back to top
2024. november 25. 16:38
Kezdőlap Blog Oldal 128

Franceschi nem úszta meg a büntetést az Észt Rallyn, Paddon még nagyobb előnnyel vezet

0

Mathieu Franceschi büntetést kapott az Észt Rally végén, miután az extrém körülmények között rendezett Power Stage-en kikerült egy lassítót, így egy helyet vesztett, aminek köszönhetően Hayden Paddon előnye 10 pontra nőtt a bajnokságban. 

Igen extrém körülmények között rendezték az Észt Rally Power Stage szakaszát, melyet 15 perccel el is kellett halasztani a rajt előtt érkezett hatalmas felhőszakadás és viharos szél miatt. 

A pályán elsőként induló Teemu Asunmaa nem is tudott bevenni egy lassítót, hanem megforgott, majd a másodikként rajtoló Mathieu Franceschi ugyancsak nem tudott megállni a szalma bálákból épített sikán előtt, és végül döntenie kellett, hogy vagy frontálisan neki ütközik a bálának, vagy kikerüli azt. Végül a francia versenyző a kerülést választotta. 

Hatalmas vihar után új ERC-futamgyőztest avattak Észtországban! Paddon vezeti a bajnokságot

A szakasz után azonban a felügyelők igencsak szőrös szívűek voltak 10 másodperc büntetést szabtak ki Franceschinek, aki így a kilencedik helyet a 10. helyen ért célba. 

Mindezzel pedig Hayden Paddon 10 pontos előnyre tett szert a bajnokságban a francia versenyző előtt, míg a harmadik helyen Mads Ostberg 20 pont hátránnyal áll. 

A vihar miatt a szakasz végi dobogós ünneplés is elmaradt, a győzelmet végül Georg Linnamae és James Morgan csak ketten ünnepelték meg az út szélén.

Végre véget ért Hamilton nyeretlen sorozata, elképesztő futamon győzte le Verstappent és Norrist

0

Az időjárás bolondját járatta a mezőnnyel, az első hely temérdek alkalommal cserélt kezet, a pole-ból rajtoló George Russell kiesett, Lewis Hamilton pedig kitaktikázta Lando Norrist és maga mögött tartotta Max Verstappent, hogy véget vessen közel három éve tartó nyeretlenségi sorozatának a szenzációs Brit Nagydíjon!

Már a futam előtti órák sem teltek el eső nélkül, ez viszont a startot nem befolyásolta: bár 45-30 perccel a kezdés előtt az autók még intermediate gumikon hajtottak ki a pályára, a rajtra teljesen felszáradt a pálya, a mezőny első kétharmadában pedig a közepes keverékű gumi volt a preferált a választás.

Az 56 év után először három brit versenyző által felvezetett mezőny élén sorrendben Russell, Hamilton és Norris következett, mögöttük Verstappennel. A startnál Russell megtartotta az első helyet, Hamilton a szélárnyékába bújva követte, mögöttük viszont Verstappennek sikerült átugrania Norrist. Őket Piastri és Sainz követte, mögöttük pedig Alonso és Albon ütközése volt a legnagyobb dráma, de mindketten átvészelték.

Az első 15 körben nem változott a sorrend az élen, viszont végig 1-3 másodperc maradt a különbség az első öt helyezett között. Eközben a csapatok folyamatosan tájékoztatták a pilótákat az időjárási fejleményekről: előbb egy kisebb, majd némi szünet után egy nagyobb esőzést vártak, előbbit pedig lehetőség szerint jó lenne még slick gumikkal átvészelni.

Az enyhébb eső a hamarosan meg is érkezett, a tapadás csökkenni kezdett, amire különböző autók különbözőképpen reagáltak, s az élmezőnyben is megkezdődött a mozgolódás. A 15. körben Norris megelőzte Verstappent, visszavéve a 3. helyet, nem sokkal később a romló körülmények miatt a DRS-használat lehetőségét ki is kapcsolták. A 17. körben Piastri is elkapta Verstappent, miközben az élen Hamilton megérkezett Russell nyakára, s a 18. körben át is vette a vezetést! A következő kör kezdetén azonban a két Mercedes tandemben lecsúszott a pályáról az 1-es kanyarban, ami helyzetbe hozta Norrist. A McLaren muzsikált a legjobban ezen körülmények között, ennek a körnek a végét pedig már Norris érte el elsőként, miután könnyedén faképnél hagyta Russellt és Hamiltont is. Piastri lekövette őt, így a Mercedes kettős vezetése pillanatok alatt a McLaren kettős vezetésévé vált.

A köridők 6-7 másodperccel romlottak a slickeken, és több csapatnál is felmerült az interekre való csere. Hamilton visszautasította a Mercedes ezen felvetését, ám a Ferrarinál Leclerc, a Red Bullnál pedig Pérez bevállalta a kerékcserét – ami hibás döntésnek bizonyult, hiszen az enyhébb zápor hamarosan elállt, a két kísérleti nyúlként használt pilóta pedig nagyon gyorsan körhátrányba került.

Norris, Piastri, Hamilton, Russell, Verstappen, Sainz sorrendben normalizálódott a helyzet a néhány száraz körre, ekkor viszont megérkezett a beígért erősebb eső is. Erre Verstappen és Sainz reagált elsőként a mezőny elejéről, a 27. körben, ezzel pedig jól is jártak. A következőben Norris, Hamilton és Russell is érkezett interekért, a második helyről viszont Piastri egy további kört várt, amivel a győzelemért esélyes hatos közül az utolsó pozícióba csúszott.

A köztes esőgumikon kicsit megnyúltak a különbségek a mezőny elején, Norrist Hamilton és Verstappen követte, a következő drámai fordulatot pedig a technika ördöge hozta el a csatában.

A 4. helyen haladó Russell a 34. körben ismét a bokszutcába hajtott, ám nem egy váratlan stratégiai húzás miatt. „Boksz, boksz, parkold be az autót” – szólt a váratlan üzenet a pole-pozícióból rajtoló pilóta fülében, akinek autójában a Mercedes tájékoztatása szerint a vízrendszer hibásodott meg, ami végzetes problémát jelentett az autó hűtése szempontjából. Ezzel eldőlt, hogy nem valósulhat meg a teljes brit dobogó Silverstone-ban – a futam előtt értekeztünk arról, hogy ez milyen statisztikai különlegességeket hordozott volna magában.

Norris vezetett ekkor 3-4 másodperccel Hamilton előtt, de nem tartott sokáig, hogy a brit időjárás újabb fordulatot vegyen: az eső elállt, a nap kisütőtt, a pálya gyorsan száradt, a 38. körben pedig Hamilton és Verstappen újra kerékcserére érkezett, hogy búcsút vegyenek az interektől. Norris egy körrel később reagált, ráadásul alaposan túlcsúszott a kijelölt pozícióján a szerelők előtt, s amikor visszatért a pályára, már csak az elsuhanó Hamiltont láthatta maga előtt – 12 körrel a leintés előtt a verseny korábbi nyolcszoros győztese visszavette a vezetést!

A csata ekkor háromesélyesnek tűnt, egy jelentős taktikai variánssal: míg Hamilton és Norris a lágy, addig mögöttük Verstappen a kemény keveréken haladt az utolsó etapon – Piastri pedig közepeseket kapott, de az ő hátránya már 10 másodperc volt a 4. helyen, Sainz előtt. A 6. pozícióban ekkor Hülkenberg haladt egy újabb remek eredmény felé a Haasszal.

Öt másodperc választotta el az élen álló triót, ráadásul Verstappen látszott közeledni az előtte haladó két britre, négy körrel a vége előtt pedig el is kapta Norrist a második helyért. Ekkor Hamilton három másodperccel vezetett előtte, s első győzelméért hajtott a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta. A holland nem tudott már támadási közelségbe érkezni, a hétszeres világbajnok Silverstone-ban tért vissza a dobogó tetejére, és hatalmas rekordot is állított fel ezzel: ő lett az első versenyző az F1-ben, aki egy pályán kilenc alkalommal is győzni tudott.

Hamilton a csapatrádióban jól hallhatóan elérzékenyült, ez a győzelem több szempontból is jelentős számára: hazai versenyét talán még nem utoljára nyerte meg, de bizonyára most tette ezt utoljára a Mercedes színeiben.

Hülkenberg végül tényleg kihúzta a hatodik helyen Stroll előtt, akit Alonso, Albon és Cunoda követett a pontszerző helyeken.

A Brit Nagydíj végeredménye:

Hatalmas vihar után új ERC-futamgyőztest avattak Észtországban! Paddon vezeti a bajnokságot

0

Hatalmas fordulatokkal teli Power Stage szakasz után Georg Linnamae nyerte az Észt Rallyt és szerezte meg első ERC-futamgyőzelmét Robert Virves és Nikolay Gryazin előtt. A bajnoki pontversenyben Hayden Paddon állt az élre. 

Hatalmas vihar söpört végig az Észt Rally Power Stage szakaszán az első éles autó rajtja előtt, amit végül a felhőszakadás és a viharos szél miatt el is kellett 15 perccel halasztani. 

A hatalmas sár pedig jókora nehézséget okozott a versenyzőknek, akik közül Robert Virves 9.3 másodperc előnnyel várhatta az élről a záró szakaszt, azonban a Power Stage Georg Linnamaenek sikerült jobban, a toyotás versenyző 11.5 másodperccel volt gyorsabb skodás honfitársánál, így Linnamae szerezte meg első ERC-futamgyőzelmét 2.2 másodperc előnnyel. 

Egymást érték a problémák az Észt Rally szombati utolsó hagyományos gyorsaságiján

A vihar miatt a szakasz végi dobogó sem lett felállítva, így a győzelmet csak navigátorával, James Morgan-nel az útszélén tudta megünnepelni Linnamae. 

A verseny harmadik helyén a Lett Rally előtti teszten lévő Nikolay Gryazin tudott célba érni, míg Mads Ostberg a negyedik, Hayden Paddon pedig az ötödik lett. 

Az Európa-bajnokságot négy verseny után a bajnoki címvédő Hayden Paddon immáron egyedül vezeti 7 pont előnnyel a kilencedik helyen célba érő Mathieu Franceschi előtt, míg Mads Ostberg 20 pont hátránnyal a harmadik helyre lépett. Franceschi esetlegesen még büntetést is kaphat, miután egy lassító előtt nem tudott megállni, és kikerülte azt. Előtte Teemu Asunmaa ugyanitt megforgott.

Ott Tanak hatalmasat esett az Észt Rallyn (videó)

Herczig Patrik és Varga Kristóf az ERC4 és ERC Junior bajnokság hatodik helyén ért célba az Észt Rallyn, míg a csak az ERC4-ben induló Bertalan Márton – Paizs Róbert kettős szombat este kiesett.

Az ERC-szezon ötödik versenyét három hét múlva Róma környékén rendezik aszfaltos pályákon.

Az Észt Rally végeredménye

Két pilótát is leválthatnak az idei szezon közben a Forma-1-ben

0

Nem ördögtől való a szezon közbeni pilótacsere a Forma–1-ben, az idei év hátralevő részében pedig két versenyző is erre a sorsra juthat.

Egyre szorul a hurok Sergio Pérez nyaka körül a Red Bullnál, a szerződéshosszabbítás ellenére a mexikói pilóta teljesítménye ugyanis nem javult, ami egyre többe kerül a csapatnak, a Brit Nagydíj időmérő edzésén elkövetett hibája után pedig Christian Horner csapatfőnök érezhetően keményebben fogalmazott, mint egy nappal korábban.

Az Auto Motor und Sport a Brit Nagydíj hétvégéjén arról írt, hogy mind Pérez, mind a testvércsapatban versenyző Daniel Ricciardo szerződésében szigorú teljesítményzáradékok vannak, és amennyiben az ausztrál pilóta a nyári szünetig hátralevő három futamon folytatja a felfelé ívelő tendenciát, Pérez teljesítménye pedig nem javul, Ricciardo esélyes lehet egy 2025-ös Red Bull-ülésre. Ezzel szemben az Autosport értesülései szerint az ausztrál versenyző nincs képben Pérez helyére, viszont megtudták, hogy a Brit Nagydíj utáni hétfőn a Red Bull fogatási napon beülteti az idei autóba a tavaly az AlphaTaurival bemutatkozó, jelenleg tartalékpilótai szerepben levő Liam Lawsont, aki a későbbiekben akár leválthatja a mexikóit.

Pérez mintha másik valóságban élne, Horner kezd bekeményíteni

A RacingNews365.com eközben saját forrásaira hivatkozva lehozta, hogy milyen esetben válhat meg a Red Bull Péreztől a szerződésébe foglalt kilépési záradékokra hivatkozva akár már a nyári szünet után. Az egyik feltétel, hogy Pérez a Belga Nagydíjjal bezárólag nem lehet 100 pontnál jobban lemaradva Verstappentől, a másik pedig, hogy az összetettben nem állhat az 5.-nél rosszabb helyen. Pérez jelenleg pont az 5., de Oscar Piastri 6, George Russell pedig 7 ponttal áll mögötte, így könnyen lehet, hogy már a Brit Nagydíj után a 7. helyre csúszik vissza. Ami pedig még inkább aggasztó lehet rá nézve, hogy 119 ponttal van jelenleg Verstappen mögött, azaz a következő három verseny során 20 ponttal kellene többet szereznie a hollandnál. Ennek teljesülése már gyakorlatilag a csoda kategória lenne.

Persze az elküldése nem automatikus, amennyiben nem teljesíti a feltételeket, hiszen ettől függetlenül dönthet úgy a Red Bull, hogy megtartja, de ehhez Pérez formájának látványosan javulnia kell. Mindenesetre nem jó előjel, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Silverstone-ban a német Sky műsorában kijelentette: „A részvényeseink egyértelművé tették, hogy az RB juniorcsapat. A nyári szünetben az egész helyzetet ki fogjuk elemezni, utána pedig megtesszük a szükséges lépéseket.”

Marko emellett hangsúlyozta, mennyire fontos nekik a konstruktőri világbajnoki cím, mivel a dolgozók a konstruktőri helyezés után kapják a bónuszokat. Ez a kijelentés aligha csökkenti a nyomást Pérezen, aki menesztése esetén nem feltétlenül kellene búcsút intsen a száguldó cirkusznak, hiszen az elmúlt években a Red Bullnál szerzett tapasztalata több csapatnak is aranyat érhet.

Pérez, Red Bull, Brit Nagydíj
Pérez egyre nagyobb bajban / Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool

Nem csak Pérez távozhat szezon közben

Mindeközben a mezőny végén és közepén is zajlik az élet, hiszen többek között a Haas, az Alpine és a Williams sem jelentette még be jövő évi pilótapárosát, és mindhárom csapatban van még egy kiadó hely. Azt mostanra mindenki biztosra veszi, hogy a grove-i istálló nem fog hosszabbítani Logan Sargeanttel, és akkor is mást ültet Alex Albon mellé, ha a csapathoz szerződéshez nagyon közel álló, a hírek szerint kész szerződéssel rendelkező Carlos Sainz végül nem csatlakozik. Ám elképzelhető, hogy az amerikai pilóta már a 2024-es szezont sem tölti ki.

„Logan mindvégig megkapta a lehetőséget, hogy megtartsa az ülését, ez rajta múlik. Alex szintjén levő teljesítményre van szükségem, alapvetően az kell tőle, hogy folyamatosan ezen a szinten legyen – ismertette James Vowles, a Williams csapatfőnöke a Sargeanttel szembeni elvárásait a Sky Sports-nak. – Nekünk is megvan a felelősségünk abban, hogy eddig miért nem volt ott. Számos versenyen nem biztosítottuk a megfelelő felszerelést pusztán az elhasználódás miatt, de most már néhány futam óta nem ez a helyzet.”

„De ennek a felelőssége így is minket terhel. Az ő felelőssége az, hogy amikor rendelkezésére áll a csomag, ott legyen, ahol lennie kell és vigye előre a csapatot. Tisztában van ezzel, teljesíteni akar, ott akar lenni, én pedig minden lehetőséget meg akarok adni neki, amit csak tudok” – folytatta a csapatfőnök.

Sargeant idei legjobb időmérős eredményét érte el a minap, de Albonnal ellentétben a Q3-ba nem jutott be:

Ám itt jött a „de”. „El fog jönni egy pont, amikor döntést kell hoznunk, és ezen a ponton mind 2025-tel, mind pedig talán az idei évvel kapcsolatban dönteni fogunk. De most még nem tartunk ott. Jelenleg az a legfontosabb, hogy rendbe tegyük az autót, mert ezen a téren alulteljesítettünk, és nem Logan vagy Alex miatt. Amint megfelelő teljesítménnyel rendelkező autónk lesz, akkor összegezzük, hogy mi az, ami sokba kerül nekünk, ha van ilyen.”

Vowles szavai tehát egyértelműen arra utalnak, hogy amennyiben úgy döntenek, Sargeantnak mennie kell, nem biztos, hogy az amerikai pilóta marad a szezon végéig. Ebben az esetben pedig a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Mercedes juniorja, a hétvégén az F2-ben életében először nyerő Andrea Kimi Antonelli érkezik majd a helyére még 2024-ben.

Mick Schumacher meglepetést okozott az F1-es teszten

Csak az esős Power Stage-en döl el, ki ünnepelheti születésnapját az Észt Rally győzteseként

0

Robert Virves dominált az Észt Rally utolsó előtti szakaszán, azonban csak az utolsó, esős gyorsaságin döl el, hogy ő vagy Georg Linnamae ünnepelheti-e holnap a születésnapját a verseny győzteseként. 

Robert Virves szárnyalt az Észt Rally utolsó előtti szakaszán és előnyét 9.3 másodpercre növelte Georg Linnamae előtt, azonban ez a különbség is eltűnhet a 21 km-es Power Stage-en, melyet igen nagy eséllyel esőben kell teljesíteni. 

Így csak az utolsó gyorsaságin derül ki, hogy Virves a 24., vagy Linnamae a 26. születésnapját ünnepelheti-e hétfőn az idei verseny győzteseként, ugyanis mindketten július 8-án születtek. 

A záró gyorsasági előtt Nikolay Gryazin őrzi harmadik helyét, bár a 13. gyorsaságin egy nehéz pillanatot úszott meg egy elágazásban. 

A negyedik helyért azonban Mads Ostbergnek még harcolnia kell, hiszen csupán 3.6 másodperccel előzi meg Miko Marczykot és 5.8 másodperccel Hayden Paddont. 

Hasonlóképpen nem dölt még el a hetedik hely sorsa sem, amiért Jon Armstrong és Andrea Mabellini küzd. 

 Gregor Jeetsnek pedig a kilencedik helyért kell vívnia Mathieu Franceschivel. 

A vasárnap déli szervizből már műszaki hiba miatt nem tudott kijönni Mikko Heikkila.  

Izgalmas és az eső miatt igen nehéz Power Stage-el zárul az Észt Rally. 

Észt Rally, állás SS13 után 
1 #15 Robert Virves – Craig Drew (EST – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 1:31:04.8
2 #12 Georg Linnamae – James Morgan (EST – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +9.3
3 #14 Nikolay Gryazin – Andris Malnieks (RUS – LVA) Citroen C3 Rally2 +41.1
4 #4 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +1:16.3
5 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:19.9
6 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +1:22.1
7 #7 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +2:07.0
8 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +2:07.7
9 #18 Gregor Jeets – Timo Taniel (EST) Toyota GR Yaris Rally2 +2:27.5
10 #2 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +2:30.9 

Észt Rally időterv (gyorsasági szakaszok, magyar idő szerint)  
Július 5., péntek  
18:35 SS1 Tartu vald 1 1.48 km Paddon 1:31.1 / 1. PADDON, 2. Armstrong, 3. Tempestini

Július 6., szombat  
06:49 SS2 Raanitsa 1 21.45 km Linnamae 10:48.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Gryazin
07:47 SS3 Karaski 1 11.97 km Paddon 6:24.2 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
10:05 SS4 Raanitsa 2 21.45 km Virves 10:46.3 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
11:03 SS5 Karaski 2 11.97 km Virves 6:14.9 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
13:23 SS6 Kanepi 1 10.04 km Heikkila 5:19.7 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
14:46 SS7 Mäeküla 1 14.68 km Linnamae 7:56.9 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
16:34 SS8 Kanepi 2 10.04 km Linnamae 5:14.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
17:57 SS9 Mäeküla 2 14.68 km Virves 7:49.7 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
19:20 SS10 Elva linn 1.56 km Gryazin 1:20.2 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin

Július 7., vasárnap  
08:34 SS11 Otepää 1 12.85 km Virves 7:30.3 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin
09:35 SS12 Kambja 1 21.31 km Linnamae 12:29.2 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin
11:56 SS13 Otepää 2 12.85 km Virves 7:22.5 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin
14:05 SS14 Kambja 2 (Power Stage) 21.31 km 

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Az Európa-bajnokság állása 

Virves növelte előnyét az Észt Rallyn, Heikkila komoly bajba került

0

Robert Virves növelte előnyét az Észt Rally első két vasárnapi szakaszán Georg Linnamae előtt, azonban a csata még korántsem dölt el, Mikko Heikkila bajba került, így Nikolay Gryazin magabiztosan örzi a harmadik helyet. 

A szombati versenyt követően Robert Virves 1 másodperccel vezette az Észt Rallyt honfitársa, Gorg Linnamae előtt, míg a harmadik helyre Nikolay Gryazin lépett a napzáró szuperspeciál után. 

Egymást érték a problémák az Észt Rally szombati utolsó hagyományos gyorsaságiján

A vasárnap első két szakaszon pedig a 2022-es JWRC-győztes Virves összességében növelni tudta előnyét 1.9 másodperccel, miután az első gyorsaságin nagyobb előnyre 4.6 másodperccel ellépett üldözőjétől, ugyanakkor Linnamae a második gyorsaságin 2.9 másodpercre ismét vissza tudott jönni. 

Nikolay Gryazin az első mai pályán 4.3 másodpercre tudta növelni előnyét Mikko Heikkila előtt a jarmadik helyért zajló csatában, azonban a finn versenyző a második pályán egy ugrató után megütötte autóját és lefulladt, ami miatt csaknem egy percet vesztett, így Gryazin magabiztosan örzi a harmadik helyet a mögé lépő Mads Ostberg előtt, aki ugyanakkor csak 4 tizeddel előzi meg Miko Marczykot, valamint 9 másodperccel Hayden Paddont. Heikkila a probléma után a hetedik helyre csúszott. 

A nyolcadik helyért Andrea Mabellini és Jon Amstrong harcol, és a mai nap felénél az olasz versenyző csupán 1 másodperccel áll jobban. Gregor Jeets pedig 8.,9 másodperc hátránnyal követi ezt a csatát. 

Mathieu Franceschi ugyanakkor csak a pályák teljesítésére koncentrál, miután továbbra sincs önbizalma a gyors pályákon. 

A magyar versenyzők közül egyedül versenyben maradt Herczig Patrik és Varga Kristóf az ERC4 éa Junior ERC hatodik helyén áll az első vasárnapi pálya után. 

A 12. szakasz utáni állás alapján 10 pont előnyre tenne szert a címvédő Hayden Paddon Mathieu Franceschi előtt az ERC pontversenyében, míg a harmadik helyre Mads Ostberg lépne 21 pont hátránnyal. 

Észt Rally, állás SS12 után 
1 #15 Robert Virves – Craig Drew (EST – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 1:23:42.3
2 #12 Georg Linnamae – James Morgan (EST – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +2.9
3 #14 Nikolay Gryazin – Andris Malnieks (RUS – LVA) Citroen C3 Rally2 +32.7
4 #4 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +1:06.0
5 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:06.4
6 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +1:15.0
7 #5 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +1:22.5
8 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:55.7
9 #7 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +1:56.7
10 #18 Gregor Jeets – Timo Taniel (EST) Toyota GR Yaris Rally2 +2:05.6 

Észt Rally időterv (gyorsasági szakaszok, magyar idő szerint)  
Július 5., péntek  
18:35 SS1 Tartu vald 1 1.48 km Paddon 1:31.1 / 1. PADDON, 2. Armstrong, 3. Tempestini

Július 6., szombat  
06:49 SS2 Raanitsa 1 21.45 km Linnamae 10:48.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Gryazin
07:47 SS3 Karaski 1 11.97 km Paddon 6:24.2 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
10:05 SS4 Raanitsa 2 21.45 km Virves 10:46.3 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
11:03 SS5 Karaski 2 11.97 km Virves 6:14.9 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
13:23 SS6 Kanepi 1 10.04 km Heikkila 5:19.7 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
14:46 SS7 Mäeküla 1 14.68 km Linnamae 7:56.9 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
16:34 SS8 Kanepi 2 10.04 km Linnamae 5:14.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
17:57 SS9 Mäeküla 2 14.68 km Virves 7:49.7 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
19:20 SS10 Elva linn 1.56 km Gryazin 1:20.2 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin

Július 7., vasárnap  
08:34 SS11 Otepää 1 12.85 km Virves 7:30.3 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin
09:35 SS12 Kambja 1 21.31 km Linnamae 12:29.2 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Gryazin
11:56 SS13 Otepää 2 12.85 km
14:05 SS14 Kambja 2 (Power Stage) 21.31 km 

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Az Európa-bajnokság állása 

Mick Schumacher meglepetést okozott az F1-es teszten

0

Mick Schumacher jobban teljesített az Alpine eheti F1-es tesztjén, mint azt az istálló várta, kellemes meglepetést okozva ezzel.

A Brit Nagydíj előtti szerdán az Alpine a Paul Ricardon tesztelt Jack Doohannel és Mick Schumacherrel. A 2022-es A522-es konstrukcióval lefolytatott teszt célja az volt, hogy összevessék ausztrál tartalékjukat a WEC-csapatukban versenyző pilótájukkal, hiszen mindkettejüknek van valamennyi esélye arra, hogy jövőre Pierre Gasly csapattársa legyen. A gyakorláson mindkét versenyző fél napot vezethetett – Doohan délelőtt, Schumacher délután –, az Alpine pedig értelemszerűen semmilyen részletet nem árult el azon kívül, hogy a teszt mindkettejük számára probléma mentesen zajlott, és nagyon hasonló futási tervet teljesítettek.

Julien Fébreau, francia újságíró, a Canal+ kommentátora azonban saját forrásaiból megtudott ezt-azt, és elmondta, Mick Schumacher teljesítménye igazán meglepte az Alpine-t, a 25 esztendős pilóta pedig nagyszerű visszajelzéseket adott. Az Alpine-nál dolgozókkal beszélgetve Fébreau megtudta, hogy Schumacherről az a benyomás alakult ki az istállónál, hogy alulértékelt versenyző, aki annak ellenére végzett remek munkát és futott jó köröket, hogy Doohannel ellentétben nem ismerte az autót.

Schumacher a Paul Ricardon a 2022-es Alpine-nal:

Hogy mindez jelenthet-e fordulatot Mick Schumacher F1-es visszatérési szándékait illetően, azt egyelőre nehéz megmondani, mert az biztos, hogy az Alpine Carlos Sainzot szeretné leigazolni Esteban Ocon megüresedő helyére. Ezt Flavio Briatore, az enstone-iakhoz nemrég tanácsadói szerepkörben visszatérő ex-csapatfőnök meg is erősítette, innentől kezdve tehát a spanyol pilótán múlik, hogy ismét a franciák versenyzője lesz-e (2017-ben és 18-ban már versenyzett itt, amikor még Renault-nak hívták a csapatot).

Ugyanakkor Sainznak más lehetőségei is vannak, és friss hír, hogy a Mercedesnél ismét szóba került a neve, miután Andrea Kimi Antonelli F2-es szezonja eddig nem a vártak szerint alakul. Amennyiben Sainz inkább Hamilton ülését foglalja el, vagy esetleg mégis a Williams/Audi kettősből választ, Jack Doohan és Mick Schumacher előbbre kerül a rangsorban, ebben az esetben pedig már döntő lehet a németnek, hogy milyen teljesítményt nyújtott a barátjához (a Doohan és a Schumacher család még az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok Mick Doohan és Michael Schumacher által került jó viszonyba, így Mick Schumacher már gyerekkora óta ismeri Jack Doohant) viszonyítva.

Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke egyébként a minap Silverstone-ban a német Sky-nak elmondta, a listájuk a megüresedő ülést illetően elég hosszú, és több mint 3 nevet tartalmaz.

Neuville csatlakozott Lappihoz és a litván bajnokin fog tesztelni

0

A Hyundai Motorsport szeretne megfelelő felkészülést biztosítani versenyzőinek a Lett Rally előtt, így Thierry Neuville és Esapekka Lappi is litván tesztversenyen indulhat, míg Ott Tanak az Észt Rally készülhetett volna, ha nem szenved hatalmas balesetet már az első szombati gyorsaságin. 

Az már korábban kiderült, hogy Esapekka Lappi indulhat a Lietuva Rallyn, melyet jövő héten rendeznek a litván bajnokság futamaként. Azonban a Hyundai finn versenyzőjéhez most csatlakozott Thierry Neuville is, így ő is ezen a versenyen, a lett pályákhoz hasonló gyorsasági szakaszokon készülhet a WRC új versenyére. 

10 év után ismét WRC-t láthatnak a szurkolók Litvániában 

Ott Tanak hazai környezetben tesztelhetett volna, azonban mint arról beszámoltunk az Észt Rally első szombati gyorsaságiján hatalmas balesetet szenvedett, ami során szerencsére személyi sérülés nem történt, a Rally1-es Hyundai azonban igen komoly károkat szenvedett. 

Ott Tanak hatalmasat esett az Észt Rallyn (videó)

Mivel Tanak tesztje igen rövidre sikerült, akár az sincs kizárva, hogy még az észt versenyzőt is elindítja a koreai gyártó a litván versenyen, melyre még lehet nevezni. 

A Hyundai jó szereplése nagyon fontos lenne a Lett Rallyn, mivel a Lengyel Rally után csökkent az előnye a Toyotával szemben a gyártók világbajnokságában. 

A világbajnok már tengeralattjárót is csinált az autójából (videó)

0

Nem ezek Ott Tänäk pályafutásának legjobb napjai, hiszen a Lengyel Rallyn és az Észt Rallyn is összetört az autója – ennek apropóján összegyűjtöttük a legnagyobb eséseit.

Kettőből kettő – Ott Tänäk nyilván lemondott volna erről a mérlegről, ez ugyanis az ütközéseinek a mérlege az elmúlt két versenyéről. A világbajnoki sorozat részeként megrendezett múlt heti Lengyel Rallyn szarvast gázolt, ami egyébként teljesen kivédhetetlen volt, az Európa-bajnokság negyedik futamán, az Észt Rallyn pedig hatalmasat esett. Egy bukkanó után két kerékre billent, a mentés nem sikerült, az autót az út menti fák fogták meg – legalább ezúttal is megúszták sérülés nélkül a versenyzők.

Ennek apropóján összeszedtük a 2019-es világbajnok észt pilóta három eddigi legnagyobb esését – volt miből válogatni, de tizenöt éves pályafutás alatt ez már nyilván szakmai ártalom.

Időrendi sorrendben kezdjük a 2015-ös Mexikó Rallyval, amikor Ott Tänäk tengeralattjárót csinált az auótjából. Nem gondolta volna, hogy a versenyen még úszni is fog, de az esés után az autó egy tóban kötött ki, majd annak rendje és módja szerint el is süllyedt. A versenyzők kiúsztak a partra (a navigátor, Raigo Mölder az itinerrel nehezítette a mellúszást), később a kocsit is kiemelték, mi több, be is tudták fejezni vele a versenyt!

A 2016-os Portugál Rallyn kifejezetten ijesztő jelenetek követték egymást. Ott Tänäk a fák közé esett az útról, majd a tűzoltók közreműködésével saját maga oltotta el a közben kigyulladó autóját. A baleset pillanatokkal azután történt, hogy Haydon Paddon is ugyanott csúszott ki, és az ő autója is ugyanúgy kigyulladt… Mindenki megúszta sérülés nélkül az esetet, csak a leégett fák nem.

Tänäk legcsúnyább bukása egyértelműen a 2020-as Monte-Carlo Rallyn történt, amikor nagy sebességnél letért az útról, megpördül a levegőben, majd a fáknak csapódott. Hihetetlen, de a versenyzők ezt is megúszták sérülés nélkül, pedig hatalmas volt a bukfenc, az autó eleje pedig gyakorlatilag eltűnt.

 

Egymást érték a problémák az Észt Rally szombati utolsó hagyományos gyorsaságiján

0

Alaposan átalakult az Észt Rally sorrendje a szombati utolsó hagyományos szakaszán, ahol Jon Armstrong fának ütközött, Martins Sesks defektet szedett össze, de változott az éllovas személye is.

Bár Hayden Paddon nyerte az Észt Rally péntek esti szuperspeciál szakaszát, az Eb-címvédő már az első szombati szakaszon bajba került, ahol megütötte egy bukkanó után autója elejét és megsérült a hűtő is, amivel sok időt vesztett.

Az élre így két észt versenyző, Georg Linnamae és a 2022-es JWRC-bajnok Robert Virves állt, és bár a nap során jórészt Linnamae tudott vezetni, az Ott Tanak által is támogatott Virves könyörtelenül kihasználta honfitársa hibáit, így a skodás versenyző vezet a szombati utolsó, szuperspeciál szakasz előtt 9 tizedmásodperc előnnyel.

A 2022-es junior világbajnok hatalmas csatában vezet az Észt Rallyn

A harmadik helyen szinte folyamatosan Mikko Heikkila állt, míg a legjobb nem skandináv és balti versenyzőként az orosz-bolgár nemzetiségű Nikolay Gryazin a negyedik Miko Marczykot megelőzve.

Ahogy az várható volt a puha pályák második teljesítésénél sok szikla és mély nyom nehezítette a versenyzők dolgát, ez azonban főként az utolsó szakaszon okozott problémákat, ahol Jon Armstrong a hetedik helyen állva fának csapódott, majd lapos kerékkel ért célba, míg a nap során sok műszaki hibával küzdő Martins Sesks meg is állt kicserélni defektes kerekét ezen a pályán.

Így a szombat esti szuperspeciált Mads Ostberg várhatja a hatodik helyről, aki reggel küzdött fék problémával.

Hayden Paddon a hetedik, Mathieu Franceschi, akivel az Eb pontversenyét holtversenyben vezeti, a kilencedik helyen áll kilenc gyorsasági után.

Az Eb harmadik helyén álló Simone Tempestini pedig a nap első szakaszán borult és kényszerült kiállni.

Az Eb-mezőnyben induló két versenyző közül Herczig Patrik és Varga Kristóf az ERC4 és Junior ERC hatodik helyén áll az szombati utolsó előtti gyorsasági után, míg Bertalan Márton és Paizs Róbert nyolc gyorsasági után az ERC4 14. helyét foglalta el, azonban a következő szakaszon baleset miatt kiestek.

Amilyen jó napja volt eddig Robert Virvesnek annyira nem volt jó támogatójának, Ott Tanaknak, aki tesztelési céllal az észt nemzeti mezőnyben indult a Rally1-es Hyundaijal, azonban a verseny második szakaszán egy ugrató után nagy sebességgel a fák közé csapódott. Szerencsére sem neki, sem pedig navigátorának, Martin Jarveojának nem esett baja, azonban az autó gyakorlatilag megsemmisült.

Ott Tanak hatalmasat esett az Észt Rallyn (videó)

Vasárnap négy gyorsasági után zárul az ERC-szezon negyedik futama.

Észt Rally, állás SS9 után
1 #15 Robert Virves – Craig Drew (EST – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 1:02:20.3
2 #12 Georg Linnamae – James Morgan (EST – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +0.9
3 #5 Mikko Heikkila – Kristian Temonen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +24.4
4 #14 Nikolay Gryazin – Andris Malnieks (RUS – LVA) Citroen C3 Rally2 +25.6
5 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +36.0
6 #4 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +43.6
7 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +1:04.1
8 #8 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:15.0
9 #2 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:27.2
10 #18 Gregor Jeets – Timo Taniel (EST) Toyota GR Yaris Rally2 +1:28.5

Észt Rally időterv (gyorsasági szakaszok, magyar idő szerint)  
Július 5., péntek  
18:35 SS1 Tartu vald 1 1.48 km Paddon 1:31.1 / 1. PADDON, 2. Armstrong, 3. Tempestini

Július 6., szombat  
06:49 SS2 Raanitsa 1 21.45 km Linnamae 10:48.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Gryazin
07:47 SS3 Karaski 1 11.97 km Paddon 6:24.2 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
10:05 SS4 Raanitsa 2 21.45 km Virves 10:46.3 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
11:03 SS5 Karaski 2 11.97 km Virves 6:14.9 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
13:23 SS6 Kanepi 1 10.04 km Heikkila 5:19.7 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
14:46 SS7 Mäeküla 1 14.68 km Linnamae 7:56.9 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
16:34 SS8 Kanepi 2 10.04 km Linnamae 5:14.6 / 1. LINNAMAE, 2. Virves, 3. Heikkila
17:57 SS9 Mäeküla 2 14.68 km Virves 7:49.7 / 1. VIRVES, 2. Linnamae, 3. Heikkila
19:20 SS10 Elva linn 1.56 km  

Július 7., vasárnap  
08:34 SS11 Otepää 1 12.85 km
09:35 SS12 Kambja 1 21.31 km
11:56 SS13 Otepää 2 12.85 km
14:05 SS14 Kambja 2 (Power Stage) 21.31 km 

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Az Európa-bajnokság állása