back to top
2024. november 30. 01:32
Kezdőlap Blog Oldal 223

Tempestini: Csodálatos érzés győzelemmel zárni egy ERC-futamon! 

0

A román Simone Tempestini kiváló teljesítményt nyújtva szerezte meg egy ERC-futamgyőzelmét a V-Híd Rally Hungary végén. 

Simone Tempestini egyike volt azon kevés versenyzőnek, akik eltudták kerülni a veszprémi V-Híd Rally Hungaryn a nagyobb problémákat, így egy kiegyensúlyozott, de gyors vezetéssel kiválóan tudta kihasználni riválisai problémáit, és az ERC-szezonnyitó végén első ERC-dobogója azonnal a győzelemmel volt egyenlő. 

“Nagyon-nagyon csodálatos érzés győzelemmel zárni egy ERC-futamon – mondta a román versenyző a célban. – Nagyon jó versenyt teljesítettünk, Sergiu (Itu, navigátor) is nagyon jó munkát végzett. Tökéletes volt a munkánk és különösen boldog vagyok, hogy első versenyemen az új Skodával azonnal nyerni tudtunk. Ezt a győzelmet az autó érte el. Nagyon boldog vagyok.” 

A V-Híd Rally Hungary minden örömteli és drámai pillanata 5 percben (videó)

Tempestini a verseny során két szakaszt tudott nyerni, az Európa bajnokságot pedig négy pont előnnyel vezeti a veszprémi győzelem után Mathieu Franceschi és 8 ponttal Csomós Mixi előtt.

Imádja nézni, de nem versenyezne ebben a sorozatban Max Verstappen

0

Max Verstappennek tetszik az elektromos formaautós széria, de azért annyira nem, hogy kipróbálja.

Max Verstappenről köztudott, hogy igazi autósport-őrült, és a szabadidejében is folyton versenyez az otthoni szimulátorában, illetve számos versenysorozatot követ. Közéjük tartozik a Formula E is, amelyben a háromszoros világbajnok barátai is versenyeznek (például Nyck de Vries), viszont a Red Bull pilótája ettől még nem érez késztetést arra, hogy egy napon maga is elektromos formaautóba pattanjon.

„Amit szeretek a Formula E-ben, hogy rengeteg a jó pilóta. Nagy a versengés, és természetesen néhány barátom is a mezőnyben van, így mindig rajta tartom a szemem. Ez ugyanakkor nem az a bajnokság, ahol a jövőben versenyezni szeretnék. De mindig élvezem nézni, mert nagyon sok a tehetséges pilóta, és emiatt izgalmasak a versenyek” – fejtette ki a Japán Nagydíj utáni sajtótájékoztatón.

Verstappen ebben ezek szerint Mick Schumacherrel van egy véleményen, a Mercedes tartalékja ugyanis korábban szintén kijelentette: nem kér az elektromos autóversenyzésből.

Elektromos autóversenyzés? – Mick Schumacher nem kér belőle

Sergio Pérez, Verstappen csapattársa, illetve Carlos Sainz is kedveli a rendre lélegzetelállítóan izgalmas futamokat produkáló FE-t, ám arról egyikük sem ejtett szót, hogy szívesen megméretnék magukat a 2024-ben hat korábbi Forma–1-es pilótát felvonultató mezőnyben.

„Nagyszerű, hogy van egy sorozat, amely lehetőséget ad azoknak, akik nem lehetnek ott a Forma–1-ben. Ez egy másik sorozat, ahol pénzt kereshetnek és a szenvedélyüknek élhetnek. Tiszteletben kell tartanunk, amire koncentrálnak, és szerintem nagyon jó munkát végeznek” – mondta Pérez.

„Vannak pilóták, akik nem jutottak be a Forma–1-be, de elég tehetségesek ahhoz, hogy hozzák a Forma–1-ben levő 20 pilóta szintjét. Ez a sorozat lehetőséget ad nekik, hogy a szenvedélyükért éljenek és együtt harcoljanak. Nekem is vannak jó barátaim ott, akik ellen versenyeztem a különböző szériákban, és nagyszerű, hogy itt van nekik ez a lehetőség. És a versenyzés is jó, úgyhogy örülök, hogy van ez a sorozat” – tette hozzá Sainz.

Fordulathegyek Misanóban: az egyik Porsche az utolsó körben örökölte meg, a másiktól a fürdőzés után vették el a győzelmet

A V-Híd Rally Hungary minden örömteli és drámai pillanata 5 percben (videó)

0

Az ERC és ORB szezonnyitó veszprémi V-Híd Rally Hungary bővelkedett az örömteli és drámai pillanatokban is. Íme a verseny teljes összefoglalója mindössze öt percben.

Hatalmas meglepetés! Csomós Mixi dobogón, Tempestini nyert a V-Híd Rally Hungaryn

Max McRae nyert az ERC4-ben a V-Híd Rally Hungaryn, Bertalan Márton második helyen zárt

Max McRae nyert az ERC4-ben a V-Híd Rally Hungaryn, Bertalan Márton második helyen zárt

0

Max McRae nyert, míg Bertalan Márton és Paizs Róbert a második helyen zárt a V-Híd Rally Hungary ERC4-es kategóriájában, így Csomós Mixiék mellett még egy magyar dobogós eredmény született a veszprémi versenyen. 

Az ERC4-es kategóriában a V-Híd Rally Hungary első öt szakaszán az észt Jaspar Vaher – Sander Pruul páros vezetett, azonban a hatodik, kislőtéri szakaszon defektet szedett össze és így a brit Max McRae és Cameron fair kettős vette át a kategória első helyét. 

A Peugeot-os páros első helyét innentől kezdve csak márkatársuk, Bertalan Márton és Paizs Róbert veszélyeztették, azonban McRae végül nem hibázott, míg Bertalanék az utolsó szakaszon már csak a célba érésre koncentráltak, így végül a brit versenyző 1:09.1 perc előnnyel nyert. 

Bertalanék azonban így is fantasztikus eredményt értek el, és Csomós Mixi, valamint Nagy Attila abszolút harmadik helye mellett még egy magyar dobogós eredménynek örülhettek az itthoni szurkolók. 

Hatalmas meglepetés! Csomós Mixi dobogón, Tempestini nyert a V-Híd Rally Hungaryn

A harmadik helyet végül a verseny első felében vezető Vaherék szerezték meg. 

Náci haláltáborban végezték ki az első Monacói Nagydíj győztesét

0

95 éve ezen a napon tartották az első Monacói Nagydíjat, amelyet sportpolitikai célból akartak megrendezni. A futam győztese később a második világháborúban szolgált, majd egy náci koncentrációs táborban vesztette életét hetekkel annak felszabadítása előtt.

Mikor rendezték az első Monacói Nagydíjat? Talán még a Forma–1 történelmét jól ismerők egy része is azt felelné erre a kérdésre, hogy 1950-ben. A válasz azonban helytelen, hiszen abban az évben az első F1-es monacói futamot rendezték, ám az első Grand Prix 21 évvel korábban, napra pontosan 95 évvel ezelőtt zajlott a hercegségben. Az eseményről és annak győzteséről a RacingNews365.com emlékezett meg.

Sokan ma már értelmetlennek tartják, hogy egy ennyire szűk utcai pályán versenyezzenek, akkoriban viszont senki nem talált kivetnivalót ebben. Ugyanakkor a futamot nem pusztán az autósport szeretete hívta életre, hanem sportpolitikai célokból hozták létre. Az első számú ötletgazda Anthony Noghes volt, akinek a nevét a jelenlegi pálya utolsó kanyarja viseli.

Noghes szerette volna elérni, hogy a monacói szövetség teljes jogú tagja legyen Association Internationale des Automobiles Clubs Reconnus elnevezésű világszervezetnek, amely lényegében a mai FIA-nak felel meg. Ezt azonban elutasították, mondván, az ország nem ad otthont olyan viadalnak, amely kizárólag a határain belül zajlik, hiszen az akkor már létező Monte Carlo Rally nem felelt meg ennek a kritériumnak.

Noghes ezért úgy döntött, hogy a városállam utcáiból csinál egy versenypályát, és 1929. április 14-én meg is rendezte a történelem első Monacói Nagydíját. Az akkori vonalvezetés nagy része hasonlít a mai nyomvonalra, ám a Tabac után egy, a célegyeneshez hasonló, csak éppen balra tartó hosszú padlógázas szakasz következett, amelyet egy hajtűkanyar kötött össze magával a célegyenessel.

A futam távolságát 100 körben határozták meg, amelyet 3:56:11 másodperc alatt teljesítette a győztes, Williams Grover-Williams, vagy becenevén W Williams egy Bugatti T35B volánja mögött. A brit pilóta 1:17,8 másodperccel győzte le a román Georges Bourianót, és közel 2 és fél percet adott a korszak egyik legnagyobbjának, a német Rudolf Caracciolának.

Grover-Williams összesen hét nagydíjat nyert, mielőtt a 30-as évek közepén felhagyott a versenyzéssel, és feleségével, Yvonne-nal Franciaországba költözött. A nyugodt élet azonban csak 1939-ig tartott, amikor a náci Németország Lengyelország megtámadásával kirobbantotta a második világháborút, majd több államot is megszállt.

Ennek hatására a korábbi versenyző bevonult a brit királyi hadseregbe, annak is a Különleges Művelet-végrehajtó Csoportjába. Grover-Williams meglehetősen Williams meglehetősen veszélyes feladatra vállalkozott, hiszen ennek az egységnek a feladata a kémkedés, a szabotázs és az információszerzés volt a feladata a nácik által megszállt területeken.

Grover-Williams 1943 nyaráig úszta meg tevékenységét lebukás nélkül, akkor viszont a Gestapo elkapta, és Párizsban kihallgatta, ám mivel semmilyen titkot nem volt hajlandó elárulni, a következő év elején Berlinbe szállították. Két hónappal később pedig Sachsenhausenbe került, ahol a hírhedt koncentrációs táborok egyike működött.

Az expilóta sajnos nem élte túl az ott tartózkodást: a róla szóló Wikipédia-szócikk szerint 1945. március 18-án vagy röviddel azután kivégezték, mindössze 42 évesen. Történetét még szomorúbbá teszi, hogy a II. lengyel gyalogoshadosztály mindössze néhány héttel később, egy héttel Adolf Hitler öngyilkossága előtt felszabadította a haláltábort. Később néhányan azt állították, hogy Grover-Williams megszökött Sachsenhausenből, és új személyazonosságot kapott a brit kormánytól, de ezek megalapozatlannak bizonyultak.

Az F1 Monacóban is lábbal tiporja a történelmet? – ráépítették a lelátót a legenda szobrára

Hatalmas meglepetés! Csomós Mixi dobogón, Tempestini nyert a V-Híd Rally Hungaryn

0

A vártnál is több drámai fordulat után meglepetés eredménnyel zárult a V-Híd Rally Hungary, Simone Tempestini első dobogós eredménye az Eb-n győzelem lett, míg Mathieu Franceschi a második, Csomós Mixi pedig harmadik helyen zárt. 

A kvalifikáció izgalmai után

az első napon is fordulatos verseny alakult ki az ERC szezonnyitó versenyén, a veszprémi V-Híd Rally Hungaryn.

A drámai fordulatokban gazdag vasárnap délelőtti verseny után

Hatalmas dráma után Martins Sesks a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós negyedik!

délután is több meglepetés történt.

Azt követően, hogy Mikko Heikkila kiesése után Martins Sesks állt az élre, az első délutáni szakaszon még növelte a lett toyotás az előnyét, azonban a következő szakaszon eltalált egy útszéli terelő elemet, ami kitörte autójának felfüggesztését, és ő is kiállni kényszerült az élről.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

Ezt követően Simone Tempestini vette át a vezetést 7.7 másodperc előnnyel az Eb-címvédő Hayden Paddon előtt és ezt az előnyt már megtudta tartani a Nagylőtéren rendezett Power Stage-en is, így a román versenyző első Eb-dobogója alkalmával azonnal a legmagasabb fokra tudott állni.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

Mathieu Franceschi az előtte álló versenyzők drámái és a saját igen jó tempója után megnyerte a Power Stage-et és a második helyen zárt, miután Hayden Paddon sok versenyzőhöz hasonlóan defektet szedett össze.

Csomós Mixi és Nagy Attila az Eb címvédőt megelőzve megszerezte a dobogó harmadik fokát! Mixinek ez a második, míg Nagy Attilának az első ERC dobogós eredménye.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

Csomós Mixi eleve hátrányból indult a versenyen, mivel legfőbb riválisainak jóval nagyobb murvás tapasztalatuk van, így ez helyezés még inkább felértékelődik és fantasztikus kezdést jelent az év első Eb futamán.

Ami az ORB értékelést illeti, itt Csomós Mixi magabiztosan tudott nyerni Turán Frigyes és László Martin előtt.

A következő Eb futamot három hét múlva a Kanári-szigeteken rendezik, míg a következő ORB versenyre május végén a Diósgyőr Rally keretein belül kerül sor.

 

V-Híd Rally Hungary nem hivatalos végeredménye

Így szólt az úttörő, különleges eredménysorral rendelkező V12-es Ferrari Goodwoodban (videók)

0

Ezen a hétvégén rendezik a Members’ Meeting elnevezésű eseményt Goodwoodban, ahol több korábbi Forma–1-es autó is pályára ment. A rajongók szívét talán Gerhard Berger V12-es Ferrarija dobogtatta meg leginkább, de a nézők Niki Lauda utolsó F1-es autóját is láthatták.

Ha Goodwood, akkor manapság leginkább a Goodwoodi Sebességfesztivál jut az ember eszébe. Nyáron, pontosabban július közepén a szokásoknak megfelelően azt is megrendezik majd, ezen a hétvégén viszont egy másik, kevésbé ismert esemény esemény zajlik a helyszínen. A nyolcvanegyedik alkalommal megtartott Members’ Meeting keretében azonban szintén pályára gurultak korábbi autók, köztük F1-es kocsik is.

Ráadásul az egyiket az az ember vezethette, aki versenyzett is vele. A Ferrari 640-esről, a Scuderia 1989-es versenygépéről van szó, amely a turbókorszak utáni első évre épült. A mezőny többségével ellentétben ráadásul a kocsiba nem V8-as, de még csak nem is V10-es, hanem V12-es erőforrást építettek be. Ennek a motornak a hangját most ismét megcsodálhatjuk, hiszen Gerhard Berger Goodwoodban ennek az autónak a volánja mögé ült be szombaton.

Az 1989-es Ferrari azonban nem emiatt számított úttörőnek, hanem azért, mert ez volt az első olyan F1-es gép, amely félautomata váltóval működött. A sebesség ugyan megvolt, a megbízhatósága viszont csapnivaló volt. Így eshetett meg, hogy a Ferrari pilótái abban az évben kivétel nélkül dobogóra állhattak, amikor célba értek, és nem zárták ki őket. A probléma az, hogy ez a tizenhat futamon csak kilenc alkalommal történt meg, mindannyiszor csupán az egyik alkalommal.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Goodwood Road & Racing (@goodwoodrrc) által megosztott bejegyzés

Ebből Berger hármat szállított, ahogyan a győzelmek esetében is az egyharmadnyi mennyiség, szám szerint egy fűződött a nevéhez. Az osztrák versenyző számára a szezon nagy része borzalmasan alakult: első tíz futamán kivétel nélkül nem ért célba. Már amelyiken el tudott indulni, ugyanis az imolai horrorbalesete miatt a Monacói Nagydíjat kénytelen volt kihagyni. Aztán két második hely között jött a portugáliai diadal, de Szuzukában és Adelaide-ben ismét kiesett.

Nem ő volt az egyetlen osztrák, akinek a korábbi F1-es autóját szombaton pályára vitték Goodwoodban. Niki Lauda egykori 1985-ös McLaren MP4/2B-jét szintén meg lehetett csodálni. Az autó több szempontból is különleges, hiszen az előző évi vb-címének köszönhetően az 1-es rajtszám díszeleg rajta, emellett pedig ez volt a néhai háromszoros világbajnok utolsó Forma–1-es gépe, hiszen az idény végén visszavonult.

Ami az eredménysort illeti, a befejezett futamok tekintetében pontosan ugyanolyan rossz arányt produkált, mint honfitársa négy évvel később, de zandvoorti diadala mellé Lauda két negyedik helyet szerzett. Csapattársa, Alain Prost viszont az előző évi drámai vereség után öt győzelemmel felért a csúcsra, pályafutása során első alkalommal.

A drámák sora még nem ért véget! Sesks is kiesett az élről, Tempestini vezet, Csomós negyedik a V-Híd Rally Hungaryn

0

Igazán drámaian alakul a vasárnapi verseny a V-Híd rally Hungaryn, ahol Martins Sesks is az élről kényszerült kiállni. Simone Tempestini vezet a Power Stage előtt, míg Csomós Mixi negyedik. 

Úgy tűnik, hogy nem jó ómen vezetni a V-Híd rally Hungaryt, hiszen még szombat reggel Mathieu Franceschi első ERC-szakaszgyőzelme után állt az élen, majd a következő szakaszon borult, később Mikko Heikkila és Martins Sesks vívott az első helyért, akik közül a finn versenyző a vasárnap délelőtti utolsó szakaszon kényszerült kiállni az első helyről, miután a Nagylőtéren elvesztette a Toyota bal első kerekét, a verseny utolsó előtti szakaszán pedig Martins Sesks került bajba. 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

A lett versenyző a tési pályán egy kanyarban megcsúszva eltalált egy levágás gátló elemet, ami valószínűleg eltörte a Toyota felfüggesztését és Sesks kiállni kényszerült. Sokáig úgy tűnt, meg lehet a Rally2-es Toyota első FIA-futamgyőzelme, azonban erre még mindig várni kell legalább a jövő heti Horvát Rallyig. 

Sesks kiesése után Simone Tempestini állt a verseny élére 7.7 másodperccel megelőzve Hayden Paddont és 31.2 másodperccel Mathieu Franceschit. A román versenyző ERC-karrierje első dobogós helyezése azonnal győzelem lehet, ha megússza probléma nélkül a Nagylőtéri Power Stage-et, de Franceschi sem állt még Eb futamon dobogón. 

Bónuszprogramot indít a Skoda az ERC-ben induló ügyfelei számára

A negyedik helyen Csomós Mixi várhatja a záró szakaszt, aki a Tési pálya céljában elárulta, csak a célba érésre fog koncentrálni, azonban mivel csak 1.8 másodpercre van a dobogótól, akár ez is elérhető lehet számára. 

Ugyancsak megforgott Tésen László Martin is, miután eltalált egy útszéli terelő elemet, de Tután Frigyes is forgott. 

A V-Híd Rally Hungary záró szakasza nagyon sok izgalmat tartogathat még. 

Rally Hungary, állás 12 szakasz után 
1 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 1:42:37.6
2 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +7.7
3 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +31.2
4 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +33.0
5 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:36.7
6 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:52.2
7 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +2:11.0
8 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +2:14.8
9 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +3:32.7
10 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +4:05.0
11 #20 Vladas Jurkevicius – Aisvydas Paliukenas (LTU) Skoda Fabia Rally2 evo +4:59.3
12 #15 Turán Frigyes – Zsiros Gábor VW Polo GTI R5 +5:13.9
13 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +5:33.6
14 #29 Giacomo Costenaro – Justin Bardini (ITA – GBR) Skoda Fabia Rally2 evo +6:45.6

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km Heikkila 8:55.7 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Sesks
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km Heikkila 7:20.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km Sesks 10:12.9 /// 1. SESKS, 2. Tempestini, 3. Paddon
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km Franceschi 8:50.0 /// 1. SESKS, 2. Tempestini, 3. Paddon
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km Tempestini 7:12.4 /// 1. TEMPESTINI, 2. Paddon, 3. Franceschi
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Sesks növelte az előnyét a V-Híd Rally Hungaryn, Csomós két kerekezett és elvesztette a negyedik helyet

0

Mathieu Franceschi volt a V-Híd rally Hungary első vasárnapi szakaszán a leggyorsabb, így megelőzte Csomós Mixit, míg a verseny élén Martins Sesks növelte előnyét. 

Mathieu Franceschi a hétvége során már negyedik szakaszát nyerte, miután a leggyorsabb tudott lenni a V-Híd Rally Hungary első vasárnap délutáni szakaszán, ahol 2.7 másodperccel volt gyorsabb az összetett élén álló Martins Sesks előtt és 7 másodperccel előzte meg Csomós Mixit. 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

Összetettben Sesks 6.8 másodpercre növelte előnyét Simone Tempestini és 10.7 másodpercre Hayden Paddon előtt.  

Franceschi a szakasz győzelem után megelőzte Csomós Mixit és a negyedik helyre állt. Mixiék egy ugratón két kerékre érkeztek, azonban szerencsére sikerült a kerekeken tar6tani az autót. 

Miko Marczyk egy defekt után már a hetedik helyre csúszott. 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Rally Hungary, állás 11 szakasz után 
1 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 1:35:18.4
2 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +6.8
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +10.7
4 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +37.4
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +39.1
6 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:34.2
7 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:52.9
8 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +2:10.6
9 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +2:15.5
10 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +3:30.6
11 #6 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +3:52.2
12 #15 Turán Frigyes – Zsiros Gábor VW Polo GTI R5 +4:34.2
13 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +4:38.0
14 #20 Vladas Jurkevicius – Aisvydas Paliukenas (LTU) Skoda Fabia Rally2 evo +4:46.5
15 #23 Bútor Róbert – Tagai Róbert Citroen C3 Rally2 +4:51.6

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km Tempestini 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km Csomós 16:40.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km Franceschi 7:52.2 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km Sesks 16:23.1 /// 1. SESKS, 2. Heikkila, 3. Tempestini
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km Franceschi 4:15.6 /// 1. HEIKKILA, 2. Sesks, 3. Tempestini

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km Heikkila 8:55.7 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Sesks
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km Heikkila 7:20.4 /// 1. HEIKKILA, 2. Tempestini, 3. Paddon
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km Sesks 10:12.9 /// 1. SESKS, 2. Tempestini, 3. Paddon
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km Franceschi 8:50.0 /// 1. SESKS, 2. Tempestini, 3. Paddon
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Prost figyelmeztette Hamiltont a Ferrari kapcsán: Nem lesz annyira egyszerű

0

Alain Prost megérti a Ferrarihoz igazoló Lewis Hamilton döntését, ám úgy véli, jelenleg mindkét fél számára kérdéses, hogy megérte-e aláírni azt a szerződést. A francia expilóta szerint a hétszeres világbajnoknak sok szempontból jelentős változásokhoz kell majd hozzászoknia.

Még a 2024-es szezonból is csak négy futamot rendeztek meg, de a rajongók nagy része alighanem kicsit már a következő idényre tekint. Legalábbis február 1-e óta mindenképpen, ugyanis aznap jelentették be a sportág történetének egyik legnagyobb horderejű átigazolását, miszerint Lewis Hamilton jövőre már a Ferrarinál fog versenyezni.

Persze jól hangzik, hogy a Forma–1 legeredményesebb pilótája, illetve csapata együttes erővel próbál visszatérni a siker útjára, az pedig tény, hogy pénzügyi szempontból a Ferrari már most profitált az átigazolásból, kérdés, hogy a pályán valóban megvalósulnak-e a nagy álmok. Alain Prost ezzel együtt látja a 39 éves versenyző választása mögött húzódó lehetséges indokokat.

Schumachernek volt, Hamiltonnak biztosan nem lesz ilyenje a Ferrarinál, véli az F1 vezére

Meg tudom érteni a döntését, mert nyilvánvaló, hogy amikor az ember egy olyan csapatnál van, mint a Mercedes, hogy két éve nem nyertek futamot, és nagyon küszködnek, hogy visszatérjenek az élre, akkor az ő korában lehet mondani, hogy »rendben, miért ne próbálnék ki valami mást?« – nyilatkozta a Sports Illustratednek a négyszeres világbajnok. – Nem vagyok benne biztos, hogy a Red Bullhoz volt lehetősége menni, Max [Verstappen csapattársaként] biztosan nem. Szóval erre nem volt esély. Aztán mehetett a Ferrarihoz, különösen a ’26-os szabályváltoztatások miatt. Így csak egy éve van, a ’25-ös, hogy beilleszkedjen a csapatba.”

Bár az elmúlt időszak alapján úgy tűnik, hogy a Ferrari jó útra lépett, ezzel együtt is meglepetés lenne, ha a Scuderia (vagy bármely más csapata Red Bullon kívül) a 2026-os szabályváltozások előtt bele tudna szólni a világbajnoki küzdelembe. Hamilton pedig addigra már bőven 40 év felett lesz, és sok minden változhat, ahogyan arra Prost is felhívta a figyelmet.

„’26 után, azt hiszem, negyvenkettő lesz, sőt, talán negyvenhárom, szóval az egy másik történet – fogalmazott. – Ugyanakkor megértem, ha nem akarja abbahagyni a versenyzést. A kérdés az, hogy jó-e ez a lépés. Jó választás lesz? A Ferrari szempontjából szintén feltehetnénk a kérdést. A sportágnak ez jó, mert mindenki nézni fogja. Az embernek lehet egy elképzelése, de lehetséges, hogy jövőre az év ugyanezen szakaszában már más lesz, mert egy évvel idősebb lesz. [Az is kérdéses, hogy] vajon újra megtalálja-e a motivációját. Lehetséges, mert ha rövid időre, mondjuk csak évre [veszíti el], és a Ferrari jól megy, akkor újra rátalálhat.”

Prostnak saját tapasztalata is volt a Ferrarival még versenyzőként, hiszen 1990 és 1991 között ő is az olasz alakulatnál versenyzett, sőt, első évében a vb-címért harcolt. Előtte hat évet húzott le a McLarennél, vagyis egy brit központú csapatnál egyhuzamban, és vélhetően ez is meghatározza azt a véleményét, miszerint a 2007 óta a McLaren, majd a Mercedes színeit képviselő Hamiltonnak jelentős változásokra kell számítania.

Ilyen belülről, ahogy a 68 éves Alain Prost egykori F1-es Ferrarijával száguld (videó)

„A Charles [Leclerc-rel] való kapcsolat, a Ferrarinál uralkodó légkör, ezek is [fontosak]. Nagyon hosszú időszakot töltött el egy angol [központú] csapatnál, a Mercedesnél, ahol egy bizonyos fajta munkamódszerrel dolgoznak, majd egy olasz istállóhoz kerül. Különösen a nyomás típusa és a gondolkodásmód eltérő, a média miatt nyomás alatt lesz. Szerintem ez nem annyira egyszerű.”