back to top
2024. november 24. 07:47
Kezdőlap Blog Oldal 164

Kanadában ismét elkapható lesz a Red Bull?

0

Várhatóan jobbak lesznek, mint Monacóban voltak, de nem zárható ki, hogy a Red Bull a Kanadai Nagydíjon is küszködni fog. 

A Red Bull az utóbbi három futamból csak egyet nyert meg, és Imolában is körökön múlhatott, hogy Lando Norris nem tudta elkapni Max Verstappent. Mindez váratlan színt csempészett a meglehetősen egysíkúnak ígérkező 2024-es idénybe, és ha a Ferrari, illetve a McLaren a folytatásban is úgy tud fejleszteni, ahogyan azt eddig tette, megizzaszthatják a bikásokat.

Különösen az olyan helyszíneken lehet sebezhető az energiaitalos alakulat, amelyeken huplis az aszfalt, és fontos a jó kerékvető-használat. Monacóban mindkettő hatványozottan jelen volt, ami kidomborította az RB20-as gyengeségeit, és mivel a Red Bull előnye már nem akkora, mint tavaly vagy tavalyelőtt, vereséghez vezetett. A soron következő futamot a szintén utcai pályának számító, ám az idei évre ismét újraaszfaltozott Circuit Gilles Villeneuve-ön rendezik Montrealban, ahol akár ismét sebezhető lehet a címvédő istálló.

„Meglátjuk, [hogy miként teljesítünk Kanadában], az új aszfalt is okozhat meglepetéseket, de emiatt valószínűleg nem ez lesz a legerősebb hétvégénk. Viszont valószínűleg kicsit jobb lesz Monacónál. Mindegyik pályán gyengébbek leszünk, amelyik huplis, vagy vannak kerékvetői, vagy legalábbis sok kerékvetőt kell meglovagolni, ezért az utcai pályák valószínűleg nehezebbek lesznek. De remélhetőleg addig valamennyire megértjük a helyzetet” – idézi Max Verstappent a Motorsport.com.

Max Verstappen, Monaco, Red Bull
Csak kerékvetőn ne kelljen áthajtani / Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben bízik benne, hogy a kanadai múltjuk (az utóbbi két évben Verstappen nyert itt), illetve a monacói tapasztalataik jobb helyzetbe hozhatják őket.

„Ez egy olyan pálya, amelyen korábban jól teljesítettünk. Ismét újraaszfaltozták az egészet, úgyhogy meglátjuk. De a Ferrari és a McLaren gyors. Mindig tudtuk, hogy csökkenni fog a különbség, a monacói kemény hétvége volt, de továbbra is vezetjük mindkét bajnokságot. Le fogjuk vonni a következtetéseket a monacói hétvégéből, és alkalmazzuk a következőre. A kanadai pálya nagyrészt a jó kigyorsításról szól, de új aszfaltnál nem lehet tudni, hogy az egyensúly milyen irányba változik” – ecsetelte Horner.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a szimulátor és a valóság közötti korrelációs problémákra vezette vissza, hogy az RB20-as nem jó a kerékvetőkön, mert mint mondta, a virtuális valóságban a kerékvetőkön jó viselkedést biztosító beállítások a valóságban nem hozták meg ugyanezt a hatást. A 81 esztendős osztrák alábbi cikkünkben azt is elmondta, hogy melyik az a pálya, amelyiken, ha nem teljesítenek jól, komolyan elkezdhetnek aggódni.

Ekkor kell megkongatni a vészharangokat a Monacóban nagyot botló Red Bullnál?

Latvala: Ha akarnám, sem tudnám leplezni csalódásomat a Szardínia Rally után

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke érthetően nagy csalódással vette tudomásul, hogy egy defekt miatt Sébastien Ogier elveszítette a már szinte biztosnak vélt győzelmet a Szardínia Rallyn és a japán gyártó ismét kikapott a Hyundaitól. 

Sébastien Ogier egy szakaszra volt attól a Szardínia Rallyn, hogy megszerezze sorozatban harmadik, az olasz versenyen pedig ötödik győzelmét, ezt azonban egy defekt miatt végül elveszítette a nyolcszoros világbajnok. 

A győzelem elvesztése azonban nem befolyásolta volna a Toyota gyári pontjait, ugyanakkor a Power Stage-en szerezhető pontok még igen.  

“Nagy a csalódás, és ezt nem is tudnám leplezni – mondta a verseny után Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Egy kis időnek el kell telnie, hogy elfogadjuk ezt a vereséget. Azonban, ha összességében nézzük, nem számított volna a csapat szempontjából, hogy Sébastien Ogier első vagy második helyen zár. A Power Stage-en azonban fontos pontokat veszítettünk, ez sokkal szomorúbb a csapat szempontjából.” 

Latvala azonban elismerte, hogy a Hyundai versenyzői nagyon erősek voltak az olasz versenyen, ezért Lengyelországban a Toyota párosainak is jobban kell teljesíteni. 

“A Hyundai nagyon erős volt ezen a hétvégén, és ez komoly nyomást helyez ránk. Tudnunk kell válaszolni erre a nyomásra, Lengyelországban sokkal jobban kell szerepelnünk. Szardínia sosem volt túl erős verseny számunkra. Az elmúlt öt évben ez a futam elsősorban a Hyundairól szólt. A gyors versenyeken mindig jobban tudtunk szerepelni, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy Tanaknak is nagyon fekszenek a gyors pályák. Mindent meg kell tennünk, hogy Lengyelországban jobban szerepeljünk.” 

Az olasz verseny után 13 pontra nőtt a Toyota hátránya gyártók bajnokságában a Hyundai mögött.

A Lengyel Rallyt június végén rendezik. 

Megdöbbentő részletek arról, milyen körülmények között küzd a karrierjéért az F1-es pilóta

0

A Forma–1 brutális sport, és aki nem teljesít, annak nincs helye benne. Ám különösen brutális az, ha valakitől úgy várnak el javulást, hogy közben nem kap ugyanolyan autót, mint a csapattársa.

Noha javarészt magának köszönheti, hogy ebbe a helyzetbe került, azért így sem normális, hogy egy 23 esztendős autóversenyzőnek ilyen körülmények között kell küzdenie azért, hogy megakadályozza élete álmának szertefoszlását, azét az álomét, amelyért gyerekkora óta kőkeményen dolgozott.

Természetesen a Williamsnél nagyon nehéz helyzetbe kerülő, az ülését legkésőbb az idei szezon végén minden bizonnyal elveszítő Logan Sargeantről van szó, akiről nemrég már James Vowles csapatfőnök is kijelentette, hogy veszélyben a helye, és annak megtartásához jelentős teljesítményjavulásra van szükség. Ezt ugyanakkor elképesztően nehéz véghezvinni olyan körülmények között, amilyenek között Sargeant versenyez.

„Elfogadhatatlan” helyzetbe került, majd elgáncsolta ártatlan pilótáját a Williams

A grove-i istálló ugyanis továbbra is azzal küzd, hogy két egyforma autót állítson ki a versenyekre. Persze mondhatjuk, hogy már az is előrelépés, hogy két autóval tudnak versenyezni, hiszen Ausztráliában Sargeant önhibáján kívül autó nélkül maradt, de korántsem ideális a helyzet, Monacóban az amerikai versenyzőnek például a 2023-as (!) monacói nagy leszorítóerős hátsó szárnnyal, és az Albon autóján levő padlólemeznél jelentősen nehezebb padlólemezzel kellett boldogulnia.

Ez a drasztikus alkatrészhiány a Williams téli – egyébként égető és nem megkerülhető – átszervezéseinek, illetve a szezon eleji baleseteknek köszönhető, és Sargeant szerint olyan sakkozásokhoz vezet, amelyek miatt sokszor az adott versenyhétvége időmérő edzéséig nem tudják, hogy melyik autó milyen specifikációban vesz részt a kvalifikáción és a versenyen.

„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ideális volt – mondta Sargeant a The-Race.com-nak Monacóban arról, hogy az időmérőig nem tudta, milyen elemekkel kell boldogulnia. – Tavaly nagyon hasonló pénteket zártunk itt, és végső soron jó helyzetben voltunk a szombati nap előtt, még úgy is, hogy változtak az elemek. Úgyhogy szerintem tudjuk kezelni a helyzetet, mert elég gyorsan tudunk alkalmazkodni a dolgokhoz.”

Az amerikai végül másfél tizeddel maradt le a Q2-ről és a 17. időt érte el, miközben Alex Albon egészen a Q3-ig jutott. Sargeant utólag nem okolt senkit, és elmondta, úgy érzi, jó kört rakott össze és a beállításokból is kihozták a legtöbbet, úgyhogy szerinte ebben nem volt több. Emellett elmonta még azt is, hogy „hatalmas különbséget jelentett”, hogy neki a 2023-as hátsó szárnyat kellett használnia, és enélkül továbbjutott volna a Q2-be, miközben Albon autóján az idei alkatrész sokat segített abban, hogy megfelelően használják a hátsó gumikat (ezzel a csapat sokat szenvedett Monacóban a korábbi években).

Alex Albon, Williams, Monaco
Alex Albon autóján volt az új padlólemez és hátsó szárny Monacóban / Fotó: Glenn Dunbar / LAT Images / Williams

Eközben Sargeantnek a monacói volt zsinórban a második olyan versenye, amelyen neki a régebbi padlólemezzel kellett boldogulnia, miközben Albon már az újabbat használhatta. A Williams elmondása szerint ez leginkább a súlyt illetően hozott előrelépést, a grove-i istálló ugyanis továbbra sem tudta elérni a minimumtömeget, ami miatt a csapatfőnök szerint körönként (ez nyilván pályafüggő) közel fél másodpercet veszítenek. Amikor Sargeantet Monacóban arról kérdezték, ez volt-e az utolsó olyan hétvége, amelyen régebbi alkatrészekkel szerelt Williams-t kellett vezetnie, csak abbéli reményét fejezte ki, hogy igen, de nem tudott konkrét választ adni, mert még nem beszélt erről a csapattal.

Persze mondhatjuk, hogy Sargeant magának köszönheti, hogy ilyen helyzetbe került, hiszen F1-es pályafutása során egyszer sem tudta még megverni Albont időmérőn (jelenleg 30-0 az állás), és az újoncévében hibát hibára halmozott, ezért a csapat jogosan favorizálja azt a versenyzőt, aki – mint azt Monacóban is megmutatta – képes a pontszerzésre. Ám amennyiben tavaly szorosabb lett volna az állás, és Sargeant az idei szezonra nagyobbat tudott volna előrelépni a teljesítményében, azt akkor is nehéz elképzelni, hogy összességében nem Albon lenne előrébb, így a helyzet aligha lenne gyökeresen más.

Mindezek alapján kérdéses, hogy a Williams miként várhat el jelentős javulást Sargeanttól, még úgy is, hogy nyilván számításba veszik, hogy az amerikainak milyen autó áll a rendelkezésére. Noha Vowles Imolában hangsúlyozta, hogy egyáltalán nincs eldöntve az Albon melletti ülés sorsa, és Sargeantnak megvan a lehetősége arra, hogy kiharcolja a helyét, sokkal valószínűbb az, hogy a 23 esztendős pilóta nem a jövő évi F1-es ülésért, hanem inkább azért küzd, hogy ne tegyék már ki szezon közben, és cseréljék le mondjuk a 18. életévét betöltő Andrea Kimi Antonellire. Illetve nyilván az F1-en kívüli jövőjéért is küzdenie kell, hiszen bővítheti a lehetőségek sorát, ha a folytatásban feljavul, és majd ugyanolyan autóval legalább időnként megszorongatja Albont.

Ogier: A defekt benne van a rallyban, gondolataim azonban Vatanennel vannak

0

Sébastien Ogier keserűen értékelt a Szardínia Rally után, ahol egy defekt miatt nem tudta megszerezni a győzelmet, a verseny után utalt Ari Vatanen gyászára is.

Sébastien Ogier nagyon közel volt ahhoz, hogy megszerezze ötödik győzelmét is Szardínián, azonban a gyakorlatilag megsemmisült Power Stage pályán defektet szedett össze, így végül 2 tizedmásodperc előnnyel Ott Tanak tudott nyerni, aki így karrierje 20. WRC-futamgyőzelmét szerezte.

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

“Sajnos nem sokat tudok mondani az utolsó gyorsaságiról – mondta Sébastien Ogier a Szardínia Rally után. – A pálya sokkal rosszabb állapotban volt, mint korábban és a mély nyomok csaknem kitépték kezemből a kormányt. Tudtuk, hogy az utolsó pálya nem fekszik az autónak sem, ennek ellenére mindent megtettünk, hogy megtartsuk a vezető helyet. Sajnos az utolsó három kilométeren már defekttel vezettünk. Ennél jobban nem tudtam volna vezetni.”

Ogier nem feledkezett meg arról sem, hogy Ari Vatanen a verseny hetének elején elveszítette 51 éves fiát, Kimet, aki rövid, súlyos betegség után hunyt el.

“A defekt miatt elveszítettük a győzelmet, de ezt el lehet fogadni. Ennél sajnos rosszabb dolgok is történnek az élet során. Gondolataim Ari Vatanennel és családjával vannak, akik sokkal nehezebb helyzetben vannak most, fiúk elvesztése után. Egy tragédia a legrosszabb dolog, ami az életünk során történhet.”

Tanak sajnálja Ogiert

0

Ott Tanak pályafutása 20. WRC győzelmét szerezte a Szardínia Rallyn, a Hyundai Motorsporttal pedig a hatodik közös sikerét érte el. Az észt versenyző az ünneplés közben sem feledkezett meg a hétvégi riválisról.

„Annyi érzelmet érzek most. Nagyon sajnálom Sebet, hogy így elveszített egy győzelmet, ez kegyetlen. Én is pontosan ugyanebben a helyzetben voltam, amikor néhány évvel ezelőtt elvették tőlem a „biztos” győzelmet. Nehéz hétvége volt, de nagyszerű, hogy ilyen erős eredménnyel fejeztem be. Meglátjuk, mit hoznak a következő raliversenyek, a szezon második felébe lépünk, és határozottan partiban vagyunk. Most néhány gyors futam következik, amit általában nagyon várok, viszont a tegnap délutánt is élvezni kellett volna, de nem úgy alakult, ahogy terveztük. Remélhetőleg a következő versenyeken megtaláljuk a jó érzést az autóban” – mondta a győztes Ott Tanak.

Ott Tänak
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ott Tanak és Martin Jarveoja első helyével a Hyundai hetedszer diadalmaskodott Szardínián és annak is örülhetett a csapat, hogy Dani Sordóék harmadik helyével sorozatban másodszor értek el dupla dobogós eredményt.

A Hyundai a gyártók bajnokságában is megőrizte az első helyet, sőt a korábbi 4 pontos előnyüket 13-ra növelték a Toyota előtt.

A pilóták pontversenyében hat forduló után Neuville 122 ponttal áll az élen, Tanak a győzelemmel a második helyre lépett, ugyanúgy 104 pontja van, mint Evansnak.

Ott Tänak
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A sikerek után nem csoda, hogy Cyril Abiteboul csapatfőnök is elgedetten nyilatkozott: „Nyilvánvalóan nagyon érzelmes a mai befejezés. Úgy tűnt, hogy a győzelem ismét kicsúszik a kezünkből, miután Ott tegnap bölcsen úgy döntött, hogy biztosra megy. A mai eredmény azonban megmutatta, hogy a ralihoz való okos hozzáállást erős képességekkel és a megfelelő lendülettel is lehet kombinálni a tökéletes időben, ami egy nagyszerű győzelmet eredményezett. Ez egy fantasztikus pillanat számára a csapatba való visszatérése során. Ez egy fontos lépés a bajnokságban, és egy kiváló csapateredmény Danival a dobogón. Pontosan azt tette, amit elvártunk tőle a csapat számára ezen a hétvégén, és nagyszerű, hogy mindkettőjüket a dobogón látjuk, ami aláhúzza a versenyképességünket. Végezetül Thierry ismét bebizonyította, hogy bármilyen rajtpozícióból nagyon tekintélyt parancsolóan gyors, beleértve a mai napot is, amikor nagyon magas volt a motivációja, hogy kárpótoljon a tegnapi veszteségért és csalódásért. Nyilvánvalóan ügyelnünk kell arra, hogy a lehető legkevesebb hibát kövessük el, mivel arra számítunk, hogy ez a bajnokság a végsőkig hihetetlenül versenyképes marad. Ma még több okunk van az ünneplésre, hiszen autónk a Nürburgringi 24 órás versenyen a TCR-osztály dobogóján zárt – gratulálunk az ottani kollégáinknak a fenomenális eredményhez.”

Ott Tänak
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

 

 

Hamilton érkezésére nagy változásokat hajthat végre a Ferrari

0

Amennyiben valóban erre az útra lép, a Ferrari Lewis Hamilton érkezésére jelentősen megváltozhat.

A megszokottól eltérő módon kell majd megközelítenie a Forma–1-es csapatoknak a 2025-ös esztendőt, hiszen 2026-ban jönnek az új szabályok, amelyek keretében nemcsak az erőforrás újul meg (eltűnik az MGU-H, és közel 50/50-es arányban oszlik majd el a belső égésű motor, illetve a hibrid egység által biztosított erő), hanem a vázra és aerodinamikára vonatkozó szabályok is változnak, keskenyebb és rövidebb autókat eredményezve.

Mivel eddig csak az erőforrásra vonatkozó szabályokat véglegesítették, az istállók nem is tudnának a 2026-os autón dolgozni, de 2025-ig amúgy sem tehetnék meg. Ez eltér a bevett gyakorlattól, hiszen normál esetben már tavasszal nekilátnak a következő évi modellnek. Így viszont kevesebb idejük lesz fejleszteni, ami miatt jövőre mindenki igyekszik majd a lehető legtöbb figyelmet fordítani a 2026-os kocsira.

Carlos Sainz, Ferrari, Monaco
A Ferrari igyekszik csökkenteni a távolságot a Red Bullhoz képest, a jelek szerint sikerrel / Fotó: Florent Gooden / DPPI / Ferrari

Az Autosport pedig úgy tudja, a Ferrarit részben ez sarkallhatja arra, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a 2025-ös autója ne az idei SF-24-es evolúciója legyen, hanem a tervezettnél agresszívabb változtatásokat hajtsanak rajta végre. A másik ok pedig az, hogy a 2022 óta érvényben levő szabályok mellett a csapatok egyre lassuló ütemben javulnak, hiszen egyre nehezebb extra századokat is tizedeket kipréselni a mostani regulákból.

„A költségplafonnal és a jelenlegi szabályokkal mindkét oldalt menedzselni kell, így akkor fogunk fejlesztéseket hozni, amikor van mit – idézi Frédéric Vasseur csapatfőnököt az Autosport. – Amit észben kell tartani, hogy a teljesítmény kiegyenlítődik, a fejlesztési ütem pedig sokkal lassabb, mint két éve. Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor valaki fejlesztést hoz, kevesebbet lép előre, mint két éve. Ez normális, és szerintem ugyanúgy igaz ránk is, mint mindenki másra.”

A maranellóiak Imolában vetették be idei első nagy fejlesztési csomagjukat, míg a következő, Magyar Nagydíjra tervezett csomagot előrehozzák Silverstone-ra. Emellett Monacóban debütált egy nagy leszorítóerős hátsó szárny, míg Kanadában jön az alacsony leszorítóerős, Barcelonában pedig egy olyan, amely a közepes leszorítóerőt igénylő pályákra van optimalizálva.

Jövőre viszont elképzelhető, hogy ahelyett, hogy a szezon során érkezik majd több fejlesztés, a Ferrari igyekszik már a szezont egy, az ideihez képest jelentősen módosított autóval kezdeni. „A csapat egyik része az idei szezon során érkező fejlesztéseken dolgozik, egy másik pedig már a jövő évi autóra koncentrál. Már nekifogtunk a 2025-ös kocsinak, sőt, mi több, egy ideje már elkezdődött a munka a 2026-os erőforráson. A kasztni és az aerodinamika terén feltételezésekre tudunk támaszkodni, hiszen még nincsenek meg a szabályok” – mondta Vasseur.

Frédéric Vasseur, Ferrari, Monaco
Úgy tűnik, Vasseur tudja, hogy mit csinál / Fotó: Florent Gooden / DPPI / Ferrari

Az Autosport értesülései szerint a korábbi tervekkel ellentétben a jelentős módosításokat azért hajthatja végre a Scuderia, hogy 2025-ben minél több erőforrást tudjon a 2026-os autóra fordítani, ugyanis megértettek néhány kulcsterületet, amelyekkel előreléphetnek. Ennek keretében pedig átállhatnak a vonórudas első felfüggesztésre, amilyet például a Red Bull és a McLaren is használ, a vörösök viszont eddig kitartottak a tolórudas megoldás mellett. Mivel 2026-ban valószínűleg amúgy is váltanának, lényegében elébe mennek a dolognak.

Ennek a felfüggesztésnek aerodinamikai szempontból előnyösebb a kialakítása, a felfüggesztés változtatásával ráadásul a pilóta elhelyezésén is módosíthatnak, ami a súlyelosztás optimalizálásában tud segíteni. Könnyen lehet tehát, hogy mire Lewis Hamilton megérkezik a Mercedestől, az SF-24-eshez képest jelentősen megváltozott Ferrariban kezdheti meg pályafutását Maranellóban.

Ranga Péter és Mészáros Zsolt nyerte a Bakonya Rallyt

0

A Szardínia Rally utolsó napjával egyidőben rendezték a Bakonya Rallyt, melyen Ranga Péter a tesztelők, míg Mészáros Zsolt a Mini Sprint mezőnyben voltak a leggyorsabbak. 

A Bakonya Rallyn idén hat gyorsasági várt a 42 rajthoz állóra, akik közül 12-en a tesztmezőnyben indultak. 

Mecsek Rally – verseny a versenyben?

A verseny nagyszerű lehetőséget biztosított a Mecsek Rally előtti tesztelésre is, talán ezért is állt rajthoz Ranga Péter és Czakó Janek is a mini sprint futam tesztmezőnyében, ahol az erőviszonyoknak megfelelően minden szakaszt megnyerve a leggyorsabb páros lettek az R5-ös Skodával. 

A pécsi párost Matics Mihály és Zejda Viktória követte a második helyen Mitsubishivel, míg a harmadik helyet Szabó Richárd és Kocsis György szerezték meg Rally4-es Forddal. 

A sprint értékelését Mészáros Zsolt és Bölcsföldi Dénes nyerte BMW E30-cal, akiket Várnagy Dávid és Fehér Kata Ladával, valamint Mogyorósi Zoltán és Bencze Richárd követett az élmezőnyben, a mini sprint értékelést Czirkos Dániel és Havas Richárd Mazda MX5-tel nyerte. 

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

A Mecsek Rallyt június 13-14-én rendezik a HUMDA Országos Rally Bajnokság, a Historic Európa-bajnokság és a Mitropa Kupa futamaként. 

A Bakonya Rally eredményei

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

0

A WRC-történelem legszorosabb befutójának beállításával ért véget az idei Szardínia Rally, melyet Ott Tanak 2 tizedmásodperc előnnyel nyert meg Sébastien Ogier előtt. 

Hihetetlen csatát vívott a Szardínia Rally első szakaszától kezdve a mezőny két korábbi világbajnoka, a nyolcszoros első Sébastien Ogier és a 2019-es bajnok, Ott Tanak, amit szombat délután úgy tűnt, hogy eldöntött a Hyundai csapatutasítása, miszerint Tanak váltson biztonságosabb vezetésre és érjen célba a második helyen. 

Ogier nyerte a Szardínia Rally első felét, nagy csata várható vasárnap

Ennek megfelelően Ogier vezetett Tanak és Sordo előtt szombat este. 

A Szuper Vasárnap pedig valóban szuper lett, miután küzdve a napi pontokért és a Power Stage bónuszpontjaiért, Ott Tanak ismét gyors vezetésre váltott, ami következtében mind a négy gyorsaságin gyorsabb tudott lenni Ogier-nál, a nyolcszoros világbajnok ráadásul defektet is összeszedett a záró szakaszon, ami a WRC-történelmének legszorosabb befutójának beállítását eredményezte, Tanak 2 tizedmásodperc előnnyel megnyerte a versenyt! 

Ezzel a különbséggel pedig az idei befutó beállította a 2011-es Jordán Rally eredményét, ahol Ogier ugyancsak 2 tizeddel előzte meg jelenlegi csapatfőnökét, Jari-Matti Latvalát.

A verseny harmadik helyén Dani Sordo ért célba, így a Hyundai kettős dobogós eredménnyel zárta az olasz versenyt. 

A koreai gyártó örömét még tovább növelhette, hogy a vasárnapi értékelést Thierry Neuville nyerte Tanak és Evans előtt. 

A WRC-történelem egyik legfontosabb szerződése került aláírásra szombaton

A világbajnokságot hat verseny után továbbra is Neuville vezeti, előnye azonban most már csak 18 pont Ott Tanak és Elfyn Evans előtt! Sébastien Ogier 30 pont hátránnyal a negyedik. 

A gyártók bajnokságában is növelte előnyét a Hyundai, 13 ponttal előzi meg a Toyotát. 

A WRC2-ben Sami Pajari szerezte meg a győzelmet Yohan Rossel és Jan Solans előtt. A bajnokságot Rossel 23 pont előnnyel vezeti Solans és 28 ponttal a Szardínián betegség miatt nem induló Oliver Solberg előtt.

A világbajnokság hetedik versenyét négy hét múlva Lengyelországban rendezik. 

A verseny nem hivatalos végeredménye

Hamilton elmesélte, hogyan fulladt kis híján a tengerbe

0

Lewis Hamilton nemrég a Hot Ones podcast vendége volt, amelyben meglepő történetet osztott meg. A hétszeres világbajnok elárulta, hogy egyszer majdnem megfulladt, miközben egy profi szörfös, Kelly Slater mellett szelte a hullámokat.

A Mercedes klasszisa Hawaiion 3 méteres magas hullámmal találta szemben magát, ami kis híján a vesztét okozta. A Mercedes pilótája mindent megtett, hogy elkerülje a bajt, de a hullám gyilkos zónája beszippantotta őt. Ekkor azt gondolta, hogy akár mindennek vége lehet.

A 103-szoros futamgyőztes – akinek még a szörfdeszkája is kettétört az erős hullámok következtében – azt is felfedte, hogy a víz alatt próbálta meg elkerülni a további négy hullámot, amelyek felé tartottak.

Hamilton szörfözés közben:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton)

„Hallottam, ahogyan a hullámok összecsapnak felettem. Láttam, hogy jön még négy komolyabb hullám, és amint tudtam, mindig feljöttem levegőért. Azonban volt egy olyan pont, amikor azt gondoltam, hogy ez a vég, mert majdnem elfogyott a levegőm. Három alkalommal kellett ezt megcsinálnom, és ezt hittem, hogy nem fog sikerülni. Ekkor jöttem rá, hogy a szörfösök minden tiszteletet megérdemelnek.”

Hamilton először 2014-ben kóstolt bele a szörfözésbe, ami azóta az egyik kedvenc hobbija lett. „Őrület, hogy mennyi szörföt néztem az idén. Minden nap, amikor netezem, szörfözést nézek – bármit, amit találok. A szörfözés a legjobb dolog, amit valaha éreztem. Annyira boldog vagyok közben. El sem tudom mondani, mennyire imádom. Amikor felállsz a deszkára, ahhoz fogható érzése nincsen” – nyilatkozta akkor.

A hétszeres világbajnoknak egyébként van egy másik veszélyes hobbija is, hiszen ejtőernyőzni is rendszeresen szokott.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Hihetetlen csata Szardínián, minden a Power Stage-en döl el!

0

A Szardínia Rally utolsó szakasza előtt az összetett győzelem és a vasárnapi verseny is teljesen nyitott, nagyon izgalmas Power Stage-re kerül sor az olasz versenyen. 

Ott Tanak nyerte a Szardínia Rally utolsó előtti szakaszát, így a vasárnapi értékelésben 2 tizedre megközelítette az élen álló Thierry Neuvllle-t, míg Elfyn Evans 5.7, Sébastien Ogier 10.9 másodperc hátránnyal következik. 

Neuville dominál a Szardínia Rally záró napján, Tanak Ogier sarkában

Izgalmas még az összetett eredmény alakulása is, ami igaz, nem számít a bajnoki pontok tekintetében, de azért mégsem mindegy, ki nyer összetettben. Itt Ogier előnye 6.2 másodpercre csökkent Ott Tanak előtt. Ez az előny pedig akár el is tud fogyni a Sassari gyorsasági mély nyomai között.

Izgalmas utolsó szakaszra kerül sor! 

Szardínia Rally, állás 15 szakasz után  
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 3:01:02.0
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +6.2
3 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +2:24.6
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:39.9
5 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +6:32.7
6 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:50.7
7 #20 Yohan Rossel – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +7:33.9
8 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +7:37.7
9 #48 Martin Prokop – Michal Ernst (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +9:46.6
10 #28 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +9:51.3 

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km Tanak 9:52.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km Ogier 19:03.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Neuville
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km Neuville 9:37.5 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km Tanak 18:46.4 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Katsuta
14:10 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km Ogier 15:13.1 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
15:10 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km Ogier 9:11.3 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
17:10 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km Ogier 15:01.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:10 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km Evans 8:03.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km Neuville 8:06.5 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km Neuville 5:01.4 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km Tanak 7:54.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása