back to top
2024. november 27. 17:31
Kezdőlap Blog Oldal 53

Még nincs vége: Solberg fellebbez Rossel megállapított ideje miatt

0

A Chile Rally végeredménye még nem hivatalos a WRC2-ben, mert Oliver Solberg és csapata nem ért egyet Yohan Rossel megállapított idejével.

Tekerjük vissza az időt a Chile Rally 11. gyorsasági szakaszára! Sorsdöntő szakasz volt a szombati, hiszen a sűrű ködben ekkor vette át a vezetést a későbbi győztes Kalle Rovanperä, és ekkor került nagy bajba a WRC2-es világbajnoki címért küzdő Oliver Solberg.

Solberg az első helyen állt, amikor defektet kapott, emiatt meg kellett állnia kereket cserélnie. A győzelmi reményei szertefoszlottak, a világbajnoki álmai pedig könnyen lehet, hogy csak álmok maradnak – az idén legalábbis. Solberg ezt követően padlógázzal versenyzett, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel.

Ám nem biztos, hogy ez így marad. A kerékcsere után utolérte a következőnek indított Yohan Russel, aki elöl Solberg lehúzódott, később mégis 40 másodperces jóváírást kapott az időveszteséggel indokolva, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Rossel nyerte meg a versenyt. Solberg elmondta, nem hagyja annyiban az ügyet.

„Száz százalék, hogy fellebezünk – mondta Solberg. – Amikor nedves az út, nyilvánvalóan nem verek fel port, és elég gyorsan lehúzódtam előtte. Szerintem az aggasztotta, hogy nagyon lassú volt a ködben, és megpróbált kifogást találni rá.

Rossel eközben azt mondta, hogy a neki adott idő nem volt túl sok.

„Ha megnézzük az időt más szakaszokon, ködben, mindig megvertem Gryazint és Gust. Igen, úgy gondolom, hogy megérdemeltem a győzelmemet. Nem követtem el hibát ezen a hétvégén” – fogalmazott Rossel.

Ha elfogadják a fellebezést, Rossel visszaeshet a negyedik helyre, a dobogós sorrend Nikolay Gryazin, Gus Greensmith és Oliver Solberg lehet, az utóbbi hat pontot nyerhet a harmadik hellyel. Solberg az utolsó két versenyen már nem állhat rajthoz, így a világbajnoki cím megszerzése már nem az ő kezében van.

FRISSÍTÉS: Solberg fellebezését elutasították.

Kalle Rovanperä csak egyvalami miatt volt csalódott Chilében

0

A Chile Rallyt megnyerő Kalle Rovanperä szinte tökéletes hétvégét tudhat maga mögött.

Kalle Rovanperä a szombati, ködben megrendezett 11. gyorson az élre állt, és onnan már vissza sem nézett: magabiztos teljesítménnyel nyerte meg a Chile Rallyt. Az idén részmunkaidőben vezető kétszeres világbajnoknak ez volt a szezonbeli negyedik, összességében pedig 15. győzelme, ezzel utolérte Carlos Sainzot, holtversenyben ők ketten a Toyota legerdményesebb pilótái a WRC-ben.

Rovaneperä 23.4 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt csapattársa, a magára találó Elfyn Evans előtt, a power stage-et azonban elvitte előle a másik csapattársa, a versenyből szombaton kiálló, de vasárnapra visszatérő Sébastein Ogier. A különbség mindössze 0.1 másodperc volt kettejük között az utolsó szakaszon…

„Nagyon jó érzés a győzelem. Nyilvánvalóan egy kicsit csalódott vagyok, hogy csak 0.1 másodperccel kaptunk ki – mondta Rovanperä a power stage-ről. – Természetesen mindig szebb elsőnek lenni, de úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk. Nagy köszönet jár a csapatnak – az autó és minden nagyon erős volt ezen a hétvégén.”

A Chile Rally a szokottnál is nagyobb kihívást jelentett, hol a laza murva, hol a sár, hol az eső, hol pedig a sűrű köd akadályozta a versenyzőket.

„Nem volt könnyű ez a győzelem. Pénteken nem éreztem magam túl jól, és az egész hétvége, a körülmények, az időjárás, minden nagyon nehéz volt, így meg kellett küzdenünk érte. Szóval nagyon jó érzés, hogy sikerült” – tette hozzá a finn pilóta, aki a Közép-Európa Rallyt biztosan kihagyja, ám a szezonzáró Japán Rallyn még visszatérhet.

17 éves Räikkönen elfeledett felzárkózása, ami nélkül nem lett volna világbajnok

0

Kimi Räikkönen a 2007-es szezon végén a sírból hozta vissza esélyeit és lett végül világbajnok a Brazil Nagydíjon, ám mindehhez nemcsak Lewis Hamilton felettébb gyanús lelassulása, illetve egy futammal azelőtti kiesése kellett, hanem az is, hogy a Jégember a modern F1-ben első alkalommal nem Szuzukában, hanem Fudzsiban rendezett Japán Nagydíjon kozmetikázza a Ferrari hajmeresztő taktikai hibáját, és a mezőny végéről visszazárkózzon a dobogóra.

Alábbi cikkünkben a 2007-es Japán Nagydíjra tekintünk vissza:

Lábon lőtte a Ferrari, majd Räikkönen a sírból hozta vissza a futamot, ami később vb-címet ért neki

Neuville növelte az előnyét Ogier előtt, a Toyota felzárkózott

0

A vasárnap véget érő Chile Rallyn Thierry Neuville nagyot lépett pályafutása első világbajnoki címe felé, a gyártók versenyében a Toyota eltüntette a hátránya több mint felét.

Végig higgadtan és okosan versenyzett a világbajnoki éllovas Thierry Neuville a Chile Rallyn, ennek pedig meg is lett az eredménye. Összesen 15 pontot gyűjtött, a második helyen álló Ott Tänak mindössze 5 pontot hozott rajta, a harmadik helyen álló Sébastien Ogier pedig hiába hozta ki a maximumot a vasárnapból, a szombati kiállása miatt 3 ponttal távolabb került Neuville-től, mint ahol a hétvége előtt állt.

Neuville előnye két versennyel a vége előtt 29 pont Tänak és 41 pont Ogier előtt, nem véletlenül mondta az Ogier, hogy véget ért a kilencedik világbajnoki címéért folytatott csata (ami eredetileg nem is volt tervben, de menet közben ő lett a Toyota legnagyobb esélye). A hátralévő két futamon 60 pontot lehet szerezni, matemtikailag tehát még akár a negyedik helyen, Neuville mögött 46 pontos lemaradással álló Elfyn Evans is győzhet.

Viszont az egész évben kiegyensúlyozottan teljesítő és az előnyét Chilében végtelenül profin menedzselő Neuville aligha nullázik az év utolsó két versenyén (egyen egyébként még akár nullázhatna is, Tänak tökéletes hétvégével is csak egyetlen ponttal kerülne elé). És azt se feledjük, hogy a szezon murvás részének vége, az év utolsó két versenyét a Neuville szívének oly kedves aszfalton rendezik meg.

Szóval, meglehetősen valószínű, hogy Neuville megszerzi pályafutása első világbajnoki címét, és még az is előfordulhat, hogy a továbbra is jelentős előnye birtokában erre nem is kell a szezon utolsó versenyéig várnia. A 36 éves belga pilóta már az október 17–20-án esedékes Közép-Európa Rallyn világbajnok lehet.

A gyártók világbajnoksága viszont nem hogy eldőlt volna, hanem szorosabb lett, mint eddig volt. A Toyota az Akropolisz Rally fiaskója után összeszedte magát, az autói szemlátomást jobban mentek a Hyundainál Chilében, ráadásul a Hyundai harmadik autója nem ért célba, Esapekka Lappi másodszor nem úszta meg, hogy elhagyta az autója elejét, és a power stage előtt kiesett.

A Hyundai előnye 35 pont volt a Chile Rally előtt, ennek a Toyota több mint a felét ledolgozta, már csak 17 ponttal vezet a Hyundai, ami nyilván még mindig előny, de a hátralévő két versenyen bőven behozható.

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
Pilóták: 1. Thierry Neuville (belga, Hyundai), 207 pont. 2. Ott Tänak (észt, Hyundai), 178. 3. Sébastien Ogier (francia, Toyota), 166. 4. Elfyn Evans (brit, Toyota), 161. 5. Adrien Fourmaux (francia, M-Sport), 140. 6. Kalle Rovanperä (finn, Toyota), 114. 7. Takamoto Katsuta (japén, Toyota), 80. 8. Dani Sordo (spanyol, Hyundai), 44. 9. Sami Pajari (finn, Toyota), 41. 10. Esapekka Lappi (finn, Hyundai), 33
Gyártók: 1. Hyundai 482, 2. Toyota 465, 3. M-Sport 245

A részletes állás itt olvasható.

Rovanperä győzött Chilében, Ogier elvitte a vasárnapot

0

Kalle Rovanperä megnyerte a Chile Rallyt, a szuperralizó Sébastien Ogier elvitte a maximális vasárnapi pontszámot, Thierry Neuville pedig alig veszített az előnyéből a világbajnokságban.

Ahhoz képest, hogy első nekifutásra semmit sem lehetett látni a Bio Bio szakaszon, a power stage-re nagyrészt felszállt a köd, és vállalható körülmények között rendezték meg a Chile Rally utolsó szakaszát.

Addigra mindössze kilenc Rally1-es autó maradt a mezőnyben, Esapekka Lappi a 15. gyorsasági szakaszon annyira leamortizálta az autója elejét, hogy bár akkor még célba ért, de az etapon fel kellett adnia a versenyt, mivel a hűtője is megsérült. Egyelőre nem tudjuk, hogy a finn pilótát látjuk-e még ezen a szinten versenyezni, de ha ez volt az utolsó megméretése Rally1-es autóval, akkor méltatlan lett a búcsúja a nullázással (mivel nem érte el a céldobogót, a szombati pontjait is bukta).

Lappi
Fotó: WRC

A WRC3-ban Diego Domínguez világbajnoki címet ünnepelhetett, a WRC2-ben Oliver Solberg viszont a könnyeivel küszködve mondott le ugyanerről – az álmának egy defekt vetett véget a 11. gyorson. Solberg ugyan továbbra is vezet, de befejezte erre a szezonra, így a Chile Rallyt megnyerő és a Közép-Európa Rallyn elinduló Yohan Russel, valamint a Japánban a WRC2-be visszaülő Sami Pajari is megelőzheti a folytatásban.

A WRC-ben hatalmas tűzijátékot láttunk, az elsőként induló Sébestian Ogier akárcsak az egész vasárnap, parádés időt ment, amit még csak megközelíteni sem tudtak a többiek. Ott Tänak egészen jó részidpket produkált, de az egyik ugrás után rosszul érkezett, megsérült az autó bal első eleme, így pedig nem tudta megfogni Ogier-t.

Ogier
Fotó: Sophie Graillon

Az utolsóként induló Kalle Rovanperä viszont hiába volt karnyújtásnyira a győzelemtől, nem tartalékolt, hanem nyomta, ahogyan a csövön kifért. Nagyon jó idő volt kilátásban, a Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala a célban vigyorogva nézte, ahogy az egyik világbajnoka megküzd a másdik idejével.

Végül Rovanperä 0.1 másodperccel lassabb volt, de nyilván így is megnyerte szezonbeli negyedik versenyét. A második Evans, a harmadik Tänak lett, Ogier kimaxolta a vasárnapot, Neuville pedig okos versenyzéssel értékes pontokat szerzett Chilében, és tovább halad az első világbanoki címe felé. Ráadásul az utolsó két versenyen aszfalton, ami a kedvenc felülete… Előnye 29 pont Tänak előtt, mindenki más, így Ogier is távol van tőle. A gyártók világbajnoksága viszont továbbra is nyitott maradt, a Toyota 17 pontra csökkentette a hátrányát a Hyundai mögött.

A világbajnokság október 17–20-án a Közép-Európa Rallyval folytatódik, majd november 21–24-én Japánban zárul.

Chile Rally, nem hivatalos végeredmény
1. #69 Kalle Rovanperä, Jonne Halttunen (FIN), Toyota GR Yaris Rally1, 2:58:59.8
2. #33 Elfyn Evans, Martin Scott (GBR), Toyota GR Yaris Rally1, +23.4
3. #8 Ott Tänak, Martin Järveoja (EST), Hyundai i20 N Rally1, +43.9
4. #11 Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe (BEL), Hyundai i20 N Rally1, +1:01.1
5. #16 Adrien Fourmaux, Alexandre Coria (FRA), Ford Puma Rally1, +2:02.7
6. #5 Sami Pajari, Enni Mälkönen (FIN), Toyota GR Yaris Rally1, +2:39.7
7. #13 Grégoire Munster, Louis Louka (LUX, BEL), Ford Puma Rally1, +2:47.7
8. #21 Yohan Rossel, Florian Barran (FRA), Citroën C3 Rally2 (WRC2), +8:31.4
9. #23 Nikolay Gryazin, Konstantin Aleksandrov (BLR), Citroën C3 Rally2 (WRC2), +8:48.7
10. #25 Gus Greensmith, Jonas Andersson (GBR, SWE), Škoda Fabia RS Rally2 (WRC2), +8.52.1

A Chile Rally gyorsasági szakaszainak időterve (magyar idő szerint)
Szeptember 27., péntek
13:35: SS1, Pulperia 1 (19.72 km). Győztes: Ogier, 9:59.1 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Fourmaux (a szakaszt az első három autó után nézői rendbontás miatt törölték)
14:35: SS2, Rere 1 (13.34 km). Győztes: Evans, 6:44.4 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Rovanperä
15:21: SS3, San Rosendo 1 (23.32 km). Győztes: Rovanperä, 12:20.5 / 1. EVANS 2. Rovanperä, 3. Fourmaux
19:46: SS4, Pulperia 2 (19.72 km). Győztes: Ogier, 9:52.3 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Fourmaux
20:41: SS5, Rere 2 (13.34 km). Győztes: Ogier, 6:35.9 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä
21:32: SS6, San Rosendo 2 (23.32 km). Győztes: Fourmaux, 12:05.4 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä

Szeptember 28., szombat
14:07: SS7, Pelun 1 (15.65 km). Győztes: Evans, 10:35.0 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä
15:01: SS8, Lota 1 (25.64 km). Győztes: Rovanperä, 15:23.8 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
16:05: SS9, Maria las Cruces 1 (28.31 km). Győztes: Evans, 17:04.3 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
20:07: SS10, Pelun 2 (15.65 km). Győztes: Evans, 10:23.8 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
21:01: SS11, Lota 2 (25.64 km). Győztes: Neuville, 15:57.1 /1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
22:05: SS12, Maria las Cruces 2 (28.31 km). Győztes: Fourmaux, 17.17.3 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak

Szeptember 29., vasárnap
13:23: SS13, Laraquete 1 (18.62 km). Győztes: Ogier, 12:12.8 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
14:35: SS14, Bio Bio 1 (8.78 km). Győztes: Ogier 4:46.7 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
15:35: SS15, Laraquete 2 (18.62 km). Győztes: Ogier 12:08.6 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
18:15: SS16, Bio Bio 2 (Power Stage) (8.78 km). Győztes: Ogier 4:29.2 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Bár Ricciardót küldték el helyette, Pérez is kilátásba helyezte a visszavonulást

0

Hullámzó teljesítménye miatt az elmúlt két év során Sergio Péreznek kevés nyugta volt a Red Bulltól való menesztését firtató kérdésektől, a mexikói pedig most elismerte, valóban eljátszott annak gondolatával, hogy szerződésének lejárta előtt kiszálljon. Még ha csak néhány másodpercre is.

Daniel Ricciardo menesztése Pérez számára is némi megnyugvást jelenthet, hiszen idén leginkább arról lehetett hallani, hogy az ausztrált léptetheti fel az RB-ből a nagycsapathoz a Red Bull, miután a tavasz végére elillant a mexikói remek szezoneleji formája. Az energiaitalosok gyakran kiszámíthatatlan kaszája végül mégis Ricciardo feje felett suhant, akitől szintén alulteljesítés miatt váltak meg idő előtt. Az Austintól a helyére ülő Liam Lawson személye azonban még ugyancsak jelenthet fenyegetést Pérez számára, amennyiben a hátralévő hat futamon főnökei úgy ítélik meg, hogy Max Verstappen mellett is helyt tudna állni. Hiszen a tartalékpilótai szerepkörbe frissen felléptetett Isack Hadjar, a Forma-2-es tabella jelenlegi második helyezettje már készen áll arra, hogy akár jövőre megejtse F1-es debütálását az RB-nek.

Ricciardo végítélete már az előtt meg volt írva, hogy 2018-ban elhagyta a Red Bullt

Pérez mindeddig határozott válaszokkal állt ellen a jövőjét firtató kérdéseknek, de a spanyol DAZN-nek legutóbbi interjújában szokatlan módon megnyílt, ahogy arról a racingnews365 beszámol.

„Megfordult a fejemben az elmúlt hat hónapban, de csak három másodpercre volt szükségem, hogy meghozzam a döntést – mondta a visszavonulás kérdéséről. – A feladás lenne a legkönnyebb út, de sohasem bocsátanám meg magamnak. Akkor akarom befejezni a karrierem, amikor én úgy döntök, és nem akkor, amikor valaki ezt mondja nekem. Azt tartom a legfontosabbnak, hogy olyan helyzetbe kerüljek, amelyben magam határozhatok a jövőmről.”

„Még nagyon motivált vagyok, élvezem az F1-et és folytatni akarom. Persze elsősorban a szép pillanatokat élvezzük, de idővel megtanuljuk élvezni a rossz pillanatokat is. Jelenleg két évre szóló szerződéssel rendelkezem. Két év hosszú idő, de tudom, hogy a vég egyre közelebb kerül.”

Pérez tavaly kötött kétéves szerződéshosszabbítást a Red Bull-lal, ami 2025-ig biztosítja helyét a csapatnál, már amennyire a Red Bullnál ez garanciát jelent. Valószínűleg a már jelenleg is futó időtartamra gondol, amikor két évről beszél, hiszen a következő szezonon túl még biztosan nem rendelkezik üléssel.

A most 34 éves mexikói mindenesetre nem gondolkodik újabb hosszú távú kontraktusokban, elmondása szerint nem is vágyik arra, hogy veteránstátuszba kerüljön a mezőnyben.

„Azt nem látom magamban, hogy olyan sokáig versenyezzek, mint Fernando [Alonso]. Nem azért, mert ne élvezném, hanem mert fiatal gyerekeim vannak, és sokkal több időt szeretnék velük tölteni. A 24 versenyes naptár nagyon hosszú, de itt leszek még legalább két évig. Annál sokkal tovább viszont már nem látom magam a Forma-1-ben.”

Pérez és felesége, Carola négy gyereket nevelnek Mexikóban.

Sainz és Pérez a baleset után EKG-ra kötve röhögtek azon, hogy az F1 „mekkora egy szar”

 

Kalle Rovenperä egy szakaszra van a Chile Rally megnyerésétől

0

Az első három szakaszon Sébastien Ogier volt a leggyorsabb, így uralja a Chile Rally vasárnapi versenyét, az összetettben Kalle Rovanperä ha nem hibázik, akkor már megfoghatatlan.

Az időjárás nem sokat változott a Chile Rally utolsó napjára, a vasárnapi első, összességében 13. gyorsaságin sár és nagyjából a 7. kilométeréről köd fogadta a versenyzőket. A köd egyre nagyobb lett, így a szombati kiállás után elsőként induló Sébastien Ogier volt a legjobb helyzetben, ő még viszonylag jól látott, meg is nyerte a szakaszt (nyilván az is segített, hogy még mindig úgy tud vezetni, ahogy kevesen). Mögötte az összetteben élen álló Kalle Rovanperä és a második Elfyn Evans ért be, majd jött a három Hyundai, Esapekka Lappi, Ott Tänak, Thierry Neuville sorrendben. Az élen nem történt változás, a WRC2-ben Oliver Solberg megkezdte a felzárkózást.

Ogier
Fotó: WRC

A 14. gyorsaságin (a szakasz a nap végén a power stage is lesz majd egyben) még mostohább viszonyok várták a mezőnyt, helyenként mindössze 20-30 méter volt a látótávolság. A köd itt is egyre nagyobb lett, a látótávolság meg egyre kisebb, úgyhogy Ogier – bár egyáltalán nem élvezte a vezetést – megint jó idővel jött le elsőként. A negyedikként induló Grégoire Munster már a világítást is felkapcsolta – helyi idő szerint délelőtt 11 óra tájában… Mellékszál, de a szurkolók sem láttak semmit a helyszínen. A maximális vasárnapi pontszámra hajtó Ogier végül ezt a szakaszt is elvitte, Rovanperä 0.2, Tänak pedig 0.3 másodperccel maradt el mögötte. Az élmezőny továbbra is változatlan maradt.

 

A 15. gyorsra visszatért a mezőny a vasárnap elsőként teljesített Laraquete szakaszra, ahol a sár maradt, de a köd legalább kezdett felszállni. Az autók kezdték megsínyleni a napot, Martins Sesks a hátsó szárnyát veszítette el a célban, Lappi pedig a Hyundai elejét hagyta el, már másodszor a versenyen. Adrien Fourmaux is megpördült, méghozzá pontosan ott, ahol korábban Lappi. Ogier ismét a leggyorsabb volt, mögötte Evans és Neuville ért be – Rovanperä, Tänak és Lappi volt a további sorrend. Összetettben továbbra is Rovanperä vezet, és már csak egyetlen szakasz választja el a győzelemtől. Ogier pedig eddig uralja a vasárnapi versenyt.

A Chile Rallyból már csak a power stage van hátra, amely magyar idő szerint 18.15-kor kezdődik.

Sesks
Fotó: WRC

Chile Rally, az állás az SS15 után
1. #69 Kalle Rovanperä, Jonne Halttunen (FIN), Toyota GR Yaris Rally1, 2:54:30.5
2. #33 Elfyn Evans, Martin Scott (GBR), Toyota GR Yaris Rally1, +19.5
3. #8 Ott Tänak, Martin Järveoja (EST), Hyundai i20 N Rally1, +41.4
4. #11 Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe (BEL), Hyundai i20 N Rally1, +57.4
5. #16 Adrien Fourmaux, Alexandre Coria (FRA), Ford Puma Rally1, +1:57.4
6. #5 Sami Pajari, Enni Mälkönen (FIN), Toyota GR Yaris Rally1, +2:33.6
7. #13 Grégoire Munster, Louis Louka (LUX, BEL), Ford Puma Rally1, +2:36.8
8. #4 Esapekka Lappi, Janne Fern (FIN), Hyundai i20 N Rally1, +5:30.4
9. #21 Yohan Rossel, Florian Barran (FRA), Citroën C3 Rally2 (WRC2), +8:06.4
10. #23 Nikolay Gryazin, Konstantin Aleksandrov (BLR), Citroën C3 Rally2 (WRC2), +8:23.0

 

A Chile Rally gyorsasági szakaszainak időterve (magyar idő szerint)
Szeptember 27., péntek
13:35: SS1, Pulperia 1 (19.72 km). Győztes: Ogier, 9:59.1 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Fourmaux (a szakaszt az első három autó után nézői rendbontás miatt törölték)
14:35: SS2, Rere 1 (13.34 km). Győztes: Evans, 6:44.4 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Rovanperä
15:21: SS3, San Rosendo 1 (23.32 km). Győztes: Rovanperä, 12:20.5 / 1. EVANS 2. Rovanperä, 3. Fourmaux
19:46: SS4, Pulperia 2 (19.72 km). Győztes: Ogier, 9:52.3 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Fourmaux
20:41: SS5, Rere 2 (13.34 km). Győztes: Ogier, 6:35.9 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä
21:32: SS6, San Rosendo 2 (23.32 km). Győztes: Fourmaux, 12:05.4 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä

Szeptember 28., szombat
14:07: SS7, Pelun 1 (15.65 km). Győztes: Evans, 10:35.0 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Rovanperä
15:01: SS8, Lota 1 (25.64 km). Győztes: Rovanperä, 15:23.8 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
16:05: SS9, Maria las Cruces 1 (28.31 km). Győztes: Evans, 17:04.3 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
20:07: SS10, Pelun 2 (15.65 km). Győztes: Evans, 10:23.8 / 1. EVANS, 2. Rovanperä, 3. Tänak
21:01: SS11, Lota 2 (25.64 km). Győztes: Neuville, 15:57.1 /1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
22:05: SS12, Maria las Cruces 2 (28.31 km). Győztes: Fourmaux, 17.17.3 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak

Szeptember 29., vasárnap
13:23: SS13, Laraquete 1 (18.62 km). Győztes: Ogier, 12:12.8 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
14:35: SS14, Bio Bio 1 (8.78 km). Győztes: Ogier 4:46.7 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
15:35: SS15, Laraquete 2 (18.62 km). Győztes: Ogier 12:08.6 / 1. ROVANPERÄ, 2. Evans, 3. Tänak
18:15: SS16, Bio Bio 2 (Power Stage) (8.78 km)

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Hamilton megmásította álláspontját, hogy védje a Mercedest a kritikáktól

0

Nem lanyhul a Mercedesre zúduló népharag Lewis Hamilton autójának szingapúri gumiválasztás miatt, így már maga a brit is érintőképernyőt ragadott, hogy korábbi nyilatkozatát kissé puhítva próbálja helyreállítani a békét a nyilvánosságban.

Hamilton a harmadik helyről, lágy gumikon rajtolt el a Szingapúri Nagydíjon, miközben körülötte – sőt, egészen a 13. helyig – mindenki más a közepes keverékeket választotta. A futam aztán bizonyította, a piros oldalfalú abroncs nem is bizonyult jó húzásnak, a brit ugyanis nem fogott pozíciót a rajtnál, korai kerékcserére kényszerült, később pedig könnyű célpontja lett az üldözőknek, végül hatodikként végzett.

A hétszeres világbajnok a futam után csalódottan nyilatkozva azt mondta, ő maga végig harcolt a csapat azon javaslata ellen, hogy lágy gumikkal rajtoljon, de nem vették figyelembe a véleményét. A héten aztán a Mercedes szokásos futam utáni stratégiaelemző videójában James Allison technikai igazgató hosszasan kifejtette, a rajtnál való előrelépés reményében adtak lágy gumikat Hamiltonnak, és hogy ennek elmaradása hogyan mért végzetes csapást erre a taktikai húzásra, ám a csapat közösségi oldalaira érkezett hozzászólásokból ítélve továbbra is tartja magát az a teória, hogy a szezon végén a Ferrarihoz távozó britet már beáldozható entitásként kezeli a Mercedes, a kedvezőbb döntéseket emiatt George Russell kapja.

Häkkinen nagyon megijesztette a szerelőket annál a csapatnál, amelynél soha nem versenyzett

Hogy a csapat kérésére vagy sem, az nem derült ki, ám egy héttel a szingapúri történések után Hamilton is beszállt a tűzoltásba egy Instagram Storyval, amiben a harc helyett már azt írja, ő is beleegyezett a végül balul elsült lágy gumis döntésbe. Meg is védte csapatát: szerinte éppen ez a kockázatvállalási hajlandóság termett nekik zsinórban nyolc konstruktőri és hét egyéni címet 2014 óta.

„Tudom, hogy sok szó esik a szingapúri versenyről és az ottani stratégiánkról, ami nem vált be. Amikor ilyesmi történik, természetes, hogy frusztrálttá válunk, és belőlem is könnyen ez a frusztráció beszél.

Tudtuk, hogy merész és kockázatos döntés a lágy gumikon rajtolni, ugyanakkor előnyt adhat számunkra a rajtnál, így végül én is elfogadtam ezt a javaslatot. Egyúttal pedig rosszul mértük fel, hogy mások mivel próbálkozhatnak.

Tévedés ne essék, minden rendben van köztem és a csapat között. Minden sikeres partnerségben szükség van a mélypontok megélésére is ahhoz, hogy csúcspontokra is eljuthassunk. Mi pedig nem riadunk vissza attól, hogy ilyen merész húzásokról egyeztessünk és bevállaljunk nagy kihívásokat tartogató helyzeteket – éppen ez az oka annak, hogy ilyen sok mindent elértünk közösen. A végsőkig támogatni fogjuk egymást.

Szeretés van. Viszlát Austinban!”

22 éves a Schumacher-elengedés, ami lehet, nem úgy volt, mint hisszük (videó)

Solbergnek nincs választása, vasárnap padlógázzal megy Chilében

0

Oliver Solberg úton volt a WRC2-es világbajnoki címet jelentő chilei győzelem felé, de egy defekt mindent megváltoztatott.

Egyszerű volt a helyzet a WRC2-ben a Chile Rally előtt: ha Oliver Solberg győz, világbajnok, ellenkező esetben a döntés a szezon utolsó versenyére, a Japán Rallyra marad, ahol már Sami Pajari kezébe kerül a döntés.

A WRC2-ben minden pilóta hét versenyt teljesít, Solbergnek ez a hetedik, míg a jelenleg a WRC-ben versenyző Pajari hatnál tart, és Japánban indul hetedszer. Ha Solberg nem nyer Chilében, Pajari viszont győz Japánban, akkor megelőzi riválisát.

És akkor még ott van a két Citroën, amelyek azonos pontszámnál jobban állnának Solbergnél – Yohen Rossel a legrosszabb eredmény, míg Nikolay Gryazin a győzelmek számában van előnyben. Solberg azonban nem akar biztosra menni és számolgatni.

„Padlógázzal megyek vasárnap, remélhetőleg elérem a dobogót, és akkor már csak egy kis szerencse kell – mondta Solberg a DirtFishnek. – Nagyon jó évem volt, kiegyensúlyozott és gyors voltam, sok versenyt nyertem, kiábrándító, amikor ilyen rossz dolog történik.”

Visszatérve a Citroënekre, Gryazinnak még két, Rosselnek egy versenye van hátra, és az utóbbi igencsak veszélyes lehet még Pajarira is.

Érdiék elérték a célt az Elba Rallyn, de a folytatás nehéz lesz

0

Életben tartotta Eb-esélyeit ifj. Érdi Tibor és Kerék István. A Historic Eb hétvégi versenyén, az Elba Rallyn az Európa-bajnoki értékelés abszolút negyedik helyen ért célba a duó, az E3 korcsoportban viszont legyőzték a legnagyobb riválisukat.

„Szegény autó csoda, hogy kibírta. Voltak technikai problémáink, és a gumiválasztás sem volt megfelelő, de értékes pontokkal térünk haza. Korcsoport másodikak lettünk, abszolút negyedikek. Lehettünk volna előrébb is az összetettben, de a korcsoport második hellyel életben tartottuk a bajnoki esélyeinket” – mondta ifj. Érdi Tibor az Elba Rally díjkiosztója után.

Az első nap végére már kikristlyosodtak az erőviszonyok, Érdiék öt szakasz után a negyedik helyen álltak, az abszolút értékelésben a hazai pályán versenyző Zippo 58 másodperccel előttük volt. A magyar páros a verseny végére másfél percen belül maradt Zippo mögött, ám közel öt perccel volt gyorsabb, mint a BMW M3-mal versenyző Ernie Graham, ezzel az E3 korcsoportban továbbra is nyitott a bajnoki cím sorsa.

„A tavalyi San Remo Rallyból kiindulva nem számítottam könnyű versenyre. A 28 kilométeres gyorsaságin 18 perc körül volt a legjobb idő, ez sokat sejtet, hogy mennyire lassú, technikás, kanyargós a szakasz. Sok a ritmusváltás, de rengeteg a lassú nagy kanyar, ezért az autót borzasztóan igénybe veszi. Nem mertünk kemény gumit használni, mert ezzel a márkával nem volt tapasztalatunk, de az kellett volna. Nem mértük a hőmérsékletét a hosszú gyorsasági végén, de biztos, hogy sokkal magasabb volt benne a nyomás, mint ami lehetett volna. Az első nap a két féltengelytöréssel és a turbó-lazulással úgy alakult, hogy a helyünkön voltunk, hátulról nem fenyegetett semmi, előre pedig akkor léphettünk volna, ha valakinek gondja van” – összegzett a navigátor, Kerék István.

A folytatás három hét múlva következik San Remoban, de ehhez még a tankot kell homologizáltatnia a csapatnak Franciaországban és a Sierrán egyéb karbantartási munkákat is el kell végezni a megterhelő Elba Rally után. Ráadásul a szezonzáró az Acropolis Rally lesz, ami szintén nem arról híres, hogy kíméletesen bánna a technikával.

„Az anyagi helyzetünk nem túl rózsás, nem állunk fényesen, bár az eredményünk nem ezt tükrözi. San Remo ennél a versenynél nehezebb, eddig háromszor indultunk, egyszer sem sikerült célba érni” – mondta Érdi, kicsit pesszimistán az utolsó előtti futam előtt.

A feladat nagyságát jól mutatja, hogy miközben Érdiék próbálnak kijönni a szűkös büdzséből, a versenytárs Graham saját légitársaságot üzemeltet, amely épp az Elba Rally előtt kötött partneri megállapodást a bajnoksággal.

Az Elba Rallyn még három magyar páros ért célba a Historic Eb mezőnyben. Mekler László és Meklerné Mikó Edit megnyerte a C1 kategóriát, ugyanitt Magoss Péter és Maricsek Miklós harmadik lett. Az E2 csoportban Dunavölgyi János és Wébel Martin Zsolt harmadik helyen ért célba a Lada Samarával.

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor