back to top
2024. november 26. 02:48
Kezdőlap Blog Oldal 34

Ritka bátorító üzenet is segítette Norrist a pole pozíció megszerzésében

0

Lando Norris nemcsak George Russell hibájának, hanem saját magának és versenymérnökének is köszönheti, hogy megszerezte a pole-t az USA Nagydíjra egy olyan körrel, amelynél elmondása szerint később sem tudott volna jobbat.

Miután a sprintidőmérőn csak a 4. időt ért el, majd a sprinten a túlzott gumikopásnak köszönhetően az utolsó körben elbukta a 2. helyet, meglepetésre Lando Norris szerezte meg a pole pozíciót az USA Nagydíjra. Ehhez persze alighanem kellett az, hogy George Russell a Q3 végén a falba tegye a Mercedest és a dupla sárga zászló miatt senki se tudjon javítani az idején, hiszen az első szektor alapján Max Verstappennek jó esélye volt megdönteni Norris körét, míg a McLaren britje már ekkor jelentős hátrányba (több mint 2 tized) került a címvédővel szemben. Ám másra is szükség volt mind Norristól, mind a versenymérnökétől.

Lando Norris, McLaren
Az időmérő előtt nem úgy tűnt, hogy Norris eséllyel pályázhat a pole-ra / Fotó: McLaren

A Q1-ben csak a 10., a Q2-ben pedig a 3. időt autózó Norris ráadásul utólag elmondta, már az utolsó próbálkozása előtt úgy érezte, hogy nem fog tudni gyorsulni, mivel mindent kihozott az autójából az első körben. „Karrierem legjobbja, nagyon jó kör volt. Túl magasra is tettem vele a lécet, mert a második körömben arra gondoltam, hogy »Srácok, nem hiszem, hogy fogok tudni javulni.« Mindent kihoztam az autóból. Elég sokat változtattunk a sprint után, amivel egyértelműen előreléptünk, de így is sokat küszködtem” – ecsetelte.

„Ezért tudtam, hogy kicsit több kockázatot kell vállalnom és bele kell tennem azt a kis extrát, amitől ezután tökéletesen összeállt minden. Ugyanakkor ezt a kört egyértelműen nem tudtam volna megismételni, ezért nagyon boldog vagyok, mert tényleg nem számítottam erre.”

Hogy mennyit kockáztatott Norris, azt jól mutatja, hogy fél másodpercet gyorsult a Q2-es idejéhez képest, míg Verstappen két tizedet, a végül a 3. rajtkockát megszerző Carlos Sainz pedig kevesebb, mint 2 tizedet.

„Egy kicsit mindenhol – felelte Norris arra a kérdésre, hogy a pálya mely részein javult a korábbiakhoz képest. – A Red Bullokhoz képest különösen a gyors kanyarokban szenvedtünk, Max extrém gyors volt az első szektorban, úgyhogy kordában tartani ezt jó kezdet volt. Aztán ott volt az utolsó szektor a 12-estől a 16-os kanyarig, aminek ha az egyik része rosszul sikerül, az egész körnek gyorsan annyi lesz. Egyszerűen csak mindent összeraktam, ami valószínűleg az egész hétvégén először és utoljára sikerült. Egyszerűen csak tökéletesen összeállt. Nagyon-nagyon jó kör volt, alighanem karrierem legjobbja.”

A pillanat, amikor biztossá vált, hogy megvan Norris 4. pole-ja az elmúlt 5 futamból:

Ritka esemény is segített

Norris elárulta azt is, hogy versenymérnöke, Will Joseph közvetítésbe is bejátszott bátorításának is volt szerepe a jó teljesítményében. „Bízz az autóban, ne terheld túl egyszerre (ne fékezz és kanyarodj túl nagy mértékben ugyanakkor), a köridő jönni fog” – mondta a versenymérnök a Q3 elején, amiben semmi különleges nincs, ám Norris elmondta, „nagyon ritka”, hogy mérnöke ilyesmit közöl vele.

„Tudja, hogy normál esetben nem szeretem az ilyesmit – mutatott rá az okra. – Csak azért mondta, mert a Q2 után megjegyeztem, hogy egyáltalán nincs meg a magabiztosságom az autóban. Mindenhol pattogott, és hiányzott az önbizalmam ahhoz, hogy jó kört rakjak össze. Küszködtem az 1-es és a 12-es kanyarban, de nagyjából azért ott voltunk, így leginkább az volt a fontos, hogy összerakjak egy jó kört, úgyhogy ezt tettem. Hogy ez Will megjegyzése miatt volt vagy sem, arra valószínűleg nemmel válaszolnék, máskülönben túlságosan nagy lesz az egója. De valószínűleg kellett egy kis [bátorítás], mert nagyon szenvedtem az autóval, és ezen a hétvégén kicsit le vagyunk maradva. Egy kis bátorítás olykor nem árt.”

Persze a pole pozícióért nem jár pont, Norrisnak pedig égető szüksége lenne egy győzelemre, hiszen a sprinten 52-ről 54 pontra nőtt a hátránya Max Verstappennel szemben. A 19 kör alatt ugyanakkor sikerült annyira elkoptatnia a közepes keverékű gumikat, hogy az utolsó előtti körben mindkét Ferrari ráesett a nyakára, az egyikük (Sainz) pedig meg is előzte.

„Eléggé – felelte Norris arra a kérdésre, mennyire aggódnak a gumikopás miatt az 56 körös versenyen. – Nem akarom megismételni [ami a sprinten történt], úgyhogy meglátjuk. Viszont nem hiszem, hogy olyan rossz volt, mint amilyennek tűnt, és bizonyos események vezettek ehhez. Elég sokat javítottunk az autón, míg pénteken a pole közelében sem voltunk. Egy kicsit továbbra is le vagyunk maradva, de jó helyzetben vagyunk. Hasonló a tempónk, mint Maxnak, a Ferrariktól és a Mercedesektől viszont többre számítottam. Talán ők a hétvége korábbi részében többet ki tudtak hozni az autóból, mi pedig nagyobbat tudtunk előrelépni a sprint és az időmérő között. De nehéz verseny lesz, a Ferrari jól kezelte a gumikat a sprinten, Max pedig Max. Mindig is azt mondtam, hogy Max az Max, úgyhogy ő gyors lesz. Izgatott vagyok, jó csata lesz, valószínűleg látványos is.”

 

Fourmaux és Tanak vette át a vezetést a Közép-Európa Rallyn, Pajari borult, Ogier kicsúszott

0

A Közép-Európa Rally első vasárnapi szakasza bár száraz körülmények között került lebonyolításra, mégis ez a gyorsasági okozta a legnagyobb változást a verseny során. 

Szombat este még Sébastien Ogier vezetett Ott Tanak és Elfyn Evans előtt a Közép-Európa Rallyn, azonban a nyolcszoros világbajnok kicsúszott az első vasárnapi gyorsaságin, azt követően, hogy Andreas Mikkelsen defektet szedett össze, míg Sami Pajari felborult a Rally1-es Toyotával. 

Ogier és a Toyota nyerte a Közép-Európa Rally első felét

Pajari egy bal kanyarban csúszott meg és tért le az útról, aminek szélén egy vízelvezető árokba csúszott, ami felborította a Toyotát. 

Ez a gyorsasági volt a legszárazabb pálya talán a verseny során, mégis igen csúszós volt, ami meglepetéseket okozott. 

Az első vasárnapi gyorsaságit végül a tegnap kiesett, de ma visszatért Adrien Fourmaux nyerte Elfyn Evans és Takamoto Katsuta előtt, míg Thierry Neuville negyedik, Ott Tanak ötödik idővel ért célba, míg Ogier végül a hetedik időt érte el. 

Összetettben, ami az idei pontrendszer miatt csak szombat estig fontos, Tanak vette át a vezetést 1.9 másodperccel megelőzve Ogier-t és 7.2 másodperccel Evanst. 

Jelen állás szerint Neuville 25 ponttal vezetné az egyéni pontversenyt Tanak előtt, míg a Hyundai előnye 7 pontra csökkenne a gyártók között. 

Közép-Európa Rally állás SS15 után 
1 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:16:30.9
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +1.9
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +7.2
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +34.4
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:25.9 (0:16)
6 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:23.2
7 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +7:57.2
8 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +8:23.3
9 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +9:51.4
10 #29 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +10:22.3 

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km Ogier 9:23.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km Tanak 10:34.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km Ogier 12:33.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km Ogier 9:03.5 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km Fourmaux 6:09.2 / 1. TANAK, 2. Ogier, 3. Evans
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása   

Tanak számára a gyártók bajnokságának alakulása a legfontosabb

0

Ott Tanak elárulta, számára a Hyundai szereplése a legfontosabb a gyártók értékelésében a Közép-Európa Rallyn, míg a 2019-es világbajnok szerint az egyéni bajnokság alakulása elsősorban Thierry Neuville teljesítményén múlik. 

A Közép-Európa Rally előtt Thierry Neuville 29 pont előnnyel vezette az egyéni világbajnokságot, így elég lett volna 2 ponttal növelni előnyét, hogy már a hétvégén bebiztosítsa első vb címét. 

A verseny jól is alakult számára szombat délig, akkor azonban az utolsó délelőtti szakaszon kicsúszott kétszer és fél percet vesztett. 

Ogier és a Toyota nyerte a Közép-Európa Rally első felét

A folytatásban Sébastien Ogier és Ott Tanak harcolt a szombati első helyért, a csata alakulás azonban kihatással volt a gyártók bajnokságára is, hiszen, ha Ogier zár az élen akkor a Toyota, ha Tanak, akkor pedig a Hyundai jogosult több pontot szerezni a verseny első feléért. Végül Ogier nyerte a csatát, jelen állás szerint így a Toyota 11 pontra csökkenti hátrányát a gyártók között, ugyanakkor az egyéni pontversenyben 24 pontra csökken Tanak hátránya csapattársával szemben. 

Az észt versenyző szombat este elárulta, elsősorban azért hajt, hogy a Hyundai minél jobban szerepeljen a gyártók bajnokságában, míg az egyéni bajnokság elsősorban Neuville teljesítményétől függ. 

“Vasárnap is gyorsnak kell lennünk, mert minél több pontot kellene szerezni – mondta Tanak a Motorsport.com oldalnak. – A gyártók bajnoksága nagyon nyitott, ezért ez a legfontosabb számomra. Az egyéni bajnokságban sokkal nagyobb a különbség, ezért ennek alakulása elsősorban Thierry Neuville szereplésétől függ. Nagyon gyorsak a Toyoták ezen a versenyen, de igyekszem kezelni a tempójukat.” 

Vasárnap még 12 pontot lehet maximálisan szerezni. 

Russell közbenjárásával Norris elcsente a pole-t Verstappen elől Austinban

0

Max Verstappen volt a nagy esélyes, de végül Lando Norrisé lett az USA Nagydíj pole pozíciója, miután George Russell balesete miatt csonka lett az időmérő edzés utolsó szakasza. 

Helyi idő szerint szombaton délután 5 órakor minden visszatért az idény nagy részében megszokott kerékvágásba, és kezdetét vette az USA Nagydíj időmérő edzése. A pénteki sprintidőmérővel ellentétben itt már a Q1-ben és Q2-ben felkerültek a lágy abroncsok, a sprint után pedig mindenki nyomott egy resetet, hiszen lehetett állítani az autókon. Ezt az Aston Martin például nemhogy megtette, hanem jelentős változtatásokat eszközölt, miközben az új fejlesztéseket fent hagyta, míg a Saubernek már azért is versenyt kellett futnia az idővel, hogy elkészüljön Valtteri Bottas sprinten lángra kapó autójának javításával a Q1-re.

Vizsgálták Norrist az austini sprint után, de végül nem kapott büntetést (Frissítve)

Miután az élmezőny minden tagja teljesített egy mért kört, Verstappen állt az élre, de a sorrend nem volt reprezentatívnak mondható, mert a legtöbben használt gumikon kezdtek. Az viszont már mérvadónak bizonyult, hogy 5 és fél perccel a vége előtt a két Ferrari közül csak az egyik (Leclerc) tudta megelőzni az időközben Verstappennél is gyorsabban körbeérő Pierre Gasly-t, Lando Norris pedig közvetlenül ezután csak a 4. helyre lépett fel.

Az első tízben ekkor Leclerc, Gasly, Sainz, Norris, Verstappen, Hülkenberg, Lawson, Piastri, Ocon, Pérez volt a sorrend, Russell és Hamilton pedig a kiesőzónában tanyázott, de aztán mindketten repesztettek egy kört friss lágy gumin. Csakhogy azon csupán Russell katapultálta magát az élmezőnybe, míg Hamilton a 16. időt érte el, végül pedig a 19., azaz utolsó előtti helyre csúszott vissza, és csak Csou Kuan-jüt előzte meg.

Az első helyen a szintén javító Verstappen zárta a Q1-et Leclerc, Lawson, Russell és Gasly előtt, míg a kiesőzónában Albon, Colapinto, Bottas, Hamilton és Csou volt a sorrend. Hamilton körét utólag egyébként törölték a 12-es kanyar kiszélesítése miatt, de ha nem teszik, az sem változtatott volna semmin.

A Q1 végeredménye:

Q2

A második szakasz elején Verstappen és a Ferrarik használt gumikon mentek ki, míg a McLarenek új lágy szettet kaptak, így nem meglepő, hogy az első etap után Lando Norris állt az élen 1:32.851-gyel. Két tizeddel mögötte azonban Verstappen volt a második 5 ezreddel előzve Piastrit, akit Russell, Gasly, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Magnussen és Cunoda követett az első tízben. Charles Leclerc csak a 14. helyen szerénykedett, míg az erőforrás-elemek cseréje miatt 60 helyes rajtbüntetést kapó Liam Lawson ebben a szakaszban már nem teljesített mért kört, helyette csapattársát igyekezett szélárnyékkal segíteni a hátsó egyenesben.

A hajrára Lando Norrist kivéve mindenki kijött és az eddig használt gumit nyüstölők is megkapták az új lágy szettjüket. Verstappen érkezett elsőként és 1:32.584-gyel átvette a vezetést, majd Leclerc is körbeért és felugrott a 3. helyre. Ezután Sergio Pérez sorolt be mögé 4.-nek, Sainz pedig még csapattársánál is jobbat ment és átvette a 2. pozíciót.

Pérez mögött Piastri, Russell, Gasly, Alonso és Magnussen jutottak még tovább a Q3-ba, míg Cunoda, Hülkenberg, Ocon, Stroll és Lawson ebben a sorrendben búcsúztak. A Haas német pilótájának kiesése a hétvége eddigi alakulásának fényében meglepetés, ám mivel már az első kanyart elrontotta az utolsó körében, teljességgel érhető.

A Q2 végeredménye:

Q3

A korábbi spórolás eredményeként a harmadik szakaszban már nem kellett gumit spórolnia az élmezőnyből senkinek, így rögtön egymásnak ronthattak a pole pozíció várományosai. Lando Norris jött elsőnek és 1:32.330-cal erős időt futott, amire némi meglepetésre Max Verstappennek sem volt válasza. A holland végül 0,031 másodperccel maradt el a McLarentől és az ideiglenes második helyet szerezte meg, míg Norristól már több mint 3 tizedre Sainz iratkozott fel a 3. pozícióba. Leclerc a 4., Piastri az 5., Russell pedig a 6. helyen állt az első próbálkozások után, Pérez pedig a sor végén szerénykedett, miután törölték a 8. helyre elegendő idejét.

Az utolsó körök során Verstappen már Norris előtt haladt, az első szektorban pedig abszolút legjobb időt repesztett, miközben a McLaren britje nem javított. A holland versenyző pechére ugyanakkor nem ő volt a legelőrébb a mért kört futók közül, amire a 2021-es Monacói Nagydíjhoz hasonlóan ráfázott, George Russell ugyanis eldobta és falba állította a Mercedest az utolsó előtti kanyarban. Így aztán senki nem javított és maradt az első mért körök során kialakult sorrend (az egy szett gumival rendelkező Alonso időközben bejött a 8. helyre Magnussen és Pérez elé), azaz Norrisé lett a pole Verstappen és Sainz előtt.

Az USA Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Verstappen-győzelmet és parázs csatákat hozott az USA Nagydíj sprintje

0

Max Verstappen kontrollált versenyzéssel, simán nyerte az USA Nagydíj sprintjét, mögötte azonban számos parázs csatát láthattunk. A 4. helyről a rajtnál a 2. pozícióba felzárkózó Lando Norris az utolsó körben bukta el a második helyet.

Az idei negyedik sprintfutamra került sor a hatból az USA Nagydíj hétvégéjén. Austinban Max Verstappen várhatta a pole pozícióból a lámpák kialvását, miután a sprintidőmérő végén elcsente a pole-t George Russelltől. Ugyanakkor nem csak Russellnek és Verstappennek, hanem Lewis Hamiltonnak és Lando Norrisnak is abszolút reális esélye volt az első helyre, csak mindketten belehibáztak az utolsó körükbe.

Verstappen és Russell mögött Leclerc, Norris, Sainz, Hülkenberg, Hamilton, Magnussen, Cunoda és Colapinto volt az első tíz helyezett sorrendje a rajt előtt, míg Sergio Pérez csupán a 11., Oscar Piastri pedig csak a 16. helyről kezdhetett. Egy pilóta, név szerint a mindössze 18.-ként záró Alex Albon a bokszutcából rajtolt, mivel a Williams jelentős beállítás-változtatásokat hajtott végre az autóján, és bevallottan tesztként fogta fel a sprintet a rendes időmérőre és a vasárnapi versenyre.

A 19 körös száguldás legnagyobb kérdése a győztes kilétén túl természetesen az volt, hogy Lando Norris képes lesz-e faragni 52 pontos hátrányán az összetettben továbbra is vezető Max Verstappenhez képest. Lévén a maival együtt már csak 3 sprint és 6 nagydíj van hátra a szezonból, a McLaren versenyzőjének minden egyes alkalmat égetően fontos lenne kihasználnia a lemaradásának csökkentésére.

Norris nagy rajtja:

A rajtnál Verstappen megtartotta az első helyet, a 4. helyről induló Norris azonban a belső íven Leclerc és Russell mellett is elslisszolt, azaz feljött a második helyre. Leclerc ezután még az első körben bevetődött Russell mellé a 12-es kanyarban, majd kanyarokon át csatázott vele, de egyelőre Mercedes maradt előrébb. Az 1. kör végén Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, Sainz, Hamilton, Magnussen, Cunoda, Hülkenberg, Pérez volt az első tíz sorrendje.

A 2. körben folytatódtak a csaták: Sainz támadta DRS-sel a hátsó szárnyát szintén nyitó Leclerc-t a hátsó egyenesben, majd a 15-ös kanyarban bevetődött a csapattársa mellé, de a monacói aláfordult és megtartotta a 4. helyet. Aztán ugyanezt eljátszották a 3. kör elején az egyes kanyarban is, de Leclerc megint visszajött, majd jelezte a csapatnak, hogy talán az előttük haladókat kellene utolérni. Magyarul: szóljatok Carlosnak, hogy hagyjon békén!

Sainz azonban nem szállt le a csapattársról és a 4. körben ismét a 12-es kanyarban próbálkozott, hogy ismét előzzön, Leclerc pedig ismét visszabújjon a belső íven. Az 5. körben azonban már nem volt menekvés Leclerc-nek, Sainz a 15-ösben bevetődött mellé, majd szépen kiterelte őt a bukótérbe, hogy aztán a gyors jobbosban külső íven gyorsabban kanyarodva elöl maradjon. Az élen Verstappen eközben 4 kör alatt tudta 1 másodpercnél jobban leszakítani Norrist, akire viszont DRS-távolságon belülre zárkózott Russell.

Sainz nem hagyta annyiban, és végül lenyomta Leclerc-t:

A Mercedes versenyzője a 6. körben intézte első támadását Norris ellen a 12-es kanyarban, de nem tudta visszaszerezni az elveszített 2. rajthelyet, viszont Verstappennek nagy szívességet tett, hiszen a holland hirtelen több mint 2 másodperces előnybe került. Második attak egyelőre nem érkezett Russelltől, helyette Norris lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, és elkezdte csökkenteni a hátrányát Verstappen mögött.

A 9. körre kezdett nyilvánvalóvá válni, hogy Russell és a két Ferrari kicsekkolt a második helyért zajló csatából, egymással viszont még elég jól elbíbelődtek. Olyannyira, hogy Sainz Russellt meglepve eljátszotta a Mercedes pilótájával ugyanazt, amit azelőtt Leclerc-rel, és a 15-ös kanyarban bevetődve átvette a 3. helyet. Ezután nem kellett sokat várni – egy kört –, hogy Leclerc is megcsinálja ugyanott ugyanazt, miközben Russell azt jelentette a rádióban, hogy a bal első gumija teljesen elkészült.

Aki abban reménykedett, hogy a Verstappenhez körönként hajszálnyival közelebb kerülő Norris a sprint végére DRS-távolságon belülre kerül, és legalább láthatunk egy csatát az első helyért, annak csalódnia kellett, a holland ugyanis egyszer csak újfent elkezdett elszakadni, majd ismét 2 másodperc fölé tornázta a különbséget, míg Norrishoz Sainz nem tudott elég közel kerülni az előzési kísérlethez.

Sainz előzése Russell ellen:

A táv utolsó harmadára fordulva Cunoda és Piastri öldöklő csatáját élvezhettük a 10., azaz a sprinten még nem pontszerző helyért úgy, hogy az ausztrál korábban 5 másodperces büntetést kapott leszorításért, amit a versenyidejéhez adtak hozzá. A McLaren kétszeres futamgyőztese végül a 16. kör elején előzött, de a tőle közel 5 másodpercre levő Pérez utolérésére már nem volt esélye.

Ekkor úgy tűnt, a hajrában legfeljebb a két Ferrari között lehet meccs, de hirtelen Norris tempója nagyon visszaesett, Sainz és Leclerc pedig valósággal ráesett a britre, aki az első támadási kísérletnél kapitulált, és az első kanyart elfékezve átadta a második helyet a spanyolnak. Ezután a hátsó egyenesben DRS-sel még visszatámadhatott volna, ám ott is hibázott, majd a 15-ös kanyarban legalább levédekezte Leclerc-t, aki ettől kis híján megforgott.

Verstappen végül tükörsimán, közel 4 másodperces előnnyel nyert Sainz és Norris előtt, amivel 52-ről 54 pontra növelte az előnyét az összetettben utóbbi előtt. Hogy a végére is maradjon még egy kis látványosság, arról az utolsó helyen célba érő Valtteri Bottas Sauberje gondoskodott azzal, hogy a finn kigyulladt jobb hátsó fékkel volt kénytelen leparkolni azt a levezető körben.

Az USA Nagydíj sprintjének végeredménye:

Ogier és a Toyota nyerte a Közép-Európa Rally első felét

0

Szoros csatában, de Sébastien Ogier vezet a Közép-Európa Rallyn szombat este Ott Tanak és Elfyn Evans előtt, így Tanak az egyéni pontversenyben, míg a Toyota a gyártók bajnokságában faragott hátrányából. A csata azonban vasárnap is folytatódik. 

Azt követően, hogy Thierry Neuville vezetett a csütörtöki és pénteki cseh pályák teljesítése után, szombaton Ausztriában hibázott kétszer is a belga versenyző, így a déli szervizelést már Sébastien Ogier végezhette az élen állva Ott Tanak, Elfyn Evans és Neuville előtt. 

Hatalmas fordulatok a Közép-Európa Rally osztrák “jégpályáin”

A Hyundai megkérte Tanakot, hogy próbálja meg megelőzni Ogier-t, amivel a Hyundai jobban zárta volna a verseny első felét a Toyotánál, azonban a 2019-es világbajnok csak az első délutáni szakaszon tudott közelebb kerülni egykori csapattársához, míg a másik két gyorsaságin Ogier volt a gyorsabb, így végül a nyolcszoros világbajnok 5.2 másodperc előnnyel megnyerte a szombat estig tartó első felét az idei utolsó előtti WRC-futamnak Tanak előtt. 

Elfyn Evans ugyancsak csatában maradt, és végül 8.8 másodperc hátránnyal fejezte be a szombati osztrák szakaszokat Tanak mögött. 

Neuville a délelőtti hibái után kénytelen volt beérni a negyedik helyezéssel, így jelen állás szerint 24 pontra megközelítené a bajnokságban észt csapattársa, míg Ogier 33 ponttal követné. 

A Toyota ugyancsak közelebb tudna kerülni a Hyundaihoz, amit csupán 11 pont hátránnyal követne. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin dominál és kényelmes előnnyel várhatja a vasárnapot Filip Mares és Mikolaj Marczyk előtt, míg a Rally2-es autók között Oliver Solberg a második. 

Vasárnap a Rally1-es mezőny négy német szakaszon harcolhat a Szuper Vasárnapi és a Power Stage pontjaiért.  

Közép-Európa Rally állás SS14 után 
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:10:12.7
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5.2
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +14.0
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +39.8
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:31.8 (0:16)
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:07.3
7 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:22.7
8 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +7:39.6
9 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +8:10.6
10 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +9:30.4

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km Ogier 9:23.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km Tanak 10:34.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km Ogier 12:33.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km Ogier 9:03.5 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása   

Ezért valószínűtlen, hogy csalt a Red Bull az idei szezon során azzal, amivel gyanúsítják

0

Mark Hughes elismert F1-es szakíró igencsak meggyőző magyarázattal állt elő azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull miért nem csalhatott korábban a többi csapatétól eltérő helyen levő hasmagasság-állító szerkezetével.

Mint arról mi is beszámoltunk, az USA Nagydíj előtt az energiaitalos istálló több riválisa is azzal a gyanúval fordult az FIA-hoz, hogy mivel a Red Bull a pilótafülkéből is tudja állítani autójának elülső hasmagasságát (egészen pontosan az úgynevezett teástálca magasságát), felmerülhet, hogy ezt az időmérő és a verseny közötti parc fermé alatt elvégzett javítások során feltűnés nélkül is megteszi. Mivel ilyenkor az első szárny dőlésszögét kivéve tilos változtatni az autó aerodinamikai konfigurációján, ezzel súlyos szabálysértést követne el.

Az ügy azóta odáig jutott, hogy az FIA változtatásokat eszközölt az ellenőrzési folyamataiban és leplombálta a Red Bull állító szerkezetét az USA Nagydíjon, miközben a bikás csapat beleegyezett, hogy a Brazil Nagydíjra igyekszik változtatni az autójának ezen részén, hogy a jövőben fel se merülhessen a szabályszegés gyanúja. A riválisok, élükön Zak Brownnal, a McLaren ügyvezető igazgatójával azonban további válaszokat követelnek, és azt várják, hogy az FIA kiderítse, az eddigi futamokon a Red Bull tilosban járt-e.

Ezt azonban az FIA nem tudja bizonyítani, mivel nincsenek meg az eszközei ahhoz, hogy visszamenőleg ellenőrizzen (a zártláncú kamerarendszer képeiből állítólag nem lehet megmondani, hogy történt-e ilyen állítás vagy sem), a józan gondolkodás ugyanakkor azt mondatja, hogy eléggé elképzelhetetlen, hogy ilyesmi megtörtént. Miként azt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak hosszasan ecsetelte, ahhoz, hogy hozzá lehessen férni a hasmagasságot a pilótafülkéből állító szerkezethez, jelentős mértékben le kell bontani a pilótafülke elülső részét.

Mindez persze még nem zárja ki, hogy a Red Bull trükközhetett, hiszen az időmérő és verseny között bizonyos módosításokat (például pedálállítás a pilóta kényelmének növelésére), illetve javításokat az FIA felügyelete mellett lehet eszközölni. Erre mutatott rá Zak Brown is, arról viszont nem beszélt, hogy a hasmagasság-állítást nem lehet csak úgy, egy gyors mozdulattal elvégezni.

Ezt fejtette ki Mark Hughes a Motor Sport Magazine hasábjain, rávilágítva arra, hogy gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy ilyen műveletet úgy kivitelezzen a Red Bull, hogy a jelenlévő ellenőrnek az ne tűnjön fel. Hughes onnan indít, hogy először is hiába csak milliméterekről beszélünk, egy csapat jelentős előnyhöz juthatna azzal, ha más hasmagassággal futtathatná az autóit az időmérőn és a versenyen, mert így előbbin a lehető legjobban leengedhetné a hasmagasságot, ami az egész padlólemez hatékonyságát nagy mértékben növelhetné. Ezzel szemben a szabályosság keretein belül maradva értelemszerűen ráhagyással kell dolgozni, különben a futamon a nehezebb autó túl alacsonyra kerül, és túlzottan elkoptatja a padlólemezt, ami azonnali kizáráshoz vezet.

Max Verstappen, Red Bull
Verstappen megszerezte a pole-t az austini sprintre, úgyhogy eddig nem úgy tűnik, hogy megzavarta a Red Bullt a hasmagasság-állítós huzavona / Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Szóval nagyon is lenne értelme az ilyen trükközésnek, aminek a lehetőségét erősíti, hogy a többi csapattal ellentétben a Red Bullon két helyen lehet változtatni a padlólemez elülső részének magasságán. Van egyszer a hagyományos szerkezet, ami az autó aljáról elérhető, és amit a többi istálló is használ például a szabadedzések alatt. A Red Bull azonban használ még egy állítót, ami a pilótafülkéből, pontosabban az annak elején levő panelen keresztül elérhető. Hughes elmondása szerint ezt arra használják, hogy új padlólemez felhelyezése esetén még jobban tudják finomhangolni azt, mint amennyire a külső állítóval lehet.

Ahhoz, hogy ezt megtegyék, le kell venni az orrkúpot, a pilótafülke tetején levő takarópanelt, illetve a pedálok saroktámasztóját, majd – és ez a lényeges rész –, egy szerelőnek fejjel előre be kell bújnia a vezetőülés felől a pilótafülkébe, míg egy másik az orrkúp fölött állva, kezében az állításhoz szükséges szerszámmal dolgozik. A pilótafülkébe bújt szerelő ezután szemre, a lehető legprecízebben instruálja a szerszámos szerelőt az állításban.

Ole Schack, a Red Bull egyik szerelője demonstrálja a hasmagasság-állítást az FIA ellenőreinek Austinban:

Hogy egy ilyen mutatványt a Red Bull miért nem tudna a pilótafülkébe bújt szerelő általi pedál- vagy biztonsági öv állításnak álcázni, miközben a hasmagasságot állítja? Nos, szimplán azért, mert a jelenlévő FIA-megfigyelő nyilván feltenné a kérdést, hogy mit csinál a pilótafülke mellett álló, abba felülről egy szerszámmal benyúló másik szerelő…

A részletek ismeretében így már inkább tűnik az egész ügy visszavágásnak a McLaren részéről amiatt, hogy Baku után változtatniuk kellett a hajlékony hátsó szárnyukon, mintsem valódi problémának. Különösen úgy, hogy ez az extra állító szerkezet legalább három éve benne van a Red Bullban, és a nyílt forráskódú alkatrészek közé tartozik, azaz fel kell tölteni a terveit az FIA összes csapat által elérhető szervereire, hogy amennyiben valaki szeretné, le tudja másolni. Ezt a gyakorlatot a jelenlegi szabályrendszer kezdetén, költségcsökkentési megfontolásból vezették be.

A hasmagasság-gate tehát valószínűleg csak vihar egy pohár vízben, ami jelentős károkat okozhat a Red Bullnak, hiszen ezek után rajongók tucatjaiban csupán az marad majd meg, hogy csaláson kapták őket, csak ezt senki sem tudta bebizonyítani.

Tanak nagy feladatot kapott a Hyundaitól a Közép-Európa Rallyn

0

A Hyundai számára nagyon fontos a gyártók bajnoksága is, ezért nagyon fontos lenne, hogy Hyundai pilóta, nevezetesen Ott Tanak álljon szombat este a verseny élén. A 2019-es világbajnok pedig oda is tette magát az első délutáni szakaszon. 

A délelőtt nyirkos időjárás után a szombat délutáni első szakaszt már jóval szárazabb körülmények között rendezték, persze némi felhordás továbbra is nehezítette a versenyzők dolgát. 

A reggeli csúszkálás után Sébastien Ogier vezetett Ott Tanak, Elfyn Evans és a kalandos utolsó délelőtti szakaszt teljesítő Thierry Neuville előtt. 

Hatalmas fordulatok a Közép-Európa Rally osztrák “jégpályáin”

Ez pedig azt jelentené, hogy amíg Tanak hozna bajnokságbeli hátrányán Neuville-el szemben, addig a Hyundai vesztene előnyéből a Toyotával szemben a gyártók bajnokságában. 

Éppen ezért a Hyundai Tanakot arra kérte, előzze meg Ogier-t délután. A 2019-es világbajnok pedig meg is nyerte az első délutáni szakaszt, így 1.1 másodpercre csökkentette hátrányát Ogier mögött, míg Elfyn Evanst 7 másodperccel előzi meg. 

Neuville a negyedik helyen csak az előtte lévők hibáival tudna jobb helyzetbe kerülni. 

Az ötödik helyen Takamoto Katsuta a délelőtti program után 16 másodperc büntetést kapott, mivel az első mai szakaszon a virtuális lassítóban 8 km/h-val túl lépte a megengedett sebességet. 

Délután további két gyorsasági vár a mezőnyre. 

Közép-Európa Rally állás SS12 után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:48:35.6
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.1
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.1
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +36.8
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:22.9 (0:16)
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:54.6
7 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:59.1
8 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +6:26.6
9 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +7:01.7
10 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +8:00.2
11 #24 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +8:28.7 

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km Ogier 9:23.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km Tanak 10:34.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása   

Hatalmas fordulatok a Közép-Európa Rally osztrák “jégpályáin”

0

A Hyundai Motorsport bár kettős vezetésnek is örülhetett szombat reggel a Közép-Európa Rallyn, a rendkívül csúszós osztrák pályákon végül Sébastien Ogier mehet a verseny éléről a déli szervizelésre. 

Thierry Neuville szoros versenyben vezetett a csütörtök esti és pénteki cseh pályák után Sébastien Ogier, Ott Tanak és Elfyn Evans előtt a szombati osztrák pályák előtt. 

Thierry Neuville zárta az élen a Közép-Európa Rally pénteki napját

Szombat reggel azonnal Ogier kis időt veszített, így Neuville mögé Tanak lépett a második helyre, így kettős Hyundai vezetés alakult ki, míg Ogier és Evans a harmadik és negyedik helyeken állt a Toyotákkal. 

Azt azonban Andreas Mikkelsen és Adrien Fourmaux forgása és fának csúszása is jelezte, hogy az osztrák pályák sokkal inkább hasonlítanak a nyirkos időben jégpályához, mint aszfaltos utakhoz. 

A második gyorsaságin a toyotás versenyzők tempót tudtak váltani, aminek köszönhetően Ogier ismét a második helyre állt Neuville mögé Tanakot megelőzve.  

Adrien Fourmaux újbóli kicsúszása és defektje után pedig kiállni kényszerült a szakasz után. 

A délelőtt utolsó pályája hiába tűnt a legszárazabbnak, a látszat csalt és Grégoire Munster, Takamoto Katsuta, később pedig Oliver Solberg kicsúszása is mutatta, hogy mennyire is nehéz az úton maradni. 

A legnagyobb drámát azonban Thierry Neuville okozta, aki először megforgott, majd később ismét lecsúszott az útról és csak fél perc elvesztésével tudott ismét visszatérni a nedves fűvön a helyes útra. 

Rossel kiszállt a WRC2-es bajnoki címért vívott csatából

 Ezen a szakaszon is a toyotás versenyzők voltak a leggyorsabbak, Ogier Evans előtt nyerte a gyorsaságit, és a nyolcszoros világbajnok Neuville problémái miatt az élre állt, 4.6 másodperccel megelőzve Ott Tanakot, míg Evans 3.7 másodperccel követi a 2019-es világbajnokot. 

Thierry Neuville jelen állás szerint csupán Japánban ünnepelhetné első világbajnoki címét, mivel a negyedik helyen 29 másodpercre van a második Tanaktól, a belga versenyző bajnoki pontelőnye pedig 24 pontra csökkenne észt csapattársa előtt, míg Ogier 33 pont hátrányban lenne. 

A gyártók bajnokságában a Hyundai előnye 11 pontra csökkenne a Toyota előtt. 

A további pályákon azonban még alaposan változhat a verseny állása, bárki kerülhet még bajba a csúszós “jégpályákon”, ami persze a bajnoki állásokat is módosíthatja. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin 1:17.5 perc előnnyel vezet Filip Mares előtt, míg a Rally2-es kategóriában Oliver Solberg a második, aki ugyancsak le-le tért a pályákról délelőtt. 

Közép-Európa Rally állás SS11 után 
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:37:58.2
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.6
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.3
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +33.6
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:02.4
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:49.9
7 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:51.0
8 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +5:50.1
9 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +6:28.7
10 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +7:07.6
11 #29 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:43.2 

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km Ogier 9:23.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Evans
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása   

Rossel kiszállt a WRC2-es bajnoki címért vívott csatából

0

Katasztrofálisan sikerült Yohan Rossel versenye a Közép-Európa Rallyn, ahol szombat reggel végleg kiszállt a WRC2-es bajnoki címért vívott csatából. 

A Közép-Európa Rally előtt még Yohan Rossel egy győzelemmel komoly eséllyel pályázhatott volna a WRC2-es bajnoki címre, ehhez azonban az is kellett volna, hogy Sami Pajari maximum harmadik legyen a Japán Rallyn. 

Rossel azonban már csütörtök este hibázott és kisebb baleset után hátrányba került, majd ez a hátrány pénteken másfél percre nőtt. Szombaton reggel pedig defektet szedett össze, és a Citroen felfüggesztése is sérült, így összesen 14 percet vesztett, amivel végleg kiszállt a bajnoki címért vívott csatából. A francia versenyző azonban a versenyt tudja folytatni. 

A 10. gyorsaságin a Toyotás versenyzők tempót váltottak és Elfyn Evans első, míg Sébastien Ogier második idővel jelezte, hogy tudnak emelni a tempójukon. 

 Összetettben Thierry Neuville továbbra is vezet, azonban Ogier visszaállt a második helyre, Ott Tanak elé, míg Evans a negyedik. 

Adrien Fourmaux csakúgy, mint a napi első szakaszon, ezúttal is kicsúszott, sőt defektes kereket kellett cserélnie, amivel 5 percnél is többet vesztett. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin 1:12.3 perc előnnyel vezet Filip Mares előtt, míg a Rally2-es autók kategóriájában az ezen a pályán kicsúszó Oliver Solberg a második. 

Közép-Európa Rally állás SS10 után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:28:32.2
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +2.2
3 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5.7
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10.4
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +40.9
6 #5 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:48.5
7 #13 Grégoire Munster – Louis Luka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:41.1
8 #22 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +5:17.1
9 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +5:57.7
10 #30 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:29.4 

Közép-Európa Rally 2024, a gyorsasági szakaszok időterve
Október 17., csütörtök
15:05 SS1 SSS Velká Chuchle 2.55 km Ogier 1:49.3 / 1. OGIER, 2. Katsuta, 3. Mikkelsen
18:26 SS2 Klatovy 1 11.78 km Neuville 6:00.2 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Mikkelsen

Október 18., péntek
08:02 SS3 Klatovy 2 11.78 km Ogier 5:54.0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Katsuta
09:32 SS4 Strašín 1 26.69 km Evans 13:25.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Evans
10:42 SS5 Šumavské Hoštice 1 16.85 km Tanak 9:24.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
13:11 SS6 Klatovy 3 11.78 km Katsuta 5:47.8 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
16:14 SS7 Strašín 2 26.69 km Neuville 12:59.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak
17:24 SS8 Šumavské Hoštice 2 16.85 km Ogier 9:12.5 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tänak

Október 19., szombat
07:58 SS9 Granit und Wald 1 20.05 km Tanak 10:52.7 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Ogier
09:05 SS10 Beyond Borders 1 24.33 km Evans 12:50.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
10:34 SS11 Schärdinger Innviertel 1 17.35 km
14:28 SS12 Granit und Wald 2 20.05 km
15:35 SS13 Beyond Borders 2 24.33 km
17:04 SS14 Schärdinger Innviertel 2 17.35 km

Október 20., vasárnap
09:11 SS15 Am Hochwald 1 12.17 km
10:35 SS16 Passauer Land 1 14.87 km
11:33 SS17 Am Hochwald 2 12.17 km
13:15 SS18 Passauer Land 2 (Power Stage) 14.87 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása