back to top
2024. november 24. 05:26
Kezdőlap Blog Oldal 143

Mintha nem akarnának tudomást venni a visszatérő Briatore legsötétebb tettéről a csapatvezetők

0

Az Alpine a Spanyol Nagydíj péntekjén bejelentette: az istállót korábban vezető Flavio Briatore újra munkába áll Enstone-ban. A Renault-hoz hasonlóan a Mercedes és a Ferrari vezetői is csak a jóra emlékeznek a 2009-ben az F1 egyik legnagyobb botrányát kirobbantó olaszról.

Briatore 1988 óta vezette a Benettont, ami 2002-től a Renault gyári csapata lett, ám 2009 őszén távoznia kellett az istállótól Pat Symonds technikai igazgatóval együtt, miután fény derült arra, hogy kitervelői voltak a 2008-as Szingapúri Nagydíj ütközésbotrányának – szándékosan az autó összetörésére kérték Nelson Piquet Jr.-t egy előre kijelölt pillanatban, hogy az előidézett biztonsági autó stratégiai előnyt adjon Fernando Alonsónak, aki ennek köszönhetően a 15. rajthelyről meg is nyerte a versenyt.

Az olaszt hamarosan életre szólóan eltiltották attól, hogy újra a Forma-1-ben dolgozzon, egy évvel később azonban a bíróságon elérte, hogy visszavonják ezt az ítéletet. Briatore különféle üzleti érdekeltségei révén azóta is az F1 közelében maradt, Alonso karrierjének egyengetésében például máig szerepet vállal, de 15 év után most először kapott ismét megbízatást egy csapattól. Történetesen pont attól, amelynek hírnevét a 2009-es botránnyal besározta, azt követően ugyanis fokozatosan csökkentette F1-es érdekeltségeit a Renault – öt éven át a Lotus neve alatt futott a csapat –, s 2016-ban tért vissza ismét gyári istállóként. 2021-ben Alpine névre keresztelkedett át, ám ez továbbra is ugyanaz a márka és csapat, amelynek legnagyobb csúcs- és mélypontjai egyaránt Briatoréhoz kötődnek.

A most 74 éves üzletember Michael Schumacher és Alonso vezényletével négy egyéni és három konstruktőri bajnoki címet szerzett – 2009-es távozása óta azonban az enstone-i istálló csak hárommal növelte győzelmei számát, ebből kettőt Lotusként Kimi Räikkönennel szereztek, egyet pedig Esteban Ocon a 2021-es Magyar Nagydíjon már az Alpine-nak.

Teljesen elgurult a gyógyszer? – visszatért az F1 egyik legnagyobb csalásának főszereplője

Briatore újbóli leigazolása jelzi, hogy a Renault-nál fátylat borítottak a múltra, és a csapatvezető Bruno Famin szemei előtt is csak az lebeg, hogy az olasz szakember tapasztalatával előrelendítsék az idén mélypontra süllyedt istállót.

„40 évnyi tapasztalata van a Forma-1-ben, tudja, hogyan kell működtetni egy győztes csapatot. Jó eredményekre és számos világbajnoki címre tekinthet vissza. Ennek a tapasztalatát, a küzdőszellemet hozza a csapatba. A vezérigazgató tanácsadója lesz, de össze fogunk dolgozni, és rendszeresen beszélgetünk majd” – mondta a csapatfőnökök pénteki sajtótájékoztatóján Famin, akit nem érdekel Briatore és a Renault múltbeli botrányos elválása.

„Csak a jövőbe tekintek, és azon gondolkodok, hogyan tehetnénk a csapatot jobbá. Flavio tanácsadói szerepkörében lehetőséget látok. Mindent tud a Forma-1-ről, rengeteg embert ismer, így biztos vagyok benne, hogy segíteni tudja majd a csapatot a gyorsabb fejlődésben.”

Faminnek semmilyen kapcsolata nem volt az F1-gyel 2009-ben, akkoriban még a Renault riválisánál, a Peugeot sportrészlegénél dolgozott. A sajtótájékoztatón jelen lévő Mercedes, Ferrari és Sauber vezetőinek szintén nem sok közük volt még akkoriban a királykategóriához. Briatore viszont jó barátságot ápol Stefano Domenicalival, az F1 vezérigazgatójával, aki akkoriban a Ferrari csapatfőnöke volt, mostanság pedig sűrűn jelennek meg közös fotóik az Instagramon.

Toto Wolff éppen 2009-ben csöppent bele az F1-be, amikor részvényeket vásárolt a Williamsben.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Flavio Briatore (@briatoreflavio) által megosztott bejegyzés

„Szerintem meg kell adnunk az esélyt a jóvátételre – fogalmazott az osztrák Briatore visszatérése kapcsán. – Én rendkívül leleményes üzletemberként ismertem meg Flaviót. Rengeteget tud a Forma-1-ről. Az elmúlt több mint tíz évben közelebbi kapcsolatot, barátságot alakítottam ki vele, és eddig minden, amit tőle kaptam, a hasznomra vált. Ahogy Bruno is mondta, 40 évnyi Forma-1 rendkívüli szakértelemmel ruházta fel őt. És szerintem mindenki megérdemli az esélyt a visszatérésre. Mindenképp hasznosnak gondolom, hogy egy újabb kiváló elme érkezik az Alpine-hoz, aki képes leegyszerűsíteni bizonyos dolgokat és a józan ész mentén döntéseket hozni.”

Frédéric Vasseur másfél évtizeddel ezelőtt még a juniorszériákban volt érdekelt az ART csapatvezetőjeként – az F1-be 2016-ban érkezett, éppen a visszatérő Renault nevezte ki csapatfőnökének.

„Először is, nem szeretném kommentálni, hogy mi történik más csapatoknál, van elég dolgom a sajátommal is – mondta a Ferrariról a francia. – De összességében úgy gondolom, hogy ez egy előrelépés az Alpine számára. Az F1 számára is jót tesz, ha ennek eredményeként az Alpine ismét versenyképes lesz majd. Mind tudjuk, hogy mi történt, de megfizette az árát. Immár lehetséges számára a visszatérés, így hát visszatérhet.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Flavio Briatore (@briatoreflavio) által megosztott bejegyzés

Kollégáihoz hasonlóan nincs ellenvetése Briatore visszatérésével kapcsolatban a Saubert irányító Alessandro Alunni Bravinak sem – az olasz még viszonylag friss arc az F1 nagyjai között, s bár maga is eltöltött már pár évtizedet az autósportban, elmondása szerint Briatorét nem is ismeri személyesen.

„Csak azt látom, hogy milyen eredményeket ért el a Forma-1-ben, illetve hogy mit tett kereskedelmi ügyekben az elmúlt évek során, az általa hozott új szponzorok és helyszínek pedig fontos lépcsőfokok voltak a Forma-1 fejlődésében. Nagytudású emberekre van szükségünk a Forma-1-ben, Flavióról pedig elmondhatjuk, hogy nagytudású.”

Amíg nem töltött be aktív szerepet a sportban, Briatore átesett egy az arcát érintő plasztikai műtéten, valamint néhány hónapja egy szívműtéten is.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Flavio Briatore (@briatoreflavio) által megosztott bejegyzés

Nyolc év után ismét dobogóra állna Lengyelországban Evans

0

Elfyn Evans némi tapasztalatot már tudott gyűjteni a Lengyel Rallyról a múltban, nyolc éve már dobogóra is tudott állni a WRC2-ben, ezt pedig idén a Rally1-es Toyotával ismételné meg. 

Az idei Lengyel Rally 2017 után tér vissza a WRC-naptárba, azonban Elfyn Evans egyike azoknak a versenyzőknek, akik már a múltban is tudtak tapasztalatot szerezni erről a gyors versenyről. 

A walesi toyotás 2016-ban Ford Fiesta R5-tel a WRC2 második helyén zárt Teemu Suninen és Esapekka Lappi előtt, hasonló dobogós eredményt pedig idén is szeretne elérni, de már a Rally1-es autóval. 

Ogier megcélozhatja harmadik győzelmét a Lengyel Rallyn – Nevezési lista

„Néhány nehéz verseny után reméljük, hogy jobb formát tudunk nyújtani a következő gyorsabb rallykon – mondta Elfyn Evans. – Annak ellenére, hogy a következő három verseny karaktere nagyon hasonló, mindegyiküknek megvan a maga kihívása. A Lengyel Rallyval kapcsolatban például arra emlékszem, hogy ez egy elég gyors rally, így minden bizonnyal más lesz a szardíniai versenyhez képest. Az utak általában nagyon leromlanak délelőtt, így a második menet kihívást jelenthet. Lesznek olyan szakaszok, amelyeket már vezettünk a múltban, de ez inkább egy új rally számunkra. Ennek ellenére szeretnénk egy dobogós eredményt elérni.” 

Evans korábban négy alkalommal indult a Lengyel Rallyn. 

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

A Lengyel Rallyn 19 gyorsasági szakaszt és 303.16 km versenytávot kell a mezőnynek teljesíteni. A hétvége során néhány zápor könnyítheti meg elviselni a nyári kánikulát.   

Minimális különbségek az élmezőnyben, újabb hihetetlenül szoros időmérő jöhet az F1-ben

0

Carlos Sainz zárta az első helyen a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzését, de Lando Norris, Charles Leclerc és Max Verstappen is 1 tizeden belül zárt hozzá képest. A Mercedes szintén nem volt messze.

Magyar idő szerint szombaton kora délután, a harmadik szabadedzéssel folytatódott a Spanyol Nagydíj hétvégéje a Forma–1-ben. A pénteki szabadedzések Lando Norris, illetve Lewis Hamilton elsőségével zárultak, és a köridők alapján szoros csata volt kilátásban. Igaz, a körülmények kicsit megváltoztak, hiszen az aszfalt hőmérséklete ezúttal csak 42 fokos volt a tréning elején, ami persze továbbra sem alacsony.

Tényleg vége a Red Bull egyeduralmának? – fontos tanulsággal szolgált az F1-es hétvége első napja

A bokszutca megnyitása után Hamilton volt az első, aki elhagyta a garázsát, a hétszeres világbajnokot lágy gumikon küldték ki. A Mercedes versenyzője 1:14.178 másodperccel kezdett, ami közel 9 tizeddel volt lassabb, mint a pénteki nap általa futott legjobb köre. Nem sokkal később Max Verstappen is megjelent a pályán, ám a holland pilóta a közepes abroncsokon kezdett, Kevin Magnussen pedig a keményeken nyitott.

A címvédő a gumihátrány ellenére csak 59 ezreddel bizonyult lassabbnak korábbi riválisánál, miközben egyre inkább benépesült a pálya. Hamilton aztán 1:13.865-re javította az addigi legjobb időt, míg Sergio Pérez feljött a harmadik helyre, de az ő hátránya már 1 másodpercnél is nagyobb volt.

Bő 10 perc elteltével aztán megérkezett a másik Mercedes, és George RUssell 434 ezreddel felülmúlta csapattársát, szintén a lágyakon. A két Ferrari ugyancsak megelőzte Hamiltont: Carlos Sainz 105, míg Charles Leclerc további 36 ezreddel maradt el az ifjabbik brit versenyzőtől a piros oldalfalú abroncsokon. Utóbbi a rádióban megdicsérte a csapatot, hogy jó munkát végeztek az autóval, és sikerült jelentősen előrelépniük.

Szűk 20 perc után a McLaren is feliratkozott az eredményjelzőre, sőt, Lando Norris rögtön a második helyre ugrott fel, miután mindössze egyetlen ezreddel felülmúlta a spanyol versenyző idejét, ráadásul mindezt közepeseken.Ezután sokáig nem változott az élmezőny sorrendje, egészen a gyakorlás utolsó harmadáig.

Ekkor ugyanis sorban jöttek a friss lágy abroncsokon futott körök, és szűk 20 perccel a leintés előtt Alexander Albon 1:13.753-mal feljött az ötödik pozícióba. Oscar Piastrinak ellenben egy hiba miatt csak a hetedik pozícióig sikerült javítania, megelőzve a szintén gyorsuló Haasokat. Csapattársa viszont nem rontott, és a hétvége addigi legjobb idejével átvette a vezetést, 388 ezreddel megelőzve Russellt.

Hamilton aztán ugyancsak gyorsult, de csapattársát is csak 72 ezreddel tudta megelőzni. Nem sokkal később, ahogyan az várható volt, a 26 esztendős pilóta visszavette a második helyet, és 121 ezredre csökkentette lemaradását másik honfitársa mögött. Ezután viszont jött Sainz, aki mindannyiuknál gyorsabb volt, és 1:13.013-mal állt az élre, míg Verstappen tőle 74 ezreddel lemaradva a harmadik pozícióba ugrott fel.

A címvédő azonban nem sokáig volt harmadik, ugyanis Leclerc hátránya feleannyi volt Sainzhoz képest, mint neki. Ezzel ki is alakult a sorrend, amely elképesztően szoros időmérőt vetít előre: Sainz végzett az élen, 3 századdal megelőzve Norrist, míg Leclerc és Verstappen szintén 1 tizeden belül vannak. Russell 151 ezredes hátránya szintén nem nagy, míg mögötte Hamilton, Pérez, Albon, Fernando Alonso és Piastri lett a sorrend.

Tűz ütött ki az F1-es paddockon belül

0

Nem sokkal a harmadik szabadedzés megkezdése előtt tűz ütött ki a McLaren vendéglátóegységében. A csapatnak ki kellett menekíteni az ott tartózkodókat, de senki nem sérült meg, és a tréningre sem volt hatással.

Ijesztő incidens történt a montmelói paddockon belül. Körülbelül 30 perccel a harmadik szabadedzés előtt ugyanis tűz ütött ki a McLaren vendéglátóegységében. A tűzoltók természetesen kivonultak a helyszínre, és az onnan érkező beszámolók szerint azóta „kontroll alatt tartják” a kialakult helyzetet, amely így nem eszkalálódott.

A Sky Sports értesülései szerint elektromos tűz okozta a bajt és az abból adódó ijedtséget. A McLaren szóvivője azonban a Mirrornak megerősítette, hogy senki nem sérült meg. „Ma délelőtt egy tűzriadó után evakuáltuk a Team Hub paddockbeli vendéglátóegységünket, a csapatot biztonságosan evakuáltuk, amíg a helyi tűzoltóság kezeli a problémát” – olvasható a csapat által kiadott közleményben.

Az is felmerült esetleges problémaként, hogy a két pilóta, Lando Norris és Oscar Piastri versenyzői felszerelése a tűz által sújtott épületben van. A McLaren garázsában azonban nyugodt volt a hangulat, vagyis vélhetően máshol is megvoltak a kellékek tartalékban. A szabadedzés egyébként a terveknek megfelelően magyar idő szerint fél 1-kor elindult.

Viszonylag ritka az ilyen jellegű probléma az F1-es paddockban, ám nem egyedülálló esetről beszélünk. 12 éve például pont ugyanezen a helyszínen ütött ki tűz a Williams garázsában a verseny után, ami azóta is táptalaja azon összeesküvés-elméleteknek, miszerint a Pirelli egyedi gumikkal nyerette meg a versenyt Pastor Maldonadóval, hogy ezzel kedveskedjen a 70. születésnapját nem sokkal korábban ünneplő csapatfőnöknek, Frank Williamsnek.

Fourmaux feledtetné Szardíniát első Lengyel Rallyján

0

Adrien Fourmaux első Lengyel Rallyján áll rajthoz jövő héten, és a számára új versenyen szeretné feledtetni a nem jól sikerült Szardínia Rallyt. 

A Lengyel Rally 2017 után tér vissza a WRC-naptárba, így Adrien Fourmaux is egyike azon versenyzőknek, akik még nem indultak ezen a gyors rallyn. 

Az M-Sport francia pilótája hét évvel ezelőtt kezdte karrierjét a francia junior bajnokságban, így első Lengyel Rallyján elsősorban a műszaki hiba miatt nem jól sikerült szardíniai versenyt szeretné feledtetni. 

Ogier megcélozhatja harmadik győzelmét a Lengyel Rallyn – Nevezési lista

 „Ez lesz az első versenyem Lengyelországban, azonban ez lesz az első gyors murvás verseny is a nyári háromból, úgyhogy ezen a versenyen szeretnék egy alapot elérni, amire a következő versenyeken építhetek. – mondta Adrien Fourmaux. – Szeretnénk egy jó eredményt elérni, és elfelejteni a Szardínián történteket. Dolgoztunk a csapattal, hogy ismét megfelelhessünk az elvárásoknak, és remélhetőleg hamarosan újra a dobogóra állhassunk. Csak annyit tudok erről a rallyról, hogy elég gyors és elég homokos talajon kell vezetni! Tehát rengeteg tanulási lehetőség lesz, de tapasztalatainkat később felhasználhatjuk a lett és finn versenyen.” 

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

A Lengyel Rallyn 19 gyorsasági szakaszt és 303.16 km versenytávot kell a mezőnynek teljesíteni. A hétvége során néhány zápor könnyítheti meg elviselni a nyári kánikulát.   

Tényleg vége a Red Bull egyeduralmának? – fontos tanulsággal szolgált az F1-es hétvége első napja

0

Bár a pole pozíciót és a győzelmet így is megszerezhetik, nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bull gondjai Montmelóban sem múltak el, és ismét többcsapatos harcnak nézünk elébe. A körülmények ugyan várhatóan némileg megváltoznak a hétvége további részére, de a pénteki nap így is fontos tanulsággal szolgált.

Sokan az idei szezon legfontosabb hétvégéjének harangozták be a Spanyol Nagydíj fordulóját. Ennek oka, hogy a montmelói pálya egyfajta lakmuszpapírnak számít, hiszen általában nagyon jól megmutatkoznak rajta az autók erősségei és a gyengeségei. Éppen ezért mindenki kíváncsian figyelte a Red Bullt a pénteki szabadedzéseken, hogy az előző helyszínekhez hasonlóan küszködnek-e. A rövid válasz az, hogy igen, az egyensúlyi nehézségek továbbra is fennállnak, de ezzel együtt sem kizárt, hogy Max Verstappen mindent visz.

A hétvégi lesz az év legfontosabb Forma–1-es futama?

Az elsőnél jóval mérvadóbb második szabadedzésen Lewis Hamilton végzett az élen, ugyanakkor Mark Hughes, a The-Race.com szakírója szokásos pénteki cikkében felhívta a figyelmet arra, hogy a hétszeres világbajnok a legjobb körülmények között, a korábbinál alacsonyabb pályahőmérsékletnél autózta meg leggyorsabb körét. Ugyanez vonatkozik a meglepetésre negyedikként záró Pierre Gaslyra is.

Hamilton a leggyorsabb pénteken – a Mercedes Barcelonában is bejelentkezett egy erős eredményre?

Összességében kijelenthető, hogy egyik csapat sem találta meg az ideális egyensúlyt, de a Mercedes a jobbak közé tartozott ebben a tekintetben. Persze nem is volt könnyű dolguk, hiszen a pálya hőmérséklete nagyrészt 46-47 fokos volt, ami jelentősen megterhelte az abroncsokat, főleg a bal elsőt. A mérnökök helyzetét a Pirelli is megnehezítette, hiszen a gumiszállító kifejezetten magas, 25 psi minimális nyomást írt elő a kérdéses abroncsra. Ennek tetejében pedig kisebb-nagyobb mértékben mindenki alulkormányzottsággal küszködött.

A szezon korábbi szakaszában nyilvánvalóvá vált, hogy ahogyan a csapatok egyre alacsonyabb hasmagassággal tudják működtetni a kocsijaikat, úgy egyre nagyobb kompromisszumot kell kötni a kis és a nagy sebességű kanyarok között. Ha egy lassú kanyarban az autó jól működik, akkor a gyors kanyarban általában rossz az egyensúly, ha pedig a szárnyak elég hatékonyak a tempós kanyarokban, akkor kis sebesség esetén ez már nem mondható el.

Különösen nagy gondot okozott ez a Mercedesnek, ahol korábban mindkét típusú kanyarra be tudták állítani az autót, de csak úgy, hogy vagy az egyikben, vagy a másikban működjön. Kanadában viszont nagyot léptek előre, elsősorban az új első szárnynak köszönhetően. Nem véletlen, hogy az elem a Red Bull figyelmét is felkeltette, akik arra gyanakodnak, hogy az alkatrész menet közben túlságosan elhajlik.

A Red Bull a Mercedes szárnya körül szaglászik – lehet, hogy szabálytalanságot gyanítanak?

Ami a bikásokat illeti, a csapat továbbra is az aerodinamikai egyensúly hiányával küszködik, ráadásul a jelek szerint a felfüggesztés még mindig nem elég hatékony a kerékvetőknél. Az energiaitalosok előnye korábban abból származott, hogy alacsonyabb hasmagassággal tudták működtetni a versenygépet, mint a többiek, de ez már nincs így. Ennélfogva nem tudnak akkora leszorítóerő-többletet termelni, ellenben az egyensúlyproblémák a jelek szerint jobban sújtják őket, mint a Ferrarit vagy a McLarent.

A legjobb szektoridők alapján viszont még így is Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, kicsivel megelőzve Lando Norrist. Ugyanakkor ez Montmelóban nem annyira mérvadó, mint máshol, hiszen minél jobban nyomja valaki a kör elején, annál inkább elfogynak a gumijai a kör végére. Ennélfogva nem valószínű, hogy a három leggyorsabb szektort egyszerre is össze tudta volna rakni.

A címvédő egyébként végig alulkormányzottságra panaszkodott, elsősorban a 3-as és a 4-es kanyarokban. Persze ezzel együtt is megvolt a tempója, így a problémák ellenére is megszerezheti a pole pozíciót, de ehhez az ő extra teljesítményére is szükség lesz. A Red Bull gondjait egyébként jól megmutatja Sergio Pérez szereplése, illetve nyilatkozata. „Rengeteg változtatást hajtottunk végre, és elvesztettük a fonalat – fogalmazott. – Este minden apró részletet ki kell szednünk belőle.”

A Ferrari és a McLaren egyaránt könnyebben vezethetőnek és kiegyensúlyozottabbnak tűnt a Red Bullnál. Carlos Sainz és Norris nagyjából egy időben teljesítették a lágy gumis hosszú etapjukat, melynek során az elején a spanyol versenyző volt a gyorsabb, de a 7. kör után fordult a kocka, és egykori csapattársa ledolgozta az addig összeszedett hátrányát. Ami a Mercedest illeti, George Russell fékproblémákkal küszködött, míg Hamilton kicsit később teljesítette a versenyszimulációját, mint a másik három istálló tagjai, és bár elmaradt tőlük, de csak kicsivel.

„Hogy lehettünk ilyen hülyék?” – így gyulladt fel a villanyégő a fejek felett a Mercedesnél

Hozzá kell tenni, hogy a körülmények várhatóan megváltoznak a hétvége további részére, és a levegő, illetve az aszfalt hőmérséklete nem lesz ennyire extrémen magas, ennélfogva a gumikopás mértéke vélhetően alacsonyabb lesz. Ezzel együtt a pénteki nap fontos tanulsággal szolgált: immáron nagyon nehéz elérni, hogy az autó egyszerre rendelkezzen magas leszorítóerővel és jó aerodinamikai egyensúllyal, ami a szezon későbbi részében is fontos tényező lehet.

Az Alpine vélhetően utóbbira törekedett Gaslyval, de persze a francia pilóta pozíciója nem reális. Az RB fejlesztései viszont egyelőre nem működnek, ahogyan az Aston Martin szenvedése is tovább folytatódott. „Messze vagyunk az egyensúlyi tartományunktól – jelentette ki Fernando Alonso. – Sok mindent kell még megoldanunk.”

Katsuta Lengyelországban melegít be a következő két gyors WRC-futamra

0

Takamoto Katsuta egyike azon versenyzőknek, akik először fognak indulni a Lengyel Rallyn, éppen ezért inkább a lett és finn versenyekre való felkészülésre fog koncentrálni versenykörülmények között. 

A Lengyel Rally 2017 után tér vissza a WRC-naptárba, így az idei mezőnyben többen is lesznek, akik először indulnak majd ezen a gyors versenyen. Ilyen versenyző Takamoto Katsuta is, aki hét évvel ezelőtt bár indult már WRC2-es futamokon R5-ös Forddal, még csak tanuló éveinek elején járt a Toyota junior programjában. 

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

A japán versenyző így először áll rajthoz a Lengyel Rallyn, így a számára új versenyen elsősorban a a lett és finn versenyekre fog készülni. 

„Izgatott vagyok az első Lengyel Rallym előtt – mondta Takamoto Katsuta. – A múlt heti, verseny előtti tesztem volt az első ízelítő a lengyel murvás utakon, de minden jól ment. A szakaszok kicsit hasonlítanak Észtországhoz: nagyon nagy a tempó, néhány pálya pedig kissé puha felületű. Nagy kihívás lesz, de szeretem az ilyen rallyt, ezért már nagyon várom. Mivel ez lesz az első lengyel versenyem, így néhány korábbi év belső felvételét néztem meg. Azok a versenyzők, akik már régen szereztek tapasztalatot ezen a versenyen talán előnyben lesznek, de igyekszem a legjobb tudásom nyújtani. Remélem, jó érzés lesz az autóban ülni és egy stabil eredményt érek el, miközben a lett és finn versenyekre készülök, ahol komolyabb céljaim lesznek majd.” 

Ogier megcélozhatja harmadik győzelmét a Lengyel Rallyn – Nevezési lista

A Lengyel Rallyn 19 gyorsasági szakaszt és 303.16 km versenytávot kell a mezőnynek teljesíteni. A hétvége során néhány zápor könnyítheti meg elviselni a nyári kánikulát. 

Wolff kifakadt a Mercedest aláásó üzeneten, a rendőrség bevonását is belengette

0

Toto Wolff reagált azokra a névtelen emailekre, amelyek arról szólnak, hogy a Mercedes szándékosan hátráltatja Lewis Hamiltont, és amelyeket a paddock számos tagja megkapott. A brackley-iek csapatfőnöke lenézi azokat, akik névtelenül gyalázkodnak.

Érdekes email látott napvilágot nemrég, amelynek írója azzal vádolta meg a Mercedest, hogy szándékosan hátráltatja Lewis Hamiltont. Mint ismert, a hétszeres világbajnok az év végén elhagyja a csillagos istállót, és jövőre a Ferrarinál folytatja pályafutását, így bizonyos folyamatokba már valóban nem vonják bele, de ez az üzenet ennél jóval súlyosabb állításokat tartalmaz.

Mercedes-alkalmazott állítja: csapata szabotálja Hamiltont – de tényleg?

Ami pedig különösen érdekes, hogy a címzettek listája ugyanaz, mint néhány hónapja volt, amikor Christian Hornernek, a Red Bull csapatfőnökének állítólagos WhatsApp-üzeneteit küldte szét valaki a paddockon belül. Toto Wolff természetesen nem hagyta szó nélkül az istállója hírnevét aláásó emaileket, és kőkeményen reagált a történtekre.

„Nem az egyik csapattagtól származik – tagadta a Mercedes csapatfőnöke azt az információt, miszerint az egyik elégedetlen alkalmazottjuk volt a tettes. – Amikor ilyen jellegű emaileket kapunk, és rengeteg ilyet kapunk, az nyugtalanító, különösen, ha valaki a halálról és ezekről a dolgokról beszél. Szóval ebben a konkrét esetben azt az utasítást adtam, hogy teljes erőbedobással menjünk. A rendőrség is kíváncsi. Keressük az IP-címet, a telefont, mindent, mert véget kell vetni az ilyen jellegű online visszaéléseknek. Az emberek nem bújhatnak el a telefonjuk vagy a számítógépük mögé, és nem gyalázhatják így a csapatokat vagy a pilótákat.”

Ami az üzenet tartalmát illeti, azt minden érintett tagadta, és bár Hamilton a Monacói Nagydíj hétvégéjén tett egy olyan utalást, hogy csapata George Russellt részesíti előnyben, később kiderült, hogy ez meglehetősen inkorrekt kijelentés volt a részéről, még ha mondandója szó szerint igaz is volt. Wolff számos érvet felsorakoztatott amellett, hogy nem szabotálják a velük hat egyéni vb-címet nyerő versenyzőt.

Újabb körülménye derült fény, ami miatt nem volt korrekt Hamilton megszólalása

„Nem tudom, mit gondolnak egyes összeesküvéselmélet-hívők és bolondok – fogalmazott. – Lewis tizenkét évig volt a csapat tagja. Barátságot ápolunk, megbízunk egymásban. Meg akarjuk ezt nyerni. Magasan akarjuk befejezni ezt az egészet. Meg szeretnénk ünnepelni a kapcsolatunkat. Ha valaki mindezt nem hiszi el, akkor azt elhiheti, hogy meg akarjuk nyerni a konstruktőri világbajnokságot. A konstruktőri világbajnokságnak pedig része, hogy mindkét autó nyerjen. Szóval az összes őrült embernek [azt üzenem], hogy menjenek pszichiáterhez.”

„Úgy tűnik, nagy az irracionalitás mértéke, mert sikeresek akarunk lenni – folytatta. – Sikeresek szeretnénk lenni a sportág valaha volt legikonikusabb versenyzőjével. Kiváltság, hogy Lewis-zal dolgozhattunk, aki egy hihetetlen versenyző, egy nagyszerű személyiség, aki ugyanúgy átmegy a hullámvölgyeken, mint bármelyik másik sportember. Teljes mértékben tiszteletben tartom az okokat, amiért a Ferrarihoz megy. Nincs harag, nincsenek rossz érzések. A csapatban pozitív a köztünk zajló kommunikáció, vagyis minden kívülről érkező megjegyzés arról, hogy mi folyik az istállónál, egyszerűen téves. Azonban mindig van egy határ. Ha emaileket küldenek vagy telefonszámokat használnak ilyen üzenetekre, akkor számomra vége a viccelődésnek, és üldözni fogjuk, akár sikerül, akár nem. Bizonyos dolgoknak megvannak határai.”

Ahogyan szárnyra kaptak azok a pletykák, hogy a Mercedes hátráltatja Hamiltont, azzal párhuzamosan Russell egyre több gyalázkodó hozzászólást kap a közösségi médiában. Nemrég pedig Max Verstappen állt ki barátnője, Kelly Piquet mellett ennek kapcsán, és ítélte el az ilyen kommenteket író embereket. Wolff hangsúlyozta, hogy ezek a név nélküli elkövetők valójában gyávák.

Verstappen kiállt a hűtlenség vádjától megrendült barátnője mellett

„Nyilvánvaló, hogy az online visszaélések nem csak velünk, a csapattal vagy az embereinkkel történnek meg – szögezte le. – Rosszulesik Lewisnak és George-nak is, és láttuk, hogy Max és Kelly is beszélt erről. A bántalmazó emberek gyávák, mert elbújnak. Szóval bármi is zajlik a közösségi médiában, az összes jó dologgal együtt, amit nyújt, és azokkal az emberekkel, akiknek platformot adott, ez csak a negatívum, ami ezzel jár. Nem érzek semmit olyasvalaki iránt, aki visszaél az előbb említett okok miatt. Semmilyen hozzászólást nem olvasok el. Nincs közösségi médiás [fiókom], és szerintem fontos, hogy ezzel megvédjük magunkat. Már sokszor véleményeztem ezt korábban: mindig lesznek olyan emberek, akiknek a laptopjuk a hálószobájukban van, és csak gépelnek. Ha az emberek úgy érzik, hogy visszaélnek, vissza akarnak élni, ki akarják ütni a másikat, és egy kitalált Instagram-fiók vagy bármi más mögé bújnak, az számomra… gyere, mondd meg, hogy ki vagy, elviseljük a kritikát, és megbeszéljük, de ne bújj el!”

Megjelent a rallysport egyik legjelentősebb bajnokságának 2025-ös naptára

0

Még csak most kezdődött a nyár, azonban már közzétették a Finn Rally Bajnokság 2025-ös naptárát, melyben egy új verseny is helyet kapott. 

Még csak június második fele van, ami nem feltétlenül a jövő évi naptárak megjelenési ideje, azonban a finnek már most közzétették a 2025-ös nemzeti bajnokság menetrendjét. 

Eszerint a szezon január közepén Kuopioban indul az új bajnokság, majd január és február fordulóján tartják a Lappföld Rallyt. Március elején zárul a téli menetrend egy új versennyel, melyet Savonlinna környékén rendeznek. A szezon két és fél hónap múlva, május végén Turkuban folytatódik, majd Kouvola környékén rendeznek versenyt június közepén. A két hónapos nyári szünet után pedig Lahti környékén mérik össze ismét a tudásukat a versenyzők, a szezon pedig szeptember végén a Pohjanmaa Rallyval fejeződik be. 

Külön érdekességet tartogat a Lappföld Rally, mely 60. alkalommal kerül megrendezésre, az első verseny óta minden évben megtudták rendezni ezt a híres versenyt.  

Az idei bajnokság hét futamából már csak kettő van hátra Finnországban, a szezon augusztus végéig szünetet tart, melyet Roope Korhonen 13 pont előnnyel tölthet az élen a tavalyi bajnok Teemu Asunmaa előtt, míg a harmadik helyen Benjamin Korhola 14 pontos hátránnyal áll. 

A finn bajnokság az egyik legjelentősebb nemzeti sorozat a rallysportban, mivel innen indult a legtöbb világbajnok versenyző karrierje, és jelenleg is számos, élvonalba tartozó finn versenyző itt kezdte karrierjét. Gondoljunk csak Kalle Rovanperára, Sami Pajarira, Esapekka Lappira. 

Hamilton a leggyorsabb pénteken – a Mercedes Barcelonában is bejelentkezett egy erős eredményre?

0

Lewis Hamilton futotta a legjobb időt a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén, szorosan mögötte Carlos Sainz és Lando Norris végeztek, a nap meglepetésének pedig Pierre Gasly 4. helye nevezhető az Alpine-nal.

A második gyakorlás már tíz perc alatt zárójelbe helyezte azt a sorrendet, ami az első végén kialakult, hiszen Lando Norris első gyorskörével máris néhány századdal erősebb időt ért el annál az 1:14,228-nál, amivel az élen zárta az első órát.

Ennél az eredménynél végül 15 versenyző is gyorsabb tudott lenni, az első harminc percben egymást érték a jobb és jobb köridők, hiszen a pilóták az első fél órát használták az egykörös tempó élezésére, a folytatásban pedig szokás szerint már a hosszabb etapokra, a versenytempóra koncentrált a mezőny.

A legjobb időt végül Lewis Hamilton érte el 1:13,264-gyel, így a Mercedes, amely a csapat technikai igazgatójának állítása szerint végre egyenesbe hozta a szezonját, az élen zárta a pénteket. Előnye azonban nyúlfarknyi: mindössze 22 ezreddel végzett Carlos Sainz Ferrarija, valamint 55 ezreddel Norris McLarenje előtt. A wokingiak britje a hajrában a kisebb pályaelhagyásból tudta visszajuttatni az autóját a pályára az egyébként jobbára zavartalanul lezajlott edzésen.

Meglepetés, hogy Gasly a negyedik helyre jött fel a szezonban eddig küszködő Alpine-nal, az ő lemaradása is csupán 179 ezred lett, de ezzel bejött közvetlenül Max Verstappen és Charles Leclerc elé. Váratlan még, hogy Sergio Pérez csak a 13. helyen zárt – a mexikóinak sorozatos gyenge időmérők után kellene összeszednie magát szombatra, noha Barcelona nem az a pálya, ahol hagyományosan erősen szerepelt volna a kvalifikációkon.

Az állandó pilóták közül Nico Hülkenbergnek ki kellett hagynia az első edzést, hogy a Haas lehetőséget adjon valószínűsíthető jövő évi pilótájának, Oliver Bermannek, a német pedig 26 kör megtételével, a 12. helyen ugrott be a hétvégébe péntek késő délután.

A második szabadedzés végeredménye: