back to top
2024. november 28. 11:43
Kezdőlap Blog Oldal 61

Norris rajtolhat az élről Szingapúrban, de a lehető legrosszabb ellenfelet kapta meg maga mellé

0

Lando Norris megszerezte a rajtelsőséget a Szingapúri Nagydíjra, ám a tabellán vele szemben 59 ponttal vezető Max Verstappen ott lesz mellette a startnál, miután a holland a második legjobb időt futotta. Leszerepeltek a Ferrarik, Carlos Sainz autótörése és Charles Leclerc elvett körideje után csak az ötödik sor lett az övék.

A 15. F1-es Szingapúri Nagydíj időmérőjére leszállt az este, így mesterséges megvilágítás mellett hajtottak ki a versenyzők a hétvége első tétre menő eseményére.

A Q1-ben a harmadik edzésen látott erőviszonyoknak megfelelően Norris futotta a legjobb időt, s egyedül a McLarenek tudták egyetlen szett lágy gumi felhasználásával abszolválni a szakaszt. Az élmezőny minden tagja könnyen vette a továbbjutást, noha a csak 13. helyen végző George Russell aggodalmas üzenetben jelezte, rengeteget változott Mercedesének tapadása az edzés óta, és nem a jó irányba.

Kiesett az első 18 percnyi körözés után Daniel Ricciardo, Lance Stroll, Pierre Gasly, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü. Közülük Ricciardo korai búcsúja volt igazán figyelemfelkeltő, egyrészt azért, mert az RB pénteken látott remek formája eltűnt, másrészt pedig az ausztrál bizonytalannak tűnő sorsa miatt. A szingapúri hétvége kezdete óta tartja magát a paddockban a szóbeszéd, hogy a nyolcszoros futamgyőztes elveszítheti ülését a szezon hátralévő részére Liam Lawsonnal szemben, ez az eredmény pedig, a Cunoda Jukival szembeni háromtizedes elmaradásával együtt aligha bír meggyőző erővel főnökei felé, amennyiben tényleg veszélyben van a helye.

A Q2 első fontos mozzanata Verstappen hibája volt, aki gyorskörének végén, a célegyenesre fordulva megcsúszott, a pálya elhagyása miatt pedig elveszítette köridejét. A holland később egy remek kísérlettel csak négy századdal maradt el a szakaszt végül megnyerő Oscar Piastritól, ezzel garantálva részvételét a Q3-ba, amiről tavaly itt mindkét Red Bull lemaradt. Sergio Pérez viszont ekkor már nem tudta csapattársa szintjét hozni, csupán a 13. helyen zárva kiesett, előtte Alexander Albon és Franco Colapinto, mögötte Kevin Magnussen és Esteban Ocon társaságában.

Csapattársára még rosszabb fényt vetve Cunoda végül egészen a Q3-ig eljutott, ahol Fernando Alonso, Verstappen, Nico Hülkenberg, valamint a McLarenek, a Mercedesek és a Ferrarik társaságában folytathatta. Ricciardo eközben azt mondta, miközben a Sky Sports a vasárnapi kilátásairól kérdezte, hogy a közmunkára való ítéltetés veszélye miatt inkább nem is fűzne hozzá kommentárt.

A Q3 a hétvége eddigi legnagyobb balesetével kezdődött, a tavalyi pole-pozíciós és győztes Carlos Sainz ugyanis autója hátuljával a védőfalba csapódott a pálya utolsó kanyarjában. Az eset furcsasága, hogy a spanyol nem a határokat feszegette, hanem kivezető köre végén éppen gyorsított a célegyenes előtt, így a hideg gumikra vagy az őt megelőző Piastri mögötti piszkos levegőre gyanakodott a megcsúszás okaként.

Pár másodperccel a baleset után piros zászlóval leállították az edzést, ekkorra pedig Piastrinak, Hülkenbergnek és Verstappennek volt csak körideje, miközben Norris két lila szektor után volt kénytelen megszakítani saját próbálkozását. Utólag pedig Verstappen 1:29,6-os idejét is elvették annak indokával, hogy már éppen megjelentek a dupla sárga zászlók, amikor elérte a célvonalat – a sebességét viszont az utolsó méterekre már visszavette.

Nyolc perc maradt hátra az edzésből, amibe mindenkinek már csak egy gyorskör fért bele, így a lámpa zöldre váltása után is még mindenki kivárt az utolsó menetre. Norris 1:29,5-öt futott, amit senki nem tudott legyőzni, némi meglepetésre azonban Verstappen ért hozzá legközelebb, így a pole-t szerző brit mellé a pontverseny éllovasa állhat fel a rajtrácsra, mögöttük Hamiltonnal és Russell-lel. Leclerc nem futott jó kört, ráadásul idejét végül törölték, így a két Ferrari a 9. és a 10. helyről várhatja csak a rajtot. A bakui győztes Piastri csak ötödik lett, míg Hülkenberg a Haasszal remek hatodikként végzett Alonso és Cunoda előtt.

A Szingapúri Nagydíj versenye vasárnap közép-európai idő szerint 14 órakor kezdődik.

Az időmérő végeredménye:

 

Elindult a szurkolói szavazás az év legjobbjaira az ERC-ben

0

Az idén is átadják az FIA ERC népszerű rajongói díjait, a szavazás négy kategóriában már meg is kezdődött.

Noha még tart a szezon, ugyanis egy verseny hátravan, az ERC nyilvánosságra hozta a szurkolói díjak jelöltjeit, a nézők négy kategóriában már szavazhatnak is a sorozat közösségi médiafelületetein. Íme a kategóriák és a jelöltek listája!

Az év teljesítménye
Alejandro Cachón, Kanári-szigetek Rally
Georg Linnamäe, SS14, Észt Rally
Hayden Paddon, Ceredigion Rally
Dominik Stříteský, SS8, Barum Rally

Az év festése
Yoann Bonato
Simone Campedelli
Castrol MEM Rally Team
Miko Marczyk

Az év legtöbbet fejlődő versenyzője
Mathieu Franceschi
Mille Johansson
Andrea Mabellini
Simone Tempestini

Az év szakaszvégi nyilatkozata
Johan Kristoffersson, Skandináv Rally
Efrén Llarena, Róma Rally
Hayden Paddon, Róma Rally
Petter Solberg, Skandináv Rally

Iain Campbell, az ERC menedszere elmondta: „A szurkolói díjak nagyon népszerűnek bizonyultak, mióta 2022-ben bevezettük őket, hiszen a rajongóknak is lehetőséget adunk arra, hogy hallasák a hangjukat. A jelöltek listáját elnézve úgy látom, hogy a szavazás nagyon szoros lesz, és már alig várom, hogy lássam a végeredményt.”

A szavazás az ERC közösségi médiacsatornáin keresztül érhető el, és október 1-jén, magyar idő szerint éjfélkor zárul. A díjakat az ERC október 14-ei, lengyelországi díjátadó estjén adják át.

Zöld zászló mellett Norris, piros mellett a varánusz volt a leggyorsabb az utolsó szingapúri edzésen

0

Lando Norris jelentős előnnyel zárta az első helyen a Szingapúri Nagydíj utolsó szabadedzését George Russell előtt, miközben a wokingi csapat látszólag lerázta magáról a Ferrarit is. A gyakorlás elején a helyi élővilág ismert tagja, a varánusz is beleszólt az F1 dolgába.

A pályaviszonyokat illetően szombaton is szinte nulláról kellett kezdenie az aszfalt felgumizását a mezőnynek, miután az éjszakai vihar lemosta az F1 pénteki ténykedésének nyomait. Az időmérő napjának délutánján az ismét természetes fény mellett lebonyolított utolsó edzés viszont már száraz körülmények között zajlott.

A gyakorlás első tíz percében még csak a két Aston Martin tartózkodott a pályán, amikor azon megjelent a korábbi szingapúri F1-es hétvégéken hírnevüket már kiépítő varánuszok egyike. A méretes hüllő az aszfalt közepén vándorolt, s hamarosan kiharcolta az edzés piros zászlóval való leállítását is. Ekkor két sportbíró – az egyikük egy nejlonzsákkal – az állat becserkészésére indult, erre azonban az ijedt varánusz mindenki nagy meglepetésére olyannyira szaporázni kezdte a lépteit, hogy a tempóját tartani is nehéznek bizonyult, ami általános mosolygást váltott ki a garázsokban és a lelátókon figyelőkből.

Hamarosan azért sikerült megtisztítani a pályát a helyi élővilág védett tagjától, s folytatódhatott az edzés, ekkor már tömeges részvétellel.

A hátralévő idő több mint felén a közepes keverékek voltak a preferált választás, ezeken Charles Leclerc, Carlos Sainz és Max Verstappen autózták a legjobb köridőt.

Az ezt követően az autókra felkerülő lágyakon aztán alaposan átrendeződött a sorrend, Norris pedig közel fél másodperces előnnyel zárt a tabella élén legközelebbi üldözőjével, Russell-lel szemben. Mögöttük Oscar Piastri, Max Verstappen és a két Ferrari következett.

A versenyzői visszajelzések alapján is némi fluktuáció történhetett az erőviszonyokban péntekhez képest. Az első napon még az élen a McLarennel azonoson szinten lévő Ferrarinál Leclerc hirtelen lassúnak titulálta a Ferrarit, míg az eddig gyengélkedő Red Bullnál és Mercedesnél fejlődést eredményezhetett az éjjel a gyárban, a szimulátorban végzett munka – Lewis Hamilton egy alkalommal azt mondta, ég és föld a különbség az autó viselkedésében péntekhez képest.

Megúszta a mezőny komolyabb incidensek nélkül az utolsó tét nélküli gyakorlást, a fallal való alighanem legnagyobb csattanást Alexander Albon mutatta be Williamsének kerekeivel, de ő is folytatni tudta. George Russell pedig az egy óra során kétszer is látogatást tett a bukótérben, előbb a 14-es, majd a 7-es kanyarban.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

 

Szabályos, de a McLarennek módosítania kell a trükkös hátsó szárnyán

0

Az FIA kérésének eleget téve a McLaren átalakítja autóinak hátsó vezetőszárnyát, miután a bakui versenyt követően górcső alá került annak hajlékonysága.

Az elmúlt versenyhétvége után több videó is előkerült a közösségi oldalakon azt bemutatva, hogy az egyenesekben a McLaren hátsó szárnya látványosan deformálódik, ezzel megnövelve a rést annak felső és alsó eleme között, csökkentve a légellenállást – a megoldás hamar elnyerte a mini-DRS megnevezést a nyilvánosságban.

Az FIA a szingapúri csütörtökön közleményben jelezte, hogy egyetlen csapat sem emelt panaszt a McLaren szárnyának szabályossága kapcsán, a hajlékonysági teszteknek pedig minden istálló autója megfelelt – az Azeri Nagydíj eredménye így nem foroghat veszélyben.

Mindennek ellenére a Racefans értesülése szerint a McLaren attól tartva kezdett egyeztetésbe az FIA-val, hogy az irányító testület a szabályok szigorításával szabna gátat az újabb hajlékonysági mizériának. Ennek eredménye lett az a szingapúri második szabadedzés előtt kiadott közlemény, amelyben a McLaren megerősítette, nem fogja többé használni a hátsó szárny Bakuban látott változatát.

Hamarosan módosítania kell trükkös hátsó szárnyán a McLarennek?

„Noha a Bakuban használt hátsó vezetőszárnyunk megfelel a szabályoknak és teljesíti az FIA összes hajlékonysági tesztjét, az FIA-val folytatott egyeztetésünket követően a McLarennél felajánlottuk, hogy apró módosításokat hajtunk végre a szárnyon. Arra számítunk, hogy az FIA a többi csapattal is hasonló beszélgetéseket folytat majd a hátsó szárnyuk megfelelőségével kapcsolatban” – szól a McLaren közleménye, utolsó mondatával arra utalva, hogy a csapat szerint egyes riválisai szintén szürke területre kalandozhattak a saját megoldásaikkal.

A döntés meghozatala előtt a Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur elmondta, „több mint határesetnek” gondolja a McLaren trükkjét, és kifejezte frusztrációját amiatt, hogy az utóbbi futamok szoros eredményeiben a mini-DRS akár apró hatása is döntő fontosságú lehetett.

„Emlékezhetünk, hogy Monzában öt autó két századon belül végzett [az időmérőn], és ilyenkor tényleg századokon múlik, hogy az első vagy a harmadik sorba kerül-e valaki. Bakuban pedig tíz körön át folyamatosan egymás mellett érkeztünk meg az 1-es kanyarba, szóval elképzelhetik, hogy frusztráltak vagyunk emiatt” – mondta Vasseur, utóbbi esettel Charles Leclerc és Oscar Piastri csatájára célozva az azerbajdzsáni első helyért.

Elfyn Evans készen áll az újrakezdésre Chile Rallyn

0

A Toyota versenyzője, Elfyn Evans megfogadta, hogy a jövő heti Chile Rallyn azt a sebességet keresi, amellyel az elmúlt négy szezonból háromban is ezüstérmet szerzett a WRC-ben.

Elfyn Evans elismerte, hogy csalódott volt az Akropolisz Rallyn a hónap elején mutatott tempója miatt, ahol volt defektje, meghibásodott a turbója, és még fel is borult. Érthető módon szeretne változást látni, amikor Dél-Amerikába érkezik az év utolsó murvás ralijára.

Pedig meglehetősen jól kezdődött neki a szezon, három futamon három dobogós helyezést ért el, azonban az elmúlt hat versenyen csak egyszer végzett az első háromban.

„Nehéz hétvége volt a görögországi, nem ment olyan jól, mint szerettük volna. Sajnos egyértelműen hiányzik még a sebesség. Egyes szakaszokon és pillanatokban még rendben teljesítettünk, de nem éreztem magam teljesen otthonosan ahhoz, hogy igazán gond nélkül nyomjam – mondta a walesi pilóta. – Valószínűleg túlságosan is szerettem volna tisztán célba érni a nehéz napok után. Nagy csalódások értek az utóbbi időben, nem mentek jól a dolgok, és vissza kell térnünk a helyes útra. Van még tennivalónk, és Chilében megpróbáljuk majd újrakezdeni.”

Evans a negyedik helyen áll a pilóták versenyében, 52 pontra van a sorozatot vezető Thierry Neuville-től, de hátrafelé sem árt nézegetnie, mert Adrien Fourmaux mindössze tíz ponttal van lemaradva tőle.

Verstappen csellel kerülné el, hogy újabb abszurd büntetést kapjon

0

A Szingapúri Nagydíjon káromkodásért szankcionált Max Verstappen nem szeretné felhúzni magát a történteken, még ha továbbra sem tud egyetérteni a Forma-1 nyelvi megtisztulását célzó törekvésekkel. De vajon Kevin Magnussent miért nem büntették a maga csúnya beszédéért?

A holland a csütörtöki sajtótájékoztatón használta két alkalommal is az angol F betűs szót, egyszer éppen akkor, amikor az FIA-elnök Mohammed bin Szulajm kijelentésére reagált, aki rapperekhez hasonlította a csapatrádióban sűrűn káromkodó versenyzőket, és megfogalmazta azon tervét, hogy kiszűretni készül a FOM-mal a közvetítésekből a csúnya beszédet.

Korábban is előfordult már, hogy nyomdafestéket nem tűrő szavakért kértek számon valakit az F1 sportfelügyelői – bár eddig többnyire csak akkor, ha azok valaki sértegetésére irányultak. Verstappent büntetés gyanánt egy meg nem nevezett közmunkára, a közösség érdekében végzendő tevékenység elvégzésére utasította az FIA, amit követően a háromszoros világbajnok a paddockban a De Telegraafnak nyilatkozva „bizarrnak” nevezte az egész káromkodásügyet.

„Hogy ellenem irányulna? Nem problémázok ezen, nem akarom erre pazarolni az energiámat. Eléggé meglepett, amikor ezt rám olvasták. Majd részt kell vennem valamin, talán csak laptopon keresztül. Lehet, hogy egy konferencián.”

Max Verstappen, Mohammed bin Szulajm, Brit Nagydíj
Az FIA elnöke mintha kissé fordítva ülne a lovon / Fotó: Ryan Pierse/Getty Images/Red Bull Content Pool

Pedig a hétvége felvezetéseként Verstappené mellett egy másik versenyző csúnya beszéde is felkapott lett, az eltiltásáról visszatérő Kevin Magnussen ugyanis viccesen azt találta mondani, nulla büntetőponttal ismét lesz lehetősége „b***akodni”. Ő mégsem került a vizsgálódások kereszttüzébe, Verstappen szerint pedig ennek az a prózai oka, hogy a dán szavai nem az FIA hivatalos eseményén hangoztak el.

„Ő azt nem a sajtótájékoztatón mondta, a jelek szerint ez a különbség. Ezek szerint itt továbbra is szabad káromkodni, szóval legközelebb ne is kérdezzetek tőlem semmit a sajtótájékoztatón, hanem majd utána itt [a paddockban] beszélgethetünk” – eszelte ki a mestertervet a holland.

Az F1 és az FIA káromkodások elleni, hirtelen jött keresztesháborúja egy újabb olyan téma bin Szulajm hivatali ideje során, amikor a sport látszólag marginális ügyekre helyez túl nagy fókuszt. Az irányelv körüli zavarról pedig árulkodik, hogy miközben kimondottan a gyerekek megóvása érdekében próbálják száműzni a csúnya beszédet, az F1 hivatalos Instagram-csatornája azért továbbra is boldogan learatja a like-okat az ominózus Verstappen-jelenet videójával…

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

A WRC kitart a fiatal pilóták Rally1-es autóba ültetése mellett

0

A WRC Promóter mindhárom gyártónak anyagi támogatást ajánlott fel a fiatal versenyzők indításához, és ezt jövőre is meg fogja tenni.

Martins Sesks a harmadik, Sami Pajari a második WRC-futamára készül Rally1-es autó volánjánál, ott lesznek ugyanis a jövő hét végi Chile Rallyn. Mindketten a WRC Promóternek köszönhetik a lehetőséget (Pajari esetében azért közrejátszott Takamoto Katsuta temérdek erdőkerülése is), amely támogatja a csapatokat, hogy esélyt adjon a fiatalabb versenyzőknek a Rally1-es autókban, és ezt a következő szezonban is folytatni kívánja. Az M-Sport és a Toyota mindenesetre élt a lehetőséggel.

„Felajánljuk a bajnokságban részt vevő összes gyártónak, hogy ha egy új versenyzőt indítanak, akkor megkapják tőlünk hozzá az anyagi támogatástmondta Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója. – Ez történt Martinsszal az M-Sportnál és Samival is a Toyotánál. Nem tudom megmondani, hogy mi a terv vele, erről a Toyotát kell megkérdezni, de a Toyota tudja, hogy abban az esetben, ha folytatódik a szereplése, szívesen támogatnánk. A Hyundai-nak is felajánlottuk a lehetőséget, náluk az autó elérhetőségén múlt a megvalósítás, de nekik is tetszett az ötlet. Szóval ezt szeretnénk jövőre is folytatni.”

Thul úgy véli, ez a lehetőség megnyitja a kaput a fiatalok előtt, akik időben megtanulhatják kezelni a Rally1-es autó sajátosságait. Hozzátette, hogy sok további jelöltjük van.

„Robert Virves is egy név ezen a listán, de ez nagyon hosszú lista – mondta a sportigazgató. – Egyébként nem fizetünk mindent teljes egészében, a versenyző is hozza a hozzájárulását, és a csapatok is hozzátesznek valamit. Így tudjuk megvalósíta mert nem olcsó dolog egy Rally1-es autót üzemeltetni. Ez egy olyan kezdeményezés, amit csak bátorítani tudunk. Saját csapatot viszont nem tudunk működtetni.”

Nyirádon folytatódik a rallycross országos bajnokság

0

Alig két hónappal a vb- és Eb-futam után ismét birtokba veszik Nyirádot a rallycrossosok, a hétvégén az országos bajnokság ötödik futamát rendezik meg a Kárai Trans-kupáért.

Ha Nyirád, akkor rallycross – a júliusi vb- és Eb-futam után szombaton és vasárnap az országos bajnokság ötödik futamának és mellette CEZ fordulónak ad otthont a pálya, a versenyt a Kárai Trans-kupáért rendezik meg.

A hétvége menetrendje így alakul:

Szeptember 21., szombat
7:30: I. Hivatalos edzés (3 kör)
9:05: II. Hivatalos edzés (3 kör)
10:50: I. Kvalifikációs futam (5 kör)
14:25: II. Kvalifikációs futam (5 kör)

Szeptember 22., vasárnap
7:30: III. Kvalifikációs futam (5 kör)
11:00: Versenyzői felvonulás
12:00: Elődöntő és döntő futamok (5 kör)
17:00: Díjátadó ünnepség

A nevezési listán 136 résztvevő szerepel, ebből 12 Supercar: Antal István Audi A1-gyel, Benyó Máté Peugeot 208-cal, Kárai Tamás és Koncseg Zoltán Audi S1-gyel, Kotán Péter Ford Focusszal, Mózer Attila Ford Fiestával, Pál Krisztián Škoda Fabiával indul magyar versenyzőként a legmagasabb osztályban.

A Mercedes lett a szingapúri falak első áldozata, Norris átvette a vezetést pénteken

0

Lando Norris az élre kormányozta a McLarent a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén. A Ferrarik vannak hozzá a legközelebb, míg a Red Bull gyengélkedése újabb esélyt kínálhat a britnek, hogy sok pontot hozzon Max Verstappenen vasárnap.

Már naplemente után vette kezdetét a második gyakorlás a szezon egyik legtechnikásabb pályáján, ahova már 15. alkalommal látogatott el a Forma-1-es mezőny. Bár Szingapúrban gyakori mondás, hogy az első, még természetes fény mellett zajló edzésnek jóval kevesebb a relevanciája a hétvége további részére, mint az időmérő és a verseny várható körülményeit már jobban tükröző másodiknak, ezúttal az eredménytáblán ez kevésbé látszott meg, hiszen az első és a második edzés erőviszonyai merőben megegyeztek.

Míg a korábbi gyakorláson Charles Leclerc volt néhány századdal gyorsabb Norrisnál, ezúttal fordult a kocka, s a McLaren britje végzett az élen 58 ezreddel a monacói előtt. Carlos Sainz hátránya már hat tizedre rúgott a másik Ferrarival a harmadik helyen, a két RB pedig ezúttal is ott ólálkodik az élmezőny környékén Cunoda Juki 4. és Daniel Ricciardo 6. helyével.

A Red Bullnak tavaly ez volt a leggyengébb pályája – az egyetlen, ahol nem nyert –, jelenlegi formájukban pedig szintén nem itt számíthatnak felemelkedésre. Sergio Pérez nyolctizedes lemaradással 8., Max Verstappen 1,3 másodperces hátránnyal csak a 15. helyen végzett. Küszködött az autójával pénteken Lewis Hamilton is, a Mercedes pilótája többször is lemondó hangvételben kommentálta a W15-ös teljesítményét a csapatrádión.

Többen is a tűzzel játszottak a pálya határainak feszegetése közben, hiszen Norris, Leclerc, Oscar Piastri és Franco Colapinto is kisebb-közepesebb erővel a falnak koccantak kerekeikkel, de az autó sérülését mindannyian megúszták. A balesetre az edzés utolsó perceiig kellett várni, ekkor George Russell találta magát a falban a 8-as kanyarban, de első szárnya elvesztésének fejében ki tudott onnan kászálódni, hogy saját erőből térjen vissza a garázsban.

A második szabadedzés végeredménye:

 

Molnár Martin Silverstone-ban üldözi tovább a brit F4 újoncbajnoki címét

0

A brit Forma–4 mezőnye az idén másodszor látogat el a világ egyik leghíresebb versenypályájára. Silverstone-ban a 2024-es szezon utolsó előtti állomását rendezik, a versenyhétvége előtti teszten jól szereplő Molnár Martin szemei előtt pedig az újoncok bajnoki címe lebeg.

A brit Forma–4-es bajnokság mezőnye ismét a 74 évvel ezelőtt a történelem első Forma–1-es futamának otthont adó Silverstone-ba látogat, hogy Northamptonshire-ben nekivágjon az idei szezon hajrájának. Ehhez keresve sem lehetne jobb helyszínt találni a gazdag történelemmel rendelkező, számos Forma–1-es csapat bázisához közel fekvő pályánál, amelynek ezúttal nem a Grand Prix, hanem a mindössze 2639 méter hosszú, 6 kanyarból álló National nyomvonalán csapnak össze a fiatal pilóták.

Három dobogós helyezéssel gazdagodott Molnár Martin Doningtonban

„Ez a pálya olyan, mintha egy nagyon széles gokartpálya lenne. Nem mondanám, hogy ez a kedvencem, de attól még jó kis pálya, én például jobban kedvelem, mint a Grand Prix-nyomvonalat. Izgalmas, két komolyabb féktávot is veszünk a Maggots, illetve a Brooklands előtt, ahol lehet előzni – jellemezte a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője a silverstone-i pálya legrövidebb változatát. – Már túlvagyunk a csütörtöki kollektív teszten, ami nagyon pozitívan alakult, egész nap a legjobb hatban voltam, sokáig a 3. helyen álltam. A tempónk egyelőre megvan.”

Az ilyen tesztnapokon általában 2-3 gumiszettet használ el a csapat, de most 5-öt tettek fel az autóra, hogy Martin minél jobban ráérezzen a megfelelő gumikezelésre. A délelőtt folyamán új beállítási koncepciót próbáltak ki, és a 16 esztendős magyar pilóta keményebb, agresszívabb beállításokkal körözött, majd délután visszatért a korábban megszokotthoz, hogy legyen összehasonlítása alapja, és a csapattal közösen le tudja vonni a megfelelő következtetéseket a versenyhétvégére.

„Az autót teljesen újjáépítették, minden kopóalkatrészt kicseréltek, átnézték a kipufogórendszert. Persze eddig is kifogástalanul felkészítette azt a csapat, de most extra figyelemmel tette ezt, és minden, potenciális teljesítményvesztést eredményező repedést, hibát, szivárgást igyekezett kizárni – mutatott rá Kiss Pál Tamás, a MOTAM operatív vezetője, egyben Martin coacha és mentora. –  Emellett hamarabb is érkeztünk a helyszínre, hogy Martin szerdán egy komoly szimulátor központban négy órás edzésen vegyen részt a pályától nem messze, ami nagyon hasznosnak bizonyult.”

Molnár Martin, Virtuosi, Silverstone
Martin az idén már versenyzett Silverstone-ban, de akkor a Grand Prix-pályán / Fotó: Jakob Ebrey Photography

Egyértelmű a cél

Miután az újoncok értékelésének második helyén 310,5 ponttal álló Martin hátránya mindössze 18,5 pont a vezető Yuanpu Cui-val szemben, a csapat és pilóta célkitűzése egyaránt az újoncbajnokság megnyerése.

„Az ember mindig igyekszik magasabbra tenni a mércét. Korábban azt tűztük ki célként, hogy Martin legyen ott a legjobb három újonc között. Hacsak nem dől össze a világ, ez jó eséllyel sikerülni fog, de látva Martin fejlődését és teljesítményét, változtak egy kicsit a célok. Egy-másfél hónappal ezelőtt még azt mondtam, hogy továbbra is a legjobb háromba szeretnénk bekerülni az újoncok között, de most már egyértelmű, hogy mind a csapat, mind mi szeretnénk megnyerni az újoncok bajnokságát. Ezért mindent meg fogunk tenni, így is készültünk a hátralevő két versenyhétvégére” – jelentette ki Kiss Pál Tamás.

„Martinon látszik, hogy minden szempontból érik. Hétről hétre látom ezt rajta, egyre felnőttesebb. Az év végi hajrá nagyon kemény, noha most volt három és fél hét szünet, de természetesen ez sem lazsálással telt. Martin szponzorrendezvényeken vett részt, rengeteg edzett, illetve elkezdődött az iskola, úgyhogy bőven volt nehezítő tényező. De mind a csapat, mind mi azt fogalmaztuk meg, hogy a cél a rookie bajnoki cím.”

„Martin napi szinten készült a Fit4Race-el és a 321Performnál járt a múlt héten. Igyekeztünk úgy felkészíteni őt mind a szimulátorban, mind az edzések során, hogy a legélesebb, leginkább ereje teljében levő énjét tudja hozni. Nehéz belőni, hogy mik lehetnek a várakozásaink erre a hétvégére, mert szombatra és vasárnapra 50-60% az eső valószínűsége. De az esőtől nem tartok, jók az esős beállításaink, Martin pedig már bizonyította, hogy ilyen körülmények között is jól megy. A puding próbája az evés, meglátjuk, hogyan alakul a hétvége, de nyilván extra figyelmet fordítunk arra, hogy mindent a lehető legjobban és leggyorsabban lereagáljunk.”

A 9. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):

Szombat
10:10 – 10:30: időmérő edzés
15:25 – 15:45: 1. futam

Vasárnap
10:25 – 10:45: 2. futam
14:30 – 14:50: 3. futam