back to top
2024. november 24. 12:47
Kezdőlap Blog Oldal 166

Telefonhívás után Tanak elvesztette önbizalmát autójában a Szardínia Rallyn

0

Sébastien Ogier a Szardínia Rally első szombati szakaszán előbb ismét átvette a vezetést, majd növelte is előnyét, mindezt azt követően, hogy Ott Tanak telefont kapott a Hyundai vezetésétől. 

Úgy tűnik, hogy a szombat délelőtti utolsó szakaszig tartott a győzelemért vívott csata a Szardínia Rallyn Ott Tanak és Sébastien Ogier között. 

A délelőtti utolsó szakasz után még Tanak 3.5 másodperccel előzte meg Sébastien Ogier-t, miközben ezen a szakaszon kiesett Thierry Neuville a harmadik helyről. 

A délutáni verseny előtt gumicserére volt alkalmuk a versenyzőknek, azonban Ott Tanak kapott egy telefonhívást is a csapatvezetéstől, aminek köszönhetően az első két délutáni szakaszon egyaránt elmaradt Ogier idejétől és két gyorsasági alatt 9.7 másodperc hátrányba került. 

A második délutáni szakasz végén a Rally TV riportere kérdésére, hogy a csapatvezetéstől kapott-e hívást Tanak, csak annyit válaszolt az észt versenyző, hogy nem érti miért, de teljesen elvesztette az önbizalmát az autóban és nem tud nagyobb kockázatot vállalni. 

Hírek szerint a Hyundai arra kérte Tanakot, hogy érjen célba a második helyen, mivel a koreai gyártónak a csapatpontok is nagyon fontosak. 

A versenyt tehát két gyorsaságival a szombati nap vége előtt Ogier 9.7 másodperccel vezeti Tanak előtt, akit Dani Sordo követ a harmadik helyen két perc hátránnyal, miután Takamoto Katsuta váltóhiba miatt a harmadik helyről kényszerült kiállni az első délutáni szakaszon. 

Elfyn Evans a negyedik helyen 25.6 másodperccel követi Sordot. 

Szardínia Rally, állás 10 szakasz után  
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:15:37.6
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +9.7
3 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +2:03.5
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:29.1
5 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +4:35.2
6 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +4:46.6
7 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +5:33.1
8 #20 Yohan Rossel – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +5:42.9
9 #28 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:04.1
10 #48 Martin Prokop – Michal Ernst (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:05.4 

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km Tanak 9:52.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km Ogier 19:03.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Neuville
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km Neuville 9:37.5 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km Tanak 18:46.4 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Katsuta
14:10 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km Ogier 15:13.1 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
15:10 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km Ogier 9:11.3 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
17:10 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:10 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Monaco menthetetlen, de van egy jó hír is a Pirelli szerint

0

Mario Isola úgy véli, Monacóban George Russell ötlete sem hozna sokkal izgalmasabb versenyzést, és más elképzelésekről is negatívan nyilatkozott. Legalábbis ami a hercegségbeli futamot illeti, ugyanis a Pirelli sportigazgatója úgy véli, a többi utcai pályán igenis lehet javítani a helyzeten.

Több szempontból is történelmi jelentőségű volt a múlt heti Monacói Nagydíj, ám ez nem feltétlenül volt örömteli a nézők számára. A Forma–1 történetében ugyanis először fordult elő, hogy a rajtrács első tíz helyezettje ugyanolyan sorrendben ért célba. Bizony, ez még a hírhedt 2021-es spái „futamon” sem történt meg: akkor és pár másik alkalommal is az első hat sorrendje nem módosult, és egészen mostanáig ez volt a rekord.

Leclerc valódi bokszkiállás nélkül nyerte meg a Monacói Nagydíjat

Ez a futam talán minden eddiginél jobban megmutatta, hogy mi a baj a monacói pályával, de a probléma nem újkeletű, hiszen már az elmúlt években is bebizonyosodott, hogy a hercegségben nem lehet normálisan versenyezni. Ennek elsődleges oka, hogy az előzés jelentős tempókülönbség esetén is rendkívül nehéz, egyébként meg lényegében lehetetlen, ha az elöl lév nem hibázik. Az elmúlt napokban több megoldási javaslat is született: George Russell például felvetette, hogy a többi viadaltól eltérően itt csak a lágy gumikat használhassák, hiszen azok gyorsabban elkopnak. Mario Isola azonban szkeptikusan fogadta az elképzelést.

„Hallottam a javaslatot, és beszéltem George-dzsal, aki elmondta nekem – nyilatkozta a Pirelli sportigazgatója. – Szerintem megkérhetjük a csapatokat, hogy végezzenek el egy szimulációt, és meglátjuk, mi történik. 2018-ban viszont, amikor lágyabb abroncsokat használtak, ha jól emlékszem, nyolc másodperccel mentek lassabban, mint a gumikban rejlő potenciál, ami F2-es tempó volt.”

Az olasz szakember rámutatott, hogy ha bevezetnék a fenti szabályt, az még nagyobb spórolásra, vagyis még lassabb tempóra sarkallhatja a versenyzőket, illetve a csapatokat, és nem az extra kerékcserét fogják vele elérni. Erre a Monacói Nagydíjat megelőző imolai futamot hozta fel példaként, ahol egy pilóta az átlagosnál jóval több időt veszít egy kerékcserével.

„Az a probléma, hogy Monacóban nem lehet előzni, így az ember körönként két-három-négy másodperccel lehet lassabb, és senki nem tudja megelőzni – magyarázta. – Szerintem az a fontos, hogy nemcsak a gumikat kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy egy csapat miért dönt úgy, hogy kiáll vagy nem áll ki. Ez az abroncsok kopásának, az előzés könnyűségének és a bokszkiállással eltöltött időnek a kombinációja. Imola jó példa, mert ha huszonnyolc másodpercig tart egy extra kiállás, akkor megpróbálják elkerülni.”

Emellett felmerült egy másik megoldás is. A tavalyi Katari Nagydíjon a Pirelli a defekt veszélyére hivatkozva maximálta az egy gumiszettel megtehető körök számát, vagyis lényegében előírta, hogy minden pilótának legalább kétszer kell kiállnia. Isola szerint azonban ez az elképzelés is kontraproduktív eredményt hozna.

Ki tehet arról, hogy a Forma–1 lassúsági versennyel csinált bohócot magából Monacóban?

„Emlékszem, sok évvel ezelőtt, amikor felmerült ez a javaslat, tartottunk egy megbeszélést, és a csapatok megkérték a stratégiáért felelős mérnökeiket, hogy végezzenek el egy szimulációt – idézte fel. – Az lett az eredmény, hogy mindenki nagyjából ugyanazzal a stratégiával tért vissza. A korlátozások bevezetésével tehát nem arra kényszerítjük őket, hogy különböző stratégiákat vagy eltérő megközelítéseket alkalmazzanak a futamon, hanem csak arra, hogy ugyanahhoz közelítsenek. Mi pedig nem ezt akarjuk. Mi azt szeretnénk, hogy keveredjen az egy és a két kiállás, különböző keverékekkel. Ahhoz, hogy orvosoljuk a problémát, közösen kell dolgoznunk, le kell ülnünk, minden javaslatot meg kell fontolnunk, szimulációt kell végeznünk, és meg kell értenünk, hogy melyik a legjobb megközelítés.”

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a valóság talaján maradva Monacóban nem lehet izgalmas versenyt teremteni, legfeljebb az időjárásban lehet bízni ezen a téren. Isola is tudja, hogy bizonyos ötletek kivitelezhetetlenek, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes gondolkodni. Más városi pályákon ugyanis lehet fejlődni ebből a szempontból.

„Egy szélesebb pálya, de a monacói épületeket nem lehet lerombolni – válaszolta arra a kérdésre, hogy mi lenne a legjobb megoldás. – Ez egy egyedi verseny, ahol alapvetően minden a szombati időmérőn dől el, hacsak nem történik valami furcsaság vagy olyasmi, amit nem lehet előre megjósolni. A többi utcai pályán, ha lágyabb [gumikkal] megyünk, talán kicsit módosíthatunk a hozzáálláson, és előidézhetünk kétkiállásos stratégiát ott, ahol egy szokott lenni. Gondolok itt azokra a városi pályákra, mint Miami és Las Vegas, az újakra. Ez lehetséges. Ami viszont Monacót illeti, hogy őszinte legyek, úgy gondolom, hogy nagyon keveset tehetünk.”

Felmerülhet a kérdés, hogy jövőre mennyiben változhat a helyzet. A Pirelli ezen a héten tesztelte a 2025-re szánt abroncsokat, amelyeknek a tervei már szinte véglegesek. Ennek kapcsán Isola elmondta, egy új keveréket is be fognak vezetni, kifejezetten abból a célból, hogy változatosabbá tegyék az utcai pályán zajló viadalokat. „Az az elképzelés, hogy bevezetünk egy új, C6-os keveréket, egy lágyabbat, mert egyre több utcai pálya van a naptárban, és egyre több utcai keverékre van szükségünk – mondta. – Kicsit a lágyabb irányba fogjuk tolni a választékot, és próbáljuk csökkenteni a túlmelegedést.”

A nap, amikor bejelentették, hogy Newey Laudával fog dolgozni, hogy aztán semmi ne legyen belőle

0

23 éve ezen a napon jelentette be a Jaguar az akkoriban még a McLarennél dolgozó Adrian Newey érkezését. Az egészet a wokingiak csapatfőnökének, Ron Dennisnek a nevetséges ajánlata idézte elő, aztán viszont ő volt az, aki végül maradásra bírta honfitársát.

Hogyan alakult volna Adrian Newey pályafutása, ha nem 2006-ban, hanem 2001-ben igazol Milton Keynesbe? Erre a kérdésre már soha nem kapunk választ, ugyanakkor indokolt feltenni, hiszen 23 éve majdnem a Red Bull jogelődjéhez, a Jaguarhoz igazolt, hogy a márka motorsport-divízióját felügyelő Niki Laudával, valamint jó barátjával, Bobby Rahal csapatfőnökkel dolgozzon együtt.

Newey akkoriban a McLaren technikai igazgatójaként dolgozott, és az egész sztori az éppen 77 éves Ron Dennisszel folytatott beszélgetéssel kezdődött. A wokingiak csapatfőnöke ezután csökkenteni akarta honfitársa fizetését, aki így kapva kapott a Jaguar mesés ajánlatán. A 2001. június 1-én közzétett bejelentés után viszont Dennisnek a saját és Newey feleségének bevetésével sikerült maradásra bírnia a mérnököt.

A történetről korábbi cikkünkben emlékeztünk meg hosszabban:

Világverő autókat épített, fizetéscsökkentéssel akarták „jutalmazni” az F1 zsenijét

Tanak hatalmas csatában vezet, Neuville kiesett a Szardínia Rallyn

0

Vegyes érzelmekkel zárta a Hyundai a Szardínia Rally szombat délelőtti versenyét, miután Ott Tanak szoros csatában az élen áll, míg a vb éllovas Thierry Neuville egy apró hiba után kiesett. 

Szombat délelőtt folytatódott a két világbajnok, Sébastien Ogier és Ott Tanak ádáz csatája a Szardínia Rallyn.  

Ogier pótkerék nélkül is harcol a Szardínia Rallyn és ismét vezeti a versenyt

A pénteki szakaszok után még a nyolcszoros világbajnok állt az élen, azonban a szombati első szakaszon defekt miatt a 2019-es világbajnok meg tudta előzni. 

Ogier-nak bár ezt követően nem maradt pótkereke, mivel csak egyet vitt magával reggel, a nap második szakaszán ismét visszaelőzte Tanakot, a harmadik szakaszon, pedig már újra a Hyundai észt versenyzője állt az élen. 

A délelőtti utolsó szakasz azonban több versenyzőn is kifogott a durva talajával és a sok sziklával, így Ogier újabb defektet szedett össze, azonban csak pár másodpercet veszített, így bár Tanak vezeti délben a versenyt, a nyolcszoros világbajnok csak 3.5 másodperccel követi. Mivel most a gumicsere következik, Ogier versenyben tud maradni úgy is, hogy nem maradt elég épp gumija. 

Thierry Neuville rögtön a szombati első szakaszon két helyet javítva a harmadik helyre állt és ott meg is tudta szilárdítani előnyét Takamoto Katsuta és Dani Sordo előtt, azonban az utolsó délelőtti szakaszon egy lassú jobb kanyarban kitört a Hyundai hátulja, így a belga vb éllovas autója lecsúszott az út szélére, ahol fent akadt.  

Neuville idén először kényszerül szuperrallyzni, ami után vasárnap még megcélozhatja a záró nap pontjait. 

A belga versenyző kiesése után ismét lehetősége nyílik Elfyn Evansnek és Ott Tanaknak, hogy csökkentsék bajnoki hátrányukat Neuville mögött, amennyiben őket nem éri valamilyen probléma. 

A verseny harmadik helyén Takamoto Katsuta várhatja a folytatást, aki 17.1 másodperccel előzi meg Sordot és 40.1 másodperccel Evanst. 

A WRC2 éllovasa továbbra is Sami Pajari, aki 48.6 másodperces előnnyel várhatja a délutánt, miután Pierre-Louis Loubet a második helyen a mai negyedik gyorsaságin defektet szedett össze, így ezt a helyet a Portugál Rallyt nyerő Jan Solans vette át Yohan Rossel előtt. A Rally2-es autók között Nikolay Gryazin a harmadik, az orosz versenyző azonban nem regisztrált a WRC2-be ezen a hétvégén. 

A délután során újabb két pályán rendeznek négy gyorsaságit. 

Szardínia Rally, állás 8 szakasz után  
1 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 1:51:09.7
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +3.5
3 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:17.5
4 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:34.6
5 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:57.6
6 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +3:26.7
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:31.3
8 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +4:15.9
9 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +4:30.4
10 #20 Yohan Rossel – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +4:54.3

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km Tanak 9:52.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km Ogier 19:03.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Neuville
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km Neuville 9:37.5 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km Tanak 18:46.4 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Katsuta
14:10 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:10 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:10 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:10 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Az Aston Martin beleköphet az építkező Ferrari levesébe, amiben akár Newey-nak is lehet szerepe

0

Sajtóértesülések szerint az Aston Martin megkörnyékezte a Ferrari technikai igazgatóját, Enrico Cardilét. Könnyen lehet, hogy az olasz szakember Adrian Newey érkezése esetén nagyobb kedvet kap a távozáshoz.

Amióta Frédéric Vasseur a tavalyi év elején átvette a Ferrari csapatfőnöki székét, a Scuderiára az építkezés jellemző. A maranellóiak jó néhány fontos embert igazoltak le: a legismertebb példa persze Lewis Hamilton, de nemcsak őt szerezték meg a Mercedestől, hanem Loïc Serrát és Jérôme d’Ambrosiót is. Igaz, az ellenkező irányba is volt mozgás, de összességében a Ferrari jött ki jól a dologból.

Egykor vele versenyzett, most ő lesz Hamilton egyik főnöke a Ferrarinál

Azonban könnyen lehet, hogy az építkezés jelentősen megbicsaklik, ugyanis az egyik legfontosabb személy távozása merült fel a sajtóban. A mérnöki stábot jelenleg Enrico Cardile, a csapat technikai igazgatója vezeti, és az ő irányításával a Ferrari óriási lépéseket tett afelé, hogy utolérjék a Red Bullt. Olyannyira, hogy idén már két győzelmet is arattak: Carlos Sainz Melbourne-ben, míg Charles Leclerc a múlt heti Monacói Nagydíjon nyert.

Leclerc valódi bokszkiállás nélkül nyerte meg a Monacói Nagydíjat

Az Autosport azonban úgy tudja, hogy az Aston Martin megkörnyékezte az olasz szakembert, aki 2016 óta erősíti a Ferrari F1-es csapatát, miután a GT-részlegről csatlakozott. A silverstone-i istállót birtokló konzorcium többségi tulajdonosa, Lawrence Stroll korábban állítólag személyesen próbálta meggyőzni a Red Bulltól távozó Adrian Newey-t, hogy náluk folytassa a pályafutását, ám a hírek szerint ez nem fog megtörténni.

Olyannyira, hogy a 65 éves mérnökzseni legvalószínűbb célpontja a Ferrari, vagyis a kanadai üzletember ezt a csatát valószínűleg elveszíti, ám ebből is igyekszik előnyt kovácsolni. Nem kizárt ugyanis, hogy Newey érkezése a távozás felé lökheti Cardilét. Persze nem azért, mert a továbbiakban a Ferrari nem tartana igényt a munkájára, hanem ő maga dönthet így.

A brit szakember vélhetően csak tanácsadói szerepet fog ellátni, ahogyan azt a Red Bullnál is tette az elmúlt években. Ugyanakkor ismertségének és státuszának köszönhetően így is árnyékot vethet azokra az emberekre, akik szintén keményen dolgoznak a sikerért, és adott esetben az övénél is fontosabb szerepet töltenek be az istállón belül.

Mindez persze egyelőre csak feltételezés, hiszen Newey egyelőre nem írta alá a szerződését, vagy legalábbis ezt nem hozták nyilvánosságra. Vasseurnek természetesen időről időre felteszik a kérdést, hogy a csapatait összesen 25 világbajnoki címhez hozzásegítő mérnök hozzájuk igazol-e, de a csapatfőnök erről nem beszélt, hanem inkább a stabilitás fontosságát hangsúlyozta.

Newey az egész világot félrevezeti, és már aláírt új csapatához?

„Mindenkivel beszélek a paddockban, amikor találkozunk, mert jól neveltek vagyunk – válaszolta arra a kérdésre, hogy szokott-e beszélnie Newey-val. – Ezzel kapcsolatban nem akarok nyilatkozni, mert minden egyes választ [sokféleképpen] lehetne értelmezni. A legfontosabb a csapat stabilitása. Ahogyan már korábban is mondtam, jó munkát végzünk, jó irányba haladunk. A csapat stabilitása számomra sokkal fontosabb, mint az egyének. Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi helyzettel.”

Ogier pótkerék nélkül is harcol a Szardínia Rallyn és ismét vezeti a versenyt

0

Sébastien Ogier úgy sem váltott óvatosabb vezetésre, hogy már nincs pótkereke, és ismét a Szardínia Rally élére állt Ott Tanakot és Thierry Neuville-t megelőzve. 

Azt követően, hogy Sébastien Ogier az igen alacsony szintű defektveszélyt tartogató első szombati pályán mégis defektet tudott összeszedni pótkerék nélkül maradt és így kénytelen három szakaszt is teljesíteni délelőtt. 

Ogier nagy bajba került, miután Evans hibájába esett, Tanak a Szardínia Rally élén

Azonban a nyolcszoros világbajnok így sem váltott óvatosabb vezetésre és megnyerte a délelőtti leghosszabb szakaszt, ahol szinte bárhol defektet lehetett volna kapni, Ogier 2.3 másodperccel volt gyorsabb Ott Tanaknál, így 2.2 másodperccel ismét a Szardínia Rally élére állt. 

A harmadik helyen Thierry Neuville már 23 másodperc előnyt tudott kiépíteni Takamoto Katsuta előtt, míg Dani Sordot 31.9, Elfyn Evanst pedig közel egy perccel előzi meg. 

A verseny abszolút hetedik helyét Sami Pajari, a WRC2-es éllovas foglalja el, aki 16.1 másodperccel előzi meg Grégoire Munstert, aki több, mint 40 másodperccel volt lassabb a mai két szakasz során csapattársánál, a tegnapi műszaki hiba után visszatérő és a mai napon takarító Adrien Fourmaux-nál. 

Szardínia Rally, állás 6 szakasz után  
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:22:43.5
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2.2
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +38.5
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:01.5
5 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:10.4
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:35.3
7 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +2:23.8
8 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:39.9
9 #40 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:51.0
10 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +3:05.3

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km Tanak 9:52.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km Ogier 19:03.7 / 1. OGIE, 2. Tanak, 3. Neuville
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Ezért nem kellett a Ferrarinak a Mercedes olasz tehetsége, aki már 10 évesen Lamborghinit „vezetett”

0

Andrea Kimi Antonelli édesapja felidézte azt a pillanatot, amikor meglátta fiában a tehetséget, és elmondta, hogy az olasz pilóta akár a Ferrari akadémiáján is kiköthetett volna. Marco Antonelli arra a kérdésre is válaszolt, hogy mit gondol az esetleges idei, illetve 2025-ös F1-es bemutatkozásról.

Antonio Giovinazzi óta nem volt olasz versenyző a Forma–1-ben, Jarno Trulli óta nem volt olasz dobogós a Forma–1-ben, és Giancarlo Fisichella óta nem volt olasz futamgyőztes a Forma–ben. Arról pedig nem is beszélve, hogy Alberto Ascari 1953-as sikere óta nem volt olasz világbajnoka az F1-nek. Andrea Kimi Antonelliről viszont bőven elképzelhető, hogy mindegyik időszak végére pontot tesz.

Áradoznak a Mercedesnél az „új Verstappenről”, aki nem lett „megrontva”

A még mindig csak 17 esztendős tehetség remek gokartos karrieren van túl, és formaautózásban is lényegében mindent megnyert, ahol érdemben elindult. Édesapja, Marco Antonelli, aki korábban maga is versenyzett, a mai napig aktív részese fia pályafutásának, és vélhetően ő volt az első, aki felfigyelt a tehetségére. „Akkor jöttem rá, hogy van benne valami extra, amikor tízévesen egy Lamborghinivel versenyzett a karjaimban az Adria pályán – nyilatkozta a Fanpage.it-nek adott exkluzív interjújában. – Ott jöttem rá, hogy talán csinálhat valami jót az autóversenyzésben.”

Nem sokkal később érkezett a megkeresés a Mercedestől. Az ifjabbik Antonelli 12 éves volt, amikor édesapját Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kereste meg azzal, hogy nem csatlakoznak-e a csillagos istálló juniorprogramjához. Marco Antonelli nyilvánvalóan boldog volt, de nem akarta elhamarkodni a döntést, mert saját tapasztalatból is tudta, hogy az embert érhetik kellemetlen meglepetések. Ahogyan mondani szokás, a többi már történelem, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy miért nem a Ferrari csapott le Antonellire, hiszen az sokkal jobban adta volna magát. Mint kiderült, a maranellóiaknak akkor még nem kellett.

„Amióta csatlakozott a Mercedes akadémiájához, egyáltalán nem – válaszolta Marco Antonelli arra a kérdésre, hogy kapcsolatba kerültek-e a Scuderiával. – Versenyzett a Ferrari márkával, amikor debütált a gokartozásban, és akkoriban Massimo Rivola [az Aprilia Racing jelenlegi vezérigazgatója – a szerk.] volt a Ferrari Driver Academy vezetője, aki azonnal be akarta őt vonni a programba, de azt mondták neki, hogy túl kicsi ahhoz, hogy értékelni lehessen. Ez volt az egyetlen alkalom, amikor kapcsolatba került a Ferrarival. Még arról az időszakról beszélünk, mielőtt megkaptam a hívást a Mercedestől.”

Az édesapa azt is elárulta, hogy az évek során remek viszonyt alakítottak ki Wolff-fal, illetve feleségével, Susie Wolff-fal, amelyben „semmit nem várnak el a másiktól”. Az osztrák ületember nemrég úgy fogalmazott, hogy bűnösnek érzi magát amiatt, mert ennyit beszélt Antonelli esetleges F1-es bemutatkozásáról, ám Marco Antonelli szerint fiának nincs szüksége arra, hogy ilyen módon megvédjék, mert nem érzett nyomást emiatt.

A Mercedes csapatfőnöke bűnösnek érzi magát

A 17 éves pilóta nagyot ugrott a ranglétrán a tavalyi idényhez képest, hiszen 2023-ban még a Formula Regionális Európa-bajnokságot nyerte meg, idén viszont már az F1 előszobájának számító Forma–2-ben versenyez. Bár dobogóra még nem állt, ennek ellenére felmerült, hogy már idén bemutatkozzon a legjobbak között a Williamsnél, Logan Sargeantot váltva. Édesapja viszont ezt nem akarja.

„Szeretném, hogy befejezze a szezont a Forma–2-ben – szögezte le. – A mi családunk nem szokott félbehagyni dolgokat. Az elmúlt években Kimi más bajnokságokban és a gokartban is megmutatta, hogy a nehéz helyzeteket is képes megfordítani, ezért nem kizárt, hogy valami ezúttal is meg fog változni. A Prema jelenleg még mindig nincs százszázalékos állapotban, de a Prema egy nagyszerű csapat, amely nagyon jó képességű emberekből áll, ezért úgy gondolom, meg fogják találni [a megoldást]. Hamarosan rendeződni fog a helyzet, és a folytatásban lehetnek még szép meglepetések. Ezért is szeretném, hogy Kimi befejezze az ottani munkáját.”

Valószínű, hogy ha idén nem is, Antonelli jövőre már mindenképpen F1-es pilóta lesz, sőt, az elmúlt időszak hírei alapján könnyen elképzelhető, hogy rögtön a Mercedesbe ültetik az onnan távozó Lewis Hamilton helyére. Édesapja a 2025-ös idényhez már egészen másképpen áll hozzá. „Nyilvánvaló, hogy ha jó eredmény születik, mindannyian szeretnénk továbblépni, de nem az én feladatom, hogy ezt eldöntsem” – fogalmazott.

Az mindenesetre tény, hogy Antonellit a Red Bull Ringen és Imolában is beültették a Mercedes valamelyik korábbi F1-es autójába, és a beszámolók szerint kifejezetten biztatóan teljesített. Friss hír, hogy legközelebb Montmelóban fog tesztelni, és ezúttal sem egyedül, hiszen a tesztpilótai szerepet betöltő Mick Schumacher szintén újra autóba ül.

Russell kezdhet aggódni? – a 17 éves Hamilton-utód egyszer már legyőzte őt

Ogier nagy bajba került, miután Evans hibájába esett, Tanak a Szardínia Rally élén

0

Ott Tanak vette át a vezetést a Szardínia Rally első helyét az első szombati szakaszon, miután Sébastien Ogier defektet szedett össze, ráadásul így pótkereke sem marad. 

Sébastien Ogier 4.5 másodperc előnnyel várhatta a rövid pénteki nap után a Szardínia Rally szombati napját Ott Tanak előtt. 

Ogier vezet a Szardínia Rally első napja után, Fourmaux először esett ki idén

A verseny második napjának nyolc szakaszból álló programjának első szakaszán azonban azonnal a 2019-es világbajnok vette át a vezetést, miután a nyolcszoros világbajnok defekttel ért célba. 

Ogier igen nehéz helyzetbe került, miután lemásolta Elfyn Evans pénteki hibáját, vagyis csak egy pótkereket vitt magával, és ahogy a walesi toyotás, úgy a francia versenyző is azonnal az első szakaszon tönkretette egyik kerekét. Ogier-nak így a délelőtt utolsó három szakaszán extra gumi nélkül, nagyon óvatosan kell vezetnie. 

Tanak mellett Thierry Neuville is előzni tudott, Takamoto Katsutát és Dani Sordot is megelőzve a nap első szakasza után a harmadik helyre lépett. 

Szombaton délben csupán gumicserére lesz lehetőségük a versenyzőknek, szervizelésre csak a nap végén.  

Szardínia Rally, állás 5 szakasz után  
1 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 1:03:39.7
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +0.1
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +35.4
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +40.3
5 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +44.8
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:07.4
7 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:44.6
8 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:51.1
9 #40 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:08.9
10 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +2:23.1

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km Tanak 9:52.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Neuville
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Ogier vezet a Szardínia Rally első napja után, Fourmaux először esett ki idén

0

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier vezet a Szardínia Rally első napjának végén szoros különbséggel megelőzve Ott Tanakot és Dani Sordot. Adrien Fourmaux műszaki hiba miatt először esett ki idén.

A világbajnokok csatája a Szardínia Rally első napjának első két szakasza után

Világbajnokok csatája a Szardínia Rally első körében, Evans komoly bajban

Is folytatódott, a harmadik szakaszon előbb Sébastien Ogier volt gyorsabb Ott Tanaknál, majd a napzáró szakaszon két tizeddel ugyan elmaradt a 2029-es világbajnok idejétől, de így is sikerült 4.5 másodperc előnnyel a nyolcszoros világbajnoknak befejeznie a pénteki versenyt az első helyen.

A harmadik helyre Dani Sordo lépett, miután Adrien Fourmaux a harmadik pályán defektet szedett össze, majd a negyedik gyorsaságin elektromos probléma miatt már nem tudott célba érni.

Az M-Sport francia versenyzője így először esett ki idén, és ezúttal sem vezetői hiba miatt, ugyanakkor szombaton képes lehet visszaállni és megcélozni a vasárnapi pontokat.

Sordo közel fél perccel követi észt csapattársát a harmadik helyen, azonban csupán 1.3 másodperccel előzi meg Takamoto Katsutát és 3.3 másodperccel Thierry Neuville-t.

Elfyn Evans már az első pályán defektet szedett össze, és pótkerék híján kénytelen volt óvatosabban vezetni, így a napot a hatodik helyen fejezte be, 20.7 másodperccel legnagyobb riválisa, Thierry Neuville mögött és 11.9 másodperccel Grégoire Munster előtt.

A WRC2-ben Sami Pajari áll az élen a Toyotával és előnye 18.3 másodperc a skodás Pierre-Louis Loubet előtt, aki a harmadik pályán vélhetően a defekt miatt kereket cserélő Emil Lindholm porában vezetett, így nem tudott igazi tempójában haladni. A harmadik helyen a Portugál Rallyt nyerő Jan Solans 10.3 másodperccel követi Loubet-t.

Szombaton négy pályán összesen nyolc gyorsasági vár a mezőnyre, napközbeni szervizelés nélkül.

Szardínia Rally, állás 4 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 53:43.1
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.5
3 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +33.2
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +34.5
5 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +36.6
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +57.3
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:09.2
8 #25 Sami Pajari – Enni Malkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:34.6
9 #40 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:52.9
10 #31 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +2:03.2

A Szardínia Rally időterve 
Május 31., péntek  
14:33 SS1 Osilo – Tergu 1 25.65 km Ogier 17:18.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
15:33 SS2 Sedini – Castelsardo 1 13.26 km Tanak 9:57.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Fourmaux
17:33 SS3 Osilo – Tergu 2 25.65 km Ogier 16:43.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo
18:35 SS4 Sedini – Castelsardo 2 13.26 km Neuville 9:32.9 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Sordo

Június 1., szombat  
07:41 SS5 Tempio Pausania 1 12.03 km
08:49 SS6 Tula 1 22.61 km
10:41 SS7 Tempio Pausania 2 12.03 km
11:49 SS8 Tula 2 22.61 km
14:05 SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 25.33 km
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 1 14.53 km
17:05 SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 25.33 km
18:05 SS12 Coiluna – Loelle 2 14.53 km

Június 2., vasárnap  
08:00 SS13 Cala Flumini 1 12.55 km
09:05 SS14 Sassari – Argentiera 1 7.10 km
11:00 SS15 Cala Flumini 2 12.55 km
12:15 SS16 Sassari – Argentiera 2 (Power Stage) 7.10 km

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Újabb kirúgás: Alonso vb-címeinek egyik kulcsfigurája is távozott a széteső F1-es istállótól

0

Még nem fejeződött be a hosszú ideje Enstone-ban szolgáló, magas rangú csapatszemélyzet kiáramlása a 2024-re a teljesítményben mélypontra zuhanó Alpine-nál: Rob White, a csapat műveleti igazgatója a legújabb távozó.

White 2004 óta volt tagja az enstone-i istállónak, kezdetben a Renault motorfejlesztő részlegénél töltött be vezető pozíciót, így aktív szerepet vállalt a csapat és Fernando Alonso bajnoki címeinek megszerzésében a rákövetkező két évben. White 2016, a Renault újbóli hatalomátvétele idején vette át a műveleti igazgatói posztot, mostani menesztéséről pedig elsőként a BBC számolt be, amelynek kérdésére a csapat elismerte a menesztés tényét.

„Megerősíthetjük, hogy a szélesebb körű műveleti átszervezések keretében Rob White távozott a csapattól. A csapat hálás Rob erőfeszítéseiért az Enstone-ban és Viry-Chatillonban eltöltött hosszú pályafutása során, amely alatt a bajnoki győztes motorprogramot is vezette 2005-ben és 2006-ban. A legjobbakat kívánjuk neki a továbbiakhoz” – szól az Alpine közleménye.

Az elmúlt egy év során a vezető beosztású személyzet egész garmadája hagyta el az Alpine-t: tavaly nyáron Otmar Szafnauer csapatvezető és Alan Permane sportigazgató távozott, az idei szezon kezdetén Matt Harman technikai igazgató, Dirk de Beer aerodinamikai vezető és Bob Bell főtervező követte példájukat.

A legújabb hírek szerint az enstone-i alakulat történetének legnagyobb sikereit és legnagyobb botrányait is levezénylő korábbi csapatfőnök, Flavio Britore visszatért az istállóhoz, hogy a toborzásban segédkezzen.

Örökre eltiltották csalásért, de most visszatér egykori csapatába az F1-es csapatfőnök

A személyzeti instabilitás pedig nemcsak a hátországban, hanem immár a pályán is tetten érhető: miután a Monacói Nagydíjon Esteban Ocon balul elsült manővere a csapattárs Pierre Gasly-val való ütközésbe torkollott, a csapatfőnök Bruno Famin komoly következményeket helyezett kilátásba a 2021-es Magyar Nagydíj győztese számára – a paddock bennfentesei szerint pedig nem légből kapott gondolat, hogy ez akár a francia pilóta állására is kihatással lehet.