back to top
2024. november 30. 05:48
Kezdőlap Blog Oldal 225

Eladta a tőle kapott Mercedest és az öngyilkosság is megfordult Lewis Hamilton öccsének fejében

0

Nicolas Hamilton szerencsejáték-függőségéről vallott nemrég megjelent könyvében, amely szörnyű gondolatai mellett még komoly szégyenérzetet is keltett benne, így nem mert segítséget kérni F1-es világbajnok bátyjától, Lewis Hamiltontól. Helyette inkább eladta a tőle kapott Mercedest.

Az egész 2017-ben kezdődött, egy az Arsenal labdarúgócsapatára tett két font értékű fogadással, majd jöttek az online szerencsejátékok, köztük a blackjack, amelyek hamar játékszenvedélybe hajszolták Nicolas Hamiltont, aki ritkán hagyta el az otthonát az év további részében.

Lewis Hamilton most 32 éves öccse nemrég a The Timesnak adott interjúban, valamint a Now That I Have Your Attention címen megjelent, a The Sun által szemlézett saját könyvében mesélt súlyos függőségi problémájáról, amely hosszú időn át nyomasztotta.

„Csak még többet akartam nyerni, és a veszteségek sem tántorítottak el. Belekerültem egy ördögi körbe. Semmi másra nem tudtam gondolni, csak vissza akartam ülni a számítógépem elé, és játszani. A napok nagyon gyorsan elrepültek” – mondta.

„Felismertem, hogy ez probléma, de már túlságosan benne voltam. Féltem attól, hogy megálljak. Már annyi pénzt veszítettem, hogy úgy éreztem, ha abbahagyom, egy olyan mély gödörben találom magam, amiből nem fogok tudni kimászni.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nic (@nicolashamilton)

 Persze okkal gondolhatná az olvasó, hogy a világ egyik legjobban fizetett sportolója féltestvérének még komolyabb adósságok is beleférnének, ám Nicolas Hamilton azt mondja, hosszú ideig nem mert beszélni sem az F1-es világbajnokkal, sem a szüleivel a függőségéről. Ehelyett telefonos segélyvonalakat hívott fel, kétségbeesésében pedig eladta azt a Mercedes C63-as modellt, amit a 24. születésnapjára kapott ajándékba Lewistól 2016-ban.

„Nagyon szégyelltem magam, hogy ezzel a csodás ajándékkal kell kifizetnem az adósságaimat – írta könyvében. – Úgy éreztem, hogy ezzel tulajdonképpen elloptam a pénzt a bátyámtól, és ezt sohasem bocsátom meg magamnak. Ez teljesen földhöz vágott, és ébresztőként szolgált. De már nem tudtam, hogyan lépjek tovább, mert mindent elvesztettem. A lakásomnak volt egy terasza. Elgondolkodtam azon, hogy mi történne, ha csak leugranék róla.”

Az ifjabb Hamilton azért mer immár nyíltan beszélni élete sötét időszakáról, mert elmondása szerint mostanra sikeresen maga mögött hagyta a szenvedélybetegségét – legutóbb Las Vegas kaszinóiban is anélkül tett látogatást, hogy beszállt volna akár csak egyetlen játékba is. „Többé már nem jelent problémát a szerencsejáték” – mondta.

Nicolas Hamilton is elkezdte a maga útját járni az autóversenyzésben: azok után, hogy 2015-ben első mozgássérült versenyzőként debütált a BTCC-ben (központi idegrendszeri sérüléssel született, sokáig kerekesszékben élt, de járása máig nem tökéletes), 2019-től állandó tagjává vált a mezőnynek. A pilóta korábban és most is egyértelműsítette, a hiedelemmel ellentétben nem testvére „fizette be” őt a világ egyik legrangosabb túraautós szériájába.

Hamilton soha egyetlen pennyvel sem segítette öccse autóversenyzői karrierjét

„Tudom, nagyjából mindenki azt feltételezi, hogy Lewis finanszírozza a versenyzői karrierem, mindent kifizet nekem, a vagyona és a sikerei pedig végtelen lehetőséget adnak számomra. Ez nem így van, és ilyen segítséget soha nem is akarnék tőle elfogadni. Lewis soha egy pennyt sem tett a versenyzésembe” – jelentette ki.

Nicolas tavaly Doningtonban magasan eddigi legjobb eredményét jegyezve 6. helyen ért be az egyik futamon, ám a szezon közepe óta nem versenyzett. Első évében még apjától kapott segítséget, azóta viszont büszke rá, hogy maga hajtja fel a támogatói pénzeket. „Szeretnék visszakerülni a rajtrácsra, és szerintem meg is érdemelném, de még össze kell szednem hozzá fél millió fontot” – mondta jelenlegi terveiről.

Franceschi első szakaszgyőzelmével a V-Híd Rally Hungary élén, Csomós Mixiék is jól kezdtek szombaton

0

Mathieu Franceschi első szakaszát nyerte az ERC-ben miután a V-Híd Rally Hungary első szombati szakaszán a leggyorsabb tudott lenni. A francia versenyző összetettben is a verseny élére állt. 

A beharangozó cikkünkben a V-Híd Rally Hungary lehetséges fekete lovaként írtunk Mathieu Franceschiről, aki Franciaországban már murva bajnoki címet tudott szerezni, azonban az ERC-ben még nem tudott igazán jó eredményt elérni. 

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

A francia versenyző azonban a veszprémi verseny pénteki programja során is igen gyors volt és tempóját megtudta őrizni az első szombati szakaszra is, így megnyerte a Hegyesdi szakaszt és karrierje első ERC-szakaszgyőzelme után összetettben is az élre állt. 

A francia versenyzőt Hayden Paddon 2.3, Mikko Heikkila 4.7 másodperc hátránnyal követi a napnyitó szakaszt követően összetettben. 

Csomós Mixi volt a leggyorsabb a magyar versenyzők közül, aki a szakaszon és összetettben is az ötödik helyen áll Martins Sesks mögött és Efrén Llarena előtt. 

A délelőtt során még két szakasz vár a mezőnyre. 

Elkészült összefoglalónk a pénteki kvalifikációról is, azt is tekintsétek meg!

Rally Hungary, állás 2 szakasz után 
1 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 9:49.3
2 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +2.3
3 #8 Mikko Heikkila – Kristian Tomonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +4.7
4 #3 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Toyota GR Yaris Rally2 +7.7
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +10.3
6 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +11.5
7 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +11.7
8 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +16.7
9 #11 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +16.9
10 #18 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +19.2 

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km Franceschi 8:00.5 /// 1. FRANCESCHI, 2. Paddon, 3. Heikkila
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Kínában jön az utolsó mentsvár – végleg zátonyra futhat a közönségkedvenc pilóta pályafutása?

0

Az RB megteszi azt a szívességet Daniel Ricciardónak, amivel egy csapat sokszor csak küszködő pilótája önbizalmát segíti visszanyerni. Viszont ezután már aligha lesz mivel takaróznia az ausztrál veteránnak.

Daniel Ricciardót tavaly egyértelműen azzal a céllal ültette be a Red Bull szezon közben az AlphaTauriba, hogy a bikásoknál 2014 és 2018 között öt szezont lehúzó, ezalatt 7 futamot nyerő ausztrál pilóta bizonyítsa, hogy képes visszatalálni régi önmagához, és adott esetben ismét Max Verstappen csapattársa lehessen.

Hogy ez mennyire sikerült, azt a csuklótöréssel nehezített tavaly éve alapján még nem lehetett egyértelműen megítélni, de az biztos, hogy az idei évtől Ricciardo feladata az lenne, hogy stabilan jobb legyen Cunoda Júkinál. Ezzel szemben a 23 éves japán eddig elhomályosítja a nála több mint 10 évvel idősebb csapattársát, aki nem érti, hogy mi lehet a gond.

Az Ausztrál Nagydíj után Ricciardo egyértelműen utalt rá, hogy miközben saját magában is keresi a javulás lehetőségét, erősen gyanakszik arra, hogy az autójával nincs minden rendben. A rutinos versenyző kiemelte azt is, hogy eközben Cunoda szemmel láthatóan rendkívül jól érzi magát az RB-ben. Úgyhogy a csapat most olyan lépéshez folyamodik, ami általában az autójával elégedetlen versenyzők utolsó mentsvára szokott lenni: kicseréli Ricciardo autójának vázát. A Kínai Nagydíj előtt végrehajtandó cserét Japánban Alan Permane sportigazgató megerősítette.

Főnöke szerint Verstappen és Alonso szintjén teljesített a Red Bull japán pilótája

Az Alpine-tól érkezett szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez a csere nem jár teljesítményelőnyökkel, és inkább Ricciardo megnyugtatását szolgálja, hiszen így nem kell többet azzal foglalkoznia, hogy esetleg valamilyen láthatatlan sérülés a gyengébb szereplésének az oka. Mégis, egy ilyen kérés teljesítése után (vannak csapatok, amelyek pont azért nem lépik meg a vázcserét, ha nem látnak semmilyen sérülést, mert nem akarják, hogy a versenyző diktáljon ezen a téren) Ricciardónak már nem nagyon lesz hová bújnia, és el kell kezdenie stabilan legyőzni Cunodát.

Az ausztrál pilóta jövője szempontjából ez az egyetlen járható út, és nem csak azért, mert így akár visszatérhet majd a Red Bullba, hanem azért is, mert nagyon úgy tűnik, hogy a sportágban is csak így tarthatja meg a helyét. Az szinte biztosra vehető, hogy ha Cunoda a teljes szezon egészét nézve jobb lesz nála, akkor Ricciardo kénytelen lesz átadni a helyét a tavaly már néhány futam erejéig őt helyettesítő Liam Lawsonnak, és amennyiben a riválisok azt látják, hogy kikapott a japántól, aligha lesz számára hely máshol.

A Kínai Nagydíj tehát, ha úgy tetszik, vízválasztó verseny Ricciardo pályafutásában.

Subaru: A WRC nagy lehetőséget jelent számunkra

0

Áprilistól Hiromi Tamou lett a Subaru Tecnica International (STI) igazgatója, aki nem sokkal kinevezése után a WRC-be való visszatérést említette egy interjú során. 

Április elején Hiromi Tamou lett a Subaru gyáron belüli STI részleg igazgatója, mely a japán márka motorsportért felelős részlege. 

Nem sokkal kinevezése után Tamou egy interjú során arról beszélt, hogy a Subarunál nagy lehetőségként gondolnak a WRC-re. 

A Subaru visszatérhet a WRC gyártói közé

“A WRC-be való visszatérés egy nagy lehetőséget jelent a Subaru számára – mondta Hiromi Tamou igazgató a Subaru Motorsport Magazinnak. – Ez a visszatérés egyértelműen része az STI-vel kapcsolatos terveimnek és fontos lenne a Subarunak, valamint a rally szurkolóknak is.” 

A Subaru visszatérése a világbajnokságra tavaly ősszel, az Akropolisz Rally idején merült fel, akkor Mohammed Ben Sulayem FIA-elnök megerősítette, hogy beszéltek a Subaru lehetséges visszatéréséről a Toyota elnökével, Akio Toyodával. A Toyota résztulajdonosa a Subarunak. Toyoda akkor kijelentette, szeretné, ha a Subaru visszatérne a világbajnokságra. 

A gyári csapatok örülnének a Subaru visszatérésének a WRC-be

“A következő hónapokban megvitatjuk a Subaru vezetőségével a jövőbeni terveket és döntünk a WRC-be való esetleges visszatérésről.” – folytatta Tamou. 

A Subaru a 2008-as WRC szezon végén lépett ki a világbajnokságról a gazdasági világválság miatt. 

Forrás: Drive.com.au

Hatalmasat ment László Martin a V-Híd Rally Hungary szuperspeciál szakaszán, csak egy versenyző volt gyorsabb nála!

0

Nagyszerűen kezdődött a V-Híd Rally Hungary a magyar versenyzőknek, hiszen László Martin és Csomós Mixi is a legjobb ötben tudott zárni a Királyszentistváni szuperspeciál szakaszon, ráadásul a pécsi versenyzőnél csak Erik Cais volt gyorsabb.

A Királyszentistváni szinkronpálya stílusú szuperspeciál szakasszal megkezdődött a V-Híd Rally Hungary, és a magyar versenyzők fantasztikusan tudtak teljesíteni a 2.05 km-es nyitó szakaszon, miután László Martin és Bán Viktor csupán 1 tizeddel maradt el Erik Cais és Igor Bacigál eredményétől, így a második eredményt érte el.

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

A harmadik idővel az Eb címvédő Hayden Paddon és John Kennard hét tizeddel, míg Mathieu Franceschi és Andy Malfoy 9 tizeddel volt lassabb Lászlóéknál.

Jól kezdett azonban Csomós Mixi és Nagy Attila is, akik 1.5 másodperccel maradtak el Cais eredményétől és az ötödik időt érték el.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

Mint arról már korábban beszámoltunk, a Rally Hungary zempléni pályáin 2021-ben és 2023-ban, míg a Zemplén Rallyn 2022-ben is nyerő Mads Ostberg betegség miatt nem tud mégsem indulni a veszprémi Eb futamon. Mielőbbi gyógyulást kívánunk neki.

Mads Ostberg betegség miatt nem indul a V-Híd Rally Hungaryn

László Martinék autója azonban a kvalifikáción még nem volt teljesen jó, ezért nem tudott elég gyors lenni, így pénteken az első között kell rajtolnia és a pályák takarítása miatt valószínűleg a később rajtolók sokkal gyorsabbak lesznek nála.

Rally Hungary, állás 1 szakasz után
1 #10 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 1:47.8
2 #16 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +0.1
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +0.8
4 #5 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1.0
5 #9 Csomós Miklós – Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +1.5
6 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +1.7
7 #14 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia RS Rally2 +1.9
8 #12 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +2.1
9 #7 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +2.3
9 #28 Philip Allen – Dale Furniss (GBR) Hyundai i20 N Rally2 +2.3

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Időterv, gyorsasági szakaszok
Április 12., péntek
18:05 SS1 SSS Királyszentistván 2.05 km Cais 1:47.8 /// 1. CAIS, 2. László M, 3. Paddon

Április 13., szombat
09:48 SS2 Hegyesd 1 15.30 km
11:06 SS3 Kislőtér 1 27.40 km
12:04 SS4 Várpalota 1 8.40 km
15:17 SS5 Hegyesd 2 15.30 km
16:35 SS6 Kislőtér 2 27.40 km
17:33 SS7 Várpalota 2 8.40 km

Április 14., vasárnap
09:27 SS8 Iszka 1 15.34 km
10:35 SS9 Tés 1 10.25 km
11:35 SS10 Nagylőtér 1 18.50 km
13:59 SS11 Iszka 2 15.34 km
15:07 SS12 Tés 2 10.25 km
17:05 SS13 Nagylőtér 2 (Power Stage) 18.50 km

A verseny hivatalos honlapja
Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények

Mads Ostberg betegség miatt nem indul a V-Híd Rally Hungaryn

0

Mads Ostberg tavaly a harmadik helyen zárt a Rally bajnokságon, köszönhetően győzelmének a tavalyi zempléni Rally Hungaryn is. Idén azonban Veszprémben sajnos nem tud rajthoz állni.

Mads Ostberg péntek délután jelentette be közösségi oldalán, hogy beteg lett a V-Híd Rally Hungary hetében, és emiatt a szabadedzések és kvalifikáció helyett a Veszprémi kórházba kellett mennie.

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

A péntek esti szuperspeciál szakasz kezdete után nem sokkal pedig a norvég versenyző bejelentette, hogy komzultálva az orvosokkal a csapatával együtt úgy döntött, hogy nem áll rajthoz a hétvégi versenyen.

Ostberg a Kanári-szigeteken már szeretne ismét versenyautóba ülni.

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

 

Megvan Hamilton utódja a Mercedesnél? – az olasz sajtó kész tényként kezeli az átigazolást

0

Amennyiben beigazolódnak az olasz sajtóban megjelent hírek, a Mercedes nem húz merészet Lewis Hamilton távozása után.

Fernando Alonso Aston Martinnál maradásával többen is arra a következtetésre jutottak, hogy a Mercedesnél Andrea Kimi Antonelli lesz a befutó a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton helyére, és a Japán Nagydíjon Toto Wolff is elismerte, hogy az olasz juniorjuknak jók az esélyei, viszont hozzátette, semmit nem akar elsietni a döntéssel. Az olasz sajtó, név szerint a Gazzetta dello Sport és a Corriere dello Sport azonban most arról számolt be, hogy a Mercedesnek Carlos Sainz kell.

Alonso megfutamodott Verstappen elől? – ezek a spanyol pilóta új szerződésének tanulságai

Utóbbi értesülései szerint a Ferrarinál létszám felettivé váló spanyol már alá is írt 2025-re a brackley-iekkel, míg a szintén olasz funoanalisitecnica.com úgy tudja, Toto Wolff 1+1 éves szerződést kínált a spanyolnak. A Gazzetta azt taglalja, hogy Sainz több szempontból is remek választás a Mercedesnek addig, amíg Antonelli tapasztalatot gyűjt – feltehetően a Williamsnél –: az idén bizonyítja rendkívüli gyorsaságát, hiszen Charles Leclerc-rel is felveszi a versenyt; tapasztalatával hozzájárulhat az autó fejlesztéséhez; és igazi csapatjátékos, azaz nem kell attól tartani, hogy nem jön ki George Russell-lel. A legnagyobb olasz sportnapilap szerint Sainz a Mercedesszel párhuzamosan a Red Bull-lal is tárgyalt, ám ez végül nem vezetett sehova.

Amennyiben a háromszoros futamgyőztes valóban a Mercedesnél köt ki, az egyben azt is jelenti, hogy Max Verstappen maradni fog a Red Bullnál. Toto Wolff korábban egyértelművé tette, hogy lecsapna a holland pilótára, amennyiben a háromszoros világbajnok vevő lenne a váltásra. Verstappen így azonban maradna a Red Bullnál, ami abból a szempontból a leginkább logikus döntés, hogy a Mercedes jelenlegi formáját elnézve jövőre még biztosan nagyobb esélye lesz nyerni a bikásokkal.

Eddig élete szezonját futja, mégis idegesíti valami a Ferrari pilótáját

Két párossal indul a PSZA Motorsport a V-Híd Rally Hungaryn és kettővel a Veszprém Rallyn

0

Két Peugeot-os és két Ladás párossal veszi be a Balaton északi partját a PSZA Motorsport csapata.

„A hétvégén kezdetét veszi az Országos Rallye Bajnokság, Veszprém központtal rendezik az első fordulót, ami egyben az Európa Bajnokság első versenye is. Nagyon izgatottan várjuk a futamot, ahol négy versenyzővel állunk a Balaton parti rajtvonalhoz” – kezdte a beszélgetést Szabó Árpád, majd hozzátette. „Két versenyzőnk a Peugeot Kupában indul. Berta Laci ismét újult erővel vág neki a kupának, ahol ez lesz a harmadik szezonja.

Fotó: Sári Péter

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

Imádja a sorozatot, ahol egyforma autókkal jó csaták szoktak kialakulni. Egy héttel korábban két napon keresztül teszteltünk és mindent megtettünk azért, hogy jól szerepeljünk a hétvégén.

Fotó: Sári Péter

Ami egy picit más lesz most, mint a megszokott, hogy beneveztünk az ERC mezőnyébe is, ahol a két Lacinak huszonegy további RC4-es párossal kell megküzdenie. A másik oroszlános márkával a Zagyva család érkezik. Dorka a volánnál, aki egy évvel korábban lépett be a sorozatba. A murvaversenyzés nem áll távol tőle, ezért reméljük akár RC4-ben, akár a kupában borsot tör majd a versenyzőtársak orra alá. Az ORB-s párosaink mellett nem hiányozhatnak az ORC-s versenyzőink sem.

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen

Fotó: Sári Péter

Két Lada, két kategóriában indul. Helembai Zsolt P13-ban, míg Nagy Gabi P12-ben megy majd. Mindketten nagyon szeretik a murvát és biztosan látványosan is fognak autózni. Különlegesség most az, hogy mind a négy párosunk a PSZA Motorsport színeit erősíti. Ide változás még annyi, hogy Csikarnak csapatunk fog szervizelni. Bízunk benne, hogy jó verseny lesz, és hogy a rendezők jól rakták össze a programot. Az idő biztosan jó lesz, az Európa Bajnokság mezőnye pedig csak hab a tortán.”

Itt a 2025-ös F1-es versenynaptár – szokatlan helyre került a Magyar Nagydíj

0

A Liberty Media ezúttal nem sokáig halogatta a következő szezon menetrendjének kihirdetését: változatlan versenyekkel, de ismét felbolygatott sorrenddel itt a 2025-ös Forma-1-es versenynaptár.

2025-ben már nem Bahreinben, hanem 2019 után először ismét Ausztráliában fog kezdődni a 24 futamos szezon március 16-án. Melbourne-t egy héttel később Sanghaj követi, majd pedig jön Szuzuka, amely még az ideinél is korábbi pozícióba, a harmadik helyre került az új naptárban. Az Arab-félsziget két korai állomása, Bahrein és Szaúd-Arábia csak ezt követően, áprilisban kerülnek sorra, az F1 magyarázata miatt azért, hogy ne ütközzenek a versenyhétvégék a jövőre is márciusban esedékes Ramadánnal. Ennek értelmében a szahíri és a dzsiddai futam napja is visszakerül vasárnapra, nem lesz szükség az ideihez hasonló programeltolásra – ellenben a Szaúd-arábiai Nagydíj a keresztény világban ünnepelt húsvét vasárnapjára, április 20-ra került.

Késő tavasszal és nyáron az európai állomásoké a főszerep, bár az F1 által vágyott és hangoztatott logisztikai észszerűsítéssel továbbra is szembemegy a Miamiba és Montrealba tett két különálló kitérő.

A Magyar Nagydíj futamát augusztus 3-án rendezik, ezt követi majd a négyhetes szünet, ám szokatlan, hogy a Belga Nagydíj a magyar forduló előttre lett ütemezve: eddig csak 1986-ban és 1987-ben fordult elő, hogy Spa-Francorchamps megelőzze a naptárban a Hungaroringet: a magyar pálya beszállásának első két évében, amikor a belgiumi futamot még tavasszal rendezték.

A szezon három hétvége alatt három futammal zárul, az ismét szombatra került Las Vegasból összecsomagolva megint néhány nap leforgása alatt kell berendezkedni az Arab-félszigeten: a Katari Nagydíjjal, majd pedig december 7-én az Abu-dzabi Nagydíjjal ér véget a 2025-ös bajnoki évad, vele együtt pedig búcsúzik majd a jelenleg érvényben lévő technikai szabályrendszer.

A 2025-ös F1-es versenynaptár:

Nézd élőben a V-Híd Rally Hungary kvalifikációját!

0

A délelőtti szabadedzés után hamarosan, 14:16-tól a kvalifikációra kerül sor a V-Híd Rally Hungaryn, melyet az alábbi videóban élőben is lehet követni.

A Rally2-es autüók számára lebonyolított szabadedzésen kétszere teljsíthették a Gyértelepi 4.6 km-es szakaszt a versenyzők.

A legjobb időt Mathieu Franceschi érte el 3:07.219-es eredménnyel Erik Cais és Hayden Paddon előtt.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

A magyar versenyzők közül Csomós Mixi az ötödik idővel volt a leggyorsabb.

Mads Ostberg a szabadedzésen  nem tudott részt venni, miután a héten beteg lett, és pénteken már másodszor ment be a veszprémi kórházba. Mint ahogy a norvég versenyző írta közösségi oldalán, az elmúlt 24 órában romlott állapota és nem érzi magát rajtra készen.

A 14:16-kor kezdődő kvalifikáció eredménye alapján fordított sorrendben rajtolnak a V-Híd Rally Hungary első napján a versenyzők.

Légy biztonságban a V-Híd Rally Hungaryn is, vigyázz magadra!

V-Híd Rally Hungary 2024 – Minden infó egy helyen