back to top
2024. november 25. 18:42
Kezdőlap Blog Oldal 127

Anthony Hamilton: Szólni fogok, ha Lewis már nem lesz elég jó

0

Sokakban, elsősorban magában Lewis Hamiltonban is kérdéseket vetett fel, hogy két és fél éven át képtelen volt futamot nyerni a Forma-1-ben. Apja, Anthony ott volt vele ebben a fontos pillanatban, amikor Silverstone-ban megszakadt a rossz sorozat, és leszögezte, egyáltalán nem koptak meg a képességei.

Mintha csak megérezte volna, hogy valami nagy dolog készül, Hamilton a szélesebb családi körét meginvitálta a Brit Nagydíjra. Elsősorban persze azért, mert egy fontos korszak végéhez közeledik azáltal, hogy utoljára állt rajthoz hazai versenyén a Mercedes színeiben, végül azonban győzelmet ünnepelhetett anyja és apja jelenlétében: miután megkapta a gratulációkat a mercedeses csapattagoktól, hosszan ölelkezett apjával, s vállára borulva, még sisakban könnyezett tovább.

„Jó érzés, hogy a megfelelő pillanatban ott voltam Lewisszal, mert rengeteg érzelem szabadult fel benne, és én vagyok az egyetlen, akivel ezt meg tudta volna csinálni” – mondta a köztük meglévő szoros kötelékre utalva Anthony Hamilton a Sky Sportsnak.

„Olykor ő is megkérdőjelezi a saját képességeit, mint ahogy mindannyian feltesszük magunknak a kérdést, hogy vajon elég jók, fiatalok, erősek vagyunk-e még. Ismerem Lewist, és tudom, hogy még mindig megvan benne, ami az élen való versenyzéshez kell. És ő is tudja. Amikor Lewis már nem lesz elég jó, szólni fogok.”

„Ne feledjük, nyolcévesen kezdte ezt az egészet egy önkormányzati lakásból indulva. Keményen dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, és minden nap beleteszi ugyanazt az erőfeszítést. Sohasem végez fél munkát, mindig mindent belead.”

Később a pilótát megkérdezték, mit mondtak egymásnak apjával abban a pillanatban, ami alighanem a szezon legérzelmesebbjei között marad.

„Már nem is emlékszem. Azt hiszem, azt mondta, »már nagyon akartad, ezt igaz?«, mire én csak annyit feleltem, »igen«” – idézte vissza a silverstone-i győztes.

Hamilton a családdal:

Latvala eleve a Rally2-es Toyotával szeretett volna indulni a Finn Rallyn

0

Jari-Matti Latvala tavaly még Rally1-es Toyotával állt rajthoz a Finn Rallyn, idén azonban Rally2-es autóval indul, amivel külön kérése teljesül. 

Jari-Matti Latvala tavaly a 2020-as Svéd Rallyt követően hazai WRC-futamán térhetett vissza a világbajnoki mezőnyben pilótaként, és végül az ötödik helyet szerezte meg. 

A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke már májusban kérte, hogy idén is vezethessen a Finn Rallyn, azonban már a Rally2-es Toyotával, ami az idei Montén debütált első WRC-futamán. 

„Tavaly, amikor a Finn Rallyn versenyeztem, nagyon csodálatos érzés volt a Rally1-es autót vezetni” – mondta Latvala a WRC hivatalos oldalának. „Nagyon élveztem, és be kell vallanom, hogy ezután már a 2024-es Finn Rallyt vártam, és azt, hogy vezethetek-e ismét. Nagyon szerettem volna ismét versenyezni, ráadásul mivel idén jelent meg a Rally2-es Toyota, ezért ezzel szerettem volna indulni. Amikor májusban elmentem Akio Toyodához, a Toyota elnökéhez, megkérdeztem, indulhatok-e a Finn Rallyn. Indokom az volt, hogy tudja mennyire szeretek versenyezni, de az is nagyon fontos, hogy megértsem a Rally2-es autót, hogy jobban kommunikálhassak az ügyfelekkel, amikor ezeket az autókat adjuk el, és elmondhassam nekik a saját tapasztalataimat.” 

5 Rally1-es Toyota szerepel a Finn Rally nevezési listáján, Latvala mégsem ilyen autóval indul

Latvala ugyan tavaly már versenyezhetett a Rally2-es Toyotával, azonban azóta sokat változott az autó.  

„Tavaly vezettem az autót a Hokkaido Rallyn, de azóta sokat fejlődött, és már nagyon más jelenleg. Amikor megkérdeztem Akiot a 24 órás verseny előtt, a verseny után azt mondta: Rendben, Jari-Matti, versenyezhetsz. Nem feltétlenül van időm, hogy helyettesítselek, de indulhatsz. Nagyon jó érzés volt, hogy a Rally2-es autóval indulhatok a Finn Rallyn, és a WRC2-ben induló fiatal versenyzők ellen harcolhatok.” 

Kovalainen visszatért a versenyzéshez szívműtétje után

0

Heikki Kovalainen a tavaszi szívműtétje után ezen a hétvégén visszatérhetett a rallysporthoz, a japán bajnokin egy új autóval állt rajthoz. 

Heikki Kovalainen tavaly ősszel tudta meg, hogy súlyos szívbetegséggel küzd, ezért tavasszal meg is műtötték az F1-es Magyar Nagydíj korábbi győztesét.  

Szerencsére a beavatkozás és a felépülés is jól sikerült, így ezen a hétvégén már indulhatott az ARK Kamuy Rallyn, mely a japán bajnokság idei hatodik futama volt. 

Kovalainen a hosszú kihagyás után elsősorban a versenyzést szerette volna ismét megszokni, különösen úgy, hogy ezen a ralin próbálta ki új autóját, egy Rally2-es Toyotát is. 

Átesett a komoly szívműtéten az F1-es pilótából lett rallys, először beszélt az állapotáról

A kétszeres japán bajnok finn versenyző a hatodik-hetedik helyen tudott autózni a hétvégén egészen az utolsó gyorsaságiig, ahol hét percet vesztett és végül a 14. helyen ért célba. 

Az eredménynél is fontosabb, hogy visszatérhetett a versenyzéshez a 42 éves pilóta. 

Sok országban autót sem vezethetne az Észt Rally Junior ERC mezőnyének győztese

0

Magabiztos teljesítménnyel a hazai versenyén szereplő, 17 éves Jaspar Vaher nyerte meg az Észt Rally Junior ERC kategóriáját. 

Egyre több sportágban találkozhatunk 18 évnél fiatalabb, de már nagy sikereket elérő sportolókkal, ez pedig már autósportra is igaz. 

Jó példa erre az idei Észt Rally, ahol a 17 éves Jaspar Vaher hazai környezetben szerezte meg a Junior ERC kategória győzelmét, mégpedig igen magabiztos teljesítménnyel. 

Az észt versenyen dobogóján ezen a versenyen a 23 éves svéd Calle Carlberg volt a rangidős, aki a második helyet szerezte meg a drámai utolsó szakaszon megelőzve a 19 éves honfitársát Mille Johanssont. 

Ugyanebben a kategóriában a 21 éves Herczig Patrik Varga Kristóf navigálásával a hatodik helyet szerezte meg. 

Jaspar Vaher első jegyzett versenyét egyébként 13 évesen még előfutóként teljesítette észt versenyeken. Az ERC-ben a tavalyi Liepaja Rallyn debütált, ahol öt szakasz után vezette ugyancsak a Junior ERC kategóriát, végül azonban autóját túl könnyűnek találták a felügyelők és emiatt kizárták. Az idei Rally Hungaryn a kategória második helyén ért célba a 20 éves Max McRae mögött.  

Vaher tavaly az Észt Rallyn WRC-mezőnyben is debütálni tudott, azonban a 19. szakaszon végül az RC4-es kategória harmadik helyén állva baleset miatt kiesett. 

A tökéletes Hamilton is kevés lett volna – így úszott el a McLaren kettős győzelme Silverstone-ban

0

Abszolút megérdemelt győzelmet aratott Lewis Hamilton a Brit Nagydíjon, de ezzel együtt nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy a McLaren miként dobta el magától a kettős sikert.

Lewis Hamilton a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta először nyert a Forma–1-ben, amivel ő lett a 21. század legidősebb F1-es futamgyőztese, egyben az első pilóta, aki 300. nagydíja után nyerni tudott. Emellett hazai pályán szerzett 9. sikerével rekordot állított fel, hiszen soha senki nem nyert még ennyiszer ugyanazon a pályán. A leintés után sírva fakadó, apjával és anyjával is összeölelkező hétszeres világbajnokot elmondása szerint soha nem érintette meg ennyire győzelem, ami annak tudható be, hogy a hosszú sikertelenség megviselte őt mentálisan, és kételyek gyötörték amiatt, hogy elég jó-e még egyáltalán.

Hamilton szerint ráment a mentális egészsége arra, hogy a 2021-es dráma óta nem nyert

Vasárnap bebizonyosodott, hogy igen, hiszen rajttól a célig hiba nélkül vezetett – oké, az eső érkezésével meglátogatta az első kanyar bukóterét, de George Russell is így tett –, a kulcspillanatokban pedig higgadt maradt és jó döntéseket hozott. Amikor kellett, gyors volt (Russell megelőzése az eső eleredtével), amikor arra volt szükség, kivárásra játszott (nem kezdett őrült védekezésbe, amikor a sokkal gyorsabb McLarenek megérkeztek és mindkettő elment mellette), emellett remekül bánt a gumikkal (lágy etap a végén) és közben olyan tempót ment, hogy maga mögött tartsa az őt kemény gumikon üldöző Max Verstappent. Ugyanakkor a lassan négy éve általa tartott rekordot eggyel növelő 104. győzelem valószínűleg nem jöhetett volna össze „csak” attól, hogy Hamilton és a Mercedes mindent jól csinált, mert amennyiben a McLaren is így tett volna, alighanem kettős győzelmet szerez.

A Mercedes sem volt tökéletes, de a McLaren hatalmasat hibázott

A két Mercedes megtartotta az első két helyet a rajtnál, hátrébb pedig Verstappen Norrist körbeautózva feljött harmadiknak, ám később mindkét McLaren megelőzte őt, hogy aztán az eső érkeztével a papaja színű autók Russellt és az őt a körülmények változásával utolérő és lehagyó Hamiltont is levadásszák. Miután az élen haladók a mezőny nagy részéhez hasonlóan kitartottak a kezdeti esős körök során és nem álltak ki intermediate gumikért – Charles Leclerc és Sergio Pérez igen, el is ment rajta a futamuk –, a komolyabb esőzés érkezésével Max Verstappen és a Red Bull lőtte be tökéletesen, hogy mikor kell kereket cserélni, és a 26. kör végén megejtett kiállással a holland megkapta az intermediate gumikat. A Norris, Piastri, Hamilton, Russell sorrendben haladó élen álló négyes tagjai közül Norris és a két Mercedes-pilóta egy körrel Verstappen után, a 27. körben érkezett, azaz a McLaren nem, a brackley-i istálló viszont gyors egymásutánban cserélte le versenyzői abroncsait.

Mercedes, McLaren, Brit Nagydíj, rajt
A rajtnál még a két Mercedes vezetett / Fotó: Jiri Krenek / Mercedes

Ezzel a Mercedes veszített – Russell csak Verstappen mögé tért vissza –, hiszen nem volt elég nagy a távolság Hamilton és Russell között a gyors dupla cseréhez, ezért jobban jártak volna, ha Hamiltont kihívják már a 26. körben, Russell pedig egy körrel később érkezik. Ám így sem buktak annyit, amennyit akkor buktak volna, ha Russell Piastrihoz hasonlóan inkább kint marad még egy körre. A McLaren ausztrálja ugyanis csak a 28. kör végén jött, addigra pedig már olyan mértékben esett, hogy ezzel a másodikról visszacsúszott a 6. helyre, a Verstappennel azonos körben kiálló Carlos Sainz mögé.

Ezután Norris, Hamilton, Verstappen, Russell, Sainz, Piastri sorrendben folytatódott a verseny – de csak míg Russell a vízpumpa meghibásodása miatt feladni nem kényszerült a küzdelmet – az élen álló Norris pedig nem tudott ellépni Hamiltontól, sőt, a hétszeres világbajnok elkezdte lejjebb tornázni a kezdeti, 3 másodperc körüli különbséget, amivel elévágási közelségbe került. Végül 14 körrel a vége előtt száradt fel annyira a pálya, hogy Hamilton, Verstappen és Piastri is kijött azonos körben. Mivel előbbi kettőnek nem volt már új közepes gumija (mindenki ezt tartotta a legjobb versenyguminak, amit mutat, hogy 20-ből 17-en ezt választották az első etapra), Hamilton lágyat, Verstappen pedig keményet vételezett. A McLaren azonban Norrisnál és Piastrinál is megspórolt egy-egy közepes szettet, így kézenfekvő volt, hogy ők ezt kapják, de csak Piastrinak tettél fel a sárga oldalfalú Pirelliket.

Norris és mérnöke, Will Joseph nem tudta eldönteni, hogy melyik gumi lesz a jó, a versenyt vezető brit ezért Hamiltonék kiállása után egy újabb kört megtéve érkezett a szerelőihez, majd lágyakat kapott, amivel megpecsételődött a sorsa.

Hogy mi vezetett idáig, abba remek betekintést nyújt a Norris és mérnöke közötti rádiózás. Joseph a 38. körben közölte a pilótájával, hogy nem várható további eső, és szerintük a lágy gumi a legjobb választás a hátralevő körökre. Erre Norris azzal válaszolt, hogy „Igen, szerintem is lágynak kell lennie, még eléggé vizes a pálya.”

Norris, Piastri, McLaren, Brit Nagydíj
A McLaren csúnyán elrontotta a stratégiát / Fotó: McLaren Racing

A McLaren tehát eleve a rossz gumit akarta feltenni Norrisnak, aki ezzel egyetértett, de itt még nem volt vége, mert miután a 39. kör elején Joseph elmondta neki, hogy Hamilton és Verstappen is kiállt, Norris arról érdeklődött, hogy „Milyen a lágy gumi, van-e valaki azon?”. Erre a mérnök azzal felelt, hogy egyelőre csak lágy gumis kivezető körökből tud kiindulni, de ott gyorsnak tűnik ez a keverék, majd átadta Norrisnak azt az infót is, hogy Piastri közepes gumikat kapott. Norris ezután jól hallható határozatlansággal a hangjában közölte, hogy „Igeeeen, box, box!”. Ezután kapta meg azt az infót, hogy Verstappen kemény gumin van. „Ki kell állnunk a boxba, a lágy gumi most jobb, vagy bármilyen slick gumi” – mondta sürgetően az egyszeres futamgyőztes, addigra érezhetően kissé összezavarodva.

„Oké, szóval választhatunk közepest, hogy levédjük az olyanokat, mint Verstappen, vagy választhatunk lágyat, hogy levédjük az olyanokat, mint Hamilton” – jött azonnal a reakció Joseph-től, aki próbált némi kapaszkodót nyújtani a versenyzőjének, akitől némi hezitálás után érkezett a válasz: „Hamilton, szerintem Hamilton, vagy ha gondoljátok, akkor közepes, nekem mindegy.” Mivel Norris ekkor már a harmadik szektorban volt, Joseph rávágta, hogy „lágyat teszünk fel”, majd így is cselekedtek, amivel lábon lőtték magukat. Azzal, hogy Norris egy körrel később érkezett, mindenképpen odalett a vezetés, ráadásul túlcsúszott a garázs elé felfestett jelzésen, ami miatt a kelleténél hosszabbra nyúlt a kiállása.

Ám amennyiben közepes Pirelliket kapott volna, legalább lett volna esélye a lágy abroncsokat nála sokkal jobban kezelő Hamilton ellen, és megpróbálhatta volna levadászni a honfitársát. Ezt mutatja az is, hogy Piastri az utolsó 12 körben 10 másodpercet hozott a lágy gumikat hamar kinyíró, végül Verstappennel szemben is alulmaradó, és csak a 3. helyen végző csapattársán.

A szemmel láthatóan csalódott Norris utólag magára vállalta a dolgot, de az elbukott győzelem inkább a csapat lelkén szárad. „Magamat hibáztatom, amiért ma olykor nem a helyes döntést hoztam. Utálom ezt. Utálok ebben a pozícióban végezni, és örökké kifogásokat keresni, hogy miért nem végeztem elég jó munkát” – ostorozta magát.

Andrea Stella csapatfőnök viszont rámutatott, hogy nekik kellett volna határozottabbnak lenni. „Azért kérdeztük meg Landót [arról, hogy milyen gumit tegyünk fel], mert azt gondoltuk, hogy nehéz helyzetet teremthet a közepes gumira váltás ilyen körülmények között, de mégsem volt az, mert Verstappen gond nélkül megoldotta a kemény gumin. Ezért azt gondolom, felelősséget kellett volna vállalnunk és azt mondanunk, hogy a közepes a megfelelő gumi, azt tesszük fel. Azzal, hogy Landót is bevontuk, kételkedtünk magunkban, és ez vezetett a döntéshez.”

Norris, McLaren, Brit Nagydíj
Norris nem véletlenül fogta a fejét / Fotó: McLaren Racing

A Red Bull és a Mercedes sem hezitált

Hogy Stellának van igaza, arról a riválisok rádiózásának meghallgatása után magunk is meggyőződhetünk, miközben a McLaren is képes volt jó döntést hozni az egyik autójával. Piastrival ugyanis rögtön azt közölték, hogy az élmezőnyben másnak nincs új közepes keveréke, és „szerintünk az a legjobb választás”, mire az ausztrál rögtön válaszolva megerősítette, hogy szerinte is.

A Red Bullnak és a Mercedesnek egy fokkal persze könnyebb volt a helyzete, hiszen ők csak használt lágy, illetve új kemény gumiból válogathattak, lévén a futamra maradt egyetlen közepes garnitúrát elhasználták az első etapban. Figyelemreméltó azonban, hogy sem Peter Bonnington (Hamilton versenymérnöke), sem Gianpiero Lambiase (Verstappen versenymérnöke) nem vonta be a gumikeverékről zajló párbeszédbe a versenyzőt, és a diskurzus mindkettejük esetében arra korlátozódott, hogy mikor érdemes kiállni slick gumiért.

Ebből a szempontból az igazán mesteri húzás a Mercedest dicséri, mivel ők léptek elsőként, és hívták ki a 38. kör végén a versenyzőjüket úgy, hogy nem másra reagáltak. Természetesen a többiek is látták, hogy a pálya nagyjából elért a váltóponthoz, és hamarosan alkalmas lesz a slick gumikra, de Verstappen és Piastri esetében is Hamilton kiállása húzta meg a ravaszt (a holland azonnal rávágta, hogy ő is jön, amikor mérnöke szólt neki, hogy Hamilton kiállt).

Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Hamilton életben tartotta a lágy gumikat / Fotó: LAT Images / Mercedes

Hamilton és a Mercedes tehát bőven tett azért, hogy nyerjen, és megkérdőjelezhetetlen, hogy megérdemelt a sikerük, mert nem hibáztak. A McLaren pedig tényleg lehetett volna határozottabb Norrisszal és dönthetett volna helyette arról, hogy neki is az új közepes gumikat teszik fel, de alighanem őket is elbizonytalanította, hogy Norris egyetértett a mérnöke 38. körös felvetésével, miszerint a lágy a legjobb választás. Úgy tűnt, hogy a 24 esztendős versenyző ezután hiába vált határozatlanná, majd hiába vetette fel, hogy ha a csapat szerint a közepes a jó gumi, neki az is megfelel, a McLaren döntését menthetetlenül befolyásolta az első gumikeverékről lefolytatott párbeszéd.

Hogy utólag nézve mennyire egyértelmű volt, hogy mit kellett volna tenni, azt remekül szemlélteti a Hamilton, Verstappen és Norris közötti interakció a pihenőszobában (videó ITT). Amikor ugyanis szóba kerültek a gumik, Hamilton az éppen a lágyakra panaszkodó Norrisra nézve felvetette, hogy „de nektek két új közepes keveréketek volt”, mire a McLaren versenyzője sokatmondón csak annyit felelt: „Tudom.” A hétszeres világbajnok ezután még megjegyezte, „érdekes” lett volna, ha Norris közepes gumit kap, mert „valószínűleg ez volt a leggyorsabb gumi.”

Érdemes nézni Verstappen arcát…

„Rosszabb, mint egy rémálom” – a háttérben zajlott a Brit Nagydíj igazi drámája

Garamvölgyiék nyertek az Italian Baján

0

Olaszországban rendezték a tereprally ob negyedik versenyét, ahol az olasz nemzeti mezőny és a magyar bajnokság résztvevői két szakaszon 188 kilométert teljesítettek.

Az FIA Európa Kupa futam mezőnye 3 szakasszal összesen 294 kilométeren át versenyzett, a dobogóra pedig csak Challenger katergóriás járművek kerültek fel. A portugál Joao Dias nyerte a versenyt, meglepetésre Joao Ferreira csak hetedik lett a Minivel.

Az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság olasz fordulóján a Garilla Racing párosa, Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal aratott győzelmet. A pénteki nehézkes shakedown után az esti prológon megfutották a leggyorsabb időt, így az SS1-et ők nyithatták.

„A péntek esti szervízben komoly pánikba estünk, amikor 5 perccel a Parc Fermébe állás előtt láttuk, hogy nincsen szervónk. Abban bíztunk, hogy éjszaka kiszárad valami csatlakozó, vagy valahogy megoldódik a hiba amíg mi nyugodtan alszunk, de ez persze nem így történt.” – mesélte Garamvölgyi Zoltán, aki az első 60 kilométert szervo nélkül teljesítette. Délutánra pedig ugyan helyrejött a szervo, de újabb műdzaki hibák miatt veszítettek időt, ám a győzelem nem forgott veszélyben.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

„Ennél gyorsabban nem tudok menni, Anti ennél jobban nem tud navigálni, ma minden összeállt és azt hiszem itt az idő, hogy az egész csapatnak gratuláljunk hiszen mindenki fantasztikusan teljesített.” – foglalta össze az olasz versenyt a pilóta.

Kánnár Szilárd és Horváth Viktória az SSV kategória második helyén értek célba. Az utolsó szakaszon az előttük haladó autó porában többször nem látták az utat és volt, hogy meg is kellett állniuk.

„Én nem számítottam ilyen pályára, nem voltam felkészülve rá lelkileg. Rengeteg víz volt, a futam végén mindenemből csavarni lehetett. A pályáról lejőve kb. 30 kilométert jöttünk etapon, ott végig remegtem annyira fáztam, az itiner papírjai is összeragadtak a sártól.” – mesélte a kihívásokat Horváth Viktória.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

A Garilla Racing párosa nem kímélte az autót, a kemény, kavicsos, durva pályán nem mindig sikerült elkerülniük az ütközést, de szerencsére jelentős sérülést nem kapott az autó.

„Abszolút pozitívum, hogy a Can-Am kibírta a versenyt, mert rendesen adtunk neki, oda is csapódtunk a vizes rész után a hídnál, egy kicsit furcsa is volt a kormány később. Nem tudtunk a maximumon menni, mert előttünk haladt egy autó, aki nagy port kavart nekünk, ráadásul hiába jeleztünk többször és okézott ő is vissza, nem engedett el minket. De összességében jó volt, a pályát és az egész versenyt nagyon élveztük!” – nyilatkozta Kánnár Szilárd a verseny után.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

Szintén első Italian Baja-ját futotta a harmadik helyet megszerző Liszi Norbert és Kapitány Dorottya párosa. A technikai hibák őket is utolérték, azonban az autó kitartott a kemény megpróbáltatások ellenére.

„Nagyon tetszett a verseny, a víz azonban elég nagy meglepetést okozott, mert hektoliter számra ömlött be az autóba. Ezért a motor kihagyott, a szíj is megcsúszott és a folyómederben is elég sok időt elvesztettünk. Az autó rendszeresen letiltott, nagyon technikás pálya volt, vigyázni kellett a kocsira.” – mondta Liszi Norbert, az M1 Motorsport versenyzője.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

A Challanger kategória egyedüli indulói is sikeresen vették az akadályokat, a sok műszaki fennakadás ellenére. A patakmeder volt a legnehezebb része az útvonalnak, mégis ezt élvezte legjobban a duó.

„A folyómederben a kavicsok rendesen lerendezték a kuplungtárcsákat, onnantól kezdve nagyon vigyázni kellett a szíjra. Emellett beázott a gyújtás és nem akart menni az autónk az első gyors második felében. A folyómeder nagyon élvezetes volt elsőre, akkor frissített és jól esett a hideg víz, másodjára már annyira nem vártuk, de végül mégis ezt mondanám a kedvenc részünknek.” – foglalta össze a tapasztalatokat Bruzsa Richárd.

Az Italian Baja-t nem mindenki tudta befejezni, a Varga Racing Team duója a váltóból érkező ismeretlen hang miatt döntött a verseny feladása mellett. Trébitsch Miklós és Sándor párosának a harmadik szakasz vége előtt 20 kilométerrel ért véget az olasz verseny, a korábbi gyorsokon összeszedett defekt, hátsó kerékagy csapágy eltörése – így a második szakasz félbeszakítása – után az elfogyott üzemanyag kényszerítette kiállásra a Bedu Racing versenyzőit.

Szántó Tamás és Anikó autóján az SS1-en három hengerből csak 2 ment így félre álltak, azonban mire megkapták az engedélyt a kiállásra, kiszáradt az autó és eltűnt a hiba. Büntetéssel, de visszaállhattak a második gyorsra, ahol ablaktörlő nélkül kellett menniük és ismét elveszítettek egy hengert. Nem sokkal a vége előtt feladták a versenyt a többszörös műszaki gond és navigátor rosszulléte miatt. Lónyai Pál és Tóth György már a prológon is technikai hibával küszködött, 4 percre meg is kellett állniuk. Az első gyorson még elrajtoltak, azonban utána befejezték az Italian Baja-t, hogy a soron következő magyar versenyre felkészítsék az autót.

Az olasz verseny után a magyar bajnokság Várpalotán, a HunGarian Baja Európa Kupa futamon folytatódik augusztus 8-10-én, ahol a hazai mezőny mellett neves, többszörös Dakar Rallyn résztvevő pilóták is rajthoz állnak.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

 

A keményvonalas rajongók hangosan felnevethettek Brad Pitt F1-es filmjének előzetesén (videó)

0

Nemrég kiderült a címe, most pedig már az első előzetest is megnézhettük Brad Pitt jövő nyáron érkező F1-es filmjéhez.

„A Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, az Aston és a McLaren mind az egyenesekben szerzik az előnyüket. A mi esélyünk az, ha a kanyarokban küzdünk meg velük. Olyan autót kell építenünk, ami tud harcolni” – hangzik Pitt vájtfülű F1-es rajongók számára kissé megmosolyogtató felütése a videó elején.

„De mégis, hogy csináljam ezt meg úgy, hogy biztonságos is legyen?” – kérdezi aggodalmasan Kerry Condon karaktere, aki ez alapján a technikai stáb tagja lehet.

„Ki mondta, hogy biztonságosnak kell lennie?” – kérdez vissza Pitt a hollywoodi filmek igencsak klisés szófordulatával, ami annak tükrében furcsa csak igazán, hogy napjaink Forma–1-ében a biztonság mindenek felett áll.

Így indul az a 105 másodperces előzetes, amit a Forma–1 beígért a Brit Nagydíj versenynapjára még pénteken, amikor a film nem túlcicomázott címét bejelentette. A videó ezt követően akciójelenetekre vált, amelyeket a stáb részben valódi F1-es versenyhétvégéken, köztük a Magyar Nagydíjon is forgatott.

Az előzetes:

Rovanpera ismét megmutatta gyorsaságát, ezúttal az imolai versenypályán

0

Kalle Rovanpera a Lengyel Rally után a Porsche Carrera Cup Benelux sorozat imolai versenyén állt rajthoz, ahol egy második hely után vasárnap már nyerni tudott. 

Zandvoort után Imolában állt rajthoz Kalle Rovanpera a Porsche Carrera Cup Benelux sorozatban és az első napon a második helyet szerezte meg. 

Vasárnap délelőtt rendezték a hétvégi második versenyt, amikor a két porschés verseny közé egy Lengyel Rallyt és győzelmet is beiktató kétszeres rally világbajnok már a poleból indulhatott és végül rajt-cél győzelmet szerzett. Rovanperának ez volt az első győzelme a márka kupában. 

A 23 éves pilóta legközelebb a WRC lett versenyén áll rajthoz, míg Porschéval legközelebb augusztus elején fog versenyezni a holland Assenben.

Rovanpera utolsó pillanatban beugorva nyert a Lengyel Rallyn, Sesks ötödik

Visszatér a magyar bajnoki címvédő, nem turistának megy Rómába

0

A tavalyi autóval és régi-új navigátorral versenyez az Európa-bajnokságban a kétszeres magyar bajnok: július végén a Róma Rallyn áll rajthoz Vincze Ferenc.

Tavaly ellentmondást nem tűrően lett másodszor is magyar bajnok Vincze Ferenc, a pontot az i-re pedig a nyíregyházi Rally Hungaryn tette fel, amikor legjobb magyarként az abszolút második helyen végzett. Az idén viszont még nem láthattuk versenyezni – ez változik meg július utolsó hétvégéjén.

„Nagy örömmel jelenthetem be, hogy ott leszünk a római ERC-futamon! Az itinert Németh Gergely diktálja, akivel 2022-ben nagyon eredményesen versenyeztünk együtt, és azóta is remek kapcsolatban vagyunk. Az autó pedig marad a tavalyi: a XIQIO Racinggel és a Skoda Fabia Rally2 Evóval is nagyon elégedett voltam 2023-ban, a közösen elért eredmények pedig önmagukért beszéltek. Lehet, hogy már nem ez a legfrissebb fejlesztés, de tavaly többé-kevésbé magamra tudtam szabni, komfortosan éreztem magam benne, és a sok újdonság mellett jó, ha valami állandó” – mondta Vincze Ferenc.

Fotó: Vincze Ferenc

Adódik a kérdés, hogy miért nem láthatjuk az idén a magyar bajnokságban, de ennek egyszerű oka van.

„Évek óta szerettem volna magam kipróbálni külföldön, de eddig mindig úgy alakult a szponzori háttér, hogy a magyar bajnoki szezon költségvetését is nagyon nehezen tudtuk összerakni, a 2021-es évet ki is kellett hagynom. Igazából most sem állunk jobban, viszont a tavalyi bajnoki cím és a nyíregyházi teljesítmény után úgy éreztem, hogy mikor vágjak bele az ERC-szereplésbe, ha nem most? El kellett dönteni, hogy melyik irányba indulunk, és kihagyott lehetőségként élném meg, ha nem próbálnám ki magam a külföldi ERC-mezőnyben – főleg úgy, hogy a magyar bajnoki szezon költségvetését sem tudtuk volna könnyebben összerakni. Emiatt úgy döntöttünk, hogy akkor próbáljunk meg elindulni néhány ERC-futamon, és meglátjuk, hogy mi történik utána” – magyarázta a döntés hátterét a pilóta.

Németh Gergely programja ezzel kissé besűrűsödik, hiszen a navigátor Német Gábor oldalán egyébként is a teljes magyar bajnoki szezont teljesíti.

„Eredetileg csak Gáborral terveztem az idei évet, de amikor Feri megkeresett azzal, hogy navigálnék-e neki az Európa-bajnokságon, arra természetesen nem lehetett nemet mondani. Jóban vagyunk a magánéletben is, és a munkakapcsolatunk is gördülékeny volt 2022-ben, amikor másodikak lettünk a magyar bajnokságban, úgyhogy attól nem tartok, hogy ne tudnánk gyorsan összecsiszolódni. Természetesen a római Eb-futam nekem is óriási kihívás lesz a jobb egyben, főleg úgy, hogy két héttel előtte még Székesfehérváron versenyzünk Gáborral. De panaszra nincs okom, sőt, büszke vagyok arra, hogy két fronton is bizonyíthatok, és mindent megteszek azért, hogy megháláljam a bizalmat” – mondta Németh Gergely.

Fotó: Vincze Ferenc

„A felkészülést már elkezdtük, de igazából nem tudjuk, hogy mire számítsunk, pont azért megyünk oda, hogy ez kiderüljön. Egy-két Kassa Rallyt leszámítva sosem versenyeztem még külföldön, minden új lesz, a pályák rettenetesen nehezek, a mezőny pedig általában az egész Eb-szezon egyik legerősebbje szokott lenni. De éppen ez motivál: olyan versenyt kerestünk, ahol a legjobbakkal mérhetjük össze magunkat. Felelőtlenséget persze nem szeretnénk csinálni, felesleges kockázatot elsőre nincs értelme vállalni, de nem is azért megyünk oda, hogy turisták legyünk. Versenyezni szeretnénk” – fogalmazott Vincze.

A Róma Rallyt július 26–28-án rendezik meg az Európa-bajnoki sorozat ötödik állomásaként, a résztvevőknek 190 versenykilométert kell teljesíteniük.

Négy magyar páros indul a Historic Eb osztrák versenyén

0

Hétvégén rendezik a Historic Eb ötödik versenyét, az osztrák Weiz Rallyt, melyen négy magyar páros is indul. 

A Mecsek Rally után a Weiz Rallyval folytatódik a Historic Eb, és az osztrák historic versenyre 30 páros nevezett, köztük négy magyar páros. 

A Mecseken problémákkal teli, de mégis magabiztos győzelmet arató ifj. Érdi Tibor és Kerék István páros a Ford Sierrával, Magoss Péter és Bán Viktor Subaru Legacyval, a Mekler-házaspár Alfa Romeo Giuliával, Dunavölgyi János és Wébel Martin Zsolt pedig Lada Samarával áll rajthoz. 

Az osztrák versenyen pénteken és szombaton 13 gyorsaságit és 152.2 km versenytávot kell teljesíteni. 

Érdi történelmi pécsi sikere sokat ért a Historic Eb-n is

A Weiz Rally egyben az Osztrák Rally Bajnokság ötödik futama is, a modern autók között 39 páros áll rajthoz, itt azonban magyar induló nem lesz.