back to top
2024. november 26. 15:24
Kezdőlap Blog Oldal 40

Hayden Paddon csak arra gondolt a kicsúszásnál: „Ne most!”

0

Hayden Paddon közel volt ahhoz, hogy elbukja a címvédést a Szilézia Rallyn, de minden kalandot megúszott a 13. gyorsaságin, így ismét megnyerte az ERC-t.

Ha valaki csak az eredményeket nézi, azt is gondolhatná, hogy Hadyen Paddon biztonsági autózással behozta a harmadik helyre a Hyundai i20 N Rally2-t a Szilézia Rallyn, ezzel simán megvédte a címét az ERC-ben. Nos, majdnem valóban ez történt, azt az egyetlen apróságot leszámítva, hogy egyáltalán nem volt ez sima.

A vasárnap délutáni szakaszokat esőben rendezték meg Lengyelországban, ami azért okozott némi bonyodalmat, például a 13. gyorsaságin – amely összességében az utolsó előtti volt – Paddon meglehetősen közel került ahhoz, hogy elbukja a címvédést…

Paddon
Fotó: ERC

„Kalandos szakasz volt – mondta a célban Paddon. – A második kanyarban egy padkán letértünk az útról, és eléggé meghasaltunk. Csak ültem ott, nyomtam a gázt és próbáltam kijutni, végül vissza kellett tolatnom, és újra elindulnom. Aztán néhány kilométerrel később egy kereszteződésben egyenesen átmentem a lezáráson, így le kellett mennem az útról, meg kellett fordulnom és vissza kellett jönnöm. Nem hiszem, hogy valaha is volt ennyi kalandom egyetlen szakaszon belül, összesen veszítettünk vagy húsz másodpercet. Trükkösek voltak a körülmények, szerencsére beértünk a célba, de akkor csak arra tudtam gondolni: ne most!”

Paddon
Fotó: ERC

Végül Paddon megvédte a címét, amire előtte mindössze három versenyző volt képes az Európa-bajnokság 1958 óta íródó történetében.

„Nem akartam a bajnoki címet kockáztatni azzal, hogy belekeveredek a küzdelembe, csak haza akartam hozni az autót – mondta a győzelemről az új-zélandi pilóta. – Tudtam, hogy miért vagyok itt, és a bajnoki cím rendkívül fontos, egész évben ezért dolgoztunk. A szezon nagy részében küzdöttünk a teljesítménybeli lemaradásunkkal, de a csapat keményen dolgozott azon, hogy ezt visszahozzuk, és az elmúlt néhány versenyen sikerült is.”

Fourmaux győzelemmel, Szombathelyi kategória hetedik helyen zárt a RallyLegenden

0

A RallyLegend WRC kategóriájában Adrien Fourmaux szerezte meg a győzelmet, míg a historic mezőnyben az előkelő hetedik helyen zárt Szombathelyi Péter. 

A RallyLegend három szakasszal zárult vasárnap, és a WRC kategóriában, ahogy az várható Adrien Fourmaux úgy szerezte meg a győzelmet, hogy közben még a nézőket is szórakoztatta a Rally1-es hibrid Ford Pumával. A kategória második helyét Luca Pedersoli Hyundai i20 Coupe WRC-vel, míg a harmadikat Heikki Kovalainen Citroen C3 WRC-szerezte meg. A mezőny legjobb magyar eredménye Kazár Miklós és Begala Tamás nevéhez fűződik, akik a 15. helyen értek célba Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel. 

A Historic mezőnyben született a legjobb magyar eredmény abszolútban, miután Szonbathelyi Péter és Heffner Gergő a hetedik helyen zárt Lada VFTS-sel, de ugyancsak a Top10-ben zárt Gaál Ferenc és Tóth Sándor Lada 21013-mal. A kategóriában Simone Brusori szerezte meg a győzelmet Porschéval a Talbot Sunbeamet vezető Stefano Rosati és az ugyancsak Porschéval induló Alessandro Bonafé előtt. 

A Classic mezőnyben Gabura Krisztián és Kertész Krisztián ugyancsak az élmezőnyben zárt BMW E30-cal az abszolút 10. helyet megszerezve. A kategória leggyorsabb versenyzője Simone Romagna volt Lancia Deltával, aki a subarus Andrea Saccheggiani és a BMW-s Valli Ilt előzte meg 

A verseny azonban legalább szól a látványról is, mint az eredményekről, amit elsősorban a videók adnak vissza. 

Felcsillant a remény Mick Schumachernek az F1-es visszatérésre

0

Az Audi F1-es projektjét vezető Mattia Binotto visszahozta a kalapba Mick Schumachert a jövő évi versenyzői ülést illetően, és arról is beszél, a Sauber alapjaira épülő új gyári csapat számításai szerint mikor érkezik meg az élmezőnybe.

18 ülés már elkelt a 2025-ös F1-es szezon rajtrácsára, és bár hivatalosan az RB-nél is van még egy kérdőjel, még ha a Red Bull mozgat is néhány versenyzőt a jövő évig, azt alighanem saját csapatai és nevelőprogramja között intézi. Az egyetlen szabadon vihető ülés így már csak a Sauberé, ahol az érkező Nico Hülkenberg mellett Valtteri Bottas megtartása csak az egyik opció.

„Megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy nem kapkodunk, hiszen már az összes többi csapat véglegesítette a felállását – idézi Binottót a Corriere della Sera. – Alapvetően két opciónk van: az egyik a tapasztalat, ami elindíthat minket a gyarapodás útján, a másik pedig egy fiatal, tehetséges versenyző, akivel közösen indulhatunk meg a csúcs felé.”

Binotto a konkrét kérdésre reagálva megerősítette, hogy a Mick Schumacherrel való együttműködés lehetőségeit is értékelik, noha nem biztos, hogy ő az egyetlen, akit a fiatal lehetőségeik közé sorolt, elvégre a Williams is beajánlotta Franco Colapintót a csapatnál, és egyeztettek az F2 éllovasával, Gabriel Bortoletóval is – akinek debütálása kapcsán viszont Fernando Alonso – akinek menedzseri irodája alá tartozik a brazil – a napokban már óvatosan fogalmazott.

Egy váratlan fordulattal új pilótát hozhat az F1-be a Ferrari volt csapatfőnöke

„Találkoztam vele, beszéltem vele. Régóta ismerem már, hiszen a Ferrari akadémiájának is tagja volt, így tudom, hogy milyen erősségekkel, előnyös tulajdonságokkal rendelkezik. Ő az egyik, akin gondolkodunk” – mondta Binotto Schumacherről.

A korábbi Ferrari-csapatfőnök tudja, hogy bár az Audi egy több évtizedes F1-es múlttal rendelkező istállót fog átvenni 2026-tól, bizonyos szempontból most mégis nulláról kell kezdeniük az építkezést, hiszen a Sauber a mezőny legvégére csúszott, idén még pontot sem szerzett. Meglátása szerint kicsit hasonló feladat előtt áll, mint amivel Jean Todtnak is meg kellett birkóznia, amikor a 90-es években a Ferrarinál kezdett reformokba, melynek részeként Mick Schumacher apját, Michaelt is átcsábította a Benettontól. Binotto maga is a toborzást tartja a legfontosabb feladatának, 400 embert akar felvenni az elkövetkező években, nagy hangsúlyt fektetve az F1-en kívülről érkező, fiatal szakemberekre.

„Még a hegymászás kezdetén járunk. Előttünk áll az Everest, mi pedig egyelőre csak az alaptábort látjuk. El kell döntenünk, hogy melyik oldalról kezdjük el megmászni, de fontos, hogy előre megrajzoljuk az útvonalat” – élt érdekes hasonlattal.

„Todt 1993-ban érkezett Maranellóba, és az első konstruktőri cím 1999-ben született meg. Hasonló utat járt be a Mercedes is, 5-7 évre van szükség. Arra számítunk, hogy 2030-ban érkezünk meg a harcba.”

Örökre vége lehet Mick Schumacher F1-es karrierjének

Elmaradt a bajnokavatás a portugál ralibajnokságban a szezonzáró után

0

A portugál ralibajnokság utolsó versenyét Armindo Araújo nyerte, azonban Kris Meeke számára a harmadik hely is elég volt ahhoz, hogy a bajnokság élén zárjon, így idén nem hirdettek portugál nemzeti bajnokot.

Rendkívül kiélezett csata zajlott idén a portugál ralibajnokság Kris Meeke és Armindo Araújo között, mert bár az északír versenyző négy futamgyőzelemmel kezdte a szezont, a következő két versenyen csak hetedik lett, míg Araújo nyert.

A fordulat azonban a hetedik futamon bekövetkezett, ahol a portugál versenyző kiesett, míg Meeke nyert, így a Hyundaios versenyző 18 pont előnybe került a bajnokságban.

A szezon utolsó versenyén, a Rallye Vidreiro Centro de Portugal futamon azonban drámaian alakult Meeke versenye, aki az első szakaszon útvonalat tévesztett, ezért 1:15 perces büntetést kapott a felügyelőktől. A versenyt végül Armindo Araújo nyerte, míg Meeke a harmadik helyen zárt, így a bajnokság élén az északír versenyző végzett.

A szezonzáró eredménye azonban nem hivatalos, mivel Meeke fellebbezett a büntetés miatt.

Amennyiben Meeke szerzi meg a bajnokság első helyét, idén nem hirdetnek egyéni bajnokot.

Meeke a Portugál Rally Bajnokság élén zárhat, de bajnoki címet nem szerezhet

Az F1-ben soha nem vezetett, de Verstappen szerint legyőzné őt ez a pilóta

0

Ki gondolta volna a Formula E mezőnyének egyik legszürkébb alakjáról, hogy Max Verstappen önmagánál is erősebbnek tartja?

Oliver Rowland tényleg egy generáció elveszett tehetsége? A most 32 éves brit a juniorsorozatokban még halmozta a sikereket, melynek csúcspontját az akkoriban igen rangos Formula Renault 3.5 2015-ös megnyerése jelentette. Carlos Sainz egy évvel korábban közvetlenül innen került be az F1-be, Rowlandra azonban még egy látványtalan, a 9. helyen zárt GP2-es év várt, ami le is terelte őt a vágyott útról. Az F1 közelébe került ugyan, a Renault és a Williams fejlesztőpilótája volt, utóbbi színeiben 2018-ban teljesíthetett is két tesztnapot, de versenyzői ülésért sohasem volt harcban.

Az elektromos széria, a Formula E befogadta őt, de itt is sokáig tartott, mire ki tudott tűnni, az idei szezont azonban két győzelemmel a 4. helyen zárta a Nissannal – s a bajnoki küzdelemnek is része volt, mígnem az utolsó előtti, portlandi hétvégét betegség miatt ki kellett hagynia.

Csapattársa, a szezont hozzá képest jelentős elmaradásban, csak a 17. helyen záró Sacha Fenestraz mondott most méltatást Rowlandről, és eközben tett említést a brit pilóta és a háromszoros F1-es világbajnok Verstappen kapcsolatáról.

Pierre Gasly, Roberto Merhi, Oliver Rowland, WSR, Hungaroring, 2014
Rowland (jobb szélen) Roberto Merhi és Pierre Gasly társaságában a WSR 2014-es hungaroringi fordulóján / Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

„Azzal a hozzáállással vágtam neki a szezonnak, hogy én akarok lenni a csapat vezető pilótája, le akarom győzni őt – mondta a Motorsportnak Fenestraz az idei évéről, aminek végén menesztette is őt a Nissan. – De ez irreális elvárás volt, mert Rowlandről beszélünk, aki már a hetedik szezonjában járt a Formula E-ben [valójában a hatodikban – a szerk.], miközben én még csak a másodikban. Ha megnézzük, a tabella élmezőnyét mind olyan versenyzők alkotják, akik már hosszú évek óta az FE-ben vannak. Én viszont csak 24 éves voltam akkoriban. Nem rendelkeztem annyi tapasztalattal, mint ő, és Oliver a legjobb formájában egyébként is egy szinten van Verstappennel.”

„Nagyon jó barátok Verstappennel, aki idén azt mondta Olivernek, hogy ha a Forma-1-ben lenne, simán elhomályosítaná őt. A motorsportban mozgó emberek nagyon is tisztában vannak azzal, milyen képességekkel rendelkezik.”

Rowland és Verstappen között öt év a korkülönbség, ráadásul a holland egyetlen F3-as szezont töltött csak formaautózással az F1 előtt, így ők ketten éles körülmények között még nem mérkőzhettek meg egymással a versenypályán.

A korábbi F1-es pilóta vitába szállt Verstappennel a káromkodási ügyben

Hayden Paddon illusztris társaság tagja lett Lengyelországban

0

Az új-zélandi Hadyen Paddon előtt mindössze három versenyző volt képes a címvédésre az Európa-bajnokság 1958 óta íródó történetében.

A szezonzáró Szilézia Rallyn elért harmadik helyezésével Hayden Paddon újabb Európa-bajnoki címet ünnepelhetett, ezzel pedig illusztris társaságba került. Eleve nincs túl sok olyan versenyző, aki legalább kétszer megnyerte a sorozatot, Paddon a tizenötödik ilyen. Azonban az ERC 1953 óta íródó történetében az új-zélandi pilóta a negyedik, aki képes volt a címvédésre.

Az első címvédő kakuttojás is egyben, hiszen a lengyel Sobieslaw Zasada 1966-ban hármas holtversenyben győzött (a svéd Lillebor Nasenius és a német Günter Klass társaságában), majd 1967-ben ugyancsak hármas holtversenyben zárt az élen (ezúttal a svéd Bengt Söderström és a brit Vic Elford mellett). A lengyel versenyző harmadszor is győzött, 1971-ben már teljesen egyedül, ezzel ő az egyik háromszoros Európa-bajnok (a kettőből).

A következő évtizedben Bernard Darniche védte a meg a címét, aki 1976-ban és 1977-ben győzött a legendás Lancia Stratos volánjánál. A francia pilóta egyébként már rutinos versenyzőként érkezett az ERC-be, hiszen 1973 óta versenyzett a WRC-ben, 38 versenyen indult és hetet meg is nyert. A hétből ötöt a Korzika Rallyn nyert meg, amivel Didier Auriollal holversenyben a mai napig csúcstartó.

Aztán közel negyven évet kellett várni a következő címvédésre az ERC-ben, amikor Kajetan Kajetanowicz 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is győzött – a sorozatban megnyert három Európa-bajnoki cím természetesen rekord, Zasada mellett tehát egy másik lengyel győzött háromszor is az ERC-ben. Kajetanowicz egyébként előfutóként ott volt a hét végi Szilézia Rallyn. A lengyel pilóta még 2016-ban bemutatkozhatott a WRC-ben – 2018 óta pedig rendszeres résztvevője a világbajnokságnak, 2020-ban és 2021-ben a WRC3-ban indult, ezen kívül pedig a WRC2-ben versenyez.

Most pedig jött Paddon, aki szintén rutinos WRC-pilótaként rándult át az ERC-be, és lett tavaly az első Európán kívülről érkező Európa-bajnok, majd az idén a negyedik címvédő. Aztán hogy a címvédés esélyt ad-e arra, hogy a 82 WRC-futamhoz hozzátegyen még néhányat, az a jövő zenéje.

Mabellini nyerte a Szilézia Rallyt, Paddon a második Eb-címét

0

Új ERC-futamgyőztest avattak a Szilézia Rally végén, miután Andrea Mabellini zárt az élen, míg Hayden Paddon számára a harmadik helyezés is elegendő volt második Európa-bajnoki címéhez.

A Szilézia Rally vasárnap délutáni szakaszait vizes körülmények között tartották azonban eső csak időnként zavarta a versenyzők dolgát, míg a Power Stage vizes talajon, de napsütésben került lebonyolításra.

Andrea Mabellini még a délelőtti utolsó szakaszon a verseny élére állt, helyét pedig meg is tudta őrizni, miután Hayden Paddon már csak a célba érésre koncentrált, ami az utolsó előtti szakaszon csaknem meghiúsult, amikor a csúszon aszfalton autója félig lecsúszott az útról.

Végül Mabellini személyében új ERC-futamgyőztest avattak, míg Hayden Paddon a harmadik helyen célba érve megvédte bajnoki címét és második Európa-bajnoki címét szerezte.

Paddon akárcsak tavaly, idén is csupán egy versenyt tudott nyerni, és bár kevésbé hozta olyan kiegyensúlyozottan az eredményeket, mint 2023-ban, a szezon utolsó két futamán emelni tudott teljesítményén.

A Szilézia Rally második helyét helyét Jon Armstrong szerezte meg, aki kiválóan versenyzett, de még az első szombati szakaszon műszaki hiba miatt sok időt vesztett, azonban a Power Stage-en óvatosan vezető Paddont így is megtudta előzni, míg Miko Marczyk lett a negyedik.

Mathieu Franceschi az ötödik helyen óvatosabb vezetéssel ért célba, így megszerezte az év végi második helyet az Eb-n, ahol Marczyk lett a harmadik.

A csapatok között a Paddon vezette BRC Racing lett a bajnok megelőzve az MRF Team csapatát, míg a harmadik helyet a Tagai Racing szerezte meg.

Eredmények

Az ERC bajnokai
1953: Helmut Polensky – Walter Schlüter (GER) Porsche
1954: Walter Schlüter – Siegfried Eikelmann (GER) DKW F91
1955: Werner Engel – Heinz Straub (GER) Mercedes-Benz 300 SL W198
1956: Walter Schock – Rolf Moll (GER) Mercedes-Benz 300 SL W198
1957: Ruprecht Hopfen – Kurt van Loesch (GER) Saab 93
1958: Gunnar Andersson – Nils Fredrik Grondal (SWE – NOR) Volvo PV 444
1959: Paul Coltelloni – Claude Desrosiers (FRA) Citroen ID 19
1960: Walter Schock – Rolf Moll (GER) Mercedes-Benz 220 SEb W111
1961: Hans-Joachim Walter – Hans Wencher (GER) Porsche 356 Carrera
1962: Eugen Böhringer – Hermann Eger (GER) Mercedes-Benz 220 SEb W111
1963: Gunnar Andersson – Gunnar Höggborn (SWE) Volvo 122 S
1964: Tom Trano – Gunnar Thermanius (SWE) Volvo PV 544
1965: Rauno Aaltonen – Tony Ambrose (FIN – GBR) Austin Mini Cooper S
1966: Lillebror Nasenius – Fergus Sager (SWE) Opel Rekord
Sobieslaw Zasada – Ewa Zasada (POL) Steyr Puch 650 TR
Günther Klass – Rolf Wütherich (GER) Porsche 911
1967: Sobieslaw Zasada – Ewa Zasada (POL) Porsche 912
Bengt Söderström – Gunnar Palm (SWE) Ford Cortina Lotus Mk2
Vic Elford – David Stone (GBR) Porsche 911 S
1968: Pauli Toivonen – Urpo Vihervaara (FIN) Porsche 911 T
1969: Harry Kallström – Gunnar Höggborn (SWE) Lancia Fulvia 1.6 Coupe HF
1970: Jean-Claude Andruet – Michel Vial (FRA) Alpine-Renault A110 1600S
1971: Sobieslaw Zasada – Nicolas Koob (POL –LUX) BMW 2002 Ti
1972: Raffaele Pinto – Gino Macaluso (ITA) Fiat 124 Spider
1973: Sandro Munari – Maria Mannucci (ITA) Lancia Stratos HF
1974: Walter Röhrl – Jochen Berger (GER) Opel Ascona 1.9 SR
1975: Maurizio Verini – Francesco Rossetti (ITA) Fiat 124 Abarth Rallye
1976: Bernard Darniche – Alain Mahé (FRA) Lancia Stratos HF
1977: Bernard Darniche – Alain Mahé (FRA) Lancia Stratos HF
1978: Antonio Carello – Maurizio Perissinot (ITA) Lancia Stratos HF
1979: Jochi Kleint – Gunter Wanger (GER) Opel Ascona
1980: Antonio Zanini – Jordi Sabator (ESP) Porsche 911 SC
1981: Adartico Vudafieri – Arnaldo Bernacchini (ITA) Fiat 131 Abarth
1982: Antonio “Tony” Fassina – Roberto “Rudy” Dalpazza (ITA) Opel Ascona 400
1983: Miki Biasion – Tiziano Siviero (ITA) Lancia 037 Rally
1984: Carlo Capone – Sergio Cresto (ITA) Lancia 037 Rally
1985: Dario Cerrato – Giuseppe Cerri (ITA) Lancia 037 Rally
1986: Fabrizio Tabaton – Luciano Tedeschini (ITA) Lancia Delta S4
1987: Dario Cerrato – Giuseppe Cerri (ITA) Lancia Delta HF 4WD
1988: Fabrizio Tabaton – Luciano Tedeschini (ITA) Lancia Delta Integrale
1989: Yves Loubet – Jean-Marc Andrié (FRA) Lancia Delta Integrale
1990: Robert Droogmans – Ronny Joosten (BEL) Lancia Delta Integrale 16V
1991: Piero Liatti – Luciano Tedeschini (ITA) Lancia Delta Integrale 16V
1992: Erwin Weber – Manfred Hiemer (GER) Mitsubishi Galant VR-4
1993: Pierre-César Baroni – Albert Neyron (FRA) Ford Escort RS Cosworth
1994: Patrick Snijers – Dany Colebunders (BEL) Ford Escort RS Cosworth
1995: Enrico Bertone – Massimo Chiapponi (ITA) Toyota Celica Turbo 4WD ST185
1996: Armin Schwarz – Denis Giraudet (GER – FRA) Toyota Celica GT-4 ST205
1997: Krzysztof Holowczyc – Maciej Wislawski (POL) Subaru Impreza 555
1998: Andrea Navarra – Renzo Casazza (ITA) Subaru Impreza 555
1999: Enrico Bertone – Massimo Chiapponi (ITA) Renault Mégane Maxi
2000: Henrik Lundgaard – Jens-Christian Anker (DEN) Toyota Corolla WRC
2001: Armin Kremer – Fred Berssen (GER) Toyota Corolla WRC
2002: Renato Travaglia – Flavio Zanella (ITA) Peugeot 206 WRC
2003: Bruno Thiry – Jean-Marc Fortin (BEL) Peugeot 206 WRC
2004: Simon Jean-Joseph – Jack Boyére (FRA) Renault Clio S1600
2005: Renato Travaglia – Flavio Zanella (ITA) Renault Clio S1600
2006: Giandomenico Basso – Mitia Dotta (ITA) Fiat Abarth Grande Punto S2000
2007: Simon Jean-Joseph – Jack Boyére (FRA) Citroen C2 S1600
2008: Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi (ITA) Peugeot 207 S2000
2009: Giandomenico Basso – Mitia Dotta (ITA) Fiat Abarth Grande Punto S2000
2010: Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi (ITA) Fiat Abarth Grande Punto S2000
2011: Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi (ITA) Fiat Abarth Grande Punto S2000
2012: Juho Hanninen – Mikko Markkula (FIN) Skoda Fabia S2000
2013: Jan Kopecky – Pavel Dressler (CZE) Skoda Fabia S2000
2014: Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Skoda Fabia S2000
2015: Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL) Ford Fiesta R5
2016: Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL) Ford Fiesta R5
2017. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL) Ford Fiesta R5
2018: Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5
2019: Chris Ingram – Ross Whittock (GBR) Skoda Fabia R5
2020: Alexey Lukyanuk – Dmitriy Eremeev (RUS) Citroen C3 R5
2021: Andreas Mikkelsen – Elliott Edmondson (NOR – GBR) Skoda Fabia Rally2 evo
2022: Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo
2023: Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2
2024: Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2

Rovanpera győzelmével zárult a Porsche Carrera Benelux Kupa

0

Kalle Rovanpera stílusosan fejezte be a Porsche Carrera Benelux Kupa bajnokságot, miután a szezonzárón nyerni tudott a belga Zolderben. 

Kalle Rovanpera idén kipróbálta tudását a Porsche Carrera Benelux Kupában is, ahol korábban Imolában és a Red Bull Ringen is nyerni tudott. A sorozat záró futamán pedig a második helyről szerezte meg a győzelmet, miután a rajt után előzni tudott. 

Így a kétszeres rali-világbajnok három futamot tudott nyerni a kupában. 

A bajnoki címet a holland Dirk Schouten szerezte meg. 

Rovanpera kihagyja a WRC következő versenyét, a Közép-Európa Rallyt, azonban minden bizonnyal a Toyota Japánban minden versenyzőjét elindítja, így a 24 éves pilótát is. 

A megérkező esőben Paddon elvesztette az első helyet a Szilézia Rallyn

0

Megérkezett az eső a lengyel Szilézia Rallyra, ami szintén közrejátszott abban, hogy megváltozott a szombat estig kialakult sorrend. Andrea Mabellini vette át a vezetést Hayden Paddontól, de Jon Armstrong is fantasztikus formában vezet.

A vasárnapi versenyt Hayden Paddon 6.8 másodperc előnnyel várhatta az ERC-szezonzáró lengyel Szilézia Rally első napja után Andrea Mabellini előtt, míg a harmadik helyért Simone Tempestini és Mikolaj Marczyk csatázott, a román versenyző előnye 4.4 másodperc volt.

Paddon nagy csatában vezet a Szilézia Rallyn hét gyorsasági után

A vasárnapi első szakaszon bár még nem esett az eső, Tempestini egy bal kanyarba már nem tudott befordulni, és lecsúszott az útról, így a verseny feladására kényszerült.

A napot Jon Armstrong fantasztikus tempóban kezdte, megnyerte a száraz első, majd félig száraz második gyorsaságit is és a nap eleji hetedik helyről a harmadikra ugrott fel.

Az élen két mai szakasz után Hayden Paddon tartotta helyét és előnye is csupán 6.1 másodpercre, 7 tizeddel csökkent Andrea Mabellinivel szemben.

Paddon egyetlen riválisa, Mathieu Franceschi Tempestini kiesésével egy helyet javítva az ötödik pozícióba lépett.

A délelőtt utolsó szakasza azonban már jórészt vizes volt, így előnybe került az a versenyző, akinek volt szuperlágy, vagy vizes gumija. A szakaszt végül Mabellini nyerte, mégpedig 8 másodperccel Paddoin előtt, így 1.9 másodperccel megelőzte az ERC-éllovas új-zélandi versenyzőt.

A harmadik helyre pedig Marczyk tudott visszakapaszkodni, miután 5.4 másodperccel megelőzte Armstrongot.

Mathieu Franceschi továbbra is tartja ötödik helyét, 19 másodperccel lemaradva a dobogótól.

A szezonzáró három délutáni szakaszon több eső várható, ekkor azonban már valószínűleg mindenkinél eső gumik lesznek, míg autóját is vizes körülményekre állítja. Délben csak gumicssere lehetőség lesz, szervizelés nem.

Paddonnak elég célba érnie, nem feltétlenül kell nyernie, hogy megvédje Eb-címét és kétszeres Európa-bajnok lehessen.

Mivel az MRF Team elvesztette Tempestinit, a csapat bajnoki cím ugyancsak jó eséllyel Paddon csapatáé, az olasz BRC Racingé lesz, míg a harmadik helyen a Tagai Racing zárhat.

Erdemények

Adrien Fourmaux a RallyLegenden is odateszi magát, ahogy a magyar versenyzők is (videó)

0

Adrien Fourmaux látványosan közlekedve is nagyon gyors a RallyLegenden, ahol a magyar versenyzők is jól szerepelnek. 

Szombaton öt gyorsaságival folytatódott a RallyLegend, mivel a nap első szakaszát törölni kellett. 

A WRC kategóriában Adrien Fourmaux másfél perces előnnyel vezet a hibrid Ford Pumával a Hyundai i20 Coupe WRC-t vezető Luca Pedersoli és a Citroen C3 WRC-t irányító Heikki Kovalainen előtt. Ebben a kategóriában Kazár Miklós és Begala Tamás a 17. helyen áll legjobb magyar versenyzőként R4-es Mitsubishivel. 

A Classic kategóriában Simone Romagna 40.7 másodperc előnnyel áll az élen Lancia Deltával, míg a második helyen Andrea Saccheggiani Subaru Impreza 555-tel, a harmadik helyen pedig Valli Il E30-as BMW-vel áll. Itt Gabura Krisztián és Kertész Krisztián a 12. helyet foglalja el ugyancsak E30-as BMW-vel. 

A Historic mezőnyben Simone Brusori vezet Porschéval a Talbot Sunbeammel versenyző Stefano Rosati és az ugyancsak porschés Alessandro Bonaté előtt. Itt legjobb magyar versenyzőként Szombathelyi Péter és Heffner Gergő az abszolút 10. helyet foglalja el Lada VFTS-sel. 

Vasárnap három gyorsasági után zárul a rendezvény.