back to top
2024. november 28. 03:59
Kezdőlap Blog Oldal 101

Solberg nagy előnyre tett szert a WRC2-ben finn győzelme után, de a bajnokság még teljesen nyitott.

0

Oliver Solberg sorozatban második, és idei harmadik győzelmét szerezte, miután megnyerte a Finn Rally WRC2-es értékelését, így a bajnokságban is nagy előnyre tett szert, azonban a bajnoki címért még nagy csata várható.

Oliver Solberg a Lett Rally után Finnországban is nyerni tudott a WRC2-ben, így 28 pontos előnyre tett szert a WRC2-ben Sami Pajari előtt. 

A svéd versenyző helyzete bár jónak tűnik, azonban ebben a bajnokság maximum hét versenyen lehet indulni és Solberg már hat, míg Pajari öt versenyen állt rajthoz. 

A bajnokság harmadik helyén pedig Yohan Rossel áll, aki a bajnoki értékelésen kívül indult a finn versenyen, így a WRC2-ben még négy futamot teljesített és 40 pont a hátránya. 

A bajnoki címért folyó csatába még a Finn Rally után ötödik helyen álló Nikolay Gryazin is beleszólhat, hiszen az orosz-bolgár versenyző eddig csupán három versenyen indult a WRC2-ben és 63 pont a hátránya, azonban a szezonból visszalévő négy verseny mindegyikén van lehetősége a bajnoki értékelésben indulni, így ezt a hátrányt is ledolgozhatja még. 

Indulnak a jövő évi átigazolási pletykák: a Hyundait és Formauxot hozzák össze egymással

0

A Finn Rally végén kapott szárnyra a legfrisebb paddock-pletyka, amely szerint Adrien Fourmaux jövőre a Hyundai Motorsport harmadik pilótájaként csatlakozik a csapathoz.

Svédország, Kenya és Lengyelország után a finn futamon is a dobogó harmadik fokára állt Adrien Fourmaux, ami a korlátozott erőforrásokkal működő M-Sport versenyzőjeként komoly eredmény. Már most elmondható, hogy eddigi legjobb szezonját futja a francia versenyző, a bajnokságban is ötödik helyen áll, mindössze 13 ponttal lemaradva a toyotás Elfyn Evans mögött.

Cyril Abiteboul csapatfőnök, aki egyben a Hyundai Motorsport vezérigazgatója, megerősítette, hogy a csapat fontolgatja a harmadik autóval kapcsolatos politikája megváltoztatását, és azt, hogy 2025-re három teljes munkaidős pilótát alkalmazzon. Dani Sordo és Esapekka Lappi nem gondolkodik teljes szezonos programban,  a spanyol talán vissza is vonul jövőre. Andreas Mikkelsen továbbra is vágyik arra, hogy minden WRC-fordulón rajthoz álljon, de a norvég még nem mutatta meg a benne rejlő lehetőségeket. Ebben nyilvánvalóan közrejátszik az is, hogy ez az első (rész)szezonja Rally1-es autóval.

Adrien Fourmaux
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Formauxnak azt is számításba kell vennie, hogy Malcolm Wilson csapata nem rendelkezik elég nagy költségvetéssel a Puma Rally1 továbbfejlesztésére, szemben a Hyundai Motorsporttal, amely gyári csapatként nagyságrendekkel komolyabb erőforrásokkal képes fejleszteni.

Ugyanakkor az is fontos szempont lehet, hogy a koreai gárda még nem kötelezte el magát hosszú távra, de amennyiben harmadik autót indítanak, és ahhoz megfelelő fiatal versenyzőt keresnek, a színfalak mögött valószínűleg megfelelő jövőképet mutatnak.

Adrien Fourmaux
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

 

Miért hagyja el Hamilton a Mercedest? – házon belül sincs egyetértés

0

George Russell nemrég kijelentette, szerinte Lewis Hamiltont a Mercedes elmúlt évekbeli gyenge teljesítménye taszította a Ferrarihoz, és versenyképesebb autó esetén nem gondolkodott volna a csapatváltáson. De nem mindenki ért vele egyet.

A hétszeres világbajnok 2021 vége óta két és fél éven át nyeretlen volt, rossz sorozatát csak idén nyáron sikerült megszakítania, Silverstone után pedig legutóbb Spában is ő győzött. A Mercedes ismét felszállóágban van, átugrotta a Ferrarit, Hamilton jövő évi csapatát, ráadásul a paddockbeli információk azt súgják, hogy a 2026-os új szabályrendszerre is a brackley-i istálló lehet a legjobb helyzetben.

Hamilton persze már aláírta 2025-től érvényes ferraris szerződését, és maga is azt mondja, hogy a fejlemények fényében sem bánta ezt meg, Russell véleménye szerint azonban egy versenyképes autó tudatában nem hozta volna meg ezt a döntést az elmúlt télen.

Hamilton és a Ferrari házassága nem jött volna létre, ha ez megvalósul, véli Russell

Eltérő szemszögből látja azonban Hamilton gondolkodását a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin, aki szerint a brit eltántoríthatatlan lenne a döntésétől, hiszen elsősorban nem a bajnoki esélyek motiválják, egyszerűen csak ki akar próbálni valami mást a csapattal való 11 évnyi együttműködés után.

„Ha bajnokságokat nyernénk, akkor arra szerintem nehezebb lenne Lewisnak nemet mondania. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy nem az autó teljesítménye volt számára az elsődleges indok. Nyilvánvalóan egy új fejezetet akar kezdeni a karrierjében a Mercedesszel való nagyon sikeres epizód után. Abban a korban jár, amelyben ha még váltást tervez, akkor azt minél előbb meg kell lépnie” – idézi Shovlint a racingnews365.

„Valószínűleg ha a bajnoki címekért harcolnánk, nehezebben menne számára a váltás, de Lewis még vágyik egy új csapatra, egy új kihívásra a karrierjében, és ha valaki eltökélte magát emellett, akkor onnantól nagyon nehéz lebeszélni róla.”

Hamilton másodszor is történelmet írt a Hungaroringen, miután a magyar orvosok életet mentettek

Dobogós eredményt ért el Gutai Marcell és Hajdina Martin az Alpok-Adria Kupa ötödik versenyén, Olaszországban

0

Az Alpok-Adria Kupa ötödik állomásán szoros volt a befutó, egyetlen magyar párosként Gutai Marcell és Hajdina Martin kategóriájában másodikként ért célba.

Szlovénia után Olaszországban folytatódott az Alpok-Adria Kupa, a sorozat ötödik állomása a Citta di Scorze Rally volt. A hagyományos versenyt már a 21. alkalommal rendezték meg. Összesen 87 páros nevezett a megméretésre, közülük 30 nem látta meg a célvonalat, esésekből sem volt hiány.

A sorozat magyar résztvevői közül egyedül Gutai Marcell és Hajdina Martin párosa indult a versenyen Peugeot 208 R2-vel, amivel az abszolút 26. helyen végeztek, az Alpok-Adria Kupa értékelésében negyedikként zártak, a Rally4/R2 kategóriában pedig a másodikak lettek, kategóriájukban egyedül a Johann Retzer, Lisa Retzer német, osztrák kettős előzte meg őket ugyancsak R2-es Peugeot-val.

A mezőnyben összesen 18 Rally2-es autó indult, a futamot végletekig kiélezett csatában a Francesco Aragno, Giancarla Guzzi kettős nyerte meg egy Škoda Fabia Rally2 evo volánjánál, mindössze 5.4 másodperccel megelőzve a Škoda Fabia RS Rally2-vel versenyző Fabia Callegaro, Federica Franchin párost, a harmadikként beérő (ugyancsak Škoda Fabia RS Rally2-t vezető) Carlo Colferai, Alice Mosele duó már 22.6 másodperccel volt lemaradva.

A sorozatból még öt verseny van hátra, legközelebb az ausztriai Perger Mühlstein Rally következik, már ezen a hétvégén, augusztus 9–10-én. A nevezési listán két magyar páros, Berta László és Fuchs Gábor, valamint Szabó Árpád és Papp Arnie szerepel.

Latvala WRC2-es második helyét beárnyékolta a Toyota katasztrófája

0

Jari-Matti Latvala ugyan elégedetten nyilatkozott a WRC2-ben elért második helyezés után a Finn Rallyn, azonban jó kedvét elvette a Toyota csapatának katasztrófája. 

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke egy év szünet után tért vissza a WRC-mezőnyébe a Finn Rallyn és végül a második helyet szerezte meg a WRC2-es mezőnyben Oliver Solberg mögött. 

“Nagyjából sikerült elérni a maximumot – mondta Jari-Matti Latvala a WRC2-es második helyezésre utalva. – Eredetileg a legjobb öt között szerettem volna célba érni, így a második helyezéssel ezt sikerült elérni, ráadásul az abszolút hatodik helyen zártunk.” 

A Toyota csapatfőnöke ráadásul pénteken nyerni tudott a Myhinpaa szakaszon a WRC2-ben, ami különösen nagy öröm volt számára, mivel 2017-ben ezen a szakaszon esett ki a verseny éléről. 

Ogier 11 év után nyert a Finn Rallyn, Neuville és a Hyundai hatalmasat lépett a vb címek felé

“A Myhinpaa szakaszon elért legjobb idők nagyon fontosak voltak, mert 2017 óta nyomasztott, hogy ezen a pályán estem ki. Ugyancsak jó volt vezetni ismét az Ouninpohja gyorsaságin, nagyon élveztem a vasárnapi első gyorsaságit is.” 

Latvala jövőre lesz 40 éves, ráadásul huszadik alkalommal indulna a Finn Rallyn is, ezért tervezi 2025-ben is a versenyzést a hazai futamán. 

A csapatfőnök öröme azonban nem lehetett teljesen felhőtlen, mert a Toyota Rally1-es csapata ugyan nyerni tudott Sébastien Ogier révén, viszont Kalle Rovanpera az élről esett ki, ahogy Elfyn Evans-nek sem sikerült a célba érés, míg Takamoto Katsuta szuperrallyval tudta teljesíteni a versenyt, melynek Power Stage szakaszát megnyerte. 

A Toyota számára bár négyes vezetéssel kezdődött a verseny, végül komoly vereséget szenvedett a Hyundaijal szemben a gyártók bajnokságában, így a koreai csapat 20 pontos előnyre tett szert a japán gyártó előtt. 

“Kalle Rovanperával éppen a balesete előtt beszéltem, és nagyon magabiztosnak tűnt, így nagy csalódás volt, hogy pár perccel később kiesett. De ez az eset is azt bizonyítja, hogy a motorsport kiszámíthatatlan és bármikor közbe léphet valami váratlan. Az utolsó előtti szakasz igazán rossz volt számunkra, hiszen Eflyn is kiesett, így a gyártók között is rosszul zártunk. Kalléről csak a szakaszon való célba érést követően hallottam, előtte csak azt tudtam, hogy baleset miatt csúszik a rajtunk. Komoly csapás volt ezt megtudni. A gyártók között 1 pont volt a hátrányunk a verseny előtt és többször is úgy tűnt, hogy komoly esélyünk van ezt az állást megfordítani, azonban végül 20 pontos hátrányba kerültünk a Hyundaijal szemben. Most már a Hyundai komoly problémájára van szükség, hogy ezt a hátrányt ledolgozzuk, valljuk be, komolyan csökkentek az esélyeink.” 

Pajari nem gondolta volna, hogy ő lesz a legjobb hazai versenyző a Finn Rallyn

0

Sami Pajari debütálása a Rally1-es Toyotával bár nem indult a legjobban, azonban a Finn Rally végén a negyedik helyet szerezte meg és a legjobb hazai eredményt érte el. 

Sami Pajari a nagyon nehéz, esős körülmények között szerencsés balesetet szenvedett a Finn Rally első pénteki szakaszán, azonban az esetet megúszta annyival, hogy megtört a Toyota hátsó szárnya, emiatt pedig a délelőtt további szakaszain óvatosabban kellett vezetnie. Délután már felvehette az igazi versenytempót és a nap utolsó előtti szakaszán megszerezte első szakaszgyőzelmét is. 

A folytatásban már nagyobb hibát nem követett el a fiatal toyotás versenyző, így köszönhetően riválisai problémáinak is a negyedik helyet szerezte meg és a legjobb finn versenyző lett. 

“Nem számítottam hasonlóan jó szereplésre – mondta a verseny végén Pajari. – Nagyon kevés elvárásom volt a verseny előtt, de szerencsére néhány dolog a vártnál sokkal jobban sikerült. Egy picit könnyebb körülményekre számítottam, az segített volna gyorsabban megbarátkozni a Rally1-es autóval. A verseny hatalmas kihívás volt a csúszós utak miatt, nagyon nehéz volt kitalálni, hogy hol milyen lesz a tapadás. Végül némi szerencsével egy nagyszerű eredményt értünk el, azonban tudnék még jobban is teljesíteni.” 

Sami Pajari finn teljesítményét, és Martins Sesks lengyel, valamint lett versenyét figyelembe véve valószínűleg komoly fejtörést okoznak a gyári csapatoknak, amikor a 2025-ös csapatokat készülnek összeállítani. 

“Senkinek nem jutott eszébe elvinni azt a követ az útról?’ – kérdezte a szurkolókat Halttunen (videó)

0

A Finn Rally utolsó előtti szakaszán 600 méterrel a cél előtt egy szikla miatt balesetet szenvedett az élen álló Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen. A kiesés után a finn navigátor visszament a szikla helyére, és kérdőre vonta a szurkolókat. 

Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen első hazai győzelme kapujában állt, amikor a Finn Rally utolsó előtti szakaszán, mintegy 600 méterrel a cél előtt egy bal kanyarban a Toyota jobb első kereke egy sziklára futott, ami miatt a páros lecsúszott az útról, felborult, majd az erdőben állt meg. 

Ogier 11 év után nyert a Finn Rallyn, Neuville és a Hyundai hatalmasat lépett a vb címek felé

A versenyzők szerencsére nem sérültek. 

Előkerült egy videó, melyben az látható, hogy Jonne Halttunen a baleset után visszament a szikla helyére és az út mellett lévő nézőket kérdőre vonta. 

“Senkinek nem jutott eszébe, hogy elvigye azt a kib… követ az útról?” – kiabálta Halttunen, a finn Rallit.fi oldal szerint. 

Jonne Halttunen később posztban kért elnézést a kérdőre vonásért.

„Kicsit frusztrált voltam ma, miután megütöttük ezt a sziklát, és hangosan azt mondtam, hogy miért nem távolította el senki. Csak szeretném tisztázni, hogy a rally alatt senkit sem engednek fel a gyorsasági szakaszokra. Egyszerűen csalódott voltam abban a pillanatban.
Jövőre újra megpróbáljuk.”

Neuville megkönnyebbült Finnország után

0

Némi aggodalommal érkezett a Finn Rallyra a Hyundai, mind az egyéni, mind a gyártói bajnokságban féltették az előnyüket, de a verseny végén mindkét értékelésben a javukra nőtt a különbség.

A gyártók között mindössze egy pont volt a Hyundai előnye a bajnokságban, az egyéniben pedig nyolc ponttal vezetett Neuville Tanak előtt, és a harmadik Evans is csak 13 pontra volt tőle. A Finn Rally előtt sem ők voltak a favoritok, Tanak és Lappi első napi kiesése is vészjósló volt, végül mégis ők szerezték a fontos pontokat.

„Egyenletes teljesítményünk volt egész nap. A tempónk növelése az utolsó két szakaszon meghozta a különbséget Kalle kiesésével. A Power Stage-en képesek voltunk faragni a hátrányból, így Ogier csak egy ponttal többel hagyhatta el Finnországot, mint mi. Ez a hétvége az érzelmek hullámvasútja volt mindenki számára, akárcsak a szakaszok. Rengeteg fel és le, és ez folyamatosan változott. Görögország következik, egy kihívást jelentő verseny. Rajta leszünk, és az erre a felületre való összpontosítással reméljük, hogy egy lépéssel tovább tudjuk vinni azt, amit ezeken a gyors murvás ralikon elértünk” – nyilatkozta Neuville, aki 27 pontra növelte előnyét az egyéniben, igaz most már Ogier az üldöző toyotás, de a 141 pontos francia csak négy pontra van Tanaktól.

Neuville
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A gyártók közt az egypontos előnyt húszra növelte a koreai csapat, így ott is megnyugtatóbb az előnyük Görögország előtt, nem csoda, hogy Cyril Abiteboul elégedetten nyilatkozott a céldobogó után.

„Nyilvánvalóan eléggé idegesen érkeztünk Finnországba, a Toyota hazai versenyére, az öt autójukra és a kiváló felkészültségükre való tekintettel. Ahogy vártuk, ez egy kihívás volt, és már a kezdetektől fogva egyértelműen hátrányban voltunk a hétvégén, és a dolgok Ott és Martin autójának elvesztésével csak rosszabbra fordultak. A hétvége hátralévő részében úgy tűnt, hogy nagyon nehéz lesz számunkra bármi pozitívummal távozni, de sikerült koncentráltnak maradnunk, hosszú távon  gondolkodni és a beállításokkal dolgozni, hogy megpróbáljuk a vasárnapi pontokkal enyhíteni a veszteségünket. A mai körülmények egyértelműen segítettek, de sikerült megadnunk Thierrynek és EP-nek azt, amire szükségük volt ahhoz, hogy nyomás alá helyezzék ellenfelüket. Úgy jöttünk el, hogy mindhárom bajnokságban növeltük előnyünket. A nyári szünet nagyon jól jön, és várjuk a szezon utolsó részét, hogy megpróbáljuk megszilárdítani ezeket a pozíciókat” – mondta a csapatfőnök.

A szupervasárnap – és az idei pontrendszer-, valóban jól jött a Hyundainak, ezt az értékelést Lappi nyerte Katsuta és Ogier előtt, Neuville pedig negyedik lett.

Folytatás egy hónap múlva az Acropolis Rallyval, amelyet már csak a chilei verseny, a Közép-Európa Rally és a Japán forduló követ.

Neuville
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

 

 

Elképesztő videók a Finn Rally leghíresebb szakaszáról!

0

2016 után került ismét teljes hosszában a Finn Rally programjába a legendás Ouninpohja gyorsasági, mely idén is bizonyította, hogy hírnevét.

Az Ouninpohja gyorsaságit mindkét alkalommal Kalle Rovanpera nyerte az idei Finn Rallyn. A vb éllovas Thierry Neuville pedig mindkét alkalommal az ötödik idővel ért célba, a második teljesítést lehet megnézni az alábbi videóban.

A legendás pálya azonban a szurkolók szemszögéből is fantasztikus élményt jelentett, íme néhány nézői videó.

Ogier 11 év után nyert a Finn Rallyn, Neuville és a Hyundai hatalmasat lépett a vb címek felé

 

McRae egykori főnökével a főszerepben zajlott az F1 egyik legnagyobb átigazolási balhéja

0

Napra pontosan 20 évvel ezelőtt jelentette be a Williams, hogy leigazolták Jenson Buttont. Ebből azonban végül akkor és utána sem lett semmi, hiszen előbb a BAR akadályozta meg a váltást, majd a brit pilóta vásárolta ki magát a szerződésből.

Bár mindennapos esetnek nagy túlzás lenne nevezni, de a Forma–1-ben többször előfordult már, hogy több csapat is úgy gondolta, hogy egy pilóta náluk teljesít szolgálatot az adott vagy még inkább a következő évben. Legutóbb két éve Oscar Piastrival történt meg ilyesmi, amikor az Alpine Fernando Alonso távozása után azonnal bejelentette az ő érkezését, de végül az ausztrál versenyző a McLarennél kötött ki, és azóta is ott szerepel.

Ez az eset viszonylag hamar lezárult, ellentétben azzal, amelyik éppen 20 éve, 2004. augusztus 5-én indult: aznap jelentette be ugyanis a Williams, hogy leigazolták Jenson Buttont, aki így 2005-re visszatér hozzájuk. A BAR és annak csapatfőnöke, a Colin McRae-t korábban a brit ralibajnokságban, a brit túraautó-bajnokságban, valamint a Le Mans-i 24 óráson is foglalkoztató David Richards nem hagyta magát.

Az akkor 24 éves versenyző az ötödik idényét teljesítette a Forma–1-ben, és minden korábbinál jobban szerepelt. A Német Nagydíjig bezárólag nem kevesebb mint hét alkalommal állhatott fel a dobogóra, ebből háromszor a második fokára, és az évet uraló Ferrarik mögött a harmadik helyet foglalta el a tabellán. Richards azonban már akkor rosszat sejtett.

„Kiszagoltam, hogy valami készül – nyilatkozta a The-Race.com ’Bring Back V10s’ című podcastjában. – Jenson akkori menedzsmentje már előtte kért tőlem néhány találkozót, és kicsit furcsa volt a jövővel, valamint a motorellátásunkkal kapcsolatos beszélgetések sora. Konzultáltam az akkori házon belüli ügyvédünkkel, hogy megkérdezzem, »paranoiás vagyok? Valami nem tetszik nekem a kérdezősködéssel kapcsolatban.« Megnyugtattam magam, hogy a szerződésünk szilárd volt a motorellátás tekintetében.”

Button számár a Hondával kapcsolatos kérdés volt a legfontosabb, hogy a japán motorszállító mennyire ad gyári támogatást a BAR-nak. A hockenheimi hétvégén hivatalossá vált, hogy a két fél legalább 2007-ig együttműködik, és az akkor a Honda Racing Development alelnökeként dolgozó, azóta több istállónál csapatfőnökként megforduló Otmar Szafnauer szerint a gyártó „minden biztosítékot megadott Button menedzsmentjének, amit csak akartak”.

„Amikor megkérdeztük, hogy a kapott válaszok megfelelnek-e az általa elvártaknak, igennel válaszoltak” – fogalmazott a román származású amerikai szakember. A csapat ezzel párhuzamosan érvényesítette a július 31-ig fennálló opciót a folytatás kapcsán, és erről a határidő lejárta előtt tájékoztatták Buttont és a menedzsmentjét.

Ehhez képest augusztus 5-én a Williams bejelentette, hogy a következő két idényre leigazolták a brit versenyzőt. A grove-i alakulat társalapítója és akkori csapatfőnöke, Frank Williams a hírre reagálva kijelentette, a pilóta menedzsmentjétől azt az információt kapták, hogy az opciót nem érvényesítették. „Erős jogi tanácsok alapján az a határozott véleményünk, hogy a BAR elvesztette a lehetőséget Jenson megtartására, és nincs kétségem afelől, hogy 2005-ben a Williams-BMW F1-es csapatánál lesz” – szögezte le.

Embed from Getty Images

Richards számára ekkor már teljesen egyértelművé vált, hogy Buttonék miért kérdezősködtek annyit a motorszállítóról. A Prodrive elnöke úgy gondolta, hogy a Hondát érintő kérdések kulcsfontosságúak voltak, mivel a menedzsment erre alapozta a távozást. A BAR akkori csapatfőnöke azonban meg volt győződve róla, hogy az igazság az ő oldalukon áll.

„Azt állították, hogy nem kapunk gyári támogatást a Hondától – idézte fel. – Nem emlékszem a szerződésének a szövegére, valami olyasmi volt, hogy »gyári megállapodás a motorszállítóval«, bárki is legyen az. Kíváncsiak voltak a Honda helyzetére. Meg voltam győződve róla, hogy a Hondával kötött szerződéseink megfelelnek a Jenson-féle opció feltételeinek, ahogyan az ügyvédeink is, de nyilvánvalóan úgy gondolták, hogy van egy jogi kiskapu.”

Button csapatváltásának a híre már csak azért is keltett meglepetést, mert a BAR 2004-ben sokkal jobban szerepelt a Williamsnél, pláne az év első felében. A grove-iaktól távozó Juan Pablo Montoya nem is rejtette véka alá véleményét, és nemes egyszerűséggel őrültségnek nevezte a lépést. A brit versenyző viszont úgy gondolta, hogy hosszú távon jobban jár az átigazolással, mert míg a Honda csupán gyári beszállító volt, a BMW sokkal jobban beintegrálódott a Williamsbe. Ennélfogva úgy gondolta, hogy akkori csapata összességében néhány évvel le van maradva riválisától. „Elsődlegesen arra gondoltam, hogy remélhetőleg egy olyan csapathoz kerülhetek, amelyről úgy gondolom, hogy előrébb juttathat a karrieremben, és segíthet világbajnokká válni” – jelentette ki akkoriban.

A bejelentés másnapján Richards kijelentette, Button egy ingatag lábakon álló, a Honda irántuk való elkötelezettségét érintő technikai okra hivatkozva próbál távozni, de ő mindezt „nevetségesnek” tartja, és mindenképpen megtámadja. Ezt a reakciót, mind a Williams, mind a versenyző kritizálta, mondván, miért kell erről a nyilvánosság előtt beszélni. A grove-i alakulatnál még azt is hozzátették, hogy a bejelentés is csak akkor történt meg, amikor megtudták, hogy Richards kiszivárogtatta a sajtónak a hírt.

Guinness-rekordot állított fel az F1-es világbajnok

„Egyáltalán nem tetszik, ahogyan kezelték – ezek már Button szavai egy szeptember eleji, londoni sajtótájékoztatóról. – Jobban örültem volna egy sokkal egyszerűbb átigazolásnak és annak, ha nem keveredünk miatta ekkora vitába.” Richards viszont azzal érvelt, hogy fontosnak tartotta megmutatni a BAR alkalmazottainak, hogy van, aki küzd az istálló érdekeiért.

„Vannak dolgok, amelyeket a legjobb diszkréten, a színfalak mögött kezelni, de ha egy ilyen ügy nyilvánosságra kerül, ki kell állni a csapat mellett, hogy tudják, az ember harcol értük – magyarázta. – Akkoriban ez volt a szerepem. Szilárdan tartottuk a pozíciónkat. Volt egy szerződésünk, és elmondtuk neki, hogy meg fogjuk védeni ezt az álláspontot. Ezt a Williamsszel is tudattam. Elég erőteljesen visszavágtunk.”

A brit üzletember annyira magabiztos volt, hogy még helyettest sem keresett. Még úgy sem, hogy az előző évben náluk versenyző Jacques Villeneuve megkörnyékezte őket, ám a kanadai pilótát is visszautasította. „Számos lehetőségünk volt, de mindegyiket elutasítottam, mert kizárólag Jenson megtartására összpontosítottam” – emlékezett vissza.

Richards emellett azt is megfogalmazta, hogy nem tetszett neki Button viselkedése: onnantól kezdve, hogy megpróbált kiugrani a szerződéséből, egészen odáig, hogy erről nem beszélt vele személyesen. Ugyanakkor máig azt gyanítja, hogy ezért nem csak honfitársát lehetett felelőssé tenni. „A pilóták menedzsereiből nagyon kiábrándultam – árulta el. – Meg kell keresniük a kenyerüket, és időnként hajlamosak arra, hogy inkább bomlasztóak, mintsem konstruktívak legyenek. Vannak kivételek, de az én időmben ott volt néhány a legrosszabbak közül.”

Räikkönen dobogóközelben is volt, Button majdnem elájult a NASCAR austini futamán

Button később bevallotta, hogy hiba volt nem beszélni Richardsszal. Ez azonban már azután történt, hogy a szerződéseket vizsgáló testület a BAR-nak adott igazat, és brit pilóta 2005-ben is náluk versenyzett. Ennek hatására szakított korábbi menedzsmentjével, és barátját, Richard Goddardot bízta meg azzal, hogy képviselje az érdekeit.

Az ügynek aztán 2005-ben sem lett vége, sőt, addigra fordult a kocka: bár 2006-ban Button már tényleg csatlakozhatott volna a Williamshez, de addigra már abból a szerződésből akart kiszállni. Ennek oka, hogy időközben kiderült, hogy a BMW abban az évben már nem szállít motorokat a grove-i alakulatnak, mivel bevásárolták magukat a Sauberbe. Goddard első feladata tehát az volt, hogy „kiszabadítsa” ügyfelét ebből a megállapodásból. Ez sikerült is, de mivel Frank Williams sem engedett, csak jókora összeg kifizetésének árán.

Hogy mi lett volna, ha Button akkor visszatér a Williamshez, arról legfeljebb csak sejtéseink lehetnek. Ugyanakkor aligha járt rosszul, hiszen bár az időközben gyári Hondává alakult csapattal a 2006-os Magyar Nagydíjon aratott győzelmét leszámítva nem sok mindenre volt képes, a japánok poraiból létrejött Brawn GP-vel világbajnok lett 2009-ben. 2021-ben pedig végre a visszatérés is megvalósult, persze akkor már nem versenyzőként, hanem tanácsadóként. Ja, és időközben Richardsszal is szent lett a béke.

„Visszatekintve őszintén mondom, hogy a csúcsidőszakban egyetlen olyan pilóta sem volt, akivel ne veszekedtem volna a legvehemensebb módon – mondta a korábbi csapatfőnök. – Mindannyian versengőek vagyunk, mindannyian ugyanazt akarjuk, és talán nem egyformán haladunk. A legtöbb ilyen versenyző abban az éveiben van, amikor formálódik. Fiatalok, tehetségesek, de nem igazán rendelkeznek azokkal az egyéb képességekkel, amelyeket egy érettebb embertől elvárnánk. Minden versenyzővel összevesztem. Mindegyiküket meg tudnám nevezni. És tudod, mit? Ma már mindegyikükről elmondhatom, hogy barátok lettünk, mert az évek során mindannyian visszajöttek, legyen szó Jensonról, Jacques-ról, Colin McRae-ről, és azt mondták, hogy »bárcsak tudtam volna, amit most tudok. Másképpen viselkedtem volna.«”