back to top
2024. november 24. 05:29
Kezdőlap Blog Oldal 163

Nem maradt el a válasz: Ralf Schumacher visszaszólt az unokaöccsét degradáló Steinernek

0

A hatszoros futamgyőztes Ralf Schumacher nem hagyta szó nélkül, hogy Günther Steiner negatívan nyilatkozott az unokaöccséről.

Ahogyan várható volt, Günther Steiner szavai nem csapódtak le jól a Schumacher-családban, vagy legalábbis Mick Schumacher nagybátyjánál, Ralfnál. A Haas idei szezon előtt elküldött csapatfőnöke egy podcastban nemrég arról beszélt, hogy az Alpine helyében a piacon elérhető legjobb versenyzők közül választana pilótát 2025-re, a jelenleg a francia gyártóval a WEC-ben versenyző Mick Schumacher leigazolását pedig nem fontolná meg.

Steiner és Ralf Schumacher kapcsolata már Mick Haasnál töltött éve alatt viharossá vált, hiszen a hatszoros futamgyőztes rendszerint unokaöccse védelmére kelt a médiában, amikor úgy érezte, Steiner nem bánik vele megfelelően. A 48 éves expilóta ezt tette most is, amikor az Instagramon megosztott egy fotót az egyik cikkről, amelyben lehozták Steiner szavait, a kép mellé pedig azt írta: „A kor nem mentség az ostobaságra. Ha megnézem a Haas idei sikereit, valószínűleg először a saját házam körül sepregetnék. Mit gondoltok?”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ralf Schumacher (@ralfschumacher_rsc)

Ralf Schumacher természetesen arra célzott, hogy míg a Haas tavaly az utolsó helyre csúszott vissza a konstruktőri pontversenyben, és a teljes szezon során csak 12 pontot szerzett, addig az idén 8 futam után már 7 pontnál jár, és jelenleg a Williams-t, az Alpine-t és a Saubert is megelőzi. Persze kérdés, hogy Steiner maradásával mennyiben lenne más a helyzet, hiszen az idei autó már készen állt, amikor a csapatfőnök távozott.

Eközben Lawrence Barretto, az F1 szakírója az X-en arról írt, hogy Jack Doohannek, az Alpine tartalékjának van a legnagyobb esélye arra, hogy 2025-ben a távozó Esteban Ocon helyére üljön, de Valtteri Bottas is erős jelölt, miközben az Alpine Carlos Sainzot látná szívesen, de a spanyol inkább a Williams/Sauber kettős felé húz, és ezen két istálló közül választ majd. Barretto értesülései szerint Mick Schumacher csak ezen versenyzők mögött helyezkedik el a listán, Joe Saward, az F1 veterán újságírója viszont a poszt alatt egy kommentben megjegyezte: minden attól függ, hogy az Alpine-nál ki fogja meghozni a döntést.

Történelmet írtak a Schumacher-testvérek, de Ralf az egészből nem emlékszik szinte semmire

Neuville: Hiába teljesítettünk jól pénteken és vasárnap Szardínián

0

Thierry Neuville úgy érzi jól teljesített két nap során a Szardínia Rallyn, azonban egy hiba elég volt ahhoz, hogy tönkremenjen az egész hétvége. 

Thierry Neuville az ötödik helyen zárta a pénteki napot a Szardínia Rallyn, amikor takarítani kényszerült, majd szombaton azonnal a harmadik helyre lépett az első gyorsaságin, azonban a délelőtti utolsó szakaszon egy pillanatra elvesztette a koncentrációt, ami után lecsúszott az útról és kiállni kényszerült. Vasárnap visszatérve a belga versenyző úgy tudott a leggyorsabb lenni, hogy ekkor is takarítani kényszerült. 

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

Neuville a kiesés miatt összességében 12 pontot tudott csak szerezni, amivel 18 pontra csökkent bajnoki pontelőnye Ott Tanak és Elfyn Evans előtt. 

“Pénteken és vasárnap is nagyon jól teljesítettünk, ezt sajnos szombaton nem tudtuk megtenni – értékelt Thierry Neuville a Szardínia Rally végén. – Nagyon jó volt a tempónk és az autó is tökéletes volt, ezért nagyon frusztráló a szombati hiba. Hiába teljesítettünk két jó napot, összességében nem lehetek büszke a hétvégére. Ugyanakkor a hétvégi eredmények még mindig nagyon jók voltak a csapat számára.” 

A WRC-szezon most három gyors pályákon zajló versennyel folytatódik Lengyelországban, Lettországban és Finnországban, amit a tavalyi jó szereplés után már vár a belga vb éllovas. 

“Korábban nem volt erősségem a gyors pályákon való vezetés, de tavaly Észtországban és Finnországban is jól teljesítettem és megmutattam, hogy e téren is fejlődtem. Ezért idén már nagyon várom ezeket a versenyeket.” 

Al Rajhi és Al-Attiyah csatázik az első nap után Argentínában

0

A Tereprally-világbajnokság negyedik versenyének első versenynapját a toyotás Yazeed Al Rajhi nyerte Nasser Al-Attyiah és Lucas Moraes előtt.

A legendás WRC gyorsaságin, az El Cóndor–Copina szakaszon lebonyolított prológon még Al-Attyiah volt a gyorsabb, de a 381 kilométeres első speciálon a szaúdi visszavágott. A pálya első részén még fej-fej mellett haladtak – 148 kilométer után csak 6 másodperc volt köztük a különbség. Utána a Toyota versenyzője fokozatosan növelte előnyét, Al-Attyiah 20 másodperc büntetést is kapott, így a végére 2 perc 20 másodpercre nőtt köztük a különbség.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

A harmadik helyen a 28. pozícióban rajtoló Lucas Moraes futott be. A brazil toyotás a prológon elveszítette a jobb hátsó kerekét, de szerencséjére a prológ nem számít az értékelésnél, így összetettben is harmadik. A negyedik Juan Cruz Yacopini lett, ötödikként pedig a Challenger kategória győztese, Rokas Baciuška ért célba.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

A motoros mezőnyben a világbajnok Luciano Benavidesnek csak a 258 kilométerig tartott a hazai versenye. A Husqvarna motorosa elesett, megsérült a csípője, és helikopterrel kellett kórházba szállítani. Benavides tavaly épp itt vette át a vezetést a világbajnoki pontversenyben, így nagy meglepetés, hogy már az első napon búcsúzott.

A nap Honda háziversenyt hozott,  Ricky Brabec egyetlen másodperccel nyert a prológon nála kettő másodperccel gyorsabb Tosha Schareina előtt, így összetettben még mindig a spanyol vezet – egy másodperccel. A harmadik helyen is egy hondás, Adrien van Beveren ért a táborba. A negyedik és ötödik hely a Hero versenyzőié lett, Bühler és Branch is két perc feletti hátrányt gyűjtött.

A második versenynapon tovább fokozódik a kihívás, a mezőnyre 423 kilométer speciál vár Cordoba és San Juan között.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

Volt főnöke nem adna lehetőséget Mick Schumachernek az Alpine helyében

0

Alighanem Mick Schumacher hívei legutóbbi nyilatkozata után sem fogják a szívükbe zárni Günther Steinert.

Günther Steiner és Mick Schumacher kapcsolata finoman szólva sem barátsággal ért véget, amikor a német pilóta 2022-es végén eljött a Haastól. Az amerikai istálló azóta szintén távozott csapatfőnöke rendszeresen nyilvánosan kritizálta a hétszeres világbajnok fiát, miközben Ralf Schumacher, Mick nagybátyja ugyanezt megtette Steinerrel. Egyszóval az olasz amerikai és a Schumacherek kapcsolata korántsem felhőtlen, és alighanem most sem szerzett újabb pirospontokat az 59 esztendős szakember.

Steiner a Red Flags podcastban ugyanis arról beszélt, hogy annak ellenére, hogy Bruno Famin nyíltan kijelentette: Mick Schumacher rajta van a listájukon egy esetleges 2025-ös versenyzői ülést illetően, gyári csapatként az Alpine-nak „rendelkeznie kell a pénzzel, hogy megszerezze a piacon elérhető legjobb versenyzőt”, majd név szerint említette Carlos Sainzot és az RB-től elképzelhető, hogy távozó Cunoda Júkit.

Szakítással zárul az Alpine belső botránya, Ocon távozik

Ezután Steinertől megkérdezték, hogy ennélfogva az Alpine csapatfőnökének helyében megfontolná-e Mick Schumacher leigazolását, mire úgy felelt: „Nem, jelenleg nem. Az elérhető legjobb pilótákat kell megszerezd, olyanokat, akik megmutatják, hogy nagyon jók. Gyári csapatként pedig a tőled telhető legjobbat kell megtenned.”

A korábbi csapatfőnök szerint tehát Mick Schumacher nincs ott az elérhető legjobb versenyzők között, így az Alpine-nak annak ellenére nem kellene számolnia vele, hogy Famin nagyon elégedett azzal, amit a 25 esztendős versenyző a franciák WEC-csapatában nyújt.

Mick Schumacher a Le Mans-i 24 órás után jövőre újabb legendás versenyen tűnhet fel

Ezek voltak a WRC-történelem legszorosabb versenyei

0

A WRC-történelem során eddig hat versenyen csak tizedek döntöttek a győzelemről, ezen versenyek közül pedig négyen is főszerepet játszott Sébastien Ogier. 

A legszorosabb WRC-futamok között az ötödik helyen azonnal két verseny is szerepel, a 2017-es Argentin Rally, ahol Thierry Neuville 7 tizeddel előzte meg Elfyn Evanst,

valamint a 2018-as Szardínia Rally, ahol ugyancsak a belga versenyző tudott ekkora előnnyel nyerni Sébastien Ogier előtt. 

A rangsor negyedik helyén a 2021-es Horvát Rally áll, ahol Sébastien Ogier tudott nyerni 6 tizedmásodperc előnnyel csapattársa, Evans előtt. 

A harmadik legszorosabb verseny a WRC-történelem során a 2007-es Új-Zéland Rally volt, ahol Marcus Grönholm 3 tizeddel tudta legyőzni Sébastien Loeböt. 

A vb futamok legszorosabb versenye pedig vasárnapig a 2011-es Jordán Rally volt, ahol Ogier 2 tizeddel előzte meg Jari-Matti Latvalát. 

Ennek a versenynek az eredményét állította be az idei Szardínia Rally, ahol Ott Tanak nyert Ogier előtt. 

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

Verstappen kihagy egy évet? – riválisát nem lepné meg, ha így döntene

0

Riválisa szerint teljesen érthető lenne, ha Max Verstappen a következő idény után ideiglenesen szögre akasztaná a sisakját.

Noha Max Verstappen Monacóban a Guardian kérdésére elmondta, „csodálatos lenne”, ha a Red Bullnál tölthetné teljes Forma–1-es pályafutását, George Russellt nem lepné meg, ha a holland pilóta a 2025-ös szezon után kivenne egy év szabadságot, és megnézné, hogy melyik istálló tudott a legjobban alkalmazkodni az új szabályokhoz.

„Csodálatos lenne itt, a Red Bullnál befejezni a pályafutásomat. Elképesztő lenne ezeket az éveket ugyanannál a csapatnál végigcsinálni. Eléggé lojális ember vagyok, és ez olyasmi, ami sokat jelent nekem. Ezt kérem a csapattól is, és eddig ez nagyszerűen működött, és ezt is szeretném hosszú időre megtartani” – mondta Verstappen, akit az utóbbi hónapokban folyamatosan a Mercedesszel boronáltak össze, mivel Toto Wolff nyíltan kampányolt a megszerzéséért.

Azt ugyanakkor Wolff is elmondta, hogy a háromszoros világbajnok helyében 2025-ben még a Red Bullnál maradna, mivel ott lesz a legnagyobb esélye újabb vb-címet nyerni. 2026-tól viszont átrendeződhetnek az erőviszonyok, különösen annak tükrében, hogy a hírek szerint a gyártók közül a Mercedes áll a legjobban a 2026-os erőforrásával (nem mellesleg állítólag Alex Albon is ezért hosszabbított a Williamsszel), ami Verstappennek is kecsegtető lehet. Garancia persze semmire nincs, így Russell szerint nem lenne ördögtől való az sem, ha Verstappen 2025 után pihenőre menne.

Kiváló pilóták, jó viszonyban is vannak, mégis rosszul sülne el Verstappen és Alonso párosa?

„Max kivehet egy év szabadságot 2026-ban, és megnézheti, melyik a legjobb csapat. Egyáltalán nem lepne meg, ha ezt tenné. Ne feledjük, 2026 lutri, ezért tényleg nem lehet tudni előre, hogy mi lesz” – idézi a Mercedes versenyzőjét a Daily Mail.

Amennyiben viszont nem így tesz, vagy akár 2026 után megy a Mercedeshez, Russell azt is örömmel fogadná. „Nem riadnék vissza attól, hogy Max mellé üljek, miként attól sem riadnék vissza, ha Max hozzánk jönne. A legnagyobb kihívással néztem szembe, amikor a Mercedeshez érkeztem statisztikailag minden idők legjobbja mellé, majd az időmérőkön és versenyeken is felvettem vele a kesztyűt. Ez minden, amit tehetek.”

Hogy Russell hosszú távon a Mercedesnél lesz-e, az persze megint más kérdés, de mint mondta, nem bánná, ha velük érhetne fel a csúcsra. „Lojális fickó vagyok, a Mercedes pedig megadta nekem a lehetőséget, de közben világbajnok akarok lenni. Jelenleg nem mi vagyunk ebben a helyzetben, de egy éve a McLaren volt a leglassabb csapat, most pedig ők a leggyorsabbak.”

Dominguez egy szakaszt sem nyerve szerezte meg a JWRC első helyét Szardínián

0

A paraguayi Diego Dominguez jr. karrierje során második győzelmét szerezte a JWRC-ben, miután megnyerte kategóriáját a Szardínia Rallyn, ráadásul ezt úgy érte el, hogy egyetlen szakaszt sem tudott megnyerni. 

A 24 éves paraguayi Diego Dominguez jr. tavaly kezdte JWRC-karrierjét és már az első szezonja során megtudta szerezni első győzelmét is a görög Akropolisz Rallyn, ahol négy szakaszt is tudott nyerni. 

Dominguez számára úgy tűnik, hogy az igazán durva körülmények kedveznek, hiszen azt követően, hogy tavaly második lett Szardínián, idén már nyerni tudott, mégpedig egyetlen szakaszgyőzelem nélkül. 

Az olasz verseny után Dominguez győzelmével a bajnokság második helyére lépett, Romet Jürgenson mögé, akit 25 pont hátránnyal követ. 

Jürgenson Olaszországban szuperrallyzni kényszerült, azonban öt szakaszgyőzelméért így is szerzett öt pontot. 

A JWRC idei negyedik versenyére a Finn Rallyn kerül sor.  

Szakítással zárul az Alpine belső botránya, Ocon távozik

0

Esteban Ocon bejelentette, hogy a szezon végén elhagyja az Alpine F1-es csapatát.

Azt nem tudni, hogy a csapat kezdeményezte-e a váltást, vagy a versenyzőnek lett elege a belső feszültségből, aminek része volt a monacói ütközése is csapattársával, Pierre Gasly-val: az ütközésért egyértelműen ő volt a felelős, és felmerült az is, hogy csapata kispadra ülteti a következő versenyen, a Kanadai Nagydíjon.

„Életem meghatározó része volt ennél a csapatnál versenyezni a Forma-1-ben. Öt éven át versenyeztem náluk, és tinédzserként itt, Enstone-ban kezdődött a profi karrierem is, szóval mindig különleges helyen állnak majd a szívemben” – mondta Ocon, aki 2020-ban lett az Alpine jogelődjének számító Renault pilótája.

„Voltak nagyszerű és kemény pillanataink is, de hálás vagyok mindenkinek a csapatnál a közös élményekért. Hamarosan bejelentem a további terveimet, de egyelőre arra összpontosítok, hogy ennél a csapatnál teljesítsek megfelelően és eredményes legyek a szezon hátralevő részében.”

Búcsúüzenetnek nézett ki, mégsem úgy zárult a csendet megtörő Ocon monológja

Ocon F1-es pályafutásának csúcspontja egyértelműen a kaotikus 2021-es Magyar Nagydíj volt, amin győzelmet aratott. Emellett két másik futamon állt dobogóra a Renault/Alpine csapatával.

A francia versenyző azonban nehéz személyiség, csapattársként már Fernando Alonsóval is többször voltak necces szituációi, Gasly-val pedig régóta közismerten ellenszenvet táplálnak egymás iránt, így lényegében csak idő kérdése volt, mikor robban a bomba. Úgy néz ki, a Monacói Nagydíj után az Alpine-nal folytatott beszélgetések arra sarkallták a feleket, hogy külön utakon folytassák, de az Autosport szerint ez már amúgy is benne volt a pakliban.

Így felszabadul egy ülés a francia kötődésű istállónál, míg Oconnak keresnie kell magának szabadot: akad még néhány az F1-ben, de kérdés, a múltja miatt ki alkalmazná szívesen. A Williamsnél állítólag pont azért húzták le a nevét a listáról, mert nem csapatjátékos. A Haas vagy a Sauber/Audi ugyanakkor nyitott lehet a szolgálataira.

Megdöbbentő részletek arról, milyen körülmények között küzd a karrierjéért az F1-es pilóta

Pajari rajt-cél győzelmet aratott Szardínián és beszállt a WRC2-es bajnoki címért folyó csatába

0

Sami Pajari győzelme egy pillanatig sem volt veszélyben a Szardínia Rally WRC2-es mezőnyében, a sikerrel pedig komolyan bejelentkezett a világbajnoki címért. 

Sami Pajari a tavalyi Finn Rally után második győzelmét szerezte a WRC2-ben, miután a Szardínia Rallyn rajt-cél győzelmet aratott. 

Ezzel a sikerrel pedig pontszámban utolérve Oliver Solberget, a bajnokság harmadik helyére lépett, mindössze 28 ponttal követve az élen álló Yohan Rosselt. Ha figyelembe vesszük, hogy Rossel már négy versenyt, míg Solberg és Pajari csak hármat teljesített a WRC2-ben, még kevesebbnek tűnik ez a pontkülönbség. 

“A sikertelen portugál verseny után most sikerült nagy sikert aratni – mondta a 22 éves finn pilóta. – A csapat nagyszerű munkát végzett, az autó pedig nagyon jól működött. Úgy érzem, most már minden versenyen készen állunk a győzelemért harcolni.” 

Pajari azt követően, hogy szombat este majdnem 1 perces előnyben volt, vasárnap már csak a helyének őrzésére törekedett és végül fél perc előnnyel tudott nyerni. 

“A vasárnap is nagyon jól sikerült, azt hittem, hogy mozgalmas nap lesz, de minden jól alakult. A Power Stage sajnos szörnyű állapotban volt, ezért ott csak célba próbáltam érni. Azt hiszem egy ilyen hétvége után nagyon elégedettnek kell lenni, mert az autó sokat fejlődött az utóbbi versenyeken, és ez nagyon ígéretes jövőt tartogat. Egy ilyen győzelem nem csak a versenyzőn múlik, ez az egész csapat munkáját mutatja.” 

A WRC-szezon most a Lengyel Rallyval, Lett Rallyval és a Finn Rallyval folytatódik, ahol a gyors pályák szintén kedvezhetnek a Rally2-es Toyotának és Sami Pajarinak.

Kanadában ismét elkapható lesz a Red Bull?

0

Várhatóan jobbak lesznek, mint Monacóban voltak, de nem zárható ki, hogy a Red Bull a Kanadai Nagydíjon is küszködni fog. 

A Red Bull az utóbbi három futamból csak egyet nyert meg, és Imolában is körökön múlhatott, hogy Lando Norris nem tudta elkapni Max Verstappent. Mindez váratlan színt csempészett a meglehetősen egysíkúnak ígérkező 2024-es idénybe, és ha a Ferrari, illetve a McLaren a folytatásban is úgy tud fejleszteni, ahogyan azt eddig tette, megizzaszthatják a bikásokat.

Különösen az olyan helyszíneken lehet sebezhető az energiaitalos alakulat, amelyeken huplis az aszfalt, és fontos a jó kerékvető-használat. Monacóban mindkettő hatványozottan jelen volt, ami kidomborította az RB20-as gyengeségeit, és mivel a Red Bull előnye már nem akkora, mint tavaly vagy tavalyelőtt, vereséghez vezetett. A soron következő futamot a szintén utcai pályának számító, ám az idei évre ismét újraaszfaltozott Circuit Gilles Villeneuve-ön rendezik Montrealban, ahol akár ismét sebezhető lehet a címvédő istálló.

„Meglátjuk, [hogy miként teljesítünk Kanadában], az új aszfalt is okozhat meglepetéseket, de emiatt valószínűleg nem ez lesz a legerősebb hétvégénk. Viszont valószínűleg kicsit jobb lesz Monacónál. Mindegyik pályán gyengébbek leszünk, amelyik huplis, vagy vannak kerékvetői, vagy legalábbis sok kerékvetőt kell meglovagolni, ezért az utcai pályák valószínűleg nehezebbek lesznek. De remélhetőleg addig valamennyire megértjük a helyzetet” – idézi Max Verstappent a Motorsport.com.

Max Verstappen, Monaco, Red Bull
Csak kerékvetőn ne kelljen áthajtani / Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben bízik benne, hogy a kanadai múltjuk (az utóbbi két évben Verstappen nyert itt), illetve a monacói tapasztalataik jobb helyzetbe hozhatják őket.

„Ez egy olyan pálya, amelyen korábban jól teljesítettünk. Ismét újraaszfaltozták az egészet, úgyhogy meglátjuk. De a Ferrari és a McLaren gyors. Mindig tudtuk, hogy csökkenni fog a különbség, a monacói kemény hétvége volt, de továbbra is vezetjük mindkét bajnokságot. Le fogjuk vonni a következtetéseket a monacói hétvégéből, és alkalmazzuk a következőre. A kanadai pálya nagyrészt a jó kigyorsításról szól, de új aszfaltnál nem lehet tudni, hogy az egyensúly milyen irányba változik” – ecsetelte Horner.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a szimulátor és a valóság közötti korrelációs problémákra vezette vissza, hogy az RB20-as nem jó a kerékvetőkön, mert mint mondta, a virtuális valóságban a kerékvetőkön jó viselkedést biztosító beállítások a valóságban nem hozták meg ugyanezt a hatást. A 81 esztendős osztrák alábbi cikkünkben azt is elmondta, hogy melyik az a pálya, amelyiken, ha nem teljesítenek jól, komolyan elkezdhetnek aggódni.

Ekkor kell megkongatni a vészharangokat a Monacóban nagyot botló Red Bullnál?