back to top
2024. november 23. 17:21
Kezdőlap Blog Oldal 148

Már a negyedik generáció képzésére készül a Toyota a junior programban

0

Idén kezdetét veszi a negyedik generáció képzése is a Toyota junior programjában, melyben továbbra is Mikko Hirvonen oktatja a japán fiatalokat. 

A Toyota 2015-ben indította a WRC Challange programot, mely során japán versenyzőket igyekeznek oktatni és eljuttatni a WRC-mezőnybe. 

A program első szériájából került ki Takamoto Katsuta, míg a második generáció tagjaiként Hikaru Kogure és Yuki Yamamoto indul Rally2-es Toyotával ERC, WRC és nemzeti futamokon is. 

A junior program harmadik generációját pedig Masataro Goto és Takumi Matsushita képviseli, akik már finn versenyeken részt vettek és hamarosan Európai futamokon fognak indulni Rally4-es autókkal. 

Már csak két fiatal küzd a Rally1-es lehetőségért a Toyota junior programjában, 2024-ben már Rally2-es autóval az ERC-ben

A Toyota októberben azonban megkezdi a junior program negyedik generációjának képzését is, a japán gyártó júliusig várja a fiatal versenyzők jelentkezését, akik a Fuji Speedway pályán vezethetnek majd először, majd a legjobb pilóták decemberben Finnországban folytathatják a tanulást. 

A Toyota azonban most már navigátorokat is keres a fiatal japán jelentkezők között. 

A kiválasztott versenyzők komolyabb képzése 2025 elején kezdődik, az oktató szerepét pedig továbbra is Mikko Hirvonen tölti be. 

Égéstől ájulás szélére kerülő és porszívóval győző F1-es világbajnok a mai nap sztárja

0

Két jeles esemény is történt a mai napon, azaz június 17-én a Forma–1-ben, az egyik 46, a másik pedig kereken negyven éve. Az 1978-as Svéd Nagydíjon Niki Lauda első és egyetlen győzelmét szerezte a híres „porszívós” Brabhammel, amely az egyetlen olyan F1-es autó a történelemben, amely 100%-os győzelmi mutatóval rendelkezik. A hatalmas ventillátorral szerelt kocsit a közhiedelemmel ellentétben nem tiltották be, a Brabham-istálló azonban mégsem használta többet.

Bővebben az alábbi cikkben:

Lauda még spórolva is győzelemre vitte a „porszívót”, de Ecclestone rögtön meghátrált

A másik jeles eseménye a június 17-i napnak az 1984-es Kanadai Nagydíj, amelyen a címvédő Nelson Piquet úgy nyert, hogy közben égési sérüléseket szenvedett, és a fájdalomtól az ájulás szélére került, de így is nyert.

Bővebben alább:

Majdnem elájult a fájdalomtól, de Piquet így is legyőzte Laudát és Prostot

Szaúd-Arábia kipipálva, most Kína került a WRC Promóter célpontjába

0

Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója megerősítette, hogy a Szaúd-Arábiával történt megegyezést követően most Kína került a középpontba, ahol ugyancsak WRC-futamot szeretnének tartani. 

A Szardínia Rally idején bejelentették, hogy 10 éves szerződést sikerült kötni Szaúd-Arábiával, így a Közel-Keleti ország 2025-től csatlakozik a WRC-naptárhoz. 

Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója elárulta a szaúdi projekt tető alá hozatala után Kína került a középpontba, ahol 1999 után szeretnének WRC-futamot rendezni. 

“A Szaúd-Arábiával kötött szerződés után már a következő célpontokon dolgozunk, ez pedig Kína és az Egyesült Államok.” – mondta Simon Larkin, a WRC Promóter versenyekért felelős igazgatója a Rallit.fi oldalnak még Szardínián. 

“Most Kína került a középpontba – erősítette meg Peter Thul. – Kína is szeretne csatlakozni a WRC-hez. A versenyhez azonban meg kell találni a jó területet, a helyi támogatókat és persze a kínai állam támogatását is el kell nyerni. Kínában már előzetes megbeszéléseket folytattunk a helyi szervekkel, és nagyon pozitív hangulatban távoztunk Kínában. A megbeszélésen Sencsen, Guangdong és Kanton is felmerült lehetséges területként. Mindhárom helyen igen sokan élnek, csak Kanton régióban 18 millióan élnek. Azonban más városok képviselői is jelen voltak a megbeszélésen, most a feladatunk, hogy megtaláljuk a valóban jó területet.” 

A WRC Promóter biztos a Szaúd-Arábia Rally sikerében

Peter Thul szerint, ha Kína csatlakozna a WRC-hez, akár új gyártó is érkezhetne a világbajnokságra. 

“A kínai WRC-futam lehetősége nemcsak egy versenyről szólna. Úgy gondolom, ha Kína csatlakozna, akkor egy az országban működő autógyártó is idővel csatlakozna a vb-hez. Több autógyártó is működik Kínában és Kína környékén és ezek a gyártók az elektromos hajtásó autók mellett gyártanak hibrid autókat is, ugyanakkor a belsőégésű autók is megtalálhatóak kínálatukban.” 

Thul örül annak is, hogy a Lancia Rally4-es autó készítésére vállalkozott, amivel 30 év után visszatér a rallysportba. 

“Nagyon fontos pillanat volt, amikor bejelentették, hogy a Lancia Rally4-es autót készít, mivel korábban jórészt elektromos autót gyártottak, most azonban belsőégésű motorral működő autó készítésére vállalkoztak. Ez egy fantasztikus dolog.” 

Porsche Approved – használt Porsche megnyugtató garanciával

0


A valaha gyártott összes Porsche jelentős része a mai napig az utakon van – mi más kelthetne nagyobb bizalmat egy márka használt modelljei iránt, mint ez a tény?

Fotó: Porsche

Nem véletlen, hogy az ikonikus Porsche modellek értéktartása is kiemelkedő. Egy feltétellel: a tökéletes műszaki állapot esszenciális, amelynek alapfeltételét az előírt karbantartások megfelelő elvégzése adja meg. Ha ez teljesül, akkor mindig számíthat kedvencére, amely lenyűgöző tulajdonságai mellett szüntelen kitartásával is magával ragadja majd Önt. Ezt, valamint a birtoklás teljes nyugalmát adja meg a Porsche Approved garancia.

A Porsche varázsa nem csupán az érzelmes menetteljesítményekről szól, hanem arról is, hogy minden mindig a lehető legjobban történik. A Porsche Approved garancia éppen erről szól: segítségével már az első naptól kezdve átadhatja magát a birtoklás felhőtlen élvezetének.

Fotó: Porsche

A Porsche Approved garancia kibővített garanciahosszabbítást nyújt az újautó-garancia utáni időszakra, sőt, emellett használt modellekre is érvényesíthető, amennyiben azok jól teljesítenek a 111 pontból álló ellenőrzési folyamaton. A Porsche modellek 15 éves koráig vagy 200.000 kilométeres futásteljesítményééig érvényesíthető jótállás minden alkatrész meghibásodását fedezi 12, 24 vagy 36 hónapos időtartamra, sőt, a hozzá járó Porsche Assistance szolgáltatás révén nem csak a váratlan javítási költségektől mentesül, hanem első kézből kaphat segítséget, ha valami történik út közben.

Fotó: Porsche

A Porsche szakértő személyzete által hivatalos, gyári alkatrészekkel végzett javítások biztosítják Porschéjának hosszú, megbízható működését. A Porsche Approved pontosan ezt kínálja: a fedezett időszakon belül önrész nélkül, kilométerfutástól függetlenül gyári megoldásokkal biztosítja autójának javítását. Ehhez alapfeltétel az előírt karbantartások elvégzése és természetesen a kopóalkatrészekre ez a garancia sem vonatkozik.

Viszonteladás esetén pedig a Porsche Approved garancia növeli az Ön autójának az értékét, hiszen az autóval együtt az továbbadható a következő vásárló vagy a Porsche Centrum Budapest számára.

Fotó: Porsche

A Porsche Approved használtautó-programja pedig teljes nyugalmat kínál. A kilenc évnél fiatalabb használt modellek csak akkor kapják meg a Porsche jóváhagyását, ha megfelelnek a 111 pontos ellenőrzésnek, dokumentált előélettel és megfelelő karbantartási történettel rendelkeznek, kizárólag eredeti Porsche alkatrészeket tartalmaznak és persze megkapják a Porsche Centrum szerviztechnikusainak is a jóváhagyását. Ez már önmagában kiemelkedő megbízhatóságot és értéktartást biztosít, de természetesen ezekre az autókra is legalább 12 hónap Porsche Approved garancia és Porsche Assistance szolgáltatás vonatkozik, ami igény szerint akár tovább is bővíthető. Ez pedig nem csak a váratlan javítási számláktól mentesít minket, de egyben a kimagasló értéktartást is biztosítja.

(X)

Észtországban WRC-futam nélkül is Rally1-es autókat láthattak a szurkolók (videó)

0

Az Észt Rally idén az ERC-naptárban kapott helyet, azonban a helyi szurkolók így is láthattak Rally1-es autókat, mivel a Hyundai és a Toyota is Észtországban készült a Lengyel Rallyra. 

Az Észt Rally és a Lett Rally az idei évre helyet cserélt, így az észt verseny az ERC, míg a Lett Rally a WRC-naptárban kapott helyet. 

Ennek ellenére az észt szurkolók így is láthattak Rally1-es autókat, mivel a Toyota és a Hyundai is észt pályákon készült a közelgő Lengyel Rallyra és Lett Rallyra. 

Sorozatban harmadik győzelmével Simon Wagner a negyedik bajnoki címe kapujába lépett Ausztriában

0

Simon Wagner nyerte az Osztrák Rally Bajnokság negyedik idei versenyét, így sorozatban harmadszor zárt az első helyen és magabiztosan halad újabb bajnoki címe felé. 

Hétvégén már a negyedik versenyt rendezték az Osztrák Rally bajnokságban, a König Murtal Rallyn pedig 13 gyorsasági és 134.62 km versenytáv várt a 61 nevezőre. 

Az aszfaltos versenyt Hermann Neubauer és Bernhard Ettel kezdte a legjobb formában, megnyerve a nyitó gyorsaságit, azonban Simon Wagner és Gerald Winter már a második szakasztól az élre állt az Eurosol Racing Team Hungary Skodájával és előnyét fokozatosan növelve végül 12.9 másodperc előnnyel tudott nyerni. 

Simon Wagner így a Janner Rally második helyezése után három győzelmet aratott és számításaink szerint már 41 pontos előnnyel vezeti a pontversenyt, így július közepén, a Weiz Rallyn már sorozatban negyedik bajnoki címet is lehetősége nyílik bebiztosítani. 

A hétvégi verseny harmadik helyét Simon Wagner testvére, Julian Hanna Ostlender navigálásával szerezte meg.

Elképesztően nagy csata után új győztest avattak a Cseh Rally Bajnokságban

0

Hihetetlen nagy csatát hozott a Cseh Rally Bajnokság idei harmadik versenye, a Hustopece Rally, melyen végül Adam Brezik első cseh bajnokiját nyerte. 

Pénteken és szombaton rendezték a Cseh Rally Bajnokság harmadik futamát, a Hustopece Rallyt, melyen 12 szakaszt és 160.6 km versenytávot kellett volna teljesítenie a 89 nevezőnek, végül azonban a pénteki záró szakaszt törölni kellett. 

Már a verseny első szakaszán szoros eredmények születtek, Václav Pech jr. 1.9 másodperccel előzte meg Focus WRC-jével a cseh nemzeti értékelésben első időt autózó Adam Breziket, míg a harmadik eredményt Jan Kopecky érte el további 2 tizedmásodperc hátránnyal. 

Kopecky azonban a következő szakaszon a verseny élére tudott állni és vezető helyét egészen a szombati második szakaszig őrizni is tudta, azonban előnye folyamatosan csak pár másodperc volt. 

A második nap második szakaszán Adam Brezik megtudta előzni Kopeckyt, majd a további négy szakaszon óriási csatában már Brezik tudta őrizni a vezető helyet, amit végül 2.7 másodperc előnnyel meg is tudott tartani, így a cseh bajnokságban első győzelmét szerezte Brezik Ondrej Krajca navigálásával. A Jan Kopecky – Jan Hlousek kettős így idén még vár első sikerére, hiszen az előző versenyen Dominik Stritesky és Jiri Hovorka tudta legyőzni a bajnokság címvédőjét. Arról pedig már korábban beszámoltunk, hogy a szezonnyitó versenyt tragikus baleset miatt félbe kellett szakítani. 

Tragikus baleset történt a Cseh Rally Bajnokság szezonnyitóján

A hétvégi verseny harmadik helyét szerezte meg ezúttal Stritesky 24.9 másodperc hátránnyal, míg Erik Cais és Igor Bacigal további 4.8 másodperc hátránnyal zárt a negyedik helyen. 

A cseh bajnokság július közepén a Rally Bohemia versennyel folytatódik. 

Kovács Dominik Mecsek Rallyn aratott győzelmével az ORB3-as bajnokság élére állt

0

Kovács Dominik nyerte a Mecsek Rally ORB3-as versenyét, sikerével pedig a bajnokság élére is állt Bíró Gergőt és Kosztolányi Lászlót megelőzve. 

A Mecsek Rallyt Bévárdi Péter és Kanász Cintia várhatta az ORB3-as bajnokság első helyéről, akik nyerni tudtak Diósgyőrben. 

A pécsi versenyen azonban már korán balesetet szenvedtek, így a riválisoknak lehetőségük nyílt, hogy átvegyék a bajnokság első helyét. 

Baksai az ORB2-t, Kovács az ORB3-at nyerte a Mecsek Rallyn

Ez pedig Kovács Dominiknak és Kovács Zoltánnak sikerült, akik nyertek a Mecsekben, így 15 pont előnyre tettek szert a bajnokság harmadik futama után a második helyre lépő Bíró Gergő – Bíró Balázs kettős előtt. 

A pécsi verseny második helyén célba érő Kosztolányi László és Horváth Szimonetta a bajnokság harmadik helyén 19 pont hátránnyal áll, míg Bévárdiék a kiesést követően 24 pontos hátrányba kerültek a negyedik helyen. 

A bajnokság július közepén a vegyes talajú Székesfehérvár Rallyval folytatódik. 

A bajnokság nem hivatalos állása

Nem sokkal a Magyar Nagydíj után végleg befuccsolhat az F1-es futamgyőztes karrierje

0

A Forma–1-ben történtekkel kapcsolatban általában nagyon jól értesült újságíró, Joe Saward legutóbbi blogbejegyzésében is írt a pilótapiac alakulásáról, és néhány érdekes információt is elhintett.

A Red Bull bejelentésével véglegessé vált a jelenlegi négy topcsapatból három, azaz a Red Bull, a Ferrari és a McLaren jövő évi felállása, míg a Mercedesnél nagy valószínűség szerint Andrea Kimi Antonelli kap majd lehetőséget a bemutatkozásra. A középcsapatoknál azonban még több hely kiadó, amelyek közül az egyik a Ferraritól távozó Carlos Sainzé lesz. Saward egyértelműen azt tartja jobb opciónak, hogy a spanyol pilóta az Audi helyett a Williams-t válassza, hiszen 2025-ben egyértelműen ezzel járna jobban, míg 2026-ban a hírek szerint nagyon ígéretes új Mercedes-motor repítheti az élmezőny közelébe a grove-iakat.

Átigazolási bomba a láthatáron – mindenkit sokkolhat új csapatával a Ferraritól távozó pilóta

Ezzel szemben számtalan gyártó megmutatta már, hogy csak hosszú évek kemény munkája árán lehet az F1-ben sikereket elérni, ha egyáltalán sikerül (miként a Toyotának és legutóbbi etapja során a BMW-nek sem jött össze), úgyhogy az Audira is több éves küzdelem várhat. Sainz ráadásul a hírek szerint 2+2 éves ajánlatot kapott a Williamstől, azaz 2026 után távozhat, ha máshonnan kap ajánlatot.

Saward a Red Bullon belüli helyzetre is kitért, hiszen azzal, hogy az anyaistálló megtartja Pérezt, illetve hosszabbított Cunoda Júkival, eldőlt, hogy az RB-nél két versenyző, Daniel Ricciardo és Liam Lawson maradt egy ülésre. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már jelezte, hogy amennyiben a tavalyi szezon második felében a kéztörést szenvedett ausztrált remekül helyettesítő Lawsonnak 2025-re nem adnak ülést, az új-zélandi szabadon mehet, ahová akar.

„Egyél sz*rt!” – Ricciardo kőkeményen visszavágott Jacques Villeneuve-nek

„Jelenleg úgy néz ki, hogy Lawson megkaphatja az ülést a nyári szünet után, de ha Ricciardo hirtelen elkezd világbajnok szintű teljesítményt nyújtani, akkor a Red Bull gondban lesz. Amennyiben a Red Bull nem adja az ülést Lawsonnak, szabadon távozhat, ami pedig megkérdőjelezi annak a célját, hogy a csapatok hatalmas összegeket költsenek junior csapatokra” – írta erről Saward, aki szerint tehát az alulteljesítő Ricciardónak már a július végi Belga Nagydíj után kiadhatják az útját.

A maradék helyek kapcsán a szakíró elmondta, Esteban Oconnak sem kecsegtető az Audi, így az Alpine-tól távozó francia a Haasnál köthet ki, míg a francia istállóban egy Jack Doohan–Pierre Gasly/Valtteri Bottas páros a lehetséges forgatókönyv. Utóbbiak közül amelyik nem az Alpine-nál lesz, az az Audi ülését kaphatja meg, azaz vagy mindketten maradnak a helyükön, vagy helyet cserélnek.

Saward szerint Logan Sargeant és Kevin Magnussen F1-ben maradására kicsi az esély, de a kínai Csou Kuan-jünek sem áll jól a szénája még úgy sem, hogy marketing szempontból előnyös a jelenléte az őt foglalkoztató csapatnak.

Minden jel arra mutat, hogy hamarosan pilótacsere jön az F1-ben

Baksai pécsi győzelmével még szorosabb lett az ORB2-es bajnokság

0

Baksai László nyerte meg a Mecsek Rally ORB2-es értékelését Rónavölgyi Endre előtt, így az eddig is szoros bajnoki pontverseny még szorosabb lett. 

A Mecsek Rallyt Rónavölgyi Endre és Aczél András két győzelem után 7.5 pont előnnyel várhatta Tamás Gyula és Sztrakon Bence előtt, míg a harmadik helyen Baksai László és Erdei Zoltán 11.5 pont hátránnyal állt. 

A pécsi versenyen Baksainak sikerült nyernie Rónavölgyi előtt, míg Tamás Gyula a harmadik helyen zárt, így a bajnokságban továbbra is Rónavölgyi vezet, előnye viszont 4.5 pontra csökkent a második helyre lépő Baksai előtt, míg Tamás Gyula 11.5 pont hátránnyal a harmadik. 

Baksai az ORB2-t, Kosztolányi az ORB3-at nyerte a Mecsek Rallyn

A bajnokság a vegyes talajú Székesfehérvár Rallyval folytatódik július közepén. 

A bajnokság nem hivatalos állása