back to top
2024. november 25. 20:41
Kezdőlap Blog Oldal 126

Messze nem Pérezé a legnagyobb vereség bajnok autóban, mégis történelmi mélypont, amit művel

0

Sergio Pérez idén is nagyon kikap Max Verstappentől csapaton belül, minden bizonnyal ezúttal is a világbajnok autóban. Azonban nem is a pillanatnyi helyzet az, ami igazán rosszul néz ki a szempontjából, hanem a tendencia, több szempontból is.

Sergio Pérezzel nemrég hosszabbított szerződést a Red Bull, ám a legutóbbi pletykák szerint mégis komoly veszélyben van az ülése. A mexikói pilótával kötött megállapodásban ugyanis állítólag olyan teljesítményzáradékok szerepelnek, amelyeket jó eséllyel nem fog teljesíteni. A nyári szünetig ugyanis egyrészt az első ötben kell lennie, ami még akár teljesíthető is lenne. A nagyobb baj viszont az, hogy hátránya nem lehet nagyobb 100 pontnál csapattársához, Max Verstappenhez képest. Ez a különbség pedig most 137 egység, és ebből kellene lefaragnia legalább 37-et két forduló alatt.

Mindez már-már lehetetlen, látva a két versenyző jelenlegi formáját, ráadásul most már az autó sem világverő. Ha pedig Pérezt valóban elküldik, azzal bizonyára számos semleges szurkolónak okoznak örömöt, akik úgy gondolják, hogy más jobban megérdemelné azt az ülést, vagy egyszerűen csak szeretnének szorosabb csatát látni a Red Bullon belül.

A 34 éves pilótával azonban talán nem az a legnagyobb baj, hogy ebben a pillanatban ennyivel elmarad Verstappentől. Emlékezhetünk rá, hogy kifejezetten jól kezdte az idényt, hiszen az első öt futamon háromszor második, egyszer harmadik lett, míg Melbourne-ben sérült kocsival versenyzett. Ezután jött egy erős formahanyatlás, ráadásul az ellenfelek is felzárkóztak, de lehetne bízni abban, hogy előbb-utóbb összeszedi magát.

Csakhogy Pérezzel nem először, de még csak nem is másodszor fordul elő ilyesmi. Megvizsgáltuk, hogy történelmi léptékben hova kell elhelyezni a hatszoros futamgyőztes teljesítményét. Ehhez végigmentünk a Forma–1 történetének eddigi összes szezonján, és megnéztük, hogy az adott év világbajnokának csapattársa hány százalékát szerezte meg a csúcsra felérő versenyző pontjainak.

Két pilótát is leválthatnak az idei szezon közben a Forma-1-ben

Persze ezt nem minden idényben lehetett ilyen egyszerűen megtenni, főleg a régmúltban, hiszen előfordult, hogy valakinek változtak a csapattársai a szezon során. Amennyiben meg lehetett tenni, úgy az ő pontjaikat összeadtuk, és az összeget osztottuk el a világbajnok versenyző által szerzett egységek számával. Amikor pedig még kettőnél többen versenyeztek egy csapatnál, úgy a legeredményesebb csapattárs teljesítményét vettük figyelembe.

Persze így sem állítjuk, hogy minden idényre reális képet kapunk, de arra mindenképpen jó ez a módszer, hogy nagyjából be lehessen lőni Pérez idei, illetve az elmúlt években nyújtott teljesítményét. A legkiemelkedőbb éve egyértelműen a 2022-es volt a Red Bullnál eltöltött időszakában: ekkor Verstappen pontjainak kerekítve a 67,18 százalékát gyűjtötte be. Ez pont a felső harmad legvége, hiszen ennél jobb teljesítményt huszonnégy alkalommal nyújtottak a Forma–1 75 éves történelmében (az idei évet is beleszámolva, amely persze még változni fog.

A gond a másik három évvel van: 2021-ben körülbelül 48,04, tavaly pedig 49,57 százalékon állt meg, míg idén ennél is rosszabbul áll, hiszen Verstappen pontjainak hozzávetőlegesen 46,27 százalékát gyűjtötte be. Ez a három adat abból a szempontból megkönnyíti a helyzetet, hogy közvetlenül egymás után jönnek a rangsorban, és a középső, illetve az alsó harmadot választják el.

Ezeknél ugyanis huszonnégy rosszabb teljesítmény született. Persze ezek közül akadnak tényleg sokkal rosszabbak: 1972-ben például Emerson Fittipaldi egyik csapattársa sem szerzett pontot, de olyan, korábbi vagy későbbi világbajnokok is beleszaladtak egy-egy nagy verésbe, mint Denny Hulme vagy Niki Lauda. Előbbi 1966-ban kerekítve 42,86, míg nyolc évvel később 36,36 százalékon állt meg Jack Brabhamhez, illetve Fittipaldihoz képest, az osztrák legenda pedig utolsó idényében, 1985-ben mindössze a 19,18 százalékát gyűjtötte be Alain Prost pontszámának.

Pérez teljesítménye tehát innen nézve még nem is olyan tragikus: mondhatni, ő a legjobb a legrosszabbak közül, mivel övé a három legerősebb 50 százalék alatti teljesítmény. Ami viszont aggasztó, hogy az előbb említett huszonnégy rosszabb szereplésből mindössze kettő született a 2000-es években: Rubens Barrichello 2001-ben, míg Giancarlo Fisichella 2005-ben kapott ki nagyon Michael Schumachertől, illetve Fernando Alonsótól.

Pérez mintha másik valóságban élne, Horner kezd bekeményíteni

Amire pedig a címben utaltunk, jelesül hogy Pérez teljesítménye ennek ellenére is történelmi mélypontot jelent, az az a tény, hogy jelen állás szerint ő lesz az első pilóta, aki 50 százalék alatt marad csapattársához képest úgy, hogy utóbbi megszerzi a világbajnoki címet. Egyébként kettőből sincs sok, konkréten a már említett Hulme az egyedüli, aki ezt összehozta úgy, hogy mindkét alkalommal teljesítette a szezon összes versenyét.

Persze lehet mondani, hogy egyrészt Verstappen az idei világbajnoki címet még nem szerezte meg, másrészt Pérez teljesítménye is javulhat, és nem biztos, hogy idén is 50 százalék alatt zár. Természetesen ilyen formában egyikkel sem lehet vitatkozni, hiszen az elvi esély mindkettőre megvan. Csakhogy a címvédő előnye már a második helyen álló Lando Norrisszal szemben is 85 pont, ami több mint három futamgyőzelemnyi előny, még úgy is, ha az egyik fordulóban sprintet rendeznek.

Ami pedig Pérezt illeti, a tendencia nagyon nem azt mutatja, hogy javulni fog, sőt, éppen az ellenkezőjét. Ha ugyanis a már emlegetett első öt forduló után vizsgáljuk a két Red Bull-versenyző teljesítményét, akkor a 34 éves versenyző csak a 22,76 százalékát szerezte meg Verstappen pontjainak. Ha pedig még a Miami Nagydíjat is levesszük, ahol még elfogadhatóan szerepelt, akkor már katasztrofális, 12,61 százalékos a mérleg.

Persze ehhez hasonló teljesítmény tavaly még elég volt az összetettbeli második helyre, és még 2021-ben is a negyedikre. A Red Bull elsődleges problémája az, hogy az ellenfelek megérkeztek, ami Pérez bajnoki pozíciójából is látszik. Már a jelenlegi hatodik helynél is csak tizenöten szerepeltek rosszabbul az adott évi világbajnok csapattársaként ebben a tekintetben (ebben az évszázadban csak Heikki Kovalainen 2008-ban), de már a Mercedes versenyzői is bőven lőtávolon belül vannak. Így pedig könnyen lehet, hogy a nyári szünetre a nyolcadik helyig zuhan vissza: ennél rosszabbra 30 éve, 1994-ben volt példa utoljára, de akkor JJ Lehto, Jos Verstappen és Johnny Herbert is versenyzett Michael Schumacher csapattársaként.

A Red Bullnak persze nem feltétlenül önmagában Pérez helyezése a fontos, de mindebből az is következik, hogy a konstruktőri tabellán is elveszíthetik az előnyüket. Jelenleg még viszonylag nagynak tűnő, 71 pont az előnyük, ráadásul a rossz formában lévő Ferrarival szemben, de a McLaren is csak 78 egységre van, ami kevesebb mint két futamhétvégényi távolság. Az pedig súlyos dollármilliókba kerülne, ha a bikások elveszítenék az első helyet a táblázaton.

Thierry Neuville megemeli kalapját Martins Sesks lengyel teljesítménye előtt

0

A WRC-éllovas Thierry Neuville dicsérte Martins Sesks Lengyelországban nyújtott teljesítményét, miután a lett versenyző az ötödik helyen debütált a vb csúcskategóriájában. 

Martins Sesks sokakat lenyűgözött Lengyelországban nyújtott teljesítményével, amikor hibrid rendszer nélküli Rally1-es Ford Pumával szombat este és a verseny végén is az ötödik helyet szerezte meg. A lett versenyző ráadásul a szombat esti eredményével két pontot még Thierry Neuville-től is rabolt, miután 1 tizeddel sikerült a belga versenyző előtt maradnia. 

A WRC-éllovas Neuville is azon versenyzők közé tartozik, akik dicsérték Sesks teljesítményét. 

„Határozottan jó volt látni Sesks formáját a Lengyel Rallyn – mondta a WRC hivatalos oldalának Neuville, aki 15 ponttal vezeti a világbajnokságot a hetedik verseny után. – Amikor én a WRC-be jöttem, folyamatosan takarítottam az utakat, ami persze néha kicsit frusztráló volt. Martins-nak ugyan nem volt ilyen problémája, de le a kalappal előtte, mert elsőre nagyon jó teljesítményt sikerült nyújtania, ráadásul egy nagyon gyors versenyen.” 

A belga versenyző beismerte, hogy a lengyel versenyen küzdött az önbizalommal, ezért a következő két gyors versenyen is inkább okos vezetésre koncentrál. 

„Úgy gondolom, és ez nem titok, hogy sokat küzdünk a gyors murvás versenyeken. Nyugodt fejjel kell vezetni és nem szabad nagy kockázatokat vállalni. Pozitívum, hogy ha próbálunk gyorsak lenni, a sebesség megvan, de ehhez jó körülményekre van szükségünk. A nehéz hétvégéken szerzett pontok a legértékesebbek, és Lengyelországban szép mennyiségű pontot szereztünk egy kihívásokkal teli hétvégén.” 

Neuville és Lappi a hétvégén a litván Lietuvo Rallyn fog készülni a Rally1-es Hyundai autókkal a jövő heti Lett Rally előtt. 

Paddon csaknem feladta az Észt Rallyt, de nem tette és ez lett a jó döntés

0

Hayden Paddon autója az Észt Rally első szombati szakaszán megsérült egy ugrató utáni orra esés következtében, ami miatt az Eb-címvédő a verseny feladására is gondolt. 

Hayden Paddon bár megnyerte a pénteki esti szuperspeciált az Észt Rallyn, a szombati első gyorsaságin egy ugrató után orra esett a Hyundaijal, és az autóból víz és gőz kezdett szivárogni. Az eset miatt 41 másodpercet vesztett és az élről a 17. helyig csúszott vissza. Az Eb-címvédő ekkor elgondolkozott a verseny feladásán is, azonban végül nem tette és az ötödik helyet szerezte meg, a verseny után pedig 10 pont előnnyel vezeti a bajnokságot. 

“Az ugratás után a vízben és gőzben nem gondoltam volna, hogy az ötödik helyen fogunk végezni – mondta Hayden Paddon az ERC hivatalos oldalának. – A szakasz után arra gondoltunk, hogy kiállunk, de John (Kennard, navigátor) próbálta a problémát megoldani. Ezen a hétvégén nem volt jó a rajthelyünk sem, nehéz volt így jó időket elérni.“ 

Az észt Power Stage-en szeretett volna Paddon bónuszpontokat szerezni, de egy komoly pillanat után inkább óvatos vezetésre váltott a heves zivatar után igen sarassá vált pályán.

“Az utolsó gyorsasági elég nehéz volt, de úgy, hogy erre számítottunk is, annyira nem is volt rossz. Szerettünk volna még néhány bónuszpontot szerezni, de 2-3 kilométerrel a rajt után volt egy nehéz pillanatunk és azt követően inkább visszavettem.” 

A verseny előtti holtversenyből végül az új-zélandi versenyző jött ki nyertesen és 10 pont előnyre tett szert Mathieu Franceschivel szemben. 

“Jó, hogy vezetjük a bajnokságot, de ugyanakkor nincs is nagy jelentősége, mert még bármi történhet a folytatásban. A következő két verseny kiemelt fontosságú lesz, mert a szezon végén egy versenyt minuszolni is kell.” 

Az ERC-szezon július végén a Róma Rallyval folytatódik. 

20 éve: őrült ötlet az első magyar F1-es pole pozíciót is eredményezhette volna

0

Már 20 éve, hogy Baumgartner Zsolt első és eddigi egyetlen magyar Forma–1-es pilótaként teljes szezont ment a száguldó cirkuszban, és nemcsak ment, de az USA Nagydíjon pontot is szerzett a gyengécske Minardival. Ám még ennél is nagyobbat szólhatott volna, ha valamelyik versenyt a pole pozícióból kezdi. Persze ez erőből nem jöhetett volna neki össze, ám ha Bernie Ecclestone, a sportág akkori ura átviszi őrült ötletét, akár Baumgartner Zsolt is az első rajtkockában találhatta volna magát.

Bővebben az alábbi cikkünkben:

Ha Ecclestone ötlete valóra válik, Baumgartner Zsoltnak is lehetett volna F1-es pole pozíciója

Hét magyar páros indul a Mitropa Kupa idei második olasz versenyén

0

Hétvégén rendezik a Mitropa Kupa idei hatodik, második olasz versenyét, a Casentino Rallyt, melyen összesen hét magyar páros áll rajthoz. 

A Mecsek Rally után az olasz Casentino Rallyval folytatódik a Mitropa Kupa modern és historic autós bajnoksága. 

A modern autók mezőnyében húsz páros küzd meg a Mitropa Kupa pontjaiért, köztük Hadik András és Juhász István Rally2-es Forddal, László Zoltán és Balázs Zsolt Rally2-es Skodával, Merencsics Árpád és Gerebitz Márkó Rally4-es Forddal, ifj. Kanyik Antal és Greffer Lajos Rally4-es Peugeot-val, míg Kocsis Imre és Bakos István, valamint Kovács Zsolt és Szántai János Citroen C2 R2 Max-szal. 

A historic mezőnyben Mang Huba és Béres “Unicum” Attila Skoda Faborittal áll rajthoz, és amennyiben sikerül célba érniük, akkor már biztosan dobogón zárnak, hiszen itt csak három páros indul összesen. 

A Mitropa Kupa abszolút értékelésében László Zoltán áll a legjobban, aki a harmadik helyről várhatja a jétvégi versenyt, míg a historic bajnokságban Mang Huba szintén a harmadik. 

A Casentino Rallyn nyolc gyorsasági és 104.91 km versenytáv vár a mezőnyökre. 

Herczig Patrik bátran versenyzett Svédországban

0

A Svéd Rallyn elért hatodk helye után Észtországban is hatodik lett az ERC Junior mezőnyben Herczig Patrik és Varga Kristóf. A pilótát a hazaérkezés után kerestük meg.

„Nagyon tetszettek a pályák, jó volt a rendezés, nagyszerű hangulat vette körül a ralit, nívós rajtceremóniával indult a futam, a városi gyorsasági és a péntek esti szakasz is hatalmas élmény volt” – így kezdte az Észt futam beszámolóját Herczig Patrik, aki még a konkrét kérdésre sem tudott negatívumot felidézni a hétvégéről. A kiszámíthatatlan időjárás viszont megnehezítette az ő dolgukat is.

„Meg kellett oldani, de az esővel nem tudunk mit kezdeni. Volt olyan gyorsasági, ahol a rajtban leszakadt az ég, és a negyedik kanyar után a tempósabb részen húztam az ötödiket, de ott már akkora volt a tempó, hogy nem győzte az ablaktörlő.”

Herczig Patrik
foto: Herczig Patrik

A pilóta a verseny után is elégedett az eredménnyel, a helyezés mögött komoly előrelépés rejtőzik.

„Bár ugyanúgy hatodkkak lettünk, mint Svédországban, az érzés sokkal jobb volt. Már a verseny elejétől kezdve magabiztosabb voltam. A részeredmények is jóval jobbak voltak, mint az előző versenyen. Többször be tudtunk jönni kilométerenként egy másodperc alá az elsőhöz képest, ami ilyen pályákon, észt és svéd párosokkal szemben nagyon jó irány. A fejlődéshez kellett az a tapasztalat amit eddig szereztünk, másrészt jobb beállításaink voltak, emiatt magabiztosan tudtam használni az autót. A HRT Racing szokás szerint nagyszerűen készítette fel a Peugeot-t, és a verseny közben is professzionálisan dolgoztak. Az is fontos összetevő, hogy picit jobb volt a tapadás, mint a svéd pályákon, nekem ez jobban feküdt, emiatt bátrabban mertem menni” – elemzett tovább Patrik.

Herczig Patrik
foto: Herczig Patrik

Persze a tempó így is őrületes volt, a korábban említett ötödik fokozat padlógáz számtalanszor előfordult, ráadásul a pályák sem olyanok, mint amilyennek mondják, árulta el a pilóta.

„Veszett gyorsak a pályák, és ugyan mindenki azt mondta, hogy itt könnyebb lesz, mert szélesek az észtországi utak, de ez csak néhány esetben igaz. Van egy-egy széles rész, de túlnyomó többségben szűk, erdős és brutál tempós. Negyedik-ötödik fokozat végig, a második körben pedig mély nyomok, kövekkel nehezítve.”

Herczig Patrik
foto: Herczig Patrik

Volt több momentumunk – nyilatkozta sok versenyző a szakaszok végén. Herczig Patrik és Varga Kristóf viszont ezúttal megúszta nagyobb kaland nélkül, viszonylag „sima” versenyük volt.

Nagyon extra helyzet, amikor az út mellől kellett összeszedni az autót talán nem is volt” – emlékezett vissza Patrik. „Apró kalandok természetesen előfordultak, itt-ott picit lelógott a hátulja, kicsit néha leért a partoldalra. A nyomvályúk jelentettek még veszélyt, de szerencsére sikerült levetkőznöm azt a tartást a nyomoktól, amit tavaly Lengyelországban szereztem. Eddig ha odaértünk egy kanyarhoz és megláttam, hogy nagy a nyom, akkor túlfékeztem, ami miatt sokat otthagytunk ezeken a pontokon. Még mindig megvan bennem a tartás, ha leforgott ötödikben érünk egy kanyarhoz és meglátom a nagyobb nyomvályút, akkor kicsit megszorítom, de már egyre többször ki tudom használni a nyom előnyeit és jól betámasztva szépen el tudok fordulni. Ehhez kell hozzászokni, hogy negyedikben és ötödikben is betámasszam az elejét és könnyebben forduljon az autó.”

Idén már nem lesz lehetőség a murvás gyakorlásra, mert augusztus végén Wales-ben, majd októberben Lengyelországban már aszfalton versenyez az ERC Junior mezőnye. Herczig Patrik a nyarat pihenéssel és munkával tölti, de senki se lepődjön meg, ha összetalálkozik vele a Székesfehérvár Rallyn, vagy a Nyirádon a rallycross vb és Eb futamon.

Herczig Patrik

Apja fia – így ad tökéletes angolsággal egyszavas válaszokat Robin Räikkönen (videó)

0

Robin Räikkönen próbára tette magát a svájci gokartbajnokságban, és egészen jól is ment, csak aztán kapott egy rakás büntetést.

Az elmúlt hétvégén először tette próbára magát a svájci gokartbajnokságban (autobau Championnat Suisse de Karting) Robin Räikkönen, Kimi Räikkönen 9 éves fia. Mivel az ötfordulós svájci bajnokságnak csak a szezonzárója zajlik Svájcban, és előtte három versenyt Olaszországban, egyet pedig Franciaországban rendeznek, az évek óta versenyző Räikkönen-csemete az olaszországi Laghiban mérette meg magát, az idei sorozat harmadik állomásán.

A Kartshop csapatával, CRG vázzal és TM Racing motorral induló Robin Räikkönen a versenyek előtt interjút adott a Motorsport.ch-nak, amelyben tökéletes angollal, ám az apjára jellemző szűkszavúsággal válaszolgatott a kérdésekre, ami persze 9 éves gyerektől amúgy is megszokott, és hát valljuk be, a kérdések sem voltak éppen hosszas fejtegetést igénylők.

Az interjú leirata alább olvasható:

Hány éves vagy, és mikor kezdtél el gokartozni?

9 éves vagyok és 3 évesen kezdtem gokartozni.

Hol hallottál a svájci bajnokságról és miért döntöttél úgy, hogy itt versenyzel a hétvégén?

Csak ki akartam próbálni egy versenyen a TN motorját, hogy megnézzem, jövőre is ezzel menjek-e.

Milyen versenyeken indultál eddig?

A svájci Rotax-bajnokságokban.

Milyen kategóriában fogsz most vezetni?

A Super Miniben.

Mik a céljaid a hétvégére?

Hogy jó versenyem legyen, és megpróbáljam befejezni a versenyt.

Az interjú Robin Räikkönennel:

Kimi Räikkönen fia Maranellóban szimulátorozott, apja F1-es Ferrariját is kipróbálta (videó)

Sami Pajari először próbálta ki a Rally1-es Toyotát (videó)

0

Sami Pajari a Finn Rallyn debütálhat a WRC csúcskategóriájában Rally1-es Toyotával, a 22 éves finn versenyző hétfőn vezette először a hibrid autót. 

Sami Pajari hétfőn megszokott navigátorával, Enni Malkönennel a Toyota finn tesztterületén kipróbálhatta a japán gyártó Rally1-es autóját, amivel Finnországban fog debütálni a WRC csúcskategóriájában. 

Eredetileg a jövő heti Lett Rallyn kerülhetett volna sor a debütálásra, végül azonban ez az augusztusi versenyre lett halasztva. Lettországban Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier fog Rally1-es autóval indulni, azonban a nyolcszoros világbajnok Lengyel Rally előtti balesete után még nem derült ki, hogy a francia versenyző tud-e valóban indulni a WRC új versenyén.

A Lengyel Rallyn Martins Sesks hibrid rendszer nélküli Rally1-es Forddal okozott nagy meglepetést az ötödik helyen célba érve, legközelebb hazai versenyén, Lettországban már teljes értékű hibrid autóval fog indulni.
 

Az Észt Rally kész 2025-ben ismét WRC-futamnak otthont adni

0

Az Észt Rally jövőre ismét a WRC-naptárban fog szerepelni a Lett Rally helyén, az idei ERC-futam után azonnal megkezdődött a 2025-ös verseny szervezése. 

Az idei évtől felváltva fog szerepelni a vb és eb programban az Észt rally és a Lett Rally, jövőre tehát a lett verseny az ERC-ben, míg az észt a WRC-naptárban fog szerepelni. 

„Természetesen jó lenne állandóan a WRC naptárban lenni – mondta Urmo Aava, az Észt Rally szervezői bizottságának vezetője a DirtFish-nek –, de az ERC-ben való szereplésnek előnyei is vannak, lehetőséget ad nekünk az innovációra és arra, hogy építsünk arra, amit csinálunk. A kormány pénzügyi terheit is könnyíti, hogy nem minden évben kell befektetni egy WRC-futamba. Számomra az lenne a tökéletes megoldás, ha két évet a WRC-ben, majd egy évet az ERC-ben lennénk, és így folytatnánk a rotációt.” 

Szaúd-Arábia és Paraguay 2025-ben történő csatlakozása a WRC-hez, nem aggasztja Aavát, sőt pozitív dolognak tartja. 

„Úgy gondolom, hogy nagyszerű hír látni, hogy Szaúd-Arábia 10 évre szóló szerződést kötött” – mondta. „Ez csak több befektetést és nagyobb érdeklődést fog hozni a bajnokság iránt – ugyanez vonatkozik Amerikára vagy Kanadára is. Ha sikerülne ezekre a helyekre is eljutni, az azt jelentené, hogy több emberhez jut el a sport, és talán új gyártókat is sikerülne így szerezni. Ha az egész WRC tortát nagyobbra tesszük, akkor mindenki egy nagyobb szeletet fog élvezni abból.” 

Az Észt Rallyn első ERC-futamán induló Asunmaa még egyszer nem fog takarítani

0

A regnáló finn bajnok, Teemu Asunmaa az Észt Rallyn indult első ERC-futamán, és a kvalifikáció után takarítani kényszerült az első napon, így már az első szakasz előtt tudta, hogy nem fog tudni jobb eredményért harcolni. 

Az Észt Rally igen változatos időjárást tartogatott már az első pillanattól, hiszen amíg a szabadedzést még száraz körülmények között rendezték a kvalifikációt már esőben. 

Az eredmények pedig nem kedveztek a háromszoros finn bajnok és címvédő Teemu Asunmának, akinek végül szombaton takarítania kellett. Ez pedig egy murvás versenyen mindig hátrány, így a finn versenyző már eleve elvesztette esélyét jobb eredményre. 

A 37 éves versenyző végül a második napon már egy fokkal könnyebb helyzetből indulhatott, így végül a 11. helyet sikerült megszereznie. 

Visszatér a magyar bajnoki címvédő, nem turistának megy Rómába

A verseny után a skodás pilóta elmondta, még egyszer nem fogja bevállalni a takarítást. 

“Egyértelmű volt, hogy jóval lassabbak leszünk a riválisoknál a kvalifikáció után – mondta Teemu Asunmaa a Rallit.fi oldalnak. – A takarítás tudatában a harci kedv is alább hagyott. Ugyanakkor a takarítás abból a szempontból jó, hogy nem kell aggódnia egy-egy hiba után sem, hiszen már eleve tudod, hogy az eredményednél szinte csak jobbakat fognak a riválisok elérni. A versenyzés egyetlen pillanatát sem tudtam élvezni, azonban sikerült kipróbálni pár beállítást, amit a Finn Rallyn tudok használni. Az biztos, hogy még egyszer nem fogom bevállalni a takarítást, helyette inkább hazamegyek.” 

Asunmaa legközelebb a Finn Rallyn áll rajthoz a WRC2-ben.