back to top
2024. november 30. 03:47
Kezdőlap Blog Oldal 224

Hatalmas dráma után Martins Sesks a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós negyedik!

0

A Kislőtér után a Nagylőtér szakasz is problémát okozott a versenyzőknek a V-Híd Rally Hungaryn, Mikko Heikkila kiesett, Martins Sesks pedig szinte szó szerint az élre repült. Csomós Mixi újabb helyet javítva már a negyedik. 

A V-Híd Rally Hungary kiélezett szombati versenye után Mikko Heikkila 2.3 másodperccel előzte csak meg Martins Seskst, 6.3 másodperccel Simone Tempestinit, míg az Eb címvédő Hayden Paddon 12 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állt. 

Vasárnap az első két szakaszon miközben Mikko heikkila szárnyalt és mindkét szakaszt megnyerte, Sesks küzdött és Tempestini, valamint Paddon is megelőzte. 

Toyotás versenyzők a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós hatodik az első nap végén

A Nagylőtér gyorsasági azonban komoly drámát tartogatott, hiszen amíg Sesks kiválóan vezetve megnyerte a szakaszt Mikko Heikkila Toyotájának felfüggesztése nem sokkal a cél előtt feladta és a finn versenyző elvesztette bal első kerekét és kiállni kényszerült! 

Sesks a szakasz után ismét megelőzte román és új-zélandi riválisát, így Heikkila kiesésével szombat után ismét az élre állt. 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

A lett toyotás versenyző előnye azonban csupán 2.1 másodperc Tempestini és 5.7 másodperc Paddon előtt, így a verseny utolsó három szakaszán még hatalmas csata lesz a győzelemért! 

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

Csomós Mixi és Nagy Attila bár egy bokros részen megütötte autójának jobb hátsó részét, végül csak kozmetikai sérülés keletkezett a skodán egy lassú defekt mellett, így a negyedik helyre lépett, azonban csupán 5.2 másodperccl előzi meg a murván jóval nagyobb tapasztalattal rendelkező, de szombaton boruló Mathieu Franceschit. 

Az ORB értékelésében Csomós már 3 és fél perccel vezet Turán Frigyes és Zsiros Gábor, valamint további 1.7 másodperccel László Martin és Bán Viktor előtt. 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Rally Hungary, állás 10 szakasz után 
1 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 1:26:25.7
2 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +2.1
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +5.7
4 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +34.9
5 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +40.1
6 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:00.3
7 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:28.4
8 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +2:00.3
9 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +2:06.2
10 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +3:15.9
11 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +3:36.3
12 #15 Turán Frigyes – Zsiros Gábor VW Polo GTI R5 +4:08.4
13 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +4:10.1
14 #23 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 Rally2 +4:15.1
15 #20 Vladas Jurkevicius – Aisvydas Paliukenas (LTU) Skoda Fabia Rally2 evo +4:25.8

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km Heikkila 8:55.7 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Sesks
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km Heikkila 7:20.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km Sesks 10:12.9 /// 1. SESKS, 2. Tempestini, 3. Paddon
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Ranga Péter Eb pontszerző és ORB 2. helyről kényszerült kiállni, Paddon már dobogón a V-Híd Rally Hungaryn

0

Mikko Heikkila nyerte a V-Híd Rally Hungary második vasárnapi szakaszát is, így növelte előnyét Simone Tempestini előtt, míg a harmadik helyre Hayden Paddon lépett. Ranga Péter Eb pontszerző helyről kényszerült kiállni. 

Ranga Péter ugyan nem tudta tartani Csomós Mixivel a tempót V-Híd Rally Hungaryn, így is a második helyen állt a Humda Országos Rally Bajnokság értékelésében, további az ERC-értékelés 11. helyén a vasárnapi második szakasz előtt.

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

A Veszprém Rally tavalyi győztese azonban a Tési pályán már nem tudott elindulni műszaki hiba miatt, így az ORB értékelésben Csomósék mögé Bútor Róbert lépett, míg a harmadik helyen László Martin. 

Ugyancsak változás történt az Eb-értékelésben, ahol Mikko Heikkila már 10.1 másodpercre növelte előnyét Simone Tempestini előtt, míg a harmadik helyre Hayden Paddon lépett további 4.5 másodperc hátránnyal. Martins Sesks nem tudja tartani riválisai tempóját, így két szakasz alatt két helyet veszített vasárnap. 

Csomós Mixi tartja ötödik helyét. 

A délelőtt során még a Nagylőtér szakasz van hátra. 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Rally Hungary, állás 9 szakasz után 
1 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 1:15:57.1
2 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +10.1
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +14.6
4 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 +15.7
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +41.1
6 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +49.9
7 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:00.3
8 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:24.8
9 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:47.2
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +1:57.5
11 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +2:48.3
12 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +3:27.2
13 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +3:28.4 (0:10)
14 #23 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 Rally2 +3:37.2
15 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +3:38.6

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km Heikkila 8:55.7 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Sesks
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km Heikkila 7:20.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Csírájában elfojtaná az F1 az Andrettiéhez hasonló próbálkozásokat egy módosítással?

0

Az F1 veterán szakírójának értesülései szerint elkezdődtek a tárgyalások az új Concorde-egyezményről. Bár a legtöbb részletet illetően vélhetően meg fog egyezni a mostanival, de felmerült néhány fontos változtatás lehetősége.

2025 végén lejár a jelenlegi Concorde-egyezmény, vagyis a Forma–1 és a csapatok közötti kereskedelmi megállapodás. Ez még több mint másfél év, ami nyilvánvalóan nem kevés idő, de Joe Saward, a veterán F1-es újságíró arról számolt be a blogján, hogy a tárgyalások már megkezdődtek a 2026-tól 2030-ig tartó ötéves periódus feltételeire vonatkozóan.

A brit szakíró úgy tudja, hogy az érintettek szándéka alapján a legtöbb részletet illetően az új szerződés meg fog egyezni a most érvényben lévővel. Ugyanakkor felmerült néhány téma, amelyben a csapatok egy része vagy egésze változtatni akar. Többek között elképzelhető, hogy a jövőben elejét veszik az Andrettiéhez hasonló próbálkozásoknak.

Nevetséges és képmutató az F1, vagy joggal utasították vissza Andrettiéket?

Mint ismert, az FIA tavaly év elején meghirdette a jelentkezési lehetőséget az F1-be. A szövetség feltételeinek csak az Andretti pályázata felelt meg (ezzel kapcsolatban a Hitech pert indított ellenük), ám a Forma–1 jogtulajdonosainál már az amerikai alakulat is elhasalt. Az indoklásban viszont szerepelt néhány megmosolyogtató érv, aminek láttán néhány amerikai szurkoló már összeesküvést látott.

Függetlenül attól, hogy az Andretti elutasítása mennyire volt jogos, ennek semmi alapja nincs, hiszen az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media egy amerikai vállalat, és minden bizonnyal örömmel vennének egy sikeres amerikai csapatot. A probléma viszont az, hogy a meglévő istállók nem akarják még jobban szétosztani a bevételt, amely az elmúlt években jelentősen megnőtt, és így a sportág és a benne szereplők értéke is.

Saward úgy tudja, hogy a legtöbben azt szeretnék, ha az új Concorde-egyezményben tízben maximálnák a lehetséges csapatok számát. Ezzel lehetetlenné válna az Andrettiéhez hasonló próbálkozás, és egy vállalat csak akkor tudna beszállni a Forma–1-be, ha megvásárolna egy meglévő csapatot. A másik lehetőség, hogy a jelenlegi 200 millió dollárt, amelyet önmagában a csatlakozásért kellene fizetni, jelentősen megemelnék, ezzel kompenzálva a már bent lévők várható veszteségét.

Hiába az elutasítás, az Andretti jelentős lépést tett a jövőbeli F1-es szereplés felé

Ami az egyéb esetleges változtatásokat illeti, többek szerint az F1-nek az az érdeke, hogy a csapatok egymástól független tulajdonban legyenek. Ennek jelenleg a Red Bull és az RB jelenleg nem felelnek meg, hiszen mindkét istállót az energiaitalos vállalat birtokolja. Az elmúlt időszakban Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója szólalt fel ez ellen a leghangosabban, mondván, ez a tulajdonosi struktúra szembemegy a tisztesség elvével.

Máris támadják az idei év várható meglepetéscsapatát

A másik beszédtéma a Ferrari és annak előjogai voltak. A jelenlegi Concorde-egyezmény értelmében a Scuderia a bevételek 5 százalékát már azelőtt megkapja, hogy a pénzdíjakat kiosztanák. Mindez a riválisok szerint nem igazságos, hiszen a Ferrari egyébként is rengeteg profitot tud termelni a nevéből, például a szponzorok révén. Néhányan teljesen eltörölnék ezt, mások annak is örülnének, ha csökkenne ennek a bónusznak a mértéke.

Wagner magyarul köszönt, Marczyk defektje után Csomós már ötödik a V-Híd Rally Hungaryn

0

Mikko Heikkila nyerte a V-Híd Rally Hungary első vasárnapi szakaszát, így összessítésben növelte előnyét az élen, míg mögé Simone Tempestini, Miko Marczyk defektje után pedig Csomós Mixi az ötödik helyre lépett. 

Már a vasárnapi első szakasz is problémát okozott néhány versenyzőnek a V-Híd Rally Hungaryn, Iszkán Erik Cais, és Phillip Allen is kicsúszott, míg a legtöbb időt Miko Marczyk vesztette, aki defekttel ért célba. 

Toyotás versenyzők a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós hatodik az első nap végén

Mikko Heikkila szakaszgyőzelemmel már 8.1 másodpercre növelte előnyét, míg Simone Tempestini gyorsabb tudott lenni Martins Sesksnél, így a román versenyző állt a második helyre 1.7 másodperccel megelőzve a lett versenyzőt és 4.3 másodperccel Hayden Paddont. 

Marczyk defektje után már az ötödik helyre lépett Csomós Mixi, aki elsősorban a délutáni versenyt várja, míg a lengyel versenyző a hetedik helyre csúszott. 

Kellemes meglepetéssel szolgált a magyar Eurosol Racing Team osztrák versenyzője, Simon Wagner, miután az Iszkai szakasz céljában magyarul kívánt jó reggelt a TV nézőknek és a stopállomáson tartozkódoknak. 

László Martin a 15. Helyről kezdte ugyan a napot, azonban így elsőként kell rajtolnia a záró napon, így valószínűleg nem tudja meg megtartani az Eb pontszerző helyet. 

Efrén Llarena már nem tért vissza a záró napon, miután szombaton műszaki hiba miatt kiesett. 

Rally Hungary, állás 8 szakasz után
1 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 1:08:36.7
2 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +8.1
3 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 +9.8
4 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +12.4
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +35.0
6 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +42.1
7 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +52.8
8 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:10.2
9 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:32.0
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +1:46.8
11 #21 Ranga Péter – Czakó Janek Skoda Fabia R5 +2:08.4
12 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +2:26.5
13 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +2:59.2
14 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +3:01.0 (0:10)
15 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +3:12.0

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km Heikkila 8:55.7 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Sesks
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Már nem mindenben az F1 az etalon: nem várt hatása van az elmúlt évek fontos változásának

0

Adrian Newey kijelentette, a költségplafonnak van egy káros hatása, amelyre szerinte senki nem számított, amikor bevezették. A Red Bull technikai főigazgatója úgy véli, ez minden csapat helyzetét megnehezíti.

Vitathatatlan, hogy a Forma–1 elmúlt éveinek egyik legfontosabb újítása a költségvetési plafon volt. Ennek lényege, hogy a csapatok bizonyos tényezőket leszámítva nem költhetnek többet egy megadott összegnél egy évben, ha pedig mégis átlépik a határt, az büntetéssel jár, ahogyan azt a Red Bull esetében is láthattuk 2022-ben.

A már említett tényezők közé tartozik a marketing, valamint a pilóták és a további három legjobban kereső csapattag fizetése. Korábban a motor is ebben a kategóriában volt, de most már arra is van egy külön költségvetési korlát az erőforrásgyártóknak. 2021-ben, a pénzügyi szabályzat bevezetésének évében 145 millió dollár volt az alaphatár, majd ez a következő két évben 5-5 millióval csökkent, de bizonyos tényezők mentén kiigazították.

Bajba kerülhetnek az F1-es csapatok az FIA intézkedése után

Ez az előírás kulcsfontosságú volt a sportág fenntarthatóságának szempontjából, hiszen így a csapatok nyereségessé tudtak válni, és nem emészti fel a költségvetést a fejlesztési verseny. Igaz, jó néhány istállónak el kellett bocsátania vagy át kellett helyeznie alkalmazottakat, hogy beférjenek a limit alá. Adrian Newey szerint azonban nem ez volt a költségplafon egyetlen káros hatása, sőt, a brit tervezőlegenda úgy véli, a mérnökök számára már nem a Forma–1 jelenti a csúcsot.

„Szerintem a költségplafon rejtett veszélye, amire vélhetően egyikünk sem gondolt, amikor bevezetésre került, hogy a Forma–1 korábban a legjobban fizetett mérnöki szakterület volt a világon – nyilatkozta a Red Bull technikai főigazgatója a RacingNews365.com-nak. – Ezért képesek voltunk a legragyogóbb képességű fiatal diplomásokat felvenni és bevonzani az egyetemekről, most pedig a költségvetési korlát miatt, az infláció miatt és azzal, hogy a költségplafon nem emelkedik az inflációval együtt, már nem ez a helyzet.”

Valóban, a Forma–1 mindig a csúcsok csúcsát jelentette. Bár alighanem mindig is lesz egy-két pilóta, akiknél kétséges, hogy itt van-e a helye, de az élmezőnyben azért mindig is a világ legjobb versenyzői küzdöttek egymással, a világ leggyorsabb autóiban. Ezeket pedig a legjobb mérnökök tervezték, ám Newey szerint most az egész sportág kihívás előtt áll ezen a téren.

A Red Bull minden pénzt visszanyert, amit szabályozott keretek között idén elkölthetett az F1-ben

Ez egy kétélű fegyver, mivel induló technológiai vállalatok is vannak, amelyek nagyon magas fizetéseket kínálnak, így most, amikor elmegyünk az egyetemekre, és megpróbáljuk bevonzani a diplomásokat, már nem mi vagyunk a legjobbak – folytatta. – Ugyanígy a meglévő személyzetből is elveszítjük az embereket a technológiai cégekkel szemben, és ez valós probléma, mert megnehezíti a helyzetünket mint iparág, hogy a világ legjobb mérnökeit bevonzzuk, és nem csak a mi csapatunk esetében. Ilyenkor inkább a szenvedélyükre hatva próbáljuk őket elcsábítani, nem pedig pusztán a legjobb fizetésekkel.”

Hogy erre mi lehet a válasz, azt egyelőre nem tudni. Ami biztos, hogy jelen állás szerint nem terveznek lényeges változtatást a pénzügyi szabályzatban, bár a csapatok folyamatosan egyeztetnek erről az FIA-val. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy ez egy olyan probléma, amelyet az F1-nek le kell nyelnie annak érdekében, hogy gazdaságilag profitábilis maradjon.

Toyotás versenyzők a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós hatodik az első nap végén

0

Martins Sesks és Mikko Heikkila komoly csatát vívott a V-Híd Rally Hungary első napi első helyéért, és végül a két totos között csak néhány másodperc döntött. Mathieu Franceschi elképesztő tempót mutatott szombaton, azonban a délelőtti borulás miatt csak a hetedik helyen áll. Csomós Mixi délután már kevésbé tudta tartani a tempót közvetlen riválisaival, azonban így is jó helyről várhatja a folytatást. 

Már a kiélezett, de drámai fordulatokat is tartogató délelőtti szakaszok után 

Csomós szakaszt nyert a V-Híd Rally Hungaryn, Heikkila vezet a drámai délelőtt után

is Mikko Heikkila vezetett a V-Híd Rally Hungaryn toyotás márkatársa Martins Sesks előtt mindössze 4 tizeddel, majd a délutáni első szakaszon a lett versenyző vette át a vezetést és helyét a napzáró szakaszig meg is tudta őrizni. A várpalotai gyorsaságin azonban a finn versenyző volt a gyorsabb és így 2.3 másodperc előnnyel zárta a verseny élén a napot. 

Több versenyző is meglepetést tudott okozni szombaton, így Simone Tempestini, aki végül csupán 6.3 másodperc hátránnyal a harmadik helyen várhatja a folytatást, míg őt az Eb címvédő Hayden Paddon 5.7 másodperccel követi. 

A délelőtt szakaszt is nyerő Csomós Mixi és Nagy Attila délután elsősorban Mikolaj Marczykkal csatázott az ötödik helyért, a csatában pedig szombat este 4.9 másodperccel a lengyel versenyző áll jobban. 

Tempestini mellett Franceschi volt a szombat nagy meglepetése, aki nyert három szakaszt, ugyanakkor a Kislőtéren borult, ami során autójának csak külső elemei sérültek, valamint időt vesztett. A francia versenyző kitűnő tempójával azonban a hetedik helyen zárta a napot és hátránya is csak 37.6 másodperc Heikkila mögött. 

Az ORB mezőnyben Csomós Mixi 1:12.5 perc előnnyel vezet Ranga Péter és további közel 50 másodperccel a délután során a Kislőtéren kicsúszó és autójának elejét lebontó László Martin előtt. 

A pécsi versenyző mivel az ERC értékelés 15. helyén zárt, valószínűleg takarítani fog a vasárnapi hat szakaszon. 

Rally Hungary, állás 7 szakasz után 
1 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 59:41.0
2 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 +2.3
3 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +6.3
4 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +12.0
5 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +21.7
6 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +26.6
7 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +37.6
8 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +48.3
9 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:08.4
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +:28.8
11 #21 Ranga Péter – Czakó Janek Skoda Fabia R5 +1:39.1
12 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +1:55.4
13 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +2:03.8
14 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +2:28.0
15 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +2:28.3

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

 

 

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

 

 

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Sesks vette át a vezetést a V-Híd Rally Hungaryn, Csomós javított, izgulhatnak Franceschi szerelői?

0

A V-Híd Rally Hungary Hegyesd szakaszát ismét Mathieu Franceschi nyerte, míg a verseny élére Martins Sesks, az ötödik helyre Csomós Mixi állt. A francia versenyző szakaszgyőzelme nem biztos, hogy jó hír szerelőinek. 

Csakúgy, mint reggel délután is Mathieu Franceschi volt a leggyorsabb a Hegyesdi 15.3 km-es gyorsaságin, azonban szerelői remélhetik, hogy a következő Kislőtér gyorsaságin, eltér a hagyományoktól a francia versenyző és nem borulás következik… 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

A francia versenyzőt Martins Sesks követte a gyorsaságin 2.2 másodperc hátránnyal, azonban így is át tudta venni az első helyet összesítésben Mikko Heikkilától, akit most 2.7 másodperccel előz meg. 

A harmadik helyen Simone Tempestini áll 8.8, míg a negyediken Hayden Paddon 9.2 másodperc hátránnyal. 

Csomós Mixinek sikerült megelőznie Miko Marczykot és fellépett az ötödik helyre. 

Ami az ORB mezőnyt illeti, Mixi 54.3 másodperccel vezet Ranga Péter és további 4.4 másodperccel Klausz Kristóf előtt. 

A következő gyorsasági a hírhedt Kislőtér lesz, mely reggel is okozott problémákat a mezőnynek. 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

Rally Hungary, állás 5 szakasz után 
1 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 38:56.5
2 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +2.7
3 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +8.8
4 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +9.2
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +17.5
6 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +22.0
7 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +41.9
8 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +43.4
9 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +47.9
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +56.1
11 #21 Ranga Péter – Czakó Janek Skoda Fabia R5 +1:11.8
12 #24 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +1:16.2
13 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +1:23.6
14 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +1:26.3
15 #23 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 Rally2 +1:43.2

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Ecclestone a náci Németországhoz hasonlította a Red Bull belháborúját

0

Érdekes kijelentéssel állt elő az F1 korábbi vezére, aki szerint mostanra elült a Red Bullon belüli vihar.

Az utóbbi hetekben feltűnően elcsendesedett az idei Forma–1-es szezon kezdetét uraló Red Bull-botrány, hiszen az energiaital-gyártó thai és osztrák tulajdonosa közötti hatalmi harc, és annak egyik szálaként kirobbant, Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét érintő zaklatási ügy már nem uralja a nemzetközi F1-es sajtót, és nem jelennek meg naponta újabb részletek róla.

Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy az ügy végleg elült – többek között azért sem, mert a Hornert megvádoló Red Bull-alkalmazott három szálon is elindult, hogy bizonyítsa igazát –, de az biztos, hogy mérséklődhetett. Bernie Ecclestone, az F1 korábbi vezére szerint ez a helyzet. „Béke van, Christian pedig arról informált, hogy Gerivel minden fantasztikus” – nyilatkozta a Hornerrel baráti viszonyban levő 93 esztendős üzletember a Daily Mailnek.

Red Bull-botrány: kamu volt az egész, a Red Bull saját ügyvédjével mosdatta tisztára Hornert?

Lévén Ecclestone egyértelműen Horner-párti, az ő szavait sem szabad készpénznek venni. Mindenesetre az F1 korábbi vezére szerint ez a belviszály olyan, mint minden háború – az emberek előbb-utóbb elfelejtik, ami történt, és továbblépnek. Ecclestone ezt egy igencsak szerencsétlen és nem helyénvaló hasonlattal példázta.

„Max [Verstappen] valószínűleg marad [a Red Bullnál], és mint minden háborúban, az emberek túllépnek a dolgokon és továbblépnek. A második világháború után nem lehetett Németország nevét említeni, és a zsidók semmit nem vásároltak onnan. Érthető volt. De nem sokkal ezután mindenki elfelejtette ezt, és elkezdett Mercedeseket vásárolni. Úgyhogy nem látom, miért akarná bárki is csapaton kívül tudni Christiant, miközben az idő mindent begyógyít. Szuper munkát végez, néhány hét pedig nagy különbséget jelenthet” – ecsetelte Ecclestone, majd hozzátette, hogy Horner rendezet kapcsolatát a feleségével, és „élvezi Geri támogatását, miközben az egész csapat jól szerepel, ezért nincs rá logikus érv, hogy felborítsák ezt az egyensúlyt.”

Ebből a két versenyzőből biztosan nem lesz Red Bull-pilóta Helmut Marko szerint

Horner nem figyel oda Wolffra

Persze azért a színfalak mögött nem állt meg az élet, amit mutat, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke mostanában csakis szuperlatívuszokban beszél Max Verstappenről, akiről kijelentette: ő áll a bevásárlólistája első helyén, ami Lewis Hamilton utódlását illeti. Az osztrák üzletember Szuzukában is bókolt egy kicsit a háromszoros világbajnoknak, amikor kijelentette: „Senki sem fogja elkapni Maxot az idén. A vezetése és az autója is lenyűgöző. Látszik, ahogyan kezeli a gumikat. Ez a szezon most tulajdonképpen arról szól, hogy ki lesz mögötte a legjobb. Ezért zajlik a csata” – idézi az Autosport a Mercedes csapatfőnökét.

Ám amikor Christian Hornert szembesítették kollégája kijelentéseivel, a Red Bull csapatfőnöke figyelmeztetett, hogy mivel 568 pont elérhető még, korai ilyen kijelentéseket tenni. „Nagyon korai még leírni ezt az évet, van még hátra 20 verseny. Az évek alatt megtanultam, hogy ne figyeljek oda túlságosan arra, amit Toto mond” – szúrt oda az osztráknak.

Csomós szakaszt nyert a V-Híd Rally Hungaryn, Heikkila vezet a drámai délelőtt után

0

A V-Híd Rally Hungary szombat délelőtti harmadik szakaszát Csomós Mixi nyerte, míg összetettben  hatodik helyen áll, a drámai reggeli szakaszok után a versenyt Mikko Heikkila vezeti. 

A veszprémi V-Híd Rally Hungaryn eddig négy szakaszt teljesített a mezőny és mindegyiken más versenyző volt a leggyorsabb. A péntek esti szuperspeciálon még Erik Cais autózta a legjobb eredményt, majd a szombati első szakaszon már Mathieu Franceschi karrierje első Eb szakaszát nyert, ami után az élre is állt, míg Cais a Hegyesdi fák között kissé óvatos volt. 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

A második szombati szakaszon, a verseny leghosszabb 27 km-es gyorsaságiján a 2022-es Európa-bajnok Efrén Llarena már nem tudott célba érni, miután Skodájának hűtője megsérült. Ugyancsak bajba került Franceschi, aki kissé optimista volt és kétszer is borult, Skodája azonban csak külsőleg sérült. Turán Frigyes pedig defekttel ért célba. 

A legjobb időt ekkor Sinmone Tempestini érte el, míg összetettben Mikko Heikkila vette át a vezetést 4 tizedmásodperccel megelőzve Martins Sesks-t, Tempestini 3.1 másodperc hátránnyal volt a harmadik. 

A délelőtt utolsó szakaszán már Csomós Mixi tudott Nagy Attila navigálása mellett a leggyorsabb lenni, ráadásul, úgy, hogy a szakasz utolsó részét lassú defekttel teljesítette. 

Összetettben azonban Heikkila megtartotta 4 tizedes előnyét, így bár négy szakaszgyőztes is volt eddig, a leggyorsabb időt eddig el nem érő finn versenyző vezet Martins Sesks előtt, míg Tempestini 3 másodperc hátránnyal a harmadik és 4.3 másodperccel előzi meg az Eb címvédő Hayden Paddont. 

Csomós Mixi áll a legjobban a szakaszgyőztesek közül, hiszen 4.3 másodperccel követi az ötödik Mikolaj Marczykot a hatodik helyen állva, míg a hetedik Erik Cais-t 17 másodperccel előzi meg. Mixiék hátránya csupán 15.4 másodperc Heikkila mögött. 

Franceschi a dupla borulás után a kilencedik helyről várhatja a délutáni folytatást. 

A magyar versenyzők között Csomós Mixi nagy előnnyel, 35.3 másodperccel vezet a második helyezett Ranga Péter és Czakó Janek előtt, míg a harmadik helyen Klausz Kristóf és Papp Tamás hátránya 45.6 másodperc. Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a Kislőtéren műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

Rally Hungary, állás 4 szakasz után 
1 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 31:01.7
2 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 +0.4
3 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +3.0
4 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +7.3
5 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +11.1
6 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +15.4
7 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +32.4
8 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +39.8
9 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +44.5
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +48.2
11 #21 Ranga Péter – Czakó Janek Skoda Fabia R5 +50.7
12 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +57.8
13 #24 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +1:01.0
14 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +1:05.3
15 #23 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 Rally2 +1:08.1

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

„Utálom a Forma–1-et” – újabb szenzációs sztori Räikkönenről

0

Még Kimi Räikkönen sem mindig azzal volt elfoglalva egy éjszakai szórakozóhelyen, hogy lerészegedjen.

Kimi Räikkönen Forma–1-es pályafutása alatt és után számtalan történet látott napvilágot a Jégember féktelen dorbézolásairól. Ezek többsége vagy valamilyen szórakozóhelyen, vagy hotelekben történt, miközben persze olyan is volt, hogy Räikkönen nem úgy vett részt egy-egy ilyen eseményen, hogy nem nézett a pohár fenekére.

Egy ilyen alkalomra emlékezett vissza a Ferrari és a Williams korábbi csapatmenedzsere, a sokáig újságíróként is dolgozó Peter Windsor a saját YouTube-csatornáján.

„Emlékszem, az egyik Brazil Nagydíj után elmentem egy nightclubba – DC (David Coulthard – a szerk.) bulija volt valójában –, és elég késői parti volt. Volt ott egy terasz, ami a táncparkettre nézett, úgyhogy felmentem, hogy körülnézzek, és fent volt Kimi is. A terasz korlátján könyökölt és bámult a semmibe. Odaálltam mellé és mindketten csöndben néztük az eseményeket, majd Kimi hirtelen felém fordult és azt mondta: „Utálom a Forma–1-et.” Ezután pedig csak elsétált.”

Hogy a finn éppen melankolikus hangulatban volt, és komolyan gondolta, amit mondott, vagy ez is csak egy amolyan klasszikus kimis pillanat volt, azt Windsor nem részletezte, de bármelyik elképzelhető.

A 2007-es világbajnok őrült mulatozásairól írt cikkeinket alább gyűjtöttük össze:

Räikkönen részegen sztriptízelt, PR-katasztrófát idézve elő a McLarennél
Räikkönen sírt, feneket villantott, majd részegen összeesett egy felfújható delfinnel
Räikkönen részegen: fejénél földhöz vágott riporter, betörés, bunyó a csapattárssal
Amikor Räikkönen és barátai szétvertek egy luxuslakosztályt
Räikkönen szétzúzta saját ajtaját, majd hajvágóval állt bosszút az őt kékre festő szerelőjén