back to top
2024. november 24. 15:06
Kezdőlap Blog Oldal 167

Ogier vezet a Szardínia Rally első napja után, Fourmaux először esett ki idén

0

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier vezet a Szardínia Rally első napjának végén szoros különbséggel megelőzve Ott Tanakot és Dani Sordot. Adrien Fourmaux műszaki hiba miatt először esett ki idén.

A világbajnokok csatája a Szardínia Rally első napjának első két szakasza után

Világbajnokok csatája a Szardínia Rally első körében, Evans komoly bajban

Is folytatódott, a harmadik szakaszon előbb Sébastien Ogier volt gyorsabb Ott Tanaknál, majd a napzáró szakaszon két tizeddel ugyan elmaradt a 2029-es világbajnok idejétől, de így is sikerült 4.5 másodperc előnnyel a nyolcszoros világbajnoknak befejeznie a pénteki versenyt az első helyen.

A harmadik helyre Dani Sordo lépett, miután Adrien Fourmaux a harmadik pályán defektet szedett össze, majd a negyedik gyorsaságin elektromos probléma miatt már nem tudott célba érni.

Az M-Sport francia versenyzője így először esett ki idén, és ezúttal sem vezetői hiba miatt, ugyanakkor szombaton képes lehet visszaállni és megcélozni a vasárnapi pontokat.

Sordo közel fél perccel követi észt csapattársát a harmadik helyen, azonban csupán 1.3 másodperccel előzi meg Takamoto Katsutát és 3.3 másodperccel Thierry Neuville-t.

Elfyn Evans már az első pályán defektet szedett össze, és pótkerék híján kénytelen volt óvatosabban vezetni, így a napot a hatodik helyen fejezte be, 20.7 másodperccel legnagyobb riválisa, Thierry Neuville mögött és 11.9 másodperccel Grégoire Munster előtt.

A WRC2-ben Sami Pajari áll az élen a Toyotával és előnye 18.3 másodperc a skodás Pierre-Louis Loubet előtt, aki a harmadik pályán vélhetően a defekt miatt kereket cserélő Emil Lindholm porában vezetett, így nem tudott igazi tempójában haladni. A harmadik helyen a Portugál Rallyt nyerő Jan Solans 10.3 másodperccel követi Loubet-t.

Szombaton négy pályán összesen nyolc gyorsasági vár a mezőnyre, napközbeni szervizelés nélkül.

Szardínia Rally, állás 4 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 53:43.1
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.5
3 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +33.2
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +34.5
5 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +36.6
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +57.3
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:09.2
8 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:34.6
9 #40 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:52.9
10 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +2:03.2

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Újabb kirúgás: Alonso vb-címeinek egyik kulcsfigurája is távozott a széteső F1-es istállótól

0

Még nem fejeződött be a hosszú ideje Enstone-ban szolgáló, magas rangú csapatszemélyzet kiáramlása a 2024-re a teljesítményben mélypontra zuhanó Alpine-nál: Rob White, a csapat műveleti igazgatója a legújabb távozó.

White 2004 óta volt tagja az enstone-i istállónak, kezdetben a Renault motorfejlesztő részlegénél töltött be vezető pozíciót, így aktív szerepet vállalt a csapat és Fernando Alonso bajnoki címeinek megszerzésében a rákövetkező két évben. White 2016, a Renault újbóli hatalomátvétele idején vette át a műveleti igazgatói posztot, mostani menesztéséről pedig elsőként a BBC számolt be, amelynek kérdésére a csapat elismerte a menesztés tényét.

„Megerősíthetjük, hogy a szélesebb körű műveleti átszervezések keretében Rob White távozott a csapattól. A csapat hálás Rob erőfeszítéseiért az Enstone-ban és Viry-Chatillonban eltöltött hosszú pályafutása során, amely alatt a bajnoki győztes motorprogramot is vezette 2005-ben és 2006-ban. A legjobbakat kívánjuk neki a továbbiakhoz” – szól az Alpine közleménye.

Az elmúlt egy év során a vezető beosztású személyzet egész garmadája hagyta el az Alpine-t: tavaly nyáron Otmar Szafnauer csapatvezető és Alan Permane sportigazgató távozott, az idei szezon kezdetén Matt Harman technikai igazgató, Dirk de Beer aerodinamikai vezető és Bob Bell főtervező követte példájukat.

A legújabb hírek szerint az enstone-i alakulat történetének legnagyobb sikereit és legnagyobb botrányait is levezénylő korábbi csapatfőnök, Flavio Britore visszatért az istállóhoz, hogy a toborzásban segédkezzen.

Örökre eltiltották csalásért, de most visszatér egykori csapatába az F1-es csapatfőnök

A személyzeti instabilitás pedig nemcsak a hátországban, hanem immár a pályán is tetten érhető: miután a Monacói Nagydíjon Esteban Ocon balul elsült manővere a csapattárs Pierre Gasly-val való ütközésbe torkollott, a csapatfőnök Bruno Famin komoly következményeket helyezett kilátásba a 2021-es Magyar Nagydíj győztese számára – a paddock bennfentesei szerint pedig nem légből kapott gondolat, hogy ez akár a francia pilóta állására is kihatással lehet.

Világbajnokok csatája a Szardínia Rally első körében, Evans komoly bajban

0

Sébastien Ogier szoros csatában vezet a Szardínia Rally második szakaszát követően Ott Tanak előtt, míg Adrien Fourmaux a harmadik. A WRC2-ben Pierre Louis Loubet az éllovas. 

Sébastien Ogier nyerte a Szardínia Rally első szakaszát, majd a másodikon kissé óvatos volt, így Ott Tanak úgy nyerte meg a második gyorsaságit, hogy autójában nem működött a hibrid rendszer. 

Két szakasz után továbbra is a nyolcszoros világbajnok Ogier áll az élen, azonban előnye csupán 1.8 másodperc a 2019-es világbajnok Tanak előtt. 

A két világbajnok kissé el is lépett a többi Rally1-es versenyzőtől, miután Adrien Fourmaux 10.5 másodperc hátránnyal a harmadik, míg Takamoto Katsuta 3, Dani Sordo 6, míg Thierry Neuville 12.9 másodperccel követi. 

Elfyn Evans komoly hibát vétett, miután Katsutával egyetemben csak egy pótkereket vitt magával a mai négy szakaszra, és ebből a walesi versenyzőnek már is elfogyott egy, miután defektet szedett össze az első gyorsaságin, így nagyon óvatosan kell teljesítenie a többi pénteki pályát. 

Evans defekttel kezdte a Szardínia Rallyt, Ogier az élen

Evans így csupán a kilencedik helyen áll két szakaszt követően azonban, ha még egy defektet szed össze, már a mai napja is véget érne! 

A WRC2-ben Sami Pajari kezdett az első szakaszon a leggyorsabban, ideje pedig az abszolút hatodik eredmény is volt, amire azonban Pierre-Louis Loubet egy abszolút hetedik idővel tudott válaszolni, és a WRC2-ben a legjobb eredményt elérve két szakasz után a Rally2-es autók között is a leggyorsabb.  

Loubet-t Pajari 1.2, Marco Bulacia pedig 9.9 másodperc hátránnyal követi. 

A mezőny hamarosan megismétli a mai pályákat. 

Szardínia Rally, állás 2 szakasz után  
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 27:22.4
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.8
3 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +10.5
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +13.5
5 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +16.5
6 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +23.4
7 #40 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +30.5
8 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +31.7
9 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +34.3
10 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +39.1

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Hoteltűztől ázó pálya és meglepő Ferrari-siker Monacóban

0

Az idei Monacói Nagydíj Charles Leclerc győzelme miatt ugyan biztosan bekerül a Hercegségben rendezett legemlékezetesebb versenyek közé, ám maga a futam borzasztóan eseménytelenre sikeredett. Persze ebben szerepe van a pálya kialakításának is, ám a monacói versenyek történetében ezzel együtt számos izgalmas viadalt találunk. Ilyen volt a 43 évvel ezelőtt a mai napon, május 31-én rendezett 1981-es Monacói Nagydíj is, amelyet a Loews Hotel kigyulladása miatt kis híján meg sem rendeztek.

Korábbi cikkünket alább olvashatja az egyben a Ferrari első turbós győzelmét hozó futamról:

Kigyulladó hotel sodorta veszélybe a Monacói Nagydíjat, amelyen a Ferrari feltámadt hamvaiból

Evans defekttel kezdte a Szardínia Rallyt, Ogier az élen

0

Sébastien Ogier nyerte a Szardínia Rally első szakaszát Ott Tanak előtt, míg Elfyn Evans defekttel ért célba, így épp csak gyorsabb tudott lenni, mint Thierry Neuville. 

A verseny leghosszabb szakaszával kezdődött a Szardínia Rally, a 25.65 km-es pálya pedig ahogy az várható volt autóról autóra egyre tisztább volt, ugyanakkor néhány helyen egyre több szikla is előbújt. 

A körülmények között pedig Sébastien Ogier autózta a legjobb eredményt, aki 7.7 másodperccel előzte meg Ott Tanakot. 

A két korábbi világbajnok dominált a pályán, mivel a harmadik időt elérő Adrien Fourmaux és Dani Sordo is 14.5 másodperc hátránnyal ért célba. 

Elfyn Evans az utolsó kilométereken defekttel közlekedett, azonban így is 1.4 másodperccel gyorsabb tudott lenni az elsőként induló Thierry Neuville-nél. 

Szardínia Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Szardínia Rally, állás 1 szakasz után  
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 17:18.6
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +7.7
3 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +14.5
4 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +14.5
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +14.8
6 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +24.2
7 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +26.7
8 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +28.1

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Mecsek Rally – verseny a versenyben?

0

Az 57. Mecsek Rallyt valamennyi ORB kategória számára kiírták, ám az ORB2 és ORB3 a korábbi évektől eltérő elvek alapján versenyez, sőt a szervizpark sem kap helyet az Expo Centerben.

A futam versenykiírásának 2.11-es pontja részletezi az újfajta lebonyolítást, amelyet kék és zöld színekkel ki is emelnek.

„Az 57. Mecsek Rallye rendezője az ORB2 és ORB3 bajnokságok versenyének biztonságos lebonyolíthatósága védelmében az ORB2 és ORB3 mezőnyök futamát a verseny a versenyben elven bonyolítja le. Az ORB2-ORB3 futama pénteken kora reggel rajtol, és a többi mezőnytől függetlenül, azoktól nem befolyásolva zajlik majd” – írja a dokumentum.

A részletekről már az útvonallap árulkodik. Az EHRC-Historic mezőnyök pénteken 14 órakor rajtolnak az első gyorsaságin (Hatos-Trefortpuszta), az ORB pedig 15:15-kor. Az ORB2 viszont kora reggel 7:18-kor kezd ugyanezen a szakaszon, majd 7:53-kor követi az ORB3. Mindkét mezőny célba is ér 14 óra előtt, tehát valójában a többiek előtt lezajlik a két kisebb osztály versenye.

„Az intézkedés célja, hogy jelentősen csökkentsük a többi mezőny javára történő „etapolás” kockázatát, és növeljük a gyorsasági szakaszok zavartalan és hiánytalan lebonyolításának biztonságát” – magyarázza a formátumot versenykiírás.

Fotó: Sári Péter

A két mezőny szervizparkja is más helyszínre kerül, Pécs helyett Véméndre kell autóznia a csapatoknak és azoknak a szurkolóknak, akik kíváncsiak a két osztály vesrenyzőire.

„A program megvalósíthatósága, azaz, az utánpótlás bajnoki futamok lebonylíthatósága érdekében az ORB2-ORB3 szervizparkja a többi mezőnyétől (Expo Center) külön, a programban szereplő gyorsasági szakaszokhoz közeli lokációban kerül kialakításra” – írja a versenykiírás.

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

Azt, hogy a furcsa lebonyolítás nem nyeri el az érintettek mindegyikánek tetszését, valószínűleg a szervezők is érezték, emiatt a versenykiírás ezen részét így zárták:

„A kialakult helyzet miatt az érintettek megértését kérjük-, és együttműködésüket köszönjük.”

A Eb-Historic és ORB mezőnyök viszont extra programot is kaptak, péntek este az első hat gyorsasági után Komlón a Városház tér mellett egy „Welcome Ceremónia” nevű eseményt is rendeznek, úgy, hogy a pécsi Széchenyi téren is lesz egy rajtceremónia 16:15-től.

Fotó: Sári Péter

 

Mick Schumacher a Le Mans-i 24 órás után jövőre újabb legendás versenyen tűnhet fel

0

Amennyiben nem jön össze a Forma–1-es visszatérés Mick Schumachernek, a jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyző Mick Schumacher akár ismét formaautóba ülhet, az egyik csapat ugyanis tárt karokkal várja.

A Forma–1-ben 2021-ben és 2022-ben versenyző Mick Schumacherrel kapcsolatban az utóbbi időben felmerült, hogy az Alpine-nál lehet esélye visszatérni a száguldó cirkuszba. A francia istálló WEC-csapatában versenyző pilótáról Bruno Famin, az F1-es gárda csapatfőnöke nagyon elismerően nyilatkozott, majd Monacóban a Sky-nak elmondta: „Hiba lenne, ha Mick Schumacher nem lenne rajta a listánkon [egy 2025-ös ülést illetően.]

Jelenleg ez tűnik a 24 esztendős pilóta egyetlen reális esélyének arra, hogy ismét a Forma–1-ben versenyezzen, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ugyanakkor nem Schumacher az első számú jelölt arra az esetre, ha 2025-ben már nem a Pierre Gasly–Esteban Ocon – arra pedig jó esély van, hogy legalább az egyikük távozik – kettőssel áll fel az Alpine, mivel a tartalékpilóta Jack Doohan, illetve a szintén Alpine-junior, jelenleg a Forma–2-ben versenyző Victor Martins is előtte van.

Mick Schumachert csak kihasználták? – az F1 korábbi vezére szerint igen

Mégis az IndyCarban köthet ki?

Mick Schumacher neve már korábban is felmerült egy esetleges IndyCarba igazolás kapcsán, ám a német pilóta továbbra is hangoztatja, hogy az F1 élvezi számára a prioritást. Emiatt pedig érhető, hogy nem nagyon vonzza az első számú amerikai formaautós széria, az átjárás az F1 és az IndyCar között ugyanis többnyire egyirányú (persze a múltban akadtak, akiknek volt visszaút, mint például Alex Zanardi, Juan Pablo Montoya, vagy Sébastien Bourdais), és utóbbiból még a kétszeres bajnok és címvédő Álex Palou-ért sem kapkodnak az F1-es istállók.

Amennyiben viszont Schumachernek nem jön össze az F1-es visszatérés jövőre, és akar még formaautóval versenyezni (a WEC-ben minden bizonnyal hosszú távon is bármikor lenne helye), az IndyCarban ezt a jelek szerint megteheti, a nem topcsapat, ám az IndyCar élmezőnyéhez a múltban is jó ugródeszkaként szolgáló Dale Coyne Racingnél (Palou és az innen az Andrettihez igazoló Romain Grosjean is náluk mutatkozott be) ugyanis alighanem lenne helye.

„Itt vannak ezek a Forma–2-es versenyzők, akik első vagy második helyen végeztek a bajnokságban, de nincs valódi jövőjük a Forma–1-ben. Mick Schumacher tökéletes példa erre. Nagyon örülnénk, ha egy ilyen remek pilótát köszönthetnénk” – idézi az AMuS Dale Coyne-t, aki a múltban is számos német pilótával (André Lotterer, Andreas Wirth, Michael Krumm, Christian Danner) dolgozott már együtt.

„Beszélünk Mick Schumacherrel, de ő továbbra is az alpine-os kötelezettségeibe fekteti a reményeit. De örülnék, ha megkapnánk az esélyt” – mondta az Indy 500-on Coyne, aki tehát szívesen adna lehetőséget a hétszeres világbajnok fiának, aki ha bevállalná az oválpályákat, az idei Le Mans-i debütálása után jövőre az Indy 500-on is bemutatkozhatna.

Mick Schumacher az Auto Motor und Sport szerint ugyanakkor nem csak az idén eddig 13. helynél jobbat felmutatni nem tudó csapattal, hanem az IndyCarba 2025-től beszálló Prema Racinggel is debütálhatna. Az olasz istállóval az F4-ben egy, az F3-ban és F2-ben 2-2 szezont lehúzó versenyzőt a hírek szerint ugyanis a Prema szívesen magával vinné a tengerentúlra.

Visszatérhet korábbi csapatához és a formaautókhoz Mick Schumacher

Latvala szerint nagyobb érdeklődést jelenthet a Szardínia Rally kompaktabb formátuma

0

A Szardínia Rallyn egy új versenyformátum mutatkozik be, a mindössze 48 órás WRC-futam Jari-Matti Latvala szerint tovább fenntarthatja az érdeklődést a verseny iránt. 

A Szardínia Rally első és utolsó szakasza között mindössze 48 óra fog eltelni, amivel egy új versenyformátum mutatkozik be.

Jari-Matti Latvala szerint a rövidebb, tömörebb versenynek köszönhetően tovább izgalmas maradhat a rendezvény, ami nagyobb érdeklődést jelenthet a szombati napra is. 

Szardínia Rally 2024 – Minden infó egy helyen

“Tavaly már javasoltak hasonló versenyformátum kipróbálását, de akkor még nem lett jóváhagyva – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Idén Szardínián ki lehet próbálni ezt a formát is, mely szerintem nagyon izgalmas. Egy ilyen kompaktabb versenyforma tovább fenntarthatja az érdeklődést, mert bár pénteken és vasárnap így is nagy volt az érdeklődés az idei versenyeken, most a szombatra is nagyobb figyelem hárulhat. Ráadásul pénteken csak négy szakasz lesz arra, hogy mindenki megpróbáljon jobb rajthelyet kiharcolni szombatra, ezért a lehető leggyorsabban meg kell találni a jó tempót.” 

A verseny nehéz szakaszainak teljesítését tovább nehezíti, hogy egyik nap sem lesz déli szervizelési lehetőség. 

Oliver Solberg összecsap édesapjával és megcélozza a Skandináv Rally győzelmét

0

Oliver Solberg tavaly magabiztosan nyerte a svéd Skandináv Rallyt, idén azonban édesapját is le kel győznie, ha megszeretné nyerni a svéd ERC-futamot. 

Oliver Solberg betegség miatt kihagyni kényszerül a Szardínia Rallyt, azonban édesapjával, Petterrel együtt ő is rajthoz áll a svéd Skandináv Rallyn június 13-15. között. 

Solberg nem tud rajthoz állni Szardínián

“Nagyon jó lesz ismét egy versenyen indulni édesapámmal – mondta Oliver Solberg, aki a 2019-es Wales Rallyn versenyzett utoljára egy mezőnyben édesapjával, Petter Solberggel, akkor Petter nyerni tudott a WRC2-ben, míg Oliver műszakihiba miatt kiállni kényszerült. – Érdekes lesz nézni az eredményeket és természetesen elsőként az édesapámét fogom keresni a szakaszok végén. Azt hiszem, még mindig nagyon gyorsan tud vezetni. A télen autóztunk együtt és még mindig nagyon jó volt a sebesége. Azt hiszem, hogy az itinerben lévő jegyzeteket lesz a legnehezebb elhinnie ennyi kihagyás után. Már nagyon várom, hogy együtt versenyezzünk.” 

Oliver Solberg számára fontos lesz ismét, hogy nyerni tudjon, mivel a Svéd Rallyhoz hasonlóan ez is a hazai versenye lesz. 

Carlos Sainz Dakar sikere is motiválta Solberget, hogy újra raliautóba üljön

“A pályák félórára vannak az otthonomtól, ezért a Skandináv Rally még hazaibb versenyem, mint a Svéd Rally. Emlékszem, tavaly nagyon jó volt versenyezni ezeken a pályákon, a hazai szurkolók előtt vezetni, majd a verseny végén ünnepelni. Várom ezt a hangulatot idén is.” 

Oliver számára azonban a svéd verseny jó felkészülést is kínál a közelgő gyors WRC-futamokra. 

Újabb világbajnokkal bővült a Skandináv Rally mezőnye

“A Skandináv Rally nagyon jó felkészülést is biztosít olyan versenyek előtt, mint a Lengyel Rally, a Lett Rally és Finn Rally. Egy olyan verseny után, mint a Szardínia Rally, mely jóval technikásabb szakaszokon zajlik, nehezebb lehet felvenni a jó tempót a gyors pályákon.” 

Drasztikus lépésre készül a nagymúltú F1-es csapat – jön az első kínai istálló?

0

Ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek szerint hamarosan eladhatja F1-es istállóját a Renault, de van egy igen komoly csavar a dologban.

Az Alpine versenyzőinek monacói ütközése és a csapatfőnök kiakadása a francia istállóra irányította a figyelmet az utóbbi napokban, de Joe Saward veterán F1-es újságíró szerint nem ezek a legfontosabb fejlemények a csapattal kapcsolatban.

„A monacói hétvége nagy sztorija az Alpine F1 volt, és nem azért, mert a versenyzőik (szokás szerint) összeütköztek, és nem is azért, mert a csapatfőnök azt mondta, hogy valaminek változnia kell, hanem inkább azért, mert Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója nem jelent meg a helyszínen, és a jelek szerint feladta, hogy megpróbálja helyrehozni problémás F1-es istállóját, amely nem érte el, amit szerinte elérhetett volna. Ez nagyrészt az általa hozott döntéseknek köszönhető, de ezen gyorsan túlléphetünk” – írta Saward szokásos futamhétvége utáni blogbejegyzésében.

F1-es karrierje is zátonyra futhat a Monacóban főnökét feldühítő pilótának

Egy ideje már pletykálták, hogy a csapat eladóvá válthat, ám ezeket tagadták, az utóbbi napokban viszont kiderült, hogy de Meo egy ideje már azon dolgozik, hogy motorszállítói szerződést kössön valakivel 2026-ra. Ez természetesen azt jelentené, hogy a Renault 2026-tól nem gyártana F1-es motort Viry-Chatillon-ban (és máshol sem). „Ez nem spekuláció, és két elképesztően jó forrás is megerősítette” – írta Saward, hozzátéve, hogy természetesen ez nagyon érzékeny téma, és nem azt jelenti, hogy a Renault bezárná a motorrészlegét, hanem inkább azt, hogy drága és bonyolult F1-es erőforrások helyett mást építene benne.

A veterán újságíró szerint amennyiben így döntenek, attól még a csapat eladás esetén is tovább promotálhatja az Alpine-brandet, hiszen a deal feltételei közé felvehetik ezt, ha pedig nem adják el a csapatot (csak a motorgyártással állnak le), akkor természetesen csak rajtuk múlik a döntés. Ezzel a Renault a tavalyig az Alfa Romeo által használt modellhez hasonló felállásban szerepelhetne tovább az F1-ben, és jóval kisebb ráfordítással arathatná le az ezzel járó marketing előnyöket, míg az emberek többségét úgysem érdekelné, hogy tényleg az általuk gyártott motor van-e az autóikban, miként sokan a Saubernek a név- és festéshasználati jogokért fizető Alfa Romeót is sokan az olasz gyártó saját gyári csapatának gondolták, miközben korántsem volt az, és Ferrari-motorokkal versenyzett.

Ez persze aligha lenne népszerű lépés a többi, az ebben a modellben elköltött összeg sokszorosából versenyző gyártó szemében, és Saward szerint Bernie Ecclestone nem is hagyta volna, hogy ilyesmi megtörténjen, de a Liberty Media hozzáállása inkább az, hogy ha „néhány szexi márka” szerepel a sportágban, akkor szemet huny afölött, hogy ezt milyen módon teszi (itt bukik ki, hogy az Andrettivel sem az a legfőbb problémájuk, hogy nem a General Motors által épített erőforrással érkeznének).

Örökre eltiltották csalásért, de most visszatér egykori csapatába az F1-es csapatfőnök

Hogy ki lehet a vevő eladás esetén, azt egyelőre persze nem lehet megmondani, de akár az Andretti is beláthatja, hogy ily módon sokkal könnyebben és hamarabb beszállhat, főleg, hogy már az eddig az F1 által elutasított amerikai istálló pártját fogó FIA-elnök, Mohammed bin Szulajm is azt javasolja nekik, hogy egy jelenlegi csapat megvásárlására törekedjenek. „[Szulajm] azt akarja, hogy 2025-ben újraválasszák az FIA elnökének, ezért most buzgón próbálja eloltani az általa a pozíciójába kerülése óta gyújtott tüzeket” – írta erről Saward, majd megemlítette, hogy nemcsak az Andretti van ott a potenciális vevők között.

Hanem a kínai autógyártó cég, a Geely is, amely ráadásul a Renault partnere a frissen alapított és közösen tulajdonolt, hibrid és belső égésű erőforrásokhoz alkatrészeket és rendszereket gyártó Horse Powertrain Limited nevű cégükben. Míg akár az is megeshet, hogy olyasvalakinek adják el a csapatot, aki a Cosworth modern verzióját akarja létrehozni, és Saward felveti azt is, hogy a Renault talán még fizetni is hajlandó lesz ehhez (csak hogy valaki megszabadítsa őket a terhektől), miként azt 2009-ben tette.