back to top
2024. november 27. 05:59
Kezdőlap Blog Oldal 110

Latvala ezzel az eredménnyel lenne elégedett a Finn Rally WRC2-es mezőnyében

0

Jari-Matti Latvala azt követően, hogy tavaly a Rally1-es mezőnyben zárt a Finn Rally ötödik helyén, idén a WRC2-ben indul Rally2-es Toyotával. 

Jari-Matti Latvala tavaly 2020-as Svéd Rallyt követően közel három és fél év után tért vissza a WRC mezőnyébe, és végül jó tempóval az ötödik helyen ért célba Rally1-es Toyotával. 

A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke azonban idén is indulni tud hazája WRC-futamán, ezúttal pedig a WRC2-ben áll rajthoz Rally2-es Toyotával. 

“Azt hiszem, a világ legjobb versenye a Finn Rally és mindig nagy öröm, ha overállt húzhatok az idején – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak a verseny előtti teszt után. – Nagyon jó volt a teszten beülni a Rally2-es autóba. Nagyon sokat kell tanulnom vele, és a tanulófázisnak nem értem a végére a teszten. Nagyon nehéz úgy nagy sebességről visszaváltogatni, hogy közben a jó nyomatékot is meg kell tartani. Mivel ez az autó gyengébb a Rally1-es járműnél, erőcsúsztatás közben az autó jóval könnyebben lelassul, így nehéz a jó tempó fenntartása.” 

Latvala azonban nem feltartott kézzel indul a Finn Rallyn, szeretne viszonylag jó eredményt is elérni. 

“Oliver Solberg és Mikko Heikkila tempójával nem fogok tudni harcolni, elsősorban a legjobb öt között szeretnék végezni a WRC2-ben. Ez a terv persze a verseny alakulásával változhat, látnunk kell a tempónkat a mezőny többi indulójával szemben is. Izgatottan várom a versenyt, és hogy mire lesz jó a sebességünk.” 

A Finn Rally jövő hét csütörtök este kezdődik. 

Prosthoz hasonlóan kezdett az egykori dakaros, de az „egyik legrosszabb F1-es pilóta” lett belőle

0

71 éves lett Philippe Alliot, aki jó néhány negatív vagy negatív ízű rekordot megdöntött Forma–1-es pályafutása során. Nem véletlen, hogy James Hunt egyszer a legrosszabb F1-es versenyzőnek nevezte.

1953. július 27-én, vagyis éppen 71 esztendővel ezelőtt született Philippe Alliot, aki több mint száz futamon vett részt a Forma–1-ben, és a Dakar-ralin is többször elindult, de legnagyobb sikereit nem ezekben a kategóriákban aratta. Sőt, ami az F1-et illeti, sokkal inkább látványos baleseteivel és negatív rekordjaival hívta fel magára a figyelmet, mintsem a jó teljesítményével.

A francia versenyző már gyerekkorában érdeklődött a versenyzés iránt, hősei Graham Hill és Chris Amon voltak. Azonban pályafutását meglehetősen későn kezdte, hiszen csak azok után iratkozott be egy nogarói gokarttanfolyamra, hogy teljesítette a katonai szolgálatot, majd megkezdte tanulmányait a politika témakörében. Első együléses idényét 1976-ban teljesítette, ugyanakkor, amikor egy bizonyos Alain Prost is.

A francia Formule Renault sorozatának első hétvégéjén mindketten nyertek egy-egy előfutamot, ám aztán hamar kiderült, hogy tehetségük messze nincs egy szinten. Az ifjabbik versenyző a tizenhárom fordulóból tizenkettőt megnyerve megszerezte a végső győzelmet, majd 1980-ban már a Forma–1-ben versenyzett, ahonnan akkor rekordnak számító 51 diadallal és négy vb-címmel vonult vissza.

Embed from Getty Images

Lényegében egyszerre kezdett Prosttal

Honfitársára ennél jóval hosszabb út várt, amíg eljutott az autósport legmagasabb szintjére. A Formule Renault-ban további két idényt töltött el, és csak 1978-ban tudta megnyerni a szériát. 1979-ben ismét együtt versenyzett Prosttal a francia Forma–3-ban, és harmadik lett a későbbi négyszeres világbajnok, valamint a kétszeres Dakar-rali-győztes, Jean-Louis Schlesser mögött.

Ezután jött az európai F3, ahol sorrendben az ötödik, a harmadik, majd ismét az ötödik pozícióban zárt. 1983-ban már az európai Forma–2-ben indult, ám tizennegyedik helye finoman szólva nem volt figyelemfelkeltő. Ellentétben a Le Mans-i 24 órás versenyével, ahol Mario és Michael Andretti váltótársaként a harmadik helyet szerezte meg. Alliot-nak ez már a második dobogója volt a legendás viadalon, igaz, két évvel korábban „csak” kategóriáján belül lett harmadik.

1984-ben aztán ő is odaért a Forma–1 mezőnyébe, ám első két idényében semmi köszönet nem volt. Harminc hétvégén mindössze négyszer ért célba, négyszer el sem tudott indulni, a maradék huszonkét alkalommal pedig egyszerűen nem ért célba az RAM színeiben. Mentségére szóljon, hogy csapattársai szintén nem szereztek pontot ezzel az autóval.

1986-ra kikerült a mezőnyből, de az utolsó hét fordulóban ő helyettesítette a sérülése miatt visszavonuló Jacques Laffite-ot a Ligier-nél. Bár honfitársa eredményeit meg sem tudta közelíteni, a mexikói hatodik helyével megszerezte első pontját. Mindez a harminckettedik F1-es futamán történt, amivel megdöntötte a vonatkozó rekordot. Igaz, nem sokáig maradt csúcstartó, hiszen a következő idényben korábbi csapattársa, Jonathan Palmer megelőzte, míg Alessandro Nannini utolérte őt ebben a kategóriában, de azóta csak Nicola Larini és George Russell múlták felül ezt a számot.

1987-től 1989-ig a Larrousse-nál versenyzett, ahol ugyan szerzett négy hatodik helyet, de továbbra is többször esett ki, mint ahányszor célba ért, ráadásul többször szenvedett látványos balesetet. 1990-re visszatért a Ligier-hez, pontot nem szerzett, de legalább javított a futamok befejezésének arányán. Teljesítménye viszont összességében annyira gyenge volt, az akkoriban már szakkommentátorként dolgozó James Hunt kijelentette, Alliot „az egyik legrosszabb nagydíjpilóta, aki valaha Grand Prix-autót vezetett”.

30 éve halt meg Räikkönen bálványa, akiről mindenkinek a szex, a drogok és az alkohol jut eszébe

A következő két idényben egyik istálló sem tartott igényt a szolgálataira, viszont bekerült a Peugeot sportautóprogramjába, amelyet a későbbi Ferrari-csapatfőnök és FIA-elnök, Jean Todt felügyelt. Le Mans-ban szép eredményeket ért el, 1992-ben, majd 1993-ban is megismételte korábbi összesített harmadik helyét. Mindkét alkalommal Mauro Baldi, valamint a kétszeres F1-es futamgyőztes, Jean-Pierre Jabouille volt a váltótársa.

Meghalt az F1 egyik úttörője, aki duplán írt történelmet, majd Jean Todtot váltotta

Időközben a Forma–1-be is visszatért, és újabb teljes idényt futott a Larrousse-szal. Mindössze egyszer szerzett pontot, de a San Marinó-i Nagydíjon elért ötödik pozíciójával saját maga legjobb eredményét érte el. 1994-ben a Peugeot révén a McLaren tesztpilótája lett, és a Magyar Nagydíjon ő pótolta az eltiltott Mika Häkkinent, míg a következő, spa-francorchamps-i hétvégén ismét a Larrousse-t vezette a pénzhiány miatt kirúgott Olivier Beretta helyett.

Végül ez bizonyult az utolsó F1-es futamának, és ekkor több negatív rekordot is ő tartott. A legtöbb dobogó nélküli futamra vonatkozó csúcsát azóta Pierluigi Marini, Adrian Sutil és Nico Hülkenberg is túlszárnyalta, és immáron az olasz versenyző az, aki a legtöbb versenyt teljesítette pole pozíció, dobogó és leggyorsabb kör nélkül. Arra viszont a mai napig elég Alliot 109 viadala, hogy ő legyen az első azon pilóták között, akik egyszer sem zártak az első négyben.

A francia versenyző 41 évesen, 1995 elején jelentette be a visszavonulását a Forma–1-től. Ebben az évben visszatért a Dakar-ralira, ahol 1988-ban már elindult, de akkor kiesett. Azonban a történetben volt egy csavar, hiszen Laffite-hoz hasonlóan motoron versenyzett, ám nem ért el számottevő eredményt. A későbbiekben belekóstolt a politikába és a szakkommentátori szerepbe, és egészen 2004-ig versenyzett nemzetközi szinten. Hazájában viszont jóval tovább rajthoz állt, utolsó futamát a Driver Database adatai szerint 2013-ban teljesítette.

Ritka ez egy világbajnoktól – Häkkinen hihetetlen okból nem lett dobogós utolsó F1-es futamán

0

Lehet, hogy Mika Häkkinen törlesztett is egykori csapattársa felé a 2001-es Japán Nagydíjon, de David Coulthard most elárulta, a kétszeres világbajnok valójában miért engedte őt el Szuzukában.

Noha hivatalosan csak szabadságra ment, azért a legtöbben alighanem Mika Häkkinen búcsúfutamaként tekintettek a 2001-es Japán Nagydíjra. A finn klasszis végül nem is tért vissza – noha 2006-ban tesztelt a McLarennél –, így a szuzukai 4. hellyel zárta le két világbajnoki címet hozó Forma–1-es pályafutását, sokan pedig bizonyára bánták, hogy nem láthatták őt még egyszer utoljára a dobogón pezsgőzni, mivel az utolsó körben fogta magát, és a 3. helyen haladva félreállt csapattársa, David Coulthard elől.

17 éve jött vissza tesztelni Häkkinen, de a nagy visszatérésből semmi nem lett (videó)

Mindezt természetesen betudtuk annak, hogy az együtt töltött hat idényük során a skót többször is segítette őt, nem utolsó sorban 1997-ben Jerezben és 1998-ban Ausztráliában is átengedte neki a győzelmet – mindkétszer Häkkinen volt a jobb, de a külső körülmények miatt Coulthard mögé került –, a finn pedig így fizetett vissza valamit ebből. Lando Norris és a McLaren Magyar Nagydíjon történt esete kapcsán Coulthard azonban most az Eddie Jordannel közös podcastjában, a Formula for Success-ben lerántotta a leplet egykori csapattársa valós motivációjáról, hozzátéve, hogy azért ezzel egyáltalán nem lett kárpótolva, hiszen nem győzelmet kapott vissza.

„Mika félreállt előlem Szuzukában az utolsó körben, amikor ő a 3., én pedig a 4. helyen haladtam. Megelőztem, én lettem a 3., ő pedig a 4., mert nem volt kedve a díjátadóhoz és a médiakötelezettségekhez, inkább lelépett a reptérre” – mondta vigyorogva az 53 esztendős expilóta.

Persze ki ne értené meg Häkkinent, aki a csapatával ezzel nem tolt ki, hiszen ugyanannyi pontot szereztek, számára pedig már semmit nem jelentett eggyel több dobogó, az viszont annál inkább, hogy az F1-ből kiábrándulva, motivációját veszítve minél hamarabb otthon lehessen a családjával.

Fogadjunk, hogy még nem hallotta ezt az őrült sztorit Mika Häkkinenről

12 éve írt történelmet Nasser Al-Attiyah a londoni olimpián

0

Nasser Al-Attiyah eredményeire nemcsak hazája autósport rajongói lehetnek büszkék, de 2012-ben a Londoni olimpián Katar első érmét is szerezte sportlövészetben, skeet-lövőként.  

Nasser Al-Attiyah az autóversenyzés mellett az 1990-es évektől skeet-lövőként is sportol. Sportlövészként 1994-ben debütált a világbajnokságon, majd 1996-ban az atlantai olimpián a 15. helyet szerezte meg. Nyolc évvel később, Athénban már a negyedik helyen zárt, majd 2012-ben, Londonban Katar első olimpiai érmes sportlövője lett bronzérmet nyerve. 

Al Attiyah egyike azon hat sportlövőnek, akinek sikerült elérni egy versenyen a maximális 150-es pontszámot, ez a 2012-es Ázsia Bajnokságon történt meg, mely előtt még a Dakaron versenyzett, majd azért, hogy részt vegyen a sportlövő bajnokságon kiállt a Dakarról. Ezt azonban csak 2021-ben vallotta be.  

Az 53 éves katari sportoló 2016-ban, Rióban a 31. Helyen zárt, a 2020-as Pekingi és az idei Párizsi olimpiára már nem tudott kijutni. 

Katar eddig nyolc érmet tudott a nyári olimpiákon szerezni, 1992-ben a férfi futók 1500 méteres számában Mohammed Suleiman szerezte a közel-keleti ország első érmét a 3. helyen végezve, majd 2000-ben Said Saif Asaad a 105 kg-os férfi súlyemelők között ugyancsak bronzérmet szerzett, 2012 Nasser Al-Attiyah bronzérme mellett Mutaz Essa Barshim a férfiak magasugró versenyén második lett, ráadásul 2016-ban Rio de Janeiróban meg is tudta ismételni ezt az eredményt. 

A legsikeresebb nyári olimpiája Katarnak pedig 2021-ben volt, Tokióban, ahol a férfi strandröplabda csapat harmadik lett, míg Fares Ibrahim a férfiak 96 kg-os súlyemelő számát, Mutaz Essa Barshim pedig a férfiak magasugró számát tudta megnyerni.  

Verstappen helyett már Norris a leggyorsabb Spában

0

Azok után, hogy az első szabadedzésen Max Verstappen erődemonstrációt tartott Belgiumban, a második gyakorlásra fordult a kocka, és Lando Norris ragadta magához a vezetést.

Mivel a második szabadedzés előtt 40% volt az eső valószínűsége, változatos futástervekre volt kilátás, hiszen a csapatoknak el kellett döntenie, hogy az időmérő-szimulációkat vagy a megtankolt autós etapokat hozzák előbbre, így biztosítva, hogy legalább az egyiket száraz pályán tudják végrehajtani. Végül azonban csak Lando Norris és Charles Leclerc jelent meg lágy gumin a kezdésnél, de az első helyet egyikük sem tudta megkaparintani, mert Max Verstappen továbbra is szárnyalt, és 1:43.456-os közepes gumis körével már elsőre kevesebb mint 1 tizeddel maradt el attól a lágy gumis időtől, amivel az élen zárta az első tréninget.

Norris 0,115 másodperccel a második, Leclerc pedig 0,582 másodperces lemaradással csak a 6. helyre iratkozott fel, míg a harmadik helyen George Russell (0,282), a negyediken Sainz (0,332), az ötödiken pedig Piastri (0,376) állt. A különbségek azonban hamarosan változtak, a címvédő ugyanis rövid boxutcai kitérő után 1:43.339-re javított, több mint 2 tizedre szakítva le magáról Norrist, aki szintén jött egy újabb kört, és mindössze 2 ezreddel volt lassabb a saját legjobbjánál.

A következő két lágy gumis fecskének Sainz bizonyult, és 1:43.098-al ő már megverte a hollandot, aki így 0,241 másodperces hátránnyal a 2. helyre szorult. Ám közvetlenül ezután jött Piastri, és 1:42.475-tel agyoncsapta a Ferrari spanyoljának idejét, sőt, ez már Verstappen ellen is versenyképes kör volt, lévén a lágy gumit megkapó holland 2 ezreddel elmaradt tőle, azaz nem tudta visszavenni az első helyet. Hajszálnyi különbség, nem úgy, mint Pérez esetében, aki egy teljes másodpercet kapott a McLaren ausztráljától – hamarosan Kevin Magnussen, majd Esteban Ocon is bejött elé –, miközben Russell is megejtette a maga lágy gumis körét, de 8 tizednél ő sem került közelebb. A hamarosan szintén érkező Lewis Hamiltont viszont így is megelőzte, lévén a hétszeres világbajnok csapattársánál is közel 2 tizeddel lassabbnak bizonyult.

Ekkorra az élmezőnyből mindenki letudta már a lágy gumis próbálkozását, Leclerc és Norris azonban vételezett egy második szettet. Mindketten javítottak, de míg a monacói 0,362 másodperccel elmaradt Piastri idejétől, addig Norris 1:42.260-nal 0,215 másodpercet adott a csapattársának.

Mivel innentől a megtankolt autós etapokra koncentráltak a csapatok, a legjobb tízben már nem történt változás, így Norris végzett az élen Piastri és Verstappen előtt, míg mögöttük Leclerc, Sainz, Russell, Ocon, Magnussen, Pérez és Hamilton tette teljessé az első tízet.

A Belga Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:

Jari-Matti Latvala Historic Eb versennyel zárja a nyarat

0

Jari-Matti Latvala a finn WRC-futam után rajthoz áll Finnország Historic Eb versenyén is, saját Toyotájával, azonban nem megszokott navigátorral. 

Jari-Matti Latvala nyáron két versenyen is rajthoz áll, előbb a jövő heti Finn Rallyn, ahol Rally2-es Toyotával a WRC2-ben igyekszik minél jobb eredmény elérni Juho Hanninen navigálásával, majd augusztus 23-24. Között már a Historic Eb Lahti Rally versenyén indul saját Toyota Celicájával. 

Ezen a versenyen pedig Lauri Joona navigátora, Janni Hussi lesz a versenyzőtársa a Toyota Gazoo Racing csapatfőnökének, akivel ez lesz az első közös versenye. 

Latvala 2009-ben indult először ezen a versenyen, azóta pedig kilenc alkalommal állt rajthoz és hétszer nyerni tudott. 

A Lahti Rally nevezési listája bár még nem jelent meg, az elő nevezők között találjuk ifj. Érdi Tibort és Kerék Istvánt is. 

A finn versenyen 12 gyorsaságit és 140.26 km versenytávot kell a mezőnynek teljesíteni. 

Gumiproblémák után villámgyors felzárkózás az Alpok-Adria-kupában

0

Négy magyar páros indult az Alpok-Adria-kupa legutóbbi állomásán, közülük kettő ért célba, Hoffer Zsoltéknak a hazaitól drasztikusan eltérő körülményekkel is meg kellett küzdeniük.

Az Alpok-Adria-kupa negyedik állomása volt a már hagyományosnak mondható Zelezniki Rally, a szlovéniai versenyt ugyanis már tizenegyedik alkalommal rendezték meg. A Ljubljanától nem messze található hegyi pályákon a hat országból érkező versenyzők között négy magyar páros is szerepelt. Összesen egyébként 67-en neveztek Zelezniki Rallyra, tehát meglehetősen népes mezőny gyűlt össze a Selca-völgyben – a futam egyébként a szlovén bajnokság része is volt. A mezőny az első napon négy gyorsaságit teljesített, a második napot pedig hat gyorsasági várt a versenyzőkre.

Hoffer Zsolt
Fotó: Werner Schneider

„A hazai sajátosságoktól drasztikusan eltérnek a kinti körülmények, mi pedig itthon próbáltunk felkészülni mint az autóbeállításokkal, mint a gumiabroncs-választással – mondta a versenyről Hoffer Zsolt, aki a Škoda Fabia Rally2 evo volánjánál és Szilassy Arnold navigálásával versenyzett Szlovéniában. – Ez nem sikerült, így életemben először elgumiztam magam, a mezőnnyel ellentétben a harmincöt fokban feltettem a kemény gumikat, és nagyon lehűltek az abroncsok. Egyáltalán nem volt tapadás, először azt hittem, hogy defektem van, így a leghosszabb gyorsaságin úgy jöttem át, hogy arra figyeltem, nehogy leessünk a szakadékokba, és elengedjem a mögöttem rajtolók közül a nálam gyorsabbakat.”

A nehéz kezdés után aztán a második napon sikerült javítani – a négy magyar párosból végül kettő ért célba, a Gyarmati Ariel, Kocsis György, valamint a Fischer Dániel, Buna Zoltán kettősnek is ki kellett állnia – az utóbbinak a legvégén.

„Két rosszul sikerült gyorsasági után eléggé hátrakerültünk a mezőnyben, az abszolút harmincnyolcadik helyéről kezdtük meg a felzárkózást – folytatta Hoffer Zsolt. – Természetesen abroncsot cseréltünk, és próbáltunk pontosítani az itineren is. A verseny végére az abszuolút tizenhatodik helyig tudunk feljönni, és az Alpok-Adria-kupában visszakapaszkodtunk a második helyig.”

Hoffer Zsolt
Fotó: Hoffer Zsolt

A negyedik magyar páros kifejezetten jól ment, Gutai Marcell és Hajdina Martin az abszolút 15. helyen végzett a Peugeot 208 R2-vel, és kétkerékmeghajtásban az első helyet szerezték meg az Alpok-Adria-kupában.

A sorozatból még hat verseny van hátra, legközelebb Olaszországban, a Citta de Corze Rally következik augusztus 3–4-én. Hoffer Zsolték a terveik szerint legközelebb ugyancsak Olaszországban, a Piancavallo Rallyn indulnak augusztus 30–31-én.

Büntetés vár rá, de Verstappen az élen a Belga Nagydíj nyitányán

0

Hiába érkezett fejlesztések nélkül a Belga Nagydíjra, Max Verstappen kezei között a Red Bull nagyon meggyőző tempót diktált a spái első szabadedzésen. 

Noha péntekre és szombatra is jósoltak esőt, a Belga Nagydíj első szabadedzése száraz időben vette kezdetét, úgyhogy minden csapat zavartalanul vághatott neki az előre eltervezett programjának. A 10 istállóból 7 készült fejlesztésekkel a nyári szünet előtti utolsó hétvégére – a legtöbb újítást az Alpine hozta, de a Mercedes is 5 helyen változtatott (ebből 4 teljesítményt érintő) az autóján, míg a McLaren és a Ferrari is fejlesztett. A Red Bull azonban nem, így ők ugyanazzal a csomaggal – pontosabban csak félig, mivel Max Verstappennél is visszaváltottak a Magyar Nagydíjra elvitt, nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákra optimalizált csomagról a korábbira – vágtak neki az első szabadedzésnek, mint amivel a Magyar Nagydíjon versenyeztek.

Mindez azonban nem gátolta meg a címvédőt abban, hogy uralja a tréning elejét, és negyed óra elteltével 1:44.524-es idővel álljon az élen. A motorcsere miatt immár biztosan 10 helyes rajtbüntetés kapó Verstappen ezt ráadásul kemény gumin ért el, miközben a mögé 0,474 és 0,683 másodperces hátrányban, Russell–Hamilton sorrendben felsorakozó Mercedesek a közepes keveréket használták. Akárcsak az utánuk következő McLarenek (Piastri, Norris) és Ferrarik (Leclerc, Sainz), míg a második legjobb kemény gumis időt Alex Albon érte el, megelőzve a 9. helyen szerénykedő Sergio Pérezt.

Az első fél óra két leginkább említésre méltó eseménye Daniel Ricciardo korai megpördülése az első kanyar kijáratán, illetve az ezen a hétvégén a társtulajdonos Ryan Reynolds legújabb filmje miatt különleges festéssel köröző Alpine műszaki problémája volt. A francia istállótól jövőre a Haashoz igazoló Esteban Ocon ugyanis már a legelső körében kapta az üzenetet, hogy térjen vissza a boxba, miután az autóján a hírek szerint vízszivárgás lépett fel. Többet nem is láttuk, így mért idő nélkül zárta az első szabadedzést.

Ricciardo szemben a forgalommal:

Közvetlenül féltáv előtt Verstappen, a két Mercedes, illetve a két McLaren is kimerészkedett friss lágy gumin, ami már relevánsabb összehasonlítással szolgált, de a holland riválisaira nézve ez sem volt kedvezőbb, Verstappen ugyanis 1:43.372-re javítva 0,531 másodpercet adott a piros oldalfalú Pirellin ezt az időt második próbálkozásra összehozó Oscar Piastrinak, míg Russellt már 0,8, Hamiltont, Leclerc-t és Pérezt 0,9, Norris 1, Sainzot pedig már 1,2 másodperccel verte.

Hogy szokás szerint a Williamsnek is erős hétvégje lehet Belgiumban, azt a 20 perces határhoz közelítve Albon jelezte, amikor feljött a 3. helyre 0,727 másodperces hátrányban, és mivel ezután már senki nem javított a legjobb tízben, meg is tartotta ezt a pozíciót. A hátralevő időben a csapatok megtankolt autós etapokat teljesítettek, amelyek során többen is a jelentős gumikopásra panaszkodtak.

Max Verstappen egyébként nem az egyedüli, akire büntetés vár, Cunoda Júkit ugyanis több erőforrás-elem cseréje miatt egyenesen a rajtrács végére száműzik majd.

A Belga Nagydíj 1. szabadedzésének végeredménye:

Két év közös munka után szakított a 2022-es Európa-bajnok az MRF csapatával

0

Efrén Llarena a Skandináv Rally után a hétvégi Róma Rallyn áll ismét rajthoz az Európa-bajnokságon, azonban az olasz versenyen már új csapattal indul. 

Efrén Llarena 2022-ben csatlakozott az MRF Racinghez, ahol azonnal Európa-bajnoki címet tudott szerezni, 2023-ban azonban már csak a negyedik helyen zárt, míg idén a Kanári-szigeteken elért 11. helyezés a legjobb eredménye, ami mellett a svéd Skandináv Rallyn a 14. Lett, míg a szezonnyitó Rally Hungaryn kiesett. 

A 29 éves versenyző az Észt Rallyt kihagyta, azonban a hétvégi Róma Rallyn ismét visszatér az ERC-mezőnyébe, a verseny előtt pedig bejelentette, hogy elhagyja az MRF Racinget, így az olasz versenyen már Michelin gumikon futó Skodával indul. 

A Róma Rally kvalifikációján a spanyol versenyző és a kétszeres Európa-bajnok navigátora, Sara Fernández a harmadik eredményt érte el új csapatával Mathieu Franceschi és Erik Cais után. 

Az MRF Team csapatában Rómában Andrea Mabellini és Paolo Andreucci indul.

A Skoda és a Michelin volt a nyerő párosítás a Róma Rally kvalifikációján

0

A kvalifikációval megkezdődött az ERC ötödik versenyének programja. A négy kilométeres pályán Mathieu Franceschi volt a leggyorsabb, a francia versenyző Eric Caist és Efrén Llarenát előzte meg.

A bajnokság második helyén álló Mathieu Franceschi a lehető legjobban kezdte a Rali Európa-bajnokság ötödik versenyét, hiszen a kvalifikáción a legjobb időt futotta 2’07,3″-cel.

„Nagyon jó volt, a gyorsasági első szakasza olyan volt, mint a Barum Rally, nagyon dobálós és nagyon gyors. Nagyon élvezzük, és örülünk, hogy újra aszfalton vagyunk. Sokat dolgoztunk Észtország óta, és készen állunk arra, hogy újra versenyezzünk” – mondta a francia pilóta.

A második helyen is Michelin gumikkal szerelt Skoda Fabia RS Rally2 ért célba, a cseh Eric Cais-szal. A fiatal pilóta kedveli ezeket a pályákat és a végén azt nyilatkozta, hogy „Tiszta futam volt, néhány ponton gyorsabbak lehettünk volna.”  Azon a néhány helyen bő 4 tizedet kellett volna találnia, hogy megelőzze Franceschit.

A változatosság kedvéért a harmadik helyen is egy michelines Skoda ért célba, Efrén Llarena 7 tizeddel volt lassabb. „Boldog vagyok, élvezzük, és ez nagyon fontos. Ez egy jó idő volt, jó a tempónk, de ez még nem olyan, mint a ralin” – mondta a spanyol.

Fotó: @World / Red Bull Content Pool

A hónap elején negyedik osztrák bajnoki címét megszerző Simon Wagner 0,8 másodperccel volt lassabb Franceschinél mivel „két apró hibát is elkövetett”. Azt talán hozzá sem kell tenni, hogy az Eurosol Skodájára is Michelinek kerültek.

Andrea Mabellini volt a legjobb olasz versenyző, az ötödik helyen ért célba az MRF gumikon, a szlovén Boštjan Avbelj pedig 2020 óta első ERC-s indulásán az első hatban végzett, Skodával, de Pirelliken.

Fotó: @World / Red Bull Content Pool

Az ERC címvédője, a pontversenyben vezető Hayden Paddon 1,4 másodperccel volt lassabb Franceschinél, és a hetedik helyen végzett a Hyundai i20 N Rally2-vel. Ő így nyilatkozott: „Az időnk egy tizedmásodpercre megegyezik a tavalyi évhez képest, szóval ez azt mutatja, hogy jelenleg beragadtunk”.

Roberto Daprà, az ERC4 2023-as bajnoka lett a nyolcadik, Miko Marczyk a kilencedik, a top 10-et pedig Simone Campedelli zárta, aki ma tölti be 38. életévét.

foto: Vincze Ferenc

A magyarok közül Vincze Ferenc volt a gyorsabb, a 17. helyen ért célba, 2.5 másodperc volt a hátránya a győzteshez képest, de azt is hozzá kell tenni, hogy a nála gyorsabb skodások újabb fejlesztésű Fabiával indulnak. Vincze a szabaedzésen előbb 2’16”-ot majd 2’11”-et futott, tehát folyamatosan javított az idején.

„Eddig minden rendben van, volt két apró hibánk, de összességében a tervek szerint alakult eddig a nap. Kockáztatni nem akartunk ezen a rövid szakaszon, a rajtpozíció nem kulcsfontosságú ezen a versenyen, viszont arra pont jó volt, hogy a hosszú kihagyás után kicsit újra felvegyük a ritmust. A lényegi dolgok holnap következnek, ma este pedig vár ránk egy hangulatos szuperspeciál Rómában!” – írta a kilenc hónap után visszatérő 2023-as magyar bajnok.

László Martin közel két másodperccel volt lassabb Vinczénél és 21. helyen fejezte be a kvalifikációt. László Zoltán pedig 2’25”-et futott a shakedownon.

Fotó: @World / Red Bull Content Pool