back to top
2025. december 28. 07:18
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1114

    Leendő gyerekei késztethetik visszavonulásra Max Verstappent

    0

    Max Verstappen nem csinál titkot belőle, hogy akár a harmincas évei elején visszavonulhat a Forma-1-ből, most pedig elárulta, hogy leendő gyermekei is erre késztethetik, amennyiben azt az utat választják, amit ő.

    Max Verstappen továbbra is kitart amellett, hogy elképzelhető, hogy jelenlegi szerződése lejártával visszavonul a Forma-1-ből. A kétszeres világbajnok a holland De Limburgernek nyilatkozva elmondta, a rengeteg utazás miatt nem látja magát 40 évesen is a mezőnyben, arra a felvetésre pedig, hogy ez a Holland Nagydíj és a hollandiai Forma-1-őrület végét is jelentheti, a következővel felelt:

    „Tudják, miben reménykedem nagyon? Abban, hogy versenyzőként képes voltam inspirálni és motiválni a fiatal holland generációt az elmúlt években annyira, hogy mire abbahagyom, már készen állnak az új tehetségek. Egykor mindig azt mondták, hogy hollandként lehetetlen eljutni a Forma-1-be. Nem az. Ha nyomod a gázt, mindegy, honnan jössz. Remélem, hogy mire 31 éves leszek, készen fog állni a következő holland.”

    A riporter erre megjegyezte, hogy apjához, Jos Verstappenhez, és édesanyjához, Sophie Kumpenhez hasonlóan akár Max és kedvese, Kelly Piquet is gondoskodhatna az utánpótlásról, mire a holland pilóta szokatlan nyíltsággal beszélt magánéletének nem sokat taglalt részéről.

    „De hat-hét év múlva még nem fog készen állni a Forma-1-re – nevetett, utalva még meg sem fogant esetleges gyermekükre. – Egyértelműen szeretnék gyerekeket, és ha versenyezni akarnak, azzal sincs baj. De úgy vélem, másként csinálnám, mint ahogy az apám és én csináltuk. Jelenleg nem látom magam ugyanabban a szerepben, de persze én könnyen beszélek, hiszen nincsenek gyerekeim. Lehet, hogy mire eljön az ideje, nagyon másként fogom gondolni.”

    Verstappen már aláírta utolsó szerződését az F1-ben?

    Verstappenékről köztudott, hogy Jos mindent fia karrierjének szentelt alá, és amellett, hogy elképesztően szigorúan fogta Maxot, rengeteg áldozatot is hozott érte. „Az apám szenvedélyessége nem ismert határokat, mindent megtett értem. Motorokat tuningolt, gokartokat készített fel. Nem látom magam, amint ugyanezt teszem” – jelentette ki a Red Bull pilótája.

    Azonban, amennyiben gyermeke vagy gyermekei ezt az utat választják, ugyanúgy ott akar majd lenni mellettük, ami vélhetően F1-es karrierje végét jelentené, azaz ő nem tartozna azon apukák közé, akik családapaként is a száguldó cirkuszban versenyeznek. „Semmi esetre sem fogom a gyerekeimet a versenyzés felé terelni, mert ezt maguktól kell akarniuk, de ha belevágsz ebbe a fiaddal vagy lányoddal, nem hiszem, hogy versenyezhetsz mellette a Forma-1-ben. Négy éves kortól el kell kezdened lefektetni az alapokat, ekkor pedig én is ott akarok lenni.”

    Persze mindez attól függ, hogy mikor születnek Verstappenék gyerekei, ha lesznek egyáltalán Kelly Piquet-vel közös csemeték (a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lányának már van egy kislánya Danyiil Kvjattól), hiszen kijelenteni ezt sem lehet. Amennyiben azonban lesznek, aligha fogunk róluk sokat megtudni a közösségi médiából, legalábbis az apjuktól, aki azt tervezi, hogy az F1-es karrierje után teljesen eltűnik onnan.

    „Egyszerűen csak nem érzem szükségét, hogy mutogassam a magánéletemet a külvilágnak. Kelly is sokkal kevesebbet teszi ezt, mint korábban. Ha egyszer visszavonulok a Forma-1-ből, nem igazán látom magamat, ahogy azután is posztolok, mert egyszerűen nem szeretem. Vannak, akik egész nap mást sem csinálnak, de én lefoglalom magam mással. Elég sokat telefonozom, de ennek inkább a szimulátoros csapatom dolgaihoz van köze. Rengeteg időt fordítok erre, de azért, mert ez a szenvedélyem, és nagyon szórakoztatónak találom, hogy részt vehetek benne.”

    Milyen volt számodra a 2022-es bajnokság? – Tóth-Gili Tamás 

    0

    Tóth-Gili Tamás idén kezdte rallys karrierjét, ehhez pedig a historic bajnokságot szemelte ki. Az első szezon rögtön nagyon jól alakult, Aczél András navigálásával azonnal bajnoki címet szerzett a historic bajnokság E2-es géposztályában a Toyota Corollával. 

    “Konkrét tervünk nem igazán volt az idei szezon előtt – mondta Tóth-Gili Ferenc fia a Rallycafe.hu oldalnak. – Tavaly ilyenkor a Szilveszter Rallyn próbáltam ki magam először éles verseny körülmények között, és mivel a kezdet biztató volt, érdemes lenne ezzel komolyabban foglalkozni. Édesapám még a hőskorban versenyzett a legjobbak között, és pontosan tudja, hogy milyen nehéz a versenyzés feltételeit megteremteni és mindkét lábbal a földön maradni. Az első feladatom tehát édesapám meggyőzése volt, hogy fejben is készen állok arra, hogy egy bajnoki fordulón is kipróbáljam magam.” 

    Fotó: Sári Péter

    A meggyőzés végül sikerrel járt és folytatta a páros a szezont. 

    “Édesapám meggyőzése után az Orfű Rallyn el tudtunk indulni és végül egy kategória második helyet szereztünk, ami nagy meglepetés volt. Utána kicsit átgondoltuk a dolgokat és úgy döntöttünk, hogy megnézzük akkor a teljes szezont. Pusztán a kilométer gyűjtés és a tapasztalat szerzés volt a célunk, azt nem gondoltam volna, hogy a végén a bajnoki címért csatázhatunk egy erős mezőnyben és még a győzelmet is meg tudjuk szerezni. A Boldogkő Rallyt már sikerült megnyernünk, ami hatalmas lendületet adott az egész csapatnak, ott már láttuk, hogy jó az irány, és rutintalan kezdőként is labdába tudunk rúgni a tapasztalt versenyzők között. A Mecsek Rallyn szerintem csúcsformában voltunk. Nagyon jól kezdtünk, három gyorsasági alatt másfél perc előnyt sikerült szereznünk a kategóriában, és az abszolút értékelésben is jó helyen álltunk. A negyedik szakaszon azonban elmértem egy féktávot, és nekicsúsztunk egy kőkorlátnak ami megakadályozta, hogy leessünk a szakadékba. Nagyjából 6 perc alatt sikerült leszedniük minket a nézőknek, a futómű problémánk ellenére, még célba gurultunk, majd irány a szervíz! Eleinte úgy tűnt, hogy a fiúk meg tudták csinálni az autót. Másnap azonban az első szakaszon megállt a motor, és ki kellett állnunk a versenyből. Ekkor úgy tűnt, hogy elúszott a bajnokság nekünk, pont amikor már elhittük, hogy közel vagyunk hozzá. Szeptemberben a Mediterrán Rallyn folytatódott a bajnokság. Hatalmas esőzés volt egész hétvégén, amire nem volt megfelelő gumink és az én rutintalanságom is közrejátszott abban, hogy nem igazán mertem gyorsan menni a nehéz körülmények között. Itt kategória második helyet sikerült megszereznünk, amivel rajtam kívül mindenki maximálisan elégedett volt, engem kicsit zavart, hogy pontosan tudtam milyen sok másodpercet bent hagytam, mert nem vállaltam elég kockázatot. Ezt követte az Ózd Rally, amit muszáj volt megnyernünk, hogy életben tartsuk a bajnoki cím iránt dédelgetett álmainkat. Ez végül sikerült is, egy szinte teljesen sallangmentes versenyen, ahol életem eddigi legjobb eredményét sikerült elérnem, először egy abszolút első időt autóztunk a prológon, majd abszolút harmadikként, illetve korcsoport és kategória elsőként végeztünk. Az év utolsó versenye pedig a Zemplén Rally volt, ami az E2 kategória bajnoki döntője is volt egyben, mert három páros is esélyes volt a végső győzelemre. Már a legelső gyorsaságin is látszott, hogy itt hatalmas csata lesz, mert hárman voltunk 0.9 tizedmásodpercen belül. A második szakasz volt az Újhuta, ami egy nagyon nehéz pálya. Itt sikerült nagyjából 5 km/h-val becsúsznunk az árokba egy felhordásos kanyart követően. Nagyjából öt percet időzhettünk bent, de szerencsére néhány néző ki tudott tolni minket, amit ezúton is köszönök. Itt ismételten elúszni látszottak a bajnoki esélyeink, így azt beszéltük meg Aczél Andris navigátorommal, hogy nem feszülünk rá, hogy behozzuk a lemaradást, mert az ellenfeleink is nagyon gyorsak voltak, és ha nekik minden összejön, akkor nem fogjuk tudni utolérni őket. Ezután a harmadik gyorsaságin láttuk, hogy Plesz Márkék is beestek és már csak másnap tudták folytatni a versenyüket. A szuperrally miatt,  a szerzett pontjaiknak csak a felét kapták meg. Ezt követően nekünk már csak biztonságosan végig kellett mennünk, ügyelni arra, hogy semmi probléma ne legyen. Ez végül sikerült, és bajnokok lettünk.” 

    Fotó: Sári Péter

    Az első teljes szezon tehát bajnoki címmel zárult, ami nem mindenkinek adatik meg. 

    “Úgy gondolom, hogy a szezonnal és a bajnoki címmel elégedettek lehetünk. Első évben bajnokságot nyerni, egy erős mezőnyben okot adhat bizakodásra és erre fogunk tudni építeni a továbbiakban is. Amiért jöttünk, és amiért elkezdtük, azt sikerült mind elérnünk. Rengeteget fejlődtem, sokat tapasztaltam, tudtuk gyűjteni a kilométereket, amik a rutint hozzák és úgy érzem készen állok a következő kihívásra is. Természetesen nagyon hosszú út áll még előttem, korántsem vagyok még kész versenyző, próbálok minden lehetőséget megragadni, hogy fejlesszem magam és előre tudjak lépni.” 

    A historic E2-es bajnoki címe után Tóth-Gili Tamásék már szeretnék erősebb mezőnyben is kipróbálni tudásukat. 

    “Nyilván a rallyhoz rengeteg anyagi forrás kell, keressük hozzá a támogatókat. Úgy vélem a reális lépés számomra a Peugeot Kupa lenne, ami egy kiforrott és jól menedzselt versenysorozat, rendkívül ügyes és képzett ellenfelekkel. Továbbra is a tapasztalat szerzés és a fejlődés az elsődleges szempont. Szeretném kipróbálni magam az első osztályban, gyakorolni az ottani körülményeket, és tanulni a profi versenyzőktől, akik már bejárták azt az utat amin én idén indultam el. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki segítette az idei évünket. Elsősorban szüleimnek, majd a navigátoromnak, Aczél Andrisnak, aki kiváló munkát végzett, a csapatomnak, a Proformance Rally Classicnak a mindig tökéletes szakmai munkáért és a barátságukért. Végül de nem utolsó sorban a barátnőmnek, a barátaimnak, és minden kedves szurkolónak szeretném megköszönni az egész éves támogatást, bízom benne, hogy még sokáig osztozunk ezekben az élményekben.” 

    Fotó: Sári Péter

    Szenzációs F1-es játékterem nyílt Londonban (videó)

    0

    Új szórakozási lehetőség nyílt Londonban, miután hivatalos F1-es játékterem nyílt a város szívében. Nemcsak a szimulátorok, hanem az ételek és az italok széles választékának is köszönhető, hogy szinte biztosan jól fogják érezni magukat az oda ellátogatók.

    Nemrég nyílt meg a Forma-1 első hivatalos játékterme, az F1 Arcade. A helyszín London, azon belül is a One New Change bevásárlóközpont. A játékteremben hatvan szimulátor található, ami már önmagában vonzóan hangzik, de nemcsak emiatt lehet érdemes kipróbálni, hanem a gasztronómiai élményért is.

    Ami a játékot illeti, egyelőre kétfajta mód van, egy a kisebb és egy a nagyobb létszámú csoportok számára. A hivatalos honlap szerint mindkettő 13,75 fontba, azaz kicsivel több mint 6500 forintba kerül fejenként. Később azonban arra is lesz lehetőség, hogy az egész terem egyazon eseményen vegyen részt, illetve nemcsak sima futamokat, hanem egy teljes „nagydíjhétvégét” is le lehet bonyolítani.

    Ráadásul ezeken belül is rengeteg beállítás létezik, így a teljesen amatőrök és a haladók számára is élvezhető a játék. A szimulátorokat egyébként egy piacvezető cég tervezte az F1-gyel együttműködve, és a mozgás, valamint a hanghatások révén is próbálták annyira valósághűvé tenni az élményt, amennyire csak lehetséges.

    Ha pedig mindez nem lenne elég, akkor a játékteremben egy hatalmas bár is áll, ételek és italok széles választékával. Burgerektől kezdve, tengeri sügéren át egészen a taco néven ismert mexikói töltött lepényekig mindenfélét lehet kapni, és természetesen mindez az italokra is igaz. A vendégek akár a menüt is választhatják 25-től 75 fontig terjedő értékben.

    A koncepciót Adam Breeden alkotta meg, aki a versengéssel egybekötött társasági életnek az úttörője, és más területen számos ilyen jellegű szórakozóhelyet hozott létre. A megnyitó előtti ünnepségen ott volt az F1 vezetése, köztük Stefano Domenicali, a sportág elnök-vezérigazgatója, valamint Ross Brawn, az idén leköszönő sportigazgató is.

    „Nagy örömünkre szolgál, hogy London szívében kínálhatjuk az első ilyen jellegű prémium és exkluzív szórakozási élményt – nyilatkozta Breeden. – Ez volt az eddigi legambiciózusabb projektem, amely tartalmazza mindazt, amit a versengéssel egybekötött társalgási életről tudunk, kiegészítve a Forma-1 márkájának az erejével. A legmodernebb technológia, magas színvonalú ételek és italok, valamint a helyszín megdöbbentő dizájnja új szintre emeli a minőséget.”

    A helyszín egyébként a nagydíjhétvégéken külön programokkal jelentkezik, és hamarosan nem csak Londonban. Azt már bejelentették, hogy Birminghamben is épül majd egy játékterem, de a jövőben világszerte lesznek ilyen szórakozási lehetőségek. A tervek szerint számos brit, amerikai, európai, közel-, illetve távol-keleti városban megjelenik az F1 Arcade.

    Milyen volt számodra a 2022-es bajnokság? – Karsai Zsolt 

    0

    Karsai Zsolt és Szilágyi Sándor csak szerette volna jól érezni magát az ORC 2022-es versenyein, azonban ez olyan jól alakult a ladás párosnak, hogy megnyerték a P13-as kategóriát. 

    “A terv az volt év elején, hogy érezzük jól magunkat és újra szerezzünk rengeteg élményt – mondta Karsia Zsolt a Rallycafe.hu oldalnak arra a kérdésre, hogy milyen tervvel vágtak neki a 2022-es bajnokságnak. –  A régi csapatom újra összeállt és csatlakozott hozzánk az unokatesóm is. Nem volt bennünk semmi elképzelés, hogy hova lehet elég a tempónk a Salgó előtt, ezért csak magunkra koncentráltunk.” 

    Az év azonnal jól indult, majd egy kéztörés ellenére is elérhetővé vált a bajnoki cím. 

    Fotó: Sári Péter

    “A Salgón lecsúsztunk az első helyről, de nagyon boldogok voltunk azért a második hellyel is. Boldogkőre elkészült az uj gátlónk és az a verseny nagyon adta, bár a nap felénél hibáztam és eltörtem a kéz középcsontomat, ami ellenére be tudtuk fejezni a versenyt és öt másodperccel Ráti Gergő mögött a második helyen zártunk. Vác a begpiszelt kezem miatt kimaradt. Mecsekre ugyan már lekerült a gipsz, de nehezen mozgott a kezem, ezért ott óvatosak voltunk. Az első nap végén mégis a kategória 3. helyen álltunk. A második napon Ráti és Határ Attila is kiesett technikai hiba miatt, így elöl találtuk magunkat. Nekünk kardántengely gondunk akadt, de volt annyi elönyünk, hogy ezt a versenyt megnyerjük. Itt volt az első kategória győzelmünk az idén. Kazincbarcika a szórakozásról szolt, Ózd előtt gondoltunk először a bajnoki címre. Ez egy problémamentes verseny volt és sikerült ismét nyernünk. Az utolsó versenyt már teherrel a válunkon vártuk, ez meg is látszott. Az első szakaszon leszaladtunk és vezettünk, a másodikon azonban felborultunk. Akkor úgy éreztem elúszott a bajnokság, végül 16 perc hátránnyal mentünk tovább. Mivel csak Helembai Zsoltnak volt problémamentes versenye, végül megint a 2. helyen találtuk magunkat, ami elég volt a P13 és a 2WD bajnoki címéhez is.” 

    Fotó: Sári Péter

    Zsolt és Sándor számára nagyon értékes a bajnoki cím, mert kemény mezőnyben sikerült megszerezniük. 

    “Alapvetően nem is foglakoztunk a bajnoki címmel a szezon végéig, nagyon örültünk, hogy végül sikerült megszerezni, hisz bitang kemény ellenfeleink voltak egész évben és óriási csatákat vívtunk. Mindezt pedig baráti és családias hangulatban tettük.” 

    Ha már idén sikerült bajnoki címet szerezni a ladás párosnak, akkor jövőre szeretnék is azt megvédeni. 

    “2023-ban megpróbáljuk megvédeni a címünket. Azonban úgy hallom, a kategória bővülni fog jó pár autóval és gyors pilótával, így nem lesz könnyű dolgunk. Azonban állunk elébe a jövő évi csatáknak. A kocsi marad keskeny A-s futóműves. Ez hátrány, de én így szeretem. Sanyi és én is köszönöm a családunknak, hogy támogattak egész évben. A csapatomnak, hogy minden versenyre 100%-os autót kaptam tölük és amit versenyen tönkretettem, azt megcsinálták. Idén nem estünk ki egy versenyen sem. Köszönöm a támogatóinknak is, hogy mellettünk álltak.”

    Karsai Zsolt és Szilágyi Sándor végül az ORC P13-ban a Helembai Zsolt-Holecz László és a Határ Attila Éhn Dániel, a 2WD-ben pedig Helembaiék, valamint a Veréb Zoltán-Májer Dávid kettős előtt lett bajnok. 

    Fotó: Sári Péter

    Megvan Loubet új navigátora

    0

    Pierre-Louis Loubet új navigátort keresett a 2023-as évre, miután Vincent Landais jövőre Sébastien Ogier-val fog versenyezni. A fordos versenyző választása végül Nicolas Gilsoulra esett, akivel már túl is vannak az első versenyen. 

    Pierre-Louis Loubet jövőre Nicolas Gilsoullal fog versenyezni, akivel nagyszerű munkát tudtak végezni a Rallye National Hivernal du Dévoluy francia versenyen. A páros bár végül kiesett a Rally2-es Ford kardántengelytörése miatt, nem az eredmény volt a fontos ezen a versenyen számukra. 

    “Amikor megtudtam, hogy Vincent Landais Japánban már Sébastien Ogier-vel fog versenyezni, azonnal tudtam, hogy ki lesz a következő naivátorom – mondta Loubet a Dirtfishnek. – Már a japán verseny előtt megkerestem Nicolas Gilsoult, egyértelműen vele szerettem volna versenyezni a jövőben. Szerintem Nicolas egy nagyszerű navigátor, aki Thierry Neuville mellett már bizonyította, hogy milyen jól navigál egy topkategóriás autóban is. Jelenleg francia nyelven nem mindenkinek van megfelelő tapasztalata, ezért is tűnt Nicolas a legjobb választásnak.” 

    Már az első közös verseny is jól sikerült a párosnak. 

    “Minden jól alakult a francia versenyen. Már az első méterektől jó volt az összhang, és nagyszerű ütemben mondta az információkat Nicolas. Azonnal ráérzett, hogy mit hogy szeretnék hallani, így nagyszerű volt a közös munka.” 

    Nicolas Gilsoul szerint is minden jól alakult az első közös versenyen. 

    “Fontos volt, hogy minél előbb induljunk együtt egy versenyen, mert szerettem volna minélk előbb megismerni Pierre-Louis módszereit. Fontos volt az is, hogy egy táli versenyen induljunk, mert Pierre-Louis-nak nincs túl nagy tapasztalata ilyen versenyről, számomra pedig nagyon fontos volt, hogy elkezdődjön a felkészülés a Montéra. A Monte mindig hatalmas kihívás, mert nagyon változatos, sok függ a jó gumiválasztástól és fontosak a jégkémek információi is. A korai kiesés ellenére is nagyon hasznos volt a francia verseny.” 

    Hamilton úttörőt csinált az öccséből – módosíttatta érte a Mercedes szimulátorát

    0

    Régi vágya teljesült Lewis Hamilton féltestvérének. A Mercedes megszervezte, hogy Nicolas Hamilton egy napot a csapat szimulátorában tölthessen, a család legnagyobb örömére.

    Lewis Hamiltonnak teljesen megszokott rutin, hogy beül a Mercedes szimulátorába, éppen ezért elmondása szerint nem is nagyon szereti ezt a fajta munkát. Mások azonban sok mindent megadnának azért, hogy akár csak pár percre beülhessenek, és élvezhessék a játékoknál sokkal valósághűbb élményt adó ultramodern szerkezetet, amelyet persze a profi versenyzők nem szórakozásra használnak.

    Közéjük tartozott Hamilton féltestvére, Nicolas is, akit ráadásul nem csupán az korlátozott, hogy ebben a tekintetben ő is földi halandónak számított. A hétszeres világbajnok öccse ugyanis cerebrális parézis, avagy Little-kór miatt gyerekkora óta mozgássérült. Éppen ezért jelentősen át kellett alakítani a berendezést ahhoz, hogy teljesüljön a vágya.

    A Mercedes azonban eleget tett a testvérpár kérésének, és az ifjabbik Hamilton hétfőn egy egész napot tölthetett a szimulátorban, ráadásul még a versenyzői overált is magára ölthette. Erről bátyja tett közzé bejegyzést saját Instagram-oldalán, és a képekből kiderül, hogy mindketten nagyon élvezték a programot. Ahogyan minden bizonnyal édesapjuk, Anthony Hamilton is, aki az egyik fotó tanúsága szerint szintén jelen volt az eseményen.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

     „Az év korábbi szakaszában Nicolas és én megkérdeztük a csapatomat, hogy meg tudjuk-e ezt valósítani, és most itt vagyunk – fogalmazott a 37 éves pilóta. – A szimulátorban töltött idő elképesztően limitált, és egy olyan ember számára, mint az öcsém, nem elérhető. Egyedi módosításokra volt szükség az ülésen, a kormányon és a pedálokon, hogy ezt lehetővé tegyük. Az egész napot benne töltötte, és ő az első fogyatékkal élő személy, aki ezt valaha is megtette. Mindig is nagy harcos volt, és megtiszteltetés volt látni ezt a napját. Az itt látható mosoly soha nem hervadt le az arcáról. Alig várom, hogy többet is megoszthassak erről a különleges napról. Köszönöm a Mercedesnek az időt és a munkát, amit beleöltek, hogy ezt lehetővé tegyék, és valóra váljon az öcsém álma.”

    Nicolas Hamilton egyébként fogyatékossága ellenére nem lelkes amatőrként ült be a szimulátorba, hiszen ő maga is autóversenyző. 2015-ben debütálhatott a brit túraautó-bajnokságban, 2019 óta pedig szinte folyamatosan ott van a rajtrácson. Eddigi 117 futamán egyetlen pontot szerzett, amikor a 2020-as Brands Hatch-i harmadik versenyen tizenötödikként ért célba.

    Manapság valóban kuriózum, hogy egy ilyen szinten mozgássérült ember F1-es szimulátorba ülhet, nemhogy valódi autóba. A hőskorban azonban mindez nem volt példa nélküli: Alan Stacey az 50-es évek végén, 60-as évek elején korai haláláig műlábbal versenyzett, Archie Scott Brownnak pedig úgy sikerült elindulnia egy Forma-1-es versenyen, hogy jobb kéz nélkül született, lábai szinte hátrafelé álltak, és nem volt sípcsontja, amikor világra jött.

    Nehéz lehet Loeb indulása a Montén

    0

    Az M-Sport csapatfőnöke elárulta, hogy nem biztos Sébastien Loeb Monte-Carlo Rallyn való indulása, holott ezt sokan biztosnak tartották. 

    Az M-Sport már megnevezte 2023-as elsőszámú pilótáját, Ott Tanakot, azonban sokan biztosra vették, hogy Sébastien Loeb is folytatja részmunkaidős karrierjét a fordos csapattal. 

    A kilencszeres rally világbajnok idén versenyzett először az M-Sporttal és a Montén megszerezte karrierje 80., valamint a Montén aratott nyolcadik győzelmét. 

    Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, szeretnék, ha Loeb 2023-ban is a csapatban maradna, azonban csak akkor, ha ezzel nem nő meg túlságosan az anyagi ráfordítás mértéke. 

    “Szeretnénk, ha jövőre is vezetné Sébastien Loeb a Ford Pumát, azonban nem biztos, hogy ezt sikerül összehozni a Monte-Carlo Rallyra – mondta Millener a Motorsport.com oldalnak. – Nem adjuk fel ezt a tervet, továbbra is dolgozunk rajta. Jelenleg minden erőnket Ott Tanakra fordítjuk, és ebből nem engedünk. Nagyon jó lenne, ha két élversenyzőnk is lenne, de ez komoly anyagi ráfordítással is járna. Szeretnénk, ha Loeb a csapatban maradna, de meg kell találnunk annak a megoldását, hogy ez ne járjon túl nagy költséggel.” 

    Loeb mellett azonban az M-Sport szeretné, ha Pierre-Louis Loubet is a csapatban maradna, miután idén Szardínián és Görögországban is negyedik lett, valamint az Acropolis Rallyn megszerezte első szakaszgyőzelmeit és vezetett is. 

    “Örülnénk, ha velünk folytatná Pierre-Louis Loubet is, az biztos, hogy versenyezni fog, de még nem dőlt el programja.” 

    A napokban megkezdődik Gus Greensmith-el is a tárgyalás a 2023-as évről. 

    Fourmaux rajthoz áll a Janner Rallyn

    0

    Az M-Sport bejelentette, hogy Adrien Fourmaux elindul az osztrák Janner Rallyn, melyel a 2023-as szezonra kezdi meg a felkészülést. 

    Adrien Fourmaux jövője még kérdéses az M-Sport csapatában, az viszont már eldőlt, hogy a francia versenyző elindul a Janner Rallyn, ahol a ZM Racing Team által felkészített Rally2-es Forddal áll rajthoz. Ez az információ azt is jelentheti, hogy Fourmaux indul a Monte-Carlo Rallyn két héttel később, valamint azt is, hogy Rally2-es Forddal készülhet a 2023-as évre. 

    Pletykák szerint ugyanis a 2022-es katasztrofális szezont követően kikerül az M-Sport fő csapatából és csak a WRC2-ben indulhat. 

    A Janner Rallyt január 5-7. között rendezik meg várhatóan hóval borított aszfaltos pályákon.

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Megőrült a csapatfőnökpiac – a McLaren vezetője is távozik

    0

    Andreas Seidl távozik a McLaren csapatfőnöki pozíciójából, és az Sauber vezérigazgatója lesz. A wokingiak máris kinevezték az utódját.

    Nem áll meg a bejelentések sora a Forma-1-ben: nem sokkal azután, hogy kiderült, Frédéric Vassaur az Alfa Romeótól a Ferrarihoz távozik, a hinwiliek egy új érkezőt jelentettek be. Ő pedig nem más, mint az eddig a McLarent irányító Andreas Seidl, aki a Sauber vezérigazgatója lesz, és már azt is nyilvánosságra hozták, hogy az ő helyét ki fogja átvenni.

    A német szakember a BMW Forma-1-es programjában vállalt szerepet, így már van némi kötődése a Sauberhez. Később a Porsche LMP1-es programját irányította, majd 2019-ben csatlakozott a McLarenhez, és neve egybeforrt a fellendüléssel. A wokingiak ugyanis történetük egyik legmélyebb korszakából igyekeztek kilábalni, és Seidl segítségével ez hamar sikerült is nekik.

    Már az első évében megszerezték a konstruktőri negyedik helyet, ami óriási sikernek számított. Itt azonban még nem volt vége, hiszen egy évvel később csak a Mercedes és a Red Bull előzte meg őket, amiben persze a Racing Point pontlevonása és a Ferrari visszaesése is szerepet játszott. Tavaly végül kikaptak a Ferraritól, de kilenc év után ismét pole pozíciót, illetve győzelmet szereztek Lando Norris, illetve Daniel Ricciardo révén. Idén csak az ötödik pozícióban zártak az Alpine mögött.

    Seidl kinevezése az Alfa Romeóhoz váratlan, de logikus fejlemény. Mindez vélhetően már annak szól, hogy az Audi 2024-től kezdve felvásárolja a Saubert, és a csapat élén nyilvánvalóan jól mutat egy német szakember. Ráadásul ahol csak járt, fellendítette az adott csapatot, ami alighanem még a nemzeti hovatartozásánál is fontosabb.

    „Nagyszerű, hogy januártól csatlakozhatok a Sauber-csoporthoz – nyilatkozta Seidl. – Ennek a csapatnak gazdag történelme van a Forma-1-ben, és egy olyan szervezet, amelyet nagyon jól ismerek abból az időből, amikor négy évig Hinwilben dolgoztam és éltem. Alig várom, hogy csatlakozhassak a csapathoz, és együtt dolgozhassak a Sauber-csoport munkatársaival a közösen kitűzött ambiciózus célok megvalósításán. Szeretném megköszönni Finn Rausingnak és mindenkinek a Sauber-csoportnál, hogy engem választottak, alig várom, hogy munkámmal megháláljam a bizalmat.”

    „Hatalmas öröm, hogy Andreas Seidlt a Sauber-csoport vezérigazgatójaként köszönthetjük újra Hinwilben – jelentette ki Rausing, a Sauber Holding igazgatótanácsának elnöke. – Andreas páratlan tapasztalattal rendelkezik, és elhozza a Sauber-csoporthoz a tartós siker eléréséhez szükséges ismereteket. Egy felfelé ívelő pályán lévő vállalatot vesz át, és osztja a szervezetünk növekedése iránti elkötelezettségünket. Várom a hosszú és sikeres közös éveket.”

    A McLaren azonnal ki is nevezte Seidl utódját Andrea Stella személyében. Az olasz szakember 2015 óta dolgozik a McLarennél, 2019-től mostanáig az ügyvezető igazgatói posztot töltötte be a brit alakulatnál. Korábban több mint egy évtizedet a Ferrarinál húzott le, ahol Michael Schumacher és Kimi Räikkönen teljesítménymérnökeként, majd a finn versenyző, illetve Fernando Alonso versenymérnökeként dolgozott.

    „Kiváltságosnak érzem magam, hogy a McLaren F1-es csapatának tagjaként átvehetem a csapafőnöki pozíciót. Hálás vagyok Zak [Brownnak] a belém vetett bizalmukért, valamint minden kollégámnak és azoknak, akik támogattak az F1-es pályafutásom alatt. Reálisan látjuk, hogy mennyi munkát kell elvégeznünk ahhoz, hogy újra feljebb lépjünk a mezőnyben, de izgatott vagyok, hogy egy tehetséggel, tapasztalattal, versenyszellemmel és elhivatottsággal teli csapattal együtt indulhatok el ezen az úton. Alig várom, hogy szorosan együtt dolgozhassak mindannyiukkal, Landóval és Oscar [Piastrival], hogy együtt érjünk el nagy sikereket, és élvezzük az utazást.”

    „Nagy örömömre szolgál, hogy Andrea Stella tölti be a csapatfőnöki pozíciót, és technikai, valamint operatív szinten is ő fogja vezetni az F1-es programunkat – mondta Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója. – Andrea rendkívül tehetséges, tapasztalt és elismert tagja a csapatunknak, aki komoly sikereket ért el a Forma-1-ben. Az, hogy átveszi ezt a szerepet, remek példája annak, hogy milyen erős a csapatunk, és izgatottan várom, hogy szorosabban együtt dolgozhassunk, és közösen törekedjünk arra, hogy feljebb lépjünk a mezőnyben és futamokat nyerjünk. Andreasszal nagyon élveztem a közös munkát. Nagyszerű vezetést nyújtott a csapat számára, és jelentős szerepet játszott a felzárkózási tervünkben, valamint a mezőny elejére történő visszatérésünkhöz vezető folyamatban. Köszönöm, hogy ennek során végig nyílt volt, ami időt adott nekünk a megfelelő tervezésre.”

    „2019-ben csatlakoztam a McLarenhez, és nagyon élveztem a munkát Zakkel és a csapattal – ezek már a leköszönő Seidl szavai. – Jó eredményeket értünk el, és mindig szép emlékeim lesznek, a monzai [győzelem] pedig személyes karrierem egyik csúcspontja. A csapat nagyszerű pályán van, én pedig szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a támogatásért, a bizalomért és az elkötelezettségért. Köszönöm Zaknek és a részvényeseknek, hogy megértéssel fogadták a döntésemet, miszerint új kihívás elé nézek. Minden jót kívánok Andreának és a csapatnak a jövőre nézve!”

    Újabb házon belüli konfliktus a Red Bullnál? – bármikor távozhat a kulcsember

    0

    Sajtóértesülések szerint nem felhőtlen a viszony Helmut Marko és az újonnan kinevezett, az F1-es projektért is felelős vezérigazgató, Oliver Mintzlaff között a Red Bullnál. A veterán tanácsadó bármikor távozhat a posztjáról, és állítólag a csapatfőnök befolyása is csökkenhet.

    A Red Bullnak nemrég kellett rendeznie egy házon belüli konfliktust, miután Max Verstappen nem engedte el Sergio Pérezt a brazíliai befutónál. Ez a kommunikáció alapján sikerült, ám nem kizárt, hogy a színfalak mögött húzódik egy egyelőre sokkal kisebb médiafigyelmet kapó, ám jóval nagyobb jelentőségű ellentét is.

    Könnyfakasztó számlát kapott a Red Bull – ennyit kell fizetniük, ha indulni akarnak jövőre

    Mindez a Red Bull alapítójának, illetve tulajdonosának, Dietrich Mateschitznek a halálához vezethető vissza. Az osztrák szakember lényegében teljhatalmat adott az F1-es projekt vezetőinek a kezébe. Mindez azt jelentette, hogy a lehető legritkább esetben avatkozott közbe, és hagyta dolgozni a motorsport-tanácsadóként, illetve a juniorprogram fejeként tevékenykedő Helmut Markót, valamint Christian Horner csapatfőnököt.

    Az as-web.jp értesülései szerint azonban mindez megváltozhat a jövőben. Mateschitz halála után három vezérigazgatót neveztek ki a vállalat élére, közülük a projektekért és befektetésekért felelős Oliver Mintzlaff hatáskörébe tartozik az F1-es program. A német szakember pedig állítólag nem szándékozik akkora hatalmat adni Marko és Horner kezébe.

    Mindez különösen előbbi jövőjét befolyásolhatja. Az osztrák tanácsadó jövő áprilisban már a 80. életévét fogja betölteni, így vélhetően inkább előbb, mint utóbb mindenképpen távozni fog a posztjáról. Ez a folyamat pedig akár fel is gyorsulhat, amennyiben már nem tartja megfelelőnek az új munkakörnyezetet.

    „A Dietrich Mateschitz-cel való kapcsolatom miatt töltöttem be ezt a szerepet, ő egy látnok volt, aki mindent megértett a nagy egészből – nyilatkozta Marko még az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén. – Ha már nem tetszik a légkör, számomra nem probléma [abbahagyni]. Egyik napról a másikra távozhatok.”

    Osztrák lapértesülések szerint már meg is volt az első ellentét a felek között. A nyár egyik slágertémája volt, hogy a 2026-ban kezdődő új motorkorszakban a Red Bull a Porsche motorjaival fog versenyezni. Sokáig úgy tűnt, hogy csak idő kérdése a bejelentés, ám végül kútba esett a megállapodás, miután Marko és Horner kihátráltak belőle. Mindez állítólag nagyon nem nyerte el Mintzlaff tetszését.

    Embed from Getty Images Azt is a 79 esztendős szakembertől tudjuk, hogy az újonnan kinevezett vezérigazgató nem volt jelen a Red Bull karácsonyi buliján, amibe persze nem feltétlenül kell feszültséget belelátni, de jó jelnek semmiképpen sem értékelhető. Marko azt is hozzátette, hogy még nem volt idejük normálisan megvitatni a jövőt, vagyis vélhetően még számára is kérdéses a végeredmény.

    „Inkább egy általános megbeszélés volt egy kávé mellett, mintsem a versenycsapat jövőjéről szóló tárgyalás – magyarázta a Bildnek. – Erre nem volt idő, csak tizenöt percet ültünk együtt. Mindig is az volt a legnagyobb előnyünk, hogy rengeteg okos elmével rendelkezünk, akiknek nem kell találkozniuk a felügyelőbizottsággal, mielőtt kezdeményeznének valamit. Meglátjuk, hogy ez hogyan fog kinézni a jövőben, és a következő hetekben megbeszéljük, hogyan osztozunk, és milyen szerepet játszik ebben Mintzlaff úr.”

    Marko esetleges távozása papíron nem befolyásolja az F1-es istálló jövőjét, ami pedig a juniorprogramot illeti, Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke az egyik lehetséges utód. Horner szerepével kapcsolatban nincsenek ekkora kérdőjelek, hiszen a 49 éves szakember 2026-ig hosszabbított, ám Mintzlaff állítólag az ő befolyását is korlátozná.