back to top
2024. november 25. 21:52
Kezdőlap Blog Oldal 180

A Mercedes csapatfőnöke bűnösnek érzi magát

0

Toto Wolff beismerte, ők is tehetnek arról, hogy ennyit foglalkoznak az emberek az új Verstappennek kikiáltott tehetség körül.

Andrea Kimi Antonelli már azelőtt az utóbbi évek legfelkapottabb fiatal tehetsége volt az autóversenyzésben, hogy Lewis Hamilton bejelentette: 2024 végén elhagyja a Mercedest, azóta pedig csak még elképesztőbb méreteket öltött a 17 esztendős olasz körüli felhajtás. Ez persze nem csoda, hiszen az eddigi eredményeivel Antonelli rászolgált erre, és egyáltalán nem véletlen, hogy mindenki a következő Max Verstappenként emlegeti őt, ám a Mercedes csapatfőnöke úgy érzi, egy kicsit ez talán már sok, amiért ők is felelősek.

„Már hosszú ideje agyonreklámozzuk a fiatalembert. Egy napon nagyon nagyszerű F1-es pilóta lesz belőle, de még csak 17 éves. Forma–4-es autót is 14 hónappal ezelőtt vezetett először, és akkorák az elvárások vele szemben Olaszországban, amiben egy kicsit mi is bűnösök vagyunk, mert már most erről beszélünk. Hagynunk kellene, hogy tegye a dolgát az F2-ben, szállítsa az eredményeket, és ne vonja el a figyelmét, hogy minek kellene történnie vagy mi történhet” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke Imolában.

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

„Nézzék meg George [Russellt]. Nyert az F3-ban és F2-ben az újoncévében, miközben Kimi is megtette ezt az utánpótlás-sorozatokban, és most az F2-ben van. Meglátjuk, hogy egy napon milyen lesz a Forma–1-ben, de ne siettessük a dolgot” – tette hozzá az osztrák üzletember, akit azért persze nem lehet megróni amiatt, hogy válaszol az Antonellivel kapcsolatos kérdésekre, sem amiatt, hogy lelkes az utóbbi évek legnagyobb tehetségével kapcsolatban, hiszen nem arról van szó, hogy a Mercedes úton-útfélen mutogatja az olaszt, vagy felesleges PR-köröket futtatna vele. Épp ellenkezőleg, ők hagyják nyugodtan fejlődni Antonellit, csak hát a felhajtás enélkül is hatalmas.

Lenyűgözte a Mercedes mérnökeit

Antonelli F2-es debütáló szezonja ugyan nem a vártak szerint indult, ám ebben leginkább annak van szerepe, hogy a megújult aerodinamikájú autó kifogott a Premán, és a korábban Oscar Piastrit és Charles Leclerc-t is újoncévében bajnoki címhez segítő gárda egyelőre nem hozza, amit a korábbi években. Az olasz tininek ugyanakkor több olyan villanása is volt már, ami igazolja a vele szembeni várakozásokat, az eddigi három F1-es tesztjén (egy Ausztriában a 2021-es, egy-egy pedig Imolában és Silverstone-ban a 2022-es autóval) pedig nagyon jól szerepelt.

„Nagyszerű élményben volt részem azzal, hogy meghallgattam a mérnököket arról, hogy milyen volt vele a munka – beszélt lelkesen Antonelli eddigi tesztjeiről a The-Race.com-nak James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Egy fiatal, szenvedélyes versenyző, aki nagyon gyors és metronómként teszi ezt. Nemrég ült először F1-es autóban, de egy-két körön belül olyan volt, mintha már évek óta ezt csinálná. Nyitott elmével állt hozzá a jelenlegi, szívóhatású autókhoz. Érzi azokat a dolgokat, amiket az ember vár tőle, de nem szennyezte be a gondolkodását a korábbi generációs autó. Ezért aztán mindent olyannak lát, amilyen, és elmondja, hogy szerinte mik a gyengeségek és erősségek, majd hagyja, hogy a mérnökök próbáljanak javítani a dolgokon. Nagyon ígéretes fiatal versenyző.”

6/0 a dobogóinak száma, mégis jogosan van mindenki elájulva a „Mercedes Verstappenjétől”

Az eddigiek alapján tehát bőven reális opció, hogy Antonelli jövőre a Mercedesnél mutatkozhat majd be az F1-ben, különösen úgy, hogy a hírek szerint sem Max Verstappen, sem Carlos Sainz nem csatlakozik a brackley-iekhez. „Carlosnak helye van a Forma–1-ben, az utóbbi éveket a Ferrarinál töltötte, így óriási a tapasztalata. Mint mondtam, fel kell készülnünk a kompromisszumra bizonyos döntésekben, és hosszú távra játszanunk, megnéznünk, hogy a helyzet miként alakul a nyár folyamán és ősszel” – mondta Wolff, hozzátéve, hogy nem most kell meghozniuk a döntést arról, hogy ki lesz Russell csapattársa.

Antonellit az év későbbi részében valószínűleg első szabadedzéseken is ki fogják próbálni, a RacingNews365 pedig egy olyan értesülést is bedobott, miszerint a fiatal olasz az idei év második felében a Williamsnél versenyzőként is bemutatkozhat, majd 2025-től csatlakozik a Mercedeshez.

McErlean: A portugál dobogónk jól tükrözi az Ír Motorsport Akadémia hatékonyságát

0

Az ír Josh McErlean első dobogós eredményét szerezte a WRC2 portugál versenyén, ahol egészen az utolsó szakaszig a győzelemért tudott harcolni Jan Solans ellen. 

Meglepetés eredménnyel zárult a Portugál Rally a WRC2-ben, ahol előbb Oliver Solberg, majd Gus Greensmith esett ki az élről, a győzelmet pedig a 2019-es Junior WRC győztese, Jan Solans szerezte meg Josh McErlean előtt. A spanyol és ír versenyző egészen az utolsó szakaszig harcolt a győzelemért, amiből végül Solans 3.2 másodperc előnnyel került ki győztesként. 

Nagy csata, végül óriási meglepetés a WRC2 portugál versenyén

A WRC2-es verseny harmadik helyén Lauri Joona ért célba, így mindhárom dobogós először tudott ebben a kategóriában az első háromban végezni. 

Josh McErlean szerint eredménye nagyban köszönhető annak a fejlődésnek, amit az Ír Motorsport Akadémia tagjaként ért el. 

Jan Solans a WRC2-es futamgyőzelem után is reálisan látja esélyeit

“Őrült hétvége volt – mondta a 24 éves ír versenyző a Portugál Rally végén. – Hihetetlen, hogy nemcsak a dobogóért, de a győzelemért is harcolni tudtunk ezen a versenyen. Fantasztikus csata volt Jan Solans-al, nagyon igyekeztünk az utolsó szakaszon megelőzni, de végül nem tudtunk annyival gyorsabbak lenni. Szeretnék köszönetet mondani John Coyne-nak, Sean McHugh-nak, valamint az Ír Motorsport Akadémia minden tagjának, ez a dobogó jól mutatja, hogy mennyire hatékony munkát végeznek.” 

Michéle Mouton 50 év után, év végén visszavonul

0

A WRC történetének legeredményesebb női versenyzője, Michéle Mouton bejelentette, hogy 2024 végén visszavonul. A francia legenda 2010 óta az FIA WRC Biztonságért felelős csoportjának vezetője. 

Michéle Mouton, aki a női versenyzők között a legeredményesebb tudott lenni a WRC-ben, négy versenyt megnyerve és további öt versenyen a dobogón célba érve 1982-ben érte el legjobb év végi helyezését, amikor Walter Röhrl mögött és Hannu Mikkola előtt a világbajnokság második helyén zárt. 

A francia legenda 2010 óta az FIA Biztonságért felelős csoportjának vezetőjeként dolgozik, azonban a Portugál Rally Fafe szakaszán bejelentette, hogy az év végén befejezi munkáját. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

World Rally Championship (@officialwrc) által megosztott bejegyzés

„Ez nagyon különleges, mert az emberek integettek a szakaszon, mi pedig megálltunk köszönetet mondani nekik – mondta a portugál versenyen Michéle Mouton. – Csodálatos ilyen emlékeket szerezni és ilyen támogatást kapni. Nagyon megindító. Tettem a dolgom és nagyon boldog vagyok. Az élet folytatódik. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a támogatást. Remélem, hogy továbbra is valami hasonlót fogok csinálni, de a WRC-ben úgy döntöttem, abbahagyom. Ez az 50. évem 1973 óta, 1973-ban kezdtem, és majdnem 73 éves vagyok.”  

Túl nagy a kivételezés a Ferrarival, az F1 kicsit visszább vesz a jövőben

0

A Ferrari a híres F1-es Concorde-egyezmény alapján extra bevételekre jogosult, de úgy néz ki, ennek mértékét limitálni fogják a megállapodás következő változatában. 

Az F1 kereskedelmi keretrendszerét meghatározó Concorde-egyezmény legújabb változata 2026-ban lép életbe: a csapatok ez alapján kapnak pénzt többek között a konstruktőri tabellán szerzett pontokért, illetve részesülnek az F1 bevételeiből, ami az Autosport információi szerint idén 3 milliárd dollár körüli tortát jelent – ennek a 45%-át osztják szét közöttük.

A Ferrari viszont rendre különleges bánásmódot kap az egyezményen belül, aminek magyarázata a különleges státusza a Forma–1 történelmében, hiszen ez az egyetlen istálló, amelyik minden szezonban részt vett a bajnokságban, és ezáltal a többieknél is nagyobb mértékben járul hozzá a sportág népszerűségéhez. Különösebben nem is kell ecsetelni ezt, még az autóversenyzés iránt közömbösek is tudják, mekkora imádat övezi a Scuderiát.

A brit szaklap rámutatott, hogy a jelenlegi (2021-től 2025-ig érvényes) Concorde-egyezményben az szerepel, hogy a Ferrari a számára kijelölt összegen felül az összes csapatnak utalt teljes pénzmennyiség legalább a további 5%-ára jogosult. Csakhogy a legalább szó itt fontos kitétel, ugyanis ez arra az esetre vonatkozik, amikor a csapatokra jutó keret nem haladja meg az 1,1 milliárd dollárt; az Autosport szerint ugyanis a küszöbérték fölött az olaszok arányosan egyre nagyobb extra bevételre jogosultak. Ez 1,6 milliárd dollár esetén 10%-ra növekszik, ami 2024-ben pont bekövetkezhet.

Sajtó: a Ferrari egy nagy fogásról már lemaradt, nem távozik a Red Bull kulcsembere

Mondani sem kell, hogy ez versenyelőnyt jelent, hiszen bár bevezették a költségvetési sapkát, az nem fed le minden tevékenységet, és azért még a legnagyobb csapatok sem rendelkeznek kimeríthetetlen pénzügyi forrásokkal.

Az Autosport a forrásaira hivatkozva úgy értesült, utóbbi kiváltságot szüntethetik meg a készülő új Concorde-egyezményben, vagyis onnantól lehet bármekkora az F1 bevétele és a csapatoknak járó pénzösszeg, a Ferrari elvileg csak 5%-os bónuszt zsebelhet be. Azaz továbbra is kivételezett helyzetben lesz, de nem ennyire.

A jelenleg feltételezett rendszerben az említett 1,6 milliárd dolláros pénzösszeg 160 millió dollárhoz juttatja a Ferrarit, ez csökkenne 80 millió dollárra a módosítás után (azonos szétosztott pénzmennyiség esetén). A különbség szabad szemmel is könnyen látható, nagyjából akkora nagyságrend, mint amekkora Lewis Hamilton fizetése lesz 2025-től.

Ma őrült botrány lenne abból, amit a Ferrari egykor csinált a Monacói Nagydíjon

Rovanpera bocsánatot kért a Toyotától portugál balesete miatt

0

Kalle Rovanpera bocsánatot kért a Toyotától, miután a Portugál Rallyn balesete miatt nem tudta eléggé segíteni csapatát. 

Kalle Rovanpera péntek délután vette át a vezetést csapattársától, Takamoto Katsutától a Portugál Rallyn, azonban a kétszeres világbajnok szombaton balesetet szenvedett és kiesett. Ezt követően vasárnap visszatért a mezőnybe és az utolsó nap értékelését a hatodik helyen, míg a Power Stage-et a harmadik idővel fejezte be. 

“Sajnos sok pontot veszített a balesetem miatt a Toyota, ezért bocsánatot kérek tőlük – mondta Kalle Rovanpera a WRC hivatalos oldalának nyilatkozva. – Vasárnap jó volt visszatérni, viszont a mezőny elején indulva nem volt könnyű dolgunk. A Power Stage-en próbáltunk gyorsak lenni, kissé tisztább úton is vezethettünk, de a később rajtolók még jobb helyzetben voltak. Néhány pontot még így is tudtunk szerezni, de összességében nem ilyen eredményekben bíztunk Portugáliában.” 

Hatalmas dráma a Portugál Rally szombat reggeli szakaszain, Rovanpera és Solberg is nagyot esett!

A részmunkaidős Rovanpera idei harmadik versenye volt a portugál futam, és bár Kenyában nyerni tudott, Portugália mellett Svédországban is szuperrallyzni kényszerült. 

Vettel: Gondolkoztam a visszatérésen

0

Másfél éve vonult vissza a Forma–1-től, és jelenleg nem úgy tűnik, hogy valaha is visszatér oda, de Sebastian Vettel elismerte, foglalkoztatta a visszatérés gondolata.

Sebastian Vettel Imolában páratlan bemutatót hozott össze Ayrton Senna saját tulajdonában levő 1993-as McLarenjével, majd a sajtó képviselőinek rendelkezésére állt. A RacingNews365.com pedig azt tudakolta tőle, hogy hogyan áll a visszatérés gondolatával. A 2022 végén visszavonult, 299 F1-es futamot felölelő karrierje során 53 versenyt és 4 vb-címet nyerő pilóta pedig elmondta, hogy bár gondolkozott a visszatérésen, továbbra is úgy érzi, jó döntést hozott, amikor hátat fordított a száguldó cirkusznak.

Az év felvételei – Vettel is elérzékenyült Senna autójának vezetése után (videó)

„Egyelőre nem tervezem [a visszatérést]. Rengeteg dolog hiányzik a sporttal kapcsolatban, nehéz döntés volt [a visszavonulás], de boldog vagyok. Kiváltságosnak érzem magam, hogy ilyen pályafutásom és életem lehetett, és ennyi támogatást kaptam, de nem úgy kelek fel reggelente, hogy hiányoznak azok a pillanatok, amikor az emberek a dobogón a nevemet kiabálják. Szerintem eléggé realistán tekintek az életre, és próbálok új kihívásokat találni.”

Vettel 36 évesen még egyáltalán nem lenne öreg az F1-ben versenyzéshez, és az idei év elején fel is merült a neve Lewis Hamilton utódjaként a Mercedesnek, de ezek a pletykák mostanra teljesen elültek. Azt ugyanakkor nem zárhatjuk ki, hogy más sorozatban, például a WEC-ben (vagy akár csak a Le Mans-i 24 óráson) nem láthatjuk ismét versenyautóban. Az F1 azonban jelenleg nem téma.

„Igen, az vagyok – felelte Vettel arra a kérdésre, hogy elégedett-e az életével és az F1-es pályafutásával. – Mint mondtam, sok dolog hiányzik, de vannak olyanok is, amelyek nem, úgyhogy ennek mindig két oldala van. A Forma–1 manapság nagyon-nagyon intenzív, ha megnézzük a naptárt és a versenyek számát. Nehéz döntés volt, és nyilván gondolkodtam a visszatérésen, és előre tudtam, hogy gondolkodni fogok rajta. De végső soron semmi nem változott, úgyhogy továbbra is nagyon boldog vagyok a döntésemmel.”

30 éve: Ifj. Tóth János nyerte az első Miskolc Rallyt és életben tartotta bajnoki esélyeit

0

30 évvel ezelőtt tért vissza Miskolc környékére a magyar rallysport első osztálya, és ezen a versenyen akár a bajnoki cím is eldölhetett volna, azonban a bajnokavatást ifj. Tóth János győzelmével elhalasztotta. 

Miskolc központtal már szinte a magyar rallysport kezdete óta első osztályú rally versenyeket rendeztek, azonban az 1970-től 1979-ig tartó Bükk Kupa és az 1981–től 1987-ig tartó Porán Rally után 1994-ben elkezdődött a Miskolc Rally története is.

A 30 évvel ezelőtti verseny pedig nem is sikerülhetett volna izgalmasabban, hiszen Ranga László egy esetleges győzelemmel akár a bajnoki címet is bebiztosíthatta volna az 1. Miskolc Rallyn, mely a hét futamos bajnokság ötödik versenye volt. 

Ehhez azonban ifjabb Tóth Jánosnak és miskolci navigátorának, Papp Györgynek is volt néhány szava. 

A toyotás kettős ugyanis a verseny teljes egészében magabiztosan vezetve közlekedett és végül 58 másodperc előnnyel nyerni is tudtak. 

Ranga László és Büki Ernő kénytelen volt a második helyezéssel beérni Miskolcon, miután elektromos hiba keletkezett a Lancia Deltában, majd még egy defektet is begyűjtöttek. 

Az eredmény pedig azt jelentette, hogy csak a következő, pécsi Mecsek Rallyn tudta a baranyai kettős megszerezni a bajnoki címet, ami Ranga Lászlónak az utolsó, hatodik elsőség volt. 

A Miskolc Rally harmadik helyét Ferjáncz Attila és Tóth Csaba szerezte meg Ford Escort Cosworth-al. 

Új győztest avattak Máriapócson

0

A rallycross ob haramdik futamán a Rabócsiringen Antal István ma is megállíthatatlan volt és megnyerte a versenyt Benyó Máté előtt.

A vasárnapi két kvalifikáció után Antal István állt az első helyen, ám hétfőre mindenki arra számított, hogy Wieszt Jankó a friss gumikkal megszorongatja az Audival versenyző Antalt és Benyó is felgyorsul az Európa-bajnokságon használatos gumikkal, amelyekkel egyértelműen lassabb a Peugeot. Sajnos nem így lett, a csata elmaradt. Wieszt Jankót csak a harmadik kvalifikáción láthatta a közönség, a negyediken már nem tudott rajthoz állni a pilóta.

„Tegnap a rajt utáni koccanásban megfájdult a válla, ami ma ki is ugrott, így nem tudja folytatni. Ami bíztató, hogy a csapat 5 nap alatt kiválóan összerakta az autót ami hibátlanul működik és a régi Supercars időkben használt gumiaival komoly időket tudott futni. Tehát bizakodóak lehetünk és lássuk mit hoz a folytatás, ha bevetjük majd élesbe amit be lehet” – magyarázta a csapat a verseny korai befejezését.

foto: Kotán Kristóf

A döntőre így négyen maradtak és hiába rajtolt jól Benyó, a korán jokerező Antal gyorsabb volt nála és nyert, ezzel Benyó és Kárai után a harmadik futamon a harmadik különböző győztes állt a dobogó tetejére.

foto: Kotán Kristóf

Az S1600-ban a négy kvalifikációt megnyerő Kaczor Levente nem jutott el a célig a döntőben, így Nagy Benjámin nyert a szintén Hoosier gumikat tesztelő Kovács Sámuel előtt. Az STC+2000-ben sajnos egyértelmű volt a végeredmény, az egyedül rajthoz álló Papp Lajos vitt minden pontot.

Az STC-2000-ben ugyan Trepák Andor Roman Castoral előtt szelte át a célvonalat, de baleset okozásáért 10 másodperc büntetést kapott, ezzel a cseh versenyző é lett a serleg.

foto: Kotán Kristóf

STC-1600-ban hibátlan hétfő után Siebel Balázs nyakába került az arany, Artner Róbert és Körmöczi Gergő állt még dobogóra. A CrossCar kupában Csuri Kristóf nyerte a harmadik kvalifikációt és a döntőt is, Horváth Ottó lett a második, Néveri Konrád a harmadik.

foto: Kotán Kristóf

A Magyar Kupában már elődöntőt is rendeztek, ebből a másodikon a Q3-ban is győztes Szabó Bulcsú nyert, és ha már megszerezte a döntő első rajthelyét élt is a lehetőséggel és a döntőt is megnyerte Gidai Máté és Madari Tamás előtt.

A hibrid Suzukik közt Held Zoltán folytatta a vasárnapi jó szereplést, a kvalifikáción és a döntőben is első lett. Turán Lotti a második helyen végzett, de veszélyes versenyzésért egy megrovást is begyűjtött a felügyelőktől, a harmadik helyen Held Márton ért célba.

foto: Kotán Kristóf

Az MX5 mezőnyben Gáspár Csaba dominált és Herczeg Tamás második helye sem forgott veszélyben, a dobogó harmadik fokát a mindhárom kvalifikáción negyedik helyen végző Dr. Grigalek Gábor szerezte meg.

foto: Kotán Kristóf

Az Astra Kupában Kisharsányi első helye volt egyértelmű, mögötte viszont nagy volt a csata. Végül Bárány Dávid lett a második, a harmadik helyet pedig Kotán Krisztián szerezte meg, akinek édesapja a Supercar mezőnyben negyedik lett a Focusszal.

A juniorok közt Kaldenekker Norbert volt hibátlan hétfőn és nyert, Farkas Tamás és Szabó Bence áltt mellé a dobogó második és harmadik fokára.

foto: Kotán Kristóf

Titkos megbeszélések Imolában – hamarosan borulhat az F1-es pilótapiac

0

A jelek szerint már nem Max Verstappen a kulcsfigurája a Forma–1-es pilótapiacnak, és egy döntés hamarosan láncreakciót indíthat el.

Az Emilia-romagnai Nagydíjjal kezdetét vette az idei Forma–1-es szezon európai idénye, ami egyben azt is jelenti, hogy visszatértek a motorhome-ok a paddockba. Jonathan Noble, az Autosport veterán újságírója pedig több olyan, titkos megbeszélésről is információt szerzett, amelyek ezekben a motorhome-okban zajlottak. A meetingek témája természetesen a pilótapiac, amely a háttérben folyamatos mozgásban van, és Noble szerint hamarosan robbanhat.

Áradoznak a Mercedesnél az „új Verstappenről”, aki nem lett „megrontva”

Imolában például a jövőre a Saubert szinte biztosan elhagyni kényszerülő Valtteri Bottast a Williamsnél látták, ahol 15 perces megbeszélést folytatott James Vowles csapatfőnökkel (amikor rákérdeztek, a finn viccesen azzal ütötte el a dolgot, hogy csak kifogyott a kávéból, és átugrott kölcsönkérni); míg Carlos Sainz menedzsmentjét számos helyen, köztük a Red Bullnál és az Alpine-nál is látták felbukkanni.

Miután nagyon úgy tűnik, hogy Max Verstappen 2025-ben még biztosan a Red Bull pilótája lesz, Noble azt írja, a dominók Sainz döntésével kezdhetnek el borulni, illetve a helyükre kerülni. A Ferraritól távozó spanyolnak van ajánlata a Saubert megvásároló Auditól, ez azonban a hírek szerint május végén lejár, így Sainznak addig döntenie kell. A háromszoros futamgyőztes eddig kivárt, hátha lehetősége nyílik a Red Bullhoz vagy a Mercedeshez menni, de a jelek szerint a bikások Sergio Pérez megtartása, a Mercedes pedig Andrea Kimi Antonelli mély vízbe dobása felé hajlik (amennyiben Verstappent nem sikerül átcsábítani, persze).

Carlos Sainz, Ferrari, Imola
Sainz lesz a kulcs? / Fotó: Scuderia Ferrari

Noble szerint Sainz ezért napokon belül döntést hozhat, és valószínűleg aláír majd az Audihoz, mert túl nagy kockázat lenne visszautasítani egy ilyen, a hosszú távú F1-es jövőjét biztosító ajánlatot. A szaklap szerint amennyiben nem így tesz, az Audi az Alpine idei év végén lejáró szerződésű versenyzőjének valamelyike, azaz Esteban Ocon vagy Pierre Gasly felé fordulhat, tehát mindenképpen új pilóta után néznek a már leigazolt Nico Hülkenberg mellé.

Ez azt jelenti, hogy az idei szezon végén Csou Kuan-jü és Valtteri Bottas is távozik a hinwiliektől, utóbbi pedig a hírek szerint igencsak proaktív, és nem akarja megvárni, hogy a végén ne legyen ülése. Ezért láthattuk a Williamsnél Imolában, ahol elmondta: „Amikor a szabadpiacon vagy, körül fogsz nézni, hogy mik a lehetőségek. Ez teljesen normális, ha a szabad piacra kerülsz.”

Miután James Vowles Imolában nyíltan kijelentette, hogy Logan Sargeant helye veszélyben van, nem túl valószínű, hogy a fiatal amerikai maradni fog jövőre, Bottas pedig ideális párost alkothatna a nemrég hosszú távú szerződést aláíró Alex Albonnal. Vowles ugyanakkor azt is elmondta, hogy három opciót mérlegel jelenleg 2025-re és 2026-re, úgyhogy nem Bottas az egyetlen jelölt.

Valtteri Bottas, Sauber, Imola
Bottas magabiztos a jövőjével kapcsolatban / Fotó: Sauber

Az Autosport szerint a finn igen magabiztos azt illetően, hogy jövőre is a mezőnyben lesz, és a Williams mellett a Haas és az Alpine is potenciális célpontot jelent neki. A szaklap úgy tudja, hogy az egyre versenyképesebb amerikai istálló szintén szeretne mihamarabb pontot tenni a pilótakérdésre. Az egyik ülés jó eséllyel a Ferrarival az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon remek bemutatkozást produkáló, Imolában a Haast az első szabadedzésen vezető Ollie Bearmané lesz – noha Gene Haas a Mick Schumacher–Nyikita Mazepin duó után a hírek szerint szkeptikus az újoncokkal, de Bearman teljesítménye meggyőzheti –, míg a másikra állítólag Esteban Ocon pályázik a legjobb eséllyel.

A Haas listája ugyanakkor elég hosszú, és Ocon mögött ott van rajta Gasly, Magnussen és Csou is, miközben azt sem zárják ki, hogy ennél magasabbra is lőhetnek.

Az F1-es csapat megerősítette: Mick Schumacher ott van a jelöltjeik között

Megszakadt Brandon Semenuk másfél éves veretlenségi sorozata Amerikában

0

Az utóbbi években Brandon Semenuk uralta az Amerikai Rally Bajnokság futamait, az Oregon Rallyn azonban megszakadt másfél éve tartó győzelmi sorozata. 

A kanadai Brandon Semenuk és a Subaru uralta az Amerikai Rally Bajnokságot (ARA) 2022 óta, azonban a kanadai versenyző 2022. októbere óta tartó győzelmi sorozata a hétvégi Oregon Rallyn megszakadt. 

Az ARA bajnokság idei negyedik versenyén a 33 éves Semenuk és csapattársa, Travis Pastrana egyaránt a magyar idő szerint szombat este tartott harmadik szakaszon esett ki, miután a murvás szakaszon eltaláltak egy sziklát. 

A Subaru Motorsports USA versenyzőinek kiesése után a mexikói Ricardo Cordero jr és Marco Hernández szerezte meg a győzelmet Citroen C3 Rally2-vel. 

Az utolsó napon Semenuk és Pastrana is visszatért a mezőnybe és végül a 14., és 16. helyen értek célba. 

Semenuk 12 verseny óta volt veretlen az ARA bajnokságában. 

Az Észak – és Közép-Amerikai Rally Bajnokságban (NACAM) három éve veretlen Ricardo Cordero a 2022-es és tavalyi Sno*Drift Rally után harmadik ARA versenyén indult.