back to top
2024. november 26. 00:27
Kezdőlap Blog Oldal 33

Turán Frigyes nem indul a szezonzárón

0

Turán Frigyes és Zsiros Gábor nem áll rajthoz a szezonzáró Zemplén Rallyn, ezzel a bajnoki címért folyó csatából is kiestek.

A HUMDA Országos Rally Bajnokság második helyén álló párosnak volt a legnagyobb esélye, hogy befogja Csomós Mixiéket az év utolsó versenyén, igaz a 33 pontos hátrány így is akkora, hogy csak az éllovas páros hibája esetén nyílt reális esélyük Friciéknek a bajnoki címre. Ugyanakkor a dobogós helyekért még nagy a csata, hiszen Turánék 124 ponttal másodikak, Velenczei Ádámék 121 ponttal harmadikak, Német Gáborék pedig 112,5 ponttal negyedikek a tabellán.

Október elején még úgy tűnt, négyes csata dönt a bajnokság első négy helyéről, a nevezési listán is ott a volkswagenes páros, ám Friciék ma bejelentették, hogy nem állnak rajthoz a versenyen.

„A magyar rali szempontjából különleges év ez, szerintem az egyik legizgalmasabb szezonzáró futamra kerül majd sor a Zemplénben. Idén három páros is esélyes az abszolút bajnoki címre, ami hosszú ideje nem fordult elő. Mindemellett az is érdekesség, hogy mindenképpen új bajnokot avat a szakág, hiszen olyan versenyzők és navigátorok érhetnek fel a csúcsra, akiknek eddig még nem sikerült. Nagyon nehezen éljük meg, hogy bajnoki esélyesként nem lehetünk ott a szezonzáró versenyen, nem így készültünk. Mivel azonban a szervezők egy héttel eltolták a versenyt és nekem arra az időpontra már fix szerződésem volt egy filmforgatásra, így sajnos nem tudunk rajthoz állni. Drukkolunk a versenyzőknek, biztosak vagyunk benne, hogy nagy küzdelem lesz a pályákon és bárhogy is alakuljon a hétvége, a legjobb végeredmény fog megszületni. Mi a háttérből követjük majd az eseményeket és bízunk benne, hogy sokan kilátogattok a zempléni pályákra biztatni a versenyzőket” – nyilatkozta Turán Frici.

A Zemplén Rally pénteken kezdődik a rajtceremóniával, ezt követően szombaton 9, vasárnap 8 gyorsasági vár az indulókra.

Turán
Fotó: Sári Péter

Furcsa bajnoki címvédés az Afrika Rally Bajnokságban

0

Igen érdekesen alakult az idei Afrikai Rally Bajnokság, mely során a kenyai Karan Patel megvédte tavalyi bajnoki címét. 

Az idei Afrika Rally Bajnokság (ARC) öt versenyből áll, azonban amíg a szezonnyitó Ugandai versenyen hatan is indultak, addig Zambiában, Burundiban és a hétvégi Ruandai versenyen is csupán a kenyai Karan Patel, a tavalyi bajnok állt rajthoz. 

Miután a Skoda Fabia R5-tel induló versenyző a szezonnyitón is nyerni tudott, így négy verseny után is veretlen teljesítménnyel megvédte tavaly megszerzett bajnoki címét. 

Arról, hogy miért csak Patel indult Ugandán kívül a bajnokság többi versenyén, nem találtunk információt. 

A helyi szurkolók örömére az ARC versenyeit a helyi bajnokságok futamaival együtt rendezik, így nem csak Patel volt látható a pályákon, igaz Zambiában 19 indulóból csupán ketten értek célba. 

Patel teljesítményét azért jól jelzi, hogy minden versenyt megnyert az összetett értéjkelésben is, nem csaupán az ARC-értékelésben.

Az ARC-szezonzáró futamra november-december fordulóján a kenyai Egyenlítő Rallyn kerül sor. 

Az Afriak Rally Bajnokság győztesei
1981 Shekhar Mehta, Mike Doughty (KEN) Datsun Violet GT
1982 Walter Röhrl, Christian Geistdörfer (GER) Opel Ascona 400
1983 Alain Ambrosino, Daniel Le Saux (CIV, FRA) Peugeot 505 STi
1984 David Horsey, David Williamson (KEN) Peugeot 504 Pick-Up
1985 Jean-Luc Requilé, Martine Deleruelle (BEL) Opel Manta 200
1986 Alain Ambrosino, Daniel Le Saux (CIV, FRA) Nissan 240RS
1987 Alain Ambrosino, Bernard Maurel (CIV, FRA) Nissan 240RS
1988 Satwant Singh, Luc Verhulst (ZAM, BEL) VW Golf GTI
1989 Satwant Singh, Luc Verhulst (ZAM, BEL) VW Golf GTI
1990 Walter Costa, Rudy Cantanhede (RWA, BEL) Peugeot 205 GTI
1991 Satwant Singh, Koziel (ZAM) Mitsubishi Galant VR-4
1992 Aldo Riva, Enrico Roveda (ITA) Audi 90 Quattro
1993 Satwant Singh, Ibrahim Gangat (ZAM) Toyota Celica Turbo 4WD
1994 Abe Smith, Les Wild (ZIM) Audi Coupe S2
1995 Fritz Flachberger, Wicus Bruwer (NAM) Ford Escort RS Cosworth
1996 Satwant Singh, Surinder Thatthi (ZAM, KEN) Subaru Impreza WRX
1997 Satwant Singh, Surinder Thatthi (ZAM, KEN) Subaru Impreza WRX
1998 Satwant Singh, Surinder Thatthi (ZAM, KEN) Subaru Impreza WRX
1999 Charles Muhangi, Steven Byaruhanga (UGA) Subaru Impreza
2000 Satwant Singh, Mutumbi Goma (ZAM) Subaru Impreza
2001 Schalk Burger sr, Piet Swanepoel (RSA) Subaru Impreza WRX
2002 John Gemmell, Robert Paisley (RSA) Subaru Impreza
2003 Fernando Rueda, Martin Botha (ESP, RSA) Mitsubishi Lancer Evo
2004 Muna Singh sr, David Sihoka (ZAM, BWA) Subaru Impreza
2005 Muna Singh sr, David Sihoka (ZAM, BWA) Subaru Impreza
2006 Patrick Emontspool, Alain Robert (BEL) Subaru Impreza N12
2007 Conrad Rautenbach, Peter Marsh (ZIM) Subaru Impreza
2008 Hideaki Miyoshi, Hakaru Ichino (JPN) Mitsubishi Lancer Evo IX
2009 James Whyte, Philip Archenoul (ZIM) Subaru Impreza
2010 James Whyte, Philip Archenoul (ZIM) Subaru Impreza N10
2011 Conrad Rautenbach, Nicolas Klinger (ZIM, FRA) Subaru Impreza N16
2012 Mohammed Essa, Greg Stead (ZAM, ZIM) Subaru Impreza N12
2013 Jassi Singh, David Sihoka (ZAM, BWA) Subaru Impreza N12B
2014 Gary Chaynes, Romain Comas (CIV, FRA) Mitsubishi Lancer Evo X
2015 Jaspreet Singh Chatthe, Craig Thorley (KEN, GBR) Mitsubishi Lancer Evo X
2016 Don Smith, Bob Kaugi (KEN) Subaru Impreza N16
2017 Manveer Singh Baryan, Drew Sturrock (KEN, GBR) Skoda Fabia R5
2018 Manveer Singh Baryan, Drew Sturrock (KEN, GBR) Skoda Fabia R5
2019 Manveer Singh Baryan, Drew Sturrock (KEN, GBR) Skoda Fabia R5
2021 Carl Tundo, Tim Jessop (KEN) VW Polo GTI R5
2022 Leroy Gomes, Urshlla Gomes (ZAM) Ford Fiesta R5
2023 Karan Patel, Tauseef Khan (KEN) Ford Fiesta R5
2024 Karan Patel, Tauseef Khan (KEN) Skoda Fabia R5

Sok problémája volt a női versenyzőknek, végül ketten nyerték a WRC női pilótákat fejlesztő programját

0

A Közép-Európa Rallyn álltak rajthoz a WRC női versenyzőket fejlesztő program tagjai, akik közül végül ketten indulhatnak a 2025-ös Junior WRC svéd szeztonnyitóján. 

A WRC még nyár végén hirdette meg programját, melynek célja a női versenyzők fejlesztése volt, a sok jelentkező közül, akik között lehetőséget kapott Zagyva Dorka is, végül egy edző tábor után három versenyzőt választottak, akik rajthoz állhattak a Közép-Európa Rally WRC3-as kategóriájában Ford Fiesta Rally3-mal. A finn Suvi Jyrkiainen, a német Claire Schönborn és a belga Lyssia Baudet közül kerülhetett ki az a versenyző, aki aztán a 2025-ös JWRC-szezonnyitón, Svédországban is indulhat. 

A Közép-Európa Rally azonban nemcsak a férfi indulók dolgát nehezítették meg, a női versenyzők közül is mindannyian szuperrallyzni kényszerültek, a célt pedig csak Schönborn és Baudet látta meg. 

A program zsűrije végül nem tudott egyetlen versenyzőt választani, így végül a két célba érő versenyző indulhat a Svéd Rallyn. 

 

„Lyssia Baudet és Claire Schönborn is kivételes teljesítményt nyújtott rendkívül nehéz körülmények között, így hihetetlenül nehéz volt választani közülük – mondta Peter Thul, a propgram elnöke. – Ezért úgy döntöttünk, hogy mindkettőjüknek lehetőséget adunk arra, hogy újra versenyezzenek a Svéd Rallyn. Tekintettel arra, hogy mennyire egyenletesek voltak, úgy érezzük, ez a legigazságosabb döntés. Suvi Jyrkiainen is hatalmas potenciált mutatott, és a kudarcok ellenére büszkék vagyunk az erőfeszítéseire. Reméljük, hogy értékes tapasztalatokra tett szert ezen az eseményen, és bízunk benne, hogy ez meg fogja erősíteni pilótaként, ahogy pályafutása halad.” 

Toto Wolff szerint az FIA kivételezett Verstappennel az USA Nagydíjon

0

Nagy port kavart Lando Norris USA Nagydíj utolsó körében kapott büntetése, a McLaren csapatfőnöke szerint az FIA beleavatkozott egy szép küzdelembe. Toto Wolff eközben részrehajlásról beszélt, míg Verstappen nem érez együtt a McLarennel.

Noha a Ferrari 18 év elteltével aratott ismét kettős győzelmet az Egyesült Államokban, a maranellóiak sikeréről nagy mértékben elterelte a figyelmet Max Verstappen és Lando Norris verseny végi párharca és utóbbi büntetése. A pontverseny éllovasa és második helyezettje körökön át meccselt egymással, aminek során Norris néhány alkalommal kis híján megelőzte a hollandot. Végül az 52. körben kerekedett felül úgy, hogy a második DRS-zónában kívülről Verstappen mellé- ért, majd a címvédővel egyszerre fordulva kifutott a bukótérbe, ahonnan a Red Bull elé jött vissza.

Verstappen természetesen azonnal rádiózott, hogy Norris a pályán kívül előzte őt meg, a felügyelők pedig végül az utolsó körben 5 másodperces büntetést osztottak ki a McLaren versenyzőjének, aki 4,1 másodperccel ért célba riválisa előtt, így a büntetésnek köszönhetően elbukta a 3. helyet. Andrea Stella, McLaren csapatfőnöke a verseny után természetesen nem értett egyet a felügyelők döntésével, akik szerinte „helytelen módon beleavatkoztak” a küzdelembe.

A manőver, amiért Norris büntetést kapott:

„Én úgy látom, hogy az a mód, ahogyan a felügyelők beleavatkoztak a motorsport ezen gyönyörű jelenetébe, helytelen volt, mert mindkét autó elhagyta a pályát, úgyhogy mindkét autó előnyt szerzett. Sajnálatos, mert ez a dobogónkba került, és egy olyan futamba, amelyen türelmesek maradtunk. Miután kilöktek minket az első körben az első kanyarban, elfogadtuk a helyzetet. És miközben az álláspontunk nagyon világos, a felügyelők efféle döntése ellen nem lehet fellebbezni. Ezért ezt a fejezetet lezártuk, és a következő versenyre koncentrálunk” – mondta Stella a Sky Sports-nak, utalva Verstappen és Norris rajt utáni csörtéjére, amely során a holland leterelte a britet az első kanyar bukóterébe.

Utólag persze mondhatjuk, hogy Norris jobban járt volna, ha rögtön visszaadja a 3. helyet Verstappennek, majd újra megelőzi a hollandot. Andrea Stella elmondása szerint azonban ezt a McLaren nem találta szükségesnek, mert „kétszer is leellenőriztük, hogy mindkét autó elhagyta a pályát, ezért számunkra nem volt kérdés, hogy a manőver korrekt volt.”

A felügyelők az indoklásukban ugyanakkor kifejtették, hogy Norris a kanyarcsúcspontnál nem volt legalább teljesen a Red Bull mellett, így a versenyzési irányelvek alapján elvesztette a jogot a kanyarra. Hogy az azonnali pozíció-visszaadás működött-e volna, azt Norris sem tudta eldönteni, viszont úgy vélte, nem lehetett könnyű meghozni a döntést a büntetésről. „Lehetetlen megmondani [hogy a pozíció visszaadása után újra tudtam-e volna előzni]. A felügyelők néhány körön át nem tudták, hogy mit döntsenek, szóval nem volt könnyű döntés, máskülönben hamarabb megszületett volna. Megpróbáltam, ő is lement a pályáról, azaz egyértelműen túl nagy tempóval érkezett, és ezzel szintén előnyt szerzett. De nem én alakítom a szabályokat” – mondta.

A rajt:

Verstappen eközben úgy vélte, a McLaren mostanában túl sokat panaszkodik rájuk. „Nem, nem érzek – felelte a holland arra a kérdésre, hogy együttérez-e a wokingiakkal – Az utóbbi időben sokat panaszkodnak. Világosan benne van a szabálykönyvben, hogy nem előzhetsz a fehér vonalon kívül. Engem is megbüntettek érte itt a múltban, azt hiszem 2017-ben veszítettem el a dobogót emiatt. Úgyhogy csak nyugodt maradtam, és próbáltam a legjobb tudásom szerint behozni az autót a célba. Nem volt könnyű azokkal a gumikkal és abban a helyzetben, de összességében így is nagyon élveztem a csatánkat.”

Ami a rajt utáni első kanyart illeti, miként azt Andrea Stella említette, Verstappen manőveréréért nem járt büntetést. „Volt egy rés belül, úgyhogy rámentem. Az a kanyar nagyon széles, ami rengeteg lehetőséget ad, hogy nagyon szélesen, vagy nagyon szűken kanyarodj – ecsetelte a holland. – Én utóbbit választottam, és így is a második helyen jöttem ki a kanyarból, mert Charles került az élre. Elég jól sikerült, mert Charles amúgy is gyorsabb volt, úgyhogy elhúzott. A mai nem volt a legjobb futam a számunkra a tegnaphoz viszonyítva, küszködtünk az egyensúllyal és a tapadással. Nem igazán tudtam jól fékezni és rotálni az autót, ezért elég gyorsan rájöttem, hogy nem fogok nyerni. Onnantól igyekeztem a saját versenyemet futni.”

„A rajtot újra meg kell néznem. Elég szoros volt, nyilván Max bement a szűk résbe – idézte fel Norris az első kanyarban történteket. – Az autóból nyilván nehezebb megítélni néhány dolgot, míg másokat könnyebb. Eléggé elkötelezte magát, amihez megvan a joga, de teljesen lement a pályáról, úgyhogy ezt újra meg kell néznem. Védekezés közben lemegy a pályáról, előzés közben lemegy a pályáról. De nem fogok panaszkodni, Max jól vezetett és jól védekezett, jót versenyeztünk, de a szabályok azok szabályok.”

Max Verstappen, Lando Norris
Verstappen és Norris a rajt után / Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Kivételeznek a Red Bull-lal?

Mivel nemcsak Norrist büntették meg az USA Nagydíjon, hanem többek között a Valtteri Bottast leterelő George Russellt (és az Alex Albonnal ugyanezt csináló Cunoda Júkit is) Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is érintetté vált a felügyelői döntésekben. Az osztrák üzletember a verseny alatt „teljes viccnek” nevezte Russell büntetését, majd a levezető körben részrehajlással vádolta a felügyelőket, amikor pilótája arról érdeklődött a rádióban, hogy Verstappen kapott-e büntetést az első kanyaros incidensért. „Nem kapott büntetést, a végén Lando viszont igen, amiért leterelték és a pályán kívül előzött. Azt hiszem, ez kissé részrehajló döntéshozatal” – hangzott a válasz.

Wolff ezután a Sky-nak folytatta: „Ez következetlen. Valtteri ellen még csak nem is versenyeztünk. A sprinten volt néhány eset, amely pontosan ugyanígy alakult, és nem járt érte büntetést, amikor valós pozíciókért ment a csata. Úgyhogy ez a büntetés teljességgel furcsa és bizarr. Azt hiszem, tudjuk miért, de ezt nem mondhatom el kamerák előtt.”

A Mercedes csapatfőnökéből többet ezután nem lehetett kihúzni azt leszámítva, hogy „olykor történnek korrigálások, és amikor döntéshozatalra került a sor, ez kissé érdekes.”

Ezután még hozzátette: „Végső soron ez egy nehéz munka. Egyesek nagyon jók, mások igyekeznek a legjobbjukat nyújtani, amiért elismerés jár ezeknek a fickóknak.”

A Ferrari simán nyerte az USA Nagydíjat, Norris büntetést kapott Verstappen megelőzéséért

0

Charles Leclerc a 4. helyről rajtolva tükörsima győzelmet aratott az USA Nagydíjon, a Ferrari örömét pedig az tette teljessé, hogy mögötte Carlos Sainz lett a második. A hajrában a show-t Max Verstappen és Lando Norris harmadik helyért zajló csatája szolgáltatta, aminek végén utóbbi előzőt, majd büntetést kapott.

A pole pozícióból Lando Norris, mellőle pedig a pontversenyben a McLaren pilótája előtt 54 ponttal vezető Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását az USA Nagydíjon, míg a második sorban Carlos Sainz és Charles Leclerc készült arra, hogy a sprinten nyújtott bíztató tempót vasárnapra átmentve a versenyen már harcba szálljon a győzelemért. Az első tízből mindenki a közepes keveréken kezdett, míg a keményeket Lance Stroll (13.), Franco Colapinto (15.), Lewis Hamilton (17.), Liam Lawson (19.) és George Russell (bokszutca) kapta meg.

Norris és Verstappen is jól jött el, de előbbi nem védte le eléggé a belső ívet az egyes kanyarban, így a címvédő bebújt mellé, majd kiterelte a bukótérbe. A csapattársát már a rajt után elkapó Leclerc ezt kihasználva belül elsurrant és átvette a vezetést, Sainz pedig Norris mellett ment el, így maradt a 3. helyen. Hátrébb Alex Albon eltalálta és megforgatta Esteban Ocont, aki így visszaesett az utolsó helyre.

A rajt:

Nem sokon múlt, hogy az első kört kettős Ferrari vezetéssel fejezze be a mezőny, Sainz ugyanis a 12-es kanyarban bevetődött Verstappen mellé, ám rövidet fékezett, és tulajdonképpen kikergette a bukótérbe a hollandot, miközben ő maga is elhagyta a pályát. Verstappen ezután a bukótérből gyorsítva a Ferrari előtt maradt, de Sainz nem nyugodott bele ebbe, és a 2. körben ismét támadott a hátsó egyenesben, majd a 15-ös előtt kívülről is próbálkozott, de a holland remekül védekezett.

A 3. körben aztán viszont már nem élvezhettük a második helyért zajló párharcot, mert alighogy a mezőny eleje végigszáguldott a célegyenesen, a rendező a 19-es kanyar kavicságyában parkoló Lewis Hamiltonra váltott. A 17. helyről a rajtnál a 12.-re előrelépő hétszeres világbajnok a lassítás alapján egyszerűen besokallt a kemény gumikon, ami azt eredményezte, hogy az austini USA Nagydíj 2012 óta íródó történetében először nem fejezte be a texasi futamot.

Hamilton a kavicságyban:

A Mercedes mentésének idejére bejött a biztonság autó, amely mögött Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Piastri, Gasly, Magnussen, Cunoda, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Stroll, Lawson, Csou, Colapinto, Bottas, Russell, Ocon és Albon sorrendben sorakoztak fel a pilóták, hogy aztán az 5. kör végén folytatódhasson a száguldás.

Verstappen tapadt Leclerc-re az újraindításnál, de nem tudott támadni a célegyenes végén, majd mire a hátsó egyenesre értek, a monacói már leszakította őt annyira, hogy ott se kísérelhessen meg egy bevetődést. Leclerc ezután rögtön leggyorsabb kört repesztve 1 másodpercnél nagyobb előnyre tett szert, így Verstappen a DRS engedélyezésekor nem nyithatta a hátsó szárnyát, míg Sainz szintén nem tehette ezt meg mögötte, mivel ő meg Verstappenhez nem tudott közel maradni.

Kezdetben úgy tűnt, hogy Verstappen képes 1-1,5 másodperc közötti távolságban maradni Leclerc mögött, ám a Ferrari pilótája hamarosan elkezdett elszakadni tőle. Nem volt ugyanakkor minden kerek a maranellóiak háza táján, a 8. körben Sainz ugyanis arra kezdett panaszkodni, hogy a kigyorsításoknál nincs elég erő a motorban, illetve benzinszagot érez a pilótafülkében. Ennek ellenére 1,5 másodperccel követte Verstappent, azaz a tempóján nem látszott meg mindez, a mérnöke pedig hamarosan beállítás-változtatásra kérte, ami megoldani látszott a gondjait.

Az első kiállásokig az élmezőnyben nem történt jelentős változás, Leclerc folyamatosan szakadt el, míg Sainz 2 másodpercen belül tartotta a szintén valamilyen technikai problémával küzdő Verstappent, akivel mérnöke azt közölte, hogy majd az első kiállásnál fogják azt megoldani.

Alonso és Lawson a sprint után a versenyen is megtalálta egymást, ezúttal az új-zélandi előzött, és nem volt semmilyen feszültség:

Noha az elejében nem voltak csaták, hátrébb azért akadtak, ezek közül az egyik, egészen pontosan George Russell Valtteri Bottas elleni előzése 5 másodperces büntetést ért, amit Toto Wolff „viccnek” nevezett a rádióban. És hát valljuk be, valóban eléggé szigorúnak tűnt az ítélet, amit Russell a Sauber letereléséért kapott.

A 20. körhöz érve Leclerc előnye 8 másodperc fölé nőtt, Sainz 1,5 másodperccel követte Verstappent, mögötte 3,5 másodperccel lemaradva autózott Norris, akitől további 4 másodpercre érkezett Piastri, majd az ausztráltól 13 másodpercre levő Pérez zárta az első hatot. Az élmezőnyből Sainz érkezett elsőként lecserélni a közepes gumikat keményekre a 21. kör végén, de ezzel nem indított el láncreakciót, a Red Bull ugyanis nem hívta ki gyorsan Verstappent, hogy megakadályozza az elévágást.

A hollandot végül a 25. kör végén hívták a kemény abroncsokért, hogy 4,4 másodperccel Sainz mögé álljon vissza az 5. helyre. Egy körrel később érkezett Leclerc is az élről, úgyhogy a két McLaren állt az élre Norris–Piastri sorrendben. A papajaszínű autók ráadásul nem diktáltak rossz tempót

Norris a 31. körben jött, majd 6,4 másodperccel állt vissza Verstappen mögé az 5. helyre. Egy körrel később a nem sokkal korábban Leclerc által megelőzött Piastri is érkezett. Ezután a sorrend Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris, Piastri, Russell (neki még hátra volt a kiállása) volt a sorrend az első 6 helyen; a Ferrari monacói pilótája 7,4 másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit 3,8 másodperccel követett Verstappen.

Az viszonylag gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferraritól legfeljebb valamilyen váratlan fejlemény veheti el a kettős győzelmet, Verstappen ugyanis folyamatosan távolodott Sainztól, Norris ugyanakkor a 6 körrel frissebb gumijain elindult Verstappen után. Az 56 körös futam 41. körére ért 2 másodpercen belülre, majd a 44. körre DRS-távolságba, hogy aztán körökön át nyithassa a célegyenesben és a 12-es kanyar felé vezető egyenesben is a hátsó szárnyát.

Igazán szorossá a 47. körre vált a helyzet, amikor Norris minden addiginál közelebb került a célegyenesben, Verstappen pedig olyan rövidet fékezett, hogy blokkolta a bal első kerekét. Ahogyan az várható volt, a hátsó egyenesben jött az újabb támadás, de Verstappen egyelőre állta a sarat, viszont a McLaren britje innentől már nem eresztette őt el. A 48. körben Norris nem tudott próbálkozni, a 49. elején viszont védekezésre kényszerítette riválisát az első kanyar féktávján, miként így tett az 50. kör elején is, de Verstappen hiba nélkül vezetett. Egészen az 50. kör közepéig, amikor elfékezte magát a 12-es kanyarban, de nem csúszott le túlságosan az ívről, így Norris nem tudta kihasználni a rontást.

Az 51. körben viszont a holland mellé tudott érni a 12-es féktávján, hogy aztán kanyarokon át csatázzon vele, a 15-ösből kifelé azonban kénytelen volt visszasorolni a Red Bull mögé. Az 52. körben aztán minden addiginál jobban rátapadt Verstappen hátsó szárnyára a hátsó egyenesben, és már a féktáv előtt kívülről riválisa elé került, Verstappen viszont rövidebbet fékezett, majd leterelte Norrist, aki ennek ellenére elöl maradt.

Verstappen természetesen azonnal rádiózott, hogy Norris a pályán kívül előzte őt meg, majd a célegyenes végén visszatámadott, de Norris egy utolsó pillanatos irányváltással visszaverte. „Vissza kell adnia a helyet” – mondta mérnökének a címvédő, mire Gianpiero Lambiase megnyugtatta, hogy rajta vannak a pályán kívül előzésen és az irányváltáson is, a felügyelők pedig már nézik az eseteket.

Norris és Verstappen is átment a fehér vonalon előbbi előzésénél:

GP ezután azt közölte Verstappennel, hogy Norrisnek összegyűlt a negyedik pályaelhagyása, a McLaren szerint viszont még csak a harmadiknál járt, úgyhogy ezért még nem járt büntetés. Az előzésért viszont – mint kiderült – igen, az utolsó körben ugyanis megjelent a felirat a képernyőn, hogy Norris 5 másodperces büntetést kapott, aminek köszönhetően 0,9 másodperccel visszakerült Verstappen mögé és csak a 4. lett.

Verstappen így 54-ről 56 pontra növelte az előnyét az összetettben, miközben Leclerc 8,5 másodperces előnnyel nyert Sainz előtt.

A Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris négyes mögött Piastri, az utolsó körben előző Russell, majd Pérez, Hülkenberg, Lawson és Colapinto lett a pontszerzők további sorrendje. Érdemes kiemelni utóbbi két versenyzőt, hiszen Lawson a mezőny végéről zárkózott fel, míg Colapinto eddigi négy F1-es futamából második alkalommal szerzett pontot.

Az USA Nagydíj végeredménye:

Benyó Máté megvédte bajnoki címét

0

A Slovakiaringen rendezett szezonzárón dőlt el a rallycross bajnoki cím, Benyó Máté futamgyőzelemmel szerezte meg 2023 után 2024-ben is a bajnoki elsőséget.

Antal István érkezett a bajnokság első helyén Diósförgepatonyba, de az sejthető volt, hogy az Eb bronzérmes Benyó – különösen Kárai Tamás távollétében -, esélyes a futamgyőzelemre is. Antalnak egy tökéletes hétvége kellett volna az elsőséghez.

foto: Kotán Kristóf

A kvalifikációkon először minden a papírfoma szerint alakult, Benyó nyert, Antal lett a  második, ám a második kvalifikáción beütött a krach. Benyó technikai hiba miatt a rajtrácson ragadt, de Antal sem tudott élni a lehetőséggel, és csak negyedik lett. A vasárnap reggeli futamon a Korda Racing versenyzője ismét nyert, ám Antal megint negyedik lett, ezzel a köztes pontokból Benyó kettőt szerzett, mivel Mózer Márk kapta az első helyért járó hármat. Antal nem szerzett pontot, ugyanis Ales Fucik megelőzte, a cseh vitte a harmadik helyért járó egy egységet.

Az elődöntőben összekerült Benyó és Antal, de megint a Peugeot volt gyorsabb, a másik ágon pedig az ifjabbik Mózer (édesapja nem is indult Szlovákiában) megint megverte Fucikot. A döntőben is a papírforma érvényesült, Benyó nyert Antal, Mózer, Fucik, Staniszewski és Pál Krisztián előtt, és megnyerte a futamot, ezzel a bajnokságot is.

foto: Kotán Kristóf

A Super 1600-ban a cseh Ságner nyert Kaczor Levente előtt, az STC+2000-ben a küföldieké lett a dobogó. STC-2000-ben is a cseh és szlovák versenyzők domináltak, a CrossCar kupában Kovács Domonkos győzte le Horváth Ottót és Papp Szebasztiánt.

További eredmények itt olvashatók.

foto: Kotán Kristóf

 

2025-től ezek az ikonikus rallyautók térhetnek vissza a historic versenyeken

0

2025-től az FIA engedélyezi az 1991-2000. között homológizált autók indítását is a historic rallyversenyeken. Elkészítettük az autók listáját, melyek jogosultak lehetnek ismét a versenyzésre.

Az FIA a Motorsport Világtanács csütörtöki ülése után engedélyezte az alábbi autók historic versenyeken való használatát.

Forradalmi változás a historic pálya- és rallyversenyeken 2025-től!

Az 1991-től kezdődő homoligációs időszak rallyautói (A dátum a homológizáció kezdetét és annak végét jelöli)
1991.03.01-2001.12.31 Nissan Sunny RNN 14 GTI-R Group A

1991.03.01-2004.12.31 Opel Calibra 16V Group A
1991.04.01-1996.12.31 VAZ Lada Samara 21083 1.6 Group A
1991.04.01-2001.12.31 Toyota Starlet EP81 Group A
1991.04.01-2003.12.31 Renault Clio I 16S Group A
1992.01.01-2000.12.31 Citroen ZX Volcane Group A
1992.01.01-2000.12.31. Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Group A

1992.01.01-2001.12.31 Toyota Celica ST185 4WD Turbo Group A
1992.01.01-2002.12.31 Citroen AX GTI Group A
1992.01.01-2003.12.31 Peugeot 106 S1 XSI Group A
1992.01.01-2004.12.31 Ford Escort Mk V RS2000 Group A

1992.02.01-2004.12.31 Opel Astra F GSI 16V Group A
1992.07.01-1999.12.31 KIA Sportage I 16V Group A
1992.10.01-2005.12.31 Fiat Cinquecento Group A
1992-? Lancia Delta HF Integrale Evo Group N4
1992-? Toyota Celica ST185 4WD Turbo Group N4
1993.01.01-2000.12.31 Audi Coupe B3 S2 Group A
1993.01.01-2000.12.31 Ford Escort Mk V RS Cosworth Group A, Group N4
1993.01.01-2000.12.31 Mazda 323 BG8 GTR Group A
1993.01.01-2000.12.31 Mitsubishi Lancer RS Evo Group A
1993.01.01-2001.12.31 Nissan Sunny N14 GTI Group A
1993.01.01-2002.12.31 Mitsubishi Lancer RS Evo N4
1993.01.01-2002.12.31 Citroen ZX 16S Group A
1993.01.01-2004.12.31 Opel Calibra Turbo 4×4 Group A
1993.04.01-2004.12.31 VW Golf Mk III GTI 16V Group A
1993.04.01-2010.12.31 Subaru Impreza GC8 555 (S3) Group A

1993.05.01-2003.12.31 Renault Clio I Williams Group A
1993-? Subaru Impreza GC8 555 Group N4
1994.01.01-2003.12.31 Peugeot 106 S1 Rally
1994.01.01-2005.01.01 Mini Cooper 1.3i Group A
1994.04.01-2001.12.31 Mazda Lantis Group A
1994.04.01-2002.12.31 Mitsubishi Lancer Evo II Group A, Group N4
1994.04.01-2006.12.31 Peugeot 306 I S16 Group A

1994.04.01-2009.12.31 Opel Corsa B 1.6i Group A
1994.05.01-2001.12.31 Toyota Celica ST205 GT4 Group A, Group N4
1994.07.01-2001.12.31 Seat Ibiza II GTI 16V Group A
1995.01.01-2003.12.31 Renault Clio I Maxi
1995.01.01-2004.12.31 Fiat Coupe 2.0 16V Group A
1995.01.01-2005.12.31 Fiat Cinquecento Sporting Goup A
1995.02.01-2012.12.31 Skoda Felicia 1.5 Kit Car

1995.04.01-2002.12.31 Mitsubishi Lancer Evo III Group A, Group N4
1995.06.01-2006.12.31 Peugeot 306 I Maxi
1995.09.01-2002.12.31 Toyota Corolla AE102R Seca RV Group A

1996.01.01-2001.12.31 Seat Ibiza II Kit Car
1996.01.01-? Nissan Micra K11 1.3 S Group A
1996.02.01-2004.12.31 Ford Escort Mk VI RS2000 Group A
1996.03.01-2005.12.31 Renault Megane I Maxi

1997.03.01-2006.12.31 Peugeot 106 S20 Maxi
1996.04.01-2002.12.31 Citroen ZX Kit Car
1996.04.01-212.12.31 Skoda Felicia 1.6 Kit Car
1996.06.01-2004.12.31 Ford Escort Mk VI Kit Car
1996.07.01-2006.12.31 Suzuki Baleno G31S Group A
1996.11.01-2004.12.31 VW Golf Mk III Kit Car
1996-? Peugeot 106 S1 Maxi
1997.01.01-2000.12.31 Ford Escort Mk V WRC
1997.01.01-2005.12.31 Mitsubishi Lancer Evo IV Group A
1997.01.01-2005.12.31 Peugeot 106 S20 Rally Group A
1997.01.01-2006.12.31 Fiat Bravo Tipo 182 HGT Group A
1997.01.01-2010.12.31 Subaru Impreza GC8 WRC’97

1997.03.01-2005.12.31 Toyota Starlet EP91 Group A
1997.03.01-2006.12.31 Peugeot 106 S20 S16 Group A
1997.03.01-2006.12.31 Seat Ibiza II GTI 16V 2.0 Group A
1997.03.01-2012.12.31 Citroen Saxo I Kit Car
1997.03.01-2012.12.31 Citroen Saxo I VTS Group A
1997.03.01-? Nissan Micra K11 Kit Car
1997.04.01-2001.12.31 Seat Ibiza II Kit Car Evo 2
1997.04.01-2001.12.31 Nissan Sunny N14 Kit Car
1997.07.01-2004.12.31 Ford Escort Mk VI Maxi
1997.07.01-2006.12.31 Peugeot 306 II Maxi
1997.07.01-2009.12.31 Suzuki Baleno GC41W Wagon Kit Car
1997.08.01-2004.12.31 Hyundai Coupe RD Group A
1997.08.01-2007.12.31 Toyota Corolla E111 WRC

1997.09.01-2006.12.31 Skoda Octavia I Kit Car
1997.10.01-2006.12.31 Nissan Almera N15 Kit Car
1997-? Mitsubishi Lancer Evo IV Group N4
1998.01.01-2006.12.31 Peugeot 306 II S16 Group A
1998.01.01-2010.12.31 Subaru Impreza GC8 WRC’98
1998.04.01-2006.12.31 Citroen Xsara I Kit Car
1998.04.01-2006.12.31 Citroen Xsara I VTS Group A
1998.04.01-2009.12.31 Mitsubishi Lancer Evo V Group A, Group N4
1998.04.01-2011.12.31 Seat Cordoba I WRC
1998.06.01-2006.12.31 VW Golf Mk IV Kit Car
1998.07.01-2009.12.31 Opel Astra G OPC Group N
1998.07.01-2009.12.31 Opel Astra G Kit Car
1998.08.01-2004.12.31 Hyundai Coupe RD Evo 2
1998.10.01-2006.12.31 Ford Puma SRC
1998.10.01-2010.12.31 Fiat Seicento Sporting Group A
1999.01.01-2009.12.31 Mitsubishi Lancer Evo VI Group A, Group N4
1999.01.01-2009.12.31 Skoda Octavia I WRC
1999.01.01-2010.12.31 Subaru Impreza GC8 WRC’99
1999.01.01-2011.12.31 Ford Focus Mk I WRC’99
1999.03.01-2006.12.31 Toyota Corolla AE111 Group A
1999.03.01-2009.12.31 Fiat Palio 16V Group A
1999.05.01-2009.12.31 Peugeot 206 WRC
1999.08.01-2011.12.31 Seat Cordoba I WRC
2000.01.01-2011.12.31 Ford Focus Mk I WRC’00
2000.01.01-2012.12.31 Citroen Saxo II VTS Group A
2000.01.01-2012.12.31 Citroen Saxo II Kit Car
2000.02.01-2010.12.31 Hyundai Accent LC WRC’2000

2000.02.01-2012.12.31 Fiat Punto Type 188 Kit Car
2000.03.01-2010.12.31 Subaru Impreza GC8 WRC’2000
2000.05.01-2011.12.31 Renault Clio II RS Group N
2000.08.01-2011.12.31 Seat Cordoba I WRC’2000
2000.09.01-2009.12.31 Skoda Octavia I WRC’2000

 

Forrás: tech-racingcars

Új bajnokot avattak a Közel-Kelet Rally Bajnokságban

0

Hétvégén rendezték a Közel-Kelet Rally Bajnokság (MERC) utolsó, ciprusi versenyét, melyen bár Nasser Al-Attiyah szerezte meg a győzelmet, a bajnoki címet Abdulaziz Al-Kuwari szerezte meg. 

A Közel-Kelet Rally Bajnokság eredetileg bár öt versenyből állt volna, végül a Libanon Rally szervezőinek le kellett mondani a nemzetközi futamot és csak a helyi bajnokságnak rendeztek versenyt a térségben kialakult nem biztonságos helyzet miatt. Ugyancsak törölni kellett a bajnokság szezonzáró ománi futamát a kialakult helyzet miatt. 

Így az idei bajnokság csak három versenyből állt, Katarban, Jordániában, hétvégén pedig Cipruson rendeztek fordulót. 

A szezonzáró nagymúltú verseny előtt Abdulaziz Al-Kuiwari 12 pont előnnyel vezetett a jordán Shaker Jweihan és az ugyancsak katari Nasser Al-Attiyah előtt. 

Cipruson pedig összesen hatan vettek részt a MERC-értékelésben, közülük is azonnal a nyitó szakaszon kiesett Jweihan. A versenyt végül nagy magabiztossággal, végig vezetve Al-Attiyah nyerte, azonban Al-Kuwari számára elegendő volt a harmadik helyet megszerezni, ahhoz, hogy első MERC bajnoki címét szerezze. 

A Közel-Kelet Rally Bajnokságot 2003-ban, 2005-2006-ban, valamint 2011 óta minden évben Nasser Al-Attiyah nyerte, így összesen 19 bajnoki címet szerzett. Tavaly az ománi Abdullah Al-Rawahival holtversenyben nyerte a bajnokságot Katar legsikeresebb versenyzője. 

Abdulaziz Al-Kuwari előtt összesen kilenc versenyző mondhatta magát már legalább egyszer MERC-bajnoknak, amit összesen öt katari versenyző tudott megnyerni. 

A Közel-Kelet Rally Bajnokság győztesei 
1984: Saeed Al-Hajri – John Spiller (QAT – GBR) Porsche 911 SC RS
1985: Saeed Al-Hajri – John Spiller (QAT – GBR) Porsche 911 SC RS
1986: Mohammed Ben Sulayem – Salve Andreasson (UAE – SWE) Toyota Celica Twincam Turbo
1987: Mohammed Ben Sulayem – John Spiller (UAE – GBR) Audi Quattro A2
1988: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Toyota Celica Twincam Turbo
1989: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Toyota Celica GT-4 (St165)
1990: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Toyota Celica GT-4 (St165)
1991: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Toyota Celica GT-4 (St165)
1992: Mamdouh Khayyat – Dave Nicholson (KSA – GBR) Lancia Delta HF Integrale
1993: Hamed Al-Thani – Hamad Al-Mari (QAT) Mitsubishi Galant VR-4
1994: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Escort RS Cosworth
1995: Abdullah Bakhashab – Bobby Willis (KSA – GBR) Ford Escort RS Cosworth
1996: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Escort RS Cosworth
1997: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Escort RS Cosworth
1998: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Escort WRC
1999: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Escort WRC/Ford Focus WRC’99
2000: Mohammed Ben Sulayem – Ronan Morgan (UAE – IRL) Ford Focus WRC’99
2001: Mohammed Ben Sulayem – Khaled Zakharia (UAE – JOR) Ford Focus WRC’99
2002: Mohammed Ben Sulayem – John Spiller (UAE – GBR) Ford Focus WRC’00
2003: Nasser Al-Attiyah – Steve Lancaster (QAT – GBR) Subaru Impreza WRC’02
2004: Khalid Al-Qassimi – Michael Orr (UAE – GBR) Subaru Impreza WRX Sti
2005: Nasser Al-Attiyah – Chris Patterson (QAT – GBR) Subaru Impreza Sti N11
2006: Nasser Al-Attiyah – Steve Lancaster (QAT – GBR) Subaru Impreza Sti N12
2007: Nasser Al-Attiyah – Steve Lancaster (QAT – GBR) Subaru Impreza Sti N12
2008: Nasser Al-Attiyah – Steve Lancaster (QAT – GBR) Subaru Impreza Sti N14
2009: Nasser Al-Attiyah – Giovanni Bernacchini (QAT – ITA) Subaru Impreza Sti N14
2010: Misfer Al-Marri – Nicola Arena (QAT – ITA) Subaru Impreza Sti N16
2011: Nasser Al-Attiyah – Giovanni Bernacchini (QAT – ITA) Ford Fiesta S2000
2012: Nasser Al-Attiyah – Giovanni Bernacchini (QAT – ITA) Ford Fiesta RRC
2013: Nasser Al-Attiyah – Giovanni Bernacchini (QAT – ITA) Ford Fiesta RRC
2014: Nasser Al-Attiyah – Giovanni Bernacchini (QAT – ITA) Ford Fiesta RRC
2015: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) Ford Fiesta RRC
2016: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) Skoda Fabia R5
2017: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) Ford Fiesta R5
2018: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) Ford Fiesta R5
2019: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) VW Polo GTI R5
2020: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) VW Polo GTI R5
2021: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) VW Polo GTI R5
2022: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) VW Polo GTI R5
2023: Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel (QAT – FRA) VW Polo GTI R5 / Abdullah Al-Rawahi – Ata Al-Hmoud (OMN – JOR) Skoda Fabia Rally2 evo
2024: Abdulaziz Al-Kuwari – Nasser Al-Kuwari (QAT) Skoda Fabia RS Rally2

Tanak nyerte a drámai Közép-Európa Rallyt, a Hyundai történelmet fog írni Japánban

0

Olykor elképesztően nehéz körülmények között Ott Tanak nyerte a drámai Közép-Európa Rallyt, így elnapolva a világbajnokavatást a Japán Rallyig, ahol már csak az észt versenyző és Thierry Neuville lehet világbajnok. 

A Közép-Európa Rally az első két napon igazi őszi időjárást tartogatott a versenyzők számára, és a sokszor nyirkos, ködös, esős pályákon való versenyzésben Sébastien Ogier állt az élen szombat este Ott Tanakot, Elfyn Evanst és a szombat délelőtt hibázó Thierry Neuville-t megelőzve. 

Ogier és a Toyota nyerte a Közép-Európa Rally első felét

Az utolsó napon négy szakasz várt a mezőnyre, melyek már száraz körülmények között, napsütésben lettek megrendezve, azonban a drámák így sem maradtak el. 

Elsőként Sami Pajari borult a napnyitó gyorsaságin, míg Andreas Mikkelsen defektet szedett össze, Sébastien Ogier pedig ekkor még csak megúszta kicsúszással, a nap harmadik szakaszán azonban egy jobbos kanyarban ismét megcsúszott és előbb fának, majd telefonvezeték póznának csapódva véget ért a versenye. 

Hatalmas fordulat! Ogier kiesett a Közép-Európa Rally utolsó előtti szakaszán!

Ogier reggeli hibája után Ott Tanak vette át a vezetést, aki a nyolcszoros világbajnoki kiesése után meg is nyerte a versenyt, míg a Power Stage-en csupán végig gurult. 

A Szuper Vasárnap értékelését Takamoto Katsuta nyerte toyotás csapattársa, Elfyn Evans, valamint Adrien Fourmaux, Ott Tanak, Thierry Neuville és Grégoire Munster előtt, míg a Power Stage-n ugyancsak Katsuta volt a leggyorsabb Andreas Mikkelsen, Elfyn Evans, Neuville és Fourmaux előtt. 

Az egyéni világbajnokságban a szezonzáró Japán Rally előtt Thierry Neuville előnye 26 pont Tanak előtt, és már biztosan a Hyundai versenyzői közül kerül ki az egyéni világbajnok, ezáltal történelmet fog írni a koreai gyártó. 

A Hyundai a gyártók bajnokságában 21 ponttal előzi meg a Toyotát. Ezáltal amíg az egyéni világbajnokságban először, addig a gyártók bajnokságában 2019 és 2020 után harmadszor lehet világbajnok. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin szerezte meg a győzelmet a hétvégi versenyen Filip Mares és Mikolaj Marczyk előtt, míg a Rally2-es autók között Oliver Solberg volt a második. 

A bajnokságban továbbra is Solberg vezet, Sami Pajarinak azonban elég a második helyet megszereznie Japánban, hogy világbajnok legyen. 

A Japán Rallyt november 21-24. között rendezik. 

Eredmények

Hatalmas fordulat! Ogier kiesett a Közép-Európa Rally utolsó előtti szakaszán!

0

Sébastien Ogier és Ott Tanak nagy csatát vívott vasárnap a Közép-Európa Rallyn a napi és az összetettbeni győzelemért, amit végül az észt versenyző nyerhet, miután a nyolcszoros világbajnoki kiesett az utolsó előtti szakaszon. 

Sébastien Ogier hiába vezetett szombat este a Közép-Európa Rallyn, már a vasárnapi első szakaszon kicsúszott, így és két vasárnapi gyorsasági után Ott Tanak 1.5 másodperccel vezetett összetettben, valamint, míg a vasárnapi értékelésben Takamoto Katsuta és Adrien Fourmaux mögött a harmadik helyen állt a 2019-es világbajnok, míg Ogier összetettben a második, míg az utolsó napon a hatodik helyen. 

A verseny utolsó előtti szakasza, ahol reggel Sami Pajari esett ki, újabb Toyota-drámát tartogatott, miután Ogier egy jobb kanyarban elvesztette autója hátsó felének irányítását és előbb egy baloldali fának, majd a jobb oldalon egy telefon vezetéket tartó oszlopnak ütközött. A francia páros nem sérült, de versenyük véget ért. 

A Power Stage előtt így Ott Tanakot Elfyn Evans és Thierry Neuville követi abszolút értékelésben, míg a napi eredménysorban Katsuta vezet Tanak, Adrien Fourmaux, Elfyn Evans és Thierry Neuville előtt. 

Ogier kiesése azt is jelenti, hogy a szombatig tartó verseny értékelésében is mindenki egyet előre lép, így Tanak kaphatja a 18 pontot. 

A 2019-es világbajnok így még közelebb kerülhet az egyéni bajnokságban Neuville-hez, míg a gyártók bajnokságában a Hyundai erősítheti vezető helyét a Toyota előtt. Jelen állás szerint Neuville előnye 21 pont lenne, míg a Hyundai előnye ugyancsak ennyi.

Közép-Európa Rally állás SS17 után 
1 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:30:07.3
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +9.4
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +40.8
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:26.0 (0:16)
5 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:37.1
6 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +8:54.2
7 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +9:11.5
8 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +11:03.9
9 #29 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:37.3
10 #24 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:50.9 

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km Ogier 9:23.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km Tanak 10:34.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km Ogier 12:33.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km Ogier 9:03.5 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km Fourmaux 6:09.2 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Evans
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km Katsuta 7:24.1 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Evans
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km Evans 6:09.4 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Neuville
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása