back to top
2024. november 28. 18:46
Kezdőlap Blog Oldal 95

Lappi idén akár be is fejezheti karrierjét gyári versenyzőként

0

A Hyundai Motorsport azt tervezi, hogy részmunkaidős versenyző helyett főállású kaphatja a koreai gyártó harmadik Rally1-es autóját 2025-től, így pedig akár véget is érhet Esapekka Lappi karrierje gyári versenyzőként. 

Esapekka Lappi a tavalyi szezon végén azt kérte, hogy idén részmunkaidőben folytathassa WRC-karrierjét, a lehetőséget az idei első versenyén, Svédországban azonnal győzelemmel hálált meg. Később azonban nagyon nehezen folytatódott szezonja. 

A Hyundai közben azon kezdett el gondolkozni, hogy jövőre egy főállású versenyző kapja a harmadik autót. 

Ezzel pedig Esapekka Lappi karrierje akár véget is érhet gyári versenyzőként, mégpedig a Chile Rallyn, ahol jó eséllyel ismét indulhat. 

Abiteboul egyre nyíltabban beszél a Hyundai stratégiaváltásáról

“Részben tartok, részben pedig nem az esetleges visszavonulástól – mondta a 33 éves pilóta a Dirtfishnek. – Az egyik felem tart a visszavonulástól, mert még mindig nagyon szeretem ezt a sportot, a másik felem pedig nyugodtan várja a jövőt. Azt azonban tudom, hogy bármit is hoz a jövő, az életem továbbra is jó marad. Megértem, hogy Cyril Abiteboul egy harmadik főállású versenyzőn gondolkozik, mert úgy a harmadik versenyző is folyamatosan fenntartaná rutinját és mindig versenyképes tudna maradni. Azt azonban nem tudom, hogy ez a gondolkodás-e a helyes.” 

Lappi mellett Andrea Mikkelsen gyári karrierje is veszélyben lehet, míg a görög Akropolisz Rally akár Dani Sordo utolsó WRC-futama is lehet. 

Barum Rally: a gumitalpú csizmáktól az első versenyig

0

A Barum Rally a Lengyel Rally után a második legnagyobb múltra visszatekintő versenye az idei ERC sorozatnak. A cseh verseny pedig a rallysport magyar szerelmesei között is igen népszerű, ideje hát megismerni a verseny történetét is.

A Barum létrehozása
A Barum gumiabroncs gyártó céget a Bata cég leányvállalataként hozták létre 1948-ban. A Bata család irányította cég gumitalpú csizmákat gyártott, a vasúti szállítás igen magas költsége pedig a vállalatot arra kényszerítette, hogy 1934-ben létrehozza saját járműparkját, amivel meg tudja oldani a közúti szállítmányozást. 1948-ban a három nagy csehszlovák gumigyártó, a zlíni Bata, a náchodi Rubena és a Hrádek nad Nisou városban található Mitas egyesítve lett. A Bata család elveszítette az irányítást a megalakuló cég felett, melyet az állam vett át és létrehozta a Barum céget.

1953-ban az üzem a Rudy rijen (Vörös Október) nevet kapta az 1917-es októberi orosz forradalom után, majd 1966-ban egy új üzem építése kezdődött Otrokovicében, 1967-ben pedig már a zlíni gyárban megkezdődött a radiál gumiabroncs gyártása is.

A magyar versenyző, aki képes volt megnyerni a Barum Rallyt

Az első Barum Rally megtartása
1971-ben a Vörös Október cég elindította Otrokovicében a félüzemi gumigyártást, aminek ünnepségére az autósportot is szerető tulajdonosok autóversenyt hirdettek Zlínbe (1949-89 közötti nevén Gottwaldov, Csehszlovákia első kommunista elnöke, Klement Glottwald után)

A Barum Rallyt április 4-re hirdették meg, azonban április 2-tól úgynevezett szerviznapok kezdődtek, melyek egészen vasárnapig, a verseny végéig tartottak. A szerviznapok alatt lehetőség nyílt a polgári lakosság számára, hogy az autóik állapotát szakemberekkel ellenőriztessék. Az esemény irányt akkora érdeklődés mutatkozott, hogy a gottwaldi autókereskedésbe nem fértek be az ügyfelek.

Hasonlóan nagy volt az érdeklődés a Barum Rally iránt is, melyen csak amatőr versenyzők indulhattak. Az összesen 86 nevezőt 2 percenként indították a Gottwaldban kijelölt 45 km-es szakaszon, melyen a sebességtartás volt a cél, a meghatározott sebesség pedig 45 km/h volt, így egy óra alatt teljesítette egy versenyző a szakaszt. Azért, hogy ne legyen unalmas a verseny, egy kijelölt területet a lehető leggyorsabban kellett teljesíteni. Ez a terület egy emelkedő részen lett kijelölve, ahol Alois Samohyl egy Skoda 110 R Coupéval volt a leggyorsabb 70-80 km/h-s tempót elérve. Ezt a területet a közúti forgalom elől is lezárták, így a versenyen nem indulók nem voltak veszélyben. A városban véletlenszerűen kijelölésre kerültek olyan titkos pontok is, ahol a versenyzőket megállították és ellenőrizték az autókat. A végső megmérettetés pedig egy ügyességi pálya teljesítése volt. A versenyt végül mind a 86 páros teljesítette, a győzelmet pedig Jan Halmazna és Vladimír Kostruh szerezte meg egy Skoda 1100 MB-vel. A győztes jutalma 4 darab XR1 radiál gumiabroncs volt.

Az idén már 53. alkalommal megrendezésre kerülő cseh verseny történelme során Jan Kopecky a legeredményesebb versenyző 10 győzelemmel.

Soha ennyi Senna-autó nem volt még egy helyen, mint az idei nyáron

0

Az augusztus 23 és 25 között esedékes Silverstone Festival igazán különleges esemény lesz minden Senna-rajongónak, aki ellátogat a motorsport angliai szentélyébe, hiszen a háromszoros világbajnok 25 korábbi versenyautójával is találkozhat.

Lévén az idén múlt 30 éve, hogy Ayrton Senna életét vesztette a tragikus imolai hétvégén, folyamatosan találkozhatunk a háromszoros világbajnok pályafutására emlékező kezdeményezésekkel. Ilyen lesz az idei Silverstone Festival is, amelyen a brazil legenda gokartos pályafutásától egészen az F1-es karrierjéig vonulnak majd fel gokartok és versenyautók.

Lehet fokozni az év képsorait? – Ilyen belülről, ahogy Vettel Senna McLarenjét vezeti (videó)

Ott lesz az a Van Diemen RF81-es, amellyel Senna első, autóversenyzőként eltöltött idényében megnyerte a brit Forma Ford 1600-as bajnokságot, miként azt a Ralt RT3-as is, amellyel Martin Brundle ellen öldöklő csatát vívva brit Forma–3-as bajnok lett 1983-ban. Ami az F1-es torpedókat illeti, abból 12-t láthatnak az érdeklődők, köztük Senna első F1-es autóját, az 1984-es Toleman TG183B-t. Ott lesz Silverstone-ban emellett az 1985-ös első győzelemkor vezetett Lotus 97T, és az 1990-es, második vb-címet hozó McLaren MP4/5B is.

És nemcsak autók, hanem Senna trófeái, versenyzőruhái, sisakjai is bekerülnek erre az időszakra a silverstone-i pálya múzeumába, miként augusztus 25-én Ayrton unokaöccse, a 2010 és 2012 között az F1-ben is megforduló Bruno is jelen lesz, hogy nagybátyja egyik korábbi autójával tegyen meg bemutatóköröket.

31 éve Senna becsípve rátámadt, most a brazil legenda autóját vezette Monacóban (videó)

Igazi különlegesség lesz a Williams FW08-as, amellyel Senna első F1-es tesztjét teljesítette 1983-ban Doningtonban, illetve az első, 1988-as, illetve utolsó világbajnok, 1991-es McLarenje is. Az 1990-es MP4/5B pedig pontosan az a váz, amelyet a McLaren Sennának az utolsó futamra készített, és amellyel a brazil csak néhány száz métert versenyzett, mielőtt bosszúból kiütötte Alain Prostot és azzal megnyerte a világbajnoki címet.

Raliautók is lesznek

Noha Senna soha nem indult raliversenyen, 1986-ban 5 raliautót is tesztelt a Cars and Car Conversions nevű újságnak. Ezek közül kettő, egy MG Metro 6R4 és egy Ford Sierra RS Cosworth lesz ott Silverstone-ban, mindkettő eredeti festéssel.

Emellett kiállítanak két Honda NSX-et, amelyeket a fejlesztésben is szerepet vállaló Senna Silverstone-ban vezetett; illetve hármat abból a limitált Senna-Ducati 916-os motorból, amely 1995-ben, a legenda halála után került piacra.

Botrány, életmentés, önkívület – lélegzetelállító felvételek Sennáról (videó)

Jól sikerült teszttel készült a Barum Rallyra Herczig Patrik

0

A Barum Rally ERC4 kategóriájában indul Herczig patrik és Varga Kristóf. A páros a keddet teszttel töltötte, a pilóta pedig elégedetten tért vissza a szállásra.

„Végre nagyon jó tesztet tudtunk teljesíteni, emiatt boldog vagyok. Eddig ebben az évben nem volt szerencsénk a tesztpályákkal, mert minden futam előtt a hivatalos teszten mentünk, és ezek nem kifejezetten hajaztak utána a versenyen használt szakaszokra, ezért mindig kicsit becsaptuk magunkat. Most végre egy nagyon jó pálya volt amin gyakoroltunk. Az alapbeállítás, amivel elkezdtük a munkát nagyon jó volt, jól éreztük magunkat az autóban, úgyhogy abszolút egy jó napot zártunk. Kipróbáltunk jó pár beállítást, elmentünk több irányba is, megnéztük, hogy mikor mit csinál az autó, úgyhogy elégedetten állunk rajthoz” – összegezte a teszt tapasztalatait Patrik.

Azt, hogy hány kilométert teljesítettek, át kellett gondolnia Patriknak, majd kis fejszámolás után arra jutott, hogy körülbelül 50 kilométert gyakoroltak, ami jónak számít, ráadásul a sok beállítás-változtatás miatt nem is tudtak többet menni, mert így is kihasználták a teljes időintervallumot, amit lehetett.

Herczig Patrik
foto: Herczig Patrik

A HRT csapat két versenyzővel indul a Barum Rallyn, de a Herczig Patrik és Bertalan Márton más-más irányban  indult el a teszten.

„A mérnökünk közös, így Milán biztosan levonta a következtetéseket az adatainkból, de mi nem beszéltük meg egymással a tapasztalatokat ilyen szempontból. Az autókat az alapján állította a csapat, amit mi elmondtunk, én is a saját elképzeléseim alapján mozdultam el az alapbeállításoktól, de mivel az nagyon jó volt, így sokkal könnyebben léptünk a jó irányba” – magyarázza Patrik.

A Barum Rallyn felemás lesz a kétkerekes mezőny, mert az ERC4 kategóriába csak öten neveztek, de a cseh bajnoki mezőnnyel már húszfős az RC4 kategória, ami már komoly és színvonalas mezőnynek számít, főként úgy, hogy a Barumon a cseh párosok mindig jól szerepelnek. Herczig Patrik is a nagy képet nézi majd a futamon.

„Mivel az ERC Junior naptárban nem szerepel a verseny – amit nagyon sajnálunk-, ezért ilyenkor kevesebben neveznek az Eb résztvevők közül. Azért hárman-négyen így is gyorsak leszünk, szerintem a csata is nagy lesz közöttünk, de mindenképpen figyelünk majd a teljes RC4-es mezőnyre is, mert az idők árulkodóak lesznek” – mondja Herczig Patrik.

A pilóta azt is elmagyarázta, hogy miért választották a cseh versenyt, úgy, hogy nem része a Junior bajnokságnak.

„A Juniorban nincs mínuszolás, mi pedig az év eleji nullázással, majd a nyolcadik és két hatodik hellyel kilencedikek vagyunk a bajnokságban, így két nagyon jól sikerült zárófutammal is nehéz lenne megcsípni az év végi dobogót. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Barumot választjuk, mert két éve amikor a Clióval jártunk itt, akkor már nagyon tetszett. Közelebb is van, tehát olcsóbb, a magyar szurkolók közül is sokan eljönnek ide, és tanulni is rengeteget lehet. Van jó minőségű széles része, rossz minőségű szűk dobálós szakasz, megyünk a fák között nagy tempóval, úgyhogy itt mindenből kapunk egy kicsit, és gyorsan kell alkalmazkodni a változó körülményekhez. De talán nem is kell sokat magyarázni a döntést, mert a Barum az Barum.”

Herczig Patrik
foto: Herczig Patrik

A Toyota vezeti a statisztikákat, a Hyundai a bajnokságokat a WRC-ben

0

A világbajnokságot bár az egyéni és gyártói pontversenyben is a Hyundai és Thierry Neuville vezeti, összességében a Toyota és Kalle Rovanpera dominálja a szezont. 

Az idei világbajnokság igen furcsa képet mutat, hiszen a részmunkaidős versenyzők állnak a legfőbb statisztikák élén, ugyanakkor a világbajnoki pontversenyeket a kiegyensúlyozott teljesítménynek köszönhetően a Hyundai és Thierry Neuville vezeti. 

Kilenc verseny után a toyotás Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier egyaránt három győzelmet tudott aratni, míg a Hyundai részéről Thierry Neuville, Esapekka Lappi és Ott Tanak is egy-egy versenyt tudott eddig nyerni. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Ami a dobogókat illeti a Sébastien Ogier hatszor végzett az első háromban, míg Thierry Neuville, Elfyn Evans, valamint Adrien Fourmaux 4-szer. A gyártók terén A Toyota 14-9-re vezet a Hyundai előtt, míg az M-Sport néggyel a harmadik. 

A szakaszgyőzelmek terén Kalle Rovanpera 45-tel vezet, míg őt Thierry Neuville 39, Sébastien Ogier pedig 26 részsikerrel követi. 

Itt a Toyota 94-71 arányban vezet a Hyundaijal szemben, eddig öt toyotás és öt Hyundai-pilóta tudott szakaszt nyerni.  

Az M-Sport részéről Adrien Fourmaux 5, Martins Sesks 2 szakaszt tudott nyerni, míg egy szakaszgyőzelmet a WRC2-ben induló Georg Linnamae is tudott szerezni Toyotával. 

A kilenc verseny során Kalle Rovanpera 72 szakasz erejéig állt az élen, míg Sébastien Ogier 30, Thierry Neuviulle pedig 26. A gyártókat tekintve a Toyota 121-51 arányban vezet e téren a Hyundaijal szemben. 

Fotó: Hyundai Motorsport

Tehát minden fontosabb statisztika élén toyotás versenyző áll, ennek ellenére a Hyundai vezeti Thierry Neuville révén a pilóták, Martijn Wydaeghe révén a navigátorok bajnokságát, valamint a gyártók pontversenyét is. Ez egyaránt köszönhető az idei pontrendszernek, valamint a Hyundai versenyzőinek és csapatának kiegyensúlyozottabb teljesítményének is. 

Tolvaj szurkolót kergetett a Ferrari sztárja, de előtte megtette az elképzelhetetlent a Hungaroringen

0

Aki látta az 1989-es Magyar Nagydíjat, annak alighanem örökre beleégett az emlékezetébe, ahogyan Nigel Mansell a füvön előzi Ayrton Sennát az első helyért, majd ennek a manővernek köszönhetően megnyeri a versenyt. Az alábbi cikkünkben felidézzük ezt is, illetve annak a hátterét, hogy mitől volt ennyire gyors a Ferrari sztárja a Hungaroringen.

Miként az 1988-as idény, úgy az 1989-es is Alain Prost és Ayrton Senna párviadaláról szólt, így a 16 futamos szezon 10. állomásától is mindenki a McLaren pilótáinak összecsapását várta. A Professzor 53 ponttal a neve mellett érkezett meg a negyedik mogyoródi futamra, míg Senna 36 egységgel – azaz több mint másfél futamgyőzelemnyi hátrányban – állt a második helyen. Az összetett harmadik pozícióján Riccardo Patrese és Nigel Mansell osztozott 25-25 ponttal.

A várakozásokkal ellentétben azonban – mint azóta már oly sokszor – a Hungaroringen borult a papírforma, és 13 hónap után először nem valamelyik McLaren (azelőtt az 1988-as Brit Nagydíjon sikerült legyőzni legutóbb őket, akkor Gerhard Berger indult az első helyről a Ferrarival) foglalta el az első helyet a rajtrácson. A pole-t Riccardo Patrese tudhatta magáénak, miután 0,313 másodperccel gyorsabbnak bizonyult Sennánál, a harmadik helyre pedig nem kis szenzációt okozva Alex Caffi ért oda a Scuderia Italia Dallarájában.

Senna győzelmet ajándékozott a Hungaroringen? – az 1990-es Magyar Nagydíj története

Mansell inkább lemondott a jó rajthelyről

Caffi mögött Thierry Boutsen, Alain Prost, Gerhard Berger, Alessandro Nannini, Stefano Modena, Derek Warwick és Pierluigi Martini volt a további sorrend az első tízben, ahonnan hiányzott Nigel Mansell. A Ferrari ugyanis annyira borzasztóan viselkedett az akkoriban még létező, extralágy időmérős gumikon, hogy Mansell lényegében feláldozta az időmérőt és inkább versenyabroncsokkal ment, és az autója versenybeállításait csiszolgatta. Emiatt csak a 12. időt érte el, ami a Hungaroringen – főleg az akkori, a mostaninál is lassabb, az előzést nehezebbé tevő vonalvezetésen, amely ugyanakkor 1989-re a hármas kanyar átvágásával némileg gyorsabbá vált – általában egyet jelentett a biztos vereséggel. Mansell azonban úgy érezte, nincs veszítenivalója. „Frusztráló volt egyre hátrébb és hátrébb csúszni a tabellán, de akkor sem tudtam működésre bírni a kocsit időmérős gumikon. Eléggé biztos vagyok benne, hogy a két edzésnap alatt bárki másnál többet mentem versenygumin, így a B és a C keveréken is elég jó beállítást találtam” – idézte őt az Autosport korabeli tudósítása. A vasárnapi délelőtti bemelegítő edzésen – ahol mindenki versenybeállításokkal ment – Mansell aztán már a leggyorsabbnak bizonyult, de még így is kizártnak tűnt, hogy az első hely közelébe kerülhet.

A rajtnál Patrese megtartotta a vezetést Senna és Caffi előtt, de utóbbi autóján a Pirelli gumik sokkal gyorsabban koptak, mint az őt üldözők Goodyear abroncsai, így az olasz pilóta virtuális dobogója tiszavirág életűnek bizonyult. Hátrébb Mansell nem óvatoskodott, és mire a mezőny a rajt után kilőtt az egyes kanyarból, a britek oroszlánja már négyet előzött.

Embed from Getty Images

A rajt 

A 10. körre Patrese és Senna mögé a rajtnál Prostot és Thierry Boutsent is megelőző, majd Caffit szintén lehagyó Berger kapaszkodott fel a 6. pozícióból, mögé pedig a Professzor zárkózott fel a Scuderia Italia versenyzőjének maga mögé utasításával, míg a 6. helyen Boutsen, utána Alessandro Nannini, majd Mansell következett. Miután azonban a Benetton pilótája nem tervezett kiállást volt kénytelen beiktatni, Mansell egyet előbbre jött, majd a 20. kör vége előtt megelőzte Boutsent és könnyed ujjgyakorlattal elment Caffi mellett is. Ezzel már az 5. helyen haladt.

Az élen Patrese eközben feltartotta a nála gyorsabb Sennát, akire így Berger és Prost tapadhatott. A Williams olasz versenyzője olyannyira lassú volt, hogy miután megelőzte Caffit, Mansell körönként 2 másodpercet hozott az élen álló négyesen, Prost kezdetben 17 másodperces előnye így vészesen fogyott. Berger a 28. körben kiállt kerékcserére – mint kiderült, feleslegesen, Mansell ugyanis csere nélkül ment végig, miként így tett a 16. helyről rajtolva 5.-ként célba érő Eddie Cheever is –, amivel Prost a 3., Mansell a 4. helyre lépett előre. Utóbbi a 38. körre utolérte a McLarent, majd mai szemmel nézve egészen lehetetlen helyen, a köznyelvben róla elnevezett Mansell-kanyar előtt, a külső íven meg is előzte az akkor még csak kétszeres világbajnok franciát.

Ezután a Ferrari ásza rögtön elkezdett tapadni Sennára, aki az 53. kör elején lecsapott és a célegyenes végén elment Patrese mellett. Mansell követte a példáját és egy kanyarral később szintén megelőzte az olaszt, akinek, mint kiderült, törmelék rongálta meg a hűtőjét, amitől rohamosan veszített a Renault-motor a teljesítményéből. A Williams a kör végén a bokszutcába hajtott, ahol a szerelők észrevették a hűtőn tátongó lyukat, Patrese pedig kénytelen volt feladni a küzdelmet.

Embed from Getty Images

Mansell alatt szárnyalt a Ferrari

Az események a pályán felgyorsultak, öt körrel később ugyanis ismét változott az élen álló pilóta személye: a vezető kettős a váltógondok miatt a bokszba hajtó, egy utolsó próbálkozásra még visszatérő Stefan Johansson Onyx-át érte utol a hármas kanyar utáni egyenesben, a poroszkáló autó pedig annyira váratlanul érte Sennát, hogy a brazil lassított, Mansell pedig ezt kihasználva a füvön elment mellette.

Senna ezután egészen a 66. körig üldözte riválisát, ám amikor Mansell repesztett egy leggyorsabb kört, a McLaren műszerfalán pedig elkezdett villogni az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető jelzés, a brazil klasszis jobbnak látta visszavonulót fújni. Elvégre neki nem Mansellt, hanem elsősorban Prostot kellett legyőznie, a kényszerű bokszkiállása miatt – Patrese kiesésénél a Williamsből kifröcsögő folyadékot elkerülve lement az ideális ívről, a gumijai pedig annyi törmeléket szedtek össze, hogy kénytelen volt lecseréltetni azokat – a dobogóért zajló csatában Boutsennel szemben alulmaradó, a 4. helyen haladó Cheevert is csak az utolsó körben megelőző Prostot pedig le is győzte, ezzel 14 pontra csökkentve a különbséget csapattársához képest. A teljes történethez persze hozzátartozik, hogy a bemelegítő edzés után Prost a versenyen is motorgondokkal küzdött – a Honda nem reagált megfelelően a gázadásra a kigyorsítások során és ki is hagyogatott, ami igencsak megnehezítette a későbbi világbajnok dolgát.

Manapság rengeteg szó esik arról, hogy a Herendi milyen trófeát készít a Magyar Nagydíjra – és Lando Norris miként töri azt össze –, azt viszont biztosan kevesebben tudják, hogy egykor a Hollóházi Porcelánmanufaktúra is csinált F1-es trófeát, és az 1989-es győztes Mansell is ilyet kapott:

„Kissé beragadtam Boutsen és Nannini mögé, de nem akartam nyomni neki. Fontos volt jó állapotban tartani a gumikat. Eléggé jó előérzetem volt a verseny előtti este, a nagy gondot egyedül az jelentette, hogy annyira hátulról indultam” – nyilatkozta a 34 pontjával immár egyedüliként a tabella 3. helyén álló Mansell, hozzátéve, „talán” ez volt élete legjobb versenye, de mindeképpen egy lapon említhető az 1987-es silverstone-i győzelmével.

Mansell szenzációs felzárkózásáról, benne a Senna elleni előzéssel, IDE KATTINTVA nézhet meg egy videót.

Még úgy is, hogy a nagy ünneplés közepette valaki megpróbálta ellopni a fejéről a győztesnek járó baseball-sapkát, Mansell azonban nem hagyta annyiban, és a tolvaj után eredt. Az ereklye végül maradt a tulajdonában, és verekedés sem lett az incidensből, amelyről bővebben az alábbi cikkünkben olvashat.

Az megvan, amikor Mansell tolvaj szurkolót üldözött a Hungaroringen, majd akkorát esett, mint a ház? (videó)

Leclerc nem panaszkodik, de azért régen sok minden jobb volt

0

Világszinten ismert sportolóként minden Forma–1-es versenyző lemondhat a magánéletéről, ám Charles Leclerc még az F1-es pilóták között is kiemelkedően népszerű, így neki aztán tényleg nincs sok nyugta. A monacói versenyző nosztalgikusan gondol vissza az F1 előtti életére.

Ha valaki a Ferrari versenyzője, Monacóban él, ráadásul jó kiállású fiatalember, alighanem az F1-es rajongók számára is az egyik legvonzóbb célpontnak számít. Valójában elképzelni is nehéz, hogy milyen lehet egy híresség élete, amikor kilép az utcára, de több versenyző is beszélt már annak kihívásairól, hogy bármilyen házon kívüli program, séta vagy étkezés zavartalan lebonyolítását megnehezíti, hogy bármikor megszólíthatja őket valaki.

Leclerc esetében tavaly arról is lehetett hallani, hogy rajongói túlléptek bizonyos határokat, mert miután megtudták monacói lakcímét, a lakásába is felcsengettek.

Az F1-ben 2018-ban debütált, egy évvel később pedig már a Ferrarinál ülést kapott monacói most az olasz Motorsportnak nyilatkozva elmondta, beletelt némi időbe, mire rájött, mennyire is hiányzik számára az átlagemberek élete, amikor nem a versenypályán tartózkodik éppen.

„A helyzetem miatt tényleg nincs okom panaszra, én vagyok a legszerencsésebb ember a világon. Az persze igaz, hogy ennek a szerepkörnek is vannak hátrányai, amiket ha tíz évvel ezelőtt valaki elmesélt volna, nem is hittem volna el. Az első Forma-1-es években még nem is igazán tudatosul, hogy mit jelent a magánélet hiánya, hiszen elmerülünk az események forgatagában, és mindent a munkánk elismeréseként értékelünk, ami körülöttünk történik” – mondta.

„De aztán, ahogy teltek az évek, rájöttem, hogy alig tudok időt szánni a szeretteimre, különösen olyat, amit tényleg egyedül tölthetek el velük. Néha arra vágyom, bárcsak úgy élhetném meg ezeket a pillanatokat, mint egy átlagos ember. Amikor egy házban vagyok a gyerekkori barátaimmal, akiket 12 éves korom óta ismerek, akkor senkit nem érdekel, hogy ki vagyok, de ezek az összejövetelek is egyre ritkábbak. Ezek a dolgok tényleg hiányoznak, de a munkám rengeteg előnnyel is jár, így tényleg nem panaszkodhatok.”

Három bajnoki címre is esélyes a 15 éves finn tehetség Lettországban

0

Isak Hatanmaa a legutóbbi lett bajnokin folytatta kiváló szereplését, ami után továbbra is három bajnoki címet is szerezhet akár a szezon végén. 

Isak Hatanmaa 13 évesen indult első versenyén, és az elmúlt két évben főként Lettországban versenyzett, de egy-egy finn és litván futamon is rajthoz állt. 

Karrierjét Citroen C2 R2 Max-szal kezdte, majd 2023-ban Rally4-es Peugeot-ra váltott. 

Az idei szezon pedig különösen jól alakul a 15 éves pilóta számára, miután A lett rallysprint bajnokságban vezeti kategóriáját, a lett junior bajnokságban a második, míg a lett bajnokság LRC4-es kategóriájában az első helyen áll. 

Hatanmaa a legutóbbi versenyén a Césis Rallin a junior bajnoki és az ÉRC4-es kategóriát is megnyerte, míg a versenyen az abszolút leggyorsabb a 17 éves norvég Karl Peder Nordstrand volt.

Idei első győzelmét szerezte Lettországban a 17 éves norvég tehetség

Finn bajnok navigátorral folytatja karrierjét Lauri Joona

0

A Finn Rally után új navigátor után kellett néznie a korábbi WRC3-as világbajnok Lauri Joonánank, miután Janni Hussi kiszállt mellőle. A fiatal finn pilóta azonban máris megtalálta új versenyzőtársát. 

Lauri Joona és Janni Hussi bár dobogóra állhatott a Finn Rallyn a WRC2-ben, a navigátornő még a verseny előtt elhatározta, hogy ez lesz az utolsó futama a 27 éves pilóta mellett. 

A 2022-es WRC3-as világbajnoknak így új navigátort kellett keresnie, és végül Ville Mannisenmakival folytatja.

Hiába a Finnországban elért dobogó, Lauri Joona és Janni Hussi útjai elválnak

A 29 éves navigátor 2013-ban kezdte karrierjét és Teemu Asunmaa mellett finn bajnoki címet szerzett 2023-ban. Mannisenmakinak a görög Akropolisz Rally lesz az első külföldi WRC-futama, korábban négy alkalommal a Finn Rallyn állt rajthoz. 

9 Rally1-es és 29 WRC2-es páros az Akropolisz Rallyn

0

Megjelent a görög Akropolisz Rally nevezési listája, melyen 72 páros szerepel, közülük kilencen Rally1-es autóval indulnak, míg 29-en a WRC2-es pontokért küzdenek meg. A JWRC szezonzáróján 14 páros harcol meg a végső helyezésekért. 

Szeptember 5-8. között a görög Akropolisz Rallyval folytatódik a WRC-szezon, és az Istenek Versenyén kilenc Rally1-es autó lesz látható. 

A Toyota már a végleges nevezési lista megjelenése előtt bejelentette, hogy Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett Sébastien Ogier kap egy-egy Yarist, a toyotások dolgát pedig a Hyundai részéről Thierry Neuville, Ott Tanak, valamint Dani Sordo, míg az M-Sport csapatából Adrien Fourmaux, Grégoire Munster, valamint Jourdan Serderidis igyekszik megnehezíteni. 

Újabb két évig biztos az Akropolisz Rally jövője a WRC-ben

A WRC2-ben Sami Pajari, Yohan Rossel , Nikolay Gryazin, Jan Solans, Gus Greensmith, Kajetan Kajetanowicz kaphatja majd a főszerepet. A bajnoki éllovas nem áll rajthoz Görögországban. 

A JWRC-szezonja bár igen népes, 19 versenyzővel indult, a szezonzáró és duplaszorzós Akropolisz Rallyra már csak 14 páros nevezett. A bajnoki címre pedig Romet Jürgenson és Taylor Gill pályázhat főként, de a dupla pontszámok miatt akár Ali Türkkan, Diego Dominguez jr is esélyes lehet. 

Athén nélkül is hatalmas összekötő szakaszok és 15 gyorsasági az Akropolisz Rallyn

Az Akropolisz Rallyn csupán 15 gyorsasági szakasz, 305.3 km versenytáv, és 1392.24 km össztáv vár a versenyzőkre.