back to top
2024. november 27. 22:51
Kezdőlap Blog Oldal 103

Még nagyobb bajba került Elfyn Evans a Finn Rallyn

0

A Finn Rally első szombat délutáni szakaszára komoly késéssel érkezett Elfyn Evans, amiért büntetést kapott, így még nehezebb lenne összehozni, hogy Sami Pajari elé kerüljön szombat estére. 

A szombat déli szervizelés idején vetődött fel az az ötlet, hogy Sami Pajari direkt büntetést szed össze, hogy szombat este elé kerüljön Elfyn Evans, aki délelőtt váltó probléma miatt a másodikról a nyolcadik helyre csúszott. A csapatutasítás megvalósításához azonban a walesi toyotásnak meg kellett volna előznie az előtte lévő WRC2-es versenyzőket is, ami nem tűnt nehéznek. 

Rovanpera dominált szombat délelőtt, de csak egy hajszállal nyerte az Ouninpohját, Evans bajban a Finn Rallyn

A déli szervizeléskor azonban késett és 2:40 perc büntetést kapott, így gyakorlatilag már az sem valószínű, hogy megtudja Evans előzni a WRC2-es versenyzőket, ezáltal pedig a Toyota csapatutasítása is kérdéses. 

Az első szombat délutáni szakaszt is Kalle Rovanpera nyerte, így közel fél percre növelte előnyét Sébastien Ogier előtt, míg a harmadik helyet Thierry Neuville örzi. 

A Toyota esetleges csapatutasításában Pajari kaphatja a főszerepet

Finn Rally, állás SS14 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:39:34.0
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +28.6
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:05.8
4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:36.2
5 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:05.9
6 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +6:06.9
7 #39 Jari-Matti Latvala – Juho Hanninen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:29.5
8 #28 Robert Virves – Aleks Lesk (EST) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:05.2
9 #24 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:15.3
10 #32 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +7:16.2 (0:10)
16 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +9:13.3 (2:40) 

Finn Rally gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
Augusztus 1., csütörtök
18:05 SS1 Harju 1 3.48 km Neuville 2:46.1 / 1. NEUVILLE, 2. Katsuta, 3. Tanak

Augusztus 2., péntek
07:13 SS2 Laukaa 1 17.96 km Evans 8:35.4 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Evans
08:20 SS3 Saarikas 1 15.93 km Rovanpera 7:36.4 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:35 SS4 Myhinpää 1 15.51 km Evans 6:54.4 / 1. EVANS, 2. Rovanpera, 3. Ogier
11:05 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km Rovanpera 3:52.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
14:10 SS6 Laukaa 2 17.96 km Rovanpera 8:26.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
15:17 SS7 Saarikas 2 15.93 km Rovanpera 7:39.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
16:32 SS8 Myhinpää 2 15.51 km Neuville 7:00.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
18:05 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km Pajari 3:46.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
19:05 SS10 Harju 2 2.01 km Ogier 1:36.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier

Augusztus 3., szombat
08:05 SS11 Västilä 1 18.94 km Rovanpera 8:20.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:05 SS12 Päijälä 1 20.19 km Rovanpera 9:37.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Neuville
10:05 SS13 Ouninpohja 1 32.98 km Rovanpera 14:52.6 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Neuville
14:35 SS14 Västilä 2 18.94 km Rovanpera 8:18.9 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Neuville
15:35 SS15 Päijälä 2 20.19 km
16:35 SS16 Ouninpohja 2 32.98 km

Augusztus 4., vasárnap
07:55 SS17 Sahloinen-Moksi 1 14.27 km
09:05 SS18 Laajavuori 1 4.35 km
10:17 SS19 Sahloinen-Moksi 2 14.27 km
12:15 SS20 Laajavuori 2 (PS) 8.77 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

A Toyota esetleges csapatutasításában Pajari kaphatja a főszerepet

0

Elfyn Evans komoly időt vesztett váltóhiba miatt, annak érdekében pedig, hogy segítse a walesi pilótát, a Toyota kész feláldozni Sami Pajari jó helyezését a Finn Rallyn. 

A szombat délelőtti szakaszokat követően Elfyn Evans a másodikról a nyolcadikra csúszott váltóhiba miatt. A walesi toyotás az autó javítása után könnyedén megelőzheti a WRC2 élmezőnyében lévő Oliver Solberget és a Toyota Gazoo Racing csapatfőnökét, Jari-Matti Latvalát, ami után már csak Sami Pajari fog előtte állni. 

Rovanpera dominált szombat délelőtt, de csak egy hajszállal nyerte az Ouninpohját, Evans bajban a Finn Rallyn

A fiatal finn versenyző bár az előkelő ötödik helyen áll, a Toyota kész megkérni, hogy engedje előre Evanst, hogy a walesi versenyző több pontra legyen esélyes szerezhessen szombat este. 

Az idei szabályok szerint szombat este a verseny első 10 helyezettje pontokat kaphat, ha sikerül vasárnap is célba érnie. Az “ajándék” plusz pontokra pedig nagy szüksége lehet Evansnek, mivel a vb-t vezető Thierry Neuville a harmadik helyen áll. 

“Beismerem, gondolkozunk egy csapatutasításon, hogy Sami Pajari elé kerülhessen Elfyn Evans szombat estére – vallotta be Jari-Matti Latvala a szombat déli szervizelés idején a Rallit.fi oldalnak. – Nem igazán szeretjük a csapatsorrend felállítását, de Pajari esete egyedi, mert csak most vezet Rally1-es autót, és komoly segítséget jelenthet Evans számára a plusz pont megszerzése. Sajnos, idén nehéz egy verseny során nagyobb pontkülönbségre szert tenni, ezért minden pont számíthat év végén. Szerencsére most nem én hozom meg a döntéseket, nekem csak a versenyemmel kell foglalkoznom.” 

Pajari ugyanakkor meglepődött azon, hogy helyet kellene cserélnie Evans-szel. 

“Ilyenre még nem gondoltam, és elég szomorú leszek, ha valóban helyet kell cserélnem Elfynnel – mondta a finn pilóta a magazinnak. – Most hallottam ezt a felvetést először, ugyanakkor még bármi előfordulhat, mert hosszú a verseny délután is.” 

A szombati nap felénél négy és fél perc az előnye Pajarinak Evans előtt. 

Rovanpera dominált szombat délelőtt, de csak egy hajszállal nyerte az Ouninpohját, Evans bajban a Finn Rallyn

0

Kalle Rovanpera nyerte mindhárom szombat délelőtti gyorsaságit a Finn Rallyn, és miután Elfyn Evans Toyotája meghibásodott, viszonylag kényelmes előnybe került Sébastien Ogier és Thierry Neuville előtt. 

A drámai péntek után 

A drámák mellett a fiatal versenyzők kapták a főszerepet a Finn Rally első napján

szombat délelőtt Kalle Rovanpera mind a három szakaszt megnyerte és előnyét 21.9 másodpercre növelte a második helyre lépő Sébastien Ogier előtt. A kétszeres és nyolcszoros világbajnok között ráadásul mindössze 1 tizedmásodperc különbség alakult ki a legendás Ouninpohja szakasz 32.98 km-es hosszán, míg a harmadik idővel Takamoto Katsuta ért célba 8 másodperc hátránnyal. 

Elfyn Evans a második helyet még tudta tartani a szombati nyitó szakasz után, azonban a második szakaszon meghibásodott a Toyota hajtása, ezért meg is forgott, majd csak nagyon lassan tudta teljesíteni ezt és az Ouninpohja gyorsaságit is, így több, mint hat perces hátránnyal a nyolcadik helyire csúszott vissza. Amennyiben sikerül autóját megjavítani a walesi pilóta még képes lehet a hatodik helyig előre lépni, azonban Thierry Neuville, aki már a harmadik helyen áll, megengedhette, hogy a verseny leghosszabb pályáját már óvatosabban teljesítse, hiszen előnye így is jelentősen nőhet a világbajnoki pontversenyben. 

A délelőtti szakaszok után pillanatnyilag 21 pontos előnyben lenne Neuville a pénteken kiesett Ott Tanak előtt, míg Evans 23 pont hátránnyal maradna a harmadik helyen, Sébastien Ogier pedig 26 pont hátránnyal állna a negyediken. Az idei versenyek szoros alakulását figyelembe véve a pontok terén pedig Thierry Neuville vagy autója komoly hibája kellene a további versenyeken, ahhoz, hogy érdemben megközelítse valaki őt a bajnokságban. 

Neuville szombat délben magabiztos előnyben és hátrányban áll Ogier mögött és Adrien Fourmaux előtt a harmadik helyen. 

A Rally1-es autóval debütáló Sami Pajari pedig az ötödik helyről várhatja a folytatást. 

Grégoire Munster már nem jutott el a verseny legendás szakaszáig, miután a szombati első gyorsaságin balesetet szenvedett, míg a visszatérő Esapekka Lappi defektet szedett össze az Ouninpohján, miután partoldalnak csúszott. 

A WRC2-ben miközben Georg Linnamae volt a leggyorsabb a leghosszabb szakaszon, a kategóriát Oliver Solberg 18 másodperc előnnyel vezeti Jari-Matti Latvala, és további fél perccel Robert Virves előtt. 

Délután ismét teljesíti a mezőny a mai szakaszokat. 

Finn Rally, állás SS13 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:31:15.1
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +21.9
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +58.3
4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:26.4
5 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:57.7
6 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +5:34.6
7 #39 Jari-Matti Latvala – Juho Hanninen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +5:52.6
8 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +6:19.2
9 #28 Robert Virves – Aleks Lesk (EST) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +6:25.0
10 #32 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:26.9 

Finn Rally gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
Augusztus 1., csütörtök
18:05 SS1 Harju 1 3.48 km Neuville 2:46.1 / 1. NEUVILLE, 2. Katsuta, 3. Tanak

Augusztus 2., péntek
07:13 SS2 Laukaa 1 17.96 km Evans 8:35.4 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Evans
08:20 SS3 Saarikas 1 15.93 km Rovanpera 7:36.4 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:35 SS4 Myhinpää 1 15.51 km Evans 6:54.4 / 1. EVANS, 2. Rovanpera, 3. Ogier
11:05 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km Rovanpera 3:52.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
14:10 SS6 Laukaa 2 17.96 km Rovanpera 8:26.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
15:17 SS7 Saarikas 2 15.93 km Rovanpera 7:39.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
16:32 SS8 Myhinpää 2 15.51 km Neuville 7:00.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
18:05 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km Pajari 3:46.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
19:05 SS10 Harju 2 2.01 km Ogier 1:36.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier

Augusztus 3., szombat
08:05 SS11 Västilä 1 18.94 km Rovanpera 8:20.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:05 SS12 Päijälä 1 20.19 km Rovanpera 9:37.5 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Neuville
10:05 SS13 Ouninpohja 1 32.98 km Rovanpera 14:52.6 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Neuville
14:35 SS14 Västilä 2 18.94 km
15:35 SS15 Päijälä 2 20.19 km
16:35 SS16 Ouninpohja 2 32.98 km

Augusztus 4., vasárnap
07:55 SS17 Sahloinen-Moksi 1 14.27 km
09:05 SS18 Laajavuori 1 4.35 km
10:17 SS19 Sahloinen-Moksi 2 14.27 km
12:15 SS20 Laajavuori 2 (PS) 8.77 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Komoly hibát követett el az Audi a korábbi F1-es csapatfőnök szerint

0

Eddie Jordan szerint az Audi bicskája beletörik abba, mint annak idején a Toyotának, hogy nem Angliába helyezi az F1-es központját.

2026-ban fennállása során először az F1-be lép az Audi a Sauber felvásárlásával, de a csapatok azon kisebbségébe fog tartozni, amely nem a sportág bölcsőjében, Angliában helyezte el a főhadiszállását. A korábban saját csapatot indító Eddie Jordan úgy véli, ezzel nagy baklövést követtek el.

„Komoly művelet Svájcban és Németországban autót építeni, németekkel, német gyártással. Jézusom – mondta a Formula For Success podcast adásában. – Utoljára mikor nyert világbajnokságot svájci vagy német csapat? Láttuk, a Toyota mire jutott. Ugyanígy próbálkoztak, és nem vált be. Angliánál nincs jobb hely versenyautót működtetni, főleg Northamptonnál, Oxfordshire-nél és a környéküknél. Hatalmas tudás gyűlt ott össze. Tudják, hogyan kell nyerni és a legjobbat elérni.”

„Ha Svájcból rendelnek alkatrészt, kapnak szállítási időt, például négy napot, négy hetet, négy hónapot, és ez ellen semmit sem tehetnek. Aki az Egyesült Királyságban működik, az addig nyüstöli a beszállítókat, amíg kell, és ha nem tesznek eleget a kérésnek, többet nem rendelnek tőlük. A beszállítók ott éjjel-nappal hajtanak, hogy elkészüljenek, ilyen a versenyzés kultúrája, mindenkinek benne van a vérében. Azt hiszem, az Audi alapvetően ezt rontotta el.”

Mint emlékszünk, a Toyota 2002 és 2009 között versenyzett a Forma–1-ben kölni európai bázissal, de a csapat egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett, hiába költött el óriási összegeket.

Az Audi projektjének döcögősségét jelzi, hogy megköszönték az egymással marakodó korábbi vezetők munkáját, a helyükre pedig leigazolták Mattia Binottót. Csütörtökön kiderült, hogy a Red Bull eddigi sportigazgatója, Jonathan Wheatley lesz a csapatfőnök.

Sainz rossz csapathoz igazol? – egykori csapattársa Pérez helyén látta volna őt szívesen

Munster balesetével, Rovanpera szakaszgyőzelmével indult a Finn Rally szombati napja

0

Kalle Rovanpera növelte előnyét a szombati első szakaszon a Finn Rallyn Elfyn Evans és Sébastien Ogier előtt, miközben Grégoire Munster egy bal kanyarban kicsúszott és borult. 

Egy közel 19 km-es gyorsaságival kezdődött a Finn Rally szombati napja, és a leggyorsabban Kalle Rovanpera kezdte a napot, aki 2.2 másodperccel volt gyorsabb Elfyn Evansnél és 5.1 másodperccel Sébastien Ogier-nál.

A drámák mellett a fiatal versenyzők kapták a főszerepet a Finn Rally első napján

A nedves talajú, de eső nélküli szakaszt kis időre meg kellett állítani, miután a harmadikként induló Grégoire Munster 4 és fél kilométer után egy bal kanyarban szélesre csúszott, majd borult és a Ford rossz helyen állt meg. A versenyzők nem sérültek, de az autó alaposan összetört. 

A baleset miatt Sami Pajari megállapított eredményt kapott.

8 éve erre a napra vár minden Finn Rallyn induló rallyversenyző

Összetettben Rovanpera 10.2 másodpercre növelte előnyét Evans, és 13.7 másodpercre Ogier előtt. 

Finn Rally, állás SS11 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:06:45.0
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10.2
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +13.7
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +33.6
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:00.0
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:42.5
7 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +3:55.3
8 #39 Jari-Matti Latvala – Juho Hanninen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +4:20.9
9 #28 Robert Virves – Aleks Lesk (EST) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +4:31.7
10 #32 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +4:33.0 

Finn Rally gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
Augusztus 1., csütörtök
18:05 SS1 Harju 1 3.48 km Neuville 2:46.1 / 1. NEUVILLE, 2. Katsuta, 3. Tanak

Augusztus 2., péntek
07:13 SS2 Laukaa 1 17.96 km Evans 8:35.4 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Evans
08:20 SS3 Saarikas 1 15.93 km Rovanpera 7:36.4 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:35 SS4 Myhinpää 1 15.51 km Evans 6:54.4 / 1. EVANS, 2. Rovanpera, 3. Ogier
11:05 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km Rovanpera 3:52.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
14:10 SS6 Laukaa 2 17.96 km Rovanpera 8:26.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
15:17 SS7 Saarikas 2 15.93 km Rovanpera 7:39.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
16:32 SS8 Myhinpää 2 15.51 km Neuville 7:00.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
18:05 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km Pajari 3:46.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
19:05 SS10 Harju 2 2.01 km Ogier 1:36.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier

Augusztus 3., szombat
08:05 SS11 Västilä 1 18.94 km Rovanpera 8:20.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:05 SS12 Päijälä 1 20.19 km
10:05 SS13 Ouninpohja 1 32.98 km
14:35 SS14 Västilä 2 18.94 km
15:35 SS15 Päijälä 2 20.19 km
16:35 SS16 Ouninpohja 2 32.98 km

Augusztus 4., vasárnap
07:55 SS17 Sahloinen-Moksi 1 14.27 km
09:05 SS18 Laajavuori 1 4.35 km
10:17 SS19 Sahloinen-Moksi 2 14.27 km
12:15 SS20 Laajavuori 2 (PS) 8.77 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

8 éve erre a napra vár minden Finn Rallyn induló rallyversenyző

0

Különleges nap lesz a szombati a Finn Rallyn, mivel 2016 után ismét teljes egészében teljesíteni kell a legendás Ouninpohja gyorsaságit, mely egyben kihívás és hatalmas élmény is.

2016 után került ismét teljes egészében a Finn Rally programjába a legendás Ouninpohja gyorsasági, ami azonban biztonsági okok miatt csak virtuális lassító beiktatásával vált lehetővé.

A drámák mellett a fiatal versenyzők kapták a főszerepet a Finn Rally első napján

A szombaton 10:05-kor és 16:35-kor megrendezésre kerülő 32.98 km-es gyorsaságihoz rengeteg történet kötődött az évtizedek során és a versenyzők mellett a pálya szélén álló több ezer nézőnek is nagy élményt jelent.

A virtuális lassító tette lehetővé az Ouninpohja szakasz visszatérését

Elképesztő látvány! VW Polo WRC és Kamaz a finn Ouninpohja szakaszon!

Ouninpohja: Elég bátor vagy, hogy versenyezz rajta? – Most megteheted

 

„A hóhérom volt”, „sz*rt sem ért az F1-hez” – ez vezetett az emlékezetes botrány kirobbanásához

0

15 éve menesztette a Renault a Forma–1-es istállójától Nelson Piquet Jr.-t, aki erre megvádolta Flavio Briatorét, korábbi menedzserét és egyben az alakulat akkori csapatfőnököt, hogy rosszul bánt vele. Mint később kiderült, ennek az lett a vége, hogy kirobbant minden idők egyik legnagyobb Forma–1-es botránya.

2009. augusztus 3-án, vagyis éppen 15 évvel ezelőtt menesztette a Renault F1-es csapata Nelson Piquet Jr.-t. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia 2008-ban mutatkozott be, és bár abban az évben még dobogóra is állt a Német Nagydíjon, a következőben a hungaroringi fordulóig bezárólag egyetlen pontot sem szerzett, miközben csapattársa, Fernando Alonso már 13-nál tartott.

A hírt egyébként maga a versenyző is nyilvánosságra hozta, ám a közlemény hangvétele nem a manapság megszokott stílusú volt, ahol az érintett mindenkinek mindent megköszönt. Pontosabban egyetlen mondat szólt erről, utána viszont folyamatosan vádolta egykori csapatát, és azon belül is különösen egyetlen embert.

Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök

„Kaptam egy értesítést a Renault F1-es csapatától, miszerint nem áll szándékukban velem versenyezni a jelenlegi szezonban – kezdte. – Szeretnék köszönetet mondani annak a kis csapatnak, akik támogattak, és akikkel együtt dolgoztam a Renault-nál, bár nyilvánvalóan nagyon csalódottan fogadom a hírt. Ugyanakkor megkönnyebbülést érzek, hogy véget ért pályafutásom legrosszabb időszaka, hogy most továbbléphetek, újra a helyes útra terelhetem a karrieremet, és megpróbálhatom visszaszerezni a hírnevemet, miszerint egy gyors, győztes pilóta vagyok. Csapatjátékos vagyok, és több tucat ember van, akivel pályafutásom során együtt dolgoztam, és kezeskednek a jellememről és a tehetségemről, kivéve sajnos egy személyt, aki a legnagyobb hatással volt a Forma–1-es karrieremre.”

Ez az ember pedig nem volt más, mint Flavio Briatore, a Renault akkori csapatfőnöke, aki ráadásul korábban Piquet menedzsereként is dolgozott. Piquet kezdetben nem teregetett ki mindent, de már akkor olyan vádakkal illette az olasz üzletembert, hogy megkeserítette az életét, és tevékenységével egyáltalán nem segítette versenyzőjét.

„Bárki, aki ismeri a múltamat, tudja, hogy az F1-ben elért eredményeim nem felelnek meg az önéletrajzomnak és a képességeimnek – folytatta. – A körülmények, amelyekkel az elmúlt két évben meg kellett küzdenem, finoman szólva is nagyon furcsák voltak. Vannak olyan esetek, amelyekről magam is alig hiszem el, hogy megtörténtek. Ha most magyarázkodnom kell, akkor biztos vagyok benne, hogy ez annak a tisztességtelen helyzetnek tudható be, amelyben az elmúlt két esztendőben voltam. Mindig is úgy gondoltam, hogy egy menedzser egy csapat része és partnere. Egy menedzsernek bátorítania kell az embert, támogatnia kell, és lehetőségeket kell biztosítania számára. Az én esetemben ennek az ellenkezője történt. Flavio Briatore volt a hóhérom.”

Szinte azonnal is lelepleződhetett volna az F1 egyik legnagyobb csalása

Az akkor 59 éves csapatfőnök hamar reagált egykori pilótájának és ügyfelének szavaira. Kijelentette, hogy versenyzőit mindig is egyenlően kezelte, de Piquet-től többet vár, és úgy véli, csupán kifogásokat keres. Hozzátette, előfordult, hogy az autók között volt technikai különbség, de egyrészt csak minimális mértékben, másrészt egy futamhétvégénél nem tartott tovább. A csapaton belüli küzdelmet illetően pedig Mark Webbert hozta fel pozitív példaként, aki előző évi lábtörése után az idény elején elmaradt Sebastian Vetteltől, de a szezon közepére magára talált. Piquet viszontválaszára aztán szintén nem kellett sokat várni, és tovább kritizálta Briatorét.

„Flavio egy üzletember, de az F1-hez sz*rt sem ért – mondta, ami azért talán túlzás, hiszen az általa vezetett csapatok négy egyéni és három konstruktőri bajnoki címig jutottak. – Ő a menedzserem, de a csapatfőnöki szerepében nem tisztel engem. Csak a pénzre gondol, arra, hogy mennyi pénzt tehet zsebre mindenben, amiben részt vesz. Ő egy olyan ember, akinek nincsenek barátai. Minden nap mindenki megkérdezi tőlem, hogy mi a helyzet, miért kellene mindig hallgatnom? Webber 2001 [valójában 2002 – a szerk.] óta van az F1-ben. Ő egy másik korszakban kezdte, amikor nem korlátozták a tesztelést. Valószínűleg több mint 20 ezer kilométert tesztelt, szóval az összehasonlítás nem igazságos. Most egy kis tapasztalattal rendelkező pilótának nehezebb a helyzete. Emellett Briatore és maga Alonso ellen kellett küzdenem, aki egy fantasztikus pilóta. Amikor az időmérőn nem voltam versenyképes, én voltam az első, aki ezt elismerte. Ha viszont Briatore ezt nem érti meg, akkor én mit tehetek?”

Hamarosan kiderült, hogy ez a szócsata csak a kezdete egy ennél jóval nagyobb horderejű botránynak, melynek ismeretében Piquet egyes mondatai is egészen más megvilágításba kerültek. A brazil pilóta ugyanis nem sokkal később kitálalt, és beismerte, hogy az egy évvel korábbi Szingapúri Nagydíjon szándékosan törte össze az autóját, méghozzá Briatore és a mérnöki ügyvezető igazgató, Pat Symonds utasítására. Az olasz üzletembert először örökre eltiltották az FIA rendezvényeitől, de aztán ezt öt évre csökkentették. Az elmúlt években már többször is feltűnt a paddockban, idén pedig a formális visszatérés is megtörtént, hiszen a Renault jogutódja, az Alpine tanácsadónak nevezte őt ki.

Briatore visszatérése ismét bebizonyította, hogy mennyire képmutató az F1 és annak vezéralakjai

A drámák mellett a fiatal versenyzők kapták a főszerepet a Finn Rally első napján

0

Kalle Rovanpera vezette hármas Toyota-vezetés alakult ki a Finn Rally első napjának végére, számos drámai jelent mellett a kétszeres világbajnok toyotás, valamint Oliver Solberg és a Rally1-es autóval debütáló Sami Pajari kapták pénteken a főszerepet. 

Nagyon nehéz körülmények között zajlott a Finn Rally pénteki napjának első két harmada az eső miatt, ami több drámai jelenetet, köztük Ott Tanak balesetét is eredményezték. 

Rovanpera nagy csatában vezet a drámai Finn Rallyn, Katsuta is kiesett

A délután utolsó részében azonban már kellemesebb körülmények között, de alaposan átázott pályákon vezethettek a versenyzők. 

Már a délelőtt során kirajzolódott, hogy a Toyota versenyzői sokkal jobban tudnak szerepelni a hétvégén, mint a Hyundai, vagy az M-Sport párosai. 

A nap első felében ugyan Kalle Rovanperával komoly csatára tudott kelni Elfyn Evans, azonban a délután a kétszeres világbajnok növelte előnyét és bár csak néhány másodperccel, de az élen zárta a pénteket a walesi csapattársa és nyolcszoros világbajnok csapattársa, Sébastien Ogier előtt. 

A drámák nagy része már lezajlott délelőtt, délután Esapekka Lappi kiesése jelentett ilyen pillanatot, aki a mély nyomok között hajtott fának és kiesett a negyedik helyről. 

A három Toyotás mögött Thierry Neuville a Hyundai egyedül “talpon” maradt versenyzője áll a negyedik helyen, akinek hátránya bár kissé nagyobb a délelőtti kicsúszás után, azonban még korántsem ledolgozhatatlan. 

Adrien Fourmaux a legjobban álló M-Sportos versenyző, akit az a Sami Pajari követ, aki most debütál a WRC csúcskategóriájában, au első verseny pedig nem is sikerülhetett volna jobban, hiszen bár délelőtt ő is kisebb balesetben letörte az autó hátsó szárnyát, azonban délután ismét épp Toyotával megszerezte első WRC-szakaszgyőzelmét. Ez és Martins Sesks jó szereplése Lengyelországban és Lettországban is jól bizonyítja, hogy érdemes a fiatal versenyzőkben gondolkodni a gyári csapatoknak, mert tudnak hasonlóan jól teljesíteni, mint azok, akik évek óta gyári versenyzők.

Kalle Rovanpera és Sami Pajari mellett pedig Oliver Solberg teljesített kimagaslóan a fiatal versenyzők között, hiszen az első 10 gyorsasági alatt akkora előnyre tett szert a WRC2-ben, hogy a folytatásban már jóval óvatosabban is vezethet. A WRC2 második helyén a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala áll 24.1 másodperc hátránnyal, míg Robert Virves a harmadik fél perc hátránnyal.

A leghosszabb nap azonban csak szombaton következik, amikor továbbra is várható csapadék, ami megnehezítheti a pályák, köztük a legendás Ouninpohja gyorsasági teljesítését. A leghíresebb szakaszon dölhet el a végső győzelem és a szombati sorrend is.

Finn Rally, állás SS10 után
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 58:24.7
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.0
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +8.6
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +25.5
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +48.5
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:31.0
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LEX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:52.7
8 #21 Oliver SolbergElliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +3:22.0

Finn Rally gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
Augusztus 1., csütörtök
18:05 SS1 Harju 1 3.48 km Neuville 2:46.1 / 1. NEUVILLE, 2. Katsuta, 3. Tanak

Augusztus 2., péntek
07:13 SS2 Laukaa 1 17.96 km Evans 8:35.4 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Evans
08:20 SS3 Saarikas 1 15.93 km Rovanpera 7:36.4 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
09:35 SS4 Myhinpää 1 15.51 km Evans 6:54.4 / 1. EVANS, 2. Rovanpera, 3. Ogier
11:05 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km Rovanpera 3:52.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
14:10 SS6 Laukaa 2 17.96 km Rovanpera 8:26.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
15:17 SS7 Saarikas 2 15.93 km Rovanpera 7:39.3 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
16:32 SS8 Myhinpää 2 15.51 km Neuville 7:00.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
18:05 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km Pajari 3:46.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier
19:05 SS10 Harju 2 2.01 km Ogier 1:36.7 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Ogier

Augusztus 3., szombat
08:05 SS11 Västilä 1 18.94 km
09:05 SS12 Päijälä 1 20.19 km
10:05 SS13 Ouninpohja 1 32.98 km
14:35 SS14 Västilä 2 18.94 km
15:35 SS15 Päijälä 2 20.19 km
16:35 SS16 Ouninpohja 2 32.98 km

Augusztus 4., vasárnap
07:55 SS17 Sahloinen-Moksi 1 14.27 km
09:05 SS18 Laajavuori 1 4.35 km
10:17 SS19 Sahloinen-Moksi 2 14.27 km
12:15 SS20 Laajavuori 2 (PS) 8.77 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Személyes konfliktusa van egykori főnökének Mick Schumacherrel? – Steiner válaszolt

0

Günther Steiner kijelentette, hogy kedveli Mick Schumachert, nem személyes unszimpátia miatt tett a német szempontjából ártalmas kijelentést. Ralf Schumacher reakciója sem érdekli.

Mick Schumacher 2021-ben és 2022-ben a Haas versenyzőjeként indult a Forma–1-ben, de nem hosszabbítottak vele szerződést, és azóta reménykedik, hogy rajthoz állhat még a világbajnoki sorozatban. Az idő és az egyre hosszabb kihagyás ellene dolgozik, és az sem lehetett hízelgő neki, hogy korábbi csapatfőnöke, Steiner nemrég azt mondta, nem az ő szerződtetésére szavazna.

Steiner viszont hangsúlyozta, hogy a reális helyzetértékelés mondatja ezt vele, nem valamilyen konfliktus, és ezért sem tartotta a Haasnál 2023-ra. „Nem kritizálom őt, csak kifejtettem a szituációt. Kedvelem Mick Schumachert, semmilyen személyes problémám sincs vele, noha sokan állítják, hogy van. Pedig nincs – tisztázta a Sports Illustrated-nek adott interjúban.  – Döntést kellett hoznom a csapatban, és úgy gondolom, így kellett döntenem.”

„Ha a csapat szempontjából nem Mick Schumacher a legjobb választás, akkor fel kell vállalnom. A csapatért dolgozom, nem másért. Sok német nyelvű közösségben ezt sértésnek vették, de ezt elfogadom. Megértem, hogy nem boldogok a döntéstől, de szerintem nem lettem rossz ember ettől. A munkámat végeztem, és világszerte ezt sokan megértették.”

Volt főnöke nem adna lehetőséget Mick Schumachernek az Alpine helyében

Ralf Schumacher megorrolt Steinerre, és kijelentette, hogy nem hajlandó vele egyszerre kamera elé állni: ennek előzménye a korábbi csapatfőnök egyik legutóbbi nyilatkozata volt arról, hogy az Alpine vezéreként ő nem Schumachert igazolná le a következő szezonra. Steinert ez a reakció sem zavarja.

„Nekem nagyjából mindegy. Egy podcast adásában megkérdezték, az Alpine csapatfőnökeként mit tennék, és azt válaszoltam, hogy a piacon elérhető legjobb versenyzőt választanám, aki Carlos Sainz. Egyszerű válasz volt, nem kellett szakértelem hozzá. Utána megkérdezték, Mick Schumachert leigazolnám-e, és nemmel feleltem. Emiatt többen úgy gondolták, rosszat tettem vele, pedig nem, hiszen csak őszintén válaszoltam egy kérdésre” – jelentette ki.

Azzal, hogy Carlos Sainz a Williamsre tette le a voksát 2025-re, Schumacher esélyei javultak az F1-es visszatérésre, hiszen az Alpine castingjából kiesett a legerősebb jelölt. A német versenyző a márka WEC-programjában indul idén, és a csapat dicsérte a teljesítményét, így valóban lehet oka az optimizmusra.

Sainz rossz csapathoz igazol? – egykori csapattársa Pérez helyén látta volna őt szívesen

Sainz rossz csapathoz igazol? – egykori csapattársa Pérez helyén látta volna őt szívesen

0

Lando Norris szerint Carlos Sainz a képességei alapján megérdemelte volna, hogy egy élcsapatnál, a Red Bullnál találjon új otthonra a jelenleg a tabella utolsó előtti helyén álló Williams helyett.

Sainz és a Williams a Belga Nagydíjat követő hétfőn jelentették be, hogy legalább két évre szóló megállapodást kötöttek, így a Ferraritól az év végén távozni kénytelen spanyol 2025-től egy másik legendás csapatnál, ám egy, a mezőnyben sokkal rosszabb helyzetben lévőnél folytatja karrierjét.

Köztudott volt, hogy a spanyol elsőként az élcsapatoknál, a Mercedesnél és a Red Bullnál kopogtatott, s csak amikor azok az ajtók bezárultak előtte, akkor fordította figyelmét a többi istállóra. Ám James Vowles csapatfőnök szerint nem kell attól tartani, hogy Sainz motiválatlanul, a kilépési lehetőségeket keresve vágna bele az együttműködésbe: elmondása szerint már a tavalyi év vége óta egyeztettek a lehetséges közös munkáról.

Azt persze nem tudhatjuk, hogyan zajlott a többi csapattal való tárgyalása Sainz stábjának, Norris azonban furcsállja, hogy korábbi csapattársa nem a Red Bullnál kötött ki.

Elhárult a spanyol akadály – velük válhat hamarosan teljessé a 2025-ös F1-es mezőny

„Nem tudom, hogy mik a csapat tervei. De őszintén szólva az egyszerű döntés az lett volna, ha a Red Bullhoz megy – szerintem ezt kellett volna választania. Mondjuk én elfogult vagyok, mert jobban ismerem Carlost, mint Checót [Pérez], de Carlosnak kijárt volna az ülés. Ő az egyik legjobb versenyző a Forma–1-ben, ezt már számtalanszor bizonyította. Jó barátok vagyunk, és örülök, hogy továbbra is itt lesz az F1-ben, még ha a Williamsnél is, akiket megpróbálhat felhozni” – mondta Norris a Sky Sportsnak.

„Szerintem az Alexszel [Albon] való partnersége is sok szép dolgot adhat majd a Forma–1-nek. De biztos vagyok benne, hogy sokan gondolják még azt rajtam kívül, hogy a Red Bullhoz kellett volna mennie. Na persze nem nekem kellett erről dönteni.”

Norris és Sainz 2019-ben és 2020-ban voltak csapattársak a McLarennél – a brit F1-es karrierje eddigi mind a hat évét a wokingi csapat színeiben töltötte, míg az idén a sportban tizedik évét taposó Sainznak a Williams már az ötödik munkahelye lesz, ezzel utoléri Fernando Alonsót, Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget a jelenlegi mezőnyből legtöbb istállónál megfordult pilóták között.

A McLaren látja, hol veszíti el Norris sorozatban a versenyeket