a 37 km-es gyorsasági pedig csak ezt követően jön. 

    Portugál Rally, állás 11 szakaszt követően 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 1:52:52,7
    2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +10,2
    3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:04,8
    4 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:06,5
    5 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2:05,5
    6 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +2:26,9
    7 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:34,0
    8 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +2:40,7
    9 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:49,4
    10 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4:01,8 

    További eredmények 

    A Pirelli kivizsgálja a gumikat

    0

    A Portugál Rally péntek délutáni defektjei után a Pirelli vizsgálatot indít. A délután során többek között Sébastien Ogier, Ott Tanak és Craig Breen is gumi problémával küzdött. 

    A Portugál Rally szakaszai a péntek délelőtti versenyt követően nagyon rossz állapotba kerültek, ami rengeteg defektet okozott a versenyzőknek. 

    “A szakaszok hihetetlenek voltak ma délután – mondta Craig Breen a Dirtfishnek. – Néhol gyakorlatilag teljesen tönkrementek. Ha valaki megkérdezi, hogy hol kaptam defektet, legalább 150 helyet tudnék felsorolni. Elképesztő volt!” 

    Sébastien Ogier kénytelen volt pénteken ki állni miután több defektet is összeszedett és csak egy tartalék gumija volt. 

    A Pirelli egy továbbfejlesztett murva gumit vitt Portugáliába, melynek kifejlesztésekor nagyobb állóképességre fókuszált az olasz gumigyártó. 

    “Egyértelműen nagyon nehéznek bizonyultak a délutáni szakaszok – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli rally menedzsere. – Sok versenyző hasonlította a Török Rally pályáihoz. Nagyon mély nyomok alakultak ki és nagy sziklák kerültek elő. Nagyon nehéz szakaszok voltak. Meg fogjuk vizsgálni a gumikat.”  

    Portugál Rally, állás 9 szakaszt követően 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 1:25:43,3
    2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +13,6
    3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +44,4
    4 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +49,6
    5 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +1:00,7
    6 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1:15,6
    7 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:46,4
    8 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:49,3
    9 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:03,6
    10 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3:38,4 

    További eredmények 

    Mésziati: Zsigulival a Col de Turinin

    0

    Nem mindennapi feladatra vállalkozott Mésziati és Kalapács Zsolt, akik a kereklámpás Zsigulival a világ leghíresebb gyorsaságiján, a Monte-Carlo Rallyról ismert Col de Turinin versenyeznek a hétvégén. A Historic Antibes Rally pályabejárása után lelkesedéssel tele hívta fel szerkesztőségünket. 

    „Túl vagyunk a szombati és a vasárnapi pályák felírásán is, etappal, mindennel. Hallod, annyi kanyar van itt, hogy el sem hiszed. Szerintem nincs ember, aki fejből tudna végig menni ezeken a pályákon – lelkendezett Mésziati. – Kétszer tudtunk végigmenni minden pályán, de van belsőkamerás felvételünk is, este azok alapján pontosítjuk az itinert.”

    Mésziatiékról már megszokhattuk, hogy a nemzetközi historic sorozatokban indulnak. Idén a TER Historicot nézték ki, amelynek az első futamát, a Rally Storico Valle del Teverét megnyerték a Zsigulival. Most a sorozat második futamán próbálnak szerencsét.

    „Régi álmom volt, hogy a Turini gyorsaságin versenyezhessek, szerintem ez a világ leghíresebb szakasza, minden versenyző erről álmodik. El sem hiszem, hogy itt vagyunk.

    Vasárnap lesz a Turini (La Bollène–Col de Turini–Peïra-Cava) a klasszikus 18 kilométeres pályán, utána lesz egy szintén 18 kilométeres lefelé, amit 32 visszafordító van. Nem fogják bírni, sem a gumik, sem a fék, de már most hatalmas élmény itt lenni.

    Fotó: Mésziati // A pályabejárás dokumentuma

    (Kalapács) Zsolti nagyon jól teszi a dolgát. Otthon ő is vezet, úgyhogy gondoltam, majd be kell neki segítenem, de annyira jól teszi eddig a dolgát, hogy jobb, ha nem szólok bele a navigálásba.”

    Mésziatival még megbeszéltük gyorsan a Monte élményeinket, a péket, ami a Turini rajtja előtt van a faluban és valami isteni péksüteményeket árul. A Montén hajnalban mindig dugó volt előtte, mert aki ment ki versenyt nézni, az megállt, hogy feltankoljon egy-két croissant-nal.

    „Mi is így jártunk – nevet Mésziati. – Parkoló nincs, félreálltam és Zsolti szaladt be.”

    Mésziati
    Fotó: Mésziati

    Majd komolyra fordult a szó.

    „Hú nagyon szurkoljatok. Mienk a leggyengébb autó a mezőnyben. Öt versenyből áll a (TER Historic) bajnokság, mi talán még év végén, Szardínián tudunk indulni, de ha három futamon indulsz, azért már jár bónusz pont is, úgyhogy akár egy év végi harmadik helyet is összehozhatunk.”

    Hát akkor nincs más dolgunk, mint hogy nagyon szurkolunk Mésziatinak és Kalapács Zsoltnak. Hajrá fiúk! Mutassátok meg a 2101-essel!

    A Rallye d’Antibes – Cote d’Azur Historic eredményei itt követhetők.

    Loeb kiesése után kezdődött csak a katasztrófa 

    0

    Igazi katasztrófa sorozat alakult ki a Portugál Rally péntek délutáni szakaszain, melyet már Sébastien Loeb mellett Sébastien Ogier sem tudott befejezni. A versenyt Elfyn Evans vezeti Kalle Rovanpera előtt. 

    A péntek délelőtti szakaszokat követően még Sébastien Loeb vezette a Portugál Rallyt az első két pénteki gyorsasági után még élen álló Elfyn Evans előtt, míg a harmadik helyen a csütörtöki szuperspeciált megnyerő Thierry Neuville állt. 

    Délután azonban defektek sorozata alakult ki, de csak azt követően, hogy Sébastien Loeb az első délutáni szakaszon a rajtot követően egy betonszegélynek ütközött, kiszakította a Ford Puma Rally1 kerekét és kiállni kényszerült. 

    Ezt követően Evans vette át ismét a vezetést Neuville és Sébastien Ogier előtt, míg a pénteki szakaszokon elsőként rajtoló és takarító Kalle Rovanpera a negyedik helyre lépett. 

    A délutáni második szakaszon, mely délelőtti második szakaszként még hihetetlen szoros versenyt hozott elkezdődött a defektek sorozata. 

    Elsőként Craig Breen kapott egy defektet, majd Sébastien Ogier kényszerült kereket cserélni a szakaszon, ahogy tette azt Ott Tanak is. 

    Takamoto Katsuta ugyancsak időt vesztett, ő azonban egy jobbos kanyarban forgott meg, és csak nehézkesen tudott ismét jó irányba állni. 

    A szakaszt Elfyn Evans nyerte Pierre-Louis Loubet és Thierry Neuville előtt, így a walesi versenyző megerősítette vezető helyét belga riválisa előtt, míg a harmadik helyre Kalle Rovanpera lépett. 

    Ogier a 11., míg Tanak a 10. helyre esett vissza, Katsuta viszont megtartotta hetedik helyét. 

    A harmadik délutáni szakaszon a délelőtt során előbújt rengeteg szikla újabb defektet idézett elő Ott Tanaknál és Sébastien Ogier esetében is, a nyolcszoros világbajnok pedig a szakaszt már teljesíteni sem tudta.   

    A defektet szerzők sorába ezen a szakaszon beállt Gus Greensmith is, azonban az ő gumija csak a gyorsasági vége felé eresztett le, így nem veszített behozhatatlan időt. 

    Ezt a szakaszt pedig már Kalle Rovanpera nyerte Evans és Takamoto Katsuta előtt, így hármas Toyota részsiker született. 

    A nap utolsó hosszú szakasza egy 18,15 km-es pálya volt, melyet csak egyszer teljesített idén a mezőny, és mely előtt Thierry Neuville-nek is problémája akadt, miután etapon kiszakadt a kereke és hajtás hibával teljesítette a szakaszt. Az eset miatt pedig csaknem másfél percet vesztett. 

    Ugyancsak sok időt vesztett Craig Breen, aki megforgott, majd a saját pora miatt volt kénytelen várni és így 53 másodpercet vesztett. 

    Ott Tanak két defektet követően is tudta folytatni a versenyt, azonban az utolsó hosszú szakaszon már csak végig szeretett volna érni probléma nélkül, így 15 másodperccel volt lassabb Kalle Rovanperánál, aki ezen a szakaszon is a leggyorsabb volt. 

    Pierre-Louis Loubet egészen a délutáni negyedik szakaszig elkerülte a nagyobb problémákat, akkor azonban egy elágban túlcsúszott, majd a por miatt nehezen tudott ismét elindulni, így fél percet vesztett. A fiatal francia versenyző Neuville problémája után akár a harmadik helyen is állhatott volna.   

    A péntek esti szuperspeciál előtt végül az a két versenyző áll az élen, akik nagyobb probléma nélkül úszták meg a szakaszokat. A tavalyi Portugál Rallyt nyerő Elfyn Evans előnye 10,7 másodperc a vb éllovas Kalle Rovanpera előtt. 

    Szombaton és vasárnap pedig akár időszakos esőzés nehezítheti a versenyzők dolgát.

    Portugál Rally, állás 8 szakaszt követően 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 1:23:05.6
    2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +10,7
    3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +42,5
    4 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +48,8
    5 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +56,9
    6 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1:08,4
    7 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:32,0
    8 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:46,3
    9 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:02,7
    10 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3:37,5 

    További eredmények 

    ZEG Rally Show EundoroGP-futammal

    0

    A ZEG Rally Show rallyversenyt és terepmotoros EnduroGP világbajnoki sorozat magyarországi futamát is az augusztus 6-7-i hétvégén rendezik Zalaegerszegen a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével. A rangos motor- és autósport versenyek mellett a közlekedésbiztonságra is nagy hangsúlyt fektet az Ügynökség. A gyermekeknek szóló Road Safety közlekedésbiztonsági programra és a motorosoknak szervezett Moto Safety vezetéstechnikai tréningre is ellátogathatnak az érdeklődök. Mind a négy rendezvényen ingyenes a részvétel. 

    Az EnduroGP világbajnoki sorozat leegyszerűsítve a raliversenyzés kétkerekű változatának is tekinthető. A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) támogatja a zalaegerszegi verseny megrendezését, amely a versenynaptárban a szlovákiai viadal után kapott helyet. A HUMDA a sorozat új promóterével, a Prime Stadiummal közösen népszerűsíti ezt a technikai sportágat hazánkban. Az esemény központja várhatóan a zalaegerszegi Városi Sportcsarnok parkolójában lesz, azonban a különböző mért -és összekötőszakaszok több városhoz közeli részt is érintenek majd, például Bocfölde is a tervek között szerepel. Várhatóan több magyar versenyző is képviselni majd a hazánkat, például Zsigovits Norbert, aki tavaly az Open 4S kategóriában világkupa 2. helyezést ért el, Szőke Márk, aki az Open 2S-ben dobogós helyet szerzett, illetve Liszka Roland és Tádics Dániel. 

    A fergeteges sikerű tavaly augusztusi ZEG Rally Show után idén is a HUMDA szakmai közreműködésével rendezik meg a zalaegerszegi ralifesztivált augusztus 7-én. A rendezvénynek köszönhetően 21 év után egyedülálló show keretében térhetett vissza a ralisport a zalai megyeszékhelyre. 2021-ben csaknem ötvenen neveztek a viadalra, a raliautók minden kategóriája bemutatkozott, a kuriózum WRC csodáktól egészen a Trabantig. A hazai rally szakág meghatározó versenyzői, többek között Herczig Norbert, Bútor Róbert és Turán Frigyes is a népes versenyzőtábort erősítették. Idén a ZEG Rally Show koncepciója nem változik, ugyanúgy egy bemutató „versenyt” láthatnak majd a kilátogatók Zalaegerszeg belvárosában és a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán, illetve több új szakaszon. A program a hagyományos raliversenyek látványát nyújtja majd, így a verseny össztávja is nőni fog, több izgalmat nyújtva mind a nézőknek, mind az indulóknak. A HUMDA a ZEG Rally Show-t és az EnduroGP-t a Truck Race Promotion közreműködésével szervezi. 

    A hétvégére kilátogat a HUMDA két országjáró rendezvénysorozata, a Road Safety és a Moto Safety is. A „Road Safety – a biztonság az első” közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatot óvodásoknak és alsó tagozatos általános iskolás tanulóknak szervezi a HUMDA. Ezen a korosztályi jellemzőknek megfelelően kidolgozott képzésen a közlekedési balesetek megelőzése és elkerülése áll a középpontban. Egy interaktív oktatást követően instruktorok segítségével gokartokkal, elektromos mini autókkal, kerékpárokkal és rollerekkel mennek ki a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között például a rendőri karjelzésekkel ismerkedtek. A családok pedig egy 4 x 4 méteres társasjátékon játszhattak, de egy reakcióidő-figyelő, -javító játékot is kipróbálhatnak. A felnőttek pedig úgynevezett részeg- és drogszemüveg révén tapasztalhatták meg, miért nem szabad ilyen szerek hatása alatt volán mögé ülni. 

    A HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety pedig gyakorlati tréningből, illetve elméleti előadásból áll augusztus 6-án. Az eseményen instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. A Moto Safety-n kétszázan vehetnek majd részt, jelentkezni néhány héttel az esemény előtt lehet majd, részletes információkat a HUMDA honlapján és közösségi médiafelületein találnak majd az érdeklődők. 

    – Ügynökségünk számos területe bemutatkozik majd az első augusztusi hétvégén, igazi HUMDA-fesztivált rendezünk Zalaegerszegen. Az autó- és motorsport viadalok mellett a közlekedésbiztonság is nagy szerepet kap ezekben a napokban, ráadásul nem is egy, hanem két Safety-programunknak köszönhetően. A gyerekek, a jövő közlekedői mellett a motorosok képzésére is figyelmet kell fordítani. Azoknak is varázslatos élményben lehet majd részük, akik az EnduroGP világbajnoki futamára látogatnak ki, hiszen itt a legrátermettebb terepmotorosok mérkőznek meg. Több magyar tehetség is elindul majd a mezőnyben, nekik különösen érdemes lesz szurkolni. A már szinte hagyományosnak tekinthető ZEG Rally Show-n pedig meglehetősen látványos és impulzív módon népszerűsítjük a rallysportot. Mindenkit szeretettel várunk, az egész családnak különleges élményben lehet része, ezt a hétvégét kár lenne kihagyni – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    Eddig tartott a Loeb-Ogier csata

    0

    Sébastien Loeb négy szakasz után még vezette a Portugál Rallyt, az első péntek délutáni gyorsaságin azonban kiállni kényszerült. 

    Sébastien Loeb 5 tized másodperccel vezette a Portugál Rallyt a péntek délelőtti szakaszok után Elfyn Evans és 3,3 másodperccel Thierry Neuville előtt, azonban a délutáni első szakaszon pár méterrel a rajt után egy bal kanyarban megcsúszott és a Ford Puma Rally1 jobb hátuljával neki ütközött egy betonszegélynek, ami kitörte az autó kerekét. 

    A kilencszeres rally világbajnok így az élről kényszerült kiállni és véget ért csatája Sébastien Ogier-vel is.  

    Sébastien Loeb legutóbbi versenyén, a Monte-Carlo Rallyn nyerni tudott Sébastien Ogier előtt.

    A kilencszeres rally világbajnok kiesése után Elfyn Evans vette át a vezetést Thierry Neuville és Sébastien Ogier előtt.

    Portugál Rally, állás 5 szakaszt követően

    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 45:51,7
    2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2,1
    3 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +4,8
    4 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +9,9
    5 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +10,8
    6 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +15,4
    7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +16,4
    8 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +21,2
    9 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +21,3
    10 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +23,0
    11 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +42,0

    További eredmények

    Azt hiszem, jól vezettem – mondta, majd átvette a vezetést Loeb 

    0

    Sébastien Loeb saját bevallása szerint jól vezetett a Portugál Rally negyedik szakaszán, amit az eredmények is megerősítettek, hiszen péntek délben a kilencszeres rally világbajnok vezeti a versenyt Elfyn Evanst és Thierry Neuville-t megelőzve. 

    A Portugál Rally csütörtök este egy coimbrai városi szakasszal kezdődött, melyet Thierry Neuville nyert meg Ott Tanak és Craig Breen előtt. 

    Pénteken azonban már az első murvás szakaszok következtek, melyen a négy percenkénti indítás ellenére is rengeteg porral kellett megküzdeniük a versenyzőknek. 

    A nap és a szezon első murvás szakasza Elfyn Evansnek sikerült a legjobban. A walesi toyotás mögött meglepetésre az M-Sport két versenyzője, Gus Greensmith 6,1 és Pierre-Louis Loubet 7,5 másodperc hátránnyal zárt. 

    Evans a nap leghosszabb szakaszát, mely 19,33 km, is megnyerte elképesztően szoros küzdelemben, hiszen Ott Tanak 1, Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera 2, Craig Breen 3, Dani Sordo 6, Sébastien Loeb pedig csak 7 tizeddel maradt el a legjobb eredménytől. 

    Evans két szakaszgyőzelem után 5 másodperccel vezetett Ott Tanak, és 8,2 másodperccel Sébastien Ogier előtt. 

    Azonban a két részsiker megbosszulta magát a nap harmadik szakaszán, miután a 18,72 km-es szakasz végéig már sokak gumija nem tartott ki, így Elfyn Evans abroncsai is elfogytak, ahogy Sébastien Ogier gumijai is. 

    Ennél azonban sokkal jobban tapadtak Sébastien Loeb Pirelli abroncsai, aki megnyerte a szakaszt, míg az előző szakaszokon nagyon gyors versenyzők a gumikkal küzdöttek, a verseny élére is állt a kilencszeres rally világbajnok.

    “Keményen próbálkoztam és végül nagyon jó szakaszom volt – mondta Loeb a negyedik szakasz céljában. – A lehetőségeimhez képest, azt hiszem, jól vezettem.” 

    Az idei Monte-Carlo Rallyt már megnyerő Loeb előnye 5 tizedmásodperc Evans és 3,3 másodperc Thierry Neuville előtt. 

    A belga Hyundai versenyző a délelőtti középső szakaszon vesztett némi időt, amikor sokakhoz hasonlóan alig látott valamit a porban, így azonban több gumija maradt a harmadik szakaszra. 

    Ott Tanak 2,4 másodperccel szorul le jelenleg a dobogóról, ahogy a mai napon takarító Kalle Rovanpera is. 

    Sébastien Ogier egyelőre 6,7 másodperces hátránnyal a hatodik, pedig saját bevallása szerint mindent beleadott a nyolcszoros világbajnok a délelőtti szakaszon. 

    Craig Breen ugyancsak a portól nem tudott zavartalanul vezetni, ami sokszor az autóban is megállt, így a hetedik helyen várhatja a péntek déli gumicserét, hiszen szervizelési lehetőség csak a nap végén lesz. 

    A folytatásban a mezőny újra teljesíti a délelőtti szakaszokat, majd a napot egy 18,15 km-es szakasz, végül pedig a 3,36 km-es Lousada szuperspeciál zárja. 

    Grönholm volt a szakkommentátor 

    A Portugál Rally ideje alatt ünnepli 50. születésnapját a Rally Világbajnokság, mely alkalomból számos egykoron meghatározó versenyzővel és autóval lehet a verseny központjában találkozni. Így fordulhatott elő, hogy a 2000-es és 2002-es rally világbajnok Marcus Grönholm szakkommentálásával közvetítették a WRC+ munkatársai a negyedik szakaszt. 

    Marcus Grönholm az élő közvetítésben egyszerűen mesternek nevezte egykori riválisát, Sébastien Loeböt, aki a verseny élére állt, de dicsérte a takarítóként igen jó munkát végző honfitársát, Kalle Rovanperát is. 

    Portugál Rally, állás 4 szakaszt követően 
    1 #19 Sébastien Loeb / Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 36:51,1
    2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0,5
    3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +3,3
    4 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5,7
    5 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +5,7
    6 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6,7
    7 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +11,8
    8 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +13,0
    9 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +15,1
    10 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +20,6
    11 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +24,3
    12 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +36,2  

    További eredmények 

    Hertlik Donoven: a fájdalmak ellenére negyedik hely! 

    0

    Kőkemény felkészülést követően nagyon várta a Kaposváron rendezett enduro magyar bajnoki viadalát Hertlik Donoven. Az endurocrossban háromszoros magyar bajnok motoros számára sajnos megint nem sikerült problémamentesen letudni a kétnapos viadalt, ugyanis szombaton hatalmasat bukott, ám a nagy fájdalmak mellett is sikerült a negyedik helyen végeznie.

    Noha a sok balszerencse és technikai gond mellett eddig remekel Hertlik Donoven az idei endurocross bajnoki szezonban – több dobogós helyével versenyben van az összetett bajnoki címért a királykategóriában –, úgy tűnik, az enduróban aztán tényleg elpártolt tőle a szerencse. Előbb Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki futamon esett ki nagyon bíztató kezdetet követően, most pedig a kaposvári versenyen esett hatalmasat, és a vállában érzett hatalmas fájdalmak ellenére is a negyedik helyet sikerült megszereznie.

    Az enduro számomra még kissé új dolog, hiszen ez volt a második versenyem ebben a szakágban. Sokat kell még tanulnom, ráadásul itt nincsen felvezető, kör csak gyalog lehet bejárni a pályát. Az első napon igyekeztem biztonságosan tempót motorozni, hiszen az első két körig nagyban ismeretlen a pálya… Ám a balszerencse ismét nem került el, és a második körben nagy sebességnél nagyot estem egy törmelékkel felszórt részen. Ugyan gyorsan felálltam és végül a negyedik helyen zártam a napot, de másnap reggel aztán hatalmas fájdalmat éreztem a vállamban és a jobb hüvelykujjam teljesen bedagadt, szinte mozgatni sem tudtam, ám beöltöztem, és megpróbáltam a dobogóra felkapaszkodni. Miután a fájós kezem miatt megint hibáztam, így mindössze annyit értem el, hogy a negyedik pozíciómat sikerült megtartanom. Sajnálom, mert úgy érzem, ezúttal jobb eredményt érhettem volna el. Rengeteg még ebben a szakágban a tanulnivalóm, dolgozom tovább – állította Donoven.

    A Korda Racing csapattulajdonosa szerint versenyzőjének úgy tűnik, a hátizsákjához nőtt a balszerencséje, és amikor meghallotta az újabb problémát, csak annyit mondott, egyszer minden sorozat véget ér. A rossz is.

    „Ha valaki az év elején azt mondja, hogy éppen Donoven lesz az a csapatból, akit a balszerencse egyszerűen nem akar elengedni, egyszerűen nem hittem volna el. Most már látom, kár volt ezt hinnem. De előre nézünk, és aki látja őt készülni, edzeni és a pechsorozata ellenére ilyen jól szerepelni, az pontosan tudja, fog ő még boldogan integetni a dobogó tetejéről” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

    A Korda Racing együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    B. Molnár László