back to top
2024. november 29. 00:58
Kezdőlap Blog Oldal 92

Jobb mint Verstappen? – ezt állítja magáról a NASCAR bajnoka

0

Kiemelkedően magabiztos hozzáállásra vall, ha valaki kijelenti: ő bizony jobb pilóta, mint Max Verstappen. Az Egyesült Államokban kiemelkedően népszerű, de Európában a háromszoros világbajnokhoz képest szinte ismeretlen bajnokban megvan ez a magabiztosság.

Nyilván szimpátiától is függ, de azért a Forma–1-szurkolók és kedvelők körében alighanem eléggé általános nézet, hogy Max Verstappen jelenleg a világ egyik, ha nem a legjobb autóversenyzője, és akinél nincs az első helyen, valószínűleg az is legfeljebb egy másik F1-es pilótát tesz elé. Ehhez képest az Európában csak az igazán elhivatott rajongók körében ismert NASCAR-bajnok úgy véli, összességében ő jobb autóversenyző, mint a holland.

Kyle Larsonról, a NASCAR Cup Series 2021-es bajnokáról van szó, aki szabadidejében előszeretettel versenyez sprintfutamokon – a Knoxville Nationals bajnoki címét most nyerte meg harmadszor –, az idén pedig az Indy 500-on is részt vett és meggyőzően teljesített. A Hendrick Motorsports pilótája pedig úgy véli, egyedül formaautóban

„Nem igazán. Tudom, hogy a fejemben én vagyok a jobb pilóta, ami a sokszínűséget illeti – nyilatkozta a 32 esztendős versenyző a Flo Racingnek. – Kizárt dolog, hogy Verstappen beülve egy Sprint Carba megnyerné a Knoxville Nationals-t. Kizárt, hogy meg tudná nyerni a Chili Bowl-t, vagy egy Cup-futamot Bristolban. Valószínűleg én sem tudnék Forma–1-es futamot nyerni Monacóban, de az autó miatt szerintem nagyobb esélyem lenne nekem az ő terepén, mint neki az enyémen. Ez tesz magabiztossá azzal kapcsolatban, hogy jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCarban vagy Forma–1-es autóban, de ez csak egy szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt, ezt nyugodtan idézhetitek is.”

Kyle Larson
Larsonban is megvan a toppilótákra jellemző magabiztosság / Fotó: Chris Jones | IMS Photo

Larson persze könnyen beszél, hiszen nem nagyon van lehetőség a reális összevetésre. Egyrészt azt kizárhatjuk, hogy ő valaha is Forma–1-es pilóta lesz, másrészt Verstappen sem valószínű, hogy akár az F1-es pályafutása után átnyergel a NASCAR-ba, hiszen többször is elmondta, hogy a GT-versenyzés jobban foglalkoztatja. Opció lenne viszont az, ha az Olimpia proramjába felvennék az autósportot (2028-ra ez biztosan nem fog megtörténni, de a 2032-es ausztráliai játékokra már szó van róla), Larson szerint ez azonban nem fog bekövetkezni.

„Egyszerűen csak nem látom a motorsportot az olimpián, mert az 100%-ban a sportolókról szól – mondta az idei bajnokságot 4 győzelmével vezető NASCAR-pilóta. – Ott 100%-ban azért nyer valaki, mert ő a jobb, míg az autóversenyzésben mindig ott a gép, így nem 100%-ban az emberről szól. Még ha két egyforma autóra azt is mondanánk, hogy egyformák, valójában nem azok. Ezért nem gondolom, hogy az autóversenyzés ott lesz az olimpián. De közben szeretném, ha ott lenne, mert én biztosan részt vennék. Remek lenne ez a lehetőség, és talán akkor megváltozna a véleményem. Jelenleg viszont nem tudom, egyszerűen csak nem gondolom, hogy az autósport olimpiai sportág lehet. De imádnám, ha nyerhetnék aranyat, vagy bármilyen érmet Max Verstappen vagy különböző országokból érkező fickók ellen meg ilyenek. Az igazán klassz lenne.”

Verstappen a legjobb, Hamilton csak a középmezőnyben a nemzetközi szaksajtó szerint

Cais elképesztő tempóban közelít az első helyhez a Barum Rallyn

0

Erik Cais két újabb szakaszt nyert a Barum Rallyn, így két szakasszal az első nap végén csupán pár másodpercre van az élen álló Dominik Striteskyhez. 

Erik Cais nyerte a délutáni első két szakaszt, így a délelőtti 10.1 másodperces hátrányából csaknem 6 másodpercet faragott és már csak 4.2 másodpercre van az élen álló Dominik Striteskytől, úgy, hogy péntek este 20 másodperc büntetést kapott.

A verseny harmadik helyét továbbra is Simon Wagner tartja a korábbi éllovas Adam Brezik előtt. 

Mathieu Franceschi az ötödik, és növelte előnyét a hetedik helyen álló Hayden Paddon előtt. 

László Martin továbbra is 11. helyen áll. 

A hírek szerint az utolsó két szombati szakaszon esik az eső. 

Drámai szombat délelőtt: Megszakad Kopecky 2015 óta tartó veretlensége a Barum Rallyn

Bővebb délutáni összefoglalóval a nap végén jelentkezünk.

Barum Rally, állás SS7 után 
1 #15 Dominik Stritesky – Jiri Hovorka (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 48:11.4
2 #11 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +4.2 (0:20)
3 #10 Simon Wagner – Jara Hain (AUT – GER) Skoda Fabia RS Rally2 +17.6
4 #17 Adam Brezik – Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +31.0
5 #4 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +31.9
6 #12 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +34.0
7 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +45.6
8 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +53.8
9 #7 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +59.5
10 #25 Hermann Neubauer – Bernhard Ettel (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +1:02.8
11 #14 László Martin – Bán Viktor (HUN) Skoda Fabia RS Rally2 +1:56.6

Időterv, gyorsasági szakaszok
Augusztus 16., péntek  

21:15 SS1 SSS Zlín 9.57 km Wagner 7:05.5 / 1. WAGNER, 2. Brezik, 3. Kopecky

Augusztus 17., szombat  
08:58 SS2 Březová 1 12.73 km Brezik 7:34.2 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:06 SS3 Kateřinice 1 7.49 km Cais 4:17.8 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:59 SS4 Rajnochovice 1 13.19 km Cais 6:10.4 / 1. STRITESKY, 2. Kopecky, 3. Brezik
12:42 SS5 Bunč 1 18.04 km Cais 10:58.2 / 1. STRITESKY, 2. Cais, 3. Wagner
15:35 SS6 Březová 2 12.73 km Cais/Brezik 7:30.8 / 1. STRITESKY, 2. Cais, 3. Wagner
16:43 SS7 Kateřinice 2 7.49 km Cais 4:15.2 / 1. STRITESKY, 2. Cais, 3. Wagner
17:36 SS8 Rajnochovice 2 13.19 km
19:19 SS9 Bunč 2 18.04 km  

Augusztus 18., vasárnap  
08:23 SS10 Semetín 11.51 km
09:16 SS11 Pindula 1 16.57 km
10:35 SS12 Halenkovice 1 12.48 km
13:08 SS13 Semetín 2 11.51 km
14:01 SS14 Pindula 2 16.57 km
16:05 SS15 Halenkovice 2 (PS) 12.48 km 

Nevezési lista 
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása 
Élő eredmények 

Drámai szombat délelőtt: Megszakad Kopecky 2015 óta tartó veretlensége a Barum Rallyn

0

Hatalmas drámákat tartogatott a Barum Rally leghosszabb szakasza szombat délelőtt, ahol sok versenyző nagy bajba került, köztük Jan Kopecky is, aki 2015 óta mindig megnyerte a cseh verseny Eb értékelését. 

Péntek este Simon Wagner elsőségével kezdődött az idei Barum Rally, azonban szombaton már az első szakaszt követően három cseh versenyző állt az élre. Adam Brezik vezetett Jan Kopecky és Dominik Stritesky előtt, míg az osztrák versenyző a negyedik helyre csúszott. 

Egy sor büntetés után cseh versenyzők vették át a vezetést a Barum Rallyn

A következő három szakasz azonban még meglepetéseket tartogatott a versenyzők számára, bár a következő szakasz után még 5 tizedes előnnyel Brezik maradt az élen Kopecky előtt, a nap harmadik gyorsaságiján Brezik kicsúszott és defektet szedett össze, az élre azonban Dominik Stritesky állt, aki 7 tizeddel vezetett a verseny 10-szeres győztese, Kopecky előtt, míg Brezik 10.7 másodperc hátránnyal a harmadik helyre csúszott. 

Ezen a gyorsaságin kettős defekttel ért célba, így végül kiállni kényszerült Jon Armstrong, de Miko Marczyk is időt vesztett gumi sérülés miatt. 

A legnagyobb drámákat azonban a verseny leghosszabb pályája tartogatta, miután a 18.04 km-es Bunc szakaszon sorban kerültek bajba a versenyzők, fűként a pálya murvás részén. Adam Brezik és Efrén Llarena megforgott, Miko Marczyk műszaki hibával ért célba, míg Andrea Mabellini és Jan Kopecky egyaránt defektet szedett össze. Érdekesség, hogy amíg Kopecky kereket cserélt a pályán, addig Mabellini a felnin ért célba, azonban az olasz versenyző vesztett több időt. 

Jan Kopecky több, mint 2 perces idővesztesége pedig nagy valószínűséggel a győzelmébe fog kerülni, így megszakad 2015 óta tartó veretlensége az Eb-mezőnyben. Tavaly Václav Pech jr. volt a leggyorsabb Ford WRC-vel a versenyen, így akkor még Kopecky az ERC-értékelést meg tudta nyerni. 

A sok dráma után Dominik Stritesky vezet a versenyen 10.1 másodperc előnnyel a péntek este 20 másodperces büntetést kapó Erik Cais előtt, míg a harmadik helyre ismét Simon Wagner lépett 16.8 másodperc hátránnyal, míg Brezik a negyedik. 

Ami az EB-címért folyó csatát illeti, itt szombat délben Mathieu Franceschi az ötödik helyen áll, míg Hyaden Paddon a hetedik, kettőjük között pedig 9.7 másodperc a különbség. Paddonnak tehát gyorsulnia kellene, már bár a pontversenyt vezeti, ha a minuszolást is figyelembe vesszük, akkor eleve a francia versenyző áll jobban. 

A magyar versenyzők közül László Martin és Bán Viktor az abszolút 11. helyen áll. Az ERC4-ben induló Herczig Patrik ás Varga Kristóf a kategória élén, míg Bertalan Márton és Paizs Róbert a harmadik helyen áll négy szakasz után. 

Az Eb értékelésen kívül induló László Zoltán és Begala Tamás az abszolút 27., míg Viszló Csaba és Maricsek Miklós 1:40 perces büntetést is begyűjtve péntek este az RC4-es kategória 15. helyén áll a délelőtti utolsó gyorsasági előtt.  

Az utolsó délelőtti gyorsasági 20 versenyző után törölve lett, miután baleset történt a közvetlenül a célt követően.

Barum Rally, állás SS5 után 
1 #15 Dominik Stritesky – Jiri Hovorka (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 36:19.5
2 #11 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +10.1 (0:20)
3 #10 Simon Wagner – Jara Hain (AUT – GER) Skoda Fabia RS Rally2 +16.8
4 #17 Adam Brezik – Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +28.9
5 #4 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +29.0
6 #12 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +29.3
7 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +38.7
8 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +45.2
9 #25 Hermann Neubauer – Bernhard Ettel (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +48.9
10 #7 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +53.5
11 #14 László Martin – Bán Viktor (HUN) Skoda Fabia RS Rally2 +1:30.0 
12 #10 Václav Pech jr. – Petr Uhel (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +1:56.6
13 #25 Albert von Thurn und Taxis – Frank Christian (GER) Skoda Fabia RS Rally2 +2:04.7
14 #19 Ales Jirasek – Petr Machu (CZE) Skoda Fabia R5 +2:06.2
15 #16 Jan Kopecky – Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +2:13.1

Időterv, gyorsasági szakaszok
Augusztus 16., péntek  

21:15 SS1 SSS Zlín 9.57 km Wagner 7:05.5 / 1. WAGNER, 2. Brezik, 3. Kopecky

Augusztus 17., szombat  
08:58 SS2 Březová 1 12.73 km Brezik 7:34.2 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:06 SS3 Kateřinice 1 7.49 km Cais 4:17.8 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:59 SS4 Rajnochovice 1 13.19 km Cais 6:10.4 / 1. STRITESKY, 2. Kopecky, 3. Brezik
12:42 SS5 Bunč 1 18.04 km Cais 10:58.2 / 1. STRITESKY, 2. Cais, 3. Wagner
15:35 SS6 Březová 2 12.73 km
16:43 SS7 Kateřinice 2 7.49 km
17:36 SS8 Rajnochovice 2 13.19 km
19:19 SS9 Bunč 2 18.04 km  

Augusztus 18., vasárnap  
08:23 SS10 Semetín 11.51 km
09:16 SS11 Pindula 1 16.57 km
10:35 SS12 Halenkovice 1 12.48 km
13:08 SS13 Semetín 2 11.51 km
14:01 SS14 Pindula 2 16.57 km
16:05 SS15 Halenkovice 2 (PS) 12.48 km 

Nevezési lista 
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása 
Élő eredmények 

Már a cseh bajnoki éllovas vezet a Barum Rallyn Kopecky előtt, két magyar versenyző az ERC4 élén

0

Adam Brezik kicsúszása és defektje után Dominik Stritesky vette át a vezetést a Barum Rallyn Jan Kopeckyt megelőzve, míg László Martin már 14. Az ERC4-ben két magyar páros vezet. 

Háromból két szakaszt megnyerve Erik Cais elkezdte ledolgozni péntek este kapott 20 másodperce büntetést, és már nagyon közel került a dobogón álló versenyzőkhöz is. 

Egy sor büntetés után cseh versenyzők vették át a vezetést a Barum Rallyn

Adam Brezik három szakaszt követően 5 tizeddel előzte meg Jan Kopeckyt a verseny élén, azonban a harmadik szombati gyorsaságin lecsúszott az egy autó széles útról és egy rét szélén kellett áthajtania, ahol defektet szedett össze, ennek ellenére nem a verseny 10-szeres győztese, Kopecky állt a verseny élére, hanem a cseh bajnoki éllovas Dominik Stritesky, aki 7 tizeddel előzi meg Kopeckyt, míg Brezik hátránya 10.7 másodperc, így Cais már csak 4.8 másodperccel van lemaradva a hatodik helyen. 

A negyedik szakaszon ugyancsak defektet szedett össze Andrea Mabellini, valamint kettős defektet Jon Armstrong. 

László Martin és Bán Viktor a 14. helyre lépett előre a negyedik gyorsaságit követően, míg az ERC4 élén három szakasz után Herczig Patrik és Varga Kristóf 11,3 másodperccel vezet Bertalan Márton és Paizs Róbert előtt, míg a harmadik helyen a cseh Daniel Polasek 14.1 másodperc hátránnyal áll. 

A negyedik gyorsaságit megállították, miután a belga Amaury Molle balesetet szenvedett. 

Barum Rally, állás SS4 után 
1 #15 Dominik Stritesky – Jiri Hovorka (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 25:15.9
2 #16 Jan Kopecky – Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +0.7
3 #17 Adam Brezik – Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +10.7
4 #10 Simon Wagner – Jara Hain (AUT – GER) Skoda Fabia RS Rally2 +14.6
5 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +15.0
6 #11 Erik Cais – Igor Bacigál (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +15.5
7 #12 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +19.9
8 #4 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +21.5
9 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +24.7
10 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +26.7

Időterv, gyorsasági szakaszok
Augusztus 16., péntek  

21:15 SS1 SSS Zlín 9.57 km Wagner 7:05.5 / 1. WAGNER, 2. Brezik, 3. Kopecky

Augusztus 17., szombat  
08:58 SS2 Březová 1 12.73 km Brezik 7:34.2 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:06 SS3 Kateřinice 1 7.49 km Cais 4:17.8 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:59 SS4 Rajnochovice 1 13.19 km Cais 6:10.4 / 1. STRITESKY, 2. Kopecky, 3. Brezik
12:42 SS5 Bunč 1 18.04 km
15:35 SS6 Březová 2 12.73 km
16:43 SS7 Kateřinice 2 7.49 km
17:36 SS8 Rajnochovice 2 13.19 km
19:19 SS9 Bunč 2 18.04 km  

Augusztus 18., vasárnap  
08:23 SS10 Semetín 11.51 km
09:16 SS11 Pindula 1 16.57 km
10:35 SS12 Halenkovice 1 12.48 km
13:08 SS13 Semetín 2 11.51 km
14:01 SS14 Pindula 2 16.57 km
16:05 SS15 Halenkovice 2 (PS) 12.48 km 

Nevezési lista 
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása 
Élő eredmények 

Egy sor büntetés után cseh versenyzők vették át a vezetést a Barum Rallyn

0

Két szakasz után három cseh versenyző áll a Barum rally élén, Martin Brezik vezet Jan Kopecky és Dominik Stritesky előtt, legjobb nem hazai versenyzőként Simon Wagner a negyedik. 

Péntek este Simon Wagner elsőségével kezdődött az idei Barum Rally a hagyományos zlíni szuperspeciál szakaszon, az osztrák versenyzőt Adam Brezik, Jan Kopecky és Dominik Stritesky követte. 

A szombati első szakaszon azonban már mindhárom cseh versenyző megelőzte Wagnert, és Adam Brezik szakaszgyőzelmének köszönhetően 1.6 másodperccel előzi meg Jan Kopeckyt, míg Stritesky 4.3 másodperc hátránnyal a harmadik. 

Wagner az élről tehát a negyedik helyre csúszott azonnal az első normál szakasz után 8.3 másodperc hátránnyal. 

Legjobb magyar versenyzőként a 15. helyen áll László Martin és Bán Viktor. 

Az ERC4 élén két gyorsasági után Herczig Patrik és Varga Kristóf áll megelőzve Bertalan Mártont és Paizs Róbertet.

Még a péntek esti szakaszhoz kapcsolódik, hogy 12 versenyző is büntetést kapott, miután a rajt és az azt megelőző időellenőrző közé a szervezők még egy időellenőrző pontot tettek, amit sorban néztek el a versenyzők, köztük Erik Cais és Igor Bacigál is, akik 20 másodperc büntetést kaptak ezért. A büntetett versenyzők között szerepel azonban Viszló Csaba és Maricsek Miklós is, akik 1:40 perc büntetést szedtek í hiba miatt össze. 

Barum Rally, állás SS2 után 
1 #17 Adam Brezik – Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 14:40.5
2 #16 Jan Kopecky – Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +1.6
3 #15 Dominik Stritesky – Jiri Hovorka (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 +4.3
4 #10 Simon Wagner – Jara Hain (AUT – GER) Skoda Fabia RS Rally2 +8.3
5 #12 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +10.0
6 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +11.0
7 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +11.4
8 #4 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +12.1
9 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +13.1
10 #7 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +14.3

Időterv, gyorsasági szakaszok
Augusztus 16., péntek  

21:15 SS1 SSS Zlín 9.57 km Wagner 7:05.5 / 1. WAGNER, 2. Brezik, 3. Kopecky

Augusztus 17., szombat  
08:58 SS2 Březová 1 12.73 km Brezik 7:34.2 / 1. BREZIK, 2. Kopecky, 3. Stritesky
10:06 SS3 Kateřinice 1 7.49 km
10:59 SS4 Rajnochovice 1 13.19 km
12:42 SS5 Bunč 1 18.04 km
15:35 SS6 Březová 2 12.73 km
16:43 SS7 Kateřinice 2 7.49 km
17:36 SS8 Rajnochovice 2 13.19 km
19:19 SS9 Bunč 2 18.04 km  

Augusztus 18., vasárnap  
08:23 SS10 Semetín 11.51 km
09:16 SS11 Pindula 1 16.57 km
10:35 SS12 Halenkovice 1 12.48 km
13:08 SS13 Semetín 2 11.51 km
14:01 SS14 Pindula 2 16.57 km
16:05 SS15 Halenkovice 2 (PS) 12.48 km 

Nevezési lista 
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása 
Élő eredmények 

Felbomlik a sztárpáros, Hamilton helyett a csodatinit választotta a mérnök?

0

Lewis Hamilton az idei Abu-dzabi Nagydíj után búcsút int annak a csapatnak, amellyel hat világbajnoki címet nyerve a Forma–1 történetének legeredményesebb pilótájává vált, hogy új kihívás után nézve csatlakozzon a Ferrarihoz. Ám a jelek szerint ezt barátja, kollégája, pártfogója és legnagyobb szövetségese nélkül kell megtegye.

Természetesen a Mercedes sztárjával annak 2013-as Brackley-be igazolása óta versenymérnökként együtt dolgozó Peter Bonningtonról van szó, akivel kapcsolatban már Hamilton átigazolásának év eleji bejelentésekor felmerült, hogy vajon követi-e a hétszeres világbajnokot Maranellóba. „Ezt a párbeszédet mindannyiunknak le kell folytatnia az elkövetkező hónapok során. Amikor beszéltem Bonóval a bejelentésről, azt kérdezte, »Április elseje van?«. Ezt meg kell vitatnunk a jövőben” – mondta Wolff Hamilton bejelentése után.

Úgy tűnik, hogy azóta lezajlottak ezek a beszélgetések, a formua1a.uno ugyanis úgy tudja, hogy Bonnington a maradás mellett döntött, noha Hamilton szerette volna, hogy vele tartson. Ennek oka pedig nem más, mint Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes 17 esztendős szupertehetsége, akit sajtóhírek szerint az Olasz Nagydíjon jelentenek be Hamilton utódjaként, és akinek a versenymérnöke 2025-től Bonnington lesz.

Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes, Magyar Nagydíj
Hamilton és Bonnington az idei Magyar Nagydíjon / Fotó: Steve Etherington / Mercedes

„Az olasz pilóta egyre meggyőzőbb a teszteken, még az olyan mérnökök, mint James Allison is kijelentették ezt néhány hete. Közéjük tartozik Peter Bonnington, Lewis Hamilton versenymérnöke is, akit nagyon lenyűgöznek a fiatal olasz képességei, és most ő az első számú jelölt arra, hogy a versenymérnöke legyen. A legutóbbi teszten, Spában már dolgoztak együtt. Ez attól is visszatartotta [Bonningtont], hogy megfontolja a Ferrarihoz szerződés lehetőségét Lewis Hamiltonnal, aki a végsőkig próbálta meggyőzni őt arról, hogy tartson vele Maranellóba” – írja a formu1a.uno.

Amennyiben így lesz, az F1 történetének leghosszabb és legsikeresebb pilóta-versenymérnök kapcsolata ér véget az idén.

Kiderült, honnan ered Hamilton mérnökének szállóigévé vált rádióüzenete

Szomorú hírt közölt Abiteboul a Rally2-es Hyundaijal kapcsolatban

0

A Hyundai Motorsport WRC2-es versenyzőinek szezonja katasztrofálisan alakul idén, ennek okával azonban Cyril Abiteboul is tisztában van. A Hyundai Motorsport vezetője elárulta, hamarosan frissítés érkezik a Rally2-es autóhoz, ez azonban az utolsó ilyen csomag lesz. 

Idén a francia CHL Sport Auto csapat működteti a Hyundai Motorsport WRC2-es programját, Emil Lindholm és Teemu Suninen szezonja azonban katasztrofálisan alakul. 

A 2022-es WRC2-es bajnok Lindholm eddig öt versenyen indult, azonban csupán kétszer tudott pontot szerezni, legjobb eredménye pedig a Svéd Rallyn elért hetedik hely volt. Ezzel szemben Teemu Suninen ugyancsak öt versenyen indult eddig, azonban még egyszer sem tudott pontot szerezni, legjobb eredményét Lengyelországban érte el, ahol 11. helyen ért célba. 

A Toyota vezeti a statisztikákat, a Hyundai a bajnokságokat a WRC-ben

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport vezetője szerint azonban hamarosan egy új fejlesztési csomag érkezik a Rally2-es autóhoz, ez azonban az utolsó frissítés is lesz. 

“Már nem tervezünk új Rally2-es autót készíteni, mert az ezekre az autókra vonatkozó szabályok ciklusa a végéhez közeledik – mondta Abiteboul a Dirtfishnek. – Emellett a Rally2-es Hyundai gyártása néhány hónapon belül, egész pontosan jövőre befejeződik. Addig azonban még van idő, és még egy nagyobb frissítést fog kapni az autó. Tudjuk, hogy jelenleg teljesítmény, versenyképesség és megbízhatóság területén is elmaradunk a többi Rally2-es autótól. Nem mondom, hogy minden probléma meg lesz oldva a fejlesztési csomaggal, de egy komoly frissítést fog jelenteni.” 

Hayden Paddon a WRC2-es versenyzőkkel ellentétben azonban jól szerepel az ERC-ben a Rally2-es Hyundaijal.

Ilyen volt belülről Schumacher 1998-as csodagyőzelme a Hungaroringen

0

Augusztus 16-a Michael Schumacher pályafutása egyik legnagyobb győzelmének napja, hiszen a Ferrari akkor még „csak” kétszeres világbajnok pilótája ezen a napon vitte véghez azt az elsőre lehetetlennek tűnő feladatot, ami elé Ross Brawn, a maranellóiak technikai igazgatója állította. A 13. Magyar Nagydíjat David Coulthard McLarenje előtt behúzó német eleinte maga sem hitt a taktika sikerességében, ami több ponton is félrecsúszhatott volna. 

Az 1998-as Magyar Nagydíj részletes sztoriját IDE KATTINTVA olvashatja. 

Embed from Getty Images

Mansell történelmet írt a Hungaroringen, majd arcul csapta a kegyetlen valóság

0

Nigel Mansell 1992-ben ezen a napon, augusztus 16-án nyerte meg első és egyetlen világbajnoki címét azzal, hogy Ayrton Senna mögött a második helyen ért célba a Magyar Nagydíjon. A Williams oroszlánjának öröme azonban nem volt felhőtlen, mert másnap, újdonsült világbajnokként megtudta, hogy Frank Williams leigazolta a helyére Alain Prostot. Mansell ezután ugyan még kapott egy esélyt arra, hogy a csapatnál maradjon, ám ő inkább átnyergelt az IndyCarba.

Hogy mi történt az 1992-es Magyar Nagydíjon és azután, arról alábbi, tavalyi évfordulóra írt cikkünkben olvashat:

Mansell 31 éve lett világbajnok a Hungaroringen, majd egy nappal később megtudta, hogy nem kell a Williamsnek

A helyi versenyzők nagy lehetőség előtt – Ceredigion Rally nevezési lista

0

A vártnál jóval kevesebb versenyző nevezett az ERC-mezőnybe a walesi Ceredigion Rallyn, ahol bár 139 páros áll rajthoz, azonban csupán 32 kettős nevezett az Eb-értékelésbe. 

Az Egyesült Királyság a 2019-es Wales Rally után 5 évvel tér vissza komoly szinten a nemzetközi rallysport világtérképére a walesi Ceredigion Rallyval, ahol bár igen sokan, 139-en jelezték részvételi szándékukat, közülük azonban igen kevesen, csupán 32-en indulnak az ERC-mezőnyben. 

Az EB értékelés mezőnyében azonban a legfontosabb versenyzők szerepelnek, így rajthoz áll az aszfaltos futamon Hayden Paddon, Mathieu Franceschi, Miko Marczyk, Andrea Mabellini és Jon Armstrong is, akik mellett igen nagy lehetőséget kapnak a brit bajnokságban is érdekelt versenyzők, így a 2019-es Európa-bajnok Chris Ingram, valamint William Creighton, Keith Cronin és Osyan Price. 

A walesi versenyen 17 Rally2-es autó indul összesen az Eb-értékelésben.  

Magyar versenyző nem nevezett az augusztus 30. –  szeptember 1. közötti ralira.