back to top
2024. november 28. 20:49
Kezdőlap Blog Oldal 94

Több, mint gép címmel filmsorozat készült az M-Sport csapatáról

0

Dokumentumfilm sorozatot készült az M-Sport WRC-csapatáról, mely megörökíti az idei sikeres pillanatokat, valamint nagyobb bepillantást enged a kulisszák mögé. 

Augusztus 22-én jelenik meg az a 6 részes dokumentumfilm sorozat, mely az M-Sport WRC-csapatáról készült az csapat partnere, a SafetyCulture által. A sorozat elkészítésében a WRC Promóter is együttműködött. 

A Több, mint gép címet viselő sorozat a WRC hivatalos YouTube csatornáján fog megjelenni. A film első része Kenyában készült, ahol Adrien Fourmaux idén második dobogós eredményét szerezte. A sorozatban bemutatják a háttérben dolgozó M-Sport csapattagokat, a szerelőket és mérnököket, valamint bemutatásra kerül Fourmaux és Grégoire Munster rivalizálása is.

Kalle Rovanpera öt év után ismét Magyarországra érkezik

0

Kalle Rovanpera versenyzéssel fogja tölteni a WRC-szezon Finnország és Görögország közötti szünetét, és rajthoz áll a Drift Masters sorozat magyar helyszínén. 

Kalle Rovanpera utoljára 2019-ben versenyzett Magyarországon, amikor megnyerte a Szilveszter Rallyt, ahol utolsó skodás futamán állt rajthoz. 

A jelenleg 23 éves finn versenyző azóta két vb címet szerzett a WRC-ben, azonban a Rally Világbajnokság mellett az elmúlt években megismerkedett a Drift Masters sorozattal, az idei részmunkaidős szezonjában pedig a Porsche Kupa Benelux sorozattal is. 

A Drift Masters sorozat következő versenyét Máriapócson rendezik, ahol Kalle Rovanpera is rajthoz áll augusztus 23-24-én. 

A finn toyotás versenyző Japánban és Európában más drift versenyeken már letette névjegyét, azonban a Drift Masters sorozatban még nem tudott nyerni. 

Lehet, hogy ezt éppen Magyarországon tudja elsőként megtenni?

A Máriapócsi versenyről bővebben itt lehet tájékozódni.

Ogier: Harcolni fogok a kilencedik vb-címért!

0

Sébastien Ogier maga jelentette be, hogy rajthoz áll a WRC-szezon visszalévő négy versenyén, és megharcol a kilencedik vb címéért. 

Az már korábban kiderült, hogy Sébastien Ogier rajthoz áll az Akropolisz Rallyn, valamint tervezte a Japán Rallyn való indulást is, most azonban bejelentette, hogy Chilében és a Közép-Európa Rallyn is elindul, és megküzd a kilencedik vb címéért. 

“Kezdetben még a Chile Rally és a Közép-Európa Rally nem szerepelt a naptáramban, azonban figyelembe véve a gyártók és a pilóták bajnokságának állását, felvettem ezeket is a naptáramba – mondta a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier a német Motorsport Magazinnak. – Tehát harcolni fogok a kilencedik vb címemért. Jelenleg ugyan a dolgok nem a mi kezünkben vannak, mindkét pontvadászatban nagy hátrányunk van. Azt már tudom, hogy a pilóták bajnokságában miként működik a pontverseny, a gyártók bajnokságát azonban nem. A Toyota kilenc vb-futamon hat győzelmet aratott, ami között három kettős siker is van. Ennek ellenére 20 pont a hátrány a Hyundaijal szemben, ami egy vicc.” 

Amennyiben Ogier képes fordítani a bajnokságban Thierry Neuville-el szemben, úgy utolérné példaképét, Sébastien Loeböt és kilencedik vb címét nyerné. A toyotás versenyzőt azonban nem izgatják a rekordok. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

“Nem érdekelnek a statisztikák és a rekordok, egészen más prioritásaim vannak. Addig szeretnék versenyezni, amíg élvezem és örömet okoz. Ez azt jelenti, hogy soha többet nem fogok teljes szezont menni a WRC-ben, és elképzelhető, hogy az idei hosszú szezon után jövőre valóban csak néhány versenyen indulok.” 

Kilenc futam után Ogier 27 pontos hátránnyal áll Thierry Neuville mögött a pilóták bajnokságában. 

A WRC-szezon szeptemberben az Akropolisz Rallyval folytatódik.

A Hungaroring első debütáló győztese – történelmi tettet hajtott végre a világbajnok fia

0

Miként azzal testvéroldalunk átfogó anyagban foglalkozott, a Hungaroringen átlag feletti azok száma, akik a Magyar Nagydíjon szerzik meg életük első győzelmét a Forma–1-ben. Eddig hat ilyen versenyzőt jegyezhettünk fel, a legutóbbit az idén, Oscar Piastri személyében, a sort pedig napra pontosan 31 évvel ezelőtt Damon Hill nyitotta. A kétszeres világbajnok Graham Hill fia – noha már 33 éves volt – ebben az évben teljesítette első teljes idényét az F1-ben, és rögtön a mezőny legjobba autójába ülhetett. Pechére azonban Alain Prost lett a csapattársa, így a szezon első felében nem sok babér termett neki, ám a 8. Magyar Nagydíjon végre eljött az ő ideje. Hogy miként írt történelmet a Williams-Renault-val a mogyoródi dombok között, arról alábbi, a tavalyi évfordulóra írt cikkünkben írtunk részletesen.

Prost, Senna és Schumacher is korán „elszállt” – történelmi győzelmet láthatott a Hungaroring közönsége

Rovanpera elkezdte üzletemberi karrierjét is

0

Kalle Rovanpera részesedést vásárolt egy finn motorsport kiegészítőkkel foglalkozó kereskedőcégben. Az új tulajdonos rajongói termékei azonnal megjelentek a shopban.

Rovanpera erre az évre feltöltődést és pihenést tervezett, ehhez képest a rali mellett aktívan driftel – a Rabócsiringen is itt lesz a hétvégén-, és ahogy a mostani hír is mutatja, már a versenyzői karrier utáni éveken is gondolkodik, azzal, hogy az üzleti életben is megjelent.

A cégvásárlásról szóló hírt hírt Esapekka Lappi osztotta meg, ami nem véletlen, mert Lappi az RTE-Motorsport egyik ügyfélszolgálatért felelős szakembere. A 2004-ben alapított cég motorsport termékeket importál és ad el számos északi országokban található márkakereskedőnek, valamint magánügyféleknek Finnországban és Európa más részein.

Emellett különféle szolgáltatásokkal is várják az ügyfeleket, bérelhető náluk Toyota Yaris  N5, gumiszervizt üzemeltetnek, de textilnyomtatással és fémmegmunkálási feladatokkal is foglalkoznak.

Kalle Rovanpera színrelépése új impulzust ad a cégnek, amely hamarosan új üzletet nyit Jyväskyläban, a termékeik közt pedig megjelennek a KR69 fantázianevű termékek is.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

 

Ilyen volt Rovanpera Finn Rallyja, mely végén meglepte csapattársát is (videó)

0

Kalle Rovanpera Finn Rallyjáról kisfilm készült, mely bepillantást enged a verseny kulisszái közé, és kiderül, hogy a kétszeres világbajnok bánata nem sokáig tartott a verseny után, a hétvége egy Takamoto Katsutának rendezett bulival ért véget. 

Fantasztikus film készült Kalle Rovanperáról a Finn Rallyn, ami bepillantást enged a kulisszák mögé a pályabejárástól egészen a verseny végéig. 

A kétszeres világbajnok még a verseny rajtja előtt megsúgta Takamoto Katsutának, hogy vasárnap kap egy hatalmas kupát. 

A verseny végül nem jól sikerült Katsutának és Rovanperának sem, azonban a meglepetés nem maradt el így sem. 

A videó finn-angol nyelvű, angol feliratos és bekapcsolható magyar fordítás is. 

Bombatámadáshoz hasonló állapotban van a Hungaroring nem sokkal a Magyar Nagydíj után (képek)

0

Július 21-én még Oscar Piastri ünnepelte első futamgyőzelmét azon a helyen, ami már nem is létezik. A Magyar Nagydíj után szélsebesen megindult a pálya felújításának következő szakasza, aminek nyomán a központi épület máris porrá vált.

A Hungaroring már az idei év első felében is rendszeresen beszámolt a pályán zajló munkálatokról, és bár a paddock újjáépítése és a pálya alatti alagutak kialakítása is komoly felfordulással járt, az igazán szívszorító képek csak most érkeztek, hiszen a központi épület, a pálya szíve és agya a földdel lett egyenlő nagyon röviddel azután, hogy még tele volt élettel a Forma–1-es hétvégén.

Persze nincs ebben semmi váratlan, a terv mindig is az volt, hogy az idei Magyar Nagydíj után azonnal megkezdődik a nagyszabású felújítási munkálatok második szakasza, amely elsősorban a központi épület és a lelátók megújulását hozza magával. Mire jövőre, az augusztus 3-i futamra visszatér ide az F1-es mezőny, már tágasabb garázsokban rendezkedhetnek be a csapatok, és sokkal modernebb épületbe léphetnek be az FIA és a média képviselői, illetve az egyéb vendégek.

Az eddigi épületkomplexum legújabb része, a 2001-ben átadott Millennium Tower magányosan még mindig áll a romok között a pálya által kiadott képeken, ám ez nem jelenti azt, hogy marad, csupán utolsóként válik belőle törmelék.

A lelátók újjáépítésével pedig azok neve is megváltozik majd – ezt érdemes észben tartani a jövő évi versenyre való jegyvásárláskor.

Ostberg nem fog versenyezni, amíg Barth fel nem épül

0

Mads Ostberg közösségi oldalán jelentette be, hogy visszalép a cseh Barum Rallytól, az ERC idei hatodik futamától, mivel navigátora, Patrik Barth még nem épült fel a Róma Rallyn szerzett sérülésekből. 

Mads Ostberg és Patrik Barth a Róma Rally utolsó napján szenvedett balesetet, mely során fának csapódtak a Citroennel és mindketten megsérültek. 

Hazájában műthetik meg a Rómában megsérülő navigátort

A norvég-svéd páros neve ugyan szerepelt a Barum Rally nevezési listáján, azonban végül a 2022-es magyar bajnok bejelentette, hogy amíg navigátora nem épül fel, addig nem fog versenyezni. 

Ostberg a Dirtfishnek megerősítette, hogy ő sem érzi elég fittnek magát a versenyzéshez, ezért a cseh Barum Rallyt és a walesi Ceredigion Rallyt is kihagyja. 

“Valószínűleg nem kaptam volna engedélyt a versenyzésre az orvosoktól a Barum Rallyn, anélkül pedig nem s indulnék, még akkor sem, ha jól érezném magam – mondta Ostberg. -Szerettem volna én is versenyképes állapotba kerülni, ami nem sikerült, így Csehországban és Walesben sem indulunk, mert a Rally Hungary kihagyása után már eleve nem tudunk a bajnoki címért harcolni. Mindenképpen Patrikkal szeretném folytatni a versenyzést, szeretném támogatni a felépülésben, vele szeretnék a következő versenyünkön indulni.” 

Egy hét után szállíthatták haza a megsérülő Patrik Barth-ot

Ostberg beszélt a Római baleset első pillanatairól is. 

“Patrik már nagyon régóta a barátom és amit Rómában átéltünk, az mindkettőnk számára igen traumatikus volt. Sok balesetet éltem már meg, de Róma teljesen más volt. A baleset pillanatában Patrik elvesztette az eszméletét, emiatt a baleset első pillanatai igen drámaiak voltak. A versenyzés során szeretnénk támogatóinknak és a saját elvárásainknak is megfelelni, azonban az is fontos, hogy élvezzük, amit csinálunk. Már nem vagyok 18 éves, nem szeretnék bizonyítani, azért, hogy a WRC-ben kapjak lehetőséget. A céljaink már teljesen mások, és Patrikkal barátként összetartunk, vele szeretném megélni a felépülése időszakát.” 

A norvég pilóta elárulta, hogy a lengyel Szilézia Rallyn szeretnének ismét versenyezni. 

“A terv a lengyel versenyen való visszatérés és már nézegettünk lehetséges kisebb versenyeket, ahol az ERC-futam előtt tudnánk indulni és visszatérhetnénk a versenyzéshez. A jelenlegi időszak azonban a felépülésről szól.” 

Ostberg elárulta, hogy együttműködik az FIA-val a római baleset vizsgálata során. 

“Mindig tanulni kell a balesetekből, mert így fejlődünk. Ahogy azt az első bejegyzésemben is írtam a baleset után, nagyon szeretném megköszönni azon emberek segítségét, akik a baleset után ott voltak velünk. A gyors orvosi reakciót, ami az autóban lévő SOS gomb megnyomása után pillanatokon belül megérkezett. Nagyon hálás vagyok ezért. Azonban elemeztük is már a baleset pillanatait és egyértelmű, hogy történtek olyan dolgok, amiknek nem szabadott volna megtörténniük. Ezeket az FIA-val közösen vizsgáljuk ki. Fog készülni egy jegyzőkönyv a balesetről videókkal, képekkel, és igyekszünk javítani bizonyos dolgokon, mert összességében nagyon furcsa baleset volt. Egy kis idő kellett, hogy megértsek bizonyos dolgokat, mert nem autóztunk a határon, nem volt balesetveszélyes a tempónk. Egyértelmű, hogy a pályabejárás óta eltelt napok során történt valami ezen a helyszínen, aminek nem szabadott volna és megvannak a szabályok, amiknek betartásával ez nem is történhetne meg. Tehát úgy látom, hogy a baleset teljes mértékben elkerülhető lett volna. Nem szeretnék senkit sem kritizálni vagy hibáztatni, csak azt szeretném, ha a jövőben nem történne hasonló eset.” 

Millener: Már tárgyaltunk Martins Sesks-szel egy következő versenyről

0

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, már beszélgetett Martins Sesks-szel egy következő WRC-futamról azt követően, hogy Lengyelországban és Lettországban sikeresen mutatkozott be a világbajnokság csúcskategóriájában. 

A Finn Rally után pletykák jelentek meg arról, miszerint Martins Sesks hamarosan ismét Rally1-es autóba ülhet.  

Erre a pletyka megjelenése idején az Akropolisz Rally, valamint a Chile Rally lett volna jó lehetőség, hiszen a Közép-Európa Rally és a Japán Rally aszfaltos pályákon kerül megrendezésre, ilyen felületen pedig még sokat kell tanulnia a lett versenyzőnek. 

Azóta megjelent a görög verseny nevezési listája, amin Sesks nem szerepelt, így már a Chilei indulásra van a legnagyobb esély. 

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, valóban volt már megbeszélés újabb WRC-futamról a lett versenyzővel. 

“Volt már megbeszélésünk Martins-szal, sok mindenről szó esett – erősítette meg Millener a Rallit.fi oldalnak. – Ezzel kapcsolatban azonban még nincs mit mondanom, de jó lenne még együtt dolgozni. Dolgozunk ezen, és ki kell találnunk, hogy mi lenne a jó megoldás.” 

A Chile Rally szeptember végén kerül megrendezésre. 

Így adott egyszeri élményt csapattársának Schumacher rendkívüli intelligenciája a Hungaroringen

0

Napra pontosan 30 éve rendezték az 1994-es Magyar Nagydíjat, amelyen Jos Verstappen pályafutása első dobogós helyezését érte el az F1-ben. Ehhez több kiesés is kellett, de még így sem valósult volna meg, ha csapattársa, Michael Schumacher nem látja át kellőképpen a helyzetet.

Éppen 30 évvel ezelőtt, 1994. augusztus 14-én rendezték az az évi Magyar Nagydíjat. Jos Verstappen egy ijesztő, de szerencsés kimenetelű balesetet megúszva várta a hungaroringi fordulót, hiszen két héttel korábban Hockenheimben látványos módon lángra lobbant az autója, miután üzemanyag fröccsent rá a bokszkiállás során.

Verstappennek ég az arca a bortól, egy szerelő WC kagylóba dugta a lábát a pokoli tűzeset után

Mindez persze nem az ő hibája volt, de ezt leszámítva sem volt könnyű helyzetben. Bár az első kilenc fordulóból mindössze ötöt teljesített, nem nézett ki jól, hogy csapattársa, Michael Schumacher 66 ponttal vezette a tabellát, ő pedig egyet sem szerzett. Persze utólag többen is megpendítették, hogy a két Benetton valójában nem volt ugyanolyan, de mindez nem menti fel a holland pilótát az alól, hogy Aidában és Magny-Cours-ban is kipördült. Emellett a szezonnyitón látványos balesetbe keveredett, amelyet elsősorban Eddie Irvine manővere okozott, Silverstone-ban pedig nyolcadikként zárt.

A hungaroringi időmérő első, pénteki szakaszán viszont biztatóan kezdett, hiszen bár 1:21.141-es ideje 1,662 másodperccel elmaradt a leggyorsabb kört megfutó Schumacherétől, így is a hatodik helyre volt elegendő. Másnap viszont a többséggel ellentétben nem tudott javítani, ráadásul ismét saját hibájából, ugyanis megpördült, és nekikoccant a falnak. Ennek következtében csak a tizenkettedik pozícióból várhatta a rajtot.

Másnap viszont nagyon is rámosolygott a szerencse. A két Jordan Irvine-nal és Rubens Barrichellóval már a második kanyarban összeütközött, aminek az ötödik helyről induló Katajama Ukjó is áldozatául esett. Verstappen pedig annyira jól jött ki a kalamajkából, hogy nemcsak őket, hanem Heinz-Harald Frentzent, Olivier Panist és Mark Blundellt is átugrotta.

Embed from Getty Images

A verseny során folytatódott a kiesések sora. Az, hogy Jean Alesi váltója felmondta a szolgálatot, közvetlenül nem befolyásolta az akkor 22 éves versenyző eredményét, közvetetten viszont annál inkább: David Coulthard ugyanis az így pályára került olajon megcsúszva összetörte a Williamst. Nem sokkal később pedig Gerhard Berger Ferrarijában hibásodott meg a motor, így Verstappen már a negyedik helyen autózott, Martin Brundle mögött.

Ezzel párhuzamosan Damon Hill hiába rajtolta le Schumachert, a német pilóta késői féktávjának köszönhetően megtartotta a vezetést az első kanyarban. Később ideiglenesen helyet cseréltek, mivel a Benetton a három-, míg a Williams a kétkiállásos stratégia mellett döntött. A forgalom pedig a későbbi hétszeres világbajnoknak jött ki jobban, így magabiztosan megnyerte a futamot.

Embed from Getty Images

Olyannyira, hogy még azon is volt ideje gondolkozni, hogy miként tudna segíteni Verstappenen. Az akkor a Benetton szerelőjeként dolgozó későbbi kommentátor, Steve Matchett többször is felelevenítette, két körrel a vége előtt megkérte a csapatot, hogy szóljanak csapattársának, hogy vegye vissza a körét vele szemben. Ezzel növelni akarta a holland versenyző esélyét a dobogóra, hiszen őt már korábban lekörözte, Hillt és Martin Brundle-t viszont nem. Vagyis, ha valamelyik brit pilóta az utolsó körben kiesik, akkor az elengedéssel Verstappen örökli meg a dobogót, máskülönben viszont erre nem lenne esélye, hiszen ő meg sem kezdhetné a 77. kört.

A rendkívüli intelligenciát pedig a sors meg is hálálta, hiszen a McLaren meghibásodott, így az idősebbik brit pilóta nem érte el a kockás zászlót. Verstappen így nemcsak pályafutása első F1-es pontjait, hanem első dobogóját is megszerezte. Ráadásul, mint később kiderült, ez volt az egyetlen alkalom, hogy felállhatott a pódiumra: a statisztikákban ugyan a során következő Belga Nagydíjon is harmadik hely szerepel a neve mellett, de azt csak Schumacher kizárása után örökölte meg, vagyis egyedül a Hungaroringen élte át, hogy milyen a dobogón pezsgőzni.

80 évesen száguldozik Michael Schumacher F1-es Ferrarijával a gazdag német (videó)