back to top
2025. november 07. 01:19
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 35

    Nyolc éve magyar versenyzőnek sikerült nyerni a Horvát Rallyn

    0

    A Horvát Rally bár már régóta népszerű a magyar versenyzők között, azonban csupán egy alkalommal sikerült magyar versenyzőnek megnyerni. 2017-ben Botka Dávid és Mesterházi Márk volt erre képes.

    Mi a közös a Barum Rallyban és a Horvát Rallyban?

    Mindkettő nagyon népszerű futam a magyar versenyzők és szurkolók között. Valamint, hogy mindkettőn csupán egyszer született magyar győztes.

    A cseh versenyen 1987-ben Ferjáncz Attila és dr. Tandari János volt erre képes, míg Horvátországban 2017-ben született magyar siker.

    A magyar versenyző, aki képes volt megnyerni a Barum Rallyt

    A Horvát Rally abban az évben dél szomszédunk és Szlovénia bajnoki naptárában szerepelt, ami mellett CEZ-futam és a Central Rally Trophy rendezvénye volt.

    A futam során 10 gyorsaságit és 155.69 km versenytávot kellett teljesíteni a 64 nevező párosnak, akik között nem kevesebb, mint 14 magyar kettős volt.

    A verseny során végül rajt-cél győzelmet aratott Botka Dávid és Mesterházi Márk, akik R5-ös Skodával indultak.

    A második helyen Hadik András és Kertész Krisztián tudott célba érni R5-ös Forddal, 22.3 másodperc hátránnyal, míg a harmadik helyet a szlovénok sztárja, Rok Turk és Blanka Kacin szerezte meg R5-ös Peugeot-val.

    Ez volt az egyetlen alkalom, amikor magyar siker született a Zágrábi rendezvényen, de remélhetőleg nem az utolsó.

    Jobb lenne a Ferrari autója, ha Hamilton nem váltotta volna le Sainzot?

    0

    Günther Steiner szerint a Ferrarinál vannak, akik megbánták Lewis Hamilton leigazolását, de a vezetőség nem érezhet ilyesmit. A Haas egykori csapatfőnöke arra is utalt, hogy Carlos Sainzcal jó eséllyel maga az autó is jobb lenne.

    Az idei szezon egyik legjobban várt történetszála volt, hogy mire megy Lewis Hamilton a Ferrarival. Az együttműködés kifejezetten szépen indult, hiszen Sanghajban a sprintidőmérőn és -futamon is megszerezte az első helyet, azóta viszont nem úgy alakult a házasság, ahogyan azt a felek elképzelték, és jelenleg inkább a csalódáskeltő kategóriába kell sorolni.

    Olyannyira, hogy a hétszeres világbajnok főfutamon még egyszer sem állt dobogóra. Ezzel jelenleg ő a Ferrari történetének legtöbb futammal rendelkező versenyzője, aki még egyszer sem volt pódiumon a csapattal, és bár erről a ranglistáról lekerülhet, már csak egy futama van arra, hogy ez esetben ne vegye át a vezetést egy másikon: Didier Pironinak a tizenkilencedik viadalán jött össze először a legjobb három, míg Hamilton jelenleg tizenhét fordulónál tart. Günther Steiner úgy véli, a Scuderiánál néhányan úgy érzik, rosszul döntöttek.

    „Végleg” negatív rekorder lesz Hamilton a Ferrarinál? – főnöke nem ért egyet az érintettel

    „Szerintem vannak a csapatban, akik igen – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a ’The Red Flags Podcast’ adásában a Haas egykori csapatfőnöke. – Úgy vélem, a vezetőség nyilvánvalóan nem érezhet megbánást, mert azzal beismerné, hogy valamit rosszul csinált, és ezt nem teheti meg. Biztos vagyok benne, hogy az istállóból néhányan éreznek megbánást, mert a Ferrari nyolcadikként és kilencedikként zárt Bakuban. A most a Williamsnél lévő Carlos Sainz harmadik lett, úgyhogy szerintem ő az, aki a legjobban érzi magát.”

    Ahogyan arra az olasz szakember is utalt, a Ferrari a spanyol pilótát cserélte le annak érdekében, hogy helyet csináljon Hamiltonnak. Azonban nemcsak a brit versenyző nem teljesít kiemelkedően, hanem az autó is sokkal rosszabbul muzsikál, mint tavaly. Steiner úgy véli, hogy ezt a pilótacsere is befolyásolta, hiszen Sainznál már megvoltak a megfelelő beállítások.

    Hamilton fontos utalást tett arra, meddig láthatjuk még a Forma–1-ben

    „Carlos jó munkát végzett – fogalmazott. – [Vele] nem lett volna ez a külső zavar, amelyet Lewis alulteljesítése idézett elő, és a csapat a versenyzésre, illetve a dolgok javítására koncentrálhatna ahelyett, hogy állandóan arra próbálna rájönni, hogy Lewisnak miért nem tetszik az autó. Carlosnál tudták, mire számíthatnak, ő hozott egy teljesítményt, Lewis pedig… Tisztelem Lewist, de az általa okozott csapaton belüli és körüli zavarok miatt vajon megérte a befektetés? Talán nem. Ráadásul biztos vagyok benne, hogy pénzügyi szempontból Lewis sokkal többe került, mint Carlos.”

    Ami a konkrét pontszámokat illeti, Hamilton jelenleg 121 pontnál tart, míg csapattársa, Charles Leclerc 165-nél. Utóbbi a tavalyi idény hasonló szakaszához képest körülbelül 70,21 százalékkal kevesebb egységet gyűjtött, míg a 40 éves pilóta Sainz tavalyi pontszámának 65,76 százalékánál jár. Ilyen szempontból tehát valóban sokkal nagyobb a különbség a 2024-es és a 2025-ös Ferrari, mint a két pilóta között.

    A Ferrari szurkolói idén már nem sok mindenben reménykedhetnek, ha Leclerc-nek igaza lesz

    McErlean fontos tesztet hajtott végre az aszfaltos vb-futamok előtt pedig nem is ült autóba

    0

    Josh McErlean sokszor ígéretes tempóra volt idén képes a murvás WRC-futamokon, azonban a szerencse folyamatosan elkerülte. A közelgő aszfaltos versenyek előtt azonban fontos tesztet bonyolított le, ami segíthet számára a még jobb teljesítmény megtalálásában.

    Josh McErlean bár jónéhány versenyen jobb tempót mutatott be, mint M-Sportos csapattársa, Grégoire Munster, a szerencse a legtöbb esteben elkerülte, így a bajnokságban 5 ponttal kevesebbel rendelkezik Munsternél.

    McErlean Dél-Amerikában sem tudott pontot szerezni. Paraguayban az autó műszaki hibája miatt, majd Chilében egy nagy forgásban sérült meg autója, majd defektet szedett össze, végül pedig ugyancsak műszaki hiba miatt szuperrallyzni kényszerült

    “Sajnálom, hogy Paraguayban és Chilében is gyakorlatilag kihagytam a szombatot – mondta Josh McErlean a WRC hivatalos oldalának. – De annak örülök, hogy amikor minden rendben volt, sikerült jó tempóban vezetni, megcsináltuk a pályabejárásokat, megismertük a pályákat és a pénteket és vasárnapot mindkét versenyen sikerült teljesíteni.”

    Az ír versenyző a közelgő Közép-Európa Rally és Japán Rally előtt azonban ellátogathatott a Ford amerikai központjába, ahol szimulátorral tudott készülni.

    “A szimulátor olyan volt, mint egy igazi teszt. Főként az aszfaltos vezetésre koncentráltunk a Közép-Európa Rallyra és Japánra készülve. A szimulátor főként az autó geometriájának viselkedésében tud segíteni, kevésbé a lengéscsillapítók viselkedésében. Ugyanakkor mégis tud segíteni, hogy milyen irányba kell elindulni az autóbeállítás terén.”

    McErlean a Montén még hetedik lett, majd a Kanári-szigeteken nem tudott pontot szerezni az idei aszfaltos versenyek közül.

    Räikkönen elfeledett tette nélkül a Jégember soha nem lett volna világbajnok 2007-ben

    0

    Sokan a 2005-ös Japán Nagydíjat tartják Kimi Räikkönen legjobb Forma-1-es versenyének, de a két évvel később, Szuzuka helyett immár Fudzsiban bemutatott felzárkózása is egészen nyugodtan versenyben lehet ezért a titulusért. 

    A 2007-es szezonra a Forma-1 visszatért Fudzsiba, annak a pályának a modern változatára, amelyen Niki Lauda 1976-ban emlékezetes módon bukta el a világbajnoki címet James Hunttal szemben. És akárcsak 31 évvel korábban, az időjárás ekkor sem volt kegyes a mezőnyhöz, a verseny napján ugyanis monszunszerű esőzés fogadta a pilótákat. A 17 versenyes szezon 15. futamát a 97 pontos Lewis Hamilton várhatta a tabella éllovasaként a 95 pontos Fernando Alonso előtt, de a 84 pontos Kimi Räikkönennek és 77 pontos Felipe Massának is volt még esélye a címre, noha utóbbinak már csak matematikai.

    Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, McLaren, Japán Nagydíj, 2007
    Räikkönen, Hamilton és Alonso az időmérő után / Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A vizes, de nem eláztatott pályán rendezett időmérőn Hamilton szerezte meg a pole-t Alonso előtt, a második sorba pedig a két Ferrari kvalifikált Räikkönen-Massa sorrendben, azaz az első négy helyezett leképezte a pontverseny állását. Másnap azonban már nem ment minden ennyire simán, már ami a lebonyolítást illeti. A heves esőzés miatt a futam a biztonsági autó mögött kezdődött, és a Safety Car 18 körön át ki sem ment a bokszba, majd amikor megtette, a két Ferrari már csak a 16. és a 17. helyen szerénykedett. Hogy miért? Azért, mert egyedül a két vörös autó kezdte meg a versenyt intermediate, azaz köztes esőgumikon az FIA által előírt extrém esőgumik helyett, így a biztonsági autós körözés elején kénytelenek voltak a bokszba hajtani kerékcserére.

    Japán Nagydíj, Fuji, 2007
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A Ferrari utólag azt állította, őket egyszerűen nem értesítették arról, hogy kötelező jelleggel az extrém esőgumikat kell feltenni az induláshoz. A Scuderia szóvivője szerint az erről szóló emailt már a „rajt” után kapták meg, majd a versenyirányítás rádión közölte velük, hogy amennyiben nem állnak ki kerékcserére, mindkét pilótát kizárják. Felvetődik ugyanakkor, hogy miként lehet az, hogy mindenki tudott a rendelkezésről, csak a maranellóiak nem, Ted Kravitz, az akkor az F1-es versenyeket közvetítő ITV bokszutcai riportere ráadásul a második körben megemlítette élő adásban, hogy Charlie Whiting 20 perccel a rajt előtt kiadta mindenkinek az instrukciót, azaz még ő is tisztában volt a helyzettel.

    Bármi is az igazság, az indulás után már nem volt mit tenni, Räikkönen és Massa a mezőny végére került, utóbbit pedig még egy extra áthajtásos büntetéssel is sújtották, amiért a kerékcseréről visszatérve a Safety Car alatt előzött. Innen csak a későbbi, még az SC-fázis alatti kiállások miatt léptek előre néhány pozíciót a zöld zászlóig.

    Ami az FIA döntését illeti, az teljességgel indokolt volt, hiszen Massa a lassú tempó ellenére már a 2. körben megpördült az intereken, Räikkönen pedig szintén bemutatott egy piruettet már az extrém esőgumikon, miközben igyekezett utolérni a mezőnyt a bokszkiállása után. Totálisan indokolatlannak tűnt tehát, hogy FIA-rendelkezés ide vagy oda, a Ferrari az inkább folyóra hasonlító pályán intereken indította útjukra versenyzőit.

    Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Ferrari, Japán Nagydíj, 2007
    A két Ferrari a mezőny végén / Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Hiszen a 18. kör végén bekövetkezett újraindítás után a mezőny tagjai még extrém esős gumin is nagy gondban voltak: Alex Wurz rögtön meg is torpedózta Massát, Nick Heidfeld pedig megrongálta Jenson Button Hondájának első szárnyát.

    Räikkönen pedig hátrébb megkezdte a felzárkózást: Ralf Schumacher Toyotáját és Adrian Sutil Spykerjét a pályán előzte (miközben a többiekhez hasonlóan szinte semmit sem látott), majd amikor a Hamiltont üldöző Alonso ripityára törte a McLarenjét, újabb helyezést javított, de továbbra sem állt pontszerző helyen.

    A két McLarennek egyébként igen kalandosra fordult a simának induló futama, hiszen mindketten ütköztek (Hamiltont Kubica, Alonsót Vettel forgatta ki), de egyikük sem vesztett ezen rajta, úgyhogy végül a győzelemért harcolhattak, de a spanyol túlfeszítette a húrt a továbbra is mostoha körülmények között, amikor körönként 1 másodpercet próbált faragni Hamilton előnyén.

    Az Alonso balesete utáni biztonsági autós fázis alatt aztán jött az újabb dráma: Vettel belement Mark Webberbe, amivel mindkettejük futamát tönkretette. Sovány vigasz lehetett a garázsban zokogó németnek, hogy az FIA utólag megrovásra enyhítette az ütközésért kapott 10 helyes hátrasorolását, mert elismerték, hogy a hirtelen lassító és oldalra húzódó Hamilton is hozzájárult a láncreakcióhoz.

    Räikkönen ekkor a hetedik helyen állt Hamilton, Heikki Kovalainen, Massa, David Coulthard, Giancarlo Fisichella és Nick Heidfeld mögött.

    Embed from Getty Images

    Vettel és Webber balesete 

    Miután a 48. körben folytatódott a száguldás, a Jégember egyetlen kör alatt megelőzte a BMW-t és a Renault-t, majd az 56. körben bátor és szemfüles manőverrel ment el Coulthard mellett úgy, hogy a széles íven kanyarodott a 4-es és 5-ös kanyarban, majd a 6-os féktávján innen vetődött be a skót mellé. Ezzel feljött a 4. helyre, majd végül harmadikként ért célba, miután Massát még nagy meglepetésre kihívta a Ferrari, mert nem sikerült korábban elég üzemanyagot tölteni az autójába…

    Alonso kiesése után Hamilton simán nyert Kovalainen (ezen a napon állhatott először dobogón az F1-ben két finn egyszerre) előtt és 12 pontra növelte az előnyét a spanyollal, illetve 17 pontra Räikkönennel szemben. Mivel már csak két verseny volt hátra, a McLaren újonca ezzel karnyújtásnyi távolságba került a világbajnoki címtől, de mint azóta tudjuk, kínai kiesése és brazíliai 7. helyezése végül azt eredményezte, hogy az utolsó két versenyt egyaránt megnyerő Räikkönen lett a világbajnok.

    Ehhez pedig elengedhetetlen volt, hogy Fudzsiban az utolsó helyről visszazárkózzon a 3. pozícióba, és hibátlan teljesítményt nyújtson olyan körülmények között, amelyekben manapság például már biztosan nem tudnának versenyt rendezni. Akkor ezzel szemben nemhogy versenyeztek, hanem még egy ilyen, alább látható párharc is jutott a futam végére Massa és Kubica között a 6. helyért. Ma már ezt biztosan nem úsznák meg büntetés nélkül, de szerencsére az FIA akkor nem szólt közbe.

    Cikkünk 2022. szeptember 30-án jelent meg először a Rallycafe.hu-n.

    Fourmaux Formula E-autóra cserélte a Hyundait egy reklámfilm forgatásán

    0

    Adrien Fourmaux kipróbálhatta Maximilian Günther Formula E-autóját a Hankook reklámfilm forgatásán Londonban, miközben a német versenyző a Rally1-es Hyundait tapasztalhatta meg.

    Adrien Fourmaux a Hyundai Motorsport WRC, és Maximilian Günther a DS Penske csapat Formula E versenyzője autót cserélt a Formula E londoni hétvégéjén.

    Az autó csere a Hankook saját reklámfilmjének elkészítése során történt, és bár forgatáson vettek részt a pilóták, a francia és német versenyző is egy másik szakág autóját tudta kipróbálni.

    “Jó volt megtapasztalni a két autó közötti különbséget – mondta Adrien Fourmaux. – A Formula E Autóban valóban az autó padlóján kell ülni és kormány rásegítés sins. Mindent érezni lehet az autóban, ami nem igaz a rally autóra. Az elektromos autóban azonban azonnal érezni lehet a nyomatékot és teljesítményt is.”

    “Egy versenyző számára fantasztikus, ha egy nagyon más autót próbálhat ki – mondta Günther, aki a Formula E-ben már hét futamot is tudott nyerni. – Normál esetben ilyen autó cserére nem igazán van lehetőség, ezért, ha mégis történik egy ilyen, az örök emlék marad. Fantasztikus volt a Hyundai autóját vezetve érezni a négykerék-hajtást és sikerült az autó csúszását is kipróbálni.“

    A filmforgatásra azt követően adódott lehetőség, hogy a Hankook a WRC hivatalos gumibeszállítója lesz 2025-ben.

    “A WRC az innovációt támogatja – mondta Arne Dirks, a WRC Promóter marketingigazgatója. – Fantasztikus volt csatlakozni a Formula E-hez, betekintést nyerhettünk a világukba, és megoszthattuk velük a WRC-élményt. Ez az alkalom nem jöhetett volna létre, ha a Hankook nem válik a WRC partnerévé.”

    Nagyszerű magyar eredmények születtek a legutóbbi horvát Eb-futamon

    0

    Nem keveset, 12 évet kell visszamennünk az időben az utolsó horvát Eb-futamig, ahol azonban több magyar versenyző is nagyszerű eredményt ért el.

    Utoljára 2013-ban szerepelt a Horvát Rally az ERC-naptárban, akkor a 12 futamos szezon tizedik versenyére került sor Zágráb környékén.

    A mezőny 81 párosból állt, a legerősebb kategóriának pedig a 2-es számított, ahol S2000-es, RRC és N-csoportos autókkal lehetett akkoriban indulni. Ez az év volt az utolsó az R5-ös autók megjelenése előtt.

    A 81 versenyző között pedig nyolc magyar párost is lehetett látni. Puskádi János és Gódor Barna S2000-es Skodával, Hadik András és Kertész Krisztián, Baumgartner Balázs és Szabó Bence, Vizin László és Zsiros Gábor N-csoportos Subaruval, Bessenyey Zoltán és Nyírfás Julianna, Várkonyi Szabolcs és Ódor Szabolcs R3-as Hondával, Lukács Kornél és Mesterházi Márk R2-es Citroennel. Klausz Kristóf és Kerekes József S1600-os Suzukival állt rajthoz.

    A nemzetközi mezőny pedig olyan sztárokkal volt teli, mint Jan Kopecky, Pieter Tsjoen, Juraj Sebalj (Skoda Fabia S2000), Daniel Saskin (Ford Fiesta RRC), Andreas Aigner (Subaru Impreza). Akkoriban még tereprallys karrierje előtt állt Henk Lategan is, aki Skodával indult Horvátországban, és korábban elindult ebben a szezonban a Veszprém Rallyn is, ahol dobogón végzett.

    A versenyt végül Jan Kopecky nyerte, de a magyar versenyzők is jól szerepeltek. Hadikék abszolútban a hatodik helyen fejezték be a versenyt, de Bessenyey Zoltánék is a Top10-ben végeztek.

    A Production Kupában Hadikék, a 2WD Kupában Bessenyey-ék, Várkonyiék a dobogón tudtak végezni.

    A hétvégi Horvát Rallyn ismét sok magyar páros indul, remélhetőleg ismét szép magyar eredmények fognak születni.

    Ennyiért kelt el Michael Schumacher 2000-es Magyar Nagydíjon viselt overalja

    0

    A Bonhams Cars és a The Schumacher Lounge közös online árverésén gazdára talált egy olyan ereklye, amelyet Michael Schumacher a 25 évvel ezelőtti Magyar Nagydíjon viselt.

    Egészen pontosan az akkor még „csak” kétszeres világbajnok német pilóta 2000-es Magyar Nagydíjon hordott overaljáról van szó, amelyért valaki 96650 eurót, jelenlegi árfolyamon 37,4 millió forintot fizetett. Schumacher akkori szponzorokkal, többek között a Ferrarit évtizedeken át főtámogatóként segítő Marlboro logóival ellátott overaljának különlegessége, hogy a mellkasán ott díszeleg a későbbi hétszeres világbajnok aláírása.

    Ami a futamot illeti, úgy tűnt, minden adott ahhoz, hogy zsinórban két első körös kiesés (Ausztria, Hockenheim) után Schumacher győzelemmel vágjon vissza, hiszen az időmérő edzésen magabiztos előnnyel, 0,372 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót David Coulthard előtt. Ám a harmadik rajtkockából induló Mika Häkkinen a szezon során nem először szenzációsat rajtolt, majd az egyes kanyar jobb oldalán levő szervizutat is kihasználva bebújt Schumacher mellé (nyitóképünkön).

    Schumacher, overal
    Fotó: Bonhams Cars

    A kétszeres világbajnok finn ezzel lényegében eldöntötte a versenyt, miközben Schumachernek leginkább arra kellett koncentrálnia, hogy a nála gyorsabb Coulthardot maga mögött tartsa. Ez végül sikerült neki és másodikként ért célba Häkkinen mögött, ám utóbbi így is átvette a vezetést a pontversenyben öt futammal a vége előtt, majd spái győzelmével növelt is az előnyén. Schumacher azonban Monzában, Indianapolisban és Szuzukában is nyerni tudott, így egy futammal a vége előtt ő lett az, aki bebiztosította a 2000-es vb-címet, egyúttal 1979 után visszavitte az egyéni trófeát Maranellóba.

    Nem a 2000-es Magyar Nagydíjon használt overal volt egyébként az egyetlen Schumacher-erekly, amely gazdára talált, hiszen egész kollekciót árvereztek el, így példáulelkelt egy 1995-ös Benetton-overal 61360 euróért, valamint egy aláírt 2003-as replika-sisak is 11500 euróért. A bevétel egy része a Schumacher-család által 2017-ben létrehozott alapítványhoz, a Keep Fighting Foundationhöz kerül.

    Erik Cais először fog MRF gumival versenyezni az Eb-n, de szeretné sikerre vezetni a csapatot

    0

    A Horvát Rallyn az MRF nagy reményekkel indulhat, hiszen a csapatbajnokságban az élen állva várhatja a szezonzárót, ahol Simone Tempestinihez Lauri Jonna és Erik Cais is csatlakozik.

    Az MRF csapata 17 ponttal előzi meg az M-Sportot az ide csapat Európa-bajnokságban a szezonzáró hétvégi Horvát Rally előtt, így az indiai gumigyártónak nagy esélye van harmadik Eb-címének megszerzésére.

    Azért, hogy ez mégse a véletlenen múljon, az MRF leigazolta a horvát versenyre Simone Tempestini mellé a WRC2-ben már többször bizonyító Lauri Joonát, valamit Erik Caist.

    Joona bár csak az Eb-n fog először MRF gumival versenyezni, Cais már kipróbálhatta az abroncsokat a cseh szezonzárón, ahol végül hetedik lett.

    A legnagyobb erőfelmérő azonban mégis csak az Eb-n lesz, Cais pedig kész sikerre vezetni az indiai gyártót.

    “Örülök, hogy csatlakozhatok az MRF csapatához Horvátországban – mondta Cais. – Ez lesz az első ERC-futamom a márkával, de tudom, hogy mennyire fontos verseny ez a csapatnak. A Barum Rallyn elért ötödik hely után továbbra is csatázni szeretnék még jobb eredményekért. Nagy kihívás lesz, de izgatottan várom.”

    Az MRF Cais kiválasztásánál azonban nem csak a versenyképességet, de a 26 éves cseh versenyző fiatal korát is figyelembe vette.

    “Hosszútávú jövőképének részeként az MRF továbbra is támogatja a fiatal versenyzőket, azzal, hogy lehetőséget biztosít számukra, hogy bemutassák tudásukat nemzetközi versenyeken is – áll az MRF közleményében. – Cais érkezése is ezt az elkötelezettséget hangsúlyozza, egy ígéretes fiatal versenyző fog csapatunkhoz csatlakozni.”

    A Horvát Rally pénteken kezdődik.

    Sébastien Ogier olyanra készül, amit még talán senki nem tudott megtenni

    0

    A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier egészen elképesztő sorozatban van a tavalyi Japán Rally óta, hiszen azóta sosem szállt le a dobogóról, öt versenyen pedig nyerni tudott.

    Sébastien Ogier közel 42. életévéhez, ami során már szerzett nyolc vb címet, szinte karrierje legjobb formájában vezet. Nem túlzás ezt egy olyan versenyzőre mondani, aki a tavalyi japán WRC-futam óta kilenc futam alatt folyamatosan dobogón ért célba, öt versenyt nyert, háromszor második, egy alkalommal pedig harmadik helyen zárt.

    Ogier idén a Finn Rallyn elért harmadik hely után bejelentette, hogy beszállt a bajnoki címért folytatott csatába, és megpróbálja kilencedik vb-címét megszerezni, ami után Paraguayban és Chilében is nyerni tudott és két pont előnnyel a bajnokság élére állt.

    Nehéz egy ilyen teljesítményre megfelelő szavakat találni.

    Ogier azonban ennél is többet szeretne, hiszen megpróbál a szezon további három versenyén is a dobogón célba érni, anélkül, hogy kiesne.

    “Ez a szezon valóban eddig szinte tökéletes volt – mondta Ogier. – Idén nyolc futamból öt győzelem, nem számoltam utána, de futamonként 28-30 pont átlagpontszámot szerezve. Ez nyilván lenyűgöző. Azonban tudom, hogy tökéletes szezonra még senki sem volt képes, ezt szinte lehetetlen. Valószínűleg vannak, akik jobban ismerik a statisztikákat, mint én, de talán ilyenre még senki sem volt képes. Idén még három verseny van hátra, van esély, hogy megpróbáljunk minden versenyen hasonló eredményekkel zárni. Nem lesz egyszerű, de megpróbálom.”

    A WRC-szezon az Ogier számára is igen jól ismert Közép-Európa Rallyval, és Japán Rallyval folytatódik, majd az utolsó versenyt Szaúd-Arábiában rendezik, ahol viszont bármi elő fordulhat.

    15 évesen két bajnoki címet nyert a finn tehetség

    0

    A hétvégi finn szezonzáró Seinäjoki Ralllyn mindkét bajnoki értékelését megnyerte, így a bajnoki címet is megszerezte a 15 éves Lauri Halonen.

    Napjainkban már igen sok fiatal tehetség tűnik fel még bőven 18. életéve előtt, erre egy nagyszerű példa az is, amit a 15 éves Lauri Halonen csinált a finn bajnokságban.

    A finn tehetség idén a Junior Bajnokságban és az SM4-es kategóriában állt rajthoz hazájában Toyota Auris E150-nel, amivel az SM4-es kategóriában két kiesés mellett öt futamot nyerni tudott így 36 pont előnnyel szerezte meg a bajnoki címet a 20 éves Tomi Tikkinen és Mikko Hirvonen ugyancsak húszéves fia, Roope előtt.

    Esapekka Lappi bajnok lett, és máris a címvédésről beszélt

    Lauri Halonen a junior sorozatban hat futamból négyet nyert, itt a 18 éves Miska Tuomisto és a 17 éves Aaron Holopainen előtt lett bajnok.

    Halonen 2021-ben, 12 évesen kezdett rally karrierjébe, azóta pedig összesen 34 jegyzett versenyen vett részt, 9-szer tudott kategóriagyőzelmet elérni és csupán 9-szer esett ki.

    Napjainkban már megszokott, hogy hasonlóan kiskorú tehetségek tűnnek fel, gondoljunk csak Kalle Rovanperára, aki 8 évesen kezdett versenyezni, 23 évesen pedig már az Európa-bajnokságon kívül minden fontos sorozatot megnyerve kétszeres világbajnok volt. Kortársaként a 24 éves Oliver Solberg már 21 évesen WRC/Rally1-es autóba ülhetett, idén pedig megszerezte első WRC-futamgyőzelmét, valamint WRC2-es bajnoki címét.

    Nyomukban azonban már ott toporognak a még fiatalabb versenyzők, mint a finn Tukka Kauppinen, aki idén második lett a finn bajnokságban, míg Spanyolországban a 17 éves Gil Membradóra, vagy Norvégiában a 18 éves Karl Peder Nordstrandra is érdemes már figyelni.