back to top
2024. november 27. 18:29
Kezdőlap Blog Oldal 105

Egyre valószínűbb, hogy Ogier is beszáll a világbajnoki harcba

0

A nyolcszoros világbajnok Sébastian Ogier a Finn Rally után értékeli a helyzetet, és ha még mindig versenyben lesz, elindulhat a hátralévő vb-futamokon.

Elvi lehetőségként beszélt arról Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatfőnöke, hogy a részmunkaidőben vezető Sébastian Ogier akár a szezon összes hátralévő futamán elindulhat, ha továbbra is van esélye az egyéni világbajnoki cím megszerzésére.

Ez azért vetőedhetett fel egyáltalán, mert a nyolcszoros világbajnok francia pilóta az öt vb-futamán két első és három második helyezést ért el. Az érintett elsőre elviccelte a kérdést, mondván azért kellene igent mondani, hogy nyomást gyakoroljon a többiekre, a Finn Rally előtt azonban már határozottabb volt.

„A huszonnyolc pontos hátrány sok a jelenlegi pontrendszerben, és egyelőre nincs olyan terv, hogy minden futamon vezetek – mondta Ogier a Rallit.fi-nek. – Azonban nyitva tartjuk a szemünket, és ha még mindig van lehetőség a bajnoki címért harcolni, akkor megpróbáljuk. A Finn Rally után megnézzük, hol tartunk.”

A rutinos pilóta a következő szezonra egyértelműen kizárta a főállású vezetést.

„Nem látom magam előtt, hogy visszatérnék. Ez biztos, meg tudom erősíteni – jelentette ki Ogier. – Amíg a csapatom és én elégedettek vagyunk, és jó eredményeket érünk el együtt, addig jó esélyünk van a folytatásra. De még nem találkoztam Jari-Matti Latvalával, szóval még beszélnem kell vele.”

Nos, a Finn Rallyn biztosan találkozik vele, hiszen a csapatfőnök maga is indul a versenyen a Toyota Rally2-es autójával.

Számos balesetben törte össze magát az F1-es pilóta, aki megütötte a Ferrari vezetőjét

0

1959. augusztus 1-én, azaz éppen 65 évvel ezelőtt szenvedett végzetes balesetet Jean Behra, aki kilenc dobogója mellett egyetlen F1-es futamot sem nyert. A francia versenyzőnek korábban is számos óriási bukásban volt része, nem sokkal halála előtt pedig megütötte a Ferrari csapatmenedzserét. Alábbi cikkeinkben többek között ezeket elevenítettük fel.

Leszakadt a füle, óriási baleseteket élt túl, de túl sokáig kísértette a sorsot az F1 gladiátora

„Te hülye vagy” – közölte a Ferrari pilótája, majd pofon vágta főnökét

A Finn Rally nyitó napján is jó döntéseket vár a Hyundai főnöke

0

A Hyundai csapatát vezető Cyril Abiteboul a Finn Rallyn szeretné elkerülni azokat a hibákat, amelyeket Lettországban ejtettek.

A helyszíni beszámolók szerint kissé komor a hangulat a Hyundainál a Finn Rally előtt, ami nem csoda, hiszen a gyártók versenyében egyetlen pontra olvadt az előnyük a Toyotával szemben. Lettországban kilenc pontot hozott rajtuk a Toyota, márpedig a csütörtök reggeli shakedownnal elkezdődött verseny a rivális hazai pályájának számít, így vasárnap akár fordulhat is a kocka…

„Az a célunk, hogy minél jobb eredmény érjünk el – mondta eredetien a Rallit.fi-nek Cyril Abiteboul, a Hyundai csapatfőnöke. – Még mindig a kezünkben van a sorozat, de szeretnénk növelni a különbséget. Az elmúlt években jó teljesítményt nyújtottunk Finnországban, és minden versenyzőnk tudja, mi kell ahhoz, hogy ismét gyorsak legyünk.”

Abiteboul kiemelte, hogy már a rajtnál élesnek kell lenniük, Lettországban a pénteki teljesíményük nem volt megfelelő, ami megnehezítette az egész hétvégét.

„Arra kell koncentrálnunk, hogy már a nyitó napon helyes döntéseket hozzunk, mert ez Lettországban sokba került nekünk – tette hozzá Abiteboul. – Tanulnunk kell ebből, de kihívjuk a Toyotát a hazai versenyén. Nem lesz könnyű dolgunk, hiszen öt Rally1-es autóból álló seregüket hozták el, a pontokért vívott csata szorosabb lesz, mint valaha.”

Nézd élőben a Finn Rally hivatalos tesztjét!

0

Csütörtök délelőtt rendezik a Finn Rally hivatalos tesztjét magyar idő szerint reggel 09:01 perctől, melyet az alábbi videóban élőben lehet követni. 

Itt a 2025-ös WRC versenynaptár

Amíg nem kezdődik az idei teszt, addig idézzük vissza a tavalyit.

Finn Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Miközben Lauda az életéért küzdött, a Ferrari bejelentette, hogy kiszáll az F1-ből

0

Napra pontosan 48 éve szenvedett életveszélyes balesetet Niki Lauda a Német Nagydíjon. Az osztrák versenyző csodával határos felépülése a legtöbbek számára ismert, egy másik aspektus, valamint egy ezzel párhuzamosan zajló huzavona viszont talán már kevésbé.

1976. augusztus 1-e: a nap, amikor megtörtént minden idők egyik legismertebb Forma–1-es balesete. Niki Lauda a Német Nagydíj 2. körében falnak csapódott, majd az autója kigyulladt, és csak versenyzőtársai tudták kihúzni az autóból. Azonban így is napokig élet és halál között volt, ennek ellenére már hat héttel később visszatért a pályára.

A történetnek ezt a részét a legtöbb rajongó már-már unásig ismeri, hiszen sokan sokféleképpen megemlékeztek róla, kezdve a különböző írásoktól egészen a 2013-as ’Rush’, vagyis magyarul ’Hajsza a győzelemért’ című filmig. Mi viszont két másik aspektust elevenítünk fel. Pontosabban az egyik valóban ennek egy másik aspektusa, a másik történetszál viszont ettől független, de mivel akkor kezdődött, amikor Lauda még élet és halál között volt, nem lehet elvonatkoztatni.

Lauda „megvétózta” az egyik helyettesjelöltet

Luca Dal Monte Enzo Ferrariról szóló életrajti könyve egy egész fejezetet szentel ennek az időszaknak. A baleset után Daniele Audetto, a Ferrari akkori csapatmenedzsere felhívta Enzo Ferrarit, a Ferrari alapítóját, és elmondta neki, hogy mi történt, hogy az akkori 27 éves pilótát kórházba szállították, és kritikus az állapota. Hozzátette, a helyzet annyira reménytelennek tűnik, hogy könnyen lehet, hogy már a következő napfelkeltét sem éri meg.

„Arca a nyers húsra hasonlít, ahonnan kiállnak a szemgolyók” – így írtak Laudáról a balesete után

A Commendatore megdöbbent a hallottakon, ugyanakkor messze nem először tapasztalt meg ilyesmit. 78 éves korára már számtalan versenyzőjét veszítette el baleset következtében, addigra pedig úgy volt vele, hogy nem szabad foglalkozni a halállal, hanem előre kell nézni. Ennélfogva hiába sokkolták a hírek, igyekezett racionális döntést hozni. Abban a pillanatban pedig úgy gondolta, hogy minél hamarabb meg kell találnia Lauda helyettesét.

Persze az idény közepén az élversenyzőket nehéz átcsábítani, még akkor is, ha a Ferrariról van szó. Egyvalaki viszont finoman szólva sem nagycsapatnál szerepelt: Emerson Fittipaldi arra az évre igazolt át a McLarentől bátyja, Wilson istállójához, a Copersucarhoz. Ferrari pedig úgy gondolta, hogy egy világbajnokot egy másik világbajnokkal kell helyettesíteni. Bármilyen szörnyen is hangzik, az ő hitvallása szerint a pilóta is csak az autó egyik „alkatrésze”.

Karácsonyi szívrohama után két hónappal meghalt Emerson Fittipaldi szintén korábbi F1-es pilóta bátyja

Audettót tehát arra utasította, hogy egészen 1978-ig ajánljon szerződést Fittipaldinak. A további két év nem véletlen, hiszen a csapat másik versenyzőjét, Clay Regazzonit az év végén már egyébként is el akarta küldeni. Innentől kezdve elszeparálta magát a külvilágtól, és a csapatmenedzser hívására várt: egyfelől arra számított, hogy közli Lauda halálhírét, másfelől nyilvánvalóan tudni akarta kiszemeltjének válaszát. Mindeközben beszélt néhány újságíróval (sokkal kevesebbel, mint ahányan ténylegesen keresték), de ezen beszélgetések során sok olyan pillanat volt, amikor csak keresték a szavakat.

Másnap Lauda felébredt a kómából, de a helyzet továbbra is kétségbeejtő volt: az osztrák versenyző nagyon csúnyán megégett, de ennél is nagyobb baj volt, hogy a tüdeje igencsak károsodott. Az orvosok ráadásul a lehetséges komplikációk miatt is aggódtak, azt pedig pláne senki nem hitte, hogy valaha visszatérhet a versenypályákra. Ha pedig ez nem lenne elég, a lába is megsérült, így az amputációt sem zárták ki.

A következő napokban Lauda már kommunikált feleségével, Marlene Knausszal, valamint öccsével, Floriannal, és az orvosok is optimistábbak voltak, de még mindig csak 50 százalékot adtak a túlélésére. Augusztus 4-én, vagyis három nappal a baleset után Luca di Montezemolo, a Ferrari akkori menedzsere és későbbi elnöke meglátogatta őt a kórházban.

A két fél baráti viszonyban volt, de a látogatás többről szólt ennél. Fittipaldi ugyanis időközben elutasította a Ferrari ajánlatát, így a Commendatorénak új jelölt után kellett néznie. A következő kiszemeltje Ronnie Peterson volt, ám ő azon kevés versenyzők közé tartozott, akivel Laudának volt konfliktusa még az F1 előtti korszakukból.

A címvédő akkor még elfogadta, hogy ideiglenesen helyettesre van szükség, de ha valakit, akkor a svéd pilótát biztosan nem akarta látni az ülésében. Éppen ezért arra kérte Di Montezemolót, hogy járjon közbe az ügyben, aki ezt meg is tette, és beszélt Gianni Agnellivel, a Fiat akkori első emberével. Az üzletember pedig meggyőzte Ferrarit, hogy tegyen le Peterson megszerzéséről.

A sértődött Ferrari kicsinyes bosszút állt Laudán, de ő így is világbajnok lett, majd azonnal lelépett

Az Osztrák Nagydíjon végül egyetlen Ferrari sem volt ott (hogy miért, arra később kitérünk), míg Zandvoortban csupán Regazzoni állt rajthoz. Eközben, három héttel a baleset után Lauda bejelentette, hogy még abban az évben visszatér a pályára. Az eredeti terv az október 3-i kanadai forduló volt, ezzel együtt addigra már próbálta megakadályozni, hogy a Commendatore tovább keresse a helyettesét.

Nem sokkal később már Fioranóban is megjelent tesztelés céljából, de Ferrari nem adta fel. Bár már maga sem feltétlenül tudta, hogy 1976-ra vagy 1977-re keres pilótát, de végül előbbi lett a megoldás, és megegyezett Carlos Reutemann-nal, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve beül az egyik Ferrariba. Lauda dühösen fogadta a hírt, a többi pedig, mondhatni, történelem: az osztrák pilóta már Monzában autóba ült (ott végül három autóval szerepeltek), és a körülményeket figyelembe véve a remek negyedik pozícióban zárt. Az argentin pilótának pedig az volt az egyetlen versenye a Scuderiával abban az évben, de 1977-ben elfoglalta Regazzoni autóját.

Ismét felmerült a Ferrari kilépése

Lauda küzdelmével párhuzamosan komoly sportpolitikai játszma is zajlott, és nem csak a színfalak mögött. Négy nappal a baleset után ugyanis Ferrari bejelentette, hogy határozatlan ideig felhagy az F1-es versenyzéssel. Az utolsó csepp a pohárban a Brit Nagydíjjal kapcsolatos döntés volt, miszerint visszaadták James Hunt győzelmét. (A későbbi világbajnokot később ismét kizárták, de ezt akkor még nyilvánvalóan nem lehetett tudni.)

A Commendatorét ugyanakkor már jó ideje zavarta, hogy szerinte egy Ferrari-ellenes mozgalom szerveződött a nemzetközi szövetség vezetésével, és ez a számukra kedvezőtlen döntésekben mutatkozott meg. Emellett azzal sem volt kibékülve, hogy a kérdéses ügyekben az olasz autósport vezető szervei sem álltak be mögé, ellenben a sikerekből rendre ők is kértek egy szeletet maguknak.

Mindenki megfeledkezett róla, most 86 millió forintnak megfelelő összegért vették meg Lauda ajándékát

Persze a kiszállást valójában hosszabb távon egyáltalán nem gondolta komolyan, csupán nyomást szeretett volna gyakorolni az érintettekre. Első lépésként meghívta az olasz versenybizottság vezetőit Fioranóba, hogy vizsgálják meg Lauda összetört Ferrariját. Korábban a Német Nagydíj szervezői már megtették ezt, és arra jutottak, hogy a Ferrari felelős volt a történtekért: egyrészt a felfüggesztés egyik alkatrésze eltört, másrészt a kocsiban nem volt automatikus tűzoltókészülék. Ferrarinak ez már egy részsiker volt, az pedig pláne, hogy a bizottság vezetői valósággal könyörögtek neki, hogy gondolja át a döntést, és ne hagyja ott az F1-et.

Ahogyan azt már korábban említettük, az Österreichringre végül valóban nem mentek el, de ez volt az egyetlen futam, amelyet kihagytak. Ferrari ugyanis aztán írt egy levelet az olasz autóklubnak, és megfogalmazta, hogy hajlandó a visszatérésre, de ha a Forma–1-be is begyűrűzik a zsarolás és a korrupció, akkor szerinte neki már nem lesz hely. Végül augusztus 23-án dőlt el végleg, hogy a Ferrari a továbbiakban is ott lesz a mezőnyben.

Finn Rally 2024 – Minden infó egy helyen

0

A WRC idei kilencedik versenyét, a Finn Rallyt augusztus 1-4. között rendezik Jyvaskyla környékén. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a világbajnokság idei hatodik murvás futamáról.

A verseny története
A Finn Rallyt 1951-ben tartották meg először, majd 1973-tól, a WRC bajnokság megszületésének évétől a vb naptárban található.

A verseny szakaszai szélesek, nagyon jó tapadással rendelkeznek, tele vannak bukkanókkal és gyorsaságukra jellemző, hogy Finn Nagydíjnak is nevezik a versenyt.

A WRC történelem 10 leggyorsabb versenyéből kilenc Finnországban volt, a leggyorsabb futamot pedig 2016-ban rendezték, amikor Kris Meeke 126.62 km/h átlagsebességet elérve szerezte meg a győzelmet Citroen DS3 WRC-vel.

A verseny általában finn versenyzők győzelmét hozta, 70 futamból 55-öt nyertek a hazai környezetben szereplő párosok.

A legtöbb győzelem Hannu Mikkola és Marcus Grönholm nevéhez fűződik, akik hétszer zártak az első helyen.

A Finn Rally korábbi győztesei
2012: Sébastien Loeb – Daniel Elena (FRA – MCO) Citroen DS3 WRC
2013: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (FRA) VW Polo R WRC
2014: Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (FIN) VW Polo R WRC
2015: Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (FIN) VW Polo R WRC
2016: Kris Meeke – Paul Nagle (GBR) Citroen DS3 WRC
2017: Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota Yaris WRC
2018: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Toyota Yaris WRC
2019: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Toyota Yaris WRC
2021: Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota Yaris WRC
2022: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1
2023: Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1

A 2024-es Rally Világbajnokság
A Finn Rallyt Thierry Neuville várhatja a vb pontverseny éléről, azonban előnye folyamatosan csökkent a nyári, gyors, murvás versenyeken, így nyolc futam után nyolc ponttal előzi meg csapattársát, Ott Tanakot és 13 ponttal a toyotás Elfyn Evanst, a Finn Rally tavalyi győztesét.

A finn versenyen a győzelemért ismét a részmunkaidős versenyzők lehetnek főként harcban, Kalle Rovanpera, Esapekka Lappi mellett a teljes szezont teljesítő versenyzők közül talán csak Ott Tanak és Elfyn Evans lehet esélyes az első helyre.

A Finn Rallyn tér vissza ismét a versenyzők közé Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, aki tavaly kipróbálhatta verseny körülmények között is a Toyota Yaris Rally1-et, míg idén a Rally2-es Toyotával áll rajthoz a WRC2-ben.

Sami Pajari hazai WRC-futamán debütálhat a világbajnokság csúcskategóriájában RALLY’_ES Toyotával.

A 2024-es útvonal
Az idei Finn Rally csütörtök délelőtt a hivatalos teszttel indul, majd este a Harju szuperspeciál szakasszal kezdetét veszi az éles verseny is. Pénteken négy pályán nyolc szakaszt kell teljesíteni, majd a napot a szuperspeciál zárja ismét. Szombaton három pályán hat gyorsasági vár a mezőnyre, köztük a legendás Ouninpohja, ahol WRC-futamon először lesz használatban a virtuális lassító. Vasárnap pedig egy új verseny kezdődik majd a napi pontokért és a Power Stage bónusz pontjaiért, a záró napon két pályát kell kétszer teljesíteni szervizelés és gumicsere nélkül. 20 gyorsasági szakaszon összesen 305.69 km versenytávot kell az indulóknak teljesíteni.

Finn Rally gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
Augusztus 1., csütörtök
09:01 Shakedown (Ruuhimäki) 4.12 km
18:05 SS1 Harju 1 3.48 km

Augusztus 2., péntek
07:13 SS2 Laukaa 1 17.96 km
08:20 SS3 Saarikas 1 15.93 km
09:35 SS4 Myhinpää 1 15.51 km
11:05 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km
14:10 SS6 Laukaa 2 17.96 km
15:17 SS7 Saarikas 2 15.93 km
16:32 SS8 Myhinpää 2 15.51 km
18:05 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km
19:05 SS10 Harju 2 2.01 km

Augusztus 3., szombat
08:05 SS11 Västilä 1 18.94 km
09:05 SS12 Päijälä 1 20.19 km
10:05 SS13 Ouninpohja 1 32.98 km
14:35 SS14 Västilä 2 18.94 km
15:35 SS15 Päijälä 2 20.19 km
16:35 SS16 Ouninpohja 2 32.98 km

Augusztus 4., vasárnap
07:55 SS17 Sahloinen-Moksi 1 14.27 km
09:05 SS18 Laajavuori 1 4.35 km
10:17 SS19 Sahloinen-Moksi 2 14.27 km
12:15 SS20 Laajavuori 2 (PS) 8.77 km

Időjárás
A Finn Rally teljes időszakára csapadékos időjárást jeleznek, záporokkal. A hőmérséklet nappal 19-21 fok között alakul.

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Itt a 2025-ös WRC versenynaptár

0

Megjelent a jövő évi hivatalos WRC versenynaptár, amely 2008 óta a legtöbb futamot tartalmazza, köztük három teljesen új helyszínt.

Spanyolországban, Paraguayban és Szaúd-Arábiában rendeznek új futamot a 2025-ös FIA Rally Világbajnokságon, amely 14 fordulót tartalmaz.

A január végén Monte-Carlo-ban tartott hagyományos kezdés után a WRC Afrikát, Ázsiát, Európát és Dél-Amerikát érinti, mielőtt november végén Szaúd-Arábiába érkezik, ahol befejeződik a bajnokság 2008 óta legnagyobb naptára.

Fotó: Hyundai Motorsport

A 2025-ös év első három fordulója a 2024-eshez hasonlóan alakul: februárban Umeå ad helyet a Svéd Rallynak, míg márciusban ismét a Safari Rally Kenya került a naptárba.

Az ERC-ből jól ismert Kanári-szigetek először fogadja a WRC-t, ami egyben a világbajnokság visszatérését is jelenti Spanyolországba két év szünet után. A kanyargós, sima aszfaltos futamon nagy a veszélye a ködnek is, mivel a rali a sziget hegyvidéki belső területein halad, ez sajátos kihívást jelent a vb pilóták számára.

A következő helyszín májusban Észak-Portugália, a Vodafone Rally de Portugalra, majd a WRC júniusban visszatér Szardíniára, ahol az év második szigetországi állomása lesz.

Egy másik ikonikus rali a naptárban, amely júniusban tér vissza hagyományos időpontjához, az EKO Akropolisz Rally, amely megelőzi a WRC gyors pályákat tartalmazó európai nyarát Észtországban és Finnországban.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Észtország egy év szünet után tér vissza a naptárba, miután a rali Európa-bajnokságban szerepelt, hangsúlyozva az átjárhatóságot az ERC és a WRC események között, mint például a Kanári-szigetek Rally, a Lengyel Rally, vagy a Lett Rally.

Európa északi részéről a bajnokság a föld másik oldalára utazik, ahol augusztus végén Paraguayban debütál, majd két héttel később a Chile Rally következik. Az előbbi, egy ralirajongó ország, amely az elmúlt években a WRC támogató kategóriáiban versenyzőkkel erősítette jelenlétét. A futam a Paraná folyóval párhuzamosan futó vörös kavicsos utakon vezet majd.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A harmadik egymást követő szezonban visszatérő Közép-Európa Rally-n a versenyzők Ausztriában, a Cseh Köztársaságbaidőjárás még különlegesebbé teszik a versenyt.

Európából visszatér novemberben a mezőny Japánba az év utolsó aszfaltos fordulójára, mielőtt a WRC-szezon a szaúdi bemutatkozással zárul – ahol mindhárom nap sajátos terepet kínál.

„Ez egy rendkívül izgalmas naptár, amely tökéletesen ötvözi hagyományos raliversenyeinket három izgalmas új kihívással, amelyek közül kettő Európán kívülre esik, ismét kiemelve bajnokságunk globális vonzerejét” – jegyezte meg Jona Siebel, a WRC promóter ügyvezető igazgatója.

„A francia Alpok jegétől kezdve a svédországi térdig érő havon, a kenyai és szardíniai vakító poron, a finnországi és észtországi nagy sebességű kavicsos hullámvasúton át a szaúd-arábiai sivatagokig – a 2025-ben kínált változatosság páratlan” – tette hozzá Siebel.

„Fantasztikus, hogy a 2025-ös WRC-szezonra ilyen teljes versenynaptárat láthatunk. A rajongók által ismert és szeretett klasszikus helyszínek mellett a Spanyolországban, Paraguayban és Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő új raliversenyek még izgalmasabbá teszik a versenyt, és tükrözik a versenyzők és a ralirajongók globális sokszínűségét” – mondta Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke.

A 2025-ös WRC versenynaptár:

Rallye Monte-Carlo január 23-26.
Svéd Rally február 13-16.
Safari Rally Kenya március 20-23.
Rally Islas Canarias április 24 – 27.
Vodafone Rally de Portugal május 15 – 18.
Rally Italia Sardegna 05 – 08 Június 05 – 08
EKO Akropolisz Rally Görögország június 26 – 29.
Delfi Rally Estonia július 17 – 20.
Secto Rally Finnország július 31. – augusztus 03.
Rally del Paraguay augusztus 28 – 31.
Rally Chile Bio Bío szeptember 11 – 14.
Közép-Európa Rally október 16 – 19.
FORUM8 Rally Japán november 06 – 09.
Szaúd-Arábia Rally november 27 – 30.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

30 éves az F1 egyik legemlékezetesebb tűzesete, csoda, hogy senki nem sérült meg súlyosan

0

A 30 évvel ezelőtti Német Nagydíjon Jos Verstappen egy átlagos bokszkiállásra készült, de az üzemanyag az autóra fröccsent, majd néhány pillanattal később belobbant. Az azt követő horrorisztikus, de szerencsés kimenetelű jeleneteket korábbi cikkünkben idéztük fel.

Verstappennek ég az arca a bortól, egy szerelő WC kagylóba dugta a lábát a pokoli tűzeset után

Rovanperä: „Ha nem akarsz takarítani, ne vezesd a sorozatot”

0

A hazai versenyére készülő Kalle Rovanperänak markáns véleménye van a listavezető kötelességeiről.

Az első hazai futamgyőzelmét kergető Kalle Rovanperä odapörkölt a listavezető Thierry Neuvill-nek a Finn Rally előtt. Mint ismeretes, a Hyundai belga pilótája alaposan megszenvedett az első rajthellyel és az abból fakadó takarítással Lettországban (is), ennek pedig hangot is adott. Nos, a Toyota idén részmunkaidőben vezető finn pilótája ezt nem hagyta szól nélkül.

„Ha nem akarsz takarítani, ne vezesd a sorozatot – mondta Kalle Rovanperä a Rallit.fi-nek, és üdvözletét küldte Thierry Neuville-nek. – Mindig mindenki sír emiatt – én is panaszkodtam rá annak idején, és az engem megelőző pilóták is ezt tették, de nincs semmi értelme. Ha vezeted a sorozatot, pénteken takarítani fogsz, és ha elszúrod, akkor ez így marad az egész hétvégére. Ez már csak így megy, nincs mit tenni. Mindenki más is így tett, Thierry esete sem különleges, neki sem rosszabb, mint bárki másnak.”

Rovanperä egyébként nem a saját céljairól beszélt a futam előtt, hanem a csapat terveiről.

„Megpróbálunk jó munkát végezni, hogy Elfyn harcolhasson a világbajnoki címért a szezon hátrelévő részében. A Hyundaiok most nagyon erősek – ismerte el Rovanperä, aki arról is beszélt, hogy a lőtávolon belül lévő, ugyancsak részmunkaidőben vezető Sébastian Ogier esetleg az összes hátralévő futamon elindulhat. – Elméletileg jó az esélye, gyakorlatilag viszont elég nagy a különbség a jelenlegi pontrendszer mellett. De az is lehet, hogy a folytatásban a bajnoki címért hajt – engem nem lepne meg…”

Thierry Neuville megőrizné a vezető pozíciót a Finn Rally után is

0

A pontverseny éllovasa, Thierry Neuville nagy kihívásokra számít Finnországban, de nem adná át a vezetést a verseny után.

Thierry Neuville előnye gyakorlatilag elolvadt a Lett Rally után a pontversenyben, hiszen meglehetősen küszködött a takarítással – ezzel a szerepkörrel egyébként az egész szezonban meggyűl a baja. A Finn Rallyn ennek talán kisebb jelentősége lesz, még ha jelent is némi hátrányt.

„A Finn Rally élvezetes, de kihívásokkal teli verseny – mondta a Hyundai pilótája a Rallit.fi-nek. – A legfontosabb, hogy megbízható autód legyen. A lassú és szűk szakaszokon tapadásra van szükséged, a gyors szakaszokon stabilitásra. Emelett az autónak precízen kormányozhatónak is kell lennie.”

A belga pilóta tavaly második lett Finnországban, úgyhogy ezen versenyen jobb szereplésre számít.

„A tavalyi második hely bizakodásra adhat okot, bár az utak és az autók is évről évre javulnak és változnak – tette hozzá Neuville. – Biztos vagyok benne, hogy idén is kemény kihívás lesz. A pilóták és a gyártók versenyében is szeretnénk megőrizni a vezetést, ugyanakkor gyorsan szeretnénk menni, és az élmezőnyhöz tartozni.”